Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny DAC från DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core & room correction

702 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Studio Outboard & Signalförädlare) 2 9.399998 (14) 7 895:-
1 relaterade trådar

Postad 07 September 2014 - 15:51

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Okej Det kanske fungerar annorlunda när man matar den digital. Kör man analogt går det bra att mecka medans man spelar musik i alla fall.

Kanske det har bara kört via USB kabel från datorn, lite svårt att göra a-b jämförelse mellan Antimoden
& min NAD CD spelare, mycket högre volym på CD än Antimoden.

Men det låter riktgt bra iallafall med Antimoden. synd att butiken skall ha tillbaks den imorgon.

Postad 08 September 2014 - 19:58

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Idag när jag lämnade tillbaks Antimoden så sa butiks ägaren att det kommer en mycket bättre kalibrerings maskin som är
Svensk men jag kommer inte ihåg vad den heter, han sa att den troligt vis kommer att visas upp på Arken Mässan i Göteborg

Hoppas någon av er vet vilket märke det är, fick se en bild den var vit eller silver riktigt snygg.

om ingen av er vet så måste jag ringa/Maila & fråga imorgon.

Postad 09 September 2014 - 15:37

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Det var denna han pratade om, det är ett Fransk märke.

Trinnov Audio Ametthyst
http://www.trinnov.c...yst/?lang=en_us

Fick priset mailat just nu 115.000kr + 5000 för mätmic

om det var denna model han pratade om, Får nog bli en Antimode istället :)

Postad 09 September 2014 - 16:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Kanske det har bara kört via USB kabel från datorn, lite svårt att göra a-b jämförelse mellan Antimoden
& min NAD CD spelare, mycket högre volym på CD än Antimoden.

Men det låter riktgt bra iallafall med Antimoden. synd att butiken skall ha tillbaks den imorgon.

Du får försöka nivåkalibrera när du jämför, annars blir det svårt som du nämner. Kör du digital tror jag inte skillnaderna borde vara sådär jättestora, om några. I alla fall väldigt mycket mindre än att köra med/utan korrigerad antimode.

Det var denna han pratade om, det är ett Fransk märke.

Trinnov Audio Ametthyst
http://www.trinnov.c...yst/?lang=en_us

Fick priset mailat just nu 115.000kr + 5000 för mätmic

om det var denna model han pratade om, Får nog bli en Antimode istället :)

Haha, billigt ;). Bygg o rummet istället :D.

Vill du ha ett billigare alternativ än antimoden så finns det ju även minidsp, och sen finns mindsp dirac live också. Kör du all media från dator kan bara Dirac live vara ett alternativ också.

Redigerat av genstruktur, 09 September 2014 - 16:51.

Postad 10 September 2014 - 13:49

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Funderar starkt på en Hegel H300 + Antimode

Postad 10 September 2014 - 14:05

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Funderar starkt på en Hegel H300 + Antimode

Do it! Kan inte gå fel :)

Postad 10 September 2014 - 14:54

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Är också väldigt sugen på en Antimode och det kommer nog bli en framöver. Det jag funderar på är om det finns andra varianter att koppla på när man har sub/subbar i en tvåkanalsanläggning. Enklast är givetvis att bara koppla in den till förstärkaren (Hegel H80 i mitt fall) och låta Antimoden fixa basen rakt av, dvs både subbar och högtalare. Det skulle ju vara himla trevligt om den kunde fixa även delningen mellan sub och högtalare men jag har inte lyckats klura ut om det går. Manualen antyder lite det men jag fattar inte riktigt vad dom menar. Någon som vet mer?

Postad 10 September 2014 - 21:26

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Om jag köper mig en Hegel H300 + en DSpeaker Antimode 2.0 kan Antimoden köras som endast kalibrering & låta H300's DAC spela upp ljudet?
det måste ju låta bättre då för Dac'en i H300 bör vara bättre än Antimoden's eller ha ett behagligare ljud?

Kopplar man så här då Dator via USB till Antimode, Antimode Digitalt output till Digital input på H300, kommer H300's DAC att anv då?

Postad 12 September 2014 - 05:31

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Om jag köper mig en Hegel H300 + en DSpeaker Antimode 2.0 kan Antimoden köras som endast kalibrering & låta H300's DAC spela upp ljudet?
det måste ju låta bättre då för Dac'en i H300 bör vara bättre än Antimoden's eller ha ett behagligare ljud?

Kopplar man så här då Dator via USB till Antimode, Antimode Digitalt output till Digital input på H300, kommer H300's DAC att anv då?

Ja. Då kör du den rent digitalt. Så gör jag och det fungerar som en dröm.

Postad 14 September 2014 - 07:48

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Kanon då får jag ta o köpa mig en Antimode som jag kan köra med tillsvidare på min nuvarande setup, skall hålla ögonen uppe
ett tag om det dyker upp en Hegel H300 på beg marknaden, annars får man köpa en ny H300.

Postad 14 September 2014 - 12:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Ligger flera ute på Blocket och hifimagasinet.

Postad 14 September 2014 - 12:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Mja, fast sker inte själv korrigeringen i antimoden analogt? Så det blir väl först en d/a-omvanling, sen korrigering, sen en a/d-omvandling och vidare till Hegeln?

Sen kan det låta bättre att mata antimoden digitalt ändå iofs :).

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 12:50.

Postad 14 September 2014 - 14:56

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Mja, fast sker inte själv korrigeringen i antimoden analogt? Så det blir väl först en d/a-omvanling, sen korrigering, sen en a/d-omvandling och vidare till Hegeln?

Sen kan det låta bättre att mata antimoden digitalt ändå iofs :).

Nej korrigeringen är 100% digital. Kör du analogt in så sker en ad-omvandling.

Postad 14 September 2014 - 17:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jaha? Det var jag inte medveten om, vart kan man läsa om det?

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 17:48.

Postad 14 September 2014 - 18:22

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Hoppas på att det är så, då skall ju inte Antimoden's Dac påverka ljudet om signalen skickas digitalt till
tex en H300 som i sin tur sköter ljudet via Dac'en.

Postad 14 September 2014 - 20:07

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Jaha? Det var jag inte medveten om, vart kan man läsa om det?

Hur missar du det? Det står på deras förstasida för dual coren:
  • Dual balanced ADCs to deliver the highest level of audio performance that meets the expectations of the most demanding audiophiles
  • ”Pure digital” mode using S/PDIF input & output: signal is processed in the digital domain all the way (S/PDIF output resolution is independent from input)

Postad 14 September 2014 - 20:12

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Hoppas på att det är så, då skall ju inte Antimoden's Dac påverka ljudet om signalen skickas digitalt till
tex en H300 som i sin tur sköter ljudet via Dac'en.

Det är den största selling pointen för min del, en kalibrerare som enbart rör ett visst intervall och lämnar resten orört, inga konverteringar någonstans. Svårt att hitta en liknande produkt där ute som kan göra samma sak. Jag tror dirac har något liknande, men då är det mjukvara till din dator som gäller.

Postad 14 September 2014 - 20:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Hur missar du det? Det står på deras förstasida för dual coren:

• Dual balanced ADCs to deliver the highest level of audio performance that meets the expectations of the most demanding audiophiles
  • ”Pure digital” mode using S/PDIF input & output: signal is processed in the digital domain all the way (S/PDIF output resolution is independent from input)

Amen va fan! :)

Det har jag helt missat! Har fått för mig att korrigeringen skett i den analoga domänen alltid.

Men, va fasen. Kan jag köra digitalt från antimode till receiver, och styra volymen i receivern. Men samtidigt köra digitalt från mediaspelare till receiver, sen analogt till antimode och sen till slusteget? Hade ju varit perfa! Har ju alltid tyckt att antimoden låter lite bättre digitalt, synd att den inte har hdmi in och passtrough för hd-audio.

Hjälp mig ni XavierJH-master! :D Hur skall jag koppla?

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 21:05.

Postad 14 September 2014 - 21:05

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Du får nog maila dspeaker om det där, genstruktur :D ;)

Postad 14 September 2014 - 21:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Du får nog maila dspeaker om det där, genstruktur :D ;)

Ja just det, du har inte separat slutsteg va?

Dspeaker är redigt trötta på mig redan ;).

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 21:08.

Postad 14 September 2014 - 21:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Hmmm, alltså.

Man skulle väl kunna köra optisk in från cd, till antimode och optisk ut till receiver sen analog till slutsteg. Välja digital in och ut på antimode. Då kan man väl sköta volymkontrollen på receivern.

För andra källor kopplar man hdmi in receiver, analog in antimode analog ut antimode, sen vidare till slutsteg. Välja analog in och analog ut antimode. Sköta volymen på receiver.

Eller så kör jag bara cd optisk till antimode, analog ut antimode och analog in slutsteg, och använda antimode som dac/försteg.

Synd att det inte finns både hdmi och andra digitala ingångar på antimoden så man kunde köra den digitalt hela tiden och alltid sköta korrigeringen i den digitala domänen och slippa byta ingång melllan digital/analog. Därmed även att icke glömma att ställa volymen "rätt".

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 21:50.

Postad 14 September 2014 - 21:50

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Har inte jag redan redogjort min setup redan i tråden, typ 4 ggr? :D

Jag har en integrerad förstärkare, Hegel H300, som agerar slutsteg genom HT-ingången när jag kollar film via receivern (helt analogt alltså, pre-out från receiver till dual core och vidare analogt till H300), men för två-kanal så låter jag dual coren köra helt digitalt och skickar optiskt till H300:s inbyggda DAC (som i sin tur skickar vidare till HD20 DAC:en, men det är en annan historia...).

Postad 14 September 2014 - 21:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Har inte jag redan redogjort min setup redan i tråden, typ 4 ggr? :D

Jag har en integrerad förstärkare, Hegel H300, som agerar slutsteg genom HT-ingången när jag kollar film via receivern (helt analogt alltså, pre-out från receiver till dual core och vidare analogt till H300), men för två-kanal så låter jag dual coren köra helt digitalt och skickar optiskt till H300:s inbyggda DAC (som i sin tur skickar vidare till HD20 DAC:en, men det är en annan historia...).

Mjo, det har du men det går inte riktigt in i min Götteborgshjärna ;).

Lite segt bara att man skall bli tvungen att byta analog/digital på antimoden tycker jag. Hade varit skönt att köra digital hela tiden på antimoden=hdmi passtrough

Redigerat av genstruktur, 14 September 2014 - 21:54.

Postad 14 September 2014 - 22:14

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Mjo, det har du men det går inte riktigt in i min Götteborgshjärna ;).

Lite segt bara att man skall bli tvungen att byta analog/digital på antimoden tycker jag. Hade varit skönt att köra digital hela tiden på antimoden=hdmi passtrough

Det där fixar min logitech harmony utan att jag behöver bry mig. Det går inte att köra digitalt via min receiver i alla fall, pre-out för frontarna är enbart analogt.

Postad 14 September 2014 - 22:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det där fixar min logitech harmony utan att jag behöver bry mig. Det går inte att köra digitalt via min receiver i alla fall, pre-out för frontarna är enbart analogt.

Ja det är klart att man kan programmera någon tredjepartsfjärrkontroll som du iofs. Smart....om man hade en sådan :)

Postad 15 September 2014 - 08:56

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Ligger flera ute på Blocket och hifimagasinet.

En mindre på hifimagasinet nu. B)

Postad 15 September 2014 - 09:12

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

En mindre på hifimagasinet nu. B)

Haru köpt :)?

Postad 15 September 2014 - 09:15

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Inte fysiskt förrän imorgon, men väl mailmässig handskakning.

Postad 15 September 2014 - 09:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Inte fysiskt förrän imorgon, men väl mailmässig handskakning.

Jaha, grattis då! Vart skall du kör den, i biorummet?

Postad 15 September 2014 - 09:26

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Japp, jag har några kruvaturer i mina mätningar som jag skulle vilja tämja. Och jag har ju varit intresserad av denna sedan innan den släpptes...

Postad 15 September 2014 - 09:28

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Japp, jag har några kruvaturer i mina mätningar som jag skulle vilja tämja. Och jag har ju varit intresserad av denna sedan innan den släpptes...

Jo att du varit spekulant sedan långt tillbaka vet jag :). Skall bli kul att höra vad du tycker om den! Trodde dock inte att den behövdes i ditt fina rum ;).

Postad 15 September 2014 - 09:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

. Det skulle ju vara himla trevligt om den kunde fixa även delningen mellan sub och högtalare men jag har inte lyckats klura ut om det går. Manualen antyder lite det men jag fattar inte riktigt vad dom menar. Någon som vet mer?

Det klarar den inte av vad jag förstår, men jag har misstagit mig angående manualen innan så:).

Postad 15 September 2014 - 09:43

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Jo att du varit spekulant sedan långt tillbaka vet jag :). Skall bli kul att höra vad du tycker om den! Trodde dock inte att den behövdes i ditt fina rum ;).

Lyssnar jag på musik så tycker jag inte den behövs, mäter jag så ser det inte så snyggt ut på ett par ställen, därför känns det som intressant att prova om det kan bli än bättre. Det kan också visa sig att min mätutrustning bara är för dålig (använder iPad med dess inbyggda mic).

Skulle analog ut inte låta bra nog, så kan jag sno Benchmark:en från vardagsrummet och koppla efter den. Skulle bli en rejäl flock burkar i rad då... Antimode->Benchmark->cr80es :lol:

Postad 15 September 2014 - 09:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Lyssnar jag på musik så tycker jag inte den behövs, mäter jag så ser det inte så snyggt ut på ett par ställen, därför känns det som intressant att prova om det kan bli än bättre. Det kan också visa sig att min mätutrustning bara är för dålig (använder iPad med dess inbyggda mic).

Skulle analog ut inte låta bra nog, så kan jag sno Benchmark:en från vardagsrummet och koppla efter den. Skulle bli en rejäl flock burkar i rad då... Antimode->Benchmark->cr80es :lol:

Spännande i alla fall.

Jag är lite osäker på den eventuella skillnadenmellan analog kontra digital ljudkvalite, skulle behövas ett blindtest ;). Det som är viktigt har jag märkt om man kör analogt är, att verkligen testa att byta mellan sensitivty high/low. Jag tycker att ljudkvaliten degraderas långt innan antimoden varnar för klippning nämligen, sen tycker jag att det låter bättre om man sänker headroom också.

Redigerat av genstruktur, 15 September 2014 - 09:51.

Postad 15 September 2014 - 09:57

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
"låta bättre" är ju något av det svåraste som finns att dra tekniska beslut ur, blir ofta tokfel har jag märkt. :lol:

Att se till att den inte klipper är ju högst väsentligt. Man skulle kanske behöva en testskiva som är fullt utstyrd att provspela med så man säkerställer det en gång för alla. (lämpligen med slutstegen avstängda då om man skall dra på lite...)

Postad 15 September 2014 - 10:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

"låta bättre" är ju något av det svåraste som finns att dra tekniska beslut ur, blir ofta tokfel har jag märkt. :lol:

Att se till att den inte klipper är ju högst väsentligt. Man skulle kanske behöva en testskiva som är fullt utstyrd att provspela med så man säkerställer det en gång för alla. (lämpligen med slutstegen avstängda då om man skall dra på lite...)

Du menar angående headroom?

Ja det där med testskiva kanske hade varit något, smart ide nattis ;).

Postad 15 September 2014 - 10:13

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Egentligen över lag. Jag har slutat lita på mina öron i någon större omfattning för att ratta in saker. Brukar få bättre slutresultat med mättekniska hjälpmedel än där jag hamnar med öron enbart. Att man inte kan lyssna sig till samma sak är trist men, i alla fall i mitt fall, sant.

Headroom skall ju vara så stort att du får plats med allt du kommer att behöva men inte mer, anser jag. Om maskinen är riktigt smart så tjänar man i upplösning istället om man inte slösar bort på oanvändbart headroom. Men det beror på hur de gjort internt och det kan vi nog inte få svar på.

Postad 15 September 2014 - 10:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Egentligen över lag. Jag har slutat lita på mina öron i någon större omfattning för att ratta in saker. Brukar få bättre slutresultat med mättekniska hjälpmedel än där jag hamnar med öron enbart. Att man inte kan lyssna sig till samma sak är trist men, i alla fall i mitt fall, sant.

Headroom skall ju vara så stort att du får plats med allt du kommer att behöva men inte mer, anser jag. Om maskinen är riktigt smart så tjänar man i upplösning istället om man inte slösar bort på oanvändbart headroom. Men det beror på hur de gjort internt och det kan vi nog inte få svar på.

Haha, ja så kan det säkert vara. Har inget bra sätt att kolla det bara, men nu när du köpt en kanske du kan kolla det ;)?

Jo det var väl ungefär så jag förstod det hela angående att sänka hedroom när man kör analogt, med reservation för mina bristande tekniska kunskaper :D. Står i manualen att man kan/borde sänka headroom när man köra analogt, sen har jag postat en länk tidigare i tråden också där folk haft mailkorrespondens med Dsepaker angående detta.

Postad 15 September 2014 - 10:47

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Skall bli spännande. Är dock lätt orolig över hur många frihetsgrader det kommer att finnas med både antimode och cr80es reglerbara, så att hitta hur de hjälps åt bäst kan bli riktigt svårt.

Postad 15 September 2014 - 10:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Skall bli spännande. Är dock lätt orolig över hur många frihetsgrader det kommer att finnas med både antimode och cr80es reglerbara, så att hitta hur de hjälps åt bäst kan bli riktigt svårt.

Jo, desto flergrejer man har att skruva på desto fler sätt har man att skruva bort sig på också :D. Men du verkar vara lite mer kunnig, så det skall nog gå bra :)

Du får återkomma med intryck!

Redigerat av genstruktur, 15 September 2014 - 10:50.

Postad 15 September 2014 - 10:58

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Tack. Finns dock många betydligt kunnigare än jag på detta området, så jag föredrar att förbli ödmjuk inför utmaningen.

Jadå, det lär nog bli svårt att undvika. B)

Postad 15 September 2014 - 11:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Tack. Finns dock många betydligt kunnigare än jag på detta området, så jag föredrar att förbli ödmjuk inför utmaningen.

Jadå, det lär nog bli svårt att undvika. B)

Jo, men så är det ju alltid :). Jag menade mest i relation till mig själv, en annan kör mest på känsla och vilja, inte alltid så mycket kunnande :D.

He he, ser fram emot din "recension"!

Postad 15 September 2014 - 12:00

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
:)

Har ju följt dina 'vedermödor' angående inställningar, så jag kommer att akta mig att recensera den för tidigt och det bara är någon dum inställning jag glömt ratta/slå på/av.

Postad 15 September 2014 - 13:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

:)

Har ju följt dina 'vedermödor' angående inställningar, så jag kommer att akta mig att recensera den för tidigt och det bara är någon dum inställning jag glömt ratta/slå på/av.

Haha, men det kan vara jag som krånglar till det. Andra verkar inte ha lika mycket problem :).

Postad 16 September 2014 - 08:39

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Upphämtad nu. Maken till nyskick på något begagnat har jag nog aldrig sett. Allt på sin plats i kartongen, t.o.m. fjärren i sin plastpåse. :)

Postad 16 September 2014 - 10:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Upphämtad nu. Maken till nyskick på något begagnat har jag nog aldrig sett. Allt på sin plats i kartongen, t.o.m. fjärren i sin plastpåse. :)

Kul! Någon som tagit väl hand om den med andra ord :).

Postad 16 September 2014 - 18:33

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
En nackdel med den har jag redan hittat.... Den tar en jäkla tid på sig att mäta!

Postad 16 September 2014 - 19:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

En nackdel med den har jag redan hittat.... Den tar en jäkla tid på sig att mäta!

Njea, tycker du? Beror nog på hur högt upp man väljer att korrigera också iofs.

Postad 16 September 2014 - 20:25

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Den sveper ju flertalet ggr. Går ju knappt att stanna kvar under hela tiden. Upp till 500 var min plan eftersom min stora dipp ligger precis i skarven där det lägre svepet precis slutar. Fast lite kan jag säker backa senare när jag börjar komma inställningarna på spåret.... Jag har ju ett cr80es att skriva i också...

Postad 16 September 2014 - 20:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Den sveper ju flertalet ggr. Går ju knappt att stanna kvar under hela tiden. Upp till 500 var min plan eftersom min stora dipp ligger precis i skarven där det lägre svepet precis slutar. Fast lite kan jag säker backa senare när jag börjar komma inställningarna på spåret.... Jag har ju ett cr80es att skriva i också...

Kör du upp till 500hz tar det nog en stund ja :). Jag har som mest provat upp till 140hz. Men du skall korrigera så långt upp alltså? Vill du välja gränsfrekvens så väljer du advanced kalibrering.

Japp! Ljudet är HÖGT! :D Har tänkte flera gånger att grannarna måste tro att huset håller på att rasa :).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.