S3 Jelly Bean
http://www.mobil.se/...n-1.511406.html
Jäklar va nice
Det borde vara i samband med att den "nya" s3:an släpps då?
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S3
Startad av
NisseGurra
, maj 03 2012 19:35
685 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 12 september 2012 - 20:19
Det borde vara i samband med att den "nya" s3:an släpps då? Postad 13 september 2012 - 10:12 Jag har ett problem. Om jag har outlook igång på datorn på jobbet, så kommer inte mailen in i mobilen (eftersom den då känner av att outlook redan har tagit emot mailet). Det kan komma upp en notifiering om att jag har inkommande e-mail i mobilen, men när jag öppnar inkorgen så finns det inget där. Hur gör jag så att mailen kommer in i både mobilen och microsoft outlook oavsett om outlook är igång eller inte på en dator när mailet inkokommer? Är outlook avstängt på datorn så kommer mailen in i mobilen som vanligt. Detta fungerade felfritt på min tidigare HTC desire mobil, men inte på S3:an. Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Postad 15 september 2012 - 13:01 har inte märkt någon skillnad; buggar som fanns tidigare (men inte fanns i s2); problem att koppla samman s3 med mac. (visar inget när man skall synka foton et.c.) Men enligt Samsung Sverige skall Jelly Bean (4.1) komma snart (Okt-Nov) håller tummarna på att de fixar buggar och rapphet i UI. (ja, den reagerar långsamt när man rullar upp och ned) Postad 17 september 2012 - 18:39 ![]() http://www.mobil.se/...3-1.511770.html Kostar för övrigt 79.99$, väger 95 gram,mått 144,5mm x 73.7mm x 19mm. Mer smarta prylar till SGS3 folket ![]() Postad 19 september 2012 - 21:21
Postad 20 september 2012 - 21:18
Öppna telefonappen - tryck menyknappen - välj samtalsinställningar - bocka i "Autoskärmavst. under samtal" Postad 20 september 2012 - 22:27
Handsfree ![]() Postad 22 september 2012 - 10:47 Postad 22 september 2012 - 23:58 Har fått ett irriterande icon som jag inte får bort (se röd ring med pil på bild) Hur får man bort den, tackar på förhand ![]() Efter en kopp java så löste det sig: Program --> Inställningar --> Konton å Synkning, Radera Samsung kontot = Klart Bifogad fil(er)Redigerat av Viking 40, 25 september 2012 - 07:10. Postad 24 september 2012 - 21:38
Shit, så enkelt var det... Va gött och slippa detta. Tack! Postad 24 september 2012 - 22:11 Någon mer som fått uppdaterat till Jelly Bean dvs anroid version 4.1.1 fick denna ikväll.Verkar vara bra mycket rappare i responsen på skärmen.Sedan så är ju menyerna lite annulunda. Kör med Telia så ni som har dom kolla era telefoner. Sedan så tror jag att denna telefon lev från Polen kan ju vara en anledning till den tidiga uppdateringen. Redigerat av Unregistered1001c2ac, 24 september 2012 - 22:27. Postad 25 september 2012 - 08:17
1561 på 1a testet 1736 på 2a... ![]() Redigerat av NisseGurra, 25 september 2012 - 08:22. Postad 25 september 2012 - 15:25 Postad 25 september 2012 - 18:06 Pratade med Telenor idag och jag kunde få en iP5:a för samma månadspris. Kändes skumt. Kan det vara för att SGS3:an fortfarande äger alla andra telefoner? Postad 26 september 2012 - 07:52 Postad 26 september 2012 - 08:32
Nä, det är väl så. Så länge produkten står stark mot sina konkurrenter och fortfarande säljer bra så finns det ju ingen anledning att rea ut dom. Mitt abonnemang går ut i november. Då blir det denna eller en Nokia Lumia 920. Kosta vad det kosta vill! Postad 26 september 2012 - 12:36 Postad 27 september 2012 - 16:01 ![]() http://www.mobil.se/...3-1.512476.html Hata alla jävlar som håller på med skadlig kod ![]() Bifogad fil(er)Postad 27 september 2012 - 16:04
Kom dock ganska snabbt ett utlåtande om att detta endast gällde de telefoner som ej var uppdaterade till senaste programvaran. Postad 28 september 2012 - 11:17 Postad 28 september 2012 - 21:50 ![]() Dessvärre så verkar det som att just min enhet såklart skulle behöva vara ett måndags ex. För det verkar som om de två touchknapparna har bestämt sig för att sluta fungera helt och hållet, de fick något tuppjuck för sig, sen efter det händer det inget då man rör dem. Så nu undrar jag om detta är något som någon annan har varit med om, och har någon lösning på, eller om det är så enkelt att jag fått ett måndags ex som har hårdvaru fel, har nämligen både försökt med fabriksåterställning och "uppdaterat" mjukvaran med Kies, men inget har hjälpt. Edit: Nu helt plötsligt när jag försökte markera kamera ikonen på låsskärmen och ta bort den, så låste telefonen upp sig och gick till kameran. Och nu verkar även de två touchknapparna börjat funka igen, mycket underligt kan tyckas, nästan så att jag inte vet om jag vågar ha kvar telefonen eller inte då man inte vet om det där problemet helt plötsligt kan dyka upp för att sedan försvinna lika plötsligt. Redigerat av TKvC-SainT, 29 september 2012 - 09:05. Postad 28 september 2012 - 23:28 ![]() Postad 28 september 2012 - 23:46
Avundsjuk :-/ Vad har du haft för telefon tidigare ? Sitter med en sgs2 men funderar på en galaxy Note 2 Rätt lik sgs3 Postad 29 september 2012 - 02:23 Jag har bara kört med Iphones förut, så det här är min första androidlur. ![]() Visst är den det, men för egen del är den alldeles för stor. Jag tycker det ser ut som man går med en skärbräda mot huvudet när man pratar i telefon med en sådan stor modell. ![]() Redigerat av Unregisteredcc23e210, 29 september 2012 - 02:28. Postad 29 september 2012 - 03:18 Kul att du är nöjd nu då :-) Hahaha joo inte ser det klokt ut men som tur är så finns ju blåtandsheadset :-) Pratar gör jag hur som helst minst,och jag har rätt mycket tid till surfa,serier å liknande om nätterna när jag jobbar . Känns som en bra kompromiss mellan platta å telefon. Kan tipsa om myphoneexplorer som är gratis och låter dig föra över filer mellan telefon å dator trådlöst. Å google drive,så du kan skicka upp foton å div annat i molnet,tror man fick 5 gig gratis. Du kommer även över filerna från datorn . Tweetdark om du vill få twitter å facebook i ett flöde. Adownloader om du känner för att tanka ner torrenter direkt i mobilen . Barcode scanner för att läsa in 4 kantiga grejor..helt lost,vafasen heter det .. Engadget för lite prylnyheter. Download all files,ett måste . Pulse news är rätt bra,nyheter inom olika områden. Swiftkey 3 tangentbord Sen finns de en uppsjö av filhanterare å annat för att tex feysa ta bort medföljande appar. Har du rootat telefonen ? Postad 29 september 2012 - 11:00
Jag har telia men fanns ingen uppdatering ? Kanske får min snart. Postad 29 september 2012 - 13:20 Det har du ju iof rätt i. Jag hade en Ipad 2 förut, men den var lite för otymplig och ganska tung. Dessutom var det ännu en grej att ladda och hålla reda på. Ju mer jag tänker på det så är det ju lite skönare när man kan ha både mobil och surfplatta i en pryl. Har inte hunnit så långt än. Just nu har jag installerat Nova Launcher och försöker lära mig alla funktioner och hur systemet fungerar. Riktigt jäkla awsome än så länge! ![]() Jag har läst lite om det här med "rooting" och att det är många som rootar sina telefoner, men jag har inte riktigt hängt med på vad det innebär och varför man gör det. Får man fler möjligheter/funktioner med en rootad telefon eller hur är det? Och går det att återställa allt till det normala om något skulle bli fel? Tack förresten för apptipsen! ![]() Postad 29 september 2012 - 14:59 Root gör att du får kontroll över hela telefonen. Du kna tex installera filemanager som låter dig komma åt hela telefonen och inte bara en liten del som det är standard. Låter dig installera vissa program,tex Titanium backup där du kan frysa eller ta bort appar du inte vill ha,aldrig använder Överklocka/underklocka,undervolta cpu. Flasha in hemmagjorda versioner av operativsystemet, Tex Cyanogenmod. Annan batterisnålare kernel. Flasha in cwm för att kunna ta en hel kopia på hela os och mycket annat men detta är lite överkurs :-) Inget man bör göra på en gång. Kan finnas risk att telefonen blir obrukbar om man inte läser på. Fast Samsung brukar va svår att bricka Men har du intresse av att börja nörda ner dig så börja med att läs på lite... Detta forum är nr 1.. Flera intressanta forumdelar. Android development Original Android Development en del annat http://forum.xda-dev...play.php?f=1563 Edit Man kan återställa telefonen helt,kräver ju dock att man kan starta telefonen. I vissa fall finns en räknare som ökar om man flashar in rom/root. Kan hända att de finns ett program som nollar countern. Inte helt insatt i sgs3. Även Swedroid.se å forumet för sgs3 där kan ge mycket hjälp Redigerat av moparman, 29 september 2012 - 15:01. Postad 30 september 2012 - 01:25 ![]() Kul att läsa det du skriver i alla fall och jag har lärt mig en hel del nu tack vare dig. Tack förresten för förslagen om android-forumen! Guld värt att gå in där och få hjälp, tips och idéer av alla kunniga användare. Postad 30 september 2012 - 02:04 Du vet att du kan sitta vid datorn och söka på alla appar å spel som finns på market ? Du kan även välja att installera direkt därifrån och programet/spelet installeras direkt automatiskt i telefonen. Rätt smidigt motför att sitta med telefonen :-) https://play.google.com/store De har rea på lite spel å program nu. Broken sword för 1.50kr Å lite annat Postad 30 september 2012 - 09:01 Provade nu och det fungerade ju jättesmidigt! Postad 30 september 2012 - 14:24 Du vet att du även kan sitta vid datorn och lägga in kontakter å kalendernoteringar så syncas de atumagiskt till telefonen ? Postad 30 september 2012 - 19:57 Jag tror inte det. Om man har en Iphone och en Ipad så kan man synka apparna mellan enheterna, men jag tror inte det fungerar också via datorn. Nu har jag förresten fått igång Dropbox och Utorrent Remote också (så jag kan starta och hålla koll på torrent-filer i datorn via mobilen). Dropbox vet jag fanns till Iphone, men det provade jag aldrig när jag körde IOS. Dock är ju Dropbox tätt integrerad i S3:an och 50GB lagringsutrymme tackar man ju inte nej till, så jag var tvungen att testa. Jag blev helt såld på en gång. ![]() Nej, jag blir mer och mer kär i min Galaxy S3 och Android för varje dag nu. Det finns så mycket smidiga lösningar och funktioner som användarna av Iphone bara kan ta och glömma, men det som hittills har överraskat mig mest är hur lätt det mesta är att ställa in. Visst, det blir mycket pillande för att få till det perfekta systemet, men det är inte så svårt och tidskrävande som jag trodde från början. Redigerat av Unregisteredcc23e210, 30 september 2012 - 20:08. Postad 30 september 2012 - 20:00 Postad 30 september 2012 - 20:07
Light Flow kanske? Postad 01 oktober 2012 - 13:15 Är ute efter en usb+aux till micro usb för att ansluta S3an i bilen. Någon som vet var jag kan beställa en sådan? Har hittat den här men det verkar inte gå att beställa: http://www.alibaba.c..._USB_cable.html Postad 02 oktober 2012 - 09:13 Annons i Metro (sthlm) i morse från Samsung där det står att planerad säljstart är v40, på Telias hemsida står det att beräknad leveransdag är den 3:e Så låter som att det blir vilken dag som helst. Postad 02 oktober 2012 - 20:31 Postad 02 oktober 2012 - 22:21 ![]() Finns det något tredjepartsprogram som kan lösa detta? Vill ju gärna kopiera över saker till S3:an. Alternativet jag har just nu är att föra över filer via Dropbox, men det tar ju en jäkla tid om det är fler och större filer (filmer och flera album ex). Postad 03 oktober 2012 - 16:17
Har en gammal mac och har liknande problem. På s2 fungerade det utmärkt, då anslöt man som en kamera och kunde välja att mounta telefonen som extern hårddisk. men på s3 fungerar inte det. (vill inte säga att det beror på stämningen mellan samsung och apple, men på win7 fungerar allt. - man tappar inte funktionalitet utan anledning vill jag säga. För att få telefonen att ansluta var jag tvungen att använda kies för mac. (android filemanager funkar inte) - en lösning som jag inte tycker räcker. jag tycker itunes suger och vill inte att samsung går in på den vägen. Postad 03 oktober 2012 - 18:00
Finns lite tips här: http://forum.xda-dev...=1682041&page=2 Och detta kanske kan hjälpa: http://forum.xda-dev...d.php?t=1711009 Postad 04 oktober 2012 - 16:18 Precis, det är ju friheten som är Androids signum, så jag tycker det är tråkigt om Samsung ska gå in och ändra på detta, bara för att de är ovänner med Apple. Jag tycker båda parterna förlorar sitt anseende om det blir en massa problem bara för att företagen krigar mot varandra. Tack! Har inget SD-kort än så länge, men kommer det ingen lösning via uppdatering eller liknande så ska jag testa. Läste runt lite på nätet och det ryktas om att S3:an + Jelly Bean kommer fungera bättre med en mac. Jelly Bean kommer ju när som helst, så vi får väl se... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |