Postad 22 June 2014 - 14:40
Postad 24 June 2014 - 22:04
Om jag spelar på mitt EU-konto (mitt ordinarie) men köper spel som COD eller BF på mitt US-Konto. Vad sker när jag går online för multiplayer? Matchas jag mot närliggande motståndare baserat på min IP-adress (där jag spelar på mitt EU-konto) eller från vilket konto (i det här fallet US) jag köpt spelet? Hoppas någon vänlig själ kan klargöra detta
Postad 24 June 2014 - 22:10
Jag har läst tråden och googlat i timmar men jag kan inte få det bekräftat så jag ställer frågan här med risk att få mina google-kunskaper hånade...
Om jag spelar på mitt EU-konto (mitt ordinarie) men köper spel som COD eller BF på mitt US-Konto. Vad sker när jag går online för multiplayer? Matchas jag mot närliggande motståndare baserat på min IP-adress (där jag spelar på mitt EU-konto) eller från vilket konto (i det här fallet US) jag köpt spelet? Hoppas någon vänlig själ kan klargöra detta
Vad jag vet så kan man välja server i de spel du nämner. I FIFA så kan man inte välja server. Hur man matchas där vet jag dock inte.
Postad 24 June 2014 - 22:39
Vad jag vet så kan man välja server i de spel du nämner. I FIFA så kan man inte välja server. Hur man matchas där vet jag dock inte.
Då skriver jag in FIFA där också😊. Om man inte byter servrar då? Vart hamnar per automatik?
Redigerat av kafferast, 24 June 2014 - 22:40.
Postad 25 June 2014 - 01:28
Blir väl till att köra så här så länge det går, nu ska jag leta större hårddisk
Postad 25 June 2014 - 07:10
Testade nyss med Amazon, borderlinx adress och svenskt mastercard. funka fint
Det enda strulet du lär få är isf med amazon som tydligen kan vara lite kinkiga. Sony tillåter att man har konton från andra regioner. Själv har jag inte haft några problem med Amazon.
Redigerat av Unregistereddc471864, 25 June 2014 - 07:11.
Postad 25 June 2014 - 13:44
Testade nyss med Amazon, borderlinx adress och svenskt mastercard. funka fint
Vad köpte du?
Postad 25 June 2014 - 15:43
Konstigt att Amazon ska vara kinkiga när Sony tillåter det...Det enda strulet du lär få är isf med amazon som tydligen kan vara lite kinkiga. Sony tillåter att man har konton från andra regioner. Själv har jag inte haft några problem med Amazon.
Vad köpte du?
Ett st 100$ PSN-kort
Redigerat av FocusST, 25 June 2014 - 15:45.
Postad 25 June 2014 - 19:06
Däremot så har jag fortfarande inga klara besked hur det fungerar vid online multiplayer på COD. Vilka servrar man hamnar på om man köper genom Us men spelar på sitt svenska konto. Vissa svar finns, men inget definitivt.
Postad 25 June 2014 - 20:46
Konstigt att Amazon ska vara kinkiga när Sony tillåter det...
Ett st 100$ PSN-kort
Ok. Jag köpte 10 för att direkt efter köpa 50. När jag köpte 50 så låste de mitt konto. Undrar om det är bara för att jag köpte så tätt inpå eller bara ren otur. Om du lyckades köpa 100 då är det verkligen inte illa. Undrar dock vad som händer nästa gång du försöker köpa igen.
En långsökt fråga: vad använder du för mail? .se eller .com? Gmail?
Redigerat av crowbar82, 25 June 2014 - 20:47.
Postad 26 June 2014 - 12:51
Har för mig jag läst att max ett köp per dag gäller när presentkorten köps annars är det risk för att det låses.Ok. Jag köpte 10 för att direkt efter köpa 50. När jag köpte 50 så låste de mitt konto. Undrar om det är bara för att jag köpte så tätt inpå eller bara ren otur. Om du lyckades köpa 100 då är det verkligen inte illa. Undrar dock vad som händer nästa gång du försöker köpa igen.
Postad 26 June 2014 - 20:00
Ok. Jag köpte 10 för att direkt efter köpa 50. När jag köpte 50 så låste de mitt konto. Undrar om det är bara för att jag köpte så tätt inpå eller bara ren otur. Om du lyckades köpa 100 då är det verkligen inte illa. Undrar dock vad som händer nästa gång du försöker köpa igen.
kör med gmail. kommer nog köpa ett 50$ nu i dagarna eftersom det finns så mycket gött i US-affären, får se hur det går
Redigerat av FocusST, 26 June 2014 - 20:02.
Postad 26 June 2014 - 20:24
kör med gmail. kommer nog köpa ett 50$ nu i dagarna eftersom det finns så mycket gött i US-affären, får se hur det går
Låt oss veta hur det gått sen.
Postad 26 June 2014 - 21:26
Postad 26 June 2014 - 23:37
https://www.amazon.c...tl&tag=wagic-20
Postad 29 June 2014 - 18:40
-ladda gift card på ditt amerikanska psn konto.
-logga in via datorn på psn us och köp bf4 premium för ps3/ps4 dock måste man vara plus medlem på amerikanska kontot eftersom erbjudanden gäller bara psn+ användarna.
Redigerat av Lias08, 29 June 2014 - 22:21.
Postad 29 June 2014 - 18:45
Brukar det vara några problem med att köpa giftcards och fylla på sitt psn-konto?
Och framförallt, hur mycket billigare blir det att köpa spel?
T ex. Jag köpte Tomb Raider för 549:- på psn sverige, vad kostar det på psn us?
Postad 29 June 2014 - 18:51
Några frågor. Guiden på första sidan, är den aktuell för oss med ps4?
Brukar det vara några problem med att köpa giftcards och fylla på sitt psn-konto?
Och framförallt, hur mycket billigare blir det att köpa spel?
T ex. Jag köpte Tomb Raider för 549:- på psn sverige, vad kostar det på psn us?
Guiden gjorde efter ps4 releasen, den är aktuell fortfarande och funkar utan några problem för mig som har ps4.
Inga problem att köpa gift cards men max 1-2 gånger i veckan annars amazon blir misstänksamma och kan spärra ditt amazon konto.
Alla nya spel på psn us kostar 50$ som blir ungefär 330kr beroende på valutakursen.
Postad 29 June 2014 - 18:56
Postad 29 June 2014 - 18:59
Ja det funkar att betala med visa/mastercard, det tycker jag att du ska göra.Okej. Då är det ju absolut värt att fixa ett konto. Jag är väl en av få som aldrig handlat på Amazon, men jag betalar som vanligt med mitt betalkort där?
Följ bara guiden så blir det rätt, tar 20min att göra ett konto och man sparar mycket pengar.
Postad 29 June 2014 - 19:02
Postad 29 June 2014 - 20:44
Är inne på playstation sidan och har gjort ett konto. Sedan står det så här. "Activate as Your Primary PS4] from the menu." Inne i ps4 menyn.
Vad händer med mitt befintliga konto då? Kommer båda vara primary eller blir us primary? Kommer jag kunna handla och spela på båda som vanligt?
Vill inte aktivera ett nytt konto och allt jag har på mitt vanliga konto försvinner.
Postad 29 June 2014 - 21:50
Mer "dumma" frågor.
Är inne på playstation sidan och har gjort ett konto. Sedan står det så här. "Activate as Your Primary PS4] from the menu." Inne i ps4 menyn.
Vad händer med mitt befintliga konto då? Kommer båda vara primary eller blir us primary? Kommer jag kunna handla och spela på båda som vanligt?
Vill inte aktivera ett nytt konto och allt jag har på mitt vanliga konto försvinner.
Mitt svenska konto var primary. När jag skapade ett US konto så gick jag in på den och valde den som primary. Jag ändrade inget på mitt svenska konto. När jag sedan köpte Watch Dogs från US kontot så är det bara att logga in med svenska kontot och spela. Inget på ditt svenska konto kommer försvinna.
Postad 30 June 2014 - 00:10
Postad 30 June 2014 - 14:35
Kan jag köpa ett spel på mitt us konto, som jag inte har psn+ på och sedan spela det på mitt svenska konto där jag har psn+? Det är såklart online spel som jag syftar på.
Exempel. Köpa battlefield, cod eller GTA V (när det kommer). Och spela online på mitt svenska konto? Eller måste jag skaffa psn+ på us kontot och spela där?
Singelplayer spel är ju skitsamma vilket konto jag spelar på. Men ofta vill man ju lira online.
hoppas ni förstår vad jag menar.
Postad 30 June 2014 - 16:38
Nu har jag gjort ett us konto iaf. Dock inte handlat något ännu, det blir vid ett senare tillfälle. Men frågor frågor...
Kan jag köpa ett spel på mitt us konto, som jag inte har psn+ på och sedan spela det på mitt svenska konto där jag har psn+? Det är såklart online spel som jag syftar på.
Exempel. Köpa battlefield, cod eller GTA V (när det kommer). Och spela online på mitt svenska konto? Eller måste jag skaffa psn+ på us kontot och spela där?
Singelplayer spel är ju skitsamma vilket konto jag spelar på. Men ofta vill man ju lira online.
hoppas ni förstår vad jag menar.
Det är inga problem bara du har ps+ på något konto på konsolen.
Redigerat av philippp, 30 June 2014 - 16:39.
Postad 30 June 2014 - 21:27
Vad finns det annars för risker/nackdelar med att köra amerikanskt psn?
Postad 01 July 2014 - 07:51
Kör ni med ps+ på amerikanska eller svenska kontot? Om jag när mitt svenska ps+ tar slut skaffar till ett amerikanskt konto, kommer jag då att kunna spela spelen jag tidigare "köpt" från instant game collection från mitt svenska konto?
Vad finns det annars för risker/nackdelar med att köra amerikanskt psn?
jag tror att du bara kan spela PS+-spel på det konto du har PS+ aktiverat. Dvs du måste vara inloggad med det konto som "köpte" det spelet eftersom det är en prenumerationstjänst där man "hyr" spelen gratis så länge man är plusmedlem.
enda risken är att man kan få sitt amazon-konto spärrat vad jag vet. Någon här som fått kontot spärrat och sen öppnat igen?
ser för övrigt att amazon nu säljer 100 och 75$ PSN-kort
http://www.amazon.co...04197145&sr=1-4
Redigerat av Christopher_A, 01 July 2014 - 13:08.
Postad 01 July 2014 - 12:08
ang det här med spärrningar av konto osv hos amazon, borde det inte gå att köpa presentkort för att sedan använda de till att köpa PSN-kort?
https://www.amazon.c...tl&tag=wagic-20
Hur har du tänkt betala för presentkorten om de inte vill acceptera din betalning?
Guiden gjorde efter ps4 releasen, den är aktuell fortfarande och funkar utan några problem för mig som har ps4.
Inga problem att köpa gift cards men max 1-2 gånger i veckan annars amazon blir misstänksamma och kan spärra ditt amazon konto.
Alla nya spel på psn us kostar 50$ som blir ungefär 330kr beroende på valutakursen.
Nja 60 dollar är normalpris.
Att folk blir "spärrade" beror nog på vad man har för kort/bank. Jag har aldrig några problem iaf.
Jag använder supremecard.
Redigerat av Unregistereddc471864, 01 July 2014 - 12:10.
Postad 01 July 2014 - 14:33
Hur har du tänkt betala för presentkorten om de inte vill acceptera din betalning?
Menade såklart om man har blivit spärrad tidigare, då kan man skapa en ny användare, köpa amazon-presentkort på 50 dollar ex.
Använd sedan koden till att köpa PSN-kort.
Då borde man slippa hålla på och ha fejkade adresser. Du borde inte ens behöva uppge adress om du köper ett digitalt presentkort via paypal.
Koden levereras till din e-mail och BORDE sedan gå att använda.
Redigerat av FocusST, 01 July 2014 - 14:34.
Postad 01 July 2014 - 14:36
Postad 01 July 2014 - 14:37
Postad 01 July 2014 - 15:00
Min adress är inte fejk iaf. Kanske därför det funkar för mig. Jag använder en äkta adress från borderlinx.
Det kör jag också på och det funkar för mig. (har icabanken)
Och FK, de va någon som ville veta.
Köpte mitt andra kort idag på amazon, exakt en vecka sedan jag köpte mitt första. Inga problem.
Postad 01 July 2014 - 15:36
Det kör jag också på och det funkar för mig. (har icabanken)
Och FK, de va någon som ville veta.
Köpte mitt andra kort idag på amazon, exakt en vecka sedan jag köpte mitt första. Inga problem.
Hur mycket köpte du idag?
Postad 01 July 2014 - 16:08
Spelar även online på BF som jag köpte genom psn US men som jag lirar på mitt svenska konto. Ej märkt något lagg.
Postad 01 July 2014 - 16:10
Hur mycket köpte du idag?
75 dollar.
Totalt nu alltså 175 dollar på 7 dagar.
Har gjort av med lite stålar också, förbokat the last of us remastered och köpt sniper elite 3.
Köpte mig en 2tb disk idag också på netonnet, ska monteras imorgon
http://www.netonnet....ck/199702.4090/
Redigerat av FocusST, 01 July 2014 - 16:11.
Postad 02 July 2014 - 11:14
Extern disk funkar väl inte till Ps4 eller har jag missat något?75 dollar.
Totalt nu alltså 175 dollar på 7 dagar.
Har gjort av med lite stålar också, förbokat the last of us remastered och köpt sniper elite 3.
Köpte mig en 2tb disk idag också på netonnet, ska monteras imorgon, får bara försöka få ut disken först
http://www.netonnet....ck/199702.4090/
Postad 02 July 2014 - 12:10
Postad 02 July 2014 - 14:50
Går det att ändra region på ett PSN konto? Dvs, kan jag ändra region på mitt US konto så att det blir svenskt och följer i så fall licenserna för spel och appar med?
Postad 02 July 2014 - 18:01
Extern disk funkar väl inte till Ps4 eller har jag missat något?
Det sitter en 2.5" disk i den externa hårddisken han köpte.. Han plockar ut den och byter mot den interna i PS4:an.
Precis....
Gick hur bra som helst. Hårddisken är precis lika snabb (eller långsam) som originaldisken, men nu har jag gott om utrymme för spel
Har precis skaffat en PS4 och ett amerikanskt PSN ID. Har även ett svenskt ID som jag tänkt att jag skall spela med online. Har en fundering kring om vad som händer med mitt konto om Sony förändrar reglerna eller det av någon anledning inte fungerar att använda metoderna som är beskrivna i denna tråden.
Går det att ändra region på ett PSN konto? Dvs, kan jag ändra region på mitt US konto så att det blir svenskt och följer i så fall licenserna för spel och appar med?
Tror inte att det kommer gå att ändra region, men sen tror jag inte Sony skulle ändra på sin policy heller. Amerikaner runt om i världen hade gått apeshit
Redigerat av FocusST, 02 July 2014 - 18:03.
Postad 03 July 2014 - 12:36
Inte tänkte på tidigare men nu håller jag tummarnaTror ni man kan man förvänta sig någon 4 juli rea?
Postad 03 July 2014 - 13:42
Hoppas Sony erbjuder extramånader på psn plus om man köper 12 månader. Har sparat en 12 månaders pluskod från amazon för det.
Postad 03 July 2014 - 23:20
"...the billing details for your card did not match the details on file with the card issuer."
Kan de se adressen från mitt kort och på så sätt märka att den inte stämmer med adressen jag skrev på Amazon kontot?
PS: För er som kanske inte vet så är detta andra Amazon kontot som blir låst.
Redigerat av crowbar82, 03 July 2014 - 23:21.
Postad 03 July 2014 - 23:37
Något är riktigt skumt. Jag gjorde ett nytt Amazon konto med helt nytt email och ny borderlinx adress. Gjorde en beställning på 100$ gift card och mitt konto låstes direkt. Fick mail från Amazon där det står följande:
"...the billing details for your card did not match the details on file with the card issuer."
Kan de se adressen från mitt kort och på så sätt märka att den inte stämmer med adressen jag skrev på Amazon kontot?
PS: För er som kanske inte vet så är detta andra Amazon kontot som blir låst.
Förmodligen jämför de adressen/land du uppgett i din amazonprofil med ditt utfärdandeland för kortet... Vem vet.
Vi kanske skulle göra en lista med banker där vi inte stöter på problem
Så välj bank efter PSN-kortköp
Postad 04 July 2014 - 08:21
Inte tänkte på tidigare men nu håller jag tummarna
Äh, verkar inte vara något, vi får väl vänta till black friday då, det är väl sista fredagen i november tror jag.
Postad 04 July 2014 - 15:57
Redigerat av crowbar82, 04 July 2014 - 15:58.
Postad 04 July 2014 - 16:03
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?