Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last of Us [PS3/PS4]

1386 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 9.516666 (59) 270:-
The Last of Us - Remastered Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9.522222 (89) 110:-

Postad 17 June 2013 - 11:00

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Låser man upp ett "crushing" när man klarat detta på Hard, eller är Hard svåraste?

Finns en nivå till efter hard som man låser upp, kommer dock inte ihåg vad den heter.

Redigerat av l2ickard, 17 June 2013 - 11:00.

Postad 17 June 2013 - 11:13

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Så det är bäst att börja på hard direkt?

Postad 17 June 2013 - 11:17

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Låser man upp ett "crushing" när man klarat detta på Hard, eller är Hard svåraste?

Nej finns ett snäpp till, är gråmarkerat dock så du måste klara hard först.

Förresten, bara jag som tyckte lite 'meh' om spelet första en två timmarna? Men nu när jag kört lite så har jag verkligen fastnat och tycker det verkligen tagit sig.

Postad 17 June 2013 - 11:27

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nej finns ett snäpp till, är gråmarkerat dock så du måste klara hard först.

Förresten, bara jag som tyckte lite 'meh' om spelet första en två timmarna? Men nu när jag kört lite så har jag verkligen fastnat och tycker det verkligen tagit sig.

Nej jag vet inte! Efter den starka och känslosamma introt tyckte jag det var bra att det gick ner i tempo

Postad 17 June 2013 - 12:03

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Nej jag vet inte! Efter den starka och känslosamma introt tyckte jag det var bra att det gick ner i tempo

Brukar försöka hålla mig undan från recensioner för att inte bygga upp för stor hype, men svårt. När det sen kom in tia på tia för Last of Us, samtidigt som flera runt om på forum fick spelet dagar innan en annan blev man ju inte lite sugen :)

Sedan brukar förvisso första tiden i spel vara utdragen tutorial, men tycker att spelet verkligen klev upp flera snäpp efter en timme eller två när man väl fick börja skapa egna verktyg etc och verkligen får hushålla med resurserna.

Postad 17 June 2013 - 23:38

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 1
Klarade nyss spelet! :)

Vad ska man säga som inte redan sagts i forumtråden eller i Zoilers recension...
Jag blev helt förälskad, vet ju ej om man orkar spela om det de närmsta veckorna, för just nu är det så många känslor och jag är helt slut! Storyn enligt mig är som en film och det var det so fick mig att spendera så många timmar!

Har ju haft Mass Effect 2 som generationens spel, men jag tycker detta är ett mästerverk som tar första platsen!
Ett värdigt slut på denna generation kan man säga!

Lär det komma liknande spel till ps4 så har vi en god framtid med många spel timmar!

Redigerat av MackeMack, 17 June 2013 - 23:40.

Postad 18 June 2013 - 07:18

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jag håller fortfarande ME2 (med alla DLC) som generationens spel. TLoU är ordentligt jäkla bra men alltför många designval och irritationsmoment gör ändå att jag inte ger det 10 i betyg. Just nu lite drygt tre fjärdedelar in i spelet ger jag det 8 av 10. Det jag irriterar mig mest på är den usla AIn både för ens eget följe men framförallt fienderna. Jag håller också med Zoilers recension i att Normal är för enkelt. Mycket är strålande i spelet men för mycket är också brister för mig. Men nog kommer jag spendera åtskilliga timmar till på det...

Postad 18 June 2013 - 09:57

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Började spela lite mp inatt (tur man är ledig :P)
Var faktiskt väldigt skoj, någon som lirar?

Postad 18 June 2013 - 11:37

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Vet inte om det var en bugg jag råkade ut för inatt (tur att man är ledig ja, satt uppe till 03 :P) men jag såg inte "health bar", och när jag bandagerade så hände inget. Räckte att jag fick ett enda slag från en fiende så var livet nere på absolut minimum, jag startade om så var allt bra igen så vitt jag kunde tyda.

Postad 18 June 2013 - 12:06

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Har någon här fått sin förbokning från Zavvi?

Postad 18 June 2013 - 12:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Råkade bara ut för en bugg har jag för mig och då gick det inte att döda några monster och dom kunde inte döda mig, buggen kom oturligt nog när det bara var 1 klicker kvar och jag var tvungen att köra om från senaste save.

Postad 18 June 2013 - 12:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Råkade bara ut för en bugg har jag för mig och då gick det inte att döda några monster och dom kunde inte döda mig, buggen kom oturligt nog när det bara var 1 klicker kvar och jag var tvungen att köra om från senaste save.

Jag var med om något liknande en gång, så länge jag stod stilla var jag odödlig, så fort jag rörde mig dog jag =P.

Postad 18 June 2013 - 12:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Jag var med om något liknande en gång, så länge jag stod stilla var jag odödlig, så fort jag rörde mig dog jag =P.

Ok för mig ballade det ur helt, fick inte upp triangel för att shiva, gick inte att träffa med kulor eller tillhyggen.

Postad 18 June 2013 - 12:36

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Har ibland fått någon konstig bugg att fienderna blir helt paralyserade, verkar vara dom gånger jag smygit upp på "sista" fienden och bragt honom om livet. Någon annan som varit med om det också? Fast trots vissa brister i AI, buggar och annat så är det minst sagt beroendeframkallande spel, landar nog på 16-17 timmar speltid i slutändan :)

Postad 18 June 2013 - 12:47

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Råkade ut för en märklig bugg ganska tidigt i spelet. Jag smög upp på en snubbe och skulle kväva honom, höll honom i kanske en sekund sen försvann han helt och dök upp i armarna på Tess som sen dödade honom. Tess stod på andra sidan rummet haha det såg lite komiskt ut.

Har inte kört så länge men jag gillar det. Lite svårt tycker jag... men det är nog bara jag som är kass.

Postad 18 June 2013 - 13:10

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Minns inte vart det var men på ett ställe så tog de infekterade sig igenom ett stängsel..såg ut att gå till ungefär på samma sätt som vissa idioter utnyttjade glitchar i multiplayern på UC2. Sen att det är svårt som sjutton på vissa ställen (spelar på hard) kan vaar lite frustrerande ibland men borde bli klar med första varvet ikväll iaf :)

Postad 18 June 2013 - 18:48

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Hur gör ni spoilertaggar?

Postad 18 June 2013 - 18:51

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Skapa hellre en spoilertråd för spelet för som varvat det och vill diskutera vidare. Jag följer tråden främst via mailuppdateringar och där fungerar inte spoilertaggarna öht. :)

Postad 18 June 2013 - 19:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
agreed, gör en spoilertråd om det här spelet. vi som inte har spelat det vill inte veta att...

här skulle jag lagt in något skämt, men eftersom någon kanske skulle ta mitt skämt på allvar (typ att butlern dödade alla i slutet) så väljer jag att avstå att skriva det. dock så har jag inte spelat spelet. och troligtvis så finns ingen butler. så oroa er inte. dör någon så är det inte butlerns fel =D

Postad 18 June 2013 - 20:21

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Har någon här fått sin förbokning från Zavvi?

Min skickades iaf i onsdags, men kom inte idag som jag hade räknat med.

Postad 18 June 2013 - 22:51

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Äsch! Skapade en Spoilertråd om spelet:
https://www.minhembi...howtopic=310231

Ser fram emot att kunna besöka den! ;)

Postad 19 June 2013 - 00:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Haha, Gamereactor på Neogaf och Twitter. Uh oh....

Postad bild

http://www.neogaf.co...ad.php?t=595386

Postad 19 June 2013 - 01:00

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Reta aldrig upp Neogaf... Det har man ju lärt sig genom att sitta bredvid och titta på... :P

Postad 19 June 2013 - 12:37

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Min skickades iaf i onsdags, men kom inte idag som jag hade räknat med.

Och inte idag heller, bara en dag kvar innan midsommarhelgen. :wacko:

Redigerat av ThomasL, 19 June 2013 - 12:37.

Postad 19 June 2013 - 18:24

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Naughty Dog intervju
http://www.ign.com/v...of-us-interview

Redigerat av Zerox_no1, 19 June 2013 - 18:24.

Postad 20 June 2013 - 12:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Sista gången man köper via Zavvi jösses vad segt. De paket jag skickar till england via snigelpost går ju betydligt fortare än detta :)

Postad 20 June 2013 - 12:50

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Sista gången man köper via Zavvi jösses vad segt. De paket jag skickar till england via snigelpost går ju betydligt fortare än detta :)

Ja åtta dagar och det har fortfarande inte kommit. Lite besviken m.t.p. att filmer tar mindre än en vecka. Förutom en gång i julas när paketet skickades fel och det tog en månad.

Postad 20 June 2013 - 14:59

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
7 dagar nu från Amazon uk. 1 vecka är inte så ovanligt från uk, men ibland överraskas man med 3 dagars leverans. Hoppades på det nu :(

Postad 21 June 2013 - 01:09

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Tacka vet jag svenska nätbutiker :rolleyes:

Postad 21 June 2013 - 12:00

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Nån som vill köpa mitt Last of us? Nytt och inplastat, har ändå inte tid att spela.

350+frakt

Redigerat av SonySamppa79, 21 June 2013 - 12:00.

Postad 21 June 2013 - 17:04

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 2

Nån som vill köpa mitt Last of us? Nytt och inplastat, har ändå inte tid att spela.

350+frakt

Men sluta! Spara till regniga och tråkiga dagar, spelet måste spelas! :D

Postad 21 June 2013 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nån av er som spelat The Last of Us som håller med Ageve om att grafiken är okej som bäst? ;)

Edit: Eller iofs, strunt it det, man ska inte mata diverse varelser kom jag på nu, jag vet redan vad ni tycker =P

En mer relevant fråga dock, är det den bästa grafiken på PS3? Det bästa ljudet?

Jag kan inte minnas något spel på PS3 med bättre grafik och ljud iaf. Och då pratar jag inte om mellansekvenserna som körs på 8 st PS3 som vissa är så noga med att utpeka.

Redigerat av Zoiler, 21 June 2013 - 22:22.

Postad 21 June 2013 - 22:16

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nån av er som spelat The Last of Us som håller med Ageve om att grafiken är okej som bäst? ;)

Nä grafiken är ju helt fantastisk! Öppna ögonen och spana in byggnaderna, världen och inte bara Joel som man spelar som....

Postad 21 June 2013 - 22:56

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Håller med, spelet ser fantastiskt ut! Även ljudet är riktigt bra.

Postad 22 June 2013 - 01:42

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jag kan inte minnas något spel på PS3 med bättre grafik och ljud iaf. Och då pratar jag inte om mellansekvenserna som körs på 8 st PS3 som vissa är så noga med att utpeka.

Har vi inte sett samma klass på bakgrunder i Uncharted 2-3 och personerna var väl snäppet vassare i Heavy Rain?

Sen tycker jag man kan kritisera kameran/styrningen lite och "looting-systemet" eller skall man kalla det lotto-systemet? När man smyg-dödar fiender som har vapen så är det ytterst lottomässigt om man får något utav dom. Det retar mig!
Helt ok att det är begränsat med ammo etc man kan bära med sig men nja det där är löjligt.

Dock ett bra spel men skulle nog passa mig med att sätta 10 av 10.
9.5 är mer realistiskt.

Postad 22 June 2013 - 12:04

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Är problemet att grafiken in game och mellansekvenserna ej är lika?
För grafik som är som trailers, mellansekvenser lär vi aldrig få (iaf inte denna generation)

Postad 22 June 2013 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Dock ett bra spel men skulle nog passa mig med att sätta 10 av 10.
9.5 är mer realistiskt.

=P

10/10 betyder för övrigt (i mina betyg) inte att spelet är perfekt, då hade inget fått maxbetyg :)

Postad 22 June 2013 - 19:20

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
94% avklarat nu, innebär detta att jag ikväll/inatt sätter mig med min sista spelsession med "The Last of Us"? *snyft* :(

Postad 22 June 2013 - 19:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

94% avklarat nu, innebär detta att jag ikväll/inatt sätter mig med min sista spelsession med "The Last of Us"?

Beror på om du vill spela om det eller inte =P

Postad 22 June 2013 - 19:57

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Visst innebär + i Survivor+ att jag fortsätter med vapnen från min första genomspelning?

Postad 22 June 2013 - 20:02

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Beror på om du vill spela om det eller inte =P

Kommer garanterat spela om det i framtiden, men inte än på länge :)

Postad 23 June 2013 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det är j-vligt tråkigt att de som skriver användarbetyg på sidan inte skriver de intrycken i forumet istället/också? Vi har t.ex. 13 betyg på TLoU:

https://www.prisjakt...t.php?o=1054228
https://www.prisjakt...t.php?o=1633834

Från många personer man aldrig ser i forumet. Varför skriver de inte här? Och TLoU är möjligen årets bästa spel, ändå är det rätt tyst i tråden nu, samma sak med de flesta singleplayerspel, trots att det bör vara rätt många här som spelat det. I början skriver många, men sedan verkar det som att de andra tycker att de är late to the party och inte ids skriva för att de känner att allt redan sagts.

För mig som gillar att läsa andras intryck är det tråkigt att fler inte bemödar sig med att skriva dem =/.

Postad 23 June 2013 - 15:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Klart som fan att det är tyst i tråden, ni är väl bara 10 pers som vågat lira det.

Postad 23 June 2013 - 16:28

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Edit: Eller iofs, strunt it det, man ska inte mata diverse varelser kom jag på nu, jag vet redan vad ni tycker =P

Ok som bäst är väl inte riktigt min åsikt, den är bättre än så. Skulle jämföra den med UC 2 och 3. Läste next gen någonstans och det känns spontant ganska överdrivet i mina ögon. Men men det är ju subjektivt.
Ljudet, och sättet det används på, är riktigt bra.
Spelet i sin helhet nu när man fått lite distans var riktigt bra. Jag gav det en 8a, är nog värt en 9a. 10p i min värld har bara ett par spel ur zelda och MGS serierna nått. Det var ju några år sen nu, kanske börjar man bli lite gammal ,)

Postad 23 June 2013 - 17:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Edit: Eller iofs, strunt it det, man ska inte mata diverse varelser kom jag på nu

Men för bövelen. Det finns ingame-bilder postade i den tråden (inte av mig) som visar att grafiken är halvdan. Jag är van vid grafiken i nya PC-spel och höll därför inte med om att det ser ut som "nextgen" (bortsett från mellansekvenser/filmklipp som har skapats med 8st PS3or).

Jag har sagt att det ser ok ut för att vara PS3, och det ger dig tydligen rätten att kalla mig för troll. Du är moderator på forumet och skriver spelrecensioner för Minhembio. Är det då inte läge för en lite högre nivå på inläggen?

Postad 23 June 2013 - 17:48

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 1
Fast nu får du väl ta och ge dig ageve. Det ser ok ut för att vara Ps3? Det ser skitbra ut för att vara ps3, förmodligen det bästa som gjorts på ps3 och därav förmodligen också kommentaren nextgen. Sen har du förmodligen helt rätt att det kan se bättre ut på en ordentlig pc men att gå dit hela tiden blir ju ungefär som att säga att en formel 1-bil inte går fort, för det finns ju faktiskt rymdraketer.

Postad 23 June 2013 - 18:01

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

För mig som gillar att läsa andras intryck är det tråkigt att fler inte bemödar sig med att skriva dem =/.

Host ... ;)
Vi ska nog ta tag i spelet, en del verkar vänta till skönare höstmörker men jag vet inte om jag kan hålla mig.

Postad 23 June 2013 - 18:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är väl säkert i kamp med the last guardian (om det släpps någon gång), och absolut snyggare än de t mesta jag sett. Ska ha det... när det kommer ut på ps+ ;)

Postad 23 June 2013 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag har sagt att det ser ok ut för att vara PS3, och det ger dig tydligen rätten att kalla mig för troll. Du är moderator på forumet och skriver spelrecensioner för Minhembio. Är det då inte läge för en lite högre nivå på inläggen?

Jag har tyvärr inget annat ord än trollinlägg om att kalla grafiken "ok för PS3". Du behöver bara fråga alla andra som spelar här eller på andra håll. Du kritiserar min recension med att "äh, det är väl att ta i att kalla grafiken bra..." punkt, punkt, punkt för att lämna extra eftertryck. Men jag utgår från PS3-spelarna och hur skulle det se ut om jag inte gjorde det? Ska skalan gå från OK till urusel då eller för att det alltid finns snyggare på PC? Det hjälper de som läser jättemycket och är väldigt professionellt.

För att inte tala om att du återigen av någon anledning tog upp det om filmklipp i den tråden, trots att vi redan hade diskuterat det i tråden dagen innan. Nej, jag visste inte att mellansekvenserna gjordes på 8 st PS3 när jag skrev recensionen. Ja, jag visste det efter du och Pacman tjötat om det och därmed vet du att jag visste det. Men du kunde inte stanna där utan kände dig tvungen att ta upp det igen.

Man får tillbaka den attityd man själv skriver med.

Det här om nextgen som folk pratar om vet jag inte om de refererar till mig när jag sa "är det en PS4 jag spelar på", jag tror inte jag skrev något om det i recensionen. Men det var ett skämtsamt inlägg bara för att visa hur imponerad jag var om det nu var det någon syftar på. Om ni menar andra så kan ni bortse från detta.

Postad 23 June 2013 - 19:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det här om nextgen som folk pratar om vet jag inte om de refererar till mig när jag sa "är det en PS4 jag spelar på", jag tror inte jag skrev något om det i recensionen. Men det var ett skämtsamt inlägg bara för att visa hur imponerad jag var om det nu var det någon syftar på. Om ni menar andra så kan ni bortse från detta.

Du nämner att både jag och Pacman kommenterade felen, men även PalmiNio påpekade det och skrev Den som tycker det ser next-gen ut får nog skaffa glasögon.

Texten i recensionen är fortfarande den samma, och de som läser den kan lätt få uppfattningen att det ser ut som nextgen. Det saknar inte relevans eftersom spelet bara ser ut så i de filmklipp som har renderats på 8st PS3, och som sedan har lagrats som filmklipp till spelet. När dessa sekvenser visas, laddas spelet i bakgrunden.

Det var bara ett enkelt påpekande. Varför ha taggarna utåt, och varför ironisera över mig, och kalla mig för troll?

Om de släpper spelet på PS4, så är det inte omöjligt med grafik i den klass som visas i de snyggaste filmklippen. Spelmotorn har ju helt klart potentialen till det eftersom den användes när filmklippen renderades.

Faktum kvarstår dock. Spelet ser inte alls så bra ut när man spelar det (dvs när man styr med handkontrollen) pga hårdvarans begränsningar. Här är två exempel:

Bifogad fil  2.bmp.jpg   1.27MB   23 Antal nerladdningar

Bifogad fil  1.bmp.jpg   1.29MB   23 Antal nerladdningar

Ett spel kan vara mycket bra trots brister i grafiken. Om du läser det jag har skrivit igen, så hoppas jag att du inser att det endast är grafiken jag har haft åsikter om, inte spelet i övrigt, och hur välgjort det är.

Redigerat av Ageve, 23 June 2013 - 19:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.