![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 190:- |
Postad 06 november 2015 - 00:49
Postad 06 november 2015 - 08:00
Helt klart intressant maskin!
Kan jag koppla denna direkt till en 4k TV och spela spel online med 4k upplösning ?
Finns någon lista på vilka spel som finns i dagsläget för 4k?
Postad 06 november 2015 - 11:06
Så här löser ni reboot-loop problemet om ni åker på det. Stäng av Wifi & GPS funktionen, byt sedan till vanligt trådat nätverk. Har ni problem med att den hinner starta om sig innan ni kommer åt dessa funktioner, tex om maskinen rebootar även om ni kör med trådat nätverk, dra ur nätverkssladden i så fall undertiden och stäng av GPS funktionen för det är just GPS chippet i nuvarande firmware som ställer till problem tydligen enligt folk på Nvidia forumet. Efter ni stängt av GPSen är det bara att koppla i nätverket igen som vanligt dock tydligen "väldigt" rekommenderat att köra trådat om möjligt.
Postad 06 november 2015 - 12:15
Vad är det för spel du skall spela i 4k då? När det gäller att streama från pc har de flesta stöd för 4k eller är de android spel i 4k du är ute efter?Helt klart intressant maskin!
Kan jag koppla denna direkt till en 4k TV och spela spel online med 4k upplösning ?
Finns någon lista på vilka spel som finns i dagsläget för 4k?
Postad 06 november 2015 - 16:24
Jag var taggad på denna pryl, men efter vad man läser så låter det som en väldigt dyr chromecast.
Hoggeman: du kan inte casta från din telefon då?
Jag vill ha en mediaspelare för att ha alla appar på ett ställe. Ska man behöva ta upp luren å trixa så försvinner ju hela ideén.
Man kanske ska börja använda smart funktionerna i tv istället.
Postad 06 november 2015 - 16:29
Jag var taggad på denna pryl, men efter vad man läser så låter det som en väldigt dyr chromecast.
Jag vill ha en mediaspelare för att ha alla appar på ett ställe. Ska man behöva ta upp luren å trixa så försvinner ju hela ideén.
Man kanske ska börja använda smart funktionerna i tv istället.
Det beror ju på vad du skall använda den till och vilka appar du är ute efter använder min uteslutande som en mediaspelare, finns dock ingen spelare som fixar allt.
Redigerat av jimjans, 06 november 2015 - 16:30.
Postad 06 november 2015 - 17:27
Blev en ATV4 idag. Säga vad man vill om ruttna äpplet men dom är hästlängder före när det gäller logisk användarvänlighet. Nu är hustrun glad igen och kan se sina skitserier på ett enkelt sätt på Viasat och HBO.
Spela kan jag göra med familjen på XBOX1 och Wiiu. Fn...1700 riskdaler åt hvete....
Postad 06 november 2015 - 17:36
Samma sak för mig. Hustrun kommer aldrig att hålla reda på att casta hit och dit. Fösökte lära henne men hon tyckte det var för krångligt och det störde hennes wordfuddande på nallen.
Blev en ATV4 idag. Säga vad man vill om ruttna äpplet men dom är hästlängder före när det gäller logisk användarvänlighet. Nu är hustrun glad igen och kan se sina skitserier på ett enkelt sätt på Viasat och HBO.
Spela kan jag göra med familjen på XBOX1 och Wiiu. Fn...1700 riskdaler åt hvete....
Sälj den billigt till mig
Postad 06 november 2015 - 17:43
Sälj den billigt till mig
Nej fn..Jag skall använda den som frisbee i ren frustration.

Som mediamaskin så var den väl ingen hit så här långt...
Postad 06 november 2015 - 18:01
Skilljer sig denna med KODI jämfört med en "vanlig" pc med Kodi (Kodibuntu)?
Postad 06 november 2015 - 20:50
Jag trodde True HD skulle funka via pass-through men jag får det inte att funka. Samma film funkar klockrent via min Brix.
Postad 06 november 2015 - 21:57
fungerar bara via pcm än sålänge fungerar dock i den interna spelaren. Det är på gång till kodi.Jag trodde True HD skulle funka via pass-through men jag får det inte att funka. Samma film funkar klockrent via min Brix.
Postad 07 november 2015 - 10:00
Det beror ju på vad du skall använda den till och vilka appar du är ute efter använder min uteslutande som en mediaspelare, finns dock ingen spelare som fixar allt.
Mediaspelare och spel via streaming, använder ingen Windowsburk hemma bor i ett Apple hem uteslutet
Dock har jag en Mac Pro som lätt skulle kunna driva de senaste spel i 4k, men inget jag har som tanke på att göra.. Tänker mer på om de spelen som finns via Steam kan spelas med 4k utan streama från en dator.
Postad 07 november 2015 - 11:14
det går inte att streama spel från steam utan win dator och nvidia kort.Mediaspelare och spel via streaming, använder ingen Windowsburk hemma bor i ett Apple hem uteslutet
Dock har jag en Mac Pro som lätt skulle kunna driva de senaste spel i 4k, men inget jag har som tanke på att göra.. Tänker mer på om de spelen som finns via Steam kan spelas med 4k utan streama från en dator.
Nvidia har dock en egen streaming tjänst den är dock i 1080p bara och har inte så många spel än.
Sen det finns inga enkelkorts lösningar med grafikkort som lätt kan driva de senaste spelen i 4K två 980ti får ju det svårt om du vill fläska på allt men man får hoppas det blir ändring på det när pascal kommer.
Postad 07 november 2015 - 14:00
det går inte att streama spel från steam utan win dator och nvidia kort.
Nvidia har dock en egen streaming tjänst den är dock i 1080p bara och har inte så många spel än.
Sen det finns inga enkelkorts lösningar med grafikkort som lätt kan driva de senaste spelen i 4K två 980ti får ju det svårt om du vill fläska på allt men man får hoppas det blir ändring på det när pascal kommer.
På så vis.. Nu är ju inte min "musik" dator tänkt att agera speldator men säg att man installerar WIN och några spel, skulle mina grafikkretsar funka hyfsat? Har ingen koll på spel och vilka grafikkort som är bäst till det. Vet bara att datorn i sig har bra grafikkort för den är svindyr
Mac Pro
Quad Core Xeon 8 kärnor 3 Ghz
64GB Ram 1866 mhz DDR3 ECC
SSD 1TB
Dubbla AMD FirePro D700 6GB GDDR5 Vram / kort
update: hittade lite spec det är ju inget spelkort så man får ju inte ut så mkt kanske som ett dedikerat spelkort, får väl byta annars eller köpa ngn dedikerad winburk
run windows 8.1 under bootcamp and have awesome results with any game i throw at it.
ESO i get 60 fps steady on everything at Ultra (including pvp) and 70-80 in dungeons in Ultra.
WoW i get 120 FPS with everything at Ultra and 90-100 fps in raid setting.
Skyrim gave me 100 fps - ultra
Wildstar gave me 80 fps - ultra
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 07 november 2015 - 14:13.
Postad 07 november 2015 - 14:49
Men 4k är något helt annat 4ggr upplösningen amds d700 är något sämre än ett nvidia gtx 780.På så vis.. Nu är ju inte min "musik" dator tänkt att agera speldator men säg att man installerar WIN och några spel, skulle mina grafikkretsar funka hyfsat? Har ingen koll på spel och vilka grafikkort som är bäst till det. Vet bara att datorn i sig har bra grafikkort för den är svindyr
Mac Pro
Quad Core Xeon 8 kärnor 3 Ghz
64GB Ram 1866 mhz DDR3 ECC
SSD 1TB
Dubbla AMD FirePro D700 6GB GDDR5 Vram / kort
update: hittade lite spec det är ju inget spelkort så man får ju inte ut så mkt kanske som ett dedikerat spelkort, får väl byta annars eller köpa ngn dedikerad winburk
run windows 8.1 under bootcamp and have awesome results with any game i throw at it. [/size]
ESO i get 60 fps steady on everything at Ultra (including pvp) and 70-80 in dungeons in Ultra. [/size]WoW i get 120 FPS with everything at Ultra and 90-100 fps in raid setting. [/size]Skyrim gave me 100 fps - ultra[/size]Wildstar gave me 80 fps - ultra[/size]
Så det är nog att hoppas lite väl mycket att få upp dem i 4k kanske äldre spel och indie spel.
Postad 07 november 2015 - 20:28
Jag saknar stöd för Atmos, 4k streaming Amazon, fjärr borde medfölja konsolen att styra den med handkontroll känns bara klumpigt! Har dock Harmony Hub så den finns säkert med där dock.
Tyckte att spelen jag streamade flöt på bra utan lagg, därför hoppas jag att 4k spel kan streamas från servern framöver, det hade varit en dödsstöt för PS4. Spelutbudet har jag inte koll på, vilka titlar kommer osv. En PS4 vet man ju vilka spel som släpps och när.
Kan dock inte leva utan kommande uncharted så min PS4:a kan den inte ersätta. Den kan inte spela Atmos eller 3D så min Dune 3D kan den inte ersätta. 4k Netflix och Youtube 4k har jag i Tvn redan! Då blir det mest en Box till som gör lite av varje men inte ersätter det befintliga

Postad 07 november 2015 - 20:39
atmos fungerar med den interna spelaren även dolby digital hd och dts hd, kommer snart även till kodi.Har nu hunnit testa den och är nog säker på lämna tillbaka den. Den har potential men känns som den spretar.
Jag saknar stöd för Atmos, 4k streaming Amazon, fjärr borde medfölja konsolen att styra den med handkontroll känns bara klumpigt! Har dock Harmony Hub så den finns säkert med där dock.
Tyckte att spelen jag streamade flöt på bra utan lagg, därför hoppas jag att 4k spel kan streamas från servern framöver, det hade varit en dödsstöt för PS4. Spelutbudet har jag inte koll på, vilka titlar kommer osv. En PS4 vet man ju vilka spel som släpps och när.
Kan dock inte leva utan kommande uncharted så min PS4:a kan den inte ersätta. Den kan inte spela Atmos eller 3D så min Dune 3D kan den inte ersätta. 4k Netflix och Youtube 4k har jag i Tvn redan! Då blir det mest en Box till som gör lite av varje men inte ersätter det befintliga
Amazon video där ligger nog problemet i att de vill sälja firetv och slutar stödja andra platformar.
Redigerat av jimjans, 07 november 2015 - 20:42.
Postad 07 november 2015 - 21:11
Spelar ju stor roll när det fördömda google tv bara har skitappar...ingen hbo ingen viasat.....Börjar tröttna på det förb..Google...
Postad 07 november 2015 - 23:51
det är väl ändå upp till viasat och hbo nordic att skapa apparna tv4 och svt har ju lyckats de kanske inte är lika paranoida när det gäller drm skydd.Spelar ju stor roll när det fördömda google tv bara har skitappar...ingen hbo ingen viasat.....Börjar tröttna på det förb..Google...
Postad 08 november 2015 - 10:28
Postad 08 november 2015 - 10:41
Har sideloadat HBO och Viasats appar men skiten funkar ju inte iaf. Går segt och funkar bara nu och då. Går inte att navigera runt på ett bra sätt och det känns som ren tur om man lyckas få på den serie man vill.
Tror kanske inte det blir bättre med root? Iom att det fungerar på plattorna så måste det ju vara någon skillnad på android tv...caramba..
Iof är problemet löst iom att jag köpte en ATV4. Där funkar det utan låsningar, navigationsproblem och lagg.
Har kört Android sedan begynnelsen men nu mer känns det bara rassligt och ofungerande där apptillverkarna inte hänger med Googles frenetiska uppdateringar och tillägg i basOS:et.
Postad 08 november 2015 - 11:15
Roota den med android OS istället om man vill komma åt fler appar inkl Amazon. Jag la en länk tite längre upp.
Går miste om en massa fördelar om man rootar - ska man ha "vanliga" android är det ju bättre att köpa valfri (betydligt) billigare kina-apparat.
Dessutom kan man (precis som Hoggeman påpekar)få in alla appar man vill ha ändå - även om de då inte är anpassade TV-formatet.
Har sideloadat HBO och Viasats appar men skiten funkar ju inte iaf. Går segt och funkar bara nu och då. Går inte att navigera runt på ett bra sätt och det känns som ren tur om man lyckas få på den serie man vill.
Tror kanske inte det blir bättre med root? Iom att det fungerar på plattorna så måste det ju vara någon skillnad på android tv...caramba..
Iof är problemet löst iom att jag köpte en ATV4. Där funkar det utan låsningar, navigationsproblem och lagg.
Har kört Android sedan begynnelsen men nu mer känns det bara rassligt och ofungerande där apptillverkarna inte hänger med Googles frenetiska uppdateringar och tillägg i basOS:et.
Som påpekats är det ju inte Googles "fel" att alla inte uppdaterat sina appar att fungera i TV-formatet.
Jag har både Nvidia Shield och Apple TV4 och Apple TV är inte så dum - den lär ju dessutom få många anpassade appar.
Men du får ju inte Kodi med HD-ljud, 24 och 23.976 fps, 4K i Kodi och Neflix mm.
(jag vet att Kodi kommer till ATV4, men då i en "bantad" version och 24p lär inte fungera)
Det är som vanligt - ingen mediaspelare kan "allt", men Nvidia Shield är iallafall det närmaste vi har (tycker jag)
Postad 08 november 2015 - 11:45
Redigerat av jimjans, 08 november 2015 - 14:26.
Postad 08 november 2015 - 13:27
Maskinen körde 4k 60hz main men kodi måste väl fixa det
Postad 08 november 2015 - 14:27
vad säger din bildkälla slår den om till 24hz?Jag fick unte kodi att spela upp mina filmer 1080p utan hacka i bilden, syncfel inte streamfel! Antar att refreshrate inte fungerar korrekt
Maskinen körde 4k 60hz main men kodi måste väl fixa det
Postad 09 november 2015 - 12:20
Beställt en från elgiganten. Min raspberry pi 2 B med Samsung 64GB pro class 10+, små kylflänsar + klock orkar inte kodi som jag vill.
Tror denna blir bra jag spelar inte så mycket för att ha ett ps4, och det jag gör mest är spela upp 1080p filmer.
Och man kan spela gamla nintendo spel osv.
Postad 09 november 2015 - 22:46
En dum fråga.
Men hur kommer man åt den inbyggda spelaren istället för KODI?
Postad 10 november 2015 - 08:52
Hur är fjärrkontrollen man kan köpa till;
Räckvidd?
Smidighet?
Går det att gömma konsolen i en låda eller behövs fri sikt?
Eftersom den måste köpas som tillbehör, rekomenderas istället något annnat tex. tangentbord med trackpad etc. eller räcker nvidias egna till?
Postad 10 november 2015 - 09:00
En dum fråga.
Vilken inbyggd spelare?
Postad 10 november 2015 - 12:46
Beställt en från elgiganten. Min raspberry pi 2 B med Samsung 64GB pro class 10+, små kylflänsar + klock orkar inte kodi som jag vill.
Tror denna blir bra jag spelar inte så mycket för att ha ett ps4, och det jag gör mest är spela upp 1080p filmer.
Och man kan spela gamla nintendo spel osv.
En parantes men det borde raspberry fixa....
Postad 10 november 2015 - 12:59
Jag får inte ut Dolby digital när jag spelar via Geforce Now, skall det funka?
Någon som vet när stödet för shock kommer till spelen/kontrollen?
Postad 10 november 2015 - 17:14
Vilken inbyggd spelare?
Ja det undrar jag också.
Kolla tex. #471
Han säger själv att det finns en inbyggd spelare som klarar av att spela upp HD Ljud. Eller är de nått ja har missat ?
Postad 10 november 2015 - 17:45
Har lite problem med antingen Kodi eller min Onkyo-förstärkare. Varje gång jag öppnar Kodi så ställer den om förstärkaren till "pure audio" så att jag hela tiden får ställa om förstärkaren till pcm-ljud. Hittar inget ställe där jag kan spara inställningarna i vare sig förstärkaren eller i Kodi, när har ljud ifrån andra spelare så har förstärkaren aldrig slagit om till "pure audio".
Postad 10 november 2015 - 17:54
Ja det undrar jag också.
Kolla tex. #471
Han säger själv att det finns en inbyggd spelare som klarar av att spela upp HD Ljud. Eller är de nått ja har missat ?
Android TV har en inbyggd spelare jag använder bla Plex klienten serenity och väljer att använda den inbyggda för androidtv
Postad 11 november 2015 - 11:39
Samma sak för mig. Hustrun kommer aldrig att hålla reda på att casta hit och dit. Fösökte lära henne men hon tyckte det var för krångligt och det störde hennes wordfuddande på nallen.
Hur kan det vara pengar åt **** när det fungerar och frun är nöjd?
Postad 11 november 2015 - 11:54
Har haft min i en dag nu och vill ha Spotify, bättre webbläsare, torrentclient.
Annars snabb och google cast fungerar bra.
Använda kontrollens 3,5mm var smidigt.
Postad 11 november 2015 - 12:05
Hur kan det vara pengar åt **** när det fungerar och frun är nöjd?
Hon är nöjd med ATV4:am inte Shielden...därav 1700 pistoler åt **** för Shield TV:n.....Kommer förmodligen mest stå och skräpa nu när inte jag får för mig att fippla med Kodi el liknande....
Postad 11 november 2015 - 12:06
Hon är nöjd med ATV4:am inte Shielden...därav 1700 pistoler åt **** för Shield TV:n.....Kommer förmodligen mest stå och skräpa nu när inte jag får för mig att fippla med Kodi el liknande....
Ok förstår
Postad 11 november 2015 - 15:31
Vill ha en ny Svt app som inte buggar samt en Cast som också kan låta bli att bugga. Hoppas att det händer lite grejer framöver.
Postad 12 november 2015 - 12:14
Roota den med android OS istället om man vill komma åt fler appar inkl Amazon. Jag la en länk tite längre upp.
Har du en aning hur man utför detta på en Mac?
http://forum.xda-dev...nt/rom-t3138575
Postad 13 november 2015 - 10:04
Är ju ett dj,,skit att man inte får HBO och Viaplay att fungera. Gillar inte "ruttna äpplen" men det ser ju ut att få bli en ATV 4 ändå för husfridens skull. Tror inte hustrun är kapabel att hålla på med app för Netflix och casting för de andra tjänsterna....darn..
Viaplay och HBO har ju också cast-stöd?
Då är det ju bara att starta en cast på valfri serie och sen kan hon wordfudda hur mycket hon vill samtidigt, bara dra ner notifikeringslisten för att kontrollera casten om hon vill pausa, byta episod osv?
Redigerat av Unregistered7cd4e003, 13 november 2015 - 10:05.
Postad 13 november 2015 - 10:12
En dum fråga.
Vet inte hur det ser ut i Android TV versionen av Plex. Men i Android-appen för telefonen så finns det under avancerade inställningar ett val man kan göra som heter "Use external player"
Postad 13 november 2015 - 11:33
Jag försöker stream Fallout New Vegas till Shielden men det startar inte upp utan den ville öppna en steam app...
Öht har jag stora problem med att streama spelen då Geforce experience krashar i parti och minut. Har laddad ner de senaste drivrutinerna men det går inte bättre för det....
Postad 13 november 2015 - 15:27
Viaplay och HBO har ju också cast-stöd?
Då är det ju bara att starta en cast på valfri serie och sen kan hon wordfudda hur mycket hon vill samtidigt, bara dra ner notifikeringslisten för att kontrollera casten om hon vill pausa, byta episod osv?
Borde ju komma Appar från Viaplay och HBO med tanke på att Android TV börjar bli ganska vanligt (även i vanliga TV-apparater).
Postad 13 november 2015 - 16:05
Borde ju komma Appar från Viaplay och HBO med tanke på att Android TV börjar bli ganska vanligt (även i vanliga TV-apparater).
Ja det lär väl inte dröja så länge till innan den utvecklingen tar fart ordentligt, synd att dom är så sega på att hänga i dom nya streamande tjänsterna, det är ju där framtiden finns för TV-bolagen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar