Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY HX855 (HX850,853,)

659 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-46HX853 (TV) 1 (0) Inga priser
Sony Bravia KDL-46HX855 (TV) 7 8,1 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-55HX855 (TV) 7 8,5 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-40HX855 (TV) 7 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 30 oktober 2012 - 11:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Absolut, mätdon hjälper ju en jäkla massa.

Men vad man kan säga är att om man ska in och pilla på vitbalans, håll åtminstone ett öga på grårampen i DVE (vilken man ändå ska ha igång då den är väldigt bra för att avgöra vilken färgmässig effekt ändringar i vitbalans ger).

Ok,jag använder mig av dpg 1400 men ska testa med dve också. Jag har en iscan duo liggandes som jag ska koppla in när jag får tid. Anledningen till att jag inte kalibrerat med dve är att jag till 99% ser på tv så jag kalibrerar endast displayen och inte hela kedjan,men så fort duon åker in så blir det en helkalibrering. Men dpg borde väl också ha en gråramp som man får ta fram manuellt för det kommer inte fram någon sådan i "blädderförloppet" som Calman genererar. Tacksam för tipsen. :)

Postad 30 oktober 2012 - 11:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Syftade iofs främst på om man ska försöka sig på att pilla för "by eye". "By eye" pillare har sällan DPG 1400. :)

Men ja, ramper är alltid bra, oavsett var de kommer ifrån. :)

Postad 30 oktober 2012 - 18:41

perkovich
  • perkovich
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en sån här nu.

Har kopplat in den tillsammans med ett par aktiva högtalare (Beolab 4000) och det funkar fint ljudmässigt och funktionsmässigt.

MEN - 5-10 minuter efter att jag stängt av TV:n går högtalarna igång och börjar skicka ut ett brus. Ljudet påminner om statisk elektricitet eller nåt. De är anslutna till Headphones-utgången och jag har testat ändra de flesta inställningar som har med ljud att göra. Jag har använt högtalarna till många olika prylar och aldrig upplevt något liknande problem som jag får nu med 46HX855.

Någon som har en idé? Eller någon som har en liknande setup som funkar bra (som referens)?

Postad 31 oktober 2012 - 01:31

Unregisteredf02c85e3
  • Unregisteredf02c85e3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Rätt säker på att jag ska köpa den här TVn, men vill ha 40"-modellen. Det som är konstigt är att den är 1500 kr dyrare än 46"-modellen på Elgiganten?

http://www.elgigante...-tv-kdl-40hx855

http://www.elgigante...-tv-kdl-46hx855

Någon som har en aning vad det beror på?

Om inte dom sänker priset på 40"-modellen på Elgiganten så beställer jag härifrån istället: http://www.sonycente...-0<br /><br />(Ja, jag vill ha blu ray-spelaren på köpet, har bara en PS3 i dagsläget och tänker mig att en dedikerad blu ray-spelare är bättre?)

Redigerat av Unregisteredf02c85e3, 31 oktober 2012 - 01:35.

Postad 31 oktober 2012 - 07:12

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Finfint val av TV.
Prisskillnaden beror säkert på att Elgiganten säljer större mängd 46" och får bättre rabatter från Sony.
Går ju lika bra att beställa från Sonycenter.
Brukar bli mycket bättre med en blu-ray spelare.

Postad 31 oktober 2012 - 07:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Rätt säker på att jag ska köpa den här TVn, men vill ha 40"-modellen. Det som är konstigt är att den är 1500 kr dyrare än 46"-modellen på Elgiganten?

Om inte dom sänker priset på 40"-modellen på Elgiganten så beställer jag härifrån istället: http://www.sonycente...via-3d-led-tv-0

Hur långt ifrån sitter du? Har svårt att tro att du skulle ångra dig att du köpte en 46-tummare...

(Ja, jag vill ha blu ray-spelaren på köpet, har bara en PS3 i dagsläget och tänker mig att en dedikerad blu ray-spelare är bättre?)

Inte nödvändigtvis, om man ser till bildprestanda.

Just Sony S590 verkar dock riktigt bra. Många tidigare "dedikerade" Sony-spelare hade sämre bild än PS3.

Postad 31 oktober 2012 - 21:57

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Om inte dom sänker priset på 40"-modellen på Elgiganten så beställer jag härifrån istället: http://www.sonycente...-0<br /><br />(Ja, jag vill ha blu ray-spelaren på köpet, har bara en PS3 i dagsläget och tänker mig att en dedikerad blu ray-spelare är bättre?)

Det är samma typ av utveckling som det är för t ex USB-stickor där mindre modeller blir dyrare än "normala" större stickor, just pga det inte säljer lika mycket/bra längre då utvecklingen går framåt och konsumenterna efterfrågar t ex större tv-apparater.

Hur långt ifrån sitter du? Har svårt att tro att du skulle ångra dig att du köpte en 46-tummare...

Inte nödvändigtvis, om man ser till bildprestanda.

Just Sony S590 verkar dock riktigt bra. Många tidigare "dedikerade" Sony-spelare hade sämre bild än PS3.

Man får väl inte glömma, om man nu har något sinne för estetik att en större TV tar ju upp större yta av ett rum och man kanske inte vill att TV'n ska "svälja" hela rummet, men smaken är ju som baken :D

Postad 01 november 2012 - 02:07

Unregisteredf02c85e3
  • Unregisteredf02c85e3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Efter att jag mejlat Elgiganten om den märkliga prissättningen så har de justerat priset till 11 000 för 40"-modellen och 12 500 för 46"-modellen. Tror jag ska köra på 46"-modellen trots allt då prisskillnaden inte är så stor...

Postad 01 november 2012 - 05:52

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Efter att jag mejlat Elgiganten om den märkliga prissättningen så har de justerat priset till 11 000 för 40"-modellen och 12 500 för 46"-modellen. Tror jag ska köra på 46"-modellen trots allt då prisskillnaden inte är så stor...

Ju större, ju bättre.

Postad 01 november 2012 - 08:55

Qudos
  • Qudos
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
(vill bara flika och tacka för inställningarna som ni postade lite längre bak när jag skrev att bilden upplevdes som ansträngande. jag har inte haft tid att mecka med bilden alls. Igår kväll så monterade jag det nya väggfästet. Men vilken dag som helst så ska jag kika på inställningarna :) )

Mvh
Qudos

Postad 01 november 2012 - 09:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Man får väl inte glömma, om man nu har något sinne för estetik att en större TV tar ju upp större yta av ett rum och man kanske inte vill att TV'n ska "svälja" hela rummet, men smaken är ju som baken :D

Om en 46 tummare sväljer ett helt rum så är det på tiden att köpa nytt hus/lägenhet... :D

Och oavsett hur mkt sinne för exstetik Dackis har så tror jag inte han skulle ångra en 46 tummare.

Postad 01 november 2012 - 22:53

PO69
  • PO69
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Det är samma typ av utveckling som det är för t ex USB-stickor där mindre modeller blir dyrare än "normala" större stickor, just pga det inte säljer lika mycket/bra längre då utvecklingen går framåt och konsumenterna efterfrågar t ex större tv-apparater.

Instämmer!

Postad 03 november 2012 - 17:09

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Typsikt. Gick in till EG igår för att handla 55:an eftersom man nu får BR spelaren på köpet men allt var slut. Kommer in igen tidigast den 26/11 och då får man väl inte spelaren på köpet. Kan iofs beställa den på nätet men de är ju slut där också.

Får nog invänta julruschen som drar igång vid den tiden.

Postad 03 november 2012 - 17:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Typsikt. Gick in till EG igår för att handla 55:an eftersom man nu får BR spelaren på köpet men allt var slut. Kommer in igen tidigast den 26/11 och då får man väl inte spelaren på köpet. Kan iofs beställa den på nätet men de är ju slut där också.

Poppis produkt,förståeligt :)

Postad 03 november 2012 - 22:06

Unregistered2c834d1b
  • Unregistered2c834d1b
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Men BR-spelaren kan man väl "claima" direkt från Sony? Så har jag förstått det enligt en tidigare länkning här på forumet, kika in på sonys hemsida och se om det inte står mer info där eller ring elgigantens kundtjänst och kolla om det går bra att få den restad.

Postad 05 november 2012 - 17:33

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Ny mjukvara idag, PKG1.602EUA-0002 :)

Postad 05 november 2012 - 18:06

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Ny mjukvara idag, PKG1.602EUA-0002 :)

Tackar. Vet du vad den gör?

Redigerat av Askungen, 05 november 2012 - 18:07.

Postad 12 november 2012 - 14:13

perkovich
  • perkovich
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Den där frågan angående aktiva högtalare jag postade tidigare i tråden: berodde på att kablarna till högtalarna var oskärmade. Problemet försvann helt med rätt kablar.

Postad 13 november 2012 - 10:54

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Jag har en Sony HX855 samt en massa TV program i mkv format. Hur skall jag göra för att kunna se dessa på TV:n? De har surroundljud som jag ju vill behålla.

Postad 13 november 2012 - 11:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Jag har en Sony HX855 samt en massa TV program i mkv format. Hur skall jag göra för att kunna se dessa på TV:n? De har surroundljud som jag ju vill behålla.

det är väl bara att stoppa in hårddisken i en usb i tv,n och välja den i homemenyn sen. Osäker dock om den läser av hårddiskar formatterade i ntfs.

Postad 13 november 2012 - 16:28

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
TV:n klarar varken mkv eller NTFS. Det är mycket man borde tänka på innan köp när det gäller användarmöjligheterna på dessa moderna apparater.
Ovanpå detta har du ju att SVT Play och liknande inte fungerar.

Postad 16 november 2012 - 10:50

mico01
  • mico01
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

det är väl bara att stoppa in hårddisken i en usb i tv,n och välja den i homemenyn sen. Osäker dock om den läser av hårddiskar formatterade i ntfs.

TV:n klarar varken mkv eller NTFS. Det är mycket man borde tänka på innan köp när det gäller användarmöjligheterna på dessa moderna apparater.
Ovanpå detta har du ju att SVT Play och liknande inte fungerar.

http://www.sony.co.u...b/1237485339460 kan du ladda hem "Homestream", installera på datorn och spela upp mkv filer direkt från TV:n.
Funkar perfekt, har inte lyckats få textning att fungera än.

Postad 17 november 2012 - 03:07

Unregisteredf02c85e3
  • Unregisteredf02c85e3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Schysst TV, trivs med den! Men undrar om det går att vinkla den så att den inte lutar utan är helt rak? Och hur gör man bäst för att kalibrera den? Någon som har tips på ett ljudpaket som skulle passa? Spelar mest TV-spel.

Postad 18 november 2012 - 20:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Kul att vi fått Netflix till vårt TV - men när fan skall de släppa andra OTT-appar??

Postad 19 november 2012 - 10:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Schysst TV, trivs med den! Men undrar om det går att vinkla den så att den inte lutar utan är helt rak? Och hur gör man bäst för att kalibrera den? Någon som har tips på ett ljudpaket som skulle passa? Spelar mest TV-spel.

Tveksam om det finns annan fot till tv:n, trist att det inte går att rotera. Det är nog väggmontering som gäller annars. Köp DVE HD basics för kalibrering eller ladda hem avs hd 709,en gratis kalibreringsskiva. http://www.avsforum....mp4-calibration

Postad 21 november 2012 - 18:54

jakopa
  • jakopa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 1
Kampanj på Electroworld just nu, så 55" landar på 15k.

Redigerat av jakopa, 21 november 2012 - 18:55.

Postad 30 november 2012 - 15:42

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Så, då är jag ägare till 55hx855. Köpte den på Elgiganten i veckan som körde driven med tillhörande BD spelare och BD box. Tydligen är det Sony som kör kampanjen med tillbehören som det kan man nog claima oavsett varifrån man köper TVn. Det framgår inte alls på EG´s sida vilket är synd och skapade mycket tjöt mellan mig och EG.

Hursomhelst, fick igång den och skit vilket kasst ljud den har. Är ju nästan som högtalarfunktionen i mobilen. :D. Detta måste ju fixas på något sätt. Vill inte dra igång ljudanläggningen varje gång när ungarna ska kolla på barn-tv direkt. Får nog koppla in centern eller nåt som extern högtalare.

Nästa sak, rörelsehanteringen. Detta är ett aber för mig och mina ögon. Är det motioncontrol som man ska pilla på? Märker ingen större skillnad förrutom att bilden blir mörkare. Detta är jätteviktigt för mina ögon, det får inte flimra/staka upp sig eller hur jag ska benämna det. Jag har fått för mig att denna TV ska klara detta utan problem. Är helt van med min gamla trotjänare Philips 42:a med Digital Natural Motion som andra hatar och vissa älskar.

Ett tydligt exempel är nyhetsbannern som skrollar längst ner på tv4s nyheter.

ps. Kör Mediaportal/htpc/win7 via hdmi.

EN RÄTTNING ANG BLURAY KAMPANJEN! Det är affären som ska lämna ut blurayspelaren om du inte köper den från Sony Center som också kört kampanjen. Kartongen måste ha detta tryck på för att du ska kunna kräva ut spelaren. I mitt fall så löste Elgiganten det till slut. Tack för det.

Redigerat av Nybbe67, 07 december 2012 - 11:18.

Postad 06 december 2012 - 16:33

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Är det ingen som har rörelseproblem på SD TV, nyhetsbannern på TV4?
Sitter och tweakar min HTPC för att det ska bli så flytande bild som möjligt. Skärpan, ljus och färg är kanonfin dock.

Det kan ju vara min HTPC som är tjuven. Körde tidigare på 720x576 upplösning mot min gamla Philips 42:a men kör nu full hd.

Postad 07 december 2012 - 09:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0
Kollar svt och tv4 i hd så jagvet inte hur det ser ut i sd på de kanalerna men om jag kollar på t.ex Midsomer eller nåt på 8 eller 9:an så märker jag ingen rörelseoskärpa. Det kanske är inställningarna i din digitalbox?

Postad 07 december 2012 - 11:13

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Tack Askungen,
Ja, det kan vara min HTPC (alltså min "digitalbox", har TV mottagaren i den) som gör något fult.
Det är speciellt märkbart på nyhetsbannern som hackar sig fram, inte mycket, men det är där det märks tydligast. Men frågan är hur digitalboxar hanterar en SD sändning, skickar den ut den oskalad eller skalas den upp till full hd? Jag tror att den skickas ut oskalad och då är inte testen jämförbar för om jag sänker upplösningen på HTPCn till 720x576 som är sändningens upplösning så skalar TVn upp den(om jag inte tänker fel) för att passa panelens upplösning.

Postad 07 december 2012 - 11:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Tack Askungen,
Ja, det kan vara min HTPC (alltså min "digitalbox", har TV mottagaren i den) som gör något fult.
Det är speciellt märkbart på nyhetsbannern som hackar sig fram, inte mycket, men det är där det märks tydligast. Men frågan är hur digitalboxar hanterar en SD sändning, skickar den ut den oskalad eller skalas den upp till full hd? Jag tror att den skickas ut oskalad och då är inte testen jämförbar för om jag sänker upplösningen på HTPCn till 720x576 som är sändningens upplösning så skalar TVn upp den(om jag inte tänker fel) för att passa panelens upplösning.

Jag har CD satellitbox och på den ställer man in vilken upplösning man ska ha och då skalas allt material till den upplösningen (jag har 1080i). TV:n ändrar bara zoom ( smartzoom,fullzoom osv) det är bildkällan som avgör vilken upplösning som du har, htpc i ditt fall. Kan du mata via en avr så kan du ställa in upplösningen i den. Tar man en 720x576 signal och zoomar upp den i tv:n till fullskärm ser det nog för j*t ut,då är det nog bättre att ha pillarbox. Plattisar är väl i första hand till för hd och hdmikablar för bästa bild.Går det inte att ändra upplösningen på utsignalen i htpc:n grafikkort?

Redigerat av Askungen, 07 december 2012 - 11:29.

Postad 07 december 2012 - 13:34

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jodå, visst går det att ändra till 720x576 upplösning, det är ju en vanlig pc. Det är bara det att jag helst ville köra full HD, 1080p, upplösning för att nyttja möjligheterna med HD filmer via datorn.

Men en standardbox från t ex Comhem skalar väl inte upp SD-bilden utan skickar signalen i sitt ursprung till TV´n, kan inte tänka mig något annat. Så var det på de äldre iaf.

Jag körde tidigare 720*576 upplösning mot min gamla 42:a som visade bilden superfint,utan rörelseflimmer/hack men då var ju inte HD så utbrett så skärmarna var mer anpassade för SD upplösningen är dagens skärmar som är bäst på HD. På den gamla, som bara stödde 1080i, blev bilden hemsk från vanlig SD när man körde 10080i eller 1080p. Eller 720p.

Postad 07 december 2012 - 19:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0
Har du hdmi från datorn eller en vgakabel ( vanlig bildskärms) , den sistnämnda tror jag inte stöder 1080p undrar om det kan bero på det? Gå in i homemenyn på tv:n och bildinställningar och koll runt lite där. Gå in i options också och ställ in till cinema.

Postad 08 december 2012 - 08:38

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det är HDMI.
Jag körde på Generell då jag tyckte bilden blev bäst där. Jag tror dock det är Motionflow som jag vill ha igång.

Postad 08 december 2012 - 10:34

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Elektroworld lämnnar 10% rabatt på all TV i helgen t.x. blir priset på HX 855 15129 kr. Rabattkod får man på hemsidan.

Postad 09 december 2012 - 14:48

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Det jag saknar mest på min HX855 är att kunna komma åt de olika kanalernas playfunktioner. Skulle man kunna köpa en surfplatta som kopplas till TV:n med en HDMI kabel och den vägen komma åt allt? Hur är det då med surfplattans upplösning, måste den vara minst samma som TV:n för att få full upplösning? Finns det andra bättre alternativ?

Finns här ingen duktig skribent som skulle kunna författa någon form av upprop till SVT, de andra kanalerna och Riksdagen med att vi vill kunna se playkanalerna på våra TV apparater. Om någon känner sig duglig så skulla alla vi andra kunna hoppa på det tåget.

Postad 09 december 2012 - 15:30

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Det jag saknar mest på min HX855 är att kunna komma åt de olika kanalernas playfunktioner. Skulle man kunna köpa en surfplatta som kopplas till TV:n med en HDMI kabel och den vägen komma åt allt? Hur är det då med surfplattans upplösning, måste den vara minst samma som TV:n för att få full upplösning? Finns det andra bättre alternativ?

Finns här ingen duktig skribent som skulle kunna författa någon form av upprop till SVT, de andra kanalerna och Riksdagen med att vi vill kunna se playkanalerna på våra TV apparater. Om någon känner sig duglig så skulla alla vi andra kunna hoppa på det tåget.

Bara att koppla TVn till Datorn, det har jag gjort.

Postad 09 december 2012 - 15:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Airplay via t ex Ipad och Apple tv 3 fungerar kanonbra. Hdmi kabel från Apple tv 3 till tvn, sedan styr du allt i soffan med ipad.

Sedan måste du ju ha ett trådlöst nätverk hemma förstås som ipad är uppkopplad mot.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 09 december 2012 - 15:35.

Postad 09 december 2012 - 16:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0
Jag frågade Sony om det blir en hbo-app när det blir dags men de hade ingen info om det. Vill vi ha svtplay och liknande får man nog göra ett upprop till Sony snarare en till respektive kanal. Åtminstånde Svt play borde de implementera.

Postad 10 december 2012 - 00:03

Unregistered13206d48
  • Unregistered13206d48
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Vad hände med de stora apparaterna? Har de bara de små kvar, 55"? Jag letar efter en som har 60-65"

Postad 10 december 2012 - 10:39

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ja du Putte 10. Datorn och TV delar inte samma rum och jag har ingen bärbar. Därför frågan om en surfplatta, men helst inte någon från Apple.
Ja SVT har ju en märklig inställning att TV kan man se på TV:n om man ser det när det sänds ut. Vill man se TV senare måste man se det på en dator. Kanske vi skall vara glada över att det inte är tvärt om.

Postad 10 december 2012 - 11:33

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Vad hände med de stora apparaterna? Har de bara de små kvar, 55"? Jag letar efter en som har 60-65"

är inte 55 den största i 855 serien,vill du ha större är det nog 923 serien som gäller.

Postad 10 december 2012 - 19:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

är inte 55 den största i 855 serien,vill du ha större är det nog 923 serien som gäller.

Nu är det nog HX955 som gäller, den har vad jag vet precis lanserast på svenska marknaden. Den kostar dock....mycket :)

Har själv en 65HX923 som jag valde enbart då jag ansåg det var den bästa TV:n på markanden (utifrån mina behov)

Postad 10 december 2012 - 20:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Nu är det nog HX955 som gäller, den har vad jag vet precis lanserast på svenska marknaden. Den kostar dock....mycket :)

Har själv en 65HX923 som jag valde enbart då jag ansåg det var den bästa TV:n på markanden (utifrån mina behov)

Och den är ju inte precis gratis heller, men dock 200k billigare än 955 :)

Postad 13 december 2012 - 21:22

Unregisteredf02c85e3
  • Unregisteredf02c85e3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilka inställningar ska man ändra för att få ner responstiden när man spelar TV-spel?

Redigerat av Unregisteredf02c85e3, 13 december 2012 - 23:48.

Postad 13 december 2012 - 22:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Vilka inställningarna ska man ändra för att få ner responstiden när man spelar TV-spel?

Options>scenval>spel , prova det skall vara optimalt för spel, annars prova att ändra de olika filmlägena i bildinställningarna. Har du kopplat via en avr så borde det finnas inställningar i den också.

Postad 14 december 2012 - 09:41

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Webhallen IDAG - 14990 kr för 55 tummaren

http://www.webhallen...ass=julkalender

Postad 15 december 2012 - 00:45

Unregisteredf02c85e3
  • Unregisteredf02c85e3
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Options>scenval>spel , prova det skall vara optimalt för spel, annars prova att ändra de olika filmlägena i bildinställningarna. Har du kopplat via en avr så borde det finnas inställningar i den också.

Tack! :) Vilka inställningar kan/bör man ändra i A/V receivern?

Postad 15 december 2012 - 01:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Tack! :) Vilka inställningar kan/bör man ändra i A/V receivern?

Jag har en Onkyo, den har ett läge som heter game i inställningarna. Nu spelar jag inte själv så jag kan inte säga huruvida det hjälper eller ej men förklaringen i menyn säger nåt om fördröjning av videosignalen.

Postad 20 december 2012 - 07:42

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Är det nån som har en länk till vad uppdateringarna gör? Fick en ny igår.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.