Ska lira från kl 20.00 och framåt.
karlnr9 är mitt nick.
Har ofta hörlurar men ej mic eftersom jag har en känslig sambo och 2 små barn som ska sova.
Sen kan jag bara skjuta från höften också. Vet ej varför....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Call Of Duty: Advanced Warfare
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Feb 02 2014 14:23
715 svar till detta ämne
Postad 04 November 2014 - 11:24
Förhoppningsvis ligger mitt ex (ja...alltså spelet) i brevlådan när jag kommer hem.
Ska lira från kl 20.00 och framåt. karlnr9 är mitt nick. Har ofta hörlurar men ej mic eftersom jag har en känslig sambo och 2 små barn som ska sova. Sen kan jag bara skjuta från höften också. Vet ej varför.... Postad 04 November 2014 - 11:32
Testade bara ett gäng matcher igår och får hålla med. Folk spawnar bakom hela en hela tiden. Man har inte en chans om man börjar sikta lite fel tex, då dör man på 0,5 sek som någon skrev. Själva dubbelhoppen tycker jag är ganska kul, men däremot enkelhoppen känns ganska meningslösa. Har kört alla COD i serien i stort sett och detta tycker jag känns väldigt annorlunda. Får väl ge det lite mer tid men känns som Destiny kommer spelas mer, kanske det spelet som förstört känslan för COD eller så går det för fort och jag är för gammal Postad 04 November 2014 - 12:11
Väldigt länge sedan jag spelade COD (Black Ops var nog sista gången) men nu ligger det ett exemplar och väntar i brevlådan ikväll med lite tur. Skall bli intressant att prova igen.
Postad 04 November 2014 - 14:38
Har inte spelat de två senaste Codspelen tror jag.
Något som jag reagerar över är ljudet. Väldigt svårt att positionera fiender med hjälp av det, i början av Codserien var det grymt, tror jag dödade 30 % av fienderna på grund att jag hörde vart de var och var de kom ifrån. Nu tycker jag bara att det står en gubbe bakom mig och jag har inte hört ett skit? Postad 04 November 2014 - 15:06
Ljudet suger pung verkligen. Man kan springa bredvid varandra utan att höra det.
Redigerat av walkiii, 04 November 2014 - 15:07. Postad 04 November 2014 - 15:14
Jo lite så jag uppfattar det också. Allt ljud kommer framifrån och fiender hör man inte alls, inte ens på 2 meters avstånd. Vilket är lite märkligt för ens egna steg låter som en elefant Redigerat av genstruktur, 04 November 2014 - 15:19. Postad 04 November 2014 - 15:43
Hände en ganska komisk sak igår. Jag jagade en kille som jag skulle "kniva" och direkt efter det fick jag kniven i mig. Såg sen i kill cam att även jag va jagad av en fiende. Så vi sprang 3st på rad och ingen hörde något.
Redigerat av walkiii, 04 November 2014 - 15:44. Postad 04 November 2014 - 15:58
Har inte spelat AW själv ännu men VARFÖR gör de så att man inte kan ljudhora MEN gör så att man kommer upp på minimapen när man använder exo-dräkten?!?
De straffar spelare för att de rör sig runt kartan istället för att sitta still och campa. En sak som var bra i Blops2 var att om man satt still syntes man med UAV:n alltid! Postad 04 November 2014 - 16:10
Du syns i en knapp millisekund på kartan med exodräkten, samt att det inte ser ut som en vanlig uav prick. Annars får du använda perken så du inte syns Postad 04 November 2014 - 16:56
Jag håller med om att fotsteg hörs dåligt. Finns väl ett och annat att gnälla över men överlag är jag väldigt positiv, har väldigt kul när jag spelar. Har inte haft några större problem med spawns heller. Uplink är shysst, som ctf med passningar om det fungerar som jag tror att det ska. Men det återstår att se, har svårt för såna snabba, fram o tillbaka-spelupplägg så än har jag mest försökt hänga med i vad som händer.
Postad 04 November 2014 - 17:00
Byggarbetarna som gör stambyte hemma lyckas sabba fibern lagom till cod dags. 7000 solar till dom!
Postad 04 November 2014 - 17:11 Det finns en perk som gör att exo moves inte syns på kartan Postad 04 November 2014 - 17:13
De olika kläderna som man stup i kvarten, vad gör dom? Eller är det mest för syns skull?
Postad 04 November 2014 - 17:20 För syns skull tror jag men vissa kan man byta mot xp Redigerat av philippp, 04 November 2014 - 17:21. Postad 04 November 2014 - 17:41
https://play.google....ctivision.codm2
Nya appen för AW dock crashar den direkt för mig. Ghost appen strula iofs lika mycket. Postad 04 November 2014 - 17:45
Haha ja det säger väl en del Postad 04 November 2014 - 18:37
Japp som det är nu fyller hörlurar ingen funktion mer än att det blir tyst och lugnt för resten utav familjen!
Postad 04 November 2014 - 19:51
Haha ja ljudet är.... Typ inte existerande. Att komma från BF4 till detta är en omställning som heter duga.
Nu efter 6 timmar spelade kan jag fortfarande inte avgöra om jag gillar eller ogillar spelet. Jag har haft riktigt roligt och garvat ihjäl mig men samtidigt har det varit sjukt många wtf moments och frustration... Postad 04 November 2014 - 19:58
Det har ju precis släppts, klart det ballar ur Postad 04 November 2014 - 20:50
Har bara spelat en dryg timme MP men jag gillart skarpt!
Riktigt,riktigt roligt! Och (hittills) inte alls särskilt frustrerande, vilket jag upplevt många av de tidigare COD-spelen var. Tycker att dräkten medför väldigt mycket positivt! Kan ta sig runt snabbt och högt. Eller lågt om man föredrar det. Känns som att det tillför en extra dimension på nåt sätt. Sen att det verkar helt omöjligt för campar-Nisse att sitta i ett hörn och trycka mer än 20 sekunder innan det smäller är ju en ren fröjd! Ska utvärdera mer under dagarna som går. Och säkert spela lite mer efter mff-atletico. Då med öl i kroppen vilket innebär att spelet blir än roligare men samtidigt att K/D-ration sjunker till amateur night-nivå. Men men... Postad 04 November 2014 - 21:04
Efter ha kört lite tdm med en fungerande kontroll så måste jag säga att det är rätt skoj...
Blir nog att spela detta en del... Måste nog också testa ghosts en gång till, kommer kanske omvärdera det spelet... Men jag såg att många mhb körde destiny. Har ni tröttnat efter en dag? Postad 04 November 2014 - 21:50
Bara jag som tröttnat sjukt på komentatorrösten när man spelar uplink han tjötar ju hela tiden om sateliten
Tyckte jag råkade ut för quickscopeande ikväll oxå Adda gärna heavypange Postad 05 November 2014 - 09:15
Tisdag är reset av raid och weekly... Postad 05 November 2014 - 09:22
Nötte destiny 130 timmar, fan 120 av dem var ju att köra samma saker om och om igen, är lvl 29 kört raiden en gång, för att komma till lvl 30 måste man ju nöta raiden på normal/hard och du kan bara köra den en gång på respektiva svårighetsgrad i veckan... fuck that shit lixom. Postad 05 November 2014 - 09:39
Har kört ett par matcher MP och 2 kapitel SP.
Grafiken känns verkligen gammal, som gamla cod men med lite finare texturer. Riktigt styltiga animationer på NPCs också. =/ MP kändes som cod ungepass, fast snabbare med allt hoppande. Vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta ännu, känns OK. Verkar inte finnas så mycket olika helikoptrar och annat otyg som killstreaks vilket är bra. Gillar inte de nya granaterna, dåliga. Antalet vapen är inte miljarder vilket också känns bra, är för gammal för att hålla reda på för mycket olika saker - pick femtioelva är nästan för mycket, gillade det inte i blops och ännu inte i detta... Överlag helt ok. Skuttandet är dock drygt - när FI skuttar och har sig. Postad 05 November 2014 - 10:12 Jag antar det är någon referens till destiny? Postad 05 November 2014 - 10:12
Hann bara testa en match igår och det kändes ganska bra. Time to kill var lite väl lång men man vänjer sig.
Postad 05 November 2014 - 10:43
TTK är ju sjukt snabb. Kolla detta klipp http://youtu.be/0iQEjYf8XNw Postad 05 November 2014 - 12:12
Har heller inte bestämmt mig för vad jag tycker... spontana känslan är dock inget vidare. Grafiken känns daterad och jag gillade inte bunnyhoppande i CS och ännu mindre här.... Känns lite som gamla Quake när alla hoppar och flyger. Ungefär samma grafik också.
Jag hade antagligen för höga förväntningar men just hoppandet förstör det en del för mig, änsålänge ska jag tillägga Postad 05 November 2014 - 12:55
Sluta fiska efter views! Postad 05 November 2014 - 13:12
Ja, det jag menar är att de troligen inte hunnit tröttna på AW efter en dag utan vill göra bland det enda som är riktigt intressant i Destiny när man nått en viss nivå... Postad 05 November 2014 - 13:28
Du behöver ju inte köra med hoppandet. Kör på Classic-playlists så kan du köra vanliga "cod". Det har jag övergått helt till. Postad 05 November 2014 - 13:53
Ser bra ut på xbone iaf Postad 05 November 2014 - 13:57
Ja, tyckte jag med. Men den är bitvis rejält odetaljerad. Det och att man hör så dåligt var fienden rör sig är nog mina största reservationer, hoppas det senare patchas. Men trots det så kommer det bli många timmar, nu gäller det bara att få polarna att släppa greppet om destiny lite.
Du menar för att vara på xbone? Hahaha, Postad 05 November 2014 - 14:08
Av det korta jag såg tyckte jag grafiken var bra.
Redigerat av hassesolo, 05 November 2014 - 14:08. Postad 05 November 2014 - 14:36
edit: äh...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 November 2014 - 14:36. Postad 05 November 2014 - 14:36
Jag har inte heller några klagomål på grafiken men jag brukar inte heller detaljstudera spele/filmer utan försöker hitta en helhet som tilltalar mig. Tror aldrig jag satt mig ner för att spela ett spel med anledningen att grafiken är bra. Sen är det klart att det är glatt desto snyggare det är men jag vet inte om det känns så jättefult.
Postad 05 November 2014 - 15:24
Ska provas! Angående grafiken så var det mest en spontan reaktion på helheten. Ingen detaljstudie från min sida. Grafiken såg "enkel" ut. Postad 05 November 2014 - 15:47
Samma här, har inte detaljstuderat grafiken utan upplevde den bara "gammal". Största klagomålet är nog på alla animationer på NPC (i SP). Stor skillnad om man jämför med andra titlar såsom KZSF och BF4.
Blir att köra Classic nästa spelsession känner jag. Postad 05 November 2014 - 16:09
Både X1 och PS4 är ju rätt klena så om de vill köra stabila 60 fps i hög upplösning kanske inte grafiken får vara allt för komplicerad.... Ghosts hackade ju framratemässigt på en del banor (Stonhaven främst).
Postad 05 November 2014 - 16:33
Kan tillägga att dom flesta höjder man når med hopp når man även i classic-playlists. Via stegar o gångar. Saknar dock claymores/ I.E.D Redigerat av Unregistered9a1f280a, 05 November 2014 - 16:34. Postad 05 November 2014 - 16:37
Tror att nån kanske har postat det här tidigare men... http://www.eurogamer...rmance-analysis Postad 05 November 2014 - 16:41
Tyckande är en sak, fakta en annan. Men jag håller med dig morlock. Upplösning och framerate är en sak, hur dom byggt grafikelementen och vilken grafikmotor dom använder sig av är en annan. Tycker inte heller det är speciellt snyggt. Så mycket färg som det bara går, taskiga animationer även i MP, o s v. Att dom byggt det här från grunden....bullshit. Dom har garanterat använt en gammal grafikmotor. Dom vet ju att folk köper ändå, mig inkluderat. Kul tidsfördriv, ja. Bra spel, nej. Postad 05 November 2014 - 16:56
Verkar som många märkt av det nya ljudsystemet. Redigerat av Zoiler, 05 November 2014 - 16:57. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |