Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Dune HD Base 3D

810 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2013 - 22:47

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Simba! Har kollat på den med! Men dom verkar ha haft mycket problem med tizzebirden ;( dune verkar ju vara den som folk generellt är mest nöjd med, man blir ju inte klok på alla olika media spelare, man vill ju ha en som klarar 3D full stora blueray filmer med till hörande ljud och spotifye, utan att hacka

Du kanske behöver en Dune för film, musik och en usb sticka som du använda till Spotify + massa annat.

Redigerat av simba08, 19 September 2013 - 22:49.

Postad 19 September 2013 - 23:15

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Okej!? Jag är inte då duktig på det här med data prylar,
Menar du att man typ Streamer spotify till dunen på något vis
Låter ju jäkligt intressant!!!!! Om man kan lösa detta :)

Postad 20 September 2013 - 06:21

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Okej!? Jag är inte då duktig på det här med data prylar,
Menar du att man typ Streamer spotify till dunen på något vis
Låter ju jäkligt intressant!!!!! Om man kan lösa detta :)

Nej du får använda android stickan separat.

Postad 20 September 2013 - 09:56

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Är väldigt tack sam för svar! Vart ska man ha den då? Vill gärna sköta det mesta genom förstärkaren
En Yamaha 2067 som tyvärr inte har AirPlay eller stöd för spotifye, vilket hade gjort det hela mycket lättare,
Vill ju få ut så bra ljud som möjligt från spotifye, finns kanske någon app till min samsung smart tv?
Tack på förhand

Postad 20 September 2013 - 11:45

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Är väldigt tack sam för svar! Vart ska man ha den då? Vill gärna sköta det mesta genom förstärkaren
En Yamaha 2067 som tyvärr inte har AirPlay eller stöd för spotifye, vilket hade gjort det hela mycket lättare,
Vill ju få ut så bra ljud som möjligt från spotifye, finns kanske någon app till min samsung smart tv?
Tack på förhand

har du iphone/ipad och bra wifi täckning kan ju en Airport express vara ett bra alternativ för att streama spotify.

Postad 20 September 2013 - 12:32

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Jag gav upp för länge sen att hitta "en superburk", så min rekomendation är att kör en extender för filmerna, och Sonos för musiken(inklusive Spotify). Jag är otroligt nöjd med mitt Sonos system.
(kör en Sonos:Connect till förstärkaren, och andra Sonos lösningar för de andra zonerna. Varning, om du köper en Sonos produkt, så är det OTROLIGT frestande att börja expandera med fler zoner.;)

Redigerat av Unregistered04df7d78, 20 September 2013 - 13:54.

Postad 20 September 2013 - 17:33

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Du kan koppla android stickan til förstärkaren, fördelen med den är att du inte bara kan köra Spotify utan Netflx, viaplay, spela spel, mm det mesta du kan göra med en surfplatta eller mobil kan även göra med sticka på din tv. Hur den ligger till ljudmässigt vågar jag inte svara på men tippar på att det är bra ljud. Jag tror som Rog 10 att du får välja en burk för ditt primära behov dvs film och musik kanske och ett annat alternativ, stickan är ju billig så du kan lägga lite mer krut på en bra burk, om du söker ordentligt så kanske du hittar en spelare med alla dina behov själv har jag Spotify inbyggt i min förstärkare vilken jag sköter med en app på plattan eller mobilen. Det finns hur många lösningar för Spotify men det handlar hur mkt pengar man villa lägga ut. Kom på en annan fördel med stickan är att du kan flytta den väldigt lätt mellan rum etc skall du till grannen och parta tar du bara med dig den och pluggar in i hans anläggning eller om tanten vill spela candy crush på kökstvn :-)

Postad 20 September 2013 - 21:30

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack för alla svar!
Hittade en samsung tv app till spotify :) så nu blir det till att beställa en dune base 3D spännande
Är det mycket att göra innan man får allt att fungera med den? Eller är det i stort sett bara att plugga in och köra?
Tänkte inte streama utan ha en extern hårddisk

Postad 23 September 2013 - 02:07

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 1
Fred har uppdaterat yaDIS så nu funkar yaDIS mot TMDB igen.
http://www.mpcclub.c...&postcount=3946

Postad 23 September 2013 - 06:09

ODDNAME
  • ODDNAME
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Japp, funkar underbart igen nu =D Äntligen kan man lägga till sina senaste filmer till front-enden!

Postad 23 September 2013 - 17:08

Freddanc
  • Freddanc
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
vad är front-enden? :D

Postad 25 September 2013 - 08:42

ODDNAME
  • ODDNAME
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Yadis dvs =)

Postad 27 September 2013 - 16:26

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Jag gav upp för länge sen att hitta "en superburk", så min rekomendation är att kör en extender för filmerna, och Sonos för musiken(inklusive Spotify). Jag är otroligt nöjd med mitt Sonos system.
(kör en Sonos:Connect till förstärkaren, och andra Sonos lösningar för de andra zonerna. Varning, om du köper en Sonos produkt, så är det OTROLIGT frestande att börja expandera med fler zoner. ;)

Själv kör jag en extender för film i hemmabion. Musiken sköts av förstärkaren (Onkyo TX-NR 1009) som har inbyggt Spotify. Det är en 9.2 förstärkare, så använder 5.1 kanaler till hemmabion och har två extra zoner, 2.0 vardera, för musik i resten av huset. Högtalare i v-rum/kök och altan i en zoon och i badrummet i en annan zoon. Finns app att styra förstärkaren med Spotify till iPhone. Mycket prisvärt alternativ jämfört med Sonos (som är rätt dyrt). Går alltså att köra film i hemmabion samtidigt som man kör Spotify i resten av huset, eller Spotify i V-rum, kök och altan och exempelvis radio i badrummet.

Postad 28 September 2013 - 13:46

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Själv kör jag en extender för film i hemmabion. Musiken sköts av förstärkaren (Onkyo TX-NR 1009) som har inbyggt Spotify. Det är en 9.2 förstärkare, så använder 5.1 kanaler till hemmabion och har två extra zoner, 2.0 vardera, för musik i resten av huset. Högtalare i v-rum/kök och altan i en zoon och i badrummet i en annan zoon. Finns app att styra förstärkaren med Spotify till iPhone. Mycket prisvärt alternativ jämfört med Sonos (som är rätt dyrt). Går alltså att köra film i hemmabion samtidigt som man kör Spotify i resten av huset, eller Spotify i V-rum, kök och altan och exempelvis radio i badrummet.

Hur gör du på vinden då ;-)

Postad 09 October 2013 - 12:13

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Hur gör du på vinden då ;-)

Där kör jag med iPhone och Spotify via Sennheiser Momentum-lurar! :P

Redigerat av Unregistered7c5139ba, 09 October 2013 - 12:13.

Postad 14 October 2013 - 17:10

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Kan Dune HD Base 3D spela HELA Blu-ray BDMV folders med meny och allt extras? om inte... kan den åtminstone spela upp strippade Blu-ray BDMV folders där bara huvudfilmen finns kvar?

Redigerat av ndjr, 14 October 2013 - 17:10.

Postad 14 October 2013 - 19:51

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Den kan spela upp filmen från en 1:1 BDMV-mapp, men du får inte upp menyerna.

Postad 15 October 2013 - 06:53

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Vad menar du med 1:1 BDMV-mapp ??? + en annan sak har den cinavia protection ???

Postad 15 October 2013 - 06:58

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Vad menar du med 1:1 BDMV-mapp ??? + en annan sak har den cinavia protection ???

ett förfinat ord för BDMV folder ;)

Postad 15 October 2013 - 07:11

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

1:1 = en helt ren orörd kopia av skivan. Allt är med och inget är ändrat.
Base 3D/303D har inte cinavia. Det är därför du inte kan få menyer i filemerna.

Postad 15 October 2013 - 09:08

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Så om man använder typ DVDFab och tar bort ALLT extra på blu-ray skivan utom huvudfilmen så går BDMV mappen inte spela upp ???

Redigerat av ndjr, 15 October 2013 - 09:09.

Postad 15 October 2013 - 09:20

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jo.

Postad 15 October 2013 - 13:02

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Den klarar BARA BD Lite mode då oavsett full eller strippad/remuxad blu-ray ?

Jag har en Dune HD Max, med den kan man spela upp FULLA Blu-ray BDMV mappar och ISO filer, eller i BD Lite mode om man vill

Jag har massor med BDMV filmer som jag strippat bort ALLT utom huvudfilmen, går det spela dessa på HD Base 3D apparaten och hoppa fram/tillbaka med blu-ray chapter pointsen ?

Aviker chapter pointsen någon sekund hit eller dit om man jämför från en äkta blu-ray uppspelning? det gör det på HD Max ???

Hoppar bilden fram typ 10 sec i BD Lite mode om man byter undertextspår eller ljudspår som min HD Max gör ?

Postad 16 October 2013 - 16:50

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Bara att vänta på Dune HD Max 3D och se om den klarar fulla Blu-Rays utan Cinavia

Postad 16 October 2013 - 18:26

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Bara att vänta på Dune HD Max 3D och se om den klarar fulla Blu-Rays utan Cinavia

Varför fulla Blu-Rays ? Jag tycker det fungerar utmärkt med huvudfilmen, ljud och text :-)

Postad 16 October 2013 - 22:25

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag som trodde att jag skulle få min idag;( nä får vänta två veckor till ;(
Som sagt har inte sån stor koll på läget när det gäller det här, hur ska man göra, ska man ta hem yadis eller något annat
Program eller duger det som den är !?

Postad 17 October 2013 - 21:49

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Skillnaden är ju bara visuell, vill du ha snyggare utseende när du väljer film eller musik
så kan du använda program som Yadis etc, själv använder jag Mymovies
Jag använder Dune Music Manager till musiken, har bara provat lite men det ser bra ut.

Postad 17 October 2013 - 23:36

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Okej! Kostar dom här olika appar/programen något ? Har försökt kollat lite om dune store, men hittade inte så mycket info om vad som fans där

Postad 17 October 2013 - 23:42

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Okej! Kostar dom här olika appar/programen något ? Har försökt kollat lite om dune store, men hittade inte så mycket info om vad som fans där

De är gratis.
Här finns lite info. http://dune-hd.com/e...tion_management

Postad 21 October 2013 - 22:42

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack! Kan man se bilder som man har på dator med?

Postad 25 October 2013 - 17:07

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Har denna spelaren utgått?
Verkar ju inte finnas i lager någonstans och butikernas datum flyttas fram hela tiden.

Postad 25 October 2013 - 18:46

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Den är väl relativt ny lanserad !?

Postad 26 October 2013 - 00:44

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Har denna spelaren utgått?
Verkar ju inte finnas i lager någonstans och butikernas datum flyttas fram hela tiden.

Suget är stort...

Postad 31 October 2013 - 22:34

mudroom1
  • mudroom1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis fått hem en Dune HD Base 3D som jag gått och längtat efter ett tag. Bytte projektor för några veckor sedan och frågade i affären vilken mediaspelare man skall ha nu förtiden. Eftersom jag kör en Boxee box som inte klarar 1080p så ville jag byta. Dune var det självklara svaret.
Nu när jag väl fått hem den så är den en grym besvikelse. Jag hoppas att det är jag som gör fel eller inte fattar hur den funkar...
I Boxeen så bestämde jag vilken mapp jag hade mina filmer i och sen scannar den mappen och organiserar allt snyggt och prydligt med album art. Lägger jag till filer i mappen så hittar Boxeen dessa automatiskt nästa gång den startas och den laddar ner album art till den nya filmen. Allt funkar skit enkelt!
Och så får man hem Dunen och det känns som att slungas tillbaka till 80-talet. Hur svårt kan det vara att bygga något enkelt som sköter sig själv. Boxeen har ju flera år på nacken och den klarade det redan när den släpptes...

Provade att starta en MKV fil och då kom nästa huvudbry! Den visar inte undertexterna och jag får inte upp dem när jag trycker på undertextknappen. Spelar jag upp samma fil på Boxeen så fungerar undertexterna.

Snälla hjälp mig! Säg att jag har fel och förklara för mig hur jag skall göra för att få skiten att fungera lika enkelt som Boxeen annars har jag en helt nu Dune HD Base 3D till salu...

Redigerat av mudroom1, 31 October 2013 - 22:40.

Postad 01 November 2013 - 00:36

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Hej,

Har precis fått hem en Dune HD Base 3D som jag gått och längtat efter ett tag. Bytte projektor för några veckor sedan och frågade i affären vilken mediaspelare man skall ha nu förtiden. Eftersom jag kör en Boxee box som inte klarar 1080p så ville jag byta. Dune var det självklara svaret.
Nu när jag väl fått hem den så är den en grym besvikelse. Jag hoppas att det är jag som gör fel eller inte fattar hur den funkar...
I Boxeen så bestämde jag vilken mapp jag hade mina filmer i och sen scannar den mappen och organiserar allt snyggt och prydligt med album art. Lägger jag till filer i mappen så hittar Boxeen dessa automatiskt nästa gång den startas och den laddar ner album art till den nya filmen. Allt funkar skit enkelt!
Och så får man hem Dunen och det känns som att slungas tillbaka till 80-talet. Hur svårt kan det vara att bygga något enkelt som sköter sig själv. Boxeen har ju flera år på nacken och den klarade det redan när den släpptes...

Provade att starta en MKV fil och då kom nästa huvudbry! Den visar inte undertexterna och jag får inte upp dem när jag trycker på undertextknappen. Spelar jag upp samma fil på Boxeen så fungerar undertexterna.

Snälla hjälp mig! Säg att jag har fel och förklara för mig hur jag skall göra för att få skiten att fungera lika enkelt som Boxeen annars har jag en helt nu Dune HD Base 3D till salu...

Bara kasta skiten, Det kommer aldrig komma automatisk scrapping, hämtning av undertexter eller att du kan köra .rar-arkiv direkt till Dune HD Base 3D.

Postad 01 November 2013 - 14:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det finns program för att hitta bilder och information om filmer men du får göra det via datorn du kan inte göra detta från spelaren länk till program http://dune-hd.com/e...tion_management

Postad 01 November 2013 - 16:05

Morphond
  • Morphond
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej. Jag har länge varit sugen på att byta ut min sega Tvix och har haft ögonen på denna spelare. Nu har jag dock börjat kollat in DUNE HD TV-303D https://www.prisjakt...t.php?p=1610879 då jag med studentpriser på Dustin kommer undan ca 450 kr billigare vid köp av denna. Jag får dock ingen klarhet i exakt vad som skiljer dessa åt. På Hembiobutiken kan man läsa

"Mervärden på större modellen Dune HD Base 3D:
- Stöd för 3.5" SATA-disk
- Kodar av högupplöst ljud (DTS HD Master Audio, Dolby True HD)
- Fler utgångar"

men på Dunes hemsida ser det ut såhär:
Postad bild

Så är det någon som har koll på vad som verkligen skiljer dessa modeller förutom storleken, 3,5" vs 2,5" HDD och avsaknad av display på TV-303D? Är det helt enkelt samma spelare men i olika format? Klarar båda samma ljud/videoformat etc? Vore tacksam över klargörande :)

Postad 01 November 2013 - 21:07

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har nu äntligen fåt hem min spelare! Men får inte tag i mina filmer i pc via Wi-Fi-nätverk hur gör man när jag provade första gånge då hittade jag filerna men det stod att dom var tom sen vart det någon uppdatering sen hittar han inte pc nå mer, blir ju tokig, är tacksam för hjälp!!!!!

Postad 01 November 2013 - 22:40

mudroom1
  • mudroom1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Bara kasta skiten, Det kommer aldrig komma automatisk scrapping, hämtning av undertexter eller att du kan köra .rar-arkiv direkt till Dune HD Base 3D.

En sån skitspelare!!! Vad är det som är så fantastiskt med den??? Det är ju bara en sketen filhanterare... Jävla dynga!!
Allvarligt talat, hur svårt kan det vara??!!
Någon som vill köpa? Sprillans ny, har tyvärr slängt kartongen.

Jag ställer samma fråga här som jag ställde i butiken. Vilken mediaspelare skall man ha om man vill byta från Boxee box (som är ett mästerverk jmf Dune HD Base 3D)?

Redigerat av mudroom1, 01 November 2013 - 22:42.

Postad 02 November 2013 - 14:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Synd att du slängde kartongen då annars hade det ju bara varit att reklamera...

Postad 03 November 2013 - 15:55

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

En sån skitspelare!!! Vad är det som är så fantastiskt med den??? Det är ju bara en sketen filhanterare... Jävla dynga!!

Jag ställer samma fråga här som jag ställde i butiken. Vilken mediaspelare skall man ha om man vill byta från Boxee box (som är ett mästerverk jmf Dune HD Base 3D)?

Du får 500 för den.

Postad 03 November 2013 - 17:55

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Fick tid och packade upp min spelare igår.. Äntligen en klok spelare var tanken.
Tyckte dock att förpackningen lätt lite "marakas" jaha... hdd locket hade lossnat och låg löst. Bra kvalite och första intryck! Och självklart var det lögn i **** att få dit igen, så det är bara att returnera på måndag. Spännande :)

Testade att koppla upp mina externa diskar. Alla dessa är formaterade med Mac OS extended. Men då jag först efter mail kontakt med Dune supporten och fått klart att deras spelare stöder detta format, bestämde jag mig för köp.
Så det var väll bara att åka tänkte jag...
Första disken visa fyra olika enheter?! två tomma, en utan stöd och nr tre visade sig vara min disk.
Med nästa disk visa Dune'en två olika diskar osv osv.. Bara en av mina diskar dör faktiskt upp som just bara en i Dune'n.
Med den nyaste och viktigaste gick det inte alls. En 3tb Mybook Mac Edition. Spelaren hittade två diskar, en tom och en oformaterad.

En så länge är jag minst sagt missnöjd.. Och vad jag läst har företaget Dune tydligen helt lagt av sig på sistone.
Supporten och intresset av sina produkter är tydligen helt obefintligt nu för tiden...

Postad 03 November 2013 - 20:08

amund
  • amund
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Vill du sälja så är jag intresserad av att köpa. Pm:a :)

Postad 04 November 2013 - 19:26

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Fråga.

Hur lyckas man få en disk att passa i hdd facket?
Den lilla armen som skall ta emot disken vägrar ju att ge sig. Kan tycka att armen borde vara fjädrande, men den verkar sitta sten fast och trycker jag lite på disken så märker jag ganska snabbt att armen inte vill röra sig. Så nu sitter disken i hålet med fortfarande ca två centimeter kvar att föra in tills den når kontakterna.
Det skall väll bara vara att peta i disken?
Det bara osar kvalité om denna skit spelare….. suck..

Redigerat av Firre77, 04 November 2013 - 19:29.

Postad 04 November 2013 - 19:42

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag skulle testa disk i min när den var ny och då fick jag öppna locket på spelaren och lägga armen rätt.
Kör inte med disk i så jag kan inte säga om fixen hållet i sig eller om den var tillfällig och det är bättre att reklamera men det kändes som det bara var att lägga armen rätt en gång för alla.

Postad 04 November 2013 - 20:42

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Fråga.

Hur lyckas man få en disk att passa i hdd facket?
Den lilla armen som skall ta emot disken vägrar ju att ge sig. Kan tycka att armen borde vara fjädrande, men den verkar sitta sten fast och trycker jag lite på disken så märker jag ganska snabbt att armen inte vill röra sig. Så nu sitter disken i hålet med fortfarande ca två centimeter kvar att föra in tills den når kontakterna.
Det skall väll bara vara att peta i disken?
Det bara osar kvalité om denna skit spelare….. suck..

Du bara stänger luckan så trycks disken in.
Armen är ju till för att disken ska komma ut när du öppnar luckan.
Ganska smidig finess.

Postad 04 November 2013 - 20:47

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
På min var armen ur läge så det gick inte att stänga luckan. Efter jag öppnat spelaren och rättat till armen så gick luckan att trycka till lätt och disken poppade ut när jag öppnade luckan.
Den kan alltså vara ur läge när du får den men det är plätt-lätt att rätt till och tar bara några minuter om man är ovan.

Postad 04 November 2013 - 21:51

Firre77
  • Firre77
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Du bara stänger luckan så trycks disken in.
Armen är ju till för att disken ska komma ut när du öppnar luckan.
Ganska smidig finess.

Aha.. så det är hemligheten :D
Var faktiskt inne på det spåret men vågade inte riktigt trycka till. Tack!

På min var armen ur läge så det gick inte att stänga luckan. Efter jag öppnat spelaren och rättat till armen så gick luckan att trycka till lätt och disken poppade ut när jag öppnade luckan.
Den kan alltså vara ur läge när du får den men det är plätt-lätt att rätt till och tar bara några minuter om man är ovan.

Jupp så är nog fallet även med denna… Gick lös med skruvmejsel och fick bort alla skruvar, och precis när jag skulle ta bort locket såg jag en liten, liten warranty etikett bak på spelaren.. Jäkla tur att jag inte bara ryckte till.
Skiten skall ju tillbaka då hdd locket inte riktigt sitter där det borde, ligger löst i kartongen :mellow:
Det var bara att snällt skruva tillbaka allt o lägga undan disken <_<

Och till alla er som lurar på att köpa denna.. Diskar formaterade med Mac OS Extendet i storlek 3tb o över.. Bara att glömma!! Den sväljer små diskar som 1tb, 1,5tb även 2tb. Diskar som är 2,5tb har den vådliga problem med, men fixar hjälpligt. Men 3tb både internt och extern är bara att glömma.

3D remux filmer är också bara att glömma. Dessa går inte överhuvudtaget.
Led lampan i fronten är GALET stark, och blå?! 1995 ringde och vill ha tillbaka sitt ljus :P
Att som jag ha spelaren i ett mörkt bio rum var kanske inte det mest upphetsande.
Hur i hela *#"* tänkte dom när dom sket i möjligheten att själv få välja läge på led och display?!
Dödar man inte spelaren helt då en intern disk sitter i spelaren slutar inte fläkten att gå märkte jag.
hmm vad mer.. ja.. Spelaren värkar äta allt med 2d och full hd och med bravur skall tilläggas.

Redigerat av Firre77, 04 November 2013 - 21:52.

Postad 04 November 2013 - 22:59

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Det var värst vad mycket gnäll det har blivit på Dune HD Base 3D i den här tråden då... <_<

Har kört min i 8 månader nu tillsammans med en Qnap TS-419P II NAS utan några som helst problem.
Extremt bra bild och ljud och den tar till och med remuxade BD utan ens en tillstymmelse till hackande. Har inte hittat några andra mediaspelare som fixar det. Att spela 3D är för mig helt ointressant så det har jag inte testat.

Om det nu är någon som måste flasha med bilder och text på duken/skärmen så finns det ju externa program för det som redan någon har nämnt.

Att sätta in en hårddisk får fläkten att väsnas så därför är det bättre med NAS eller externt.

Att köra macformaterat... Tja, bättre då att formatera i NTFS så funkar det garanterat. Till Mac:en lägger man sen in ett litet program som gör att den kan läsa och skriva i NTFS.

För att fixa bländande lysdioder kan man köpa vit Tesa vävtejp samt spetsa ett litet tunt mässingsrör och använda den som stans på tejpen. På det viset får man snygga runda tejpbitar som man täcker lysdioden med. Lyser precis lagom då.

Alla apparater har olika nackdelar, det får man leva med. i Dunes fall är de för min del helt betydelselösa då man för övrigt får mer än nog för pengarna.

Postad 04 November 2013 - 23:12

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag skulle inte byta mina Dune-spelare mot nått annat idag. Dom spelar allt jag matar dom med helt utan problem och emplexer fixar mina serier via Plex galant.
Kör även YouTube & en RSS-app via emplexer.
3D funkar helt felfritt också. Växlar oftast över till 2D men dom filmer jag sett hela i 3D har det inte varit några problem med..

Håller med till 100% ang. att inte köra ingen disk. Min server står under trappan upp till 2:a våning och streama via SMB är inga som helst problem med Dune. Spelarna blir då helt ljudlösa.

Säger absolut inta att man ska vara nöjd med Dune om den inte passar ens behov men Base 3D & 303D är grymma mediaspelare som det går att köra annat på om man vill/orkar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.