Nehe? -.- Du ser inte att det är nödvändigt att själv styra de fordonen man tjänat in som killstreaks men att datorn styr dem är en självklarhet?
Eller du kanske glömt alla helikoptrar och flygplan som fanns i CoD serierna? För det är sjukt roligt att få 10 kills i rad och få en helikopter med minigun som du inte ens kan styra mot fienden. Så du i frustration sitter och skjuter på hustak.
Skillnaden är att det ger en större känsla att styra sitt eget fordon istället för att en dator har ritat in en bana den ska gå i.
Jag kanske är ensam om att tycka så.
Du har rätt i att ljuder fyller EN funktion. Men för mig är det en STOR funktion. Jag köper inte hörlurar för flera tusen för att lyssna på pissig kvalité. Är det någon som skjuter en AK så ska det låta som en AK och inte något leksaksvapen från Toy Story.
Om någon skjuter utomhus så är det inte samma ljud som man hör i ett litet rum med väggar som ljudet studsar mot.
Jag kanske är kräsen. Men jag förväntar mig inget annat än att man utvecklar en 6 år gammalt spel.
Jag tror CoD BO2 kommer bli riktigt jävla bra om de ser till att ändra på några saker som t.ex ljud, grafik och KD's. Det är allt jag säger....
Eason: "Vad kommer BO2 få för stora uppdateringar jämförelse med tidigare cod spel?
Som jag förstått det hela så är det år 2025 i spelet. Något mellan framtid och nutid. Unreal Tournament Vs CoD?
Kommer man kunna ta del av fordon eller är killstreaken uppbyggda på samma sätt som tidigare spel?"
Svara gärna på det jag frågade istället. :-) Bli mer intressant läsning är onödigt tjafs.
Jag vet faktiskt inte vad det finns för stora uppdateringar i Blops 2, en som jag läste om här är ett nytt system för att placera ut perks och attachments vilket förhoppningsvis kan bidra till något nytt. I övrigt vet jag inte vad som kommer men å andra sidan kan jag inte heller komma på vad jag själv skulle vilja ha för uppdateringar till COD. Jag vet inte hur man kan utveckla spelserien till något nytt och fräscht
, speltypen (FPS 6vs6, små banor) känns ganska färdigutvecklad enligt mig, överutvecklad t.o.m.

Det enda jag hoppas de jobbar på är en ökad stabilitet i uppkoppling, mer balanserade kartor och ännu bättre flyt.
Vad skulle du själv vilja se för nyheter till CoD förutom grafik och ljud? (grafiken bryr jag personligen inte mig om ett dugg, anser att det är tillräckligt bra i nuläget och ser hellre bra flyt i allt än en ny grafikmotor) Vad var det för större uppdateringar mellan BF2 och BF3 (förutom grafik och ljud)? Något som kan implementeras i CoD, har själv inte spelat BF2 men dock mer BF3 än MW3

Det jag menade med ljud är att JAG inte bryr mig om HUR en AK47 låter så länge jag hör att det är AK47-ljudet som låter (för min del skulle ett ankljud funka lika bra (lite överdrivet men du förstår nog vad jag menar)) Jag får inte ut något av att höra ett mer realistiskt vapenljud då ljudet för mig enbart handlar om att dra fördel av att jag hörde VAD som hände. Som du vet så har jag själv spellurar för ett par tusen, men syftet med mina är att höra detaljer som de andra inte gör (rätt så kass bas i mina pga det)
För mig handlar inte CoD om att uppleva att man skjuter och dödar det andra laget med VAPEN utan mer tanken på att man besegrade och överlistade dom. Kunde lika gärna vart ett 6vs6 fia med knuff.
Återigen, där tycker jag dock att BF är annorlunda då man mer känner sig som en soldat i ett krig. Men det är inte så jag vill att CoD skall kännas.
Svårt att förklara men min inställning till CoD är väl lite annorlunda, ser det mer som sport/tävling än krig.
/eric
edit: kom på en förändring som också är intressant, man är bara osynlig (cold blood) från UAV om man rör på sig. Väldigt liten förändring men som gör tex. vaktande av plantade S/D Bomber betydligt jobbigare.
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 05 November 2012 - 21:03.