Provar på notifieringar. När jag väljer ut en som är högaktuell så hamnar jag på inlägg som är mycket gamla. Enda möjligheten att välja sida är "nästa" och det funkar inte i stora trådar.
Postad 22 september 2011 - 18:41
Provar på notifieringar. När jag väljer ut en som är högaktuell så hamnar jag på inlägg som är mycket gamla. Enda möjligheten att välja sida är "nästa" och det funkar inte i stora trådar.
Postad 22 september 2011 - 19:18
Vi tackar för denna iakttagelse och lägger till den till listan över saker som ska fixas.Inte heller den mest kritiska men ändå en bug
Användare blir Gäster och Gäster blir Anonyma användare
gäst.JPG 8,16K 2 Antal nerladdningar
Postad 22 september 2011 - 19:31
Postad 22 september 2011 - 19:39
Jodå, välj "Price" från BBCode i editorn och skriv in priskoden ( siffrorna ).Vet inte om det varit uppe men hittar inte längre hur man kopplar en produkt från Prisjakt till inlägget. Kan man inte det längre?
Postad 22 september 2011 - 19:49
2849 var tydligen inte rätt...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 22 september 2011 - 19:52.
Postad 22 september 2011 - 20:04
348469 ska det väl vara?Men vilken priskod har då t.ex. Clicktronic Hdmi 15meter? Tidigare gick det ju att börja skriva produktnamnet och välja i listan.
2849 var tydligen inte rätt...
Postad 22 september 2011 - 20:12
Japp det verkar stämma, då är ju allt ok.348469 ska det väl vara?

Edit: Ironin tycks inte ha gått fram...? Det är naturligtvis en klar försämring. Är det med på bugglistan för ev. åtgärd?
Vet inte heller om detta varit uppe (går ju inte att söka i tråden?) men när jag håller "pekaren" över en trådrubrik så står det endast när den startades. Tidigare kunde man se ett par meningar av första inlägget vilket var utmärkt.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 23 september 2011 - 04:27.
Postad 23 september 2011 - 06:01
Det krävs ett klick för att man ska få samma och lite mer info till och med.Vet inte heller om detta varit uppe (går ju inte att söka i tråden?) men när jag håller "pekaren" över en trådrubrik så står det endast när den startades. Tidigare kunde man se ett par meningar av första inlägget vilket var utmärkt.
Klickar du på "pilen" som visar sig till höger när du för muspekaren över ett topic så ser du början på det första inlägget samt början på det sista inlägget som är postat.
Men det krävs som sagt att man klickar på den.
Postad 23 september 2011 - 06:36
Oavsett om det beror på webbläsare så fungerar det inte nu i explorer vilket det gjorde innan, liksom det fungerar i många andra forum jag läser.
Edit: skäms lite att jag inte testade idag innan jag skrevMen nu fungerade det för mig...
Funkar fortfarande inte för mig, öppnar varje tråd i ny tab som det är nu för att slippa scrolla så mycket.
Postad 23 september 2011 - 06:42
Sammanlagt har jag de senaste 24 timmarna fått 53 mail från minhembio!
Det är ju helt sjukt!!

Redigerat av AC3, 23 september 2011 - 06:43.
Postad 23 september 2011 - 06:48
Japp det verkar stämma, då är ju allt ok.
Edit: Ironin tycks inte ha gått fram...? Det är naturligtvis en klar försämring. Är det med på bugglistan för ev. åtgärd?
Eller så gjorde jag/vi annat kanske?

Finns nu med på listan.
Redigerat av BrittBastard, 23 september 2011 - 06:50.
Postad 23 september 2011 - 06:59
Jag har fått 25 på 8 natttimmar! Trots att det har endast kommit 2-3 svar.Pga. e-post terror, tog jag för några dagar sen bort prenumerationen på denna tråd, men ändå har jag det senaste dygnet fått 17 mail om uppdateringar i denna tråd!!
Sammanlagt har jag de senaste 24 timmarna fått 53 mail från minhembio!
Det är ju helt sjukt!!
Postad 23 september 2011 - 07:34
Funkar fortfarande inte för mig, öppnar varje tråd i ny tab som det är nu för att slippa scrolla så mycket.
Har nu testat lite mer och det fungerar ibland och ibland inte. En skum sak som hände var när jag klickade för att gå tillbaka en sida hamnade på första inlägget när jag var i slutet på tråden.
Så jag håller med att det inte fungerar så bra, dom gånger det har fungerat så är det en liten fördröjning innan den hoppar ner till inlägget jag var på.
Postad 23 september 2011 - 08:05
Postad 23 september 2011 - 08:11
Hur ställer jag in för att få mail på mina prenumerationer? Jag får inga alls efter uppdateringen. Valde jag omedelbar under inställningar, fick jag massa mail, men enbart frå denna tråden, inga av mina gamla prenumerationer
Klicka på "Notifieringar" uppe till höger bredvid ditt namn, sedan på "Alternativ".
Jag har fått 25 på 8 natttimmar! Trots att det har endast kommit 2-3 svar.
Och det är endast från denna tråd?!
Det är inte så att du/ni har
ikryssat?Följ automatiskt trådar jag svarar i. Notifieringsfrekvens:
Postad 23 september 2011 - 08:12
Jo, jag har varit där, vad ska man välja för typ? Daglig sammanställning har jag testat, då kommer inget alls, samma med offline, och valde jag omedelbar fick ettt mail per inlägg, men enbart från denna tråden, inte från mina gamla prenumerationer
Klicka på "Notifieringar" uppe till höger bredvid ditt namn, sedan på "Alternativ".
Redigerat av Bulldog76, 23 september 2011 - 08:13.
Postad 23 september 2011 - 08:31
Jo, jag har varit där, vad ska man välja för typ? Daglig sammanställning har jag testat, då kommer inget alls, samma med offline, och valde jag omedelbar fick ettt mail per inlägg, men enbart från denna tråden, inte från mina gamla prenumerationer
Ok, hmm...ska kolla lite närmare på det. Har bett utvecklarna göra detsamma.
Har du provat att avsluta prenumeration och sen starta den igen, funkar det då?
Det skulle ju kunna vara så olyckligt att dom gamla prenumerationerna har "avslutats" vid uppgraderingen av forumet, men jag har som sagt var tagit upp det på buggfixlistan.
Postad 23 september 2011 - 08:41
Kan nog vara till nytta redan nu, om någon skall börja skriva den
För flera funktioner ligger dolda och det blir alltid trevligare, ju fler användare som använder
funktioner som gör läsupplevelsen större på ett forum.
Postad 23 september 2011 - 08:47
Bättre än ingenting kanske.
Postad 23 september 2011 - 09:12
Redigerat av eriol067, 23 september 2011 - 09:14.
Postad 23 september 2011 - 09:14
Gamla prenumerationer har plötsligt aktiverats och jag får ett mail för varje svar (det borde inte komma några mail alls men högst ett mail om ny aktiviette i tråden mellan varje inloggning). Min mail har blivit halvt nerspammad av detta.
Det enda jag kan be dig göra, för tillfället, är att kolla din inställningar.
Postad 23 september 2011 - 10:07
Exakt hur detta gick till vet vi inte riktigt. Det var korrekt efter installationen, men 2 dagar senare var det bara nollat.
Vi har återställt dem, men det är ju möjligt att problemet har drabbat användare också, och inte bara standardinställningarna.
Om ni har problem med för får eller för många e-mail så kolla inställningarna.
Notifieringsinställningar (hur notifieringar på trådar du har svarat på, PM och liknande ska hanteras)
(I framtiden hittas detta enklast via notifikationsknappen uppe i menyn - välj "Alternativ" - men det finns även Forumprofil i användarmenyn (välj "uppdatera din profil)
https://www.minhembi...a=notifications
Prenumerationsinställningar (hur dina olika prenumerationer ska hanteras) kryssa i "Visa redigeringsinställningar"
(I framtiden hittas denna enklast via användarmenyn: Mina prenumerationer)
https://www.minhembi...rch&do=followed
Väljer man "Omedelbar" så kommer det att bli en del mail!
Ni som säger att ni får fler notifikationer än inlägg in en tråd, detta måste då vara dubletter?
Om ni kan tänka er att dela med er av mailen så kontakta mig per PM
Postad 23 september 2011 - 11:22
Tror dessa två har värre "dator" problem än vad vi har

http://www.youtube.c...h?v=FcN08Tg3PWw
Postad 23 september 2011 - 12:41
Hmm, hur kan ha missat det.Ni borde lägga in någon limit för höjden på avatarerna.
https://www.minhembi...dpost&p=3388113
Det ser ju inte så skoj ut. Fixas under dagen.
Tack för påpekandet.
Postad 23 september 2011 - 14:43
????
Postad 23 september 2011 - 15:17
Jag har fixat inlägget som blivit oläsbart. Kopierade det med html-taggar och allt och gjorde en lokal html-fil som jag öppnade i en browser. Där såg det bra ut och jag kopierade sedan texten från browsern (utan html-taggar) till forumeditorn och sparade (finns ingen förhandsvisnig längre).Redigering av inlägg
Jag redigerade första inlägget i tråden om systemkamerorna Sony Alpha 65 och 77 nyss (https://www.minhembi...howtopic=286246) och lade till en länk till ett test. När jag hade sparat blev inlägget helt korrumperat och en massa html-taggar syns. Inläget är nu tämligen oläsbart.
Har också märkt att när man redigerar ett inlägg med punktlista där radbrytningar ingår så sker något märkligt...
Först så ser det ut så här:
och så lite mer
och så lite merNär man öppnar inlägget för redigering skapas automatiskt tomma rader i punktlistan:
- Punkt med lite text
- Ny punkt med text
och så lite mer
- Punkt med lite text
och så lite mer
- Ny punkt med text
Och för varje gång man öppnar inlägget för redigering skapas ytterligare en tom rad för varje punkt. Det är inte så lyckat när man försöker ha en uppdaterad punktlista med länkar till tester av de kameror tråden handlar om.
Däremot är problemet med att editorn lägger till tomrader i punktlistor kvar.
Postad 23 september 2011 - 15:20
Dock skulle jag klassa detta som en bug, det kunde finnas även utan att klicka
Postad 23 september 2011 - 15:52
Menar du att det är en bugg att förhandsvisningen inte syns utan att man klickar på #Fler alternativ"?Förhandsvisning finns kvar om du klickar på "Fler alternativ".
Dock skulle jag klassa detta som en bug, det kunde finnas även utan att klicka
Anledningen till detta är att det första fältet som man skriver i är en "snabbeditor" och klickar man på fler alternativ så kommer man till "fulleditorn" där man således har fler alternativ när det gäller formateringen av sitt inlägg.
Men kanske skulle man kunna ha en förhandsgranskning i snabbeditorn också? Vi får fundera på detta, samt om det går att lösa.
Postad 23 september 2011 - 20:47
Hur som helst här kommer den i alla fall:
Ett nytt tema (retrostuk så man känner igen sig från det gamla forumet) är på gång och förmodligen kommer att läggas upp i helgen.
Med detta temat så har vi fixat många buggar och funktioner.
Men är det fortfarande saker som inte stämmer eller om ni bara har åsikter om hur ni vill ha det så tar vi tacksamt emot detta.
Vi jobbar för att ni, våra medlemmar ska få en så bra upplevelse som möjligt.
Postad 23 september 2011 - 21:12

Detta kanske har tagits upp tidigare, isåfall får ni ursäkta mig.
/ea
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 23 september 2011 - 21:15.
Postad 23 september 2011 - 21:12
Helt utsträckta och konstiga som ibörjan. Dom såg ju riktiga ut tidigare.
Ser ok ut som dom skall vara i galleriet och "kommentarerna" där.
Redigerat av HenkeEdge, 23 september 2011 - 21:22.
Postad 24 september 2011 - 09:49
Postad 24 september 2011 - 11:13
Postad 24 september 2011 - 12:32
om man bara får till det där sista som exakt hur det ska se ut och ordning på eventuella funktioner som inte riktigt är där. Det har sagts många gånger nu.
Testade exempelvis kod-taggen, dialogen. Den fungerar som den ska där den i tidigare version av IP-board har käkat upp alla radbrytningar.
Länka in från tuben, nå sina uppladdade bilder (mitt innehåll), snabbsvar som är snabbt, att hela sidan inte laddas om vid svar osv.
Dock en bugg, en anmärkning och en saknad.
Mitt innehåll, den dialogen visar inte bilderna från innan uppdateringen. Bara filtypsikoner.
Knappen Fler alternativ - döp om till "Avancerad redigerare" eller liknande. Fler alternativ speglar inte vad den gör.
Saknas gör länken på texten
"Prova våran avancerade uppladdare som stöder flera filuppladdningar (modern webbläsare krävs)"
som visas under Bifoga-delen i den "avancerade" editorn. Ja, man kommer ingenstans.
ed: vad hände vid raden "Prova..."?
Redigerat av Monshi, 24 september 2011 - 12:32.
Postad 24 september 2011 - 12:37
En bild säger mer än tusen ord. Om du har problem att se det själv, leta efter de röda cirklarna

Postad 24 september 2011 - 12:46
De alternativa forum som jag är på som t.ex AVF är hur bra som helst, högsta kvalitet senast jag kollade och jämförelse med den är minhembio i stenåldern

http://www.avforums....0638/movie.html
Postad 24 september 2011 - 13:20
Så du menar på fullaste allvar att vi inte lyssnar på er?Usch, eländes elände, har aldrig varit med om att forumet varit så kasst som den senaste veckan, och med kasst menar jag riktigt sämst, men vi användare har väl ingeting att säja till om.
Tycker att vår aktivitet i denna tråd tyder på den raka motsatsen. Läser man ett av mina inlägg lite längre upp i tråden så står det att vi kommer att släppa ett annat tema i helgen förhoppningsvis. Detta temat fixar en hel del av de saker som ni varit mindre "nöjda" med efter bytet till en modernare forumversion.
Men det klart, det är svårt att tillfredsställa alla här på forumet. Man om man inte ens orkar läsa lite äldre inlägg så kan man ju uppfatta saker och ting som du har gjort.
Låter jag irriterad? Kanske lite men det är inte så skoj att mestadels få spott och spe när man försöker att tillgodose de flestas önskemål på bästa sätt.
Redigerat av Berggren, 24 september 2011 - 13:21.
Dessa stavfel som kryper in hela tiden
Postad 24 september 2011 - 13:23
Det ser riktigt ut i det temat som vi håller på att implementera, tyvärr kan inte ni välja det än och ändringarna som vi gör slår igenom i båda varianterna. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att vi kan släppa det andra temat i helgen.Mmh, du fixade avatarerna sade du? Något annat som gick fel då?]
Postad 24 september 2011 - 15:41
Mvh ville_vonka
Postad 24 september 2011 - 22:16
Forumet spammas
Har sett några liknande inlägg tidigare och nu kom precis detta
https://www.minhembi...dpost&p=3389461

Redit: Ser att det spammas kraftigt nu !
Säkerhetslucka på forumet ?
Redigerat av MalcomX, 24 september 2011 - 22:21.
Postad 24 september 2011 - 23:07
Måste vara något som inte stämmer med den nya versionen av forum.
Vi jobbar på en lösning så fort det bara går.
Vi är också jättetacksamma för att ni rapporterar in de som ni ser spammar.
Postad 24 september 2011 - 23:15
Postad 24 september 2011 - 23:20
Redigerat av mr richards, 24 september 2011 - 23:22.
Postad 25 september 2011 - 07:46
Nu finns det ju bara en "Länk"-knapp, men med den så blir det ju BARA själva URLen, och man kan inte lägga på egen text ovanpå, som man kunde förut.
Hur var Koden för att lägga in egen text, om man nu ska göra det manuellt?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar