Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2013 - 09:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Känns uselt med krav på Kinect om det stämmer. Hade väl varit ännu bättre att sälja den utan och ha ett lägre pris dessutom. Kunde de ju tjäna pengar på de som faktiskt tycker Kinect tillför något. Nåja återstår väl att se om det här stämmer. Men Xbox ligger för närvarande på sista plats över konsoller som jag skulle kunna tänka mig att köpa i alla fall.

Playstation 4 ska väl skeppa sin bundled med Playstaion Eye kameran också enligt rykten så var är skillnaden där (om det stämmer)?
För mig verkar boxen fortfarande intressantast även om det troligen blir en ps3 också.

Postad 20 March 2013 - 09:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Känns uselt med krav på Kinect om det stämmer. Hade väl varit ännu bättre att sälja den utan och ha ett lägre pris dessutom. Kunde de ju tjäna pengar på de som faktiskt tycker Kinect tillför något. Nåja återstår väl att se om det här stämmer. Men Xbox ligger för närvarande på sista plats över konsoller som jag skulle kunna tänka mig att köpa i alla fall.

Du har nog missat hela poängen. Varför Sony och Microsoft bundlar sina kameror är för att det är ett måste om de ska bli succéer (kamerorna). Tyvärr har det visat sig att stand alone tillbehör oftast bli gimmicks.

Det är lättare att motivera en studio att göra ett Kinect spel om man vet att 100% av Xbox användarna har kameran. Där finns extremt mycket pengar up for grabs för den som kan få konsolen mer familjvänlig (alltså utanför demografin killar 13-35 år). Microsoft fick smaka lite mer av denna sötma med Kinect men där finns mer och det vet Sony också.

Detta är kort sagt ett måste för att expandera marknaden utöver de 150 miljoner som verkar vara den klassiska gruppen.

Eftersom både Sony och Microsoft kommer göra detta så kan du isf hoppa nästa generation då in ditt resonemang.

Redigerat av PalmiNio, 20 March 2013 - 09:11.

Postad 20 March 2013 - 09:17

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Du har nog missat hela poängen. Varför Sony och Microsoft bundlar sina kameror är för att det är ett måste om de ska bli succéer (kamerorna). Tyvärr har det visat sig att stand alone tillbehör oftast bli gimmicks.

Det är lättare att motivera en studio att göra ett Kinect spel om man vet att 100% av Xbox användarna har kameran. Där finns extremt mycket pengar up for grabs för den som kan få konsolen mer familjvänlig (alltså utanför demografin killar 13-35 år). Microsoft fick smaka lite mer av denna sötma med Kinect men där finns mer och det vet Sony också.

Detta är kort sagt ett måste för att expandera marknaden utöver de 150 miljoner som verkar vara den klassiska gruppen.

Eftersom både Sony och Microsoft kommer göra detta så kan du isf hoppa nästa generation då in ditt resonemang.

Det är osannolikt att det blir någon av dem ja, dock inte pga. kameror. Vet inte hur mycket, om något, det verkligen kommer hjälpa att bundla dem med alla konsoller. Microsoft sålde en hel del Kinect och det släpptes även spel som nyttjade Kinect, problemet om något var att det fungerade fruktansvärt dåligt i de flesta fall. Nu kommer det ju en bättre version av Kinect så möjligt att det går att faktiskt använda den till något vettigt.

Jag tror dock inte att de kommer hitta någon ny målgrupp med sina konsoller. Snarare att de kommer att fortsätta tappa ännu mer till mobila spel.

Vad jag ser som största chansen från deras sida är att priset hamnar så lågt att de flesta inte kan låta bli att köpa dem.

Redigerat av altair4, 20 March 2013 - 09:20.

Postad 20 March 2013 - 09:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är osannolikt att det blir någon av dem ja, dock inte pga. kameror. Vet inte hur mycket, om något, det verkligen kommer hjälpa att bundla dem med alla konsoller. Microsoft sålde en hel del Kinect och det släpptes även spel som nyttjade Kinect, problemet om något var att det fungerade fruktansvärt dåligt i de flesta fall. Nu kommer det ju en bättre version av Kinect så möjligt att det går att faktiskt använda den till något vettigt.

Jag tror dock inte att de kommer hitta någon ny målgrupp med sina konsoller. Snarare att de kommer att fortsätta tappa ännu mer till mobila spel.

Som sagt, de vill gärna att tredjepartsutvecklare gör spel till Kinect och då är det 100ggr enklare om utvecklaren vet att där är 100% täckning.

Jag är övertygad att de kommer tappa in rätt bra på nya kundgrupper, frågan är som du säger hur mycket folk som dock försvinner ut den traditionella gruppen till andra plattformar.

Postad 20 March 2013 - 09:30

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
"Always on, always connected"-stycket tolkade inte jag som ett krav utan mer som en feature, precis som på ps4
Antar att den superstandbyen drar mindre än 2 watt.

På fredag börjar pax east och på måndag drar gdc igång och ingen nextbox i sikte ännu...

Postad 20 March 2013 - 11:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

"Always on, always connected"-stycket tolkade inte jag som ett krav utan mer som en feature, precis som på ps4
Antar att den superstandbyen drar mindre än 2 watt.

På fredag börjar pax east och på måndag drar gdc igång och ingen nextbox i sikte ännu...

Precis. Känns som det kommer finnas en väldigt stor likhet i grundfunktionalliteten mellan PS4 och Xbox 720.

- Båda kommer ha en standby funktion
- Båda kommer kunna utföra grundläggande funktioner under standby
- Båda kommer använda eventuell uppkoppling i stand by till uppdatering och dylikt
- Båda kommer installera spel men i en form som inte påverkar upplevelsen av spelet

På samtliga punkter så tar jag hatten av, så ska det helt enkelt fungera. När jag är sugen på att plocka upp ett spel som jag spelade 2 veckor innan så ska jag inte behöva mötas av att jag måste vänta 10-15min för att ladda ner den senaste uppdateringen.

Postad 20 March 2013 - 11:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Playstation 4 ska väl skeppa sin bundled med Playstaion Eye kameran också enligt rykten så var är skillnaden där (om det stämmer)?
För mig verkar boxen fortfarande intressantast även om det troligen blir en ps3 också.

Ett rykte säger att kinect måste vara inkopplad för att durango ens vill fungera. Det är det som folk är skeptiska till.

Postad 20 March 2013 - 11:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ett rykte säger att kinect måste vara inkopplad för att durango ens vill fungera. Det är det som folk är skeptiska till.

Ja det är väl lite over the top. Men samtidigt så kan den ju kopplas in utan att använda den. Det är ju bara ett problem för dem som verkligen vill att det ska vara clean vid bänken, annars är det bara att stoppa bort den. Hur jobbigt det är beror lite på hur klossen kommer se ut.

Postad 20 March 2013 - 12:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ryktet säger ju april så det är helt enligt "planerna".

Postad 20 March 2013 - 12:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Ja det är väl lite over the top. Men samtidigt så kan den ju kopplas in utan att använda den. Det är ju bara ett problem för dem som verkligen vill att det ska vara clean vid bänken, annars är det bara att stoppa bort den. Hur jobbigt det är beror lite på hur klossen kommer se ut.

Ja jag kan inte "for my life" se varför man inte skulle vilja koppla in den (oavsett om man vill gömma den eller använda den)

Postad 20 March 2013 - 13:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ryktet säger ju april så det är helt enligt "planerna".

Hade inte Majoren en nedräkning till E3? Det är väl där som ryktet pekar åt just nu?

Postad 20 March 2013 - 14:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hmm ja, det där "it's on"-ryktet. Minns inte om det kom före eller efter aprilryktet. De brukar ju ha en egen show, ska de verkligen unveila det på E3 när alla andra kan stjäla deras thunder?

Postad 20 March 2013 - 16:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tror nog att den nya Xboxen kommer att skapa så pass mycket väsen av sig så de inte behöver bekymra sig om att något annat tar deras plats. Förutom PS4an då, men den är redan presenterad så den smällen blir inte lika hög, relativt sett.

Hur ser pre-E3 presskonferenserna ut? Microsoft brukar väl vara bland de första där? Kolla bara på Kinect-launchen. Där var det ingen fara att det skulle dränkas bland de andras nyheter.

Men i princip håller jag med dig, det hade nog varit bättre att presentera det på en egen event skild från E3 precis som Sony gjorde. Men samtidigt så ser jag ingen större fara med att göra det på E3 heller.

Postad 20 March 2013 - 16:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hur ser pre-E3 presskonferenserna ut? Microsoft brukar väl vara bland de första där?

Är det inte olika?

Vet inte om det spelar någon jätteroll när de presenterar den för den kommer generera buzz ändå men både Sony, Nintendo och övriga spelutvecklare kommer iaf ha mycket att visa på E3 så de kommer inte få någon egen stund i rampljuset som Sony fick. Också en fördel med en konferens innan så man kan koncentrera sig på spelen på E3, som Sony kommer att kunna göra. Spelen kommer generera mycket buzz, vi har inte sett mycket gameplay från nextgen ännu, bara Killzone egentligen. Säg att Uncharted 4 visas eller ett exklusivt FF. Klart det kommer smälla högt som fasen :) . Samma sak med Smash Bros, Zelda eller vad nu Nintendo kommer att visa. Half Life 3? Då är det ridå ner.

Blir spännande att se vem som vinner detta århundradets E3.

Postad 21 March 2013 - 08:18

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Jobbigt om de inte har några "extension cords" till launch.... har ju mina teknikprylar i en dedikerad gardrob en ganska bra bit från själva TV:n =/

Ja jag kan inte "for my life" se varför man inte skulle vilja koppla in den (oavsett om man vill gömma den eller använda den)

Typ på grund av min anledning ovan.....

Redigerat av Unregistered40880, 21 March 2013 - 08:26.

Postad 21 March 2013 - 08:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jobbigt om de inte har några "extension cords" till launch.... har ju mina teknikprylar i en dedikerad gardrob en ganska bra bit från själva TV:n =/

Typ på grund av min anledning ovan.....

Eller som när jag spelade Forza 4 och samtidigt pratade med de jag spelade med/mot. Kinecten var på och i det spelet finns röstkommandon som jag inte hittade om/var man kan stänga av.

Mitt under race tyckte Kinect att jag hade sagt något kommando, så den skickade ut mig från racet till någon single player-meny. Då åkte sladden ur fort...

Postad 21 March 2013 - 09:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Att Kinect måste vara inkopplad är ta mig fasen riktigt retarded, tbh.

399 inkl 1 TB HDD månne?

Postad 21 March 2013 - 09:33

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Att kinect måste/eller inte måste va inkopplat är väl en smal sak. Frågan är bara varför? Måste den stå framme och läsa av ditt vardagsrum som DRM-skydd?! :) Inkopplad kan den ju va, bara den inte ställer krav på att den måste stå framme (vilket ju vore väldigt märkligt!?)

Usch, börjar kännas lite som MS vill lansera efterfölajren som "mediahubb" i hemmet snarare än råkraft nextgen konsoll (där Sony blidkat fan crowden en aning med sina specar)

Dvs. mer mot Soccer mom än hardcore gamers =/

Men jag hoppas jag har fel!

Postad 21 March 2013 - 12:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Frågan är bara varför?

Det är ju det som gör hela grejen retarded.

Om det hade följt med en brödrost till 360 så hade jag väl rent praktiskt inte haft några problem med att koppla in den. Men det hade fortfarande varit retarded.

Eller tänk om man köper t.ex. en AppleTV:"joo, just ja, titta här, här är en snabel som du måste koppla in oxå. annars funkar det ju inte. även om du bara tänkt styra allt med surfplattan. seså snabla på nu".

Jajja, vi får se vad de hittar på för skäl men tillvidare är det Classified as retarded™ av mig. :)

Redigerat av pacman, 21 March 2013 - 16:53.

Postad 21 March 2013 - 16:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Att kinect måste/eller inte måste va inkopplat är väl en smal sak. Frågan är bara varför? Måste den stå framme och läsa av ditt vardagsrum som DRM-skydd?! :) Inkopplad kan den ju va, bara den inte ställer krav på att den måste stå framme (vilket ju vore väldigt märkligt!?)

Usch, börjar kännas lite som MS vill lansera efterfölajren som "mediahubb" i hemmet snarare än råkraft nextgen konsoll (där Sony blidkat fan crowden en aning med sina specar)

Dvs. mer mot Soccer mom än hardcore gamers =/

Men jag hoppas jag har fel!

Hehehe cool idé.

Scannar rummet sen låser konsolen. Få den stulen senkan den som tagit den inte spela på den för den är inte i rätt rum.

Men håller med, finns ingen direkt anledning till varför.

Hur vidare det är ett problem anser jag beror på hur stor skiten blir.

Funkade Wii att starta utan Wii bar?

Postad 21 March 2013 - 16:33

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Det är ju det som gör hela grejen retarded.

Om det hade följt med en brödrost till 360 så hade jag väl rent praktiskt inte haft några problem med att koppla in den. Men det hade fortfarande varit retarded.

Eller tänk om man köper t.ex. en AppleTV:"joo, just ja, titta här, här är en sabel som du måste koppla in oxå. annars funkar det ju inte. även om du bara tänkt styra allt med surfplattan. seså snabla på nu".

Jajja, vi får se vad de hittar på för skäl men tillvidare är det Classified as retarded™ av mig. :)

Ha ha, jo absolut. Men jag tror jag lugnar mig med att gå runt med kroksabeln och hugga huvuden.

hamnade idag i diskussionen "MS kommer låsa beg.spel, men inte Sony Bla bla bla....."

Än har väl ignen sagt bu eller bä ordentligt om den saken exempelvis. Och jag skulle kunna starta en låg-odds bettingpool på att om den ena har det kommer den andra OCKSÅ ha det, eller vice versa, inte ha det. Detta kommer nog gälla för de flesta av funktioner/specar vi anser "retarded", eller "Exelent" för den delen :)

Däremot kan man va lite OROLIG när det mesta som ramlar ur MS mun är "Netflix bla bla bla, mediahub bla bla bla".... jag menar, hallå!? varenda nya TV som släpps vill ju också va mästare på det där, och din dator, och din Bluray, och din förstärkare, och din TV-Box och din dammsugare...... Till slut sitter man med dubbel, tripper eller quadrupeluppsättning för varje funktion/tjänst i dina hushållsapparater.

Samtidigt som det iof inte gör något så länge man inte bryr sig om att använda det annat i den apperatur man anser löser uppgiften bäst (forutom att det i varje apparat innebär en kostnad för konsumenterna på ett eller annat vis), så tycker jag inte det är en "Piont Of Sale" för konsollspekulanter

Redigerat av Unregistered40880, 21 March 2013 - 16:34.

Postad 21 March 2013 - 16:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
haha, skrev fel, menade snabel, inte sabel. :)

Postad 22 March 2013 - 04:08

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Däremot kan man va lite OROLIG när det mesta som ramlar ur MS mun är "Netflix bla bla bla, mediahub bla bla bla".... jag menar, hallå!? varenda nya TV som släpps vill ju också va mästare på det där, och din dator, och din Bluray, och din förstärkare, och din TV-Box och din dammsugare......

Hahaha!!! Underbart!
Dammsugarn :)

Postad 22 March 2013 - 11:47

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag vill absolut INTE behöva ha två jävla kameror på min "mediabänk". Dom kan inte vara så dumma att man behöver ha kinect inkoplad för att använda konsollen.
Allt kommer att gå att göra med en handkontroll. Något annat vore idioti! Ska dom helt plötsligt skriva om reglerna för hur en tvspelskonsoll fungerar.

För övrigt hoppas jag på en April visning. Och det är bara av själviska själ. Struntar i vem som stjäler showen på E3, jag vill bara se nästa xbox NU!!

/Niklas

Postad 22 March 2013 - 13:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Iövrigt så har AMD just släppt HD7790, en GPU med 12 CUs och upp till 102 GB/s minnesbandbredd:
http://www.sweclocke...ockers-testlabb

Som sagt, Bonaire(HD7790) lär ju vara precis vad Durango APU kommer vara baserad på:
Postad bild
http://www.sweclocke...hd-7790-bonaire

Bonaire har 14 CUs i 1 Ghz och en TDP på låga 85W. Ryktet säger ju att Durango kör med 12 CUs i 800 Mhz, lär bli en ganska smidig låda det här...

Hoppas de specat upp Durango lite sen ryktet så att den åtminstone matchar 7790...

Redigerat av pacman, 22 March 2013 - 14:06.

Postad 22 March 2013 - 15:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Som sagt, Bonaire(HD7790) lär ju vara precis vad Durango APU kommer vara baserad på:
Postad bild
http://www.sweclocke...hd-7790-bonaire

Bonaire har 14 CUs i 1 Ghz och en TDP på låga 85W. Ryktet säger ju att Durango kör med 12 CUs i 800 Mhz, lär bli en ganska smidig låda det här...

Hoppas de specat upp Durango lite sen ryktet så att den åtminstone matchar 7790...

Testerna gav en inte allt för mycket glädje om vad Durango kan prestera.......

Postad 22 March 2013 - 15:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det jag sagt hela tiden, enl ryktet så är Durango så slö att man knappt kan (vill) tro att det är sant...

Postad 22 March 2013 - 15:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Det jag sagt hela tiden, enl ryktet så är Durango så slö att man knappt kan (vill) tro att det är sant...

men den blir väl billig och så kan man prata och vifta till den med Kinect. Plus att man kan titta på tv via den... Vad mer behöver man?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 March 2013 - 15:43.

Postad 22 March 2013 - 15:55

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 1
Gör rätt nu MS annars blir det tamefan en övergång till PS4.

Postad 22 March 2013 - 20:06

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
har både ps3 och 360. hoppas dock att allt jag hört om 720 inte stämmer för då kommer jag bara behöva ps4 nästa generation. enda jag kommer sakna från xbox är då kontrollen.
men och andra sidan kan jag spela mina pc spel med xbox kontrollen så.

Redigerat av john7612, 22 March 2013 - 20:07.

Postad 22 March 2013 - 22:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Nu hänger jag inte med alls, har det gott från i princip likvärdig ps4 till seg och slö utan att specarna ändrats?

Postad 23 March 2013 - 10:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu hänger jag inte med alls, har det gott från i princip likvärdig ps4 till seg och slö utan att specarna ändrats?

Nja den har ju alltid på pappret varit segare än PS4an enligt rykten.

PS4an är på sin topp strax ovanför Radeon 7850. Xbox 720 kan tänkas ligga runt 7790. Sett till tester kan vi antaga runt 5-10fps mer kraft hos PS4 baserat på samma parametrar i spel.

Inget som gör att PS4 kommer se generationer bättre ut men man blir ändå lite ledsen. Gäller nog båda konsolerna egentligen men jag hoppas fortfarande 8GB GDDR5 kommer göra lite mirakel :)

Postad 25 March 2013 - 10:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Den teoretiska (ryktes) prestandan har aldrig varit "i princip likvärdig ps4".
Sen är det ju inte så att ps4 är nått ubermonster heller, snarare i nedre delen av vad man hade hoppats/önskat.

Redigerat av pacman, 25 March 2013 - 10:07.

Postad 25 March 2013 - 13:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Salta

Postad bild

Postad 27 March 2013 - 00:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Utvecklarna av Oddworld:

Stewart Gilray: Now we are working on PS4 and are incredibly excited by that prospect for the future. Weve had no communication at all with Microsoft on their new system, so I really cant comment on that at all. But PS4 seems like a fantastic system, weve had kits for a while, and it is as people say, incredibly easy to develop for, as it is a lot closer to a PC system than ever before. Some of the ideas Sony have for the way it all works are truly inspiring and we are happy to be working with them again.

=/. Verkar som flera indieutvecklare har problem med MS.

Postad 27 March 2013 - 08:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

=/. Verkar som flera indieutvecklare har problem med MS.

Var inte det exakt samma quote som från Jonathan Blow?

Edit: Nä, inte exakt. Men samma grundtanke.

Redigerat av Unregistered6810b893, 27 March 2013 - 08:55.

Postad 27 March 2013 - 09:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det dom kortfattat säger är att det är kalas att utveckla spel för ps4 och att det är lättare än någonsin och anledningen till att dom inte säger något om nextbox är för att dom antingen inte vet något eller inte får säga något innan presentation.

Tror inte ms gör en sony och sätter näsan i skyn och raserar allt dom började bygga upp iom 360.

Men presentera ****t någon gång bara :P

Postad 27 March 2013 - 11:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det dom kortfattat säger är att det är kalas att utveckla spel för ps4 och att det är lättare än någonsin och anledningen till att dom inte säger något om nextbox är för att dom antingen inte vet något eller inte får säga något innan presentation.

Varför ens nämna MS då? Då säger man inga kommentarer, inte att man inte pratar med dem öht. Det skulle vara att de inte vet något, men då ligger MS en bit efter Sony känns det som om de ska lansera samtidigt.

Postad 27 March 2013 - 12:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tja, ryktet för 6 månader sen var ju att PS4an hade svårt att få ut devkits till utvecklarna.

Handlar nog mest om att MS och Sony inte pratar med ALLA utvecklare utan har plockat sina 'favoriter'.

Såg att EA inte ville prata om next-gen konsoller för Battlefield 4. Inte ens nämna PS4. Kan vi förvänta oss att MS har någon deal med EA där månntro?

Postad 27 March 2013 - 12:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Handlar nog mest om att MS och Sony inte pratar med ALLA utvecklare utan har plockat sina 'favoriter'.

Jag pratar om indieutvecklarna.

Tja, ryktet för 6 månader sen var ju att PS4an hade svårt att få ut devkits till utvecklarna.

Aldrig hört, men hur är det relevant, kommentarerna från indieutvecklare är ju inga rykten ändå?

Postad 27 March 2013 - 12:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Aldrig hört, men hur är det relevant, kommentarerna från indieutvecklare är ju inga rykten ändå?

Relevant i avseende på påståendet "då ligger MS en bit efter Sony känns det som om de ska lansera samtidigt." som hade att göra med att dev-kiten inte fanns tillgängliga.

Om du inte anser att MS inte kan släppa en ny xbox utan att ha alla indie-utvecklarna bakom sig?

Det är lite konstigt att de inte insett värdet av Indie-utvecklarna. De hade ju varit det perfekta redskapet att få XBL att vara värt att betala för. Ge ut lite gratis spel då och då precis som PS+ gör (fast de gör det med 'riktiga' spel).

Oavsett tror jag inte MS kommer att ha några problem med att lansera xboxen samtidigt som PS4an med en drös av AAA-titlar. Det är väl bara mängden Xbox Arcade som kommer vara lidande. Och där, som artikeln du länkade till skrev, är det som en kyrkogård idag så MS verkar inte riktigt ha ett intresse för att hålla det vid liv.

Postad 27 March 2013 - 13:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Relevant i avseende på påståendet "då ligger MS en bit efter Sony känns det som om de ska lansera samtidigt." som hade att göra med att dev-kiten inte fanns tillgängliga.

Om du inte anser att MS inte kan släppa en ny xbox utan att ha alla indie-utvecklarna bakom sig?

Om vi utgår från argumentet Topper Harley 77 gav, att indieutvecklarna ännu inte vet något om 720, och vi ponerar att de tänker lansera sina konsoler ungefär samtidigt, ligger då inte MS en bra bit efter Sony i hur långt de kommit med indieutvecklarna i nuläget?

Oavsett tror jag inte MS kommer att ha några problem med att lansera xboxen samtidigt som PS4an med en drös av AAA-titlar

Nej, men jag pratar ju enbart om indies. AAAA-spel är en annan femma. Blir mest förvånad över hur alla indieutvecklare verkar säga samma sak och tycker det är rätt konstigt iom att Sony är så öppna.

Postad 27 March 2013 - 13:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Om vi utgår från argumentet Topper Harley 77 gav, att indieutvecklarna ännu inte vet något om 720, och vi ponerar att de tänker lansera sina konsoler ungefär samtidigt, ligger då inte MS en bra bit efter Sony i hur långt de kommit med indieutvecklarna i nuläget?

Ah. Nu läste jag lite bättre vad du menade. Jo, det har jag inga invändningar mot. :)

Nej, men jag pratar ju enbart om indies. AAAA-spel är en annan femma. Blir mest förvånad över hur alla indieutvecklare verkar säga samma sak och tycker det är rätt konstigt iom att Sony är så öppna.

Verkar som MS gör en Sony den här vändan. Synd att de inte lärde sig något från förra generationen.

Postad 27 March 2013 - 14:20

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Varför ens nämna MS då? Då säger man inga kommentarer, inte att man inte pratar med dem öht. Det skulle vara att de inte vet något, men då ligger MS en bit efter Sony känns det som om de ska lansera samtidigt.

För att journalister ställer frågor och omformulerar dom tills dom fått det dom vill ha :P

-Hur är det att utveckla till next gen xbox då?
-Det vet jag inget om
-Men ni har fått devkits?
-Inga kommentarer
-Kommer (den titel dom pratar om) komma till nextbox?
-Kan jag inte säga
etc etc :)

Postad 27 March 2013 - 14:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Finns ju hur många som helst som pratar illa om samarbetet med MS och det säger de rakt ut. Förstår inte vad du menar. De säger ju inte "inga kommentarer" som du beskriver det.

Postad 27 March 2013 - 14:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Vad dom säger vet vi inte, vi vet heller inte vad dom inte säger. Det vi vet är vad dom skriver att dom sagt i intervjun.

Det har tom jag läst också att det finns en del missnöje med hur ms beter sig gentemot iaf dom mindre utvecklarna/studios men finns det inte lika stor chans som risk att dom bättrar sig på den punkten?

Det enda jag menade egentligen är bara att det citat du skrev ut egentligen inte sa något förutom att ps4 är enkel att utveckla på.

Postad 27 March 2013 - 15:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det enda jag menade egentligen är bara att det citat du skrev ut egentligen inte sa något förutom att ps4 är enkel att utveckla på.

Och att de inte pratar med MS. Så du finner det inte oroande för indieutvecklingen att de inte fört några som helst diskussioner med MS vid det här laget, medan de redan har devkits till PS4?

Nu har iaf utvecklarna av Oddworld, Hotline Miami, Retro City Rampage och Braid, säkert många fler, uttryckt missnöje med MS hantering av indieutvecklarna. Jag tycker inte det låter särskilt positivt. Kan de bättra sig? Kanske, men kommunikation är A och O, och det verkar inte finnas någon öht just nu. Som referens började Mark Cerny fråga utvecklare vad de ville se i PS4 redan 2007. Det är som Humming säger tvärtom nu, MS verkar agera som Sony gjorde förra vändan.

Postad 27 March 2013 - 15:32

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ja det är aldrig bra att behandla någon illa eller skapa missnöje men att snäsa av indiutvecklare är inte samma sak som att säga åt en hel gaming-värld att vi bestämmer när nästa generation börjar.

Klart det är en enorm bedrift att kapa åt sig en halv marknad på två generationer men att slå av på takten och lägga sig till med arrogans är nog inte ett recept för att blir större, bättre och starkare.

Jag vill bara att dom presenterar lådan nu, ännu hellre, imorgon är det 2013-12-26 :D

Postad 27 March 2013 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det är aldrig bra att behandla någon illa eller skapa missnöje men att snäsa av indiutvecklare är inte samma sak som att säga åt en hel gaming-värld att vi bestämmer när nästa generation börjar.

Nej men jag menade inte arrogansmässigt, jag har t o m argumenterat emot precis det tidigare.

imorgon är det 2013-12-26 :D

Lol? Imorgon är det 2013-03-28, eller vad menar du? :P

Postad 27 March 2013 - 15:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Lol? Imorgon är det 2013-03-28, eller vad menar du? :P

Att det är dan efter juldan och han sitter och spelar nya krysslådan som han fick i julklapp? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.