Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 03 december 2013 - 14:04
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Ok, så bara för att Canal Digital köpt rättigheterna till ett i Sverige i stort sett okänt varumärke så kände ComHem sig tvungna att köra ännu äldre och sämre lösningar i 10 år till? Som redan konstaterats finns det idag mig vetterligen inget unikt alls i TIVO-lösningen, annat än namnet, så ingenting annat än ovilja/oförmåga kan rimligtvis ha hindrat ComHem att göra nåt tidigare.
Av ren nyfikenhet, varför har du ens NetFlix om du bara kollar på sport? Låter som någon satt på sig sin foliehatt åt fel håll 
Menade att jag varken kör eller skulle kunna tänka mig att använda NetFlix. Jo förresten, spelar in vissa barnprogram med tivon så vi har lite till de tillfällen vi är barnvakt till svägerskans dotter.
Postad 03 december 2013 - 15:55
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
...Som redan konstaterats finns det idag mig vetterligen inget unikt alls i TIVO-lösningen, annat än namnet...
Säg den enskilda leverantör som har en helt unik tjänst?
Postad 03 december 2013 - 18:10
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Säg den enskilda leverantör som har en helt unik tjänst?
Ingen vad jag vet, var liksom det som var själva poängen.
Postad 04 december 2013 - 08:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ingen vad jag vet, var liksom det som var själva poängen.
Nej, poängen är just att låser man sig vid en leverantör så får man sitta där med skägget i brevlådan i ett par år, oavsett vad de hittar på. Gissa varför jag inte har abonnemang hos någon TV-leverantör längre? Fria markkanaler och valfria streamingtjänster på valfria plattformar löser alla behov. Men folk förstår inte hur enkelt det kan vara.
Postad 04 december 2013 - 09:02
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Nej, poängen är just att låser man sig vid en leverantör så får man sitta där med skägget i brevlådan i ett par år, oavsett vad de hittar på. Gissa varför jag inte har abonnemang hos någon TV-leverantör längre? Fria markkanaler och valfria streamingtjänster på valfria plattformar löser alla behov. Men folk förstår inte hur enkelt det kan vara.
Så för mig som ser Man United i Premier league och väldigt mycket hockey i Canal digitals regi löser det genom vilken av dem? Fria karkkanaler eller valfri streamingtjänst?
Postad 04 december 2013 - 09:04
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jodå, bara att det inte passar alla. Vi som vill ha traditionell tablåbaserad tv till exempel. Att jag låser mig hit och dit är ju upp till mig. Skriver jag på ett avtal så gör jag. Annars gör jag som du exemplefierar och skiter i att skriva avtal.
Postad 04 december 2013 - 09:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Så för mig som ser Man United i Premier league och väldigt mycket hockey i Canal digitals regi löser det genom vilken av dem? Fria karkkanaler eller valfri streamingtjänst?
Man Un ser du via Viaplay. Hockey på http://hockeystreams...tserien-stream/. Jodå, bara att det inte passar alla. Vi som vill ha traditionell tablåbaserad tv till exempel. Att jag låser mig hit och dit är ju upp till mig. Skriver jag på ett avtal så gör jag. Annars gör jag som du exemplefierar och skiter i att skriva avtal.
Uppenbarligen tänker många så annars skulle ju CH, CD, Boxer m fl gå i konkurs rätt snart...
Redigerat av agpath, 04 december 2013 - 09:15.
Postad 04 december 2013 - 09:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHem sockrar TiVo-tårtan nu med Cirkus: http://www.mynewsdes...ion&utm_content= Behövs dock mer än så för att jag ska gå över på TiVo. I dagens läge tycker jag inte TiVo ger tillräckligt utöver det jag har idag hos ComHem. Men får de hålla på och lägga in alla nya kanaler i TiVo men bara mot extra betalning i de "gamla paketeringarna" kommer nog också jag fram till den punkt då TiVo blir nödvändig. Men då har jag i alla fall sluppit det första jobbiga året under vilket TiVos barnsjukdomar fick läka ut.
Postad 04 december 2013 - 09:33
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
ComHem sockrar TiVo-tårtan nu med Cirkus: http://www.mynewsdes...ion&utm_content= Behövs dock mer än så för att jag ska gå över på TiVo. I dagens läge tycker jag inte TiVo ger tillräckligt utöver det jag har idag hos ComHem. Men får de hålla på och lägga in alla nya kanaler i TiVo men bara mot extra betalning i de "gamla paketeringarna" kommer nog också jag fram till den punkt då TiVo blir nödvändig. Men då har jag i alla fall sluppit det första jobbiga året under vilket TiVos barnsjukdomar fick läka ut. 
Inte ens det är unikt. Cirkus har avtal med ITV och BBC, vilket också Netflix har. Således kan man redan se samma serier på Netflix. Därtill så har Cirkus även ett avtal med Boxer: http://www.c21media....ns-nordic-deal/
Redigerat av agpath, 04 december 2013 - 09:39.
Postad 04 december 2013 - 09:46
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Inte ens det är unikt. Cirkus har avtal med ITV och BBC, vilket också Netflix har. Således kan man redan se samma serier på Netflix.
Därtill så har Cirkus även ett avtal med Boxer: http://www.c21media....ns-nordic-deal/
Hehe, Netflix är guld!
Postad 04 december 2013 - 10:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Inte ens det är unikt. Cirkus har avtal med ITV och BBC, vilket också Netflix har. Således kan man redan se samma serier på Netflix.
Därtill så har Cirkus även ett avtal med Boxer: http://www.c21media....ns-nordic-deal/
Då kan TiVo-abonnenten alltså välja mellan två knappar: Cirkus & Netflix! Redundans kallas detta inom flygtekniken. Safety first. Fast ska man bara ha en så är naturligtvis Netflix mer innehållsrik. Bägge knapparna kostar extra - 79 kr/mån per styck utöver TiVo-abonnemanget.
Postad 04 december 2013 - 10:39
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Då kan TiVo-abonnenten alltså välja mellan två knappar: Cirkus & Netflix! Redundans kallas detta inom flygtekniken. Safety first. Fast ska man bara ha en så är naturligtvis Netflix mer innehållsrik. Bägge knapparna kostar extra - 79 kr/mån per styck utöver TiVo-abonnemanget.
Haha, det tänkte jag inte ens. På. KOllar på Poirot på Cirkus för att sedan kolla vidare på Netflix en annan dag
Postad 04 december 2013 - 10:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Bägge knapparna kostar extra - 79 kr/mån per styck utöver TiVo-abonnemanget.
Verkar ju smart att låta kunderna betala 2 gånger för samma innehåll...
Postad 04 december 2013 - 10:47
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Verkar ju smart att låta kunderna betala 2 gånger för samma innehåll...
Först betalar man TV-licensen för grundkanalerna. Sen betalar man ComHem för grundkanalerna igen. Sen så betalar man för extra kanaler. Sen så betalar man........
Redigerat av Buddypresley, 04 december 2013 - 10:47.
Postad 04 december 2013 - 11:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Förstår inte vem du eg argumenterar med/mot, du citerar mina meddelanden men verkar inte läsa vad jag skriver. MIN poäng i MITT meddelande var just att det inte fanns något skäl för ComHem att behöva vänta in att "TIVO blev ledigt" då TIVO inte på något sätt har nån unik funktionalitet som inte går att ordna på annat sätt, och att TIVO som varumärke i Sverige knappast var nån dealbreaker heller. Hade du läst mina meddelanden hade du noterat att jag kört med NetFlix osv i ett antal år numera så du predikar för redan troende
Redigerat av improwise, 04 december 2013 - 11:14.
Postad 04 december 2013 - 11:17
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Förstår inte vem du eg argumenterar med/mot, du citerar mina meddelanden men verkar inte läsa vad jag skriver. MIN poäng i MITT meddelande var just att det inte fanns något skäl för ComHem att behöva vänta in att "TIVO blev ledigt" då TIVO inte på något sätt har nån unik funktionalitet som inte går att ordna på annat sätt, och att TIVO som varumärke i Sverige knappast var nån dealbreaker heller. Hade du läst mina meddelanden hade du noterat att jag kört med NetFlix osv i ett antal år numera så du predikar för redan troende 
TiVo-boxarna är varumärkesskyddade.
Postad 04 december 2013 - 11:18
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Först betalar man TV-licensen för grundkanalerna. Sen betalar man ComHem för grundkanalerna igen. Sen så betalar man för extra kanaler. Sen så betalar man........
Särskilt anmärkningsvärt är att ComHem kräver abonnemang/programkort för tillgång till SVT1 HD och SVT2 HD som ju kan ses utan kostnad i digitala marknätet. Det är rimligt att anta att HD-versionerna av SVT faktiskt redan är betalda med mottagaravgiften och därför borde distribueras fritt även av ComHem. I flerfamiljshus ersätter faktiskt det kabel-tv-nät som fastighetsägaren tillhandahåller det digitala marknätet varför det borde gälla samma regler där som för villaägare som använder digitala marknätet för att se på SVT.
Postad 04 december 2013 - 11:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag förstår att min kommentar kunde misstolkas, men syftet var att hålla med dig.
Postad 04 december 2013 - 22:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Jag förstår att min kommentar kunde misstolkas, men syftet var att hålla med dig. 
Och jag håller med dig  TiVo-boxarna är varumärkesskyddade.
Och?
Redigerat av improwise, 04 december 2013 - 22:14.
Postad 05 december 2013 - 00:30
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Och jag håller med dig 
Och?
Då fanns det anledning för Com Hem att invänta till TiVo blev "ledigt". Då hade inte Com Hem tillgång till TiVo öht
Postad 05 december 2013 - 09:33
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Naturligtvis beroende på vilken kräm du har i ditt bredband och hur du kan på ett bekvämt sätt koppla det hela till TV:n (för att jämföra med just TV-abb) så finns ju Premier League med annan sport hos Viaplay ihop med serier och film för 279 kr/mån utan bindning samt SHL på CSports för 299 kr i måndaden utan bindningstid, dvs du kan klippa off season. Sedan får man ju kolla av kvalitet, hur enkelt och billigt det blir på totalen samt hur ev. meckigt det kan bli. Viaplay finns ju i flera smart-TV och spelkonsoler medan CSports kräver ju typ att man skärmdubblerar dator eller via HDMI-anslutning från Ipad. Vill man dock se det utbud av SHL-matcher som kostar 450 kr i C More Max paket så kan man ju komma undan med ca 200 kr per månad med CSports (för att göra jämförbart med C More Max: 299kr x 8 mån aktiv säsong / 12 mån). Summeringen är ju att det du nämner kan du streama, men det kräver ju att man meckar lite mer och att man stämmer av prisbilden så att man inte går över ån efter vatten och att kvaliteten känns rätt.
Postad 05 december 2013 - 12:27
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Då fanns det anledning för Com Hem att invänta till TiVo blev "ledigt". Då hade inte Com Hem tillgång till TiVo öht
Ingen funktionalitet i TIVO är unik och namnet TIVO var väl i stort sett okänt i Sverige innan ComHem började marknadsföra det. Så varför menar du att ComHem behövde vänta in att TIVO blev ledigt innan de fick arslet ur?
Postad 05 december 2013 - 12:32
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ingen funktionalitet i TIVO är unik och namnet TIVO var väl i stort sett okänt i Sverige innan ComHem började marknadsföra det. Så varför menar du att ComHem behövde vänta in att TIVO blev ledigt innan de fick arslet ur?
För att varumärket hade Canal Digital ensamrätt på. Visst hade Com Hem kunnat göra en helt egen lösning med motsvarande funktioner, men att ta fram en egenutvecklad sådan box skulle antagligen kosta för mycket.
Postad 05 december 2013 - 14:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
För att varumärket hade Canal Digital ensamrätt på. Visst hade Com Hem kunnat göra en helt egen lösning med motsvarande funktioner, men att ta fram en egenutvecklad sådan box skulle antagligen kosta för mycket.
"Vi har pausat det. Huvudanledningen är att det inte var vad vi trodde att det skulle vara. Vi tittar på andra lösningar nu som kan ta det bredare än vad TiVo kommer att kunna göra, säger Patrik Hofbauer, vd för Telenor Broadcast där bland annat Canal Digital ingår, till TV-Nyheterna." http://www.terminsst.../doc/doc16..pdf
Postad 05 december 2013 - 14:44
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
"Vi har pausat det. Huvudanledningen är att det inte var vad vi trodde att det skulle vara. Vi tittar på andra lösningar nu som kan ta det bredare än vad TiVo kommer att kunna göra, säger Patrik Hofbauer, vd för Telenor Broadcast där bland annat Canal Digital ingår, till TV-Nyheterna." http://www.terminsst.../doc/doc16..pdf
Ja, det förklaras av att Com Hem numer har ensamrätt på TiVo-namnet. Så Canal Digital får pynta för att trixa fram en egen variant.
Postad 05 december 2013 - 15:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ja, det förklaras av att Com Hem numer har ensamrätt på TiVo-namnet. Så Canal Digital får pynta för att trixa fram en egen variant.
Fast poängen är att Canal Digital inte var nöjda med lösningen som TiVo erbjuder.
Postad 05 december 2013 - 15:27
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Och tivo är lanserat redan (dock kanske med en hel del buggar) medan Telenor Broadcast verkar långt ifrån. Det verkar rätt uppenbart att Tivo var snabbare "to market".
Postad 05 december 2013 - 15:40
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
TiVo. Inte mer TV. Mer Dyr TV. Tycker det är en mer passande slogan (för programmen blir väl inte bättre fär att man ser dem via en TiVo box??).
Postad 05 december 2013 - 15:42
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Fast poängen är att Canal Digital inte var nöjda med lösningen som TiVo erbjuder.
Nej, så må det vara. Då får Canal Digital snickra fram en egen bättre lösning. Eller... det kan ju alla leverantörer göra. Det kommer nog bli bra. Hoppas de hinner färdigt innan jul. Annars vinner nog TiVo en del mark. Men jag är skeptisk.
Postad 05 december 2013 - 15:52
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Ryktet säger att Canal Digitals lösning kommer att bli långt mycket bättre än Tivo. I alla fall eftersträvas det att bli så.
Postad 05 december 2013 - 16:23
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ryktet säger att Canal Digitals lösning kommer att bli långt mycket bättre än Tivo. I alla fall eftersträvas det att bli så.
Det kommer nog ta några år innan de är där skulle jag tro.
Postad 05 december 2013 - 16:27
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Men blir det en lösning enbart för satellit-tv hos Canal Digital med ca 304 800 abonnenter eller även för Canal Digitals ca 196 300 abonnenter på kabel-tv? http://www.radioocht...iebranschen/Tv/Det kan knappast vara helt uppenbart att få fram en "TiVo" som fungerar både för DVB-S, DVB-T och DVB-C...
Postad 05 december 2013 - 17:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Fast det bygger på antagandet att det inte finns några andra liknande plattformar tillgängliga i världen vilket låter osannolikt. Nån mer än TIVO måste logiskt sett erbjuda samma sak.
Redigerat av improwise, 05 december 2013 - 17:15.
Postad 05 december 2013 - 17:18
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Men blir det en lösning enbart för satellit-tv hos Canal Digital med ca 304 800 abonnenter eller även för Canal Digitals ca 196 300 abonnenter på kabel-tv? http://www.radioocht...iebranschen/Tv/ Det kan knappast vara helt uppenbart att få fram en "TiVo" som fungerar både för DVB-S, DVB-T och DVB-C...
Rimligtvis borde man kapslat in själva mottagningsenheten så att resten av plattformen inte behöver bry sig om vilken typ av "antenn" användaren har. Bara kolla på smart-tv på tv-apparater som har flera olika typer av mottagare inbyggda, knappast så att det är 3 olika varianter av smart-tv i min Samsung.
Postad 06 december 2013 - 00:35
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Det finns inga exakta siffror, men ca 690.000 betalande var det visst i oktober och det ökar förmodligen stadigt. http://www.resume.se...orvantningarna/ http://www.svd.se/na...sen_8728436.svd
Nu fantiserar du ju bara. Ingen av dina länkar visar på några 690k betalande. En enkel googling (netflix sverige betalande) visar att det i september var ca 250k. Det är färre än vad som betalar för sportpaket.hos Comhem och då är det bara ungefär halva befolkningen som kan ha Comhem. Imponerande så men långt ifrån de siffror en del slänger sig med.
Postad 06 december 2013 - 00:49
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Nu fantiserar du ju bara. Ingen av dina länkar visar på några 690k betalande. En enkel googling (netflix sverige betalande) visar att det i september var ca 250k. Det är färre än vad som betalar för sportpaket.hos Comhem och då är det bara ungefär halva befolkningen som kan ha Comhem.
Imponerande så men långt ifrån de siffror en del slänger sig med.
Det intressanta är väl snarare trenden än det faktiska antalet, jämför tex med mobiler där Symbian länge var (och kanske tom är) störst men trenden var rejält negativ. Sen ska man så klart bara utgå ifrån de siffror som faktiskt finns belägg för så klart.
Postad 06 december 2013 - 00:53
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Det kommer nog ta några år innan de är där skulle jag tro.
Rykten säger att de redan är där och bara skall testa av systemet Vad trodde du att de har gjort sedan de lade ner Tivo projektet ?
Postad 06 december 2013 - 00:57
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Rykten säger att de redan är där och bara skall testa av systemet
Vad trodde du att de har gjort sedan de lade ner Tivo projektet ?
Känns lite som amatörernas julafton i denna bransch, Canal Digitals (eller iaf dess ägares) inger inte direkt förtroende, "Huvudanledningen är att det inte var vad vi trodde att det skulle vara.". Det kanske man skulle tagit sig en funderare på innan man skrev avtal med TIVO.
Postad 06 december 2013 - 07:30
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Men blir det en lösning enbart för satellit-tv hos Canal Digital med ca 304 800 abonnenter eller även för Canal Digitals ca 196 300 abonnenter på kabel-tv? http://www.radioocht...iebranschen/Tv/ Det kan knappast vara helt uppenbart att få fram en "TiVo" som fungerar både för DVB-S, DVB-T och DVB-C...
Skulle tro att det gäller aven Canal digitalas dryga 500 000 kabel- TV kunder ( efter uppköpet av Tele2 kabel-TV ) Canal digital äga av Telenor, och att de inte skulle slå ihop Tele2 kabel-TV tror jag är uteslutet. http://www.idg.se/2....oper-fran-tele2
Postad 06 december 2013 - 07:33
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Rykten säger att de redan är där och bara skall testa av systemet Vad trodde du att de har gjort sedan de lade ner Tivo projektet ?
Tja, Telenor har sedan man "pausade" TiVo (maj 2012) i huvudsak inriktat sig på att bli av med Canal Digital, helst i sin helhet, annars i bitar. Inte de bästa förutsättningar om man tänker sig att investera ett par hundra miljoner i en ny PVR-plattform...
Postad 06 december 2013 - 07:41
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Rykten säger att de redan är där och bara skall testa av systemet
Vad trodde du att de har gjort sedan de lade ner Tivo projektet ?
Vad jag har hört kommer det Canal digital " godkända " DVB-C TV i slutet av Q1 2014.
Postad 06 december 2013 - 08:38
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Vad jag har hört kommer det Canal digital " godkända " DVB-C TV i slutet av Q1 2014.
Gärna lite källor också, annars är det bara mumbo jumbo. "Jag har hört att snart har vi alla kanaler gratis via Steam-boxarna som kommer någongång." Typ.
Postad 06 december 2013 - 08:52
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Haha! Kan ju avslöja att det är Magine som ligger bakom denna annons: http://www.blocket.s...a=11&w=1&last=1
Postad 06 december 2013 - 09:05
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Gärna lite källor också, annars är det bara mumbo jumbo.
"Jag har hört att snart har vi alla kanaler gratis via Steam-boxarna som kommer någongång."
Typ.
Bara för att man inte vill/kan/får avslöja källan behöver det inte vara mumboj jumbo, däremot är upp till var och en att tro/ inte tro på det. Bl.a har Telenor som äger Canal Digital köpt Tele2 kabel- TV och det är nog inte för att bara fylla ut portföljen som man går från straxt under 200 000 kunder till över en halv miljon. På DVB-S sidan finns det gott om Canal Digital godkända TV med en kundstock på lite drygt 300 000.
Postad 06 december 2013 - 09:15
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Bara för att man inte vill/kan/får avslöja källan behöver det inte vara mumboj jumbo, däremot är upp till var och en att tro/ inte tro på det.
Bl.a har Telenor som äger Canal Digital köpt Tele2 kabel- TV och det är nog inte för att bara fylla ut portföljen som man går från straxt under 200 000 kunder till över en halv miljon.
På DVB-S sidan finns det gott om Canal Digital godkända TV med en kundstock på lite drygt 300 000.
Okej. Com Hem skall släppa sitt MAX-paket gratis till alla svenska hushåll. Q4 2015. De som inte har tivobox får en gratis. Jag kan inte röja källan dock.
Postad 06 december 2013 - 10:44
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nu fantiserar du ju bara. Ingen av dina länkar visar på några 690k betalande. En enkel googling (netflix sverige betalande) visar att det i september var ca 250k. Det är färre än vad som betalar för sportpaket.hos Comhem och då är det bara ungefär halva befolkningen som kan ha Comhem.
Imponerande så men långt ifrån de siffror en del slänger sig med.
Netlfix hade drygt 200k abonnenter i Sverige efter det första kvartalet. Inte i sept. Hur många det är idag finns inga siffror på. Så oavsett källa är antalet betalande abonnenter i Sverige inte officiellt. Det enda som är officiellt är kvartalsrapporten för Netflix som säger att de har drygt 9 miljoner "utländska" abonnenter, dvs icke US. Som bekant heter det därtil Netflix Nordic och inte Netflix Sverige. Någon särskild redovisning för Sverige enskilt finns alltså inte. Förutom gällande rapporterna för streaminghastigheter hos lokala operatörer.
Redigerat av agpath, 06 december 2013 - 10:47.
Postad 06 december 2013 - 10:58
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Okej.
Com Hem skall släppa sitt MAX-paket gratis till alla svenska hushåll. Q4 2015. De som inte har tivobox får en gratis. Jag kan inte röja källan dock.
Det är väl iof inte mer osannolikt än att ComHem 2013 skulle väcka liv i en box från 1999
Postad 06 december 2013 - 11:56
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Det är väl iof inte mer osannolikt än att ComHem 2013 skulle väcka liv i en box från 1999 
Haha, fast Samsungboxen är inte sååå gammal. Tror den lanserades för något eller ett par år sedan bara. Hittar ingen exakt prodspec/lanseringsdatum på exakt denna boxen. Den närmsta jag hittar är denna "Virgin Media - Cisco Systems - CT8685DVB (aka Virgin Media TiVo)[12] - 150/1,350 - 1,024 - UK-only, 1 Terabyte storage, tri-tuner, Adobe Flash interface, 10 Mbit/s dedicated line" som kom 2012. Den tillhör Series 4, men Com Hem-boxen har 100Mbit-Ethernet. Annars verkar den snarlik. TiVoboxarna från -99 hade mellan 14-40 GB och en tuner bara och var av märket Philips, Sony och Huges. Mer info här: http://en.wikipedia....video_recorders
Postad 06 december 2013 - 12:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Skulle tro att det gäller aven Canal digitalas dryga 500 000 kabel- TV kunder ( efter uppköpet av Tele2 kabel-TV ) Canal digital äga av Telenor, och att de inte skulle slå ihop Tele2 kabel-TV tror jag är uteslutet.
http://www.idg.se/2....oper-fran-tele2
Nu kommer det vara Bredbandsbolaget som står för driften som också Telenor äger och inte Canal Digital. Men har ju varit rätt tyst om affären där så frågan är hur det egentligen blir.
Redigerat av Leatherface, 06 december 2013 - 12:08.
Postad 06 december 2013 - 12:26
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu kommer det vara Bredbandsbolaget som står för driften som också Telenor äger och inte Canal Digital. Men har ju varit rätt tyst om affären där så frågan är hur det egentligen blir.
Telenor kanske tänker att det blir enklare att sälja en större kabel-tv-verksamhet än en mindre. Det faktum att Canal Digital Kabel-tv är ett separat bolag även efter den misslyckade försäljningen till ComHem och alltså har separerats från Canal Digitals övriga verksamhet tyder på att Telenor fortfarande har en ambivalent inställning till kabel-tv och kanske även till satellit-tv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|