Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)

1408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.6 (4) 299:-
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 7.5 (1) 1 617:-
Fallout 4 (PC) (PC-spel) 8 7.449998 (19) 105:-
Fallout 4 (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8.12 (24) Inga priser
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 8.583332 (11) 144:-
Fallout Anthology (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015 (Spelkonsoler) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 November 2015 - 15:20

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
På förekommen anledning:

http://www.ign.com/w...oesn't_Tell_You

Några tips åtminstone. :-)

Postad 15 November 2015 - 15:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Bam! Hittade repair bubble head precis. Nu har jag 3

Perception
Sience
Repair

Jag vill dock åt tidningar som boostar min sneak! Ej hittat en enda.

Föresten, jag trodde lvl 50 var max?

Eller kan man levla föebi i en evighet?

Redigerat av SKIBBE, 15 November 2015 - 15:47.

Postad 15 November 2015 - 15:56

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Blir inte heller klok på locksmith perken. Tydligen ska den dyka upp när man har PER 4. Har 7 nu och har inte sett den....kan visserligen öppna novice locks men vill ju levla. Samma sak med Hack...räcker det med att uppa PER för att få högre level i dom?

Postad 15 November 2015 - 16:08

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Nej, för att få nästa nivå i perken så måste den väljas igen efter level up, men du måste uppfylla levelkravet för nivån. Man kan bläddra mellan perk nivåerna med L1/R1 tror ja det var på ps4.

Postad 15 November 2015 - 16:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Det verkar inte vara så populärt här:

http://www.metacriti...-4/user-reviews (PS4)

http://www.metacriti...-4/user-reviews (PC)

http://www.metacriti...-4/user-reviews (Xbone)

Redigerat av Ageve, 15 November 2015 - 16:39.

Postad 15 November 2015 - 16:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Blir inte heller klok på locksmith perken. Tydligen ska den dyka upp när man har PER 4. Har 7 nu och har inte sett den....kan visserligen öppna novice locks men vill ju levla. Samma sak med Hack...räcker det med att uppa PER för att få högre level i dom?

Du har tänkt som jag. Dvs fel.. den är tillgänglig så fort du har PER 4 bara välja den i listan fast den är GRÅ (jag vet helt ologiskt...) så fort du sätter en poäng där så kan du välja den nästa level förutsatt att du har rätt level. 7/18/41 har just locksmith.

Dvs att levla PER ger inget över 4 om du är ute efter locksmithperken endast.

Det verkar inte vara så populärt här:

http://www.metacriti...-4/user-reviews (PS4)
http://www.metacriti...-4/user-reviews (PC)
http://www.metacriti...-4/user-reviews (Xbone)

Kikade här om dagen, det är sjukt många 0:or med kommentarer som det är fult, därför får det 0. Nej det var inte som jag förväntade mig ger det en 1:a.

Redigerat av SKIBBE, 15 November 2015 - 16:40.

Postad 15 November 2015 - 16:55

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Du har tänkt som jag. Dvs fel.. den är tillgänglig så fort du har PER 4 bara välja den i listan fast den är GRÅ (jag vet helt ologiskt...) så fort du sätter en poäng där så kan du välja den nästa level förutsatt att du har rätt level. 7/18/41 har just locksmith.

Dvs att levla PER ger inget över 4 om du är ute efter locksmithperken endast.

NU fattar jag att perk charten går att scrolla i ....och hittar den såklart direkt. Tur man inte hunnit levla så mycket än men lite bitter blir man ju :(

Postad 15 November 2015 - 17:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

NU fattar jag att perk charten går att scrolla i ....och hittar den såklart direkt. Tur man inte hunnit levla så mycket än men lite bitter blir man ju :(

Jag han levla 4-5 ggr innan jag lista ut det... så sjukt otydligt. :-(

Postad 15 November 2015 - 17:11

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Är enklare för mig som spelat 4 Fallout innan det här. Dom är lite otydliga om mycket, men det är en del av charmen oxå.

Postad 15 November 2015 - 17:31

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Kikade här om dagen, det är sjukt många 0:or med kommentarer som det är fult, därför får det 0. Nej det var inte som jag förväntade mig ger det en 1:a.

Jag har ingen aning om vad folk klagar på. Själv tycker jag att det är ett helt okej spel och njuter av det och kommer njuta av det ända tills på tisdag då battlefront kommer :P

Postad 15 November 2015 - 17:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Är ju hur bra som helst.

Inte råkat ut för en endaste liten bugg....

Verkar mest va PC spelare som drabbas

Postad 15 November 2015 - 18:36

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Jag vill dock åt tidningar som boostar min sneak! Ej hittat en enda.

Föresten, jag trodde lvl 50 var max?

Eller kan man levla föebi i en evighet?

Vad jag fattat så, ingen cap men vid lvl 275 har man maxat alla perks.

Postad 15 November 2015 - 18:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning om vad folk klagar på. Själv tycker jag att det är ett helt okej spel och njuter av det och kommer njuta av det ända tills på tisdag då battlefront kommer :P

Jag tycker det är riktigt kul att spela Fallout 4. Till en början var jag lite mer negativt inställd. "För likt Fallout 3 och New Vegas" etc etc. Visserligen är det inte så het grafik (kör PS4 förvisso), ganska många buggar, lite smådum AI på fienderna tycker jag samt att det är ganska likt tidigare spelen trots allt. Men efter några sittningar så var jag återigen fast :D

Otroligt hur det kan vara så kul att bara strosa runt och gå igenom hus efter hus. Blir väldigt ofta så att jag planerar att dra igenom ett "main quest" men på vägen dit så hittar jag ett antal hus och byggnader att gå igenom och kan lätt spendera timmar på detta :)

Postad 15 November 2015 - 18:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Fan då är ju xp boosten rätt vettig, kände att level var lite sak samma.

Postad 15 November 2015 - 19:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Vad jag fattat så, ingen cap men vid lvl 275 har man maxat alla perks.

ja j*vlar, det kommer ju inte ta ett tag :D

Postad 15 November 2015 - 20:51

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Någon som har koll på hur det funkar med fiender som är legendary. Jag var nere i tunnlar och stötte på en sådan, lyckades ha ihjäl den och fick en fin-fin pryl till vänster eller om det var höger ben. Dock gick jag på en mina kort där på, bokstavligen, och fick starta om från början av tunnelsystemet. Stötte inte på legendary-gubben då :( 

Slumpar dessa fram och har man bara ett försök på sig? Eller var det möjligen en i raden av buggar?  :huh:

Postad 15 November 2015 - 21:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Någon som har koll på hur det funkar med fiender som är legendary. Jag var nere i tunnlar och stötte på en sådan, lyckades ha ihjäl den och fick en fin-fin pryl till vänster eller om det var höger ben. Dock gick jag på en mina kort där på, bokstavligen, och fick starta om från början av tunnelsystemet. Stötte inte på legendary-gubben då :(

Slumpar dessa fram och har man bara ett försök på sig? Eller var det möjligen en i raden av buggar? :huh:

Dom slumpar sig för mig, även deras loot (prövat att sava precis innan dom dör för att få den loot jag vill ha, men verkar som att det är bäst första gången)

Samma med var minor ligger. Dör du på en, så nästa reload så kan dom alla vara borta eller på nya ställen har jag märkt.

Ju högre svårighetsgrad du har ju oftare möter du legendary fiender.

Tips är att quick sava efter varje kill eller så ofta du kan iaf.

Postad 15 November 2015 - 21:56

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Slumpar dessa fram och har man bara ett försök på sig? Eller var det möjligen en i raden av buggar? :huh:

Om jag har förstått det rätt så slumpas de fram. Jag stötte på en som var för knepig för mig och när jag återvände 10 levlar senare fanns den inte kvar. Har dock varit med om att dö på legendarys och fått fler försök på dem men då har saven varit i närheten. I de fall då jag börjat om lite längre ifrån har de inte funnits kvar. De slumpas fram oftare ju högre svårighetsgrad man spelar på

Postad 15 November 2015 - 22:19

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Lvl 15 nu och knappt rört "main" missions. Fick en fantastiskt grym .45 kalibers legendary bössa som gör explosionsskada. Maler sönder allt! Så j*vla nöjd. 😃

Postad 15 November 2015 - 22:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Åhh sweet. Har 10% ap på min bössa :-( men letar vidare :-P

Postad 15 November 2015 - 23:27

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Dags att jag slutar lurar mig själv. Detta spelet är inte särskilt bra.

Anledningen till att jag spelar det är för att jag gillar att samla magazines och Bobbleheads. Main storyn greppar inte det minsta. Questen är inte särskilt kul och repetitiva oftast.

Dialogerna är riktigt usla och jag förstår ärligt talat inte vad karisman gör? Kanske har jag spelat för lite men jag har inte haft någon nytta av den hittils iaf. Jag är level 25. 

Nya perksystemet är kasst. Jag har som mest haft 10 perks att välja men har inte känt att det gör någon nytta. Kanske om man ska crafta och bygga hus då finns det bra perks. 

Grafiken är verkligen usel, 8 år och inget har hänt. Visst jag spelar på PS4 men skillnaden var inte särskilt stor av videos jag sett från PC. Detta känns exakt som Fallout 3 fast i 30fps (oftast lägre) istället för 60fps. 

Vapen och armor går inte sönder? Ska detta seriöst vara ett RPG?

Karma vart är den? Visst nu gillar jag att vara god i spel men varför kan man inte vara ond? 

Allt är nerdummat. Quest-marken har jag vant mig vid sen Oblivion släpptes men om man t.ex. ska leta efter ett objekt i ett rum på 60 kvm varför i **** är det en quest-mark till just det objektet om man nu ska leta?

Det finns enormt mycket mer som är dåligt utöver detta. 

Det finns bra saker i detta spelet också helt klart. Det är inget dåligt spel, men för att vara ett AAA-spel som återanvänder i princip allt ifrån Fallout 3 så är det inte godkänt. 

Postad 15 November 2015 - 23:27

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Kör på Hard och stöter på Legandary-fiender lite här och där har jag märkt. Stötte precis på en i en byggnad för att sedan träffa på en till direkt under byggnaden i dess tunnelsystem. Sedan var det en tredje utanför tunnlarna  :wub:

Går det att seriekoppla ström-generatorerna på något sätt? Har ett uppdrag där jag behöver 10 i ström och kan bara bygga generatorer som genererar 5 i ström, testade att dra två i serie men verkar inte vara riktigt så enkelt. Kan jag på något sätt dra upp något annat mellan dessa för att länka samman? För att bygga en generator som ger 10 i ström måste jag upp i Sciene-perk, har en annan perk i sikte just nu  :angry:

Sedan apropå perks, känns väl som att man ska välja antingen hacker eller lockpick? Jag har valt sistnämnda och det verkar som att det alltid går att antingen hacka en dator eller pilla med ett lås på dörrar. Har inte stött på tillfälle där jag bara kunnat hacka en dator eller vice versa.

Postad 15 November 2015 - 23:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Första som sågar det här inne :)

Postad 15 November 2015 - 23:33

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag kör lockpick har upp till master tror jag, men har en kompanion som kan fixa expert, så har slutat levla den.

Jag skulle dock vilja ha en kompanion som kan hacka terminaler, för den har jag inte levlat i alls, mer än hittat bobble head som ger mig 5 försök ist för 4 på novice.

Jag har serie kopplat 4st 5strömmare för att få massa ström, drog bara en kabel mellan dom.

Ang sågningen, så håller jag med i mångt och mycket. men jag spelade knappt fallout 3, där emot har jag spelat 1 och 2 på tiden man var pc-master race. Men dom spelen går ju inte jämföra ens. Alla spel nu förtiden är för den stora massan, det får inte vara för avancerat, men tydligen är levelsystemet för svårt för mig då jag inte fatta det för ens efter väldigt många timmar :P Men mina 1d18h nu har varit underbart roliga. det gäller ju att se förbi vissa saker, Alla spel med såhär stora världar, oblivion, skyrim f3 osv, dom kan inte vara 100% det har dom aldrig varit. Och inget jag tror när jag köper spelen heller. bara man sparar ofta så kan man undvika att en bugg förstör för mycket.

Redigerat av SKIBBE, 15 November 2015 - 23:36.

Postad 15 November 2015 - 23:39

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Funkar rättare när jag drog bägge till en 'pylon' - då blev det serie och jag fick 2x5 i ström.

Postad 15 November 2015 - 23:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Funkar rättare när jag drog bägge till en 'pylon' - då blev det serie och jag fick 2x5 i ström.

ser nog snyggare ut också :) men man måste tänka på att spara på byggmaterialet :P

Postad 15 November 2015 - 23:51

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Dags att jag slutar lurar mig själv. Detta spelet är inte särskilt bra.

Anledningen till att jag spelar det är för att jag gillar att samla magazines och Bobbleheads. Main storyn greppar inte det minsta. Questen är inte särskilt kul och repetitiva oftast.

Dialogerna är riktigt usla och jag förstår ärligt talat inte vad karisman gör? Kanske har jag spelat för lite men jag har inte haft någon nytta av den hittils iaf. Jag är level 25.

Nya perksystemet är kasst. Jag har som mest haft 10 perks att välja men har inte känt att det gör någon nytta. Kanske om man ska crafta och bygga hus då finns det bra perks.

Grafiken är verkligen usel, 8 år och inget har hänt. Visst jag spelar på PS4 men skillnaden var inte särskilt stor av videos jag sett från PC. Detta känns exakt som Fallout 3 fast i 30fps (oftast lägre) istället för 60fps.

Vapen och armor går inte sönder? Ska detta seriöst vara ett RPG?

Karma vart är den? Visst nu gillar jag att vara god i spel men varför kan man inte vara ond?

Allt är nerdummat. Quest-marken har jag vant mig vid sen Oblivion släpptes men om man t.ex. ska leta efter ett objekt i ett rum på 60 kvm varför i **** är det en quest-mark till just det objektet om man nu ska leta?

Det finns enormt mycket mer som är dåligt utöver detta.

Det finns bra saker i detta spelet också helt klart. Det är inget dåligt spel, men för att vara ett AAA-spel som återanvänder i princip allt ifrån Fallout 3 så är det inte godkänt.

Kan hålla med om att grafiken inte är så bra och main quest med att hitta sin son känns som det har gjorts hundra gånger. Den engagerar mig inte alls. Däremot tycker jag att perksen ger en del även om spelet är mer inriktat på crafting än de tidigare varit. Jag hade gärna skippat byggandet av samhällen och craftandet av vapen och rustningar och tagit mer questar där man hittar vapen och dylikt.
Jag uppskattade även att man i tidigare spel kunde vara ond och bli angripen om man visade sig i städer samt att man kunde klä ut sig till olika grupper för att smälta in och smyga sig genom fiendeläger.
Med det sagt så tycker jag ändå att det är ett fantastiskt spel. Jag gillar verkligen att gå runt i wasteland och utforska. Gillar även att man kan öppna vad som verkar vara en liten byggnad som visar sig innehålla flera våningar under jord där man kan bli kvar i flera timmar och stöta på nästan vad som helst.
Jag spelade witcher 3 innan jag började med fallout och tycker att fallout är avsevärt mycket bättre. Jag tycker witcher är mycket mer repetativt och innehåller ändlösa dialoger med en historia som upprepar sig hela tiden utan att engagera. Vad nu det har med saken att göra, jag ville bara jämföra ☺

Postad 16 November 2015 - 00:02

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Kan hålla med om att grafiken inte är så bra och main quest med att hitta sin son känns som det har gjorts hundra gånger. Den engagerar mig inte alls. Däremot tycker jag att perksen ger en del även om spelet är mer inriktat på crafting än de tidigare varit. Jag hade gärna skippat byggandet av samhällen och craftandet av vapen och rustningar och tagit mer questar där man hittar vapen och dylikt.
Jag uppskattade även att man i tidigare spel kunde vara ond och bli angripen om man visade sig i städer samt att man kunde klä ut sig till olika grupper för att smälta in och smyga sig genom fiendeläger.
Med det sagt så tycker jag ändå att det är ett fantastiskt spel. Jag gillar verkligen att gå runt i wasteland och utforska. Gillar även att man kan öppna vad som verkar vara en liten byggnad som visar sig innehålla flera våningar under jord där man kan bli kvar i flera timmar och stöta på nästan vad som helst.
Jag spelade witcher 3 innan jag började med fallout och tycker att fallout är avsevärt mycket bättre. Jag tycker witcher är mycket mer repetativt och innehåller ändlösa dialoger med en historia som upprepar sig hela tiden utan att engagera. Vad nu det har med saken att göra, jag ville bara jämföra ☺

Jag kanske lät väldigt negativ men jag har faktiskt spelat Fallout 4 mycket så jag kan ju inte tyckt det vart hur tråkigt som helst.

Craftingen känns riktigt dålig. Lätt att crafta bästa saken för sin level. 

Jag har fortfarande, level 25, inte hittat ett unique vapen i ett gömt kassaskåp eller liknande. Jag kanske bara har haft otur. Jag har sprungit runt i nästan timmar för att hitta kassaskåp och när jag väl hittar det är det 25 skott och en Wonderglue i det. Nej det duger inte för mig. Att utforska känns endast roligt för magazines och bobbleheads.

Postad 16 November 2015 - 00:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Jag drog bara två sladdar till det som behövde ström. Svårare än så är det inte :P. Snyggt är det däremot inte, men det suger att bygga grejer ändå.

Postad 16 November 2015 - 01:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Är ju hur bra som helst.

Inte råkat ut för en endaste liten bugg....

Verkar mest va PC spelare som drabbas

Från Eurogamer:

The game's stability also bears mention. We've suffered numerous crashes on each format; three times on PS4, and twice on PC and Xbox One. Thankfully, the game auto-saves regularly, though in one case our latest save file appeared corrupt on return. Elsewhere, we've been caught several times in an infinite loop of loading screens, having died a split-second after auto-saving. It's the unpredictability in the glitches that adds to the issue - there are variables that will create frustrating situations unique to each player.

http://www.eurogamer...lout-4-face-off

Angående omdömena på Metacritic så verkar det vara 10 eller 0 som gäller, vilket är lite fånigt. Blev bara förvånad över att så många inte gillar det. Funderade på att köpa det ett tag men nu vet jag inte...

Redigerat av Ageve, 16 November 2015 - 01:33.

Postad 16 November 2015 - 07:00

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 2
Gillar man tidigare Fallout så gillar man detta. Så enkelt är det.
Finns en hel del dåligt med detta men om man gillar det som är bra så spelar det dåliga ingen roll.

Postad 16 November 2015 - 09:17

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Har någon av er blivit attackerade i era settlements ännu? Jag är level 27 och har inte sett en enda attack 

Postad 16 November 2015 - 10:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Jag såg en meteior eller en ufo krash igår natt när jag spelade. Hörde nedslaget och allt. Sprang föejäves i den riktingen hur länge som helst, utan att hitta något. Nån som varit med om detta och hittat något?

Har någon av er blivit attackerade i era settlements ännu? Jag är level 27 och har inte sett en enda attack

Haft några st, brytt mig om 2 (lvl 20, snart 48h spelade) (de ställen jag lagt ner tid på) även lyckats missa när dom blir anfallna utan bara fått att det gått åt **** för dom :-P

Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 10:11.

Postad 16 November 2015 - 10:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Du ska gå dit och få alien blaster, en grym pistol med begränsad ammo.

Iaf om det är precis som i ettan och tvåan :D

Postad 16 November 2015 - 10:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Du ska gå dit och få alien blaster, en grym pistol med begränsad ammo.

Iaf om det är precis som i ettan och tvåan :D

Minns det så också. Men argh, svårt att "kompassa" i detta spelet när man ska undvika förvuxna myggor och banditer mitt i natten :-P

----++++

Hittade min första sneak-tidning äntligen!
Var ser jag dom uppgraderingarna från tidningar, och hur mycket påverkar dom?

EDIT: nu har jag 2 ;-)

Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 11:29.

Postad 16 November 2015 - 11:41

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

ser nog snyggare ut också :) men man måste tänka på att spara på byggmaterialet :P

Ja, den där jäkla kopparen tar slut fort om man får för sig att bygga ett ordentligt kraftnät i sitt läger.

Går det inte att riva alla gamla hus i Sanctuary-lägret? Ett fåtal var ju helt nedrasade som det gick att sopa ned och få material av. Men övriga ruckel som det inte ens går att sätta en dörr på dom verkar oförstörbara.

Postad 16 November 2015 - 11:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ja, den där jäkla kopparen tar slut fort om man får för sig att bygga ett ordentligt kraftnät i sitt läger.

Går det inte att riva alla gamla hus i Sanctuary-lägret? Ett fåtal var ju helt nedrasade som det gick att sopa ned och få material av. Men övriga ruckel som det inte ens går att sätta en dörr på dom verkar oförstörbara.

Nej det är väl 2-3 hus grunder vad jag minns som jag har helt sopat rena. Resten står där dom står även om jag tömt alla på möbler.

Har du problem med att byborna ställer sig på hustaket (huvud byggnaden, nu stog även caravan oxen där...)

Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 11:44.

Postad 16 November 2015 - 12:51

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Hur viktigt är det att lägga tid på att bygga läger, byggnader och försvar? Själv känner jag mig helt ointresserad av det och byggde lite pliktskyldigt när det har ingått i Minutemen-uppdragen. Tycker dock att det är svårt, tråkigt och tidskrävande.

Postad 16 November 2015 - 12:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja det märkte jag igår också. Byggde en generator och något vattenreningsverk nere vid floden i Sanctuary, sen tänkte jag dra lite ledningar upp till husen och ansluta lite annat kul. Men när jag satt upp stolparna så var kopparn slut :(.

Angående grafiken. Stod att man skulle få Fallout 3 när man köpte 4:an på live, skall bli kul att dra på det och se hur mycket som egentligen skiljer.

Annars kul spel! Har svårt att inte tänka att jag vill vara hemma och spela istället för att sitta på kneg, som jag gör nu :).

Redigerat av genstruktur, 16 November 2015 - 12:53.

Postad 16 November 2015 - 13:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hur viktigt är det att lägga tid på att bygga läger, byggnader och försvar? Själv känner jag mig helt ointresserad av det och byggde lite pliktskyldigt när det har ingått i Minutemen-uppdragen. Tycker dock att det är svårt, tråkigt och tidskrävande.

Bara tvunget om det är quest relaterat.

Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 13:21.

Postad 16 November 2015 - 13:18

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Nej det är väl 2-3 hus grunder vad jag minns som jag har helt sopat rena. Resten står där dom står även om jag tömt alla på möbler.

Har du problem med att byborna ställer sig på hustaket (huvud byggnaden, nu stog även caravan oxen där...)

Jo resterande har jag tömt också, sonens spjälsäng står dock kvar. Sentimental snubbe min karaktär är. ;)

Tycker bara det är synd att det inte går att fixa ens gamla hus bättre. Retar mig på att det inte går att få dit dörrar och fixa väggarna typ. Så jag byggde mig en liten lägenhet ovanpå taket på Red Rocket-garaget istället. Men använder Sanctuary (som nu är ett gated community) till att bygga vapen/rustning så dumpar väl mest junk där.

Näe enda gångerna folk har stått på något tak är nog när jag glömt en "stege" där. Underlättar att ha en trappa tillgängligt ibland typ om man placerar vindgeneratorer. 

Redigerat av HenkeEdge, 16 November 2015 - 13:23.

Postad 16 November 2015 - 13:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jo resterande har jag tömt också, sonens spjälsäng står dock kvar. Sentimental snubbe min karaktär är. ;)
Tycker bara det är synd att det inte går att fixa ens gamla hus bättre. Retar mig på att det inte går att få dit dörrar och fixa väggarna typ. Så jag byggde mig en liten lägenhet ovanpå taket på Red Rocket-garaget istället. Men använder Sanctuary till att bygga vapen/rustning så dumpar väl mest junk där.

Näe enda gångerna folk har stått på något tak är nog när jag glömt en "stege" där. Underlättar att ha en trappa tillgängligt ibland typ om man placerar vindgeneratorer.

Jaha, stege/trappa inte ens tänkt på... haha får bygha en så kanske nötterna går ner :-P

Jag försökte bygga en fin hage åt min Brhamin eller vad dom heter förut. Men när man bara kan snappa staket i 4 led ist för oändligt så tärde det på tålamodet och ser fult ut :-(

Postad 16 November 2015 - 13:22

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Har haft karavan oxen inne i huset. Den stod i dörren och brölade och ville ut :D

Postad 16 November 2015 - 13:37

Mr Floyd Pink
  • Mr Floyd Pink
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ha ha, min caravanoxe är inte höjdrädd heller!
Letade som bara den efter honom och fick se han stående på taknocken. :)
Annars har det vart ganska lugnt med bugget hittills. Spelar förövrigt på xbox!

Postad 16 November 2015 - 15:29

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

cha 6, local leader perk 1 star -> caravans mellan läger, gör att du delar workshop inventory med connectade läger. lätt värt. Jag har byggt ett våningshus i sanctuary, men annars dumpar jag bara ut sängar under tak och vatten så sköter de sig sj*vla. en recruitment antenn och ett litet elverk också. ( är uppe i 18 settlements, orkar inte med alla liksom! :(

Ta scrapper perken under int för att få mer materials utav att salva vapen/armor  ( bla copper ). Passa också på att salvagea så mycket som möjligt i campsen, finns ju armour och weapon-stations lite överallt, detta för att inte behöva gå tillbaka till en settlement hela tiden.

Jag är mest irriterad på att det finns så många power-armor exoskeletons så jag vet inte vad jag ska göra med dem! :P

Postad 16 November 2015 - 16:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Kan man se avstånd till fienderna på något sätt, tänkt på de jag som spelar sniper. Ibland gör jag ingen skada och undrar då om jag är för långt bort.

Postad 16 November 2015 - 17:18

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

inte vad jag sett, men jag är mest up close and personal. Dock är det väldigt lätt att träffa typ grenar och mossa och annan skit som verkar blocka skott hur bra som helst :(

Postad 16 November 2015 - 18:12

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Kan man se avstånd till fienderna på något sätt, tänkt på de jag som spelar sniper. Ibland gör jag ingen skada och undrar då om jag är för långt bort.

Finns väl en perk som ska visa detta, eller var det kanske vilken fiende som är närmast bara. Jag har den inte själv men det var något om avstånd, möjligt att den inte visar avståndet i meter utan bara vilken fiende som är närmast.

Jag valde en perk som visar fiendernas svagheter i VATS, men jag vet inte om jag är så imponerad av den. Möjligt att jag tolkar den fel och så, men visar egentligen främst fiendernas healt, hur mycket rad dom tål etc. Finns inte informationen så hjälpande, men kan vara jag som inte förstår att nyttja den :)

Postad 16 November 2015 - 18:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Finns väl en perk som ska visa detta, eller var det kanske vilken fiende som är närmast bara. Jag har den inte själv men det var något om avstånd, möjligt att den inte visar avståndet i meter utan bara vilken fiende som är närmast.

Jag valde en perk som visar fiendernas svagheter i VATS, men jag vet inte om jag är så imponerad av den. Möjligt att jag tolkar den fel och så, men visar egentligen främst fiendernas healt, hur mycket rad dom tål etc. Finns inte informationen så hjälpande, men kan vara jag som inte förstår att nyttja den :)

Valde den perken då jag trodde det fungerade som ett skilltree, men har inte haft nån nytta av det alls vad jag märkt.

Update: lyckats få 2 lika legendary vapen :-P

Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 18:53.

Postad 16 November 2015 - 18:49

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

cha 6, local leader perk 1 star -> caravans mellan läger, gör att du delar workshop inventory med connectade läger. lätt värt. Jag har byggt ett våningshus i sanctuary, men annars dumpar jag bara ut sängar under tak och vatten så sköter de sig sj*vla. en recruitment antenn och ett litet elverk också. ( är uppe i 18 settlements, orkar inte med alla liksom! :(

Ta scrapper perken under int för att få mer materials utav att salva vapen/armor  ( bla copper ). Passa också på att salvagea så mycket som möjligt i campsen, finns ju armour och weapon-stations lite överallt, detta för att inte behöva gå tillbaka till en settlement hela tiden.

Jag är mest irriterad på att det finns så många power-armor exoskeletons så jag vet inte vad jag ska göra med dem! :P

Men tar man den, måste man ändå "koppla ihop" lägren med dubbelhuvudkossa-caravan eller?

Jag har rensat andra ställen man hittat på nyttiga material sen löst det med fasttravel med hunden så får man med sig mycket. Har två läger som jag bryr mig om resten skiter jag i och bara lootar ifrån typ.

Haha ja 4st exoskelett har nog jag med, sen har det funnits raiders som man dödat där man inte kunnat tagit det. Har märkt att man kan sätta en nästan slut powercell i ett sånt och kommendera sin kompanjon att använda det. Det drog inget när jag hade en som det var 2 av 100 kvar i.

Själva rustningen lyckades dom slita ut fort, men var bara att reparera i workshop med steel.

Redigerat av HenkeEdge, 16 November 2015 - 18:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.