Battlefield 4 [PS4]
4672 svar till detta ämne
Postad 30 November 2013 - 17:49
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Men fan vad jag äskar spelet! kontrollerna börjar sätta sig bättre nu också. Men man håller verkligen inte samma standard som man hade i bf3, men det kommer väl kanske. 
Kul! Jag hade det lite svårt igår! Försöker avvänja mig vid "fuskkontrollen" FragFX till vanlig kontroll! Men idag blir det på det igen. Skam den som ger sig!
Postad 30 November 2013 - 19:17
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Har fått en kod med gold battlepack, har redeemat den både via spelet och via store. Men när jag går in i my soldier och battlepack så finns den inte där  bara bronze pack som alltid ligger där.
Någon som vet något?
Postad 30 November 2013 - 19:33
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Kan man redan köpa Premium i PS Store?
Postad 30 November 2013 - 19:45
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Kan man redan köpa Premium i PS Store?
Japp, 449 spänn
Redigerat av D-J, 30 November 2013 - 19:58.
Postad 01 December 2013 - 00:06
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Har dragit ner en digital version men det tar ju evigheter att installera! Kan spela campaign men hur roligt är det på en skala 
PS4 skulle ju funka så att man kunde börja spela spelet direkt när den laddar hem / Installerar har man ju läst funkar det inte så ??
Postad 01 December 2013 - 01:11
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Det är nog bara att inse att man tycker tvärtom alla recensenter. Kampanjen sågades ju rätt friskt men jag tycker den är sjukt bra. Det här är utan tvekan det snyggaste spelet jag någonsin spelat. Nu får jag väl bara hoppas att jag fastnar för mp denna gången. Det finns bara ett fel i mina ögon....hur f*n kan man sätta aim och fire på l2 o r2. Jag vet inte hur många granater jag har kastat bort när jag egentligen ville sikta.
Postad 01 December 2013 - 01:21
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jo, man har kastat ganska många granater i onödan.  Jag har spelat i ca 10 timmar och nu funkar det ganska bra med L2/R2. Har inte spelat singel player delen, tveksamt att jag kommer göra det heller.  Men mp delen är grymt bra tycker jag. Och ja, det är sjukt snygg grafik!
Har låst upp favoritvapnet från bf3 nu, AEK. Den har grym rekyl, men burstar man så går det bra. kobra sikte, muzzle break och angled grip, grymt bra kombination för att motverka rekylen. Kommer med stor sannolikhet bli favoritvapnet i detta spel också.
Postad 01 December 2013 - 01:32
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Kan man inte mappa om aim och fire till l1 och r1 i Mp?
Postad 01 December 2013 - 01:34
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Postad 01 December 2013 - 01:46
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Det är ju massive fail.....
Postad 01 December 2013 - 01:52
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Men det är en vanesak faktiskt. jag avskydde det i början, men det går bättre o bättre nu. Däremot så kan man inte göra ett party i spelet utan måste joina en och en på en server och hoppas på det bästa, och man kan inte göra om sina klasser ute i menyn utan bara under en match eller på battlelog. det är 2 stora fel dock.
Postad 01 December 2013 - 03:14
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Det är ju massive fail.....
Men det är en vanesak faktiskt.
Precis, vanesak. Nej, inget massive fail. Det här kommer vara standarden den här generationen, och förmodligen fler generationer framåt... L1/R1 fanns bara för att L2/R2 var så dåliga för shooter på PS3.
Postad 01 December 2013 - 04:24
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Precis, vanesak. Nej, inget massive fail. Det här kommer vara standarden den här generationen, och förmodligen fler generationer framåt... L1/R1 fanns bara för att L2/R2 var så dåliga för shooter på PS3.
Jovisst, men varför inte göra detta valbart? Vill man ha det som man är van vid sedan tidigare kör på det, vill man ha nytt så väljer man det. Fattar inte varför dom tvingar oss att köra på ett sätt. Så är det ju inte på PC t,ex. Dessutom så gick det alldeles för fort att nå max rank. 140 spelade timmar och 1260 i spm. Nog hade man kunnat få kämpa på bra mycket mer än så tycker jag.
Postad 01 December 2013 - 04:33
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Men det är en vanesak faktiskt. jag avskydde det i början, men det går bättre o bättre nu. Däremot så kan man inte göra ett party i spelet utan måste joina en och en på en server och hoppas på det bästa, och man kan inte göra om sina klasser ute i menyn utan bara under en match eller på battlelog. det är 2 stora fel dock.
Det gör ju inte saken bättre heller att squads kan delas upp mellan matcher. Min sambo och jag va i samma squad, men i kartbytet så flyttades hon över till det andra laget.. grr... Särskilt när man har spelat typ en hel match innan i andra laget för att slutligen lyckas byta sida precis innan.
Postad 01 December 2013 - 06:30
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Finns inte join spelare eller invite?
Postad 01 December 2013 - 08:18
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Finns inte join spelare eller invite?
På PS3:an var det ganska lätt att joina en spelare. När man startat spelet och vännen är i spelet och spelar så kan man tryck PS-knappen och välja join player. Samma funktion finns i PS4:an, men det är flera steg att gå för att komma dit så det känns jobbigare. Då kommer man till samma team och samma squad förutsatt att det finns plats. Det finns även en funktion att joina en server som sina vänner spelar på, men då tar den inte alls hänsyn till lag eller squad, precis som om man bara joinar en random server fast det var den som sina vänner spelar på. Men stort set så är det ett trist problem att försöka ansluta till sina vänner... Spelade lite single player just.. - Is it safe? - Don't worry, they are made in Sweden! An error has occurred in the following application: (CE-34878-0) Battlefield 4
Redigerat av novaland, 01 December 2013 - 08:19.
Postad 01 December 2013 - 09:25
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Håller med dig Brallson, varför inte låta spelaren välja själv. Killzone har samma upplägg som default men där kan man välja den andra uppsättningen. Och det kommer bli en förändrad standard, man vänjer sig mm är BS i min värld. Ska man nu tvinga spelaren att förändra ett redan invant sätt ska det i min värld bero på antingen att det är ett helt överlägset tillvägagångssätt eller att det skulle krävas så mycket av spelutvecklare att låta spelarna göra som vanligt att det inte är lönt. Jag har mycket svårt att tro att något av alternativen gäller här vilket betyder att man är ganska arrogant. Vill ni spela vårt spel får ni anpassa er efter oss......
Postad 01 December 2013 - 09:53
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Känner mig lite småförbannad just nu! Efter ha lirat kanske 3 timmar single player. så dog spelet och jag kastades ut
playstation menyn. Ska starta up kampanjen igen möts då av ett meddelande att save filen är skadad.
Och jag måste skriva över den eller nått sånt!!!
Bara att börja om från början...suck!
Postad 01 December 2013 - 10:17
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Det gör ju inte saken bättre heller att squads kan delas upp mellan matcher. Min sambo och jag va i samma squad, men i kartbytet så flyttades hon över till det andra laget.. grr... Särskilt när man har spelat typ en hel match innan i andra laget för att slutligen lyckas byta sida precis innan.
Fungerar det inte som på pc att om man har samma klantag så "ser" servern det och håller ihop folk?
Postad 01 December 2013 - 12:47
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Fungerar det inte som på pc att om man har samma klantag så "ser" servern det och håller ihop folk?
Ingen aning.. har inte testat.. Men i mitt och sambons fall så har vi förstås inte samma.
Postad 01 December 2013 - 14:51
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Känner mig lite småförbannad just nu! Efter ha lirat kanske 3 timmar single player. så dog spelet och jag kastades ut playstation menyn. Ska starta up kampanjen igen möts då av ett meddelande att save filen är skadad. Och jag måste skriva över den eller nått sånt!!! 
Bara att börja om från början...suck!
Liknande problem här! Har spelat MP i några timmar och när jag nu skulle fortsätta med SP fick jag snällt börja om från början. Och då har jag spelat bra mycket mer än tre timmar...
Postad 01 December 2013 - 14:54
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10560 inlägg
[/size] Fast det var väl å andra sidan inget nytt 
Det började på allvar redan med BF2 2005.
Fel det började med Pinball dreams. Sedan var det Battlefield 1942 det började med när det gäller Battlefield. De borde ge upp Battlefield och satsa på något nytt i stället. Mirrors Edge 2 mm
Postad 01 December 2013 - 15:19
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Mirrors Edge 2 är redan officiellt.
Postad 01 December 2013 - 15:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Fel det började med Pinball dreams. Sedan var det Battlefield 1942 det började med när det gäller Battlefield. De borde ge upp Battlefield och satsa på något nytt i stället. Mirrors Edge 2 mm 
Nä det var inte fel, jag vet att det började med Pinball Dreams och BF1942, lirade båda två.
Men det började knappast på allvar att dom slog igenom på stor front förrän EA köpte upp DICE 2004 och att sen BF2 släpptes året efter.
Vad gäller Mirrors Edge fattar jag inte vd folk gillade med det, tyckte det var riktigt trist.
Redigerat av masse70, 01 December 2013 - 15:22.
Postad 01 December 2013 - 15:21
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Liknande problem här! Har spelat MP i några timmar och när jag nu skulle fortsätta med SP fick jag snällt börja om från början. Och då har jag spelat bra mycket mer än tre timmar...
Ajdå! Riktigt surt! Man får väl vänta ut lite patcher känns det som!
Postad 01 December 2013 - 17:26
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Men det började knappast på allvar att dom slog igenom på stor front förrän EA köpte upp DICE 2004 och att sen BF2 släpptes året efter.
Det lustiga är att det är ju typ samma sak med BF-serien som med HL-serien, att båda vart ju mer uppskattade efter att fria mod-tillverkare började göra moddar som vart uppskattade av allmänheten. i HL-fallet gjordes CS och i BF-serien gjordes DC. Vet inte om EA hade fått upp ögonen gör BF om inte DC gjorde intåg.. men visst kan jag ha fel...
Postad 01 December 2013 - 17:43
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Efter att ha spelat igenom BF4 i single player mode (Campaign) på hard, så kan jag bara konstatera att hard e inte särskilt svårt, inte om man e multiplayerspelare sedan innan. För er som inte har börjat spela campaign ännu så e mitt tips att kör på hard. Easy och medium e knappt märkbar skillnad mot hard.
Postad 01 December 2013 - 18:51
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det lustiga är att det är ju typ samma sak med BF-serien som med HL-serien, att båda vart ju mer uppskattade efter att fria mod-tillverkare började göra moddar som vart uppskattade av allmänheten. i HL-fallet gjordes CS och i BF-serien gjordes DC. Vet inte om EA hade fått upp ögonen gör BF om inte DC gjorde intåg.. men visst kan jag ha fel...
Ja där håller jag med, iaf att moddar gjorde både 1942 (DC) och HL (CS) mer spridda och uppskattade. Utan denna uppskattning kanske inte EA hade fått upp ögonen heller, vad vet jag? Men det var ju inte förrän detta uppköp som DICE fick de ekonomiska och marknadsföringsmässiga musklerna för att ta det till en högre nivå. Sen att EA inte enbart har fört gott med sig är ju en annan sak.....
Redigerat av masse70, 01 December 2013 - 18:52.
Postad 01 December 2013 - 20:02
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Någon mer som haft problem med att spelet kraschar ibland?? Hävt två gånger under en spel session nu. En gång igår också.
Postad 01 December 2013 - 20:10
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
Japp, det krashar då och då. Har hänt mig en handfull gånger under helgen.
Är det någon som har märkt av att ljudet kommer och går på vissa banor när man sitter i fordon? Det händer framförallt på den där banan som har ett tåg som åker runt.
Redigerat av CBR, 01 December 2013 - 20:12.
Postad 01 December 2013 - 20:24
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Japp, det krashar då och då. Har hänt mig en handfull gånger under helgen.
Är det någon som har märkt av att ljudet kommer och går på vissa banor när man sitter i fordon? Det händer framförallt på den där banan som har ett tåg som åker runt.
Jävligt irriterande. Måste starta om hela konsolen när det händer för ljudet börjar hacka. DOg precis igen. Det där med att ljudet försvinner upptäckte jag också idag. Men hittills bara på banan med tåget.
Postad 01 December 2013 - 20:26
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Ljudet försvinner på vissa banor, väldigt störigt.
Spelet kraschar då och då, alldeles för störigt.
Men det är fortfarande sjukt bra och kul som fan!
Postad 01 December 2013 - 20:35
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Ljudet försvinner på vissa banor, väldigt störigt. Spelet kraschar då och då, alldeles för störigt.
Men det är fortfarande sjukt bra och kul som fan!
Ja det är ju fortfarande en fröjd att sitta och lira. Synd att jag är så j*vla dålig bara. När det går helt åt **** för länge, då lägger jag mig bara på ett krön och beskådar kaoset
Postad 01 December 2013 - 23:16
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Alla dessa problem finns på PC versionen också, vid release så var det snäppet värre än vad det är till PS4 nu.
Postad 02 December 2013 - 00:36
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Var det någon som hade någon aning om min förra post här i tråden?
Har en kod jag har redeemat för att få gold battlepack, men dom finns inte där.
Fick koden ifrån Gamestop efter att jag hämtat ut spelet och det var för dom som förbokade det. Var tvungen att knappa in kod i datorn först för att få ps4 koden.
Postad 02 December 2013 - 07:18
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Har fått en kod med gold battlepack, har redeemat den både via spelet och via store. Men när jag går in i my soldier och battlepack så finns den inte där bara bronze pack som alltid ligger där.
Någon som vet något?
Du menar detta inlägg? Alla packs försvinner efter ett tag efter att man har öppnat dem, så att du inte ser det längre är helt i sin ordning. Bronze pack ska också försvinna.. har väl bara inte gjort det ännu..
Postad 02 December 2013 - 08:00
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Jo att dom försvinner är ok, men att dom inte dyker upp alls är ju värre. Det jag skulle få ifrån koden har ens inte funnits på listan.
Postad 02 December 2013 - 08:46
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Är själv en 360 spelare i grunden så för mig var det inga alls problem med R2 knappen, enda problemet är att knappen är lite känslig ibland.
Hur funkar Conqeust för er med 64 spelare ?
Det laggar rätt mycket ibland och ljudet försvinner.
Ibland känns 64 spelare lite för mycket för att det faktiskt ska vara bra, 48 spelare hade räckt kan jag tycka.
I Team Deathmatch flyter det oftast på väldigt bra.
Postad 02 December 2013 - 09:08
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Jovisst, men varför inte göra detta valbart? Vill man ha det som man är van vid sedan tidigare kör på det, vill man ha nytt så väljer man det. Fattar inte varför dom tvingar oss att köra på ett sätt. Så är det ju inte på PC t,ex.
Dessutom så gick det alldeles för fort att nå max rank. 140 spelade timmar och 1260 i spm. Nog hade man kunnat få kämpa på bra mycket mer än så tycker jag. 
Tycker att man skall få mappa om kontrollen i alla spel, det är ju inte direkt svårt att programmera det. så att alla blir nöjda. varför skall dom irritera spelarna det är ju bara dumt.
Postad 02 December 2013 - 09:13
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Var det någon som hade någon aning om min förra post här i tråden?
Har en kod jag har redeemat för att få gold battlepack, men dom finns inte där. Fick koden ifrån Gamestop efter att jag hämtat ut spelet och det var för dom som förbokade det. Var tvungen att knappa in kod i datorn först för att få ps4 koden.
Sony hade problem med den tjänsten i fredags! Jag försökte att reedema China rising och när jag gjorde det så kom jag direkt ut i menyn när jag tryckte på klar. Edit: Det började funka senare på fredagskvällen! We are aware that users are experiencing some disruption to the PSN service. To minimize the inconvenience we have suspended the “redeem voucher” functionality while we investigate further. Unfortunately this means that money cards, product vouchers, PlayStation Plus vouchers, PS3-PS4 upgrade vouchers and any other vouchers for digital content are not redeemable at this time. http://blog.us.plays...network-update/
Redigerat av Zerokelvin, 02 December 2013 - 09:14.
Postad 02 December 2013 - 09:19
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Spelet funkar kanon ända som klyddar är ljudet för mig.
Postad 02 December 2013 - 09:28
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Det är bla ljudet som strular på kartan Golmund Railway. Försvinner ibland när man sitter i fordon!
Har hängt sig några gånger i SP. Så man blivit tvungen att börja om från början.
Vart äntligen klar med Sp igår kväll!
Nu kan man koncentrera sig på mp.
Postad 02 December 2013 - 09:42
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Ja det är ju fortfarande en fröjd att sitta och lira. Synd att jag är så j*vla dålig bara. När det går helt åt **** för länge, då lägger jag mig bara på ett krön och beskådar kaoset 
Haha jag lägger mig på ett krön oavsett hur det går ; notorisk sniper/campare  . Dom få gångerna jag försöker ge mig in i närstrider så dör jag 90 % av gångerna
Postad 02 December 2013 - 10:29
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Vilka härifrån var det som körde i fredags?
Jag joinade något partyt lite sent efter inbjudan från Djungelmaister. Men det var tyvärr fullt i laget.
Postad 02 December 2013 - 10:36
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Så "fungerar" det inte på PC heller, det är något som man får ställa in själv som Server Admin. Dvs de är en funktion som finns som man får lägga till själv när man driver en server.
Postad 02 December 2013 - 10:38
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
På tal om servrar! Går det att hyra på konsol ännu?
Postad 02 December 2013 - 11:12
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
om dom inte lagt till att man kan hyra egen server idag, så går det inte. iaf inte vad jag har hittat.
Postad 02 December 2013 - 11:15
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Nej jag kan inte hitta det heller!
Tyckte det pratades om att det skulle vara möjligt även på PS4/XboxOne.
Kanske bara fått för mig det.
Postad 02 December 2013 - 11:35
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
s*tan va kul det är, man vill ju bara hem och lira !!!
Nya handkontrollen är ju helt magiskt skön.
Postad 02 December 2013 - 11:42
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
s*tan va kul det är, man vill ju bara hem och lira !!! Nya handkontrollen är ju helt magiskt skön.
Ja det är kul! som du säger nu vill man bara hem och lira! Har lite svårt att vänja mig med kontrollen dock. Är rent utsagt helt usel just nu! jag kan inte sikta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|