Uncharted 4: A Thief's End (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(74)
|
Inga priser |
Postad 13 May 2016 - 08:59
Slutade lira runt kapitel sju igår och det bästa hittills var ju lätt när Nate och Whats her face skulle bestämma vem som skulle ta disken. Vilken nostalgitripp!
Postad 13 May 2016 - 09:14
Slutade lira runt kapitel sju igår och det bästa hittills var ju lätt när Nate och Whats her face skulle bestämma vem som skulle ta disken. Vilken nostalgitripp!
Hehe. Jag blev själv eld och lågor där.
Postad 13 May 2016 - 09:21
snyggt? kolla bilden från skrivbordet. limtuben (flaskan) ser ut att sväva i luften. samma sak med tejprullarna. såg platt och konstigt ut. köksbilden såg dock ganska najs ut.
Säg ett annat spel som är snyggare då? ![]()
Postad 13 May 2016 - 10:53
Tänkte jag skulle börja med detta spel i helgen. Hur är det med svårighetsgrader, är crushing upplåst från början?
Postad 13 May 2016 - 11:25
Säg ett annat spel som är snyggare då?
ÄFFÄFF FÄMTÅNN!
Redigerat av Zartok, 13 May 2016 - 11:26.
Postad 13 May 2016 - 11:48
Tänkte jag skulle börja med detta spel i helgen. Hur är det med svårighetsgrader, är crushing upplåst från början?
Vill minnas det ja.
/Pussyasscasualgamergirl94
Postad 13 May 2016 - 12:05
Roger. Men å andra sidan kanske man ska köra på en moderate svårighetsgrad första gången så man slipper bli knäpp/fastna för länge på vissa sektioner...
Postad 13 May 2016 - 12:55
Finns det en brutal nivå som blir upplåst?
Postad 13 May 2016 - 13:01
Är crushing tillgängligt vid första genom spelningen?
Finns det en brutal nivå som blir upplåst?
Minns inte valen, men den svåraste nivån i listan gick inte att välja iaf.
Redigerat av Ageve, 13 May 2016 - 13:02.
Postad 13 May 2016 - 13:04
Stämmer säkert bättre än mitt dammiga minne. Jag testade inte ens att markera Hard.
Postad 13 May 2016 - 13:12
De säger att normal är en bra svårighetsgrad i detta.
Jag kör på normal och det känns som att köra på easy på 3e spelet. Dock har jag bara kommit till kapitel 10, det kanske kommer svårare fiender mot slutet? Eller så är det så att spelkontrollen etc är så mycket bättre nu. Kör utan aimassist och ändå har jag betydligt bättre träffsäkerhet än i 3an med aimassist.
Postad 13 May 2016 - 13:46
Jag kör på normal och det känns som att köra på easy på 3e spelet. Dock har jag bara kommit till kapitel 10, det kanske kommer svårare fiender mot slutet? Eller så är det så att spelkontrollen etc är så mycket bättre nu. Kör utan aimassist och ändå har jag betydligt bättre träffsäkerhet än i 3an med aimassist.
Körde betan utan aimassist och det är betydligt bättre kontroll än tidigare spel, så kanske det är därför.
Postad 13 May 2016 - 15:08
Men du inser väl att man kan detaljstudera varenda spel som finns och hitta brister? Då är inget spel i hela världen snyggt om man ska ifrågasätta ett spels snygghet på ett komprimerat screenshot och peka på bristfälliga skuggor på limtuber på ett skrivbord, även om det du säger stämmer. Alla spel har assets som man kan ifrågasätta, det är helhetsbilden som är avgörande.
Postad 13 May 2016 - 15:33
Körde betan utan aimassist och det är betydligt bättre kontroll än tidigare spel, så kanske det är därför.
Ja detta och att det inte är överdrivet med fiender på alla tänkbara och otänkbara ställen som tål massor med skott. Nu är alla fiender med pistol 3 kroppsskott eller ett headshot. Så visst har skjuta fiender sektionerna känts relativt enkla såhär långt men det har känts rätt på något sett som tidigare spel inte känts.
Postad 13 May 2016 - 15:50
Men du inser väl att man kan detaljstudera varenda spel som finns och hitta brister? Då är inget spel i hela världen snyggt om man ska ifrågasätta ett spels snygghet på ett komprimerat screenshot och peka på bristfälliga skuggor på limtuber på ett skrivbord, även om det du säger stämmer. Alla spel har assets som man kan ifrågasätta, det är helhetsbilden som är avgörande.
äh man måste väl få vara petig ibland
även om 99% av spelet är snyggt och det är snyggast av alla spel i världen så måste man väl även kunna påpeka det man inte tycker om utan att folk ska bli kränkta?
Redigerat av andreassofus, 13 May 2016 - 15:50.
Postad 13 May 2016 - 15:56
äh man måste väl få vara petig ibland
även om 99% av spelet är snyggt och det är snyggast av alla spel i världen så måste man väl även kunna påpeka det man inte tycker om utan att folk ska bli kränkta?
Jo såklart, men det är väl hur du började meningen med "snyggt?" som att du menade att det inte är det överlag. Missuppfattning med andra ord.
Postad 13 May 2016 - 16:58
Roger. Men å andra sidan kanske man ska köra på en moderate svårighetsgrad första gången så man slipper bli knäpp/fastna för länge på vissa sektioner...
Crushing är låst, körde på hard själv och det har inte varit några konstigheter. Jag tror du som kört mycket Uncharted kommer tycka normal är för lätt
Postad 13 May 2016 - 23:13
Crushing är låst, körde på hard själv och det har inte varit några konstigheter. Jag tror du som kört mycket Uncharted kommer tycka normal är för lätt
Crushing är inte låst, det går att välja direkt. man måste bara svara på frågan om man verkligen är säker på att man vill starta med Crushing ![]()
Postad 15 May 2016 - 01:30
Gött. Drog igång med crushing direkt.Crushing är inte låst, det går att välja direkt. man måste bara svara på frågan om man verkligen är säker på att man vill starta med Crushing
Har spelat fram till kapitel 8 nu. What kind of wizardry is this?!? Bra jobbat ND! Märks att TLoU kom emellan, ser en hel del drag från det spelet i detta.
Postad 15 May 2016 - 12:00
Redigerat av Garrett, 15 May 2016 - 12:00.
Postad 15 May 2016 - 14:20
Kört tom kapitel 4 nu... Grym känsla i spelet, och grafiken! Jisses... ser ju nästan ut som att spela på en Grym speldator for f*n
Nästan? Finns ju inget snyggare ![]()
Postad 15 May 2016 - 15:34
Varit lite tystlåten ett tag nu, jag körde klart spelet på tre dagar (inte hela dagar då jag pluggar på universitet och har två barn) och kan enkelt dra slutsatsen att UC4 är det bästa hittills.
Bäst av vad you might ask?
Allt. Även om spelets skjutmekanik förbättrats så finns det starkare spel. Under vatten osv, det finns bättre spel men..som ett helt paket så är detta i särklass det bästa spel jag spelat på PS4. PS4 native, för TLOU RM är det det bästa spelet jag någonsin spelat men det räknar jag till PS3.
Det kändes inte som ett spel heller alla gånger, utan jag fick vara Nathan Drake i 14 timmar. Jag fick ta del av hans äventyr runtom i världen (no spoilers, men alla vet väl att Uncharted inte utspelas i knäckebröhult?) och slutet var inte kontroversiellt för mig.
10/10!
EDIT: stavfel.
Redigerat av Leahspappa, 15 May 2016 - 15:35.
Postad 15 May 2016 - 19:58
Varit lite tystlåten ett tag nu, jag körde klart spelet på tre dagar (inte hela dagar då jag pluggar på universitet och har två barn) och kan enkelt dra slutsatsen att UC4 är det bästa hittills.
Bäst av vad you might ask?
Allt. Även om spelets skjutmekanik förbättrats så finns det starkare spel. Under vatten osv, det finns bättre spel men..som ett helt paket så är detta i särklass det bästa spel jag spelat på PS4. PS4 native, för TLOU RM är det det bästa spelet jag någonsin spelat men det räknar jag till PS3.
Det kändes inte som ett spel heller alla gånger, utan jag fick vara Nathan Drake i 14 timmar. Jag fick ta del av hans äventyr runtom i världen (no spoilers, men alla vet väl att Uncharted inte utspelas i knäckebröhult?) och slutet var inte kontroversiellt för mig.
10/10!
EDIT: stavfel.
Jag har inte spelat överdrivet många timmar hittils, 5-6 timmar, men riktigt bra spel. Tycker kontrollen känns bra, bra grafik - så klart, storyn håller tycker jag, bra variation hittils. Inte varit lika mycket skjutande som i trean hittils, vilket jag uppskattar. Det jag tycker är lite trist är AI:n på Sam, varit rätt kass hittils, när han springer runt och borde bli upptäckt. Tex springer framför en fiende, samtidigt vill jag inte bli upptäckt pga taskig AI men lite knasigt blir det ibland ![]()
Ska bli klar med fyran, men kan komma att konkurrera med tvåan om att vara bäst i min mening. Får se. 2-1-3 i min mening, fyran hamnar nog antingen på första eller god andra plats.
Postad 16 May 2016 - 06:42
Jag har inte spelat överdrivet många timmar hittils, 5-6 timmar, men riktigt bra spel. Tycker kontrollen känns bra, bra grafik - så klart, storyn håller tycker jag, bra variation hittils. Inte varit lika mycket skjutande som i trean hittils, vilket jag uppskattar. Det jag tycker är lite trist är AI:n på Sam, varit rätt kass hittils, när han springer runt och borde bli upptäckt. Tex springer framför en fiende, samtidigt vill jag inte bli upptäckt pga taskig AI men lite knasigt blir det ibland
Ska bli klar med fyran, men kan komma att konkurrera med tvåan om att vara bäst i min mening. Får se. 2-1-3 i min mening, fyran hamnar nog antingen på första eller god andra plats.
Jag håller verkligen med om variationen, och tempot i storyn kändes vältajmad.
Friendly AI i det här spelet och Roach (hästen i The Witcher 3 för den obekanta) tävlar om sämst insats-pokalen =)
2 eller 4, that's the question. Nytt och skinande tillsammans med utvecklare som utvecklats (höhö) och känns mognare (efter TLOU) och med större beslutsamhet, win?
I min bok så har Straley och Druckmann (ett eller två N? Orkar inte googla) lyckats hitta en mellannivå som i princip funkar från början till slut. Att korridorerna med skjuta skjuta skjuta är borta, är ett välkommet inslag.
Jag spelar t.o.m om vissa kapitel på olika svårighetsnivåer och har svårt som fasiken att släppa spelet..
Postad 16 May 2016 - 10:16
It’s both the first and final new adventure to arrive on PS4 for developer Naughty Dogs’ flagship series (although the remastered trilogy came to PS4 in October last year). In terms of debut week sales ‘Uncharted 4’ is by far the most successful launch in the series beating ‘Uncharted 3: Drake’s Deception debut week by 66%
I UK.
Redigerat av Zoiler, 16 May 2016 - 10:17.
Postad 16 May 2016 - 11:46
Stödjer spelet Deep Color?
Spelade först på projjen, men körde andra halvan av spelet på oleden med det igång (i PS4ans inställningar), och det var det mest imponerande jag har sett. Har kört andra spel på den TVn innan, både från PS4 och PC, men här var färg och kontrast något utöver det vanliga.
Tog många screenshots (249st
) men när jag tittar på de nu, på min laptop, så ser de rätt platta ut i jämförelse.
Ska man klaga på något, så är Sam extremt bra på att springa ivägen när man ska ta screenshots. I stort sett varje gång man ställer sig och tänker, det här blir en bra bild, så springer han fram och ställer sig mitt i
AI på medhjälparna är förbättrad mot TLoU men det händer fortfarande att de springer rakt framför fienden, utan att bli upptäckta.
uc4_001.png 1.76MB
0 Antal nerladdningar
uc4_002.png 1.73MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 16 May 2016 - 14:16.
Postad 16 May 2016 - 15:16
Postad 16 May 2016 - 16:24
Är ca 10 timmar in och håller med ovanstående inlägg. Spelade om alla tre föregående titlar för någon månad sedan (remastrade versionerna) och dom är bland mina favoritspel all time. Uncharted 4 känns ännu bättre på flera punkter. Storyn, dialogerna, kontrollen och grafiken så klart
Känns väldigt bra balanserat i övrigt med bra variation. Det enda negativa är att jag aldrig vill bli färdig med det! Go Naughty Dog!
Redigerat av Bananklasen, 16 May 2016 - 16:26.
Postad 16 May 2016 - 18:03
Bäst hittils var faktiskt,
Spoiler
Såg knappt skillnad om jag ska vara ärlig...*random Xbot på Youtube*... =) (OBS! Jag är medveten om att detta fenomen existerar på alla sidor, inom alla genres etc etc)
Vissa vyer/delar av spelet är sanslösa. När Drake ligger ned under en längre sekvens så var det overkligt verkligt !
Postad 16 May 2016 - 18:59
Skall bara spela klart Rise of The Tomb Raider först. Vilken tycker ni är bäst av dessa?
Postad 16 May 2016 - 19:46
Bästa jag spelat nånsin.
Körde precis klart det, det var enda nackdelen.. Att det tog slut.. ![]()
Postad 16 May 2016 - 20:03
Jag håller verkligen med om variationen, och tempot i storyn kändes vältajmad.
Friendly AI i det här spelet och Roach (hästen i The Witcher 3 för den obekanta) tävlar om sämst insats-pokalen =)
2 eller 4, that's the question. Nytt och skinande tillsammans med utvecklare som utvecklats (höhö) och känns mognare (efter TLOU) och med större beslutsamhet, win?
I min bok så har Straley och Druckmann (ett eller två N? Orkar inte googla) lyckats hitta en mellannivå som i princip funkar från början till slut. Att korridorerna med skjuta skjuta skjuta är borta, är ett välkommet inslag.
Jag spelar t.o.m om vissa kapitel på olika svårighetsnivåer och har svårt som fasiken att släppa spelet..
Yes, gillar som sagt storyn och tempot, samt då att det är mer varierat än trean. Men har många timmar kvar, hoppas jag ![]()
Postad 16 May 2016 - 20:40
@ Zoiler, jag väntar på din recension av detta innan köp.
Vet inte ens om det kommer nån, väntar fortfarande på mitt ex. Av alla spel... inte hänt med något annat från Sony ![]()
Men det känns nästan som att det är ett ganska safe köp ![]()
Postad 16 May 2016 - 21:00
Mmm, borde vara nån sorts brott mot mänskliga rättigheter att inte ta fram en WCG/HDR-version av det här till Neo.
Jag tänker mer på att stödja ultrawide. Antar PS 4 inte fixar 2560x1080p?
Postad 16 May 2016 - 21:06
Vet inte ens om det kommer nån, väntar fortfarande på mitt ex. Av alla spel... inte hänt med något annat från Sony
Du kan titta på denna bilden så länge. Special Edition ![]()
uc4_specialedition.png 513.83K
0 Antal nerladdningar
Inte så mycket i den. En liten bok med artwork, några klistermärken och spelet i steelcase.
edit: Jag hade inte orkat vänta. Köp det...
Redigerat av Ageve, 16 May 2016 - 21:09.
Postad 16 May 2016 - 21:18
Vi kan kanske alla här inne skramla ihop till ett recensions ex annars.Vet inte ens om det kommer nån, väntar fortfarande på mitt ex. Av alla spel... inte hänt med något annat från Sony
Postad 16 May 2016 - 22:51
Du kan titta på denna bilden så länge. Special Edition
Fuuu.jpg
edit: Jag hade inte orkat vänta. Köp det...
Jag har ändå annat att recensera så länge (Doom/Fire Emblem just nu) men det är ju alltid kul om inte alla spel kommer precis samtidigt =P. Speciellt som detta var klart en månad innan launch.
Postad 17 May 2016 - 15:09
Postad 17 May 2016 - 16:55
Jag köpte spelet nu och jag upplever det lite hackigt actionscenerna i början när man skall ta sig till ön. Nån inställning eller bara att vänta på nån update kanske?
Det är ju 30fps, dvs hackigt, men det sjunker sällan under det. Ett par gånger hackade det till rätt rejält dock.
Hårdvaran i PS4 är ju dessvärre inte så kraftfull, och ND pressar den till max. Ibland tog det 10-15 sekunder att spara ett screenshot (i PNG-format) ![]()
Redigerat av Ageve, 17 May 2016 - 17:21.
Postad 17 May 2016 - 17:41
Postad 17 May 2016 - 17:47
Jag köpte spelet nu och jag upplever det lite hackigt actionscenerna i början när man skall ta sig till ön. Nån inställning eller bara att vänta på nån update kanske?
Tankade du ner day one patchen på 5 gig?
Postad 17 May 2016 - 18:25
Kan vara att spelet fortfarande installeras.Jag köpte spelet nu och jag upplever det lite hackigt actionscenerna i början när man skall ta sig till ön. Nån inställning eller bara att vänta på nån update kanske?
Postad 17 May 2016 - 18:28
Tankade du ner day one patchen på 5 gig?
Ja innan jag började spela. Fortfarande lite ryckigt ibland och då har jag spelläget på tvn.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 17 May 2016 - 18:29.
Postad 18 May 2016 - 16:58
Kan vara att spelet fortfarande installeras.
Kan varit det som spöka. Verkar funka ok nu iallafall. ![]()
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
3 bilder

4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?