Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2012 - 18:57

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Undrar varför det är gul undertext på alla enheter utom ATV som har vit? Lurt.

Postad 25 October 2012 - 19:06

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Jag har använt US konto, och om du har US konto så blir språket på sidan alltid Engelska.

Men om du slår av Unblock-US och använder svensk DNS och IP så ser du bara det svenska utbudet. (Kan detekteras på om du ser svenska TV serier typ 30 grader...).

Om du har Unblock-US aktivt så ser du set Amerikanska utbudet. Vilket är ett litet större utbud.

Ett exempel: Hittar du TV serien Lost, så är du på US utbudet, Hittar du inte Lost så är det svenska utbudet.

Hoppas det besvarar din frågor.

/MrStarhouse

även så att många titlar som finns för sverige inte finns för US och tvärt om, se tidigare inlägg från mig ang stallone, arnold filmer

//Mike

Postad 25 October 2012 - 20:33

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

även så att många titlar som finns för sverige inte finns för US och tvärt om, se tidigare inlägg från mig ang stallone, arnold filmer

//Mike

Det handlar, om jag har förstått saken rätt, om exklusivitetsavtal som produktionsbolagen har med diverse tv-kanaler i Sverige. Men nu när Netflix finns på banan här kommer de att vara en aktör när avtal gällande serier och filmer går ut och behöver förhandlas om. Så bli inte förvånade om exempelvis Lost plötsligt dyker upp på Netflix även här!

Postad 25 October 2012 - 20:45

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Det handlar, om jag har förstått saken rätt, om exklusivitetsavtal som produktionsbolagen har med diverse tv-kanaler i Sverige. Men nu när Netflix finns på banan här kommer de att vara en aktör när avtal gällande serier och filmer går ut och behöver förhandlas om. Så bli inte förvånade om exempelvis Lost plötsligt dyker upp på Netflix även här!

Hoppas det. Hollywood och de stora produktionsbolagen måste börja tänka om hur mediat visas

Postad 25 October 2012 - 22:58

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Måste säga att även om utbudet förstås inte är helt klockrent så är jag ändå mycket imponerad av Netflix. Äntligen en streamtjänst som är hyfsat smidig att använda och ger bra bild och ljud, med väldigt mycket i HD-format. Körde först bara via min htpc och får väl säga att upplevelsen på PC inte är helt optimal, dels pga att Silverlightspelaren inte fungerar helt perfekt (lite ryckig bild) och inget 5.1-ljud fås den vägen, dels pga att färre titlar finns i HD när man tittar via PC. Trots det fungerar det ändå bättre än alla övriga tjänster jag testat.

Nu idag fick jag dock hem min nya blurayspelare (Sony BDP-S490, köpte från Discshop för 999 kr) och till min glädje kunde jag konstatera att Netflixappen som den kommer med fungerar alldeles ypperligt. Testat några filmer och serier och det blir finfin HD-bild och 5.1-ljud på det mesta. Dessutom mycket mjukare rörelser än när man kör via PC.

Visst saknar man lite nyare filmer och serier dock, men det finns en hel del för mig att titta på ändå i nuläget och jag förmodar att det lär fyllas på framöver. Nappade på Spotify-erbjudandet med gratis året ut, men som det känns just nu är det mycket möjligt att jag kommer betala för att få ha kvar Netflix efter årsskiftet.

Om det skulle finnas en tjänst som erbjöd ett mer heltäckande utbud av någorlunda ny film motsvarande valfri videobutik och mer aktuella säsonger av serier med samma tekniska kvalité som Netflix erbjuder så skulle jag lätt vara villig att betala uppåt fem gånger så mycket för en sån tjänst.. För det krävs väl dock att filmbolag etc ska börja leva i nutiden och det är väl för mycket begärt för närvarande. Men förhoppningsvis kommer detta bara att bli bättre och bättre framöver, Netflix är dock hursomhelst den första vod-tjänsten som jag kan känna att det kan vara värt att betala för.

Postad 26 October 2012 - 06:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Om det skulle finnas en tjänst som erbjöd ett mer heltäckande utbud av någorlunda ny film motsvarande valfri videobutik och mer aktuella säsonger av serier med samma tekniska kvalité som Netflix erbjuder så skulle jag lätt vara villig att betala uppåt fem gånger så mycket för en sån tjänst.. För det krävs väl dock att filmbolag etc ska börja leva i nutiden och det är väl för mycket begärt för närvarande. Men förhoppningsvis kommer detta bara att bli bättre och bättre framöver, Netflix är dock hursomhelst den första vod-tjänsten som jag kan känna att det kan vara värt att betala för.

En tänkbar variant skulle kunna vara att man får det nuvarande utbudet till nuvarande pris, men att man kan komplettera med att betala extra för att få se premiärer. Lite så funkar ju Voddler Plus (som har samma grundpris). Voddler faller dock på att det bara finns på PC/Mac och till mobil med någon hemmasnickrad streaming-lösning liknande Torrent-klient...(OT)

Redigerat av agpath, 26 October 2012 - 06:49.

Postad 26 October 2012 - 08:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
NF och HBO Nordic kanske sätter lite press på C-More och Viasat så att de förbättrar sitt film och serieutbud avsevärt. C-More's filmpaket kostar väl dryga 200 pix idag och det är inte mycket bättre än NF tycker jag, de har också gamla filmer och serier som är inne på femtielfte reprisen.

Postad 26 October 2012 - 09:06

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det finns redan, Vudu.com. Finns lite alternativ som LoveFilm (har jag inte hunnit prova själv), Amazon Instant Video etc. men Vudu har iaf tidigare känts som nummer 1, har inte jämfört senaste året dock. Där hittar man många filmer som fortfarande går på bio i Sverige. Dom har även riktigt bra kvalité (HDX) men då är det lite dyrare samt fungerar nog inte på dator, men väl med app.

Redigerat av Unregistered1413, 26 October 2012 - 09:09.

Postad 26 October 2012 - 11:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Mer jämförelser, men det känns lite som om det är mest för statistiknördar. Lite sägs om hur det funkar tekniskt, vilket är kanske det viktigaste utöver ett bra utbud:
http://blogg.kritike...net-vs-viaplay/

Postad 26 October 2012 - 11:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Mer jämförelser, men det känns lite som om det är mest för statistiknördar. Lite sägs om hur det funkar tekniskt, vilket är kanske det viktigaste utöver ett bra utbud:
http://blogg.kritike...net-vs-viaplay/

Netflix är den enda tjänsten där jag kan se på min PS3a eller Apple TV.

De andra kräver typ dator, operatörens box eller specifik tv. Inte värt att betala för dem då. Netflix är däremot så plattformsoberoende och lättillgängligt att det helt klart är värt pengarna.
Förhoppningsvis blir fler tjänster tillgängliga på fler plattformer iom den ökade konkurrensen.

Postad 26 October 2012 - 12:11

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Det finns redan, Vudu.com. Finns lite alternativ som LoveFilm (har jag inte hunnit prova själv), Amazon Instant Video etc. men Vudu har iaf tidigare känts som nummer 1, har inte jämfört senaste året dock. Där hittar man många filmer som fortfarande går på bio i Sverige. Dom har även riktigt bra kvalité (HDX) men då är det lite dyrare samt fungerar nog inte på dator, men väl med app.

Vudu håller riktigt hög kvalitet och om man har amerikansk oppo-spelare är appen som är inbyggd faktiskt riktigt bra. Jag skulle nog våga säga att jämför man netflix HD med Vudu HD är det inte helt irrelevant att dra parallell till hur DVD jämfört med bluray ser ut när man kör stor (läs 90+ tum) duk. Dick är det ett helt annat pris, typ $3-5 per film istället för netflix månadskostnad.

Postad 26 October 2012 - 12:19

zyber-a
  • zyber-a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har en Sony HX75G som jag använder till Netflix. Men när jag strreamar så kan jag inte ändra bilinställningar eller något annat, står "ej tillgänglig". Är det så på PS3 och andra apparater med?

Postad 26 October 2012 - 12:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bilinställningar? Ryggstödets lutning eller vadå?

Postad 26 October 2012 - 12:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nu är ju detta en amerikansk tjänst och de flesta av oss "vanliga" vill ha svensk-baserade tjänster, med tillgång till svenska filmer och text och inget nätverksstrul. Det närmaste vi kommer då är innehållsmässigt förmodligen Voddler eller Headweb, där det faller pga bristen på platformar. Lovefilm går inte att jämföra då det är en skivuthyrare med endast ett fåtal streaming titlar (jag är kund där för att kunna se ny film på Blu Ray).

Postad 26 October 2012 - 14:36

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Nu är ju detta en amerikansk tjänst och de flesta av oss "vanliga" vill ha svensk-baserade tjänster, med tillgång till svenska filmer och text och inget nätverksstrul. Det närmaste vi kommer då är innehållsmässigt förmodligen Voddler eller Headweb, där det faller pga bristen på platformar. Lovefilm går inte att jämföra då det är en skivuthyrare med endast ett fåtal streaming titlar (jag är kund där för att kunna se ny film på Blu Ray).

Kan jag ha en viss förståelse för, då blir det nog svårare. Jag gav upp svenska marknaden för några år sedan som mest bestod av rätt torftiga tjänster där man kunde hyra gammal film till fantasipriser, och gick all in hos jänkarna, Har sen dess inte riktigt utvärderat vad som erbjuds i Sverige idag, förutom på sportfronten (där jag otroligt nog igen fann att jänkarna var bäst på att leverera europeisk fotboll, hur otroligt det än må låta).

Postad 26 October 2012 - 16:39

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

(där jag otroligt nog igen fann att jänkarna var bäst på att leverera europeisk fotboll, hur otroligt det än må låta).

Vilken tjänst är det?

Postad 26 October 2012 - 18:08

zyber-a
  • zyber-a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Bilinställningar? Ryggstödets lutning eller vadå?

Bildinställningar ska det givetvis vara :rolleyes: Som du säkert förstod.

Postad 26 October 2012 - 20:10

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Lite tips till er som kör Netflix på PS3.

Jag upptäckte just att om jag trycker knappen "Display" på PS3 remoten så får jag fram lite info uppe i vänstra hörnet. Tre rader text där jag ser

- Speltid samt hur långt jag tittat
- Kvalitet som spelas just nu samt vad materialet är lagrat i
- Ljudkvalitet

För bildkvalite visas tex "X-High / HD" Vilket betyder att materialet är HD och den lyckas spela upp det i högsta möjliga upplösning. Jag har sett nivåerna: "Low", "Med", "High" samt "X-High"

Vid uppspelning börjar den lågt, sen efter några sekunder går den uppåt.

Hur högt man kommer antar jag beror på bandbredd. Själv har jag 30/30.

/MrStarhouse

Postad 26 October 2012 - 21:11

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Vilken tjänst är det?

Kolla Viaplay-tråden

Postad 26 October 2012 - 22:32

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Kolla Viaplay-tråden

ok, tack.

Postad 27 October 2012 - 15:32

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en ny BD-spelare för att få Netflix till projektorn.
Är det någon som kan rekommendera en spelare där Netflix fungerar som det ska dvs med god hanterbarhet samt bra bild och ljud (24p och 5.1)? Den får gärna vara billig också...
/Anders

Redigerat av millstream, 27 October 2012 - 15:42.

Postad 27 October 2012 - 18:12

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Är det någon som kan rekommendera en spelare dÄr Netflix fungerar som det ska dvs med god hanterbarhet samt bra bild och ljud (24p och 5.1)? Den får gÄrna vara billig också...
/Anders

Om du redan har en bra blu-ray-spelare som du är nöjd med skulle jag rekommendera att du kompletterade med en Apple TV istället. Netflix fungerar helt perfekt där.

Postad 27 October 2012 - 19:58

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Köp en ps3:a

Postad 27 October 2012 - 20:04

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Köp en ps3:a

Svårt att motivera ett köp av PS3 bara för Netflix. En Apple TV 3 kostar så mycket mindre och Netflix fungerar enligt mig perfekt där. Kör trådlöst och det har inte "hackat" en enda gång.

/Fredrik

Postad 27 October 2012 - 21:01

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
För mig fungerar dock HD mycket bättre på min PS3:a. Har stora problem med att fått till hd under längre tid på min atv. Sen kanske han är liiite sugen på att spela också :)

Postad 28 October 2012 - 01:07

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Är det någon som kan rekommendera en spelare där Netflix fungerar som det ska dvs med god hanterbarhet samt bra bild och ljud (24p och 5.1)? Den får gärna vara billig också...
/Anders

Som jag i en tidigare post skrev så tycker jag Netflix funkar alldeles utmärkt på Sony BDP-S490 som jag nyss köpt (kostar 999 kr på discshop just nu). Har inte hunnit testa så jättemycket filmer ännu dock då jag bara haft den ett par dagar, men det jag testat har flytit på mycket bra och den har inga problem att lira i högsta kvalitén på Netflix.

Apple TV som många förespråkar funkar säkert lika bra dock, men personligen låter jag då inga Apple-prylar besudla mitt hem.. Men det är förstås en annan diskussion som inte hör hemma här. :)

Postad 28 October 2012 - 02:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Fördelen med appletvn förutom priset är att man får tillgång till itunes shoppen/uthyrningen också om man vill hyra lite nya filmer. Har man dessutom ngn i-pryl så har man möjlighet att strömma allt möjligt till den.

Postad 28 October 2012 - 08:35

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Jag har kört Netflix i ca. en vecka och från och med igår kör jag det via ATV. För mig fungerar det mycket bra, både HD och DD fungerar där det skall fungera.Jag körde via min frus laptop tidigare, en ASUS U32U (budget laptop, AMD E.450, AMD Radeon HD 6320, 4 GB, 128 gb SSD) och då fick jag inte HD att flyta (samma problem har jag med VIAPLAY).

ATV är kopplad med ethernet direkt till min "SMART" router, uppkoppling är 100/10 mb/s fiber. Både ATV och laptopen körs via min receiver. Netflix interfacet i ATV är snyggt, logiskt och funktionellt.

Innehållet är lite tunt, det som vi definitivt saknar är kategorin vuxenunderhållning, där har VIAPLAY ett övertag.

EK

Postad 28 October 2012 - 08:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

För mig fungerar dock HD mycket bättre på min PS3:a. Har stora problem med att fått till hd under längre tid på min atv. Sen kanske han är liiite sugen på att spela också :)

Visst så kan det vara så, att man vill spela också. Och man får mycket för pengarna när man köper ett PS3, går att göra mycket med den. :)

Men om man enbart vill åt Netflix så finns ju billigare alternativ.

/Fredrik

/Fredrik

Postad 28 October 2012 - 13:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Innehållet är lite tunt, det som vi definitivt saknar är kategorin vuxenunderhållning, där har VIAPLAY ett övertag.

Öh, menar du porr då eller? Har aldrig kört svenska NetFlix men har absolut för mig det finns ett menyval i stil med Gay & Lesbian i US versionen, men har fått för mig att det nog är en kategori innehållandes mer påklädda filmer :)

Redigerat av Unregistered1413, 28 October 2012 - 13:04.

Postad 28 October 2012 - 14:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
håller med köp en ps3

Postad 28 October 2012 - 14:20

HeloMe
  • HeloMe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som fått Netflix att funka på upplåst PS3a?

Jag har lyckats fixa inloggningen till PSN, men kan inte ladda ner applikationen via hemskärmen eller PSN-store. De .pkg jag hittat på nätet fungerar inte heller.

Den som verkar ha en chans är en moddad Netflix-app för Rebug CFW. Någon som fått det att fungera? Den versionen jag hittat är för FW 3.41, och jag har 3.55 och inte Rebug just nu.

Postad 28 October 2012 - 15:30

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0
Finns det någonstans en lista över enheter som stödjer Netflix i Skandinavien?
Smart-TV, Blu-ray spelare, Hemmabio-system, mediaspelare etc.

Postad 28 October 2012 - 16:51

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Finns det någonstans en lista över enheter som stödjer Netflix i Skandinavien?
Smart-TV, Blu-ray spelare, Hemmabio-system, mediaspelare etc.

https://signup.netflix.com/watch

Postad 28 October 2012 - 17:05

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

Ja. Det är väll ett av säljargumenten för betalkanaler både i antennkabeln och streamingtjänster som aldrig annonseras men ändå drar kunder.

EK

Postad 28 October 2012 - 21:11

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Är det någon som provat Netflix-appen i Windows 8? Kan inte välja att stänga av HD där som man kan i Webläsaren, vet inte ens om det är HD, i Webläsaren laggar det när det är HD (klen hårdvara AMD E350) men i appen ser jag inget lagg så jag tror inte det är HD eller också har de lyckats få till HW-acceleration i appen.

Postad 28 October 2012 - 23:24

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Ja. Det är väll ett av säljargumenten för betalkanaler både i antennkabeln och streamingtjänster som aldrig annonseras men ändå drar kunder.

EK

själv blev jag avtänd(!) på Headweb när jag försökte browsa igenom deras innehåll på min boxee och minst hälften av alla titlar var porr

Postad 28 October 2012 - 23:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Är det någon som provat Netflix-appen i Windows 8? Kan inte välja att stänga av HD där som man kan i Webläsaren, vet inte ens om det är HD, i Webläsaren laggar det när det är HD (klen hårdvara AMD E350) men i appen ser jag inget lagg så jag tror inte det är HD eller också har de lyckats få till HW-acceleration i appen.

jag kör windows 8 appen för netflix det är HD i appen jag la upp bilden sida vid sida och testade sd mot appen i hd det är betydligt skarpare i appen

Postad 29 October 2012 - 08:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Det där med Facebookdelningen av sedda titlar kan man ju undra över. Jag har det aktiverat, men ingen av de titlar som ungarna ser via wii loggas av FB. Ser jag på mobilen så loggas det. På mobil och dator kan man stänga av delningen av en titel. På wii finns inte den funktionen (knappt några funktioner alls...). Ska det vara så här?
På min hemsida så får jag en lista på vad mina FB/Netflix-vänner har sett, men det framgår inte vilken plattform de har tittat via.

Postad 29 October 2012 - 09:09

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0

själv blev jag avtänd(!) på Headweb när jag försökte browsa igenom deras innehåll på min boxee och minst hälften av alla titlar var porr

Ja, det är ju att ta i, mer som en komplement kategori som alla andra.

EK

Postad 29 October 2012 - 09:39

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

jag kör windows 8 appen för netflix det är HD i appen jag la upp bilden sida vid sida och testade sd mot appen i hd det är betydligt skarpare i appen

Låter bra, grabben såg en film i går kväll via appen, det såg ut som HD och inget laggande vilket det blir via webläsaren, däremot kan man ju undra varför de inte lyckas får till 5.1 ljud via dator.

Postad 29 October 2012 - 09:53

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Rykten om att Microsoft vill köpa netflix:
http://www.svd.se/na...kte_7623510.svd

Frågan är om det vore bra eller dåligt?
Själv så skräms jag lite av att man behöver Xbox live gold om man har en krysslåda.
Det är att likna vid de förhatliga kortavgifterna och annat som Viasat och CD fular sig med.
Blir det bindningstider, extraavgifter och sämre plattformsstöd etc., så har Netflix tappat mycket av sin slagkraft.

Postad 29 October 2012 - 10:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Rykten om att Microsoft vill köpa netflix:
http://www.svd.se/na...kte_7623510.svd

Frågan är om det vore bra eller dåligt?
Själv så skräms jag lite av att man behöver Xbox live gold om man har en krysslåda.
Det är att likna vid de förhatliga kortavgifterna och annat som Viasat och CD fular sig med.
Blir det bindningstider, extraavgifter och sämre plattformsstöd etc., så har Netflix tappat mycket av sin slagkraft.

vore ju väldigt dumt av MS om de köpte en tjänst och sedan minskade dess kundbas med 90% bara för att göra tjänsten plattformsexklusiv

jag skulle nog inte sluta vid att använda Netflix om det skedde utan jag skulle nog gå så långt att jag slutade använda (köpa nya) MS-produkter helt och hållet.

Redigerat av Christopher_A, 29 October 2012 - 10:02.

Postad 29 October 2012 - 10:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

vore ju väldigt dumt av MS om de köpte en tjänst och sedan minskade dess kundbas med 90% bara för att göra tjänsten plattformsexklusiv jag skulle nog inte sluta vid att använda Netflix om det skedde utan jag skulle nog gå så långt att jag slutade använda (köpa nya) MS-produkter helt och hållet.

Man kan välja att se det positivt också. MS har en massa pengar. Med pengar kan Netflix köpa rättigheter vilket gör det bättre för oss abonnenter. Att de skulle förändra stödet för olika plattformar känns som helt otroligt.

Netflix VD har suttit i styrelsen för både MS och FB, vilket kanske förklarar en del:
http://www.svd.se/na...tan_7584360.svd

Redigerat av agpath, 29 October 2012 - 10:59.

Postad 29 October 2012 - 15:32

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Finns det nån sammanställning nånstans över vilka filmer & serier som finns att tillgå? Är deras webtjänst verkligen det bästa/enda sättet att titta igenom innehållet? Tycker det är "rätt" träligt att bläddra igenom utbudet..

Postad 29 October 2012 - 23:16

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Finns det nån sammanställning nånstans över vilka filmer & serier som finns att tillgå? Är deras webtjänst verkligen det bästa/enda sättet att titta igenom innehållet? Tycker det är "rätt" träligt att bläddra igenom utbudet..

webtjänsten är enda sättet att titta igenom hela innehållet.
man får endast ett begränsat urval om man använder en annan klient.

så man får kolla netflix på datorn först och sen använda sökfunktionen för det man vill se i de andra klienterna

Postad 30 October 2012 - 11:12

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

webtjänsten är enda sättet att titta igenom hela innehållet.
man får endast ett begränsat urval om man använder en annan klient.

så man får kolla netflix på datorn först och sen använda sökfunktionen för det man vill se i de andra klienterna

Det är verkligen mycket underligt att det är så. Gissar att de kommer att fixa det inom kort, kanske i samband med att de lägger till en "favoriter"/"se senare"-funktion...

Postad 30 October 2012 - 11:20

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Det är verkligen mycket underligt att det är så. Gissar att de kommer att fixa det inom kort, kanske i samband med att de lägger till en "favoriter"/"se senare"-funktion...

När jag chatade med kundservice förra veckan, frågade jag om en sådan funktion. Han svarade att nåt sånt hade han aldrig hört talas om. Skumt.

Postad 30 October 2012 - 11:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

När jag chatade med kundservice förra veckan, frågade jag om en sådan funktion. Han svarade att nåt sånt hade han aldrig hört talas om. Skumt.

Nej, ingen är sagt om någon "kö". När det gäller sökning så funkar det bra i tex iphone-appen, men på wii som vi kör hemma så kan man bara bläddra bland det som syns på skärmen. Tror inte ens man kan söka på den appen.

Postad 30 October 2012 - 13:57

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Nej, ingen är sagt om någon "kö". När det gäller sökning så funkar det bra i tex iphone-appen, men på wii som vi kör hemma så kan man bara bläddra bland det som syns på skärmen. Tror inte ens man kan söka på den appen.

Jo då, det går att söka på Wiin. Jag letar reda på potentiella filmer på datorn, och sedan får jag söka jag efter dem på Wiin om jag ska se dem där.

Häromdagen tittade jag på en film på Wiin, och upplevde att ljudet var ur synk större delen av den. Det problemet har jag inte märkt så mycket på datorn. Någon som känner igen detta?

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 30 October 2012 - 13:59.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.