Hoppas det blir innan mars iaf.
![]() |
![]() |
![]() |
4 328:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 449:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 399:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 819:- |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
Postad 02 oktober 2016 - 08:41
Hoppas det blir innan mars iaf.
Ja, det får vi verkligen hoppas Zoiler.
Postad 02 oktober 2016 - 18:45
dyker in här och tjuvläser för att hoppas på att något nytt ska ha läckt ut och får se en kontroll som påminner om amiga cd 32. hoppas att den är fake
nintendo hade ju patenterat någon form av skärm på kontrollen, tror ni att det patentet var för att vilseleda folk så att vi inte kommer att ha en chans att gissa vad nx egentligen blir?
här är min gissning (kommer utifrån saker jag sett på nätet, videos ect, och sen format en egen ide av smältdegen):
nx är en mindre konsol. den kommer att ha dubbla enheter, en stationär och en bärbar-ish. den bärbara fungerar som kontroll. målet är att nå den mobila marknaden som tagit över stort i japan, samt att integrera en ny form av bärbar konsol, som nintendo faktiskt har dragit in en jädrans massa pengar på under åren sen gb lanserades.
dock så kommer enheten att användas mest som stationär eftersom kontrollen kommer vara för klumpig att ta med på resande fot. jag ser dock möjligheten för att man ska kunna gå runt i hemmet och spela.
ja, det är det jag kommit fram till. jag misstänker att det är ungefär copy paste av vad alla andra också kommit fram till. dock så är min teori i andra stycket helt min egen och grundar sig på skepsis och eget spelande
Postad 02 oktober 2016 - 21:30
dock så kommer enheten att användas mest som stationär eftersom kontrollen kommer vara för klumpig att ta med på resande fot. jag ser dock möjligheten för att man ska kunna gå runt i hemmet och spela.
Jag tror inte det, för jag tror att den kommer vara mer bärbar än stationär så att säga. Men de vill ju smälta samman stationär och bärbart och få oss att omdefiniera termerna, så jag tror den kommer vara både bärbar som en DS typ och stationär när man vill. Det viktiga för dem är att den fungerar som bärbar, efter vad jag har läst från de som funderar på att köpa en.
nintendo hade ju patenterat någon form av skärm på kontrollen, tror ni att det patentet var för att vilseleda folk så att vi inte kommer att ha en chans att gissa vad nx egentligen blir?
Nä, tror jag inte
Postad 03 oktober 2016 - 06:09
Stealth-patent eller ej, roligt var det Zartok =)
Ju mer Nintendo lär satsa på den bärbara aspekten, desto mindre lär jag vilja ha den. Det såg vi med PS Vita, "konsolspel fast bärbart" funkar inte jättebra, även om Nintendo kommer med 100% stöd bakom.
Postad 03 oktober 2016 - 06:32
Många som spekulerar i en stationär del/dockningstation med någon form av hårdvara/externt grafikkort för att kunna pusha upp grafiken/upplösningen. Dock känns det som att det skulle driva iväg priset, iofs om vi utgår från 3DS så finns det ju endel slantar att lägga på den stationära delen utan att priset drar iväg alldeles, dock mer än vad nintendo antytt. Jag tror dock att all prestandard ligger i den bärbara enheten men i dockan så "överklockas" enheten och får någon form av aktiv kylning.
Postad 03 oktober 2016 - 11:50
Många som spekulerar i en stationär del/dockningstation med någon form av hårdvara/externt grafikkort för att kunna pusha upp grafiken/upplösningen. Dock känns det som att det skulle driva iväg priset, iofs om vi utgår från 3DS så finns det ju endel slantar att lägga på den stationära delen utan att priset drar iväg alldeles, dock mer än vad nintendo antytt. Jag tror dock att all prestandard ligger i den bärbara enheten men i dockan så "överklockas" enheten och får någon form av aktiv kylning.
Nu är mina kunskaper i detta ämne alldeles för begränsade, för att säga varken eller.
Men! Jag komme låta munlädret fara iväg så får ni hojta till om jag låter som Steve Jobs eller Deepak Chopra =)
Stationär enhet: Xbox One-PS4-nivå (1.3-1.8TF) i en docka, är det möjligt?
Bärbar enhet: PS Vita-nivå, och här kommer fler variabler in så som storlek på skärm, total strl på enheten etc.
Hur mycket krut är nödvändigt för att spela Zelda BoTW on the go?
För Wii U versionen imponerade, men hade även uppenbara bekymmer.
Tankar?
Postad 03 oktober 2016 - 12:23
Det lär behövas mer krut än en PS Vita, om den ska klara av nya Zelda.
Om nu inte grafiken skalas ner rejält, när man kör bärbart.
Vitan var kraftig, men långt ifrån att klara av stora openworld spel.
Uncharted och Killzone var imponerande på maskinen, men samtidigt rejält begränsade, jämfört med konsoll spelen.
Men kan dom klämma in Wii U liknande prestanda i bärbart format, så bör det funka.
Ska bli intressant att se hur dom löser denna combo.
Vore kul om Nintendo visar upp nåt som inte ALLS stämmer in på alla rykten.
En vanlig hederlig stationär konsoll, med prestanda iklass med en PS4 Pro, utan gimmick kontroller.
Och sen visar dom upp Game Boy Ultra åsså
Man kan alltid få drömma lite
Ska iaf bli skönt när dom visat upp maskinen, för börjar bli tröttsamt med alla dessa rykten.
Även om det skapat hype for maskinen.
Postad 03 oktober 2016 - 12:57
Bärbar enhet: PS Vita-nivå
PS Vita ligger på 50 GFLOPS. Wii U på 176 (tror man). PS3 192, Xbox 360 240.
Vita är alltså alldeles för svag idag. Tegras gamla X1-chip som ryktas sitta i devkitet ligger på typ 500 GFLOPS och det är ett gammalt kort, att man använder ett X2 är inte helt osannolikt.
"konsolspel fast bärbart" funkar inte jättebra
Det kommer inte vara bärbara eller stationära spel. Har du en 3DS t.ex.? Nästan alla Nintendos bärbara spel skulle lika gärna kunnat vara stationära, det enda som skiljer är grafiken.
Och du behöver inte titta på Vita för att dra exempel, nyttigare är väl att titta på hur det funkar för Nintendo själva. De gjorde ju två versioner av Smash Bros, båda sålde jättebra och funkade på båda formaten. Nu behöver de bara göra en version och därmed sparar de tid som kan läggas på att göra ett annat spel, det är det som är hela huvudidén med konceptet. Nu gör de ju även Mario Maker, Pikmin och Yoshi till 3DS (och tidigare Hyrule Warriors), Wii U-spel som de säkert vill få ut mer försäljning av på en plattform (3DS) som har sålt bättre. Men i framtiden behöver de bara göra ett spel istället för två där också.
Det troliga är att vi i slutändan kommer få en klart kraftfullare konsol än Wii U som spelar hela Nintendos bärbara och stationära utbud och det är väl allt Nintendofans behöver veta för att vilja ha den.
Vore kul om Nintendo visar upp nåt som inte ALLS stämmer in på alla rykten.
En vanlig hederlig stationär konsoll, med prestanda iklass med en PS4 Pro, utan gimmick kontroller.
Det vore det värsta de kunde göra för deras egna del, de måste göra något som får dem att stå ut för de kan inte konkurrera med MS eller Sony i ren prestanda utan att ha några utmärkande funktioner. Plus då att en konsol i nivå med Pro, när Scorpio släpps ett halvår senare, vore självmord.
Redigerat av Zoiler, 03 oktober 2016 - 13:02.
Postad 03 oktober 2016 - 18:03

Postad 03 oktober 2016 - 18:16
I och för sig, en positiv grej med om den skulle ha kapacitet som en Pro är att de behöver inte tänka på PS4 som minsta gemensamma nämnare. Så Nintendos egna spel skulle då kunna designas för NX 4.2 TFLOPS of Powa. Om de skulle ha en trevlig nyare CPU från Nvidia också så vore det ju inte helt fel.
Men sannolikheten för det är väl ganska nära noll.
Postad 03 oktober 2016 - 18:46
har jag drömt det här (igen) eller har NX gått in i ett produktionsstadie nu? om ja så innebär det väl att det är låg risk för att den försenas från sin release i mars? vidare, när tror ni revealen kommer att ske? är det på en mässa eller skrapar nintendo ihop en treehouse och håller egen låda?
Postad 03 oktober 2016 - 20:16
Verkar ju ryktas om att den har försenats till sent 2017 tyvärr:
http://www.gamereact... sent nasta ar/
Postad 03 oktober 2016 - 20:22
Från en random användare på Twitter? Undrar varför de ens rapporterar det, kanske är en långsam nyhetsdag.
Postad 04 oktober 2016 - 07:11
I och för sig, en positiv grej med om den skulle ha kapacitet som en Pro är att de behöver inte tänka på PS4 som minsta gemensamma nämnare. Så Nintendos egna spel skulle då kunna designas för NX 4.2 TFLOPS of Powa. Om de skulle ha en trevlig nyare CPU från Nvidia också så vore det ju inte helt fel.
Men sannolikheten för det är väl ganska nära noll.
Vi behöver en lätt nedbantad GP106 (GTX1060) med GDDR5-minne i "dockan".
Men det är tyvärr väldigt nära noll chans ja...
Postad 04 oktober 2016 - 07:28
Kanske har att göra med Nintendos superhemliga sås iofs.
Postad 04 oktober 2016 - 08:44
Om vi antar att Scorpio har 6 Tflopps, PS4 Pro 4,2 TFs och NX 2,5 TFs så är det en ganska rimlig nivå som Nintendo lägger sig på. Dom skulle i såna fall bli kraftfullare än dagens konsoler PS4 och One men ändå tillräckligt stark i några år framöver.
Sen tror jag det kan komma att skilja på den bärbara och stationära enheten där den bärbara lär bli svagare och körs i lägre upplösning typ 720p för att spara batterier. Skulle inte förvåna mig om det går att skala ända upp till 4K på NX, men att upplösningen är i 1080p.
Postad 04 oktober 2016 - 09:45
Den bärbara delen, med 6 tums 720p-skärm, skulle kunna ha en "Tegra NX". Denna skulle hämta CPU:erna från Tegra X1 (4st ARM A57 och 4 st ARM A53) medans GPU-delen hämtas från nyare Tegra Parker, 256 st Pascal CUDA kärnor. Vid, bara för att dra till med nått, 1.2 GHz skulle det ge 614 GFlops på GPU sidan. Flankeras av 4 eller 8 GB LPDDR4 minne.
Vid anslutning till dockan kan CPU:erna klockas upp en del medans grafiken, helt eller delvis (finns nog nått smart sätt att lösa det här), tas över av dockans grafikkort. En skadeskjuten GP107 (GTX1050), 640 Pascal CUDA kärnor, ger vid t.ex 1.2 GHz 1536 GFlops. Flankeras av 2 GB GDDR5 minne.
Skulle räcka för "modern" 1080p-grafik, inte minst då Pascals tile-baserade rendering är ruggigt effektiv ijmf med vad AMD har att komma med. Med Nintendo skulle det t.o.m. bli magiskt bra, de är ju kända för att kunna "koka ögongodis på spik"...
Sälj bärbara + dockan för $299. Max.
Då skulle jag vara nöjd. Men vi får nog var väldigt glada om det bara är en "Tegra NX" som på sin höjd klockas upp lite vid anslutning till dockan... Men då får de fasen i mig stanna vid $199.
Redigerat av pacman, 04 oktober 2016 - 10:07.
Postad 04 oktober 2016 - 11:28
Är ju ingen expert på bärbart men vore det inte ganska enkelt att ha ett system som gör att du kan byta till en större skärm? Känns som det skulle ge fina möjligheter på tillbehörssidan?
Postad 04 oktober 2016 - 12:07
PS Vita ligger på 50 GFLOPS. Wii U på 176 (tror man). PS3 192, Xbox 360 240.
Vita är alltså alldeles för svag idag. Tegras gamla X1-chip som ryktas sitta i devkitet ligger på typ 500 GFLOPS och det är ett gammalt kort, att man använder ett X2 är inte helt osannolikt.
Det kommer inte vara bärbara eller stationära spel. Har du en 3DS t.ex.? Nästan alla Nintendos bärbara spel skulle lika gärna kunnat vara stationära, det enda som skiljer är grafiken.
Och du behöver inte titta på Vita för att dra exempel, nyttigare är väl att titta på hur det funkar för Nintendo själva. De gjorde ju två versioner av Smash Bros, båda sålde jättebra och funkade på båda formaten. Nu behöver de bara göra en version och därmed sparar de tid som kan läggas på att göra ett annat spel, det är det som är hela huvudidén med konceptet. Nu gör de ju även Mario Maker, Pikmin och Yoshi till 3DS (och tidigare Hyrule Warriors), Wii U-spel som de säkert vill få ut mer försäljning av på en plattform (3DS) som har sålt bättre. Men i framtiden behöver de bara göra ett spel istället för två där också.
Det troliga är att vi i slutändan kommer få en klart kraftfullare konsol än Wii U som spelar hela Nintendos bärbara och stationära utbud och det är väl allt Nintendofans behöver veta för att vilja ha den.
Det vore det värsta de kunde göra för deras egna del, de måste göra något som får dem att stå ut för de kan inte konkurrera med MS eller Sony i ren prestanda utan att ha några utmärkande funktioner. Plus då att en konsol i nivå med Pro, när Scorpio släpps ett halvår senare, vore självmord.
Räcker upp handen! Ja jag har en 3DS (en New3DS) t.o.m =) och jag håller med om argumentet för spelutvecklingen (att utveckla till en plattform måste ju vara att föredra så den biten är A-ok!).
Men, jag köper inte det sista argumentet, självmordsargumentet, kan vi kalla det så?
En konsol i (ungefär) samma klass som Pro, skulle ju medföra att all bullshit kring Nintendo (svagaste konsolen etc) skulle ju försvinna.
Och tredjepart borde ju älska NX isf, hela parity-problemet raderas ju ut då PS4 Pro är lika stark som NX (Scorpio kommer jag vet, men i snigelfart) och COD kan spelas med samma förutsättningar (på hemmakonsolen that is) på båda system.
Det stora problemet som jag ser med lika kraftfulla konsoler är priset, Nintendo lär garanterat bli dyrare i och med den handhållna delen. Eller?
After you Zoiler =)
Postad 04 oktober 2016 - 12:42
PS Vita ligger på 50 GFLOPS. Wii U på 176 (tror man).
medans GPU-delen hämtas från nyare Tegra Parker, 256 st Pascal CUDA kärnor. Vid, bara för att dra till med nått, 1.2 GHz skulle det ge 614 GFlops på GPU sidan.
For starters, Direct Feed Gaming revealed that the Nintendo NX will be 3,4 times more powerful than the Wii U in terms of Gigaflops, also adding that developers won’t have to deal with any technical hurdle if they want to port PS4 and Xbox One games to the NX, as the console will support Unreal Engine 4 and other modern game engines. Multiple sources have also confirmed to him that the NX will be powered by an NVIDIA Pascal Tegra, which doesn’t tell us much other than the fact that NVIDIA is going to be involved.
http://wccftech.com/...ling-hdr-rumor/
Det är här folk borde ha sina förväntningar mao. De där 2.5 TFlopsen (eller ännu värre, Pro-ish prestanda), inkl mitt dock-grafikkort, är bara drömmande.
Redigerat av pacman, 04 oktober 2016 - 13:16.
Postad 04 oktober 2016 - 13:06
the only “hook” of the console will be its hybrid nature.
Mhmmmmmmmm. Om de ska göra en halv Xbox One så betalar jag inte mer än halva priset, 150 usd eller mindre. Detta skulle ju bara innebära att den är bärbar, vad är det för hybrid med att man kan koppla den till TV:n, då är Vita (PS TV) också en hybrid och den sålde ju jättebra. De måste ge den någon form av fördel för de som vill köra stationärt.
Varför skulle de hålla på med sånt här hemlighetsmakeri om enda hooken är att det är en hybrid utan att de förbättrar den i stationärt läge? Då är det som sagt något som redan har gjorts, så inget behov av sekretess.
Men, jag köper inte det sista argumentet, självmordsargumentet, kan vi kalla det så?
En konsol i (ungefär) samma klass som Pro, skulle ju medföra att all bullshit kring Nintendo (svagaste konsolen etc) skulle ju försvinna.
Och tredjepart borde ju älska NX isf, hela parity-problemet raderas ju ut då PS4 Pro är lika stark som NX (Scorpio kommer jag vet, men i snigelfart) och COD kan spelas med samma förutsättningar (på hemmakonsolen that is) på båda system.
Det vore dock dåligt för Nintendo på så sätt att deras marginaler minskar betydligt.
Men framförallt, de har redan gjort en maskin som var lika stark som PS1 och PS2 och det gick käpprätt åt h-vete. Sen var de alldeles för sena med online och lät de andra två bygga upp en överlägen spelarbas där. Det slaget är redan över, vi kommer aldrig se CoD eller FIFA spelas mest på en Nintendomaskin. Folk har sina vänner på Xbox eller PS och de kommer ju inte bara byta till Nintendo för att den är lika stark som en Pro.
Sen att jag själv gärna hade haft en så stark Nintendokonsol som de kan skapa Zelda för är en annan femma. Men om man ser till företagets bästa...
Redigerat av Zoiler, 04 oktober 2016 - 13:18.
Postad 05 oktober 2016 - 10:55
Mhmmmmmmmm. Om de ska göra en halv Xbox One så betalar jag inte mer än halva priset, 150 usd eller mindre. Detta skulle ju bara innebära att den är bärbar, vad är det för hybrid med att man kan koppla den till TV:n, då är Vita (PS TV) också en hybrid och den sålde ju jättebra. De måste ge den någon form av fördel för de som vill köra stationärt.
Varför skulle de hålla på med sånt här hemlighetsmakeri om enda hooken är att det är en hybrid utan att de förbättrar den i stationärt läge? Då är det som sagt något som redan har gjorts, så inget behov av sekretess.
Det vore dock dåligt för Nintendo på så sätt att deras marginaler minskar betydligt.
Men framförallt, de har redan gjort en maskin som var lika stark som PS1 och PS2 och det gick käpprätt åt h-vete. Sen var de alldeles för sena med online och lät de andra två bygga upp en överlägen spelarbas där. Det slaget är redan över, vi kommer aldrig se CoD eller FIFA spelas mest på en Nintendomaskin. Folk har sina vänner på Xbox eller PS och de kommer ju inte bara byta till Nintendo för att den är lika stark som en Pro.
Sen att jag själv gärna hade haft en så stark Nintendokonsol som de kan skapa Zelda för är en annan femma. Men om man ser till företagets bästa...
Ok, då är jag med! I synnerhet delen med spelarbas/online.
Tror du att hemlighetsmakeriet har med VR att göra? Eller någon form av projektor-tech? Just hemlighållandet kan ju skada varumärket, då Nintendo hypade Zelda som aldrig förr under E3 (2016), släppte info förra året, men har fortfarande inte gett någon som helst matnyttig information kring hårdvaran som spelet skall släppas på/för.
Wii U versionen släpps i mars? Läste ett rykte om att det försenats (båda versionerna) till Q3-Q4 2017 =(
Postad 05 oktober 2016 - 11:09
Ingen aning vad det handlar om, Nintendo ska snart ha något möte med investerare så vi får se om mer kommer fram då. Minns inte när det var, 26-27 oktober kanske.
Postad 05 oktober 2016 - 11:14
Sen var de alldeles för sena med online och lät de andra två bygga upp en överlägen spelarbas där. Det slaget är redan över, vi kommer aldrig se CoD eller FIFA spelas mest på en Nintendomaskin. Folk har sina vänner på Xbox eller PS och de kommer ju inte bara byta till Nintendo för att den är lika stark som en Pro.
Gratis online en generation borde väl iofs få över en hel del folk?
Postad 05 oktober 2016 - 12:25
Nej jag tror faktiskt det är irrelevant för att få över de spelarna som spelar CoD, BF och liknande. De kommer ju inte byta från sin favoritkonsol. De som köper en NX som kompletterande konsol eller bärbar konsol är en annan sak, men de gör det knappast för att spela CoD om de redan har en konsol att spela på. Tror du t.ex. många av Playstationspelarna på forumet hade börjat spela CoD och BF på NX för att det är gratis online =P ?
Sen får vi väl se om de kör på gratis online igen. Hoppas det, men det är ju en rejäl inkomstkälla.
Postad 06 oktober 2016 - 17:45
Hm... Om vi nu utgår från att ryktena stämmer gällande förseningen, kanske planeras releasen till julen nästa år vilket skulle vara rätt logiskt eller hur? Men då måste det nästan innebära att Nintendo även väntar med avslöjandet till E3 2017, då presenterar de sin nya konsol ungefär 5 till 6 månader innan utsläppet i November eller kanske även i December vilket också är rätt lagom mellanrum. Fast jag har säkert fel, men fortfarande känns det lite konstigt att Nintendo skulle presentera sitt stora projekt som de lyckats hålla tyst om i flera år under en liten Nintendo Direct, det borde vara under något mycket större eller hur?
Postad 06 oktober 2016 - 18:47
Ja ska den släppas i mars så börjar tiden rinna iväg för Nintendo, de måste släppa info snart annars är den nog tyvärr försenad
Postad 06 oktober 2016 - 18:51
Ja, om dom bara visar upp maskinen på ett Nintendo Direct, så är dom ju helt blåsta i huvudet.
Endast hardcore Nintendo fans kollar på dom sändningarna, så vill dom nå ut till den stora massan med maskinen,
så bör dom helst visa upp den på nån stor mässa, eller liknande.
Dom måste fan göra rätt denna gången, och inte klanta till releasen, likt med Wii U.
STOR reklam kampanj, som gör det omöjligt för folk att missa NX, och som verkligen visar upp vad den går för.
Och ingen usel "familj sitter i soffan och viftar med kontroller" trams.
Dom måste gå in "all guns blazing", med en trailer som levererar som en käftsmäll
Jag vill verkligen att Nintendo ska lyckas denna gången.
För om det blir ännu en flopp...
Postad 06 oktober 2016 - 20:31
finns det rykten från trovärdiga källor som säger att den kan vara försenad?
Postad 06 oktober 2016 - 20:38
Du menar som när Reggie försökte förklara att hårdvaran inte spelar så stor roll? Tror nog Nintendo pissade på sig när dom fick reda på Ps4 PRO och gjorde nummer två när MS valde att revelea Project Scorpio.
Sen, om det har gjort till att Nintendo valt att gå in o göra hårdvaruändringar låter vi vara osagt. Men dom går nog inte på samma mina som när dom släppte WiiU.
Postad 06 oktober 2016 - 21:48
Nej. Betyder inte att den inte kan vara försenad. Men det finns inget konkret. Som jag sa tidigare så har de ett investerarmöte i oktober, kanske ni kan vänta till dess? Börjar bli lite tjatigt nu, känns som att de fem senaste sidorna i tråden handlar om folk som undrar vart NX är. Tids nog får vi veta.
Du menar som när Reggie försökte förklara att hårdvaran inte spelar så stor roll?
Nu har du tagit upp den intervjun en handfull gånger säkert, men han försökte inte förklara att hårdvaran inte spelar så stor roll. Han sa att för Nintendos del så handlar det inte om att vara kraftfullast, utan om innehållet (spelen). Om de satsar på en hybrid är väl det ganska logiskt.
Sen förstår jag inte varför du tror att de pissade på sig när de såg Pro och Scorpio när de de två senaste generationerna inte har brytt sig om prestanda. Med Wii hade de något som konkurrenterna inte hade. Med Wii U hade de något som konkurrenterna inte hade. Nu verkar de ha något som inte konkurrenterna har. Borde det snarare inte tyda på att de går sin egen väg än att de försöker apa efter konkurrenterna?
Ja, om dom bara visar upp maskinen på ett Nintendo Direct, så är dom ju helt blåsta i huvudet.
Endast hardcore Nintendo fans kollar på dom sändningarna, så vill dom nå ut till den stora massan med maskinen,
så bör dom helst visa upp den på nån stor mässa, eller liknande.
Men på vilket sätt är det logiskt att resonera som om att det bara är de som tittar på själva eventet som får reda på det och sen stannar informationen där för att ingen förmedlar den vidare? Kommer inga nyhetssidor eller nyhetssändningar att bevaka avtäckandet av NX om det sker på ett Nintendo Direct?
Media existerar, de når inte fram till Pelles mamma Gunvor bara för att de gör en storslagen show, hon läser det i tidningen eller ser det på nyheterna.
Vilken kanal de använder för avtäckandet är irrelevant, marknadsföringen efteråt är relevant.
Postad 06 oktober 2016 - 22:42
Så du tror inte ett stort event, där Nintendo visar upp den LIVE på stora scenen, framför både internet och media/publik på plats (likt vad Sony, Microsoft, Apple m.m. gör), och där en entusiastisk publik vrålar av lycka, skulle slå lite större, och visa att dom verkligen menar allvar igen, jämfört med en förinspelad video?
Postad 06 oktober 2016 - 23:01
Så du tror inte ett stort event, där Nintendo visar upp den LIVE på stora scenen, framför både internet och media/publik på plats och där en entusiastisk publik vrålar av lycka
Jag tycker det är en fin fantasi med vrålande publik, som visserligen skulle kunna bli verklighet . De har ju visat upp de flesta av sina konsoler live vad jag vet.
Men ditt påstående som jag argumenterade mot var att de inte når ut till den stora massan med ett Direct och det gör de eftersom det finns nyheter. Det kvittar vilka som kollar på själva eventet för den stora nyheten överallt nästa dag kommer vara vad NX var. De hade inte Zelda på scenen under E3 och det var ändå det överlägset mest omtalade spelet. Scennärvaro är mycket överskattat.
Det är för övrigt bara hardcorefans som kommer titta på en eventuell "stor" Nintendomässa också. Inte den stora massan iaf . Så som sagt, det är poänglöst att bara prata om vilka som kommer titta på ett separat event, vi har nyheter och Internet så det når ut till alla som är det minsta intresserade. Precis som jag fick reda på Pokemon Go utan att ens vara det minsta intresserad. Det är marknadsföringen efteråt som ska vara bra, tydlig och gärna aggressiv.
Personligen vet jag inte vad jag föredrar. Visst är det riktigt roligt med ett LIVE-event med publik om så bara för att få se reaktionerna, men i så fall måste det göras ordentligt. Se på Sonys patetiska insats med Pro, jag är inte så sugen på att se trailers i låg SD-kvalitet när NX utannonseras bara för att få det "live". Gör de ett förinspelat event så kan de visa trailers i Full HD utan minsta lagg och allt är regisserat och styrt så att det inte blir några misstag eller pinsamma händelser. Så jag är kluven. Det finns fördelar och nackdelar med båda formaten.
Redigerat av Zoiler, 06 oktober 2016 - 23:06.
Postad 07 oktober 2016 - 05:59

Samt var revealen ska ske
Postad 07 oktober 2016 - 09:27
Det enda företag man hört prata bra om NX är Ubisoft och bara det är oroande nog i mina öron, jag får iaf Ouya vibbar över NX även om så klart Nintendo har mer erfarenhet, men man verkar lika usla med tredjepart som man alltid varit.
Postad 07 oktober 2016 - 15:07
Det enda företag man hört prata bra om NX är Ubisoft och bara det är oroande nog i mina öron, jag får iaf Ouya vibbar över NX även om så klart Nintendo har mer erfarenhet, men man verkar lika usla med tredjepart som man alltid varit.
Jag stör mig så mycket på hur folk missbrukar ordet "man" numera. Du kan inte säga "man" har bara hört Ubisoft prata bra om NX såvida det inte är fakta och det är det inte. "Du" har hört det. Använd "jag" och inte "man" så blir meningen korrekt och läs sedan på mer på nätet så hittar du fler positiva uttalanden från andra. Att t.ex. CDPR och Take Two är positivt inställda till en Nintendokonsol är snarare ganska ovanligt.
Vet vi om den är försenad?
Ne.
"vi vet ingenting alltså är allt jättedåligt det säger sig självt!"
"Jag har hört en utvecklare prata bra om NX, så de andra måste tycka den är värdelös".
Postad 10 oktober 2016 - 09:28
http://www.eurogamer...verkar-ha-lackt
saxat:
En person som jobbar hos en större butikskedja (högt upp, dessutom) sägs ha släppt en massa hemlig information. Så klart är detta enbart fluff tills dess att Nintendo själva bekräftar.
Marketing
- "Interact with your game on the go." phrase seen on a poster.
- Strong co-branding effort with a Mario launch title on many posters.
- Console is currently set to launch with least 4 titles on deck.
- Stores should be receiving demo units around February.
- Base price point seems to be sitting at $299.99
Bundle
- The NX is currently set to have a bundle option.
- The contents of this bundle is currently unknown.
- Bundle price is currently sitting at $399.99
Packaging
- The packaging for the NX will be slightly larger than the Wii U's packaging.
- The packaging is relatively clean and simple and is similar to the Wii U in terms of package design.
- The color scheme for the packaging is white and blue (compared to the Wii U's blue and black).
- The packaging still says "NX" however there is still no indication if this is a placeholder or the final name.
- The areas of the packaging that would usually depict the hardware were blurred and redacted by Nintendo in attempt to keep it hidden.
Features and Specs
- Games will be on cartridges - Information from another source leads us to believe that these will be about the size of a Compact
- 4k streaming has been mentioned. - What this likely means is playback of content such as Netflix, etc. Not gameplay.
- 1080p and 60fps are being used by the marketing teams in relation to gameplay on to the console portion. I've heard unconfirmed rumblings of 900p for the infamous hybrid part of the device.
Redigerat av wictor, 10 oktober 2016 - 09:41.
Postad 10 oktober 2016 - 10:34
Postad 10 oktober 2016 - 13:02
Var inte nån av dom källorna redan debunkad? Var från 2st om jag inte minns fel.
Efter att ha slagit upp vad "debunkad" betyder så är mitt svar, jag vet faktiskt inte. Nyheten har publicerats igår/idag på flera olika sidor.
Postad 10 oktober 2016 - 13:07

Om jag förstår rätt så är det sista delen som inte stämmer? Enligt http://gonintendo.co...-retail-partner
Postad 17 oktober 2016 - 10:01
Avtäckning 21e Oktober spekuleras det i...
http://www.itechpost...ts-roll-out.htm
Edit: Hehe Silverdogg du han före, jag skulle inte sippat på kaffet så länge med andra ord.
Redigerat av wictor, 17 oktober 2016 - 10:02.
Postad 18 oktober 2016 - 19:44
Emily Rogers tror också på den här veckan. Vore som sagt smutt inför investerarmötet.
Snart händer det?
Postad 19 oktober 2016 - 10:56
Denna info (21 Oktober) + Red Dead 2?
Oktober är räddad! Vad tror ni, kommer RDR2 släppas till NX?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar