Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Raspberry Pi/Pi 2/Pi 3/Pi 4/Pi 5/Zero

697 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Raspberry Pi Model A (Enkortsdatorer) 1 (0) Inga priser
Raspberry Pi Model B Rev 2 (Enkortsdatorer) 5 9.579998 (49) Inga priser
Raspberry Pi Model B Rev 1 (Enkortsdatorer) 1 8.333332 (2) Inga priser
Raspberry Pi Model B+ (Enkortsdatorer) 6 9.166666 (5) Inga priser
Raspberry Pi Model A+ Rev 1 (Enkortsdatorer) 1 7.5 (1) Inga priser
Raspberry Pi 2 Model B (Enkortsdatorer) 4 9.499998 (33) 567:-
Raspberry Pi Zero (Enkortsdatorer) 2 (0) 135:-
Raspberry Pi 3 Model B (Enkortsdatorer) 2 9.166666 (29) 439:-
Raspberry Pi 3 Model B+ (Enkortsdatorer) 4 8.249998 (3) 499:-
2 relaterade trådar

Postad 10 March 2015 - 11:22

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0

Hej!

Tar idag ut ljudet från den analoga ljudutgången. Skulle jag få märkbart bättre ljud från den analoga utgången på en

?

Postad 10 March 2015 - 17:59

Mrossianolsson
  • Mrossianolsson
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Hej alla!

Fick hem mitt startpaket med en Raspberry Pi 2 igår och jag fullkomligt älskar den. Det där smålagget som mina två första har är borta och den bara flyter på. Men jag har ett problem med CEC. Detta gäller även de två andra tyvärr. 

I vardagsrummet har jag kopplat Raspberry->Yamaha rx-v773->Philips tv och det som händer är att Raspberryn ansluter till Philipsen via CEC. Tidigare anslöt den till Yamahan och det är det jag vill att den ska göra. Sen så drog jag ur strömmen när jag åkte iväg över helgen och när jag startade upp allt igen anslöt den bara till tvn(Detta gällde min gamla men även den nya). Finns det något sätt att själv välja vilken CEC-enhet den ska ta emot order ifrån? Jag har sökt med ljus och lyckta men jag hittar inget. 

Postad 11 March 2015 - 13:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hej!

Tar idag ut ljudet från den analoga ljudutgången. Skulle jag få märkbart bättre ljud från den
analoga utgången på en

?

Gissningsvis borde USB-pinnen ha en bättre DAC än Raspen, men det är en gissning.
Du kan säkert läsa dig till det, bara du gräver fram vilka DACar de har.

Redigerat av frollic, 11 March 2015 - 13:30.

Postad 13 March 2015 - 20:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hej!

Tar idag ut ljudet från den analoga ljudutgången. Skulle jag få märkbart bättre ljud från den analoga utgången på en

?

Annars kan du ju skaffa denna https://www.hifiberry.com/

Postad 15 March 2015 - 10:31

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

OSMC RC är ute nu, kör den på Pi 2;an, jäkligt rapp.

Postad 15 March 2015 - 19:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

OSMC RC är ute nu, kör den på Pi 2;an, jäkligt rapp.

Finns e ordet men buggit kommer inte in på min lan share han vägrar godkänna lösenordet funkade hur bra som helst på alpha4 sen så dog de på en gång med sitter o installerar om nu

Postad 15 March 2015 - 20:26

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 1

Finns e ordet men buggit kommer inte in på min lan share han vägrar godkänna lösenordet funkade hur bra som helst på alpha4 sen så dog de på en gång med sitter o installerar om nu

Inga som helst problem här, varken med NASen eller Windowsnätverket.

Postad 16 March 2015 - 17:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

3D mvc stöd i Kodi med Raspberry pi ! Dock bara .mkv ,inte iso än...

Build Highlights:

1. New firmware, with full frame 3D support:

popcornmix Wrote:This update adds Full HD HDMI output (frame-packing). It is enabled by default but can be disabled in video acceleration settings.
    When enabled, 3D modes will use full 1080p resolution (rather than half-SBS or half-TAB).
    This is particularly useful for MVC content where you will get the full 1080p resolution for both eyes.

This is a first for Kodi. No other platform supports full resolution playback of 3D BluRay MVC files using Kodi's internal player.

Currently the gui will be rendered as half-SBS or half-TAB (and expanded), but the video will be full resolution. You can confirm the 3D mode with
    "tvservice -s" which will report "3D FP" when in full resolution mode.

http://forum.kodi.tv...6412#pid1956412

Redigerat av 22mc, 16 March 2015 - 17:46.

Postad 21 March 2015 - 22:38

Jucky
  • Jucky
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag har en RPi 2 där jag har lite bekymmer med Airplay. det börjar lagga rätt snabbt och sedan kraschar 'airplay' och jag måste starta om allting. (händer efter allt mellan 2 min till 30 min). mitt problem är framförallt att den är väldigt inkonsekvent i sitt laggande!

(jag tror) mitt nät är bra då jag skickar och tar emot i ca. 2mb/sek så det bör fungera bra. film fungerar alltid utmärkt.

jag har en liten känsla av att jag kan ha en dåligt USB adapter till den, så jag är lite nyfiken och veta vad ni har?

Postad 22 March 2015 - 10:55

Mrossianolsson
  • Mrossianolsson
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Jag har en 2,1 amp USB-laddare. Men vad har du för klient till AirPlay? Kör du trådlöst till pin? Vad har du för router? Det låter nämligen som nätverket inte pallar med!

Postad 29 March 2015 - 16:29

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som får till det att fungera bra med rp2 och en seedbox tex?

har en sådan som jag har en 200gb disk till, som jag brukar sätta upp i xbmc via ftp för att streama matrial.

Men varken i openelec eller osmc fungerar det bra, filmerna börjar sedan låser sig hela raspberryn efter en stund.

Har provat att ladda ner osmc till en raspberry pi 1 och provade där med samma problem, att det rullar en stund sedan låses allt, till den har jag även ett annat sdkort med raspmbc och där rullar det på som vanligt..

mycket skumt

Redigerat av Unregistered80d8b88a, 31 March 2015 - 13:43.

Postad 30 March 2015 - 10:41

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Build Highlights:

popcornmix Wrote:This update adds Full HD HDMI output (frame-packing). It is enabled by default but can be disabled in video acceleration settings.
    When enabled, 3D modes will use full 1080p resolution (rather than half-SBS or half-TAB).
    This is particularly useful for MVC content where you will get the full 1080p resolution for both eyes.

This is a first for Kodi. No other platform supports full resolution playback of 3D BluRay MVC files using Kodi's internal player.

Currently the gui will be rendered as half-SBS or half-TAB (and expanded), but the video will be full resolution. You can confirm the 3D mode with

Låter ju fantastiskt!
Då kanske man kan kasta ut sin Vidon Box som jag börjar tröttna på.

Hur troligt är det att ISO-stöd kommer?

Postad 30 March 2015 - 18:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Build Highlights:

har man nytta av det? jag kör alla filmen i  half sbs  någon frame pack filmer kör man ju sällan?

Postad 30 March 2015 - 19:04

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Låter ju fantastiskt!
Då kanske man kan kasta ut sin Vidon Box som jag börjar tröttna på.

Hur troligt är det att ISO-stöd kommer?

har man nytta av det? jag kör alla filmen i  half sbs  någon frame pack filmer kör man ju sällan?

Popcornmix ska fixa iso inom kort har han sagt, funkar redan tydligen i "commandline", han skall bara få det att funka i Kodi också

Om man vill köra 3d bd iso så har man väl det ...

Redigerat av 22mc, 30 March 2015 - 19:05.

Postad 07 April 2015 - 10:52

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Vet någon hur det ut

Popcornmix ska fixa iso inom kort har han sagt, funkar redan tydligen i "commandline", han skall bara få det att funka i Kodi också

Om man vill köra 3d bd iso så har man väl det ...

Vet någon hur det utvecklar sig? Stöd för BD-ISO 3D är helt avgörande för mig.

Postad 07 April 2015 - 12:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Inget nytt än tyvärr, bara att dom jobbar på det.

Postad 07 April 2015 - 12:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vet nån om man kan spegla en pc skärm till tex osmc på raspen eller på annat sätt skicka bild till från datorn till raspen .. anledningen jag frågar e att jag vill kunna kolla tex cmore play på tv...

Postad 07 April 2015 - 13:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Tror det blir svårt med skyddat material ...

men kika på rpicast och picast.

Postad 07 April 2015 - 15:29

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Är på jakt efter någon liten lösning som RaspberryPi2 och behöver 3 system så därför blir NUC lite dyra så tänkte därför höra i tråden om någon har testat köra livestream från http://www.motogp.com? För det som ska köras är ju Kodi och motogp.com.

Postad 07 April 2015 - 16:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Tror det blir svårt med skyddat material ...

men kika på rpicast och picast.

Inte om du speglar hela skärmen då visar clienten allt datorn visar

Postad 20 April 2015 - 07:31

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Fick en Raspberry Pi 2 i helgen. Installerade Openelec på den och hann bara leka lite snabbt med den. Men två grejer som jag inte fick ordning på:

Netflix finns inte med som möjliga tillägg. Hittade något om att Netflix dragit in stödet för denna typen av program. Någon som hittat en lösning? Såg att det går att köpa en tjänst för att få Netflix, men jag tänkte att det kanske funkar med något annat operativsystem.

Programmet verkar inte hitta mina TV-serier när jag "anger innehåll". Beror det på att jag har dem i mappar per serie och säsong?

Postad 20 April 2015 - 07:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Xbmc vill ha serier i /Scrubs/S02/Scrubs.S02E14.mkv t.ex (du kan även ha mappar för varje avsnitt) står på deras wiki sida också hur kattalogstrukturen ska se ut.

Postad 20 April 2015 - 15:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Fick en Raspberry Pi 2 i helgen. Installerade Openelec på den och hann bara leka lite snabbt med den. Men två grejer som jag inte fick ordning på:

Netflix finns inte med som möjliga tillägg. Hittade något om att Netflix dragit in stödet för denna typen av program. Någon som hittat en lösning? Såg att det går att köpa en tjänst för att få Netflix, men jag tänkte att det kanske funkar med något annat operativsystem.

Programmet verkar inte hitta mina TV-serier när jag "anger innehåll". Beror det på att jag har dem i mappar per serie och säsong?

Netflix finns i form av NetflixBMC du får googla för en zip på den

Postad 20 April 2015 - 19:47

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Xbmc vill ha serier i /Scrubs/S02/Scrubs.S02E14.mkv t.ex (du kan även ha mappar för varje avsnitt) står på deras wiki sida också hur kattalogstrukturen ska se ut.

Ah det är nog förklaringen. Jag har /Scrubs/Scrubs - Season 1/Scrubs.s01e01 o.s.v....

Tackar! Jag ska försöka fixa detta så snart som möjligt :) Hoppas UnblockUS funkar.

Är det någon som har problem med att filmer "pausar" med en svart skärm under varierande tidsperioder. Har fått det flera gånger idag på olika filmer.

Postad 20 April 2015 - 22:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ah det är nog förklaringen. Jag har /Scrubs/Scrubs - Season 1/Scrubs.s01e01 o.s.v....

Tackar! Jag ska försöka fixa detta så snart som möjligt :) Hoppas UnblockUS funkar.

Är det någon som har problem med att filmer "pausar" med en svart skärm under varierande tidsperioder. Har fått det flera gånger idag på olika filmer.

Jag lider av det problemet med pausande video men bara på svt play för mig började det efter jag uppdaterade till osmcRC2

Redigerat av Duckface21, 20 April 2015 - 22:52.

Postad 21 April 2015 - 04:12

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Netflixbmc kommer inte att fungera såvida han inte installerar Ubuntu eftersom Netflixbmc bara är ett script för att öppna ett browserfönster och det ingår ingen browser i Openelec. 

Postad 21 April 2015 - 08:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Netflixbmc kommer inte att fungera såvida han inte installerar Ubuntu eftersom Netflixbmc bara är ett script för att öppna ett browserfönster och det ingår ingen browser i Openelec. 

Oki får förtydliga att jag inte kör de själv då jag har netflix genom min ps3 o ps4 vet bara att NetflixBMC finns ...

Postad 21 April 2015 - 15:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag lider av det problemet med pausande video men bara på svt play för mig började det efter jag uppdaterade till osmcRC2

Jag har fortsatt problem med detta. Funderar på om det är någon inställning jag missat eller om jag ska byta till något annat än Openelec. Får prova runt lite, har inte hunnit pilla så mycket med den.

Enligt den guide jag hittade så ska man först ladda ned en addon som gör att jag kan installera en browser. Sen kan jag installera NetflixBMC på Openelec. Jag har dock inte hunnit prova det än. Hoppas hinna med det ikväll.

Postad 21 April 2015 - 17:20

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Jag har fortsatt problem med detta. Funderar på om det är någon inställning jag missat eller om jag ska byta till något annat än Openelec. Får prova runt lite, har inte hunnit pilla så mycket med den.

Enligt den guide jag hittade så ska man först ladda ned en addon som gör att jag kan installera en browser. Sen kan jag installera NetflixBMC på Openelec. Jag har dock inte hunnit prova det än. Hoppas hinna med det ikväll.

Det lät som en knepig guide, har du någon länk?

Enligt pluginens officiella tråd så fungerar den inte på Openelec.

http://forum.kodi.tv...d=211574&page=3

Postad 21 April 2015 - 18:33

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

jag kan rekommendera OSMC.. på osmc har jag bara pausning på play men de brukar ändå flyta på bra ..

Postad 21 April 2015 - 20:17

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Det lät som en knepig guide, har du någon länk?

Enligt pluginens officiella tråd så fungerar den inte på Openelec.

http://forum.kodi.tv...d=211574&page=3

Det var den här jag tittade på: http://lifehacker.co...ix-t-1484237283

Men det kanske inte är Openelec som används förresten. Det ser dock ut som det på bilderna. Jag har inte haft tid att fixa med det än.

jag kan rekommendera OSMC.. på osmc har jag bara pausning på play men de brukar ändå flyta på bra ..

Tackar! Kanske provar det i helgen. ska se om jag kan få Openelec att funka först, känns som att ajg missar något. Har du fått Netflix att fungera på OSMC?

Postad 22 April 2015 - 10:55

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det var den här jag tittade på: http://lifehacker.co...ix-t-1484237283

Men det kanske inte är Openelec som används förresten. Det ser dock ut som det på bilderna. Jag har inte haft tid att fixa med det än.

Tackar! Kanske provar det i helgen. ska se om jag kan få Openelec att funka först, känns som att ajg missar något. Har du fått Netflix att fungera på OSMC?

har tyvärr inte testat netflix på raspen då jag  har det genom min ps3/ps4... men sen RC2 av OSMC så funkar allt kanon och föredrar OSMC före openelec OSMC bygger på kodi 14.2 kan va bra att veta. men om du testar netflix på OSMC berätta gärna hur de går

Redigerat av Duckface21, 22 April 2015 - 10:55.

Postad 22 April 2015 - 12:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Igår fick jag så många svarta skärmar att jag fick koppla ur mitt hallon och koppla in min gamla WDTV Live istället. Får se om jag hinner fixa med hallonet i helgen men jag ska nog prova ett annat operativsystem för att se om det är stabilare. Stör mig också på att bokmärken måste sättas manuellt då jag hela tiden glömmer bort det, men gissar att det går att fixa en addon eller inställning som löser det.

Postad 22 April 2015 - 12:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Kollat minnet om du får fel på raspen ? Har kört en längre tid på OSMC utan några fel nu. Tar ut strömmen från tv:ns USB  och ställt in OSMC så den känner via HDMI när Tv är avstängd så att Raspen hinner stänga av sig innan Tv bryter strömmen på USB...  

Bokmärken?

Postad 22 April 2015 - 15:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Kollat minnet om du får fel på raspen ? Har kört en längre tid på OSMC utan några fel nu. Tar ut strömmen från tv:ns USB  och ställt in OSMC så den känner via HDMI när Tv är avstängd så att Raspen hinner stänga av sig innan Tv bryter strömmen på USB...  

Bokmärken?

Menar du fysiskt kolla minnet eller är det något jag kan göra i gränssnittet?

Med bokmärke menar jag att man t.ex. kan fortsätta titta på det man tittade på dagen innan. Detta är automatiskt på WDTV men i Openelec måste jag manuellt sätta ett bokmärke.

Postad 22 April 2015 - 15:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

minneskortet alla minnen som sitter i rasp blir dåliga med tiden då swapminnet skriver hela tiden till minnet med tiden skrivs minnet sönder och måste bytas  alla minnen har ju en max antal skrivningar de klarar. billiga minnen klarar runt 5000 skrivningar dyrare 10000 skrivningar..

ett av de vanligaste problemen med Rasp är korrupta minneskort 

Redigerat av Duckface21, 22 April 2015 - 16:02.

Postad 22 April 2015 - 17:20

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Har aldrig behövt sätta bokmärke med Kodi / Openelec ! Den frågar ju när man startar filmen andra gången vad man vill göra

Postad 22 April 2015 - 17:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

såna fel har jag inte på OSMC (Kodi 14.2)

Postad 23 April 2015 - 06:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

minneskortet alla minnen som sitter i rasp blir dåliga med tiden då swapminnet skriver hela tiden till minnet med tiden skrivs minnet sönder och måste bytas  alla minnen har ju en max antal skrivningar de klarar. billiga minnen klarar runt 5000 skrivningar dyrare 10000 skrivningar..

Hmm min Rasp är helt ny så borde inte vara för många skrivningar. Men om felet kvarstår i ett annat operativsystem så skulle det kunna vara minnet.

Har aldrig behövt sätta bokmärke med Kodi / Openelec ! Den frågar ju när man startar filmen andra gången vad man vill göra

Då måste det vara en inställning för jag får inte frågan.

Postad 23 April 2015 - 06:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

minneskortet alla minnen som sitter i rasp blir dåliga med tiden då swapminnet skriver hela tiden till minnet
med tiden skrivs minnet sönder och måste bytas  alla minnen har ju en max antal skrivningar de klarar.
billiga minnen klarar runt 5000 skrivningar dyrare 10000 skrivningar..

Vill man undvika dessa problem kan du ju köra nätverksboot, där bara tillräckligt
för att få nätverksaccess ligger på minneskortet (som är ro), resten lagras på en
NFS-server.

Redigerat av frollic, 23 April 2015 - 06:46.

Postad 23 April 2015 - 14:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vill man undvika dessa problem kan du ju köra nätverksboot, där bara tillräckligt
för att få nätverksaccess ligger på minneskortet (som är ro), resten lagras på en
NFS-server.

ja det är ett bra alternativ dock så e det nog lättare köra från minneskort  sen minneskort ä inte så dyra heller ...

sen kan man ju ta en backup på minnes kortet i DiskImager  så man alltid kan återställa kortet till det de va vid backup tillfället...

Hmm min Rasp är helt ny så borde inte vara för många skrivningar. Men om felet kvarstår i ett annat operativsystem så skulle det kunna vara minnet.

Då måste det vara en inställning för jag får inte frågan.

jo det kan va minnet då men för att säkerställa det  lägg minnet i datorn o  gör en  disk kontroll av det ...

jag brukar bara  trycka stop nästa gång jag startar samma film så frågar den om jag vill fortsätta

Redigerat av Duckface21, 23 April 2015 - 14:44.

Postad 23 April 2015 - 15:19

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 1
Dock ska ju tilläggas att man måste kolla x antal minuter i början av en film innan kodi spar tidpunkt. Minns inte om det är 5 minuter eller längre

Postad 24 April 2015 - 06:37

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Dock ska ju tilläggas att man måste kolla x antal minuter i början av en film innan kodi spar tidpunkt. Minns inte om det är 5 minuter eller längre

Jag tror att det är tre minuter default, men att det är konfigurerbart.

Postad 24 April 2015 - 09:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

de jag saknar i kodi är dock möjligheten att trycka skip på vilken video som helst och så hoppar den tex 10min fram i filmen eller liknade.. jag hade mediaportal på en htpc förut  där  va det ett knapptryck 5min 2 tryck 10min osv osv

Redigerat av Duckface21, 24 April 2015 - 09:29.

Postad 24 April 2015 - 10:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

de jag saknar i kodi är dock möjligheten att trycka skip på vilken video som helst och så hoppar den tex 10min fram i filmen eller liknade.. jag hade mediaportal på en htpc förut  där  va det ett knapptryck 5min 2 tryck 10min osv osv

Just 10 minuters hopp har man väl om man trycker "uppåt" på piltangenterna. Högerpil ger ett lite kortare hopp framåt.

Neråtpil och vänsterpil gör det samma, fast bakåt.

Postad 24 April 2015 - 10:56

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Just 10 minuters hopp har man väl om man trycker "uppåt" på piltangenterna. Högerpil ger ett lite kortare hopp framåt.

Neråtpil och vänsterpil gör det samma, fast bakåt.

Så är det, med tillägget att längden på hoppet om jag minns rätt varierar beroende på hur lång speltid filen har.

Postad 24 April 2015 - 17:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

I Isengard kan man själv sätta tiden man vill skippa för varje tryck

800px-Skip_steps.jpg

Postad 24 April 2015 - 18:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

I Isengard kan man själv sätta tiden man vill skippa för varje tryck

800px-Skip_steps.jpg

precis de där jag saknar  från media portal för nått år sedan då jag fick över .. kör osmc så jag väntar tills de släpper uppdatering med isengard  

Postad 25 April 2015 - 18:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Finns ett subforum for Kodi/XBMC, håll snacket där istf här |-)

Postad 30 April 2015 - 08:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Win 10 ska nu gå att tanka hem för RPi2

http://www.idg.se/2....da-hem---gratis

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.