Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 februari 2016 - 19:29

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag har 3.60 nu, vad hade ni för version innan uppdateringen?

Och hur märkte ni att det var en uppdatering på gång?

Postad 04 februari 2016 - 19:32

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Jag har 3.60 nu, vad hade ni för version innan uppdateringen?

Och hur märkte ni att det var en uppdatering på gång?

Jag hade också 3.60 och det kom upp en ruta som frågade om jag ville installera uppdatering nu eller senare.

Postad 04 februari 2016 - 23:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Nu visade boxen detta meddelande hos mig också.

Har inspelning på gång så det får vänta.

Kan just undra vad de fixat i denna version....

Postad 05 februari 2016 - 08:48

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Har letat runt på Boxers hemsida men kan inte hitta någon info om den nya mjukvaran.

När dom uppdaterade mjukvaran till deras SmartBox så la dom ut info om den uppdateringen.

Postad 05 februari 2016 - 10:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Mystiskt!

Nu när jag inte hade saker på gång skulle jag låta boxen uppdateras. Men när jag går in i installation/sök ny mjukvara så rapporterar den att inget finns!!!

Men min version är fortfarande 3.60....

Hur skall man göra egentligen? Om man bara kan utföra detta när den visar pop-upen så kan man ge sig på att det inträffar på olämpliga tider för det mesta...

Postad 05 februari 2016 - 11:12

mico01
  • mico01
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Skickade en fråga till Humax supporten gällande den nya mjukvaran och fick följande svar:

Hej Mikael,

Det var mest bugs som var fixade. Den "ny" sak som kom att det blir annorlunda dialog när man köper on-demand program. Såg tyvärr inte på listan om felet du raporterade var fixad, men Humax tyvärr ger inte oss detaljerad lista om uppdateringar, Bara dom största saker.

Med vänliga hälsningar
Humax Service

Postad 06 februari 2016 - 15:39

Hapemj
  • Hapemj
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hejsan.

Jag uppdaterade boxen igår kväll och efter det så låser den sej ganska omgående när man startat den.

Ända sättet o stänga av den är o slå av den på brytaren.

Någon som har liknande erfarenhet av denna uppdatering?

Mvh Håkan

Postad 06 februari 2016 - 17:31

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Hej sitter med den gamla Humax boxen ( den utan Play & On demand ).

Kan någon förklara hur Boxer play funkar på den nya Humaxen, är det t.ex. samma play funktioner som finns via weben ?

Postad 06 februari 2016 - 17:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Nej, det är inte samma som på webben. Det är mycket mindre utbud faktiskt!

Man får försöka hitta med den jättedåliga navigeringen och välja ett program och då får man reda på att det skall laddas ner och att man får meddelande när man kan titta på det.

Sen får man göra nåt annat ett tag tills det dyker upp en box xom säger att nu är det klart.

Då ligger programmet bland de andra inspelningarna och kan spelas upp där.

Nerladdningen tar olika lång tid beroende på Internet-hastighet. Upp till 5-10 minuter har jag sett fast jag har 100 Mbit fiber hit.

On demand (köpa filmer) har jag aldrig gjort och känner inget behov av heller...

Angående din box:

Kan du hantera dina inspelningar så att du har dem i olika mappar på disken som du namnger själv?

Går det att ansluta en USB-disk/minne med videofiler och spela upp dem?

Går det att spela upp video som finns på en disk på en annan dator eller NAS på ditt hemmanätverk?

Dessa saker går INTE att göra på OnDemand-boxen, det har Boxer fått Humax att stänga av. :angry:

Postad 06 februari 2016 - 19:03

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Tack för svar då håller jag mig borta från den, och kör play från men NUC eller ATV4.

Sorry men kan inte ge dig nåt bra svar men.......

Angående din box:

Kan du hantera dina inspelningar så att du har dem i olika mappar på disken som du namnger själv?

-Har aldrig testat

Går det att ansluta en USB-disk/minne med videofiler och spela upp dem?

-Vet inte men USB port finns

Går det att spela upp video som finns på en disk på en annan dator eller NAS på ditt hemmanätverk?

-Troligen inte då enl vad jag vet saknar den wifi/nätverksport 

Postad 10 februari 2016 - 22:00

Hapemj
  • Hapemj
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hejsan.

Jag uppdaterade boxen igår kväll och efter det så låser den sej ganska omgående när man startat den.

Ända sättet o stänga av den är o slå av den på brytaren.

Någon som har liknande erfarenhet av denna uppdatering?

Mvh Håkan

gjorde en återställning av boxen utan resultat, men efter att ha pratat med Humax supporten som rekommenderade att återställa med formatering av hårddisken så löste sej problemet konstigt nog.

Nu fungerar den perfekt igen.

Mvh Håkan

Postad 10 februari 2016 - 23:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Fast du blev av med alla dina inspelningar, eller hur?

Postad 11 februari 2016 - 18:04

Hapemj
  • Hapemj
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fast du blev av med alla dina inspelningar, eller hur?

Japp tyvärr.

Av någon anledning så hjälpte det inte att återställa utan formatering  :(

Postad 10 mars 2016 - 22:29

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Är trött på vår gamla BXR-HD som hänger sig titt som tätt, och som bara kan spela in max 2 program samtidigt. Är därför sugen på BXR-HD+2 som de flesta säger kan spela in upp till 4 program samtidigt, men någon hade lyckats med 5?!?

Dock vill jag absolut inte ha Boxers egen mjukvara, då det är ett måste i vår familj att man har möjlighet att göra egna mappar för att sortera in det inspelade. Var säljs BXR-HD+2 utan Boxers mjukvara (OnDemand)?

Postad 16 mars 2016 - 08:48

marpeto
  • marpeto
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det verkar svårt att hitta någon som säljer BXR-HD+2 500GB utan Boxers On-demand anpassning med WiFi-dongel. Ni som har en burk med Boxers On-Demand - är det fortfarande så att man inte kan skapa mappar och sortera upp sina inspelningar?

Anledningen är att vi spelar in allt till en gemensam mapp, och sedan när vi har tittat på det i den gemensamma mappen så lägger vi över det till den andres mapp - och allt i den kan sedan den personen plocka bort utan att fråga någon annan... Men det kanske finns någon annan smart lösning på det i Boxers anpassade version som gör att det funkar lika bra?

Postad 16 mars 2016 - 09:03

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Nej, de har tagit bort alla sådana funktioner och i stället stoppat in den här förbenade filmbutiken överst i media-översikten.

Inget av det du vill ha verkar finnas.

Postad 16 mars 2016 - 10:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Det verkar svårt att hitta någon som säljer BXR-HD+2 500GB utan Boxers On-demand anpassning med WiFi-dongel.
Ni som har en burk med Boxers On-Demand - är det fortfarande så att man inte kan skapa mappar och sortera upp sina inspelningar?

Anledningen är att vi spelar in allt till en gemensam mapp, och sedan när vi har tittat på det i den gemensamma mappen
så lägger vi över det till den andres mapp - och allt i den kan sedan den personen plocka bort utan att fråga någon annan...
Men det kanske finns någon annan smart lösning på det i Boxers anpassade version som gör att det funkar lika bra?

det är väl bara den engelska versionen av boxen - Humax HDR-Fox T2, som klarar allt det där, och då troligen
med patchad FW.

Postad 16 mars 2016 - 10:39

stecla
  • stecla
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

jag har kanske fel men är inte detta den du vill ha:

https://www.netonnet...d2/187130.9334/

Postad 16 mars 2016 - 13:23

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

jag har kanske fel men är inte detta den du vill ha:

https://www.netonnet...d2/187130.9334/

NetOnNet besvarar inte vilken mjukvara som ligger i (Humax/Boxer), så det är i så fall att köpa och testa.

Redigerat av frollic, 16 mars 2016 - 13:23.

Postad 16 mars 2016 - 18:35

Hapemj
  • Hapemj
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Står ju iofs följande 

• USB-ingång för foto, musik och film dvs inget om usb för wifidongel.

Postad 24 mars 2016 - 20:28

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Tjena!

Ang. Boxer Mixpaket.

Jag har strul med Animal Planet. Dels så var bilden "överzoomad" och en dag var kanalen i HD. Håller de på att testa nåt eller var det nåt skumt med min box?

De har ej Animal HD enligt hemsidan.

Postad 25 mars 2016 - 10:16

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Det är många förändringar i marknätet nu. Det började den 15 mars är klart om ungefär ett år.

Kolla på Teracom.se

Animal Planet sänder numera i HD

Postad 25 mars 2016 - 10:54

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Det är många förändringar i marknätet nu. Det började den 15 mars är klart om ungefär ett år.

Kolla på Teracom.se

Aha coolt!

Postad 25 mars 2016 - 12:26

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag gjorde en kanalsökning för att få ordning på boxen. Där syntes AnimalHD flimra förbi.

Men när allt var klart finns det i alla fall bara Animal Planet i standard-upplösning. :angry:

Och den här boxen har stora problem att klara av dels kanalförändringar och dels sommartidsomställningen på söndag!

Massor av serieinspelningarna har blivit korrupta nu så vi har fått ägna flera timmar till att rensa upp dem.

Otroligt störande!

Postad 25 mars 2016 - 12:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Sen jag fick mailet från Boxer om att göra en ny kanalsökning så har jag gjort tre fabriksåteställningar men får ändå göra om serieinspelningar varje dag. Börjar bli tröttsamt. På EPG:n för SVT 1 och 2 så är det luckor i programinfon omkring midnatt varje dag så där går inte att sätta någon inspelning efter EPG:n.

Samt varför godkänner boxen numera 5 st samtidiga inspelningar? Innan programuppdateringen så försökte ju boxen att flytta någon inspelning till en repris för att undvika konflikter.

Postad 25 mars 2016 - 16:46

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Animal Planet SD sänds i nät 5 parallellt med Animal Planet HD i nät 6.

När utbyggnaden är klar kommer bara Animal Planet HD i nät 6 att finnas.

Tidpunkt när utbyggnaden är klar varierar på var man bor.

Se teracom.se

Postad 25 mars 2016 - 17:34

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Animal Planet SD sänds i nät 5 parallellt med Animal Planet HD i nät 6.

När utbyggnaden är klar kommer bara Animal Planet HD i nät 6 att finnas.

Under kanalsökningen såg jag definitivt Animal Planet HD susa förbi.

Men när allt var klart fanns den inte med i alla fall. Bara AP SD.

Hur kom det sig? Jag tittar på Nackasändaren i Stockholm.

Postad 25 mars 2016 - 18:37

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Har du kollat på kanalplats 100 och uppåt.

Har du bra signal på nät 6, prova med manuell sökning på nät 6

Postad 25 mars 2016 - 18:50

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Hos mig så hamnar Animal Planet HD på kanalplats 20 dvs direkt efter Nat Geo HD och det finns ingen Animal Planet SD längre (Västeråssändaren).

Postad 26 mars 2016 - 22:46

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Under kanalsökningen såg jag definitivt Animal Planet HD susa förbi.

Men när allt var klart fanns den inte med i alla fall. Bara AP SD.

Hur kom det sig? Jag tittar på Nackasändaren i Stockholm.

Har samma fenomen hos mig såg också animal planet hd i listan då jag gjorde en ny kanalsökning ändå får jag enbart fram animal planet i sd,

Använder Vislanda sändaren i småland med boxen bxr-hd den utan inbygd hårddisk.

Lite konstigt det där men det har väl att göra med att samma kanal parallellsänds i både sd och hd och boxen väljer kanske den versionen som har starkast signal?

Mvh

Redigerat av Unregistered0f33ff87, 26 mars 2016 - 22:47.

Postad 26 mars 2016 - 23:31

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Så här skriver Boxer på sin hemsida

"I samband med uppdateringen har vi upptäckt att det uppstått tekniska problem av olika karaktär. Till exempel har kanaler hamnat på fel plats, vissa kanaler har ljudproblem och i en del fall har kanaler försvunnit. Har du upplevt problem med din utrustning kan du testa att göra en ny kanalsökning. Vi arbetar just nu för att lösa de här problemen. Om en kanalsökning inte löser ditt problem direkt ber vi dig avvakta och göra ännu en kanalsökning efter några timmar. "

https://www.boxer.se...e/kanalsokning/

Redigerat av R-R, 26 mars 2016 - 23:31.

Postad 27 mars 2016 - 09:11

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Använder också Vislandasändaren och Humax BXR HD.

Jag körde manuell kanalsökning på alla nät och får in Animal Planet HD

Postad 28 mars 2016 - 22:17

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Använder också Vislandasändaren och Humax BXR HD.

Jag körde manuell kanalsökning på alla nät och får in Animal Planet HD

Förstår inte riktigt varför inte jag också får in hd versionen har testat att göra manuell sökning och då hittar jag alltid hd versionen men på kanalplats 20 väljer den att visa sd versionen som ligger på Nät 5 kanal 39 (762 MHz).

Mvh

Postad 29 mars 2016 - 05:25

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Jag har även gjort fabriksåterställning på boxen

Postad 29 mars 2016 - 06:48

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag har även gjort fabriksåterställning på boxen

Men då förlorade du väl alla gjorda inspelningar också?

Postad 29 mars 2016 - 06:52

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Men då förlorade du väl alla gjorda inspelningar också?

Nej, bara om man väljer att formatera hårddisken.

Postad 29 mars 2016 - 07:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Är det någon, som ser på Nacka-sändaren, som får in Animal Planet HD?

Postad 29 mars 2016 - 07:58

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Här kommer en vild gissning från min sida:

Eftersom både SD och HD-versionen av Animal Planet vill hamna på plats 20 i kanallistan så får man bara in den ena beroende på vilken typ av mottagare man har.

Då detta är en HD-box så borde man få in HD-versionen, men (fortfarande en vild gissning) har man sen tidigare en favoritlista där man lagt in SD-versionen så är det den som sparas ner.

Både 1951 och jag har gjort fabriksåterställningar (tar bort favoritlistor mm) och vi båda har fått in HD-versionen.

Postad 29 mars 2016 - 09:14

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0
Jag har ju favoritlista men den försvinner när jag gör en sökning så det borde inte vara problemet. Får alltid snickra ihop listan igen efter att jag sökt kanaler.
Aldrig gjort fabriksåterställning....

Postad 29 mars 2016 - 09:24

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Jag har ju favoritlista men den försvinner när jag gör en sökning så det borde inte vara problemet. Får alltid snickra ihop listan igen efter att jag sökt kanaler.
Aldrig gjort fabriksåterställning....

Testa då med en fabriksåterställning men vänta tills nästa vecka då ytterligare ändringar ska sjösättas.

Postad 29 mars 2016 - 09:35

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Aj då, ytterligare ändringar!!!

Vi skall åka till USA nästa vecka och jag hade hoppats på att kunna ha boxen fungerande med serieinspelningar och allt under tiden så att vi inte missar avsnitt i de serier vi följer...

Vore inte bra att fastna i en omgörning av nätet då. :(

Animal Planet HD är inget jag saknar för detta dock, vi spelar aldrig in från den kanalen. Men det vore bättre med HD när man tittar i alla fall. Det blev ju en massiv förbättring på de andra kanalerna som finns i HD numera!

Postad 29 mars 2016 - 09:46

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Aj då, ytterligare ändringar!!!

Vi skall åka till USA nästa vecka och jag hade hoppats på att kunna ha boxen fungerande med serieinspelningar och allt under tiden så att vi inte missar avsnitt i de serier vi följer...

Vore inte bra att fastna i en omgörning av nätet då. :(

Animal Planet HD är inget jag saknar för detta dock, vi spelar aldrig in från den kanalen. Men det vore bättre med HD när man tittar i alla fall. Det blev ju en massiv förbättring på de andra kanalerna som finns i HD numera!

Kanske inte så stora förändringar som jag trodde först.

Detta står på Terracoms hemsida.

"Från och med den 5 april är det enbart möjligt att se TV4 Film och CNN om man har en mottagare med stöd för MPEG-4."

Dessa kanaler samt Al Jazeera är nu förpassade till långt ner på kanallistan och ligger tillsammans med SVT's regionala kanaler.

Hos mig ligger dessa på platserna 106, 107 samt 108, förmodligen så kommer dessa få andra platser i kanallistan den 5/4.

Postad 29 mars 2016 - 09:53

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Enligt denna lista så kommer CNN få plats 26, Al Jazeera plats 28 samt TV4 film plats 41.

https://www.teracom.... 2016-03-15.pdf

Postad 29 mars 2016 - 17:13

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Nyss upptäckte jag att ca 70% av mina kommande serieinspelningar var felaktiga och då gjorde jag en ny fabriksåterställning.

Vad hände då? Jo Animal Planet HD försvann och jag fick SD-versionen i stället. Jag såg HD-versionen flimra förbi när boxen sökte kanaler.

När boxen sökte så hittades 90 TV-kanaler men endast 74 sparades.

Postad 29 mars 2016 - 17:59

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Suck,

vi fick radera alla serieinspelningarna (efter att ha antecknat vilka de var) och börja om....

Verkar inte lönt att mecka med boxen nu.

Postad 01 april 2016 - 19:00

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Tre gånger denna vecka så har jag fått lägga om mina serieinspelningar.

För några timma sedan så såg allt bra ut men nu har jag fått TV4 film's EPG på TV4 HD så inga inspelningar kommer att utföras där. EPG'n är rätt på TV4 SD. Börjar bli väldigt jobbigt detta.

Postad 01 april 2016 - 19:14

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Instämmer! Vi fick plötsligt in konstiga inspelningar på 7-an och TV12 som vi inte hade ställt in. Men samtidigt försvann de som vi hade ställt in.

Otroligt vad denna box trasslar numera.

Redigerat av Bo_B, 01 april 2016 - 19:14.

Postad 02 april 2016 - 23:12

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Hur hittar man egentligen på Teracoms site?

Jag vill bara få reda på vilka frekvenser som används till vad i Nacka-sändaren för att göra en manuell kanalsökning.

Sidan som R-R länkade till finns inte och Teracoms sökfunktion ger aldrig några resultat...

Postad 03 april 2016 - 00:03

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Terracom vekar ha gjort om sin sida de senaste dagarna. Nu verkar den endast vända sig till TV-bolagen och inte till oss användare längre.

Tror även de är dom som är boven när det gäller fel på EPG och felaktiga serieinspelningar.

Det läggs ju om en hel del nu när nästan allt ska sändas i mpeg4.

Ena dagen när man kanalsöker så hittas 90 kanaler, nästa dag 86 och nu senast 96 st men det är bara 74 som sparas varje gång.

Edit:

Prova att sök på din mast här

https://www.teracom.se/privat/tv/

Postad 03 april 2016 - 07:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Tack för länken!

Gick vidare och hittade följande:

Frekvenstabeller TV

Kanallista marksänd TV 2016-03-15 (PDF-fil)

Listan verkar vara gammal, det finns tex inga LCN-uppgifter för platser 100 och uppåt fast de dyker upp vid kanalsökning...

Men någon information om varför EPG är felaktig och ändras lite hur som helst finns inte hos Teracom vad jag kan se. :angry:

Däremot finns det viss information hos Boxer....

Verkar inte som om de fattat att EPG ändrar sig hela tiden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.