PlayStation VR
862 svar till detta ämne
Postad 12 October 2016 - 17:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tråkigt.
Kan dom inte iaf skicka koder till digitala versioner? 
Man tycker ju det, jag tycker alltid det är konstigt när det är slut på digitala koder för det känns som att det inte borde kosta något i stort sett.
Sony (och Batman) har frågat efter fler koder så jag hoppas att det kommer. Men jag frågade ändå veckan innan och de sa att det skulle fungera som vanligt. Tycker att de borde ha tillräckligt med koder för alla sina egna spel åtminstone när de har en ny VR-produkt som de satsar på.
Kollar man på Gamereactor så har de bara recenserat tre Sonyspel och Batman än så länge. Men jag har kollat upp alla spel inför släppet och indieutvecklarna har en del intressanta grejer. Kan vara svårt att få tag i dock, och att köpa spel för tiotusentals och sedan skriva recensioner utöver det tänker jag såklart inte göra.
Postad 13 October 2016 - 11:08
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Mediamarkt Svågertorp Malmö hade ca 10 på lager nyss. Det fanns kamera också men ingen move.
Postad 13 October 2016 - 11:50
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Hade de uppe någon för demo?
Postad 13 October 2016 - 12:59
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Nej men det skulle komma upp senast i morgon enligt killen jag snackade med.
Postad 13 October 2016 - 14:42
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Hann testa typ 5min nyss. Var bara i menyn på Playroom men det verkade coolt än så länge. Låg upplösning var man ju beredd på. Inte testat VR alls innan. Blir mer testande när barnen somnat ikväll.
Postad 13 October 2016 - 16:07
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Dottern 3,5år blev impad. Hon tittade bara runt på planeterna i Playroom. Wow pappa sa hon 
2016-10-13 16.49.52.jpg 72.34K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av New Player, 13 October 2016 - 16:08.
Postad 13 October 2016 - 16:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Var försiktig med att låta små barn spela för mycket i VR. Deras syn utvecklas fortfarande och det är ingen som vet hur VR påverkar.
http://www.ign.com/a...en-under-age-12
Postad 13 October 2016 - 16:13
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Jo jag vet, hon fick prova några minuter bara.
Postad 13 October 2016 - 16:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är som att ge narkotika till någon, "de fick bara prova lite". Hon kommer vilja ha mer! 
Nä men bra att du vet, tänkte bara informera, tråkigt om det finns föräldrar som inte vet om det och något skadas.
Postad 13 October 2016 - 16:30
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Närsynthet kan dom få om dom använder för mkt surfplattor och mobiler så det lär ju gälla VR också, eller ännu värre.
Redigerat av New Player, 13 October 2016 - 16:31.
Postad 13 October 2016 - 16:57
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
De sätter ju optiken så du fokuserar i oändligheten. De är vilsammare kolla i vr headsets med vettig optik än monitorer. De där är skrämselpropaganda som bada inte när du just ätit du får kramp eller du får fyrkantiga ögon av att se på tv
Postad 13 October 2016 - 17:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
De sätter ju optiken så du fokuserar i oändligheten. De är vilsammare kolla i vr headsets med vettig optik än monitorer. De där är skrämselpropaganda som bada inte när du just ätit du får kramp eller du får fyrkantiga ögon av att se på tv 
Man kan inte säga det med säkerhet för det finns ingen forskning på det än, de barn som får spela mycket är försökskaniner.
Kan tänka mig att man kan få epileptiska anfall av vissa spel också.
Postad 13 October 2016 - 17:54
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Man kan inte säga det med säkerhet för det finns ingen forskning på det än, de barn som får spela mycket är försökskaniner.
Kan tänka mig att man kan få epileptiska anfall av vissa spel också.
Jo men det är ju ingen skillnad mot reguljära monitorer. Därför spelen alltid måste varna för epileptiska anfall 
Jag tror inte risken är större i VR. Däremot verkar risken för illamående va markant större 
Postad 13 October 2016 - 18:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jo men det är ju ingen skillnad mot reguljära monitorer. Därför spelen alltid måste varna för epileptiska anfall 
Mja, tror du inte? Det där spelet Thumper är det flera som har haft problem med. Kan tänka mig att det är mer sensory overload inne i VR än på en vanlig skärm.
Eheh, googlade precis thumber epileptic, många som tänker samma sak.
Postad 13 October 2016 - 18:24
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Jo men det där är precis när rocken kom och var livsfarlig. Och GTA som gjorde alla ungdomar till massmördare. Allt nytt skrämmer
Postad 13 October 2016 - 18:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men om VR kan lura hjärnan så att man tappar balansen eller blir illamående under lång tid så är det väl inte konstigt att dra slutsatsen att ljuseffekter även har en större effekt på de som är känsliga för epileptiska anfall. Alla sinnesintryck förstärks ju i VR.
Inte för att jag tror att någon som är epileptisk skulle prova ett spel som Thumper ens på en vanlig skärm, men jag undrar om det kommer komma några rapporter om epileptiska anfall.
Postad 13 October 2016 - 18:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 13 October 2016 - 19:53
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Hehe han skulle haft Vive.
Jo precis som med vanliga monitorer kommer det komma rapporter om epilepsianfall i VR. Frågan är bara vilken slutsats man drar av det. Illamåendet har mer koppling till åksjuka/sjösjuka så det är ju lite väsenskilt fenomen som drabbar vissa och andra inte alls.
Apropå intensivt försök se Hardcore Henry i VR. Här snackar vi berg och dalbana. Skulle va intressant med en uppföljare filmad i 3D.
Postad 13 October 2016 - 21:25
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Nu har jag testat och det är sjukt mkt bättre än vad jag förväntat mig. Man hade nog ställt ner förväntningarna rejält. Men jag spelade bara den där när man skulle rädda robotorna i Playroom. Var själv så det fanns bara 2st banor att testa. Hann inte testa demospelen tyvärr. Hockeyn fick gå före VR idag 
Postad 13 October 2016 - 21:27
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Nu har jag testat och det är sjukt mkt bättre än vad jag förväntat mig. Man hade nog ställt ner förväntningarna rejält. Men jag spelade bara den där när man skulle rädda robotorna i Playroom. Var själv så det fanns bara 2st banor att testa. Hann inte testa demospelen tyvärr. Hockeyn fick gå före VR idag
Se hockeyn i VR 
Postad 13 October 2016 - 22:22
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Funkar detta med att ha vanliga glasögon på sig samtidigt?
Redigerat av Gurra101, 13 October 2016 - 22:23.
Postad 13 October 2016 - 22:27
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Funkar detta med att ha vanliga glasögon på sig samtidigt?
Yes, ska vara det bättre av de 3 för glasögon bärare.
Postad 13 October 2016 - 22:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Yes, ska vara det bättre av de 3 för glasögon bärare.
Det överlägset bästa enligt alla rapporter, de tänker inte ens på det.
Det är där PSVR har lyckats bäst överlag, det klart mest bekväma av alla headset. Vilket är en extremt, extremt viktig faktor.
Intrycken av VR är väldigt positiva btw inledningsvis:
I'm surprised at the reactions I'm seeing. I thought it would be a mixed bag of 'so-so' and 'good' but it appears people are being blown away by it. Jesus, now I need to start saving.
i really can't believe it.
i bought the PSVR not expecting it to outshine my HTC Vive. Yes graphically I'm able to do much more with my Vive and the tracking on the controllers is way better with the basestations.
But when it comes to functionality and ease of use. The PSVR is absolutely miles ahead.
Also i have a dominant eye which alot of time made playing with the Vive somewhat blurry. I don't know what magic they did with this but i have absolutely no vision problem on the PSVR. That alone for me is a reason i'll probably play more games on the PSVR than i originally thought. Another thing i find interesting is that even though it's not running as high a resolution as the Vive, it actually looks better to me. (not graphically i mean the screen)
I am actually preferring PSVR to my Oculus Rift, which is a bit of a surprise considering the Rift is technically better. I'm not sure what it is. Maybe it's just comfort but the games are a lot of fun as well. I am really digging this.
Jag tror det beror på att många ställde ner förväntningarna rejält efter allt snack om låg upplösning, dålig tracking och sånt.
Dessutom:
Giant bomb is not having tracking issues today and they confirmed they moved the Camera below the TV and moved the couch a little closer.
Har läst flera intryck nu om att kameran bör vara under TV:n.
Redigerat av Zoiler, 13 October 2016 - 22:59.
Postad 13 October 2016 - 23:09
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Komforten kan inte skilja så mycket. Det är knappt någon skillnad på att köra med eller utan rift i komfort. Headsetet märks inte av. Viven är lite framtung tyvärr så där får man köra med motvikt. Audeze LCD-2 gör under för att balansera upp 
Med tanke på att komforten är en non issue så blir tracking, upplösning annat bra mycket viktigare. Och spel naturligtvis. Ser det som positivt att spelen för PSVR inte tar hänsyn till individer med tendenser till VR sjuka. Bara nu det inte är den dåliga trackingen och lägre refresh raten som ställer till det. Var förbi mediamarkt men som väntat så är de inte på bollen. De flesta av deras demostationer är trasiga och ej igång och de skyltade inte ens med PSVR mer än i annonsbladet. Trots de finns i lager Misstänker de kommer lägga ner här uppe snart...
Postad 14 October 2016 - 00:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag rekommenderar alla att läsa i intryckstråden här på Neogaf.
Det positiva buzz som pågår nu är precis vad Sony behövde. Word of mouth kommer sälja en hel del enheter inför julhandeln och sen kommer PS Pro också och gör VR ännu bättre.
Komforten kan inte skilja så mycket. Med tanke på att komforten är en non issue så blir tracking, upplösning annat bra mycket viktigare.
Jag menar, folk tycker vad de tycker. Det är inget vi kan göra åt det, de har sagt sitt liksom. PSVR är bekvämare enligt, ja jag har inte läst någon som tycker annorlunda. Du kanske bli undantagsfallet då.
Bara nu det inte är den dåliga trackingen och lägre refresh raten som ställer till det
Lägre uppdateringsfrekvens, hur tänkte du där? PSVR har 120 max, de andra 90.
Trackingen är inte dålig till den grad att det är oanvändbart, den är bara inte lika bra som Vives. Men den är funktionell framifrån om man ställer in allt rätt. Det borde Sony kunna fixa med nyare kontroller om PSVR säljer bra. Faktum är att det inte är så många titlar som stödjer Move, de flesta har bara DualShock-support. Lite tråkigt kan jag tycka.
Någon frågade om intryck från Vive-ägare, fick detta svaret:
We've had some impressions from Vive/Rift owners & some that owned all 3 and it's the same echo: pretty much the most comfortable HMD you'll ever wear. Couple of them even said they now prefer the PSVR to their PC HMDs which is pretty surprising but that comfort level must be quite a difference(?)
Du har inte testat PSVR än, men om du gör det och inte märker någon skillnad i komfort så är du nog helt unik. Så det blir intressant när du gör det, jag tror definitivt att du inte kommer märka någon skillnad. Men att de faktiskt föredrar PSVR trots sämre prestanda bevisar att komforten såklart är en stor faktor för andra.
Redigerat av Zoiler, 14 October 2016 - 00:28.
Postad 14 October 2016 - 06:04
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Har läst flera intryck nu om att kameran bör vara under TV:n.
Jag kan bara ha min på tv:n då pojken sliter i den om han ser den på tvbänken. Men jag kan inte sitta i soffan och spela så jag satt på v-rumsbordet. Får köpa en riktigt skön gubbfåtölj att sitta i.
Postad 14 October 2016 - 08:07
lajbanson
-
lajbanson
-
Användare
-
-
246 inlägg
Spelade igår kväll och testade ett par av demospelen (Rez, Harmonix, Eve) samt VR worlds. Kameran placerade jag under projektorduken vilket fungerade ypperligt. Sladdarna räckte till bra i längd (satt ca 2.5m ifrån kameran) och märktes inte av alls under spelandet. Jag spelade både med och utan glasögon på och båda varianterna fungerade bra (jag är översynt). Anledningen till att jag provade utan glasögon är pga att jag har progressiva glas och brukar uppleva en del störande artefakter kring textning mm vilket skedde även med detta headset. Jag använde ett par öronomslutande NC hörlurar (Sony MDR-100ABN) vilket fungerade perfekt.
Och intrycket efter att ha spelat i två omgångar om vardera 45-60 minuter -i sammanfattning euforiskt! Det var drömlikt att sitta i stålburen och sakta glida ned gnom vattnet. Så mycket att titta på, så många intryck! Närvarokänslan var extremt påtaglig! Det flyter verkligen på bra (no pun intended) och detta teknikdemo i sig befogade investeringen i VR Worlds skivan. Rez var också väldigt underhållande så det blir nog ett köp där vad det lider. Eve demot var tidssatt väldigt kort så där hann jag inte skaffa mig några djupare intryck även om det var maffigt att sitta i cockpit under nedräkningen och sedan skjutas ut i rymden. Harmonix verkar inte ha något spelmässigt djup alls utan kändes mer som en halvdan interaktiv skärmsläckare.
Så långt allt bra, men sedan började jag testa runt lite fler spel såsom VR Luge. För mig var det spelet i det närmaste ospelat. Jag anade redan innan att det här kunde bli en yrselfest men trots lite inledande tvekan så gav jag mig ut i backen. Under den minut jag körde var jag tvungen att blunda åtminstone fem gånger...
Efter båda sittningarna kände jag tyvärr av VR-sjukan genom både yrsel och olustkänslor, något som det sägs ska gå att bota genom att spela mycket (tummen upp för det) och i synnerhet genom att undvika de spel som är bäst på att framkalla det (något som verkar vara individuellt). Utöver detta så var jag rejält varm i pannan vilket fick mig att tänka på att det inte bara kommer att vara skärmarna som kommer att behöva rengöras kontinuerligt.
Postad 14 October 2016 - 08:28
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Efter båda sittningarna kände jag tyvärr av VR-sjukan genom både yrsel och olustkänslor, något som det sägs ska gå att bota genom att spela mycket (tummen upp för det) och i synnerhet genom att undvika de spel som är bäst på att framkalla det (något som verkar vara individuellt). Utöver detta så var jag rejält varm i pannan vilket fick mig att tänka på att det inte bara kommer att vara skärmarna som kommer att behöva rengöras kontinuerligt.
Det här är varför jag aldrig kommer köpa VR. Jag är extremt känslig, har aldrig klarat av att åka karuseller eller kunna läsa bok/tidning i bil/buss. Men VR verkar asfräckt iallafall 
Postad 14 October 2016 - 08:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag kan bara ha min på tv:n då pojken sliter i den om han ser den på tvbänken. Men jag kan inte sitta i soffan och spela så jag satt på v-rumsbordet. Får köpa en riktigt skön gubbfåtölj att sitta i.
Med tanke på att man behöver vara rätt nära kameran (ca 2.5 meter verkar funka iaf) så blir det lite problem i många vardagsrum (många har ju soffan mer än 2.5 meter från tvn).
Ser framför mig en lösning där man sätter kameran på v-rumsbordet (dvs man får lyfta fram den då det är VR time) och sig själv i soffan. Hur lång är camera-sladden?
Ja, detta förutsatt att småbarn inte är uppe och springer då...men det är ju som vanligt, de gör alltid tillvaron mer komplicerad - det är ju deras uppgift. 
Redigerat av pacman, 14 October 2016 - 08:31.
Postad 14 October 2016 - 08:34
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Nu har jag version 1 på kameran men den sladden är inte lång. VR headsetet har ju oxå en rolig sladd tvärs över golvet som är jätterolig så man kan ju bara spela när dom sover ändå. Funderar på om man ska köpa sig en stressless fåtölj istället.
Redigerat av New Player, 14 October 2016 - 08:35.
Postad 14 October 2016 - 08:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Just ja...skulle just komma in på det. Inte läge att försvinna till en VR-värld när odågorna är uppe i vilket fall som helst. Verkligheten kan vara otrevlig då man kommer tillbaka...
Men det vore sk*t om kamerasladden är för kort... Sonys trouble-shooting är motsägelsefull i så fall:
- Place the Camera around 6ft [ca 1.8 meter] from your standing or seated play position
- Avoid bright light sources in Camera's view like LEDs on consumer electronics, lamps, and sun through windows
- Avoid reflective surfaces like mirrors and wall-hung pictures. Hint: Shiny leather sofa could cause problem. Throw blanket over it.
- Avoid bright light shining directly on headset. Hint: Light from large TV close to headset could cause problem
- Use PS button > Adjust PlayStation VR > Confirm Your Position to check for bright light sources and diagnose problems. Shows negative image. If all white then you are good.
- Controller tracking issues could be caused by low power. Keep them charged.
- Too many active bluetooth devices in area can cause tracking problems between controllers and PS4
- Move closer to camera if still having problems
Nått annat. Undra om det i framtiden kommer en uppdaterad Processing Unit "slim" btw. 
Redigerat av pacman, 14 October 2016 - 08:47.
Postad 14 October 2016 - 09:00
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Sladden är över 2 meter lång
Postad 14 October 2016 - 12:04
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Om man nu skulle få för sig att köpa psvr+kamera, och sen move... vart köper man smidigast movekontroller löst..?
Postad 14 October 2016 - 12:06
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Zoiler jag reagerade på överlägset bättre komfort vilket jag då inte lyckats få ut av recensionerna. Om man nu inte bär glasögon naturligtvis I mitt fall ger inte ens köra utan headset överlägsen bättre komfort om vi nu inte räknar in den grafiska kvaliten i ekvationen.
Betänk också att PSVR är de klart tyngsta headsetet. Mina LCD-2 väger 550G och även om de sitter rakt över huvudet så känner du av den extra vikten på nacken om du rejsar i timmar med den. Mestadels fokus rakt fram en del tittar till apex. Då sitter jag ändå i racingstol med bra ryggstöd men nacken känner av trycket.
Ingen big deal nämner det bara. jag fixar vive plus LCD-2 också. LCD-2n ger bättre viktfördelning men vikten går inte trolla bort. Riften är så pass lätt efter 3h du märker inte av något så vi får se helt enkelt vad slutkontentan blir hos de som köper bägge headseten och kan endurance testa dem 
Trackingen skulle jag inte påstå är bra nog om de ger jitter som synes på recensionerna det där måste de fixa naturligtvis. Det är ju inget 200 kr wellpapp headset direkt.
Postad 14 October 2016 - 15:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
PSVR - fantastiskt är ordet. Damn!
Jag känner att Sony/speltillverkarna måste fixa detta med drifting OMEDELBART, för mig är det i stort sett en dealbreaker om det inte tillkännages en fix inom närmsta veckan.
Postad 14 October 2016 - 15:32
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=xFYsNqiNecE
Postad 14 October 2016 - 15:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Zoiler jag reagerade på överlägset bättre komfort vilket jag då inte lyckats få ut av recensionerna.
Nej men det står att PSVR är mer bekväm om du läser dem här och räknar de som har gjort jämförelser. Det är noll "mot", sen räknade jag inte hur många som är "för".
Betänk också att PSVR är de klart tyngsta headsetet. Mina LCD-2 väger 550G och även om de sitter rakt över huvudet så känner du av den extra vikten på nacken om du rejsar i timmar med den
Det väger bara 60 gram mer, 610. Detta balanseras ut av sättet du har på dig den på, istället för att ta på sig en skidmask mot ansiktet som med Vive/Oculus så har man en huvudbåge som distribuerar vikten över huvudet.

PSVR still asks you to clamp something around your head, and it’s certainly possible to give yourself a headache by putting it on wrong. But its weight is distributed much more evenly than other headsets, so it’s not constantly pushing down on your forehead and cheekbones. At 610 grams, it’s the heaviest of the VR headsets, but it feels like the lightest. The design also neatly solves a few of VR’s subtler problems. I didn’t come out of sessions with telltale mask lines around my eyes, just a small dent at my hairline. I’d still worry about smudging makeup, but far less than with any other headset. And since the face mask is made of rubber sheets instead of foam, it’s not going to be soaking up dirt or sweat. That rubber also blocks out light incredibly well, neatly closing the gaps between your face and the screen.
It's light and comfortable to wear – and we'd know because we've played it for hours upon hours. Sony has done well to distribute the weight of the headset around your head too, so you don't end up with a sore or temporarily marked face (also known as "VR face").
Kan säkert fråga folk här i tråden också om den känns tung.
Postad 14 October 2016 - 16:35
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Nån som köpt något bra spel då som kan rekommenderas?
Postad 14 October 2016 - 16:49
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Nu jämförde jag vikten med LCD-2 och den har vikten mitt över nacken också. https://www.audeze.c...ollection/lcd2. Vive Rift väger mindre och orsakar mindre stress på nacken som en följd.
Det spelar 0.0 % roll om den känns tung när man drar den på sig vikten är vad den är.
Postad 14 October 2016 - 19:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Mina LCD-2 väger 550G och även om de sitter rakt över huvudet så känner du av den extra vikten på nacken om du rejsar i timmar med den
I mitt fall ger inte ens köra utan headset överlägsen bättre komfort
Hmmm. Å ena sidan nästan lika bekvämt som utan headset, å andra sidan stress på nacken.
Nån som köpt något bra spel då som kan rekommenderas?
Gaf har en rekommendationstråd där de listar en del. Det känns som att Playroom, Tumble och Thumper är bra grejer, men även Rez, Headmaster, RIGS, Job Simulator. Tycker det verkar vara en mängd helt okej till bra spel (även om de flesta är korta) redan vid launch.
Det spelar 0.0 % roll om den känns tung när man drar den på sig vikten är vad den är.
Hur man upplever en vikt är det enda som spelar någon roll.
Men ditt argument är alltså att 60 gram extra på huvudet är "klart tyngre" och kommer leda till massa mer stress på nacken? Samtidigt som du ignorerar de mängder av tester som har spelat i flera timmar utan problem?
Varför?
Postad 14 October 2016 - 19:51
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
685 inlägg
Spelar väl ingen roll, bara å köpa å testa.
Postad 14 October 2016 - 20:14
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Nu skiljer det ju 140 G mellan rift och PSVR inte 50G. Men det är lätt att känna skillnad på mindre än så vet alla hörlursaudiofiler 
Det gör större skillnad för långtidskomforten än att ha lite foam löst sittandes mot ansiktet skulle jag tro.
Vikten upplevs exakt detsamma. 500G är 500G sätter precis samma belastning på nacken spelar ingen roll om du har en vikt eller VR headset på skallen.
Kan gå in på head-fi eller andra forum och kolla på intryck hos folk med magnetostater på skallen och se hur många som hävdar att de inte går att känna av vikten.
Redigerat av oqvist, 14 October 2016 - 20:17.
Postad 15 October 2016 - 16:29
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Mediamarkt Umeå ska ha PSVR uppe för demo till nästa helg i alla fall 
Postad 17 October 2016 - 05:16
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nu skiljer det ju 140 G mellan rift och PSVR inte 50G. Men det är lätt att känna skillnad på mindre än så vet alla hörlursaudiofiler 
Det gör större skillnad för långtidskomforten än att ha lite foam löst sittandes mot ansiktet skulle jag tro.
Vikten upplevs exakt detsamma. 500G är 500G sätter precis samma belastning på nacken spelar ingen roll om du har en vikt eller VR headset på skallen.
Kan gå in på head-fi eller andra forum och kolla på intryck hos folk med magnetostater på skallen och se hur många som hävdar att de inte går att känna av vikten.
Det är fortfarande så att HUR vikten är fördelad oxå spelar roll. Detta eftersom en vikt i en riktning skapar ett moment som måste motkompenseras. Något nacken kommer få jobba med.
Det behöver man vare sig vara hörlursaudiofil eller VR-fantast för att inse. Räcket med att man levt i en verklighet med verklig fysik.
Postad 17 October 2016 - 06:21
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Nå... vad säger ni som lekt runt lite i VR världen i helgen? Sett massa på psn som kört VR...
Nån som testat köra vanliga spel med VR headsete? Hur blir tex bf4/cod när det gäller va snabb i vändingar etc... vet att vr inte finns på dom, men kan ju va en lösning att spela med VR skärmen när TVn är upptagen kanske.. 
Redigerat av Garrett, 17 October 2016 - 06:30.
Postad 17 October 2016 - 07:31
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10559 inlägg
Det är fortfarande så att HUR vikten är fördelad oxå spelar roll. Detta eftersom en vikt i en riktning skapar ett moment som måste motkompenseras. Något nacken kommer få jobba med.
Det behöver man vare sig vara hörlursaudiofil eller VR-fantast för att inse. Räcket med att man levt i en verklighet med verklig fysik. 
Poängen var ju mer att vikt är vikt går inte trolla bort mer än temporärt. Det påverkar långtidskomforten. För min del är jag rätt så övertygad om att långtidskomforten för PSVR är sämre än oculus rift som är lika välbalanserad men mycket lättare enbart av den anledningen. LCD-2n använder jag mestadels till att lyssna på musik/film. Osäker på om jag verkligen headbangar allt för mycket 
Postad 17 October 2016 - 08:51
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Poängen var ju mer att vikt är vikt går inte trolla bort mer än temporärt. Det påverkar långtidskomforten.
Vikt är absolut vikt men det var mera ditt påstående om att belastning är helt oberoende av fördelningen som jag vände mig emot
Postad 17 October 2016 - 11:48
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Nå... vad säger ni som lekt runt lite i VR världen i helgen? Sett massa på psn som kört VR...
Nån som testat köra vanliga spel med VR headsete? Hur blir tex bf4/cod när det gäller va snabb i vändingar etc... vet att vr inte finns på dom, men kan ju va en lösning att spela med VR skärmen när TVn är upptagen kanske.. 
Det är inget jag skulle göra iaf. Kommer använda den till VR-spel endast.
Postad 17 October 2016 - 11:57
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Det är inget jag skulle göra iaf. Kommer använda den till VR-spel endast.
Ok... bara tänkte hur det funkade...som sagt... kan ju va en bra lösning när TVn är upptagen... 
Postad 17 October 2016 - 14:06
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Lösningen för att slippa sitta på bordet fick bli denna. Hittade den på kampanj så det var bara att slå till. Alltid velat ha en stressless. Hoppas den kommer under veckan.
stressless_mayfair_svart_underrede.jpg 52.76K
1 Antal nerladdningar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Virtual Reality
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|