Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Witcher 3

819 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Witcher 3: Wild Hunt (PC) (PC-spel) 9 9.499998 (17) Inga priser
The Witcher 3: Wild Hunt (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8.999998 (28) 358:-
The Witcher 3: Wild Hunt (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 9.285714 (6) 189:-

Postad 09 June 2015 - 09:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag ska satsa på att göra allt, har skitit i storyn helt. Dock så måste jag försöka att levla långsammare, många uppdrag har hunnit bli "för lätta", vilket ger xp-bortfall

Postad 09 June 2015 - 09:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ja det suger att bli för hög level för en quest, fick 5XP för en rätt stor quest...

Postad 09 June 2015 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

En polare var level 35 när han klarade ut spelet. Så allt beror på hur mycket mainstory du kör och hur många sidequests. Jag kommer vara långt över 35 tror jag.

Jag tror väl alla blir däromkring nästan? I och med att du får ingen exp för uppdrag som är 6 lvls under dig. Såvida man inte kan fixa det på något sätt genom att köra organiserat, men det kanske blir svårt.

Spelet är grymt bra men det som stressat mig lite är alla dessa quests som man levlat förbi och blivit gråa.

Exp är ju inte längre något du behöver, så tänk inte på det som belöning. Belöningen är ju sidouppdragen i sig, de är faktiskt roliga att utföra även om man inte får något för det efteråt.

Det är problemet med en så här öppen värld där fienderna inte levlar med en, det är svårt att inte bli OP. Men har man lagt 120 timmar så kanske man ska vara OP. De flesta lägger ju inte så mycket tid, spelet är nog gjort för att man ska kunna köra enbart huvuduppdragen och få en lagom utmaning. Vi som gör allt annat blir då för OP.

Men jag hoppas ändå att CDPR kan patcha in mer utmaning somehow.

Postad 09 June 2015 - 13:09

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Beror ju på, går man inte runt i världen och utmanar alt man ser förren man är level 35 så kommer man såklart vara hyffsat OP. 

Jag är level 20 och långt ifrån OP än iallafall, dör fortfarande väldigt lätt av t.ex Arch Griffin level 24.

Sen beror ju mycket på vad du skaffar för gear, polaren som klarade ut spelet kunde göra quests som hade flera level högre rekommendation just pga att han hade så bra armor/vapen.

Postad 09 June 2015 - 13:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

nitade just ett monster som hette något på c, i en grotta. det jag märkt är att det verkligen är monsterhunts som är utmaningen i det här spelet. mycket dör på en eller ett par smällar i velen (enda stället jag kommit till ännu typ) medans monster behöver sig ett par hurvingar. plus att det är sjukt svårt att slåss mot alla wraiths. hur är det, går dom att skada eller inte utanför magifällan man droppar? ibland så känns det som att jag lappat dom 40 gånger utan att ha sett hälsomätaren gå ner. har satsat alla mina poäng, förutom fem, på just magi så att den mätaren går upp snabbt. fullevlar quan direkt jag får tillgång till den. att den ger tillbaka energi när man gör bubblan är ytterst tacksamt!

Postad 09 June 2015 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag är level 20 och långt ifrån OP än iallafall

Jo men du kommer bli senare, han ska ju precis börja act 3 och redan oövervinnerlig.

Men visst, vill man göra det svårare själv så kan man ju behålla första svärdet och rustningen =P

Postad 09 June 2015 - 13:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Sen vet jag inte hur pass mycket svårighetsgraden påverkar? Kör på Normal eller den som var ovanför om jag inte minns fel.

Postad 09 June 2015 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Inte så mycket, det skulle behövas några ytterligare svårighetsgrader för spelare med hög lvl. Jag kör på näst högsta.

Postad 09 June 2015 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

4 miljoner på 2 veckor, inte fy skam.

May 19th was a crucial date for all of us here at CD PROJEKT RED -- we released The Witcher 3: Wild Hunt, our open world role-playing game that we had been hard at work on for over 3 years. Since day one, you have given us tons of positive feedback and support -- the sheer volume of emails we’ve gotten since launch simply congratulating us for our efforts is both epic and heartwarming, and I wish every developer comes to have such a fantastic community. In terms of media reception, we’re really humbled by the scores the game has received all around the world. With an average of 90+ on every platform, Wild Hunt is our dream coming true.

I’d also like to take this opportunity to thank the four million gamers worldwide who bought The Witcher 3: Wild Hunt in the first two weeks from launch. Four million RPG fans spending their hard-earned money on our game is a sign that we did something right, and you can be sure that we’ll harness all that positive energy and make the upcoming expansions worthy of the grand adventure that you’re telling us Wild Hunt already is! Until then, keep on enjoying Wild Hunt, do not forget to grab your weekly set of free DLCs, and stay tuned for constant updates and enhancement to the game we are continuously working on.

Dandelion once said to Geralt that the world is changing, the sun is setting, and vodka’s running out -- go, play, and have fun!

All the best,
Marcin Iwiński
Co-founder, CD PROJEKT RED

Postad 09 June 2015 - 14:37

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Inte så mycket, det skulle behövas några ytterligare svårighetsgrader för spelare med hög lvl. Jag kör på näst högsta.

Vad är högsta level på en fiende AI?

Postad 09 June 2015 - 14:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ingen aning, jag har inte kommit såpass långt.

Postad 09 June 2015 - 14:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Om man lägger tre poäng på quen i början, och sedan tre poäng på "alternative sign mode", den där man får tillbaka visst liv, är de tre första poängen bortkastade då?

Alltså, borde man satsat på annat, där man inte är intresserad av det alternativa läget, för att låsa upp det alternativa läget på quen?

Postad 09 June 2015 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag antar att om du bara är intresserad av ett läge så ska du bara lägga en poäng på det ena och fler på andra som intresserar dig inom samma kategori.

Det finns en handfull respec potions att köpa genom spelet så att man kan statta om allt så ingen fara om man råkar lägga fel.

Dock, blir det alternativa quenläget starkare om man maxar det första läget och använder båda?

Redigerat av Zoiler, 09 June 2015 - 14:53.

Postad 09 June 2015 - 14:55

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Vad är högsta level på en fiende AI?

"Encountered a level 72 Wyvern on the way to a city, guarding treasure or something."

Postad 09 June 2015 - 15:02

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Jag antar att om du bara är intresserad av ett läge så ska du bara lägga en poäng på det ena och fler på andra som intresserar dig inom samma kategori.

Det är lite intressant, och tillför ju en nivå av taktik till. 

Eftersom det krävs sex poäng i trädet innan det alternativa låses upp, så tar det ju ett tag innan man kan börja använda t.ex. quen. 

Påminner lite om Diablo 2, där man samlade poäng, och spelade super underpowered under lång tid för att få en utlimat build i slutet. 

Postad 09 June 2015 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Javisst, denna använder jag, vassego:

http://www.gosunoob....ill-calculator/

Postad 09 June 2015 - 17:50

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

En polare var level 35 när han klarade ut spelet. Så allt beror på hur mycket mainstory du kör och hur många sidequests. Jag kommer vara långt över 35 tror jag.

Finns det nåt tak?

Postad 09 June 2015 - 18:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nix.

Postad 09 June 2015 - 19:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Gjorde impulsköp idag, hoppas det är skoj :)

Postad 09 June 2015 - 19:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vad blev det?

Postad 09 June 2015 - 21:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Vad blev det?

Finns det olika Witcher 3?

Postad 09 June 2015 - 21:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

trodde att jag läste det i game-tråden, inte här :D

Postad 09 June 2015 - 21:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Inte bara jag som är ute och cyklar ibland alltså :)

Postad 09 June 2015 - 21:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag är nog mer ute och cyklar än dom flesta varje dag. då menar jag INTE det man gör på cykel heller. så brukar det vara inom min yrkesgrupp *asg*

Postad 10 June 2015 - 08:04

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Lite kul att det finns lvl 45 + saker men många är klara runt lvl 35.  

http://www.gosunoob....ic-steel-sword/

Postad 10 June 2015 - 10:44

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Så länge man kan spara när som helst spelar det väl ingen roll hur långt spelet är? Jag har också två små barn, det är bara att spela när de sover eller menar du att spelet måste vara tillräckligt bra för att vara värt din tid nu när den är så begränsad?

Dels måste det vara bra för att vara värt tiden. Problemet med långa spel är att det kan ta flera månader att klara dem och är de inte tillräckligt bra finns viss risk att man tröttnar. Ett kortare spel kan man alltid köra igenom ändå.

Sen angående att spela när barnen sover... Ja om man inte har en fru att umgås med oxå ;) så när hon sover...

Till zoiler: nä man kan inte göra så i dragon age :)

Postad 10 June 2015 - 18:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Dels måste det vara bra för att vara värt tiden. Problemet med långa spel är att det kan ta flera månader att klara dem och är de inte tillräckligt bra finns viss risk att man tröttnar. Ett kortare spel kan man alltid köra igenom ändå.

Sen angående att spela när barnen sover... Ja om man inte har en fru att umgås med oxå ;) så när hon sover...

Till zoiler: nä man kan inte göra så i dragon age :)

Ok, jag bryr mig inte så mycket i att alltid spela igenom det och frun och jag gör ofta saker på håll när ungarna somnat. :)

Postad 12 June 2015 - 14:13

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Lirade lite igår och blev ännu sugnare på ett Fallout 4-släpp när en NPC ute i något buschläger säger när man var brevid: "War never changes".

Kan man gissa att det finns lite Fallout-fans i CD Projekt-Red? =)

Postad 14 June 2015 - 17:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Har nu efter 101 fantastiska timmar spelat klart spelets main story.

Klart bästa spelet ever hands down och känns oerhört tomt nu när den fantastiska resan nu är slut.

Har aldrig varit mer fängslad av både story och de karaktärer som finns med ever.

Mitt betyg är: bästa spelet ever alla kategorier, och då kommer det från en kräsen gammal gubbe ;)

Postad 14 June 2015 - 20:37

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Har nu efter 101 fantastiska timmar spelat klart spelets main story.

Klart bästa spelet ever hands down och känns oerhört tomt nu när den fantastiska resan nu är slut.

Har aldrig varit mer fängslad av både story och de karaktärer som finns med ever.

Mitt betyg är: bästa spelet ever alla kategorier, och då kommer det från en kräsen gammal gubbe ;)

Är runt 24 timmar in och kan mycket väl sluta resan med samma åsikt. Det är fantastiskt bra. :) 

Postad 14 June 2015 - 21:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är runt 24 timmar in och kan mycket väl sluta resan med samma åsikt. Det är fantastiskt bra. :)

Well, om du redan tycker så har du rätt mycket att se fram emot minst sagt...

Postad 14 June 2015 - 22:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

101 timmar, skyndade du dig igenom =P?

Postad 15 June 2015 - 04:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Ja delvis, jag har en handfull treasure hunts kvar som jag ska göra samt en hel del frågetecken i Skellige, resten är dock helt rensat.

Men var så sugen på att se hur storyn skulle gå så jag kunde inte hålla mig.

edit: var visst 110 timmar och inte 101...

Redigerat av masse70, 15 June 2015 - 15:01.

Postad 16 June 2015 - 07:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Där kom andra patchen till xbox, tror jag?

Hmmm är texten verkligen större? Var så länge sedan jag spelade detta spelet nu så har glömt av hur det såg ut :). Tycker nog texten ser rätt liten ut fortfarande?

Någon som har koll?

Edit: http://forums.cdproj...l-way-too-small

Låter inte bra alls. Verkar som ändringar gjorts, men att man inte är ensam om att knappt märka dem. Synd att jag köpte en digital kopia, annars hade jag nog lämnat tillbaka spelet vid det här laget.

Redigerat av genstruktur, 16 June 2015 - 09:33.

Postad 18 June 2015 - 17:49

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Där kom andra patchen till xbox, tror jag?

Hmmm är texten verkligen större? Var så länge sedan jag spelade detta spelet nu så har glömt av hur det såg ut :). Tycker nog texten ser rätt liten ut fortfarande?

Någon som har koll?

Edit: http://forums.cdproj...l-way-too-small

Låter inte bra alls. Verkar som ändringar gjorts, men att man inte är ensam om att knappt märka dem. Synd att jag köpte en digital kopia, annars hade jag nog lämnat tillbaka spelet vid det här laget.

Varför hade du lämnat tillbaka spelet för?

Postad 18 June 2015 - 17:59

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Varför hade du lämnat tillbaka spelet för?

För att det är fel på det?

Postad 18 June 2015 - 18:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

För att det är fel på det?

Jasså, på vilket sätt?

Postad 18 June 2015 - 18:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jasså, på vilket sätt?

Texten är för liten.

Postad 18 June 2015 - 18:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Texten är för liten.

Så ett helt spel är felaktigt för att texten är för liten?

Vilket dessutom helt beror på vad man använder för skärm, på min pc-skärm funkar det ypperligt tex.

Dessutom så blev den bra mycket större med en av patcharna.

Redigerat av masse70, 18 June 2015 - 18:03.

Postad 18 June 2015 - 18:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Så ett helt spel är felaktigt för att texten är för liten?

Vilket dessutom helt beror på vad man använder för skärm, på min pc-skärm funkar det ypperligt tex.

Att det fungerar bra på PC förstår jag mycket väl, verkar fungera bra på ps4 också. Grattis till er! :)

Men nu har jag köpt spelet till xbox: Eftersom det saluförs till xbox också, så förväntar jag mig att det fungera att spela på den konsolen också, samt att texten går att läsa. Det tycker jag är utvecklarens ansvar.

Hade jag vetat att det skulle varit problem med texten på xbox innan jag köpte spelet, hade jag helt klart avvaktat tills det var löst. 

Det är verkligen tråkigt också, för spelet verkar mycket bra annars! Så jag hade mer än gärna legat i min soffa nu och spelat spelet.

Redigerat av genstruktur, 18 June 2015 - 18:10.

Postad 18 June 2015 - 18:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Så du menar att texten trots patchen som skulle fixa den fortfarande är för liten?

Postad 18 June 2015 - 18:12

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Så du menar att texten trots patchen som skulle fixa den fortfarande är för liten?

Jo jag tycker nog det i vissa avseende i menynsystemet. Det blir ansträngande att läsa i längden. Efter en stunds spelande så märks det i ögonen. Verkar inte som jag var helt ensam om att tycka så heller, det var det jag försökte påvisa i mitt initiala inlägg: http://forums.cdproj...l-way-too-small

Redigerat av genstruktur, 18 June 2015 - 18:15.

Postad 18 June 2015 - 18:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jo jag tycker nog det i vissa avseende i menynsystemet. Det blir ansträngande att läsa i längden.

Ok, trodde dom hade fått till det även på konsoller, för på pc blev det rätt ordentlig skillnad iaf.

Men inte för att vara den så bör nog Witcher spelas på Pc enligt många för att få ut det mesta av upplevelsen, men det är ju ingen tröst...

Postad 18 June 2015 - 18:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ok, trodde dom hade fått till det även på konsoller, för på pc blev det rätt ordentlig skillnad iaf.

Men inte för att vara den så bör nog Witcher spelas på Pc enligt många för att få ut det mesta av upplevelsen, men det är ju ingen tröst...

Jo alltså texten blev nog en aning bättre, men på 2-3 meter avstånd från tvn så blev den lilla skillnaden inte så märkbar ändå. Ögonen och huvudet känns ansträngt efter en stund. Sen tycker jag att det var bara vissa saker i menysystemen som blev större, andra är nog fortfarande lika små.

Jag kan dra fram en fåtölj och sitta 1 m från tv iofs. Men där vill jag inte sitta, jag vill ligga bekvämt i min soffa som jag gör när jag spelar alla andra spel på xbox :). Tycker det är lite märkligt att just The Witcher 3 inte lyckas med det som alla andra spel klarar av på xbox.

Absolut så hade PC varit ett bättre val i detta läget, och på andra spel också såklart. Men nu spelar jag inte spel på pc utan har valt att ha en xbox :(.

Redigerat av genstruktur, 18 June 2015 - 18:20.

Postad 18 June 2015 - 18:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jo alltså texten blev nog en aning bättre, men på 2-3 meter avstånd från tvn så blev den lilla skillnaden inte så märkbar ändå. Ögonen och huvudet känns ansträngt efter en stund. Sen tycker jag att det var bara vissa saker i menysystemen som blev större, andra är nog fortfarande lika små.

Jag kan dra fram en fåtölj och sitta 1 m från tv iofs. Men där vill jag inte sitta, jag vill ligga bekvämt i min soffa som jag gör när jag spelar alla andra spel på xbox :). Tycker det är lite märkligt att just The Witcher 3 inte lyckas med det som alla andra spel klarar av på xbox.

Absolut så hade PC varit ett bättre val i detta läget, och på andra spel också såklart. Men nu spelar jag inte spel på pc utan har valt att ha en xbox :(.

Trist, men du får väl se till att joina den mörka sidan ;)

Postad 18 June 2015 - 18:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Trist, men du får väl se till att joina den mörka sidan ;)

Japp, får gå iväg och köpa en topputrustad PC bara först ;)

Postad 18 June 2015 - 18:29

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Japp, får gå iväg och köpa en topputrustad PC bara först ;)

Ja, men du lär inte ångra dig mer än ekonomiskt möjligtvis  :P

Postad 18 June 2015 - 18:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja, men du lär inte ångra dig mer än ekonomiskt möjligtvis  :P

Är nog sant. Men det får bli i framtiden i så fall...

Sen tycker jag nog att det bara kunde gjort texten lite större, så hade jag sluppit ;).

Postad 18 June 2015 - 18:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är nog sant. Men det får bli i framtiden i så fall...

Sen tycker jag nog att det bara kunde gjort texten lite större, så hade jag sluppit ;).

Detaljer ;)

Tänk istället att kunna köra det i 2K med allt på max och full AA och AF i 60 fps....

Postad 18 June 2015 - 18:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Detaljer ;)

Tänk istället att kunna köra det i 2K med allt på max och full AA och AF i 60 fps....

Absolut, det hade varit fräsigt!

Men då hade jag inte kunnat ligga avslappnad i soffan och njuta av mitt surround samtidigt! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.