Är det någon som vet hur man kommer in i servicemenyn och ser antal timmar TVn varit på t.ex.?
LG EG910 55" TV - 55EG910V
(TV)
|
7
|
(29)
|
Inga priser |
Postad 15 April 2016 - 17:11
Postad 16 April 2016 - 12:08
Är det någon som vet hur man kommer in i servicemenyn och ser antal timmar TVn varit på t.ex.?
Man måste ha en servicefjärr till det, eller använda en programmerbar fjärr om man vet koderna.
Postad 18 April 2016 - 14:52
Hur länge tror ni denna TV går att köpa innan modellen så att säga utgår?
Såg ett riktigt bra exemplar idag utan någon vidare tint att tala om. Får mig att bli sugen på att sälja min 910V billigt och försöka med panellotteriet tills jag får en bra. Finns ju typ inget bättre ute nu för en vettig peng om man får ett bra exemplar (litar inte riktigt på att 4k OLED är drägliga när det gäller bandingen).
Postad 20 April 2016 - 19:23
har läst att ni nämner nått om "tint" i denna trår..att vissa panel har det....fattar inte riktigt vad det är..kan nån förklara enkelt vad det är,och när man enklast ser det...mörka/ljusa scener...
och är 920:an lika drabbad?
Postad 22 April 2016 - 10:36
Jag är ingen stor skribent i forum men har följt många OLED-trådar till och från de senaste åren. Med avseende på det som diskuterats de senaste månaderna i denna tråd kanske jag har relevant information att bidra med. Min reflektion rör 65EF950V men eftersom det hela rör tinten och dess effekt på upplevelsen så tyckte jag att inlägget hörde hemma i denna tråd ändå.
Min bakgrund: Rätt intresserad av ljud/bild. Med viss rätt kallad bildnörd av kompisar etc. Äger sedan tidigare bl.a en Epson TW5000 för film (var bland det bästa i projektorväg som gick att köpa då det begav sig, kostade då 30k+). Tittat på en del film via Kuros etc. Men jag är inte överdrivet petig och har stor acceptans för att det inte går att köpa bildförmedlare som har "alla rätt". Det handlar om vilka kompromisser man kan leva med.
Nåväl. Jag köpte en 65EF950V i december. Sammansatt i Polen i September 2015. Jag kollade under ca tre veckors tid på runt 25 filmer samt en del tv.
Bildkvalitén var i huvudsak makalöst bra. Vissa 4k-klipp på youtube var så bra att det nästan kom tårar - komprimeringsartefakter till trots. 3D som jag aldrig tidigare sett någon vits med - blev ofattbart bra. Jag köpte på mig ett tiotal 3D-referensfilmer direkt och vissa scener var så gripande att man måste ha upplevt det för att själv förstå. Jag är helt säker på att om det var så här som 3D hade varit från början (Stor Oled, riktigt välgjorda 3D-filmer, passiv 4k (dvs 1080 upplösning i 3D) så hade ingen sagt att det var en taskig gimmick! Och 3D hade blivit riktigt stort.
Till svagheterna:
Jag upplevde inga direkta problem med vertikal bandning på mitt exemplar, Även om jag såg det vid några tillfällen så var det så sällsynt att jag fann det totalt acceptabelt då det kanske rörde sig om fem tillfällen på 75 timmars tittande.
Near black crushes fanns där - helt klart. Men jag tyckte ändå att det gick att hålla i tillräcklig kontroll mha inställningar. Detta problem var heller inte något som jag upplevde som något avgörande.
Dock: panelen led av en oerhörd rosa tint i den vänstra delen av skärmen. Ca 15-20% av den totala ytan var berörd. Det yttrade sig som ett brett vertikalt rosa band. Detta syntes under både dagsljus samt totalt nedsläckt rum (pga vita väggar/tak så blev det dock en massa ströljus tillbaka på tv:n). Det intressanta var att från ca 45 graders betrakningsvikel åt båda sidorna, samt även i vertikalled (dvs titta ned på tvn ståendes på stol) - så fanns inte ett spår av tinten! Detta fick mig att dra slutsatsen (men jag kan ha fel) att det inte var fel på panelen utan snarare reflexfilter eller dylikt.
Tinten var så kraftig att vid tittande på vinterstudion var inte snön lite rosaaktig - den var kraftigt rosafärgad. Även i princip alla ljusa scener på blurays var påverkade (så det var inte bildkällan som var problemet heller). Jag såg tinten genom nästan alla ljusa scener, dvs inte bara vita. Vissa färger var mer påverkade än andra.
Jag försökte leva med problemen men gav upp och lämnade tillbaka den innan de trettio dagarnas öppet köp var till ända. (det var leveranstid på nya så att byta och testa en ny var inte möjligt - skummade därutöver igenom ca 1000 (!) forumssidor på andra stora tv-forum och konstaterade att problemet verkar finnas på de flesta av LGs oleds och jag orkade inte med att byta massa 65:or bara för att riskera att konstatera att alla har samma fel).
Detta gäller alltså en platt 65" i EF-serien. Så jag tror problemen gäller ett stort antal av deras linjer (om inte alla) samt att det absolut verkar vara ett slags panellotteri då vissa paneler ser mindre illa ut än andra. Hade jag inte haft tintproblemen var tvn lätt värd 50 kkr men med dessa problem skulle jag inte ens betala 10kkr (tinten riskerar att förstöra trettio scener i en och samma film). Jag tycker inte att en kraftig färgtint som påverkar en stor del av alla scener kan ligga inom "produktspec" - det är rätt nonchalant av LG. Men samtidigt har jag förståelse för dem också. Detta är rintigt dyra tv-apparater att producera och uppenbarligen verkar det vara mycket svårt att applicera dessa reflexfilter (eller vad problemet än må vara). Och det går naturligvis inte för dem att bara sälja apparater som har acceptabel (ur kundhänseende) kvalité då deras yield skulle bli så låg att priset för de apparater som såldes skulle bli enormt högt (dvs ingen marknad skulle finnas kvar).
Kontentan är att det är surt att ha levt med en nästan helt enastående tvapparat i knappt en månad men sedan inse att en av dess brister är så stor att det inte går att leva med den. Sjukt frustrerande.
Postad 22 April 2016 - 15:12
Det intressanta var att från ca 45 graders betrakningsvikel åt båda sidorna, samt även i vertikalled (dvs titta ned på tvn ståendes på stol) - så fanns inte ett spår av tinten! Detta fick mig att dra slutsatsen (men jag kan ha fel) att det inte var fel på panelen utan snarare reflexfilter eller dylikt.
Ja, jag är nästan säker på att det är reflexfiltret som orsakar det. Ljus som träffar panelen utifrån reflekteras ju som rosa, så det är väl en effekt från andra hållet man ser, dvs från panelen.
Fast det är konstigt att skillnaden är så stor mellan olika exemplar. Har väldigt lite på min 910V och såg en 910 och 960 i butik häromdan, som inte heller hade någon tint att tala om. Fast de väljer väl ut bra exemplar till butikerna iofs.
Hursomhelst är 910V den bästa TV jag har haft, med stor marginal. Men det hade såklart varit annorlunda om den hade haft mycket tint.
Postad 22 April 2016 - 23:01
Ja, jag är nästan säker på att det är reflexfiltret som orsakar det. Ljus som träffar panelen utifrån reflekteras ju som rosa, så det är väl en effekt från andra hållet man ser, dvs från panelen.
Fast det är konstigt att skillnaden är så stor mellan olika exemplar. Har väldigt lite på min 910V och såg en 910 och 960 i butik häromdan, som inte heller hade någon tint att tala om. Fast de väljer väl ut bra exemplar till butikerna iofs.
Hursomhelst är 910V den bästa TV jag har haft, med stor marginal. Men det hade såklart varit annorlunda om den hade haft mycket tint.
Kan inte tala för alla butiker, men i de jag har jobbat i så var butiksexemplaren alltid en random utplockad från vanliga leveranserna. Dvs om vi fick 10 st apparater så togs en ut och blev butiksdemo.
Postad 23 April 2016 - 08:25
Ja hade min 950 haft obetydligt med tint hade jag behållt den i väldigt många år. Med tanke på bl.a. din post blir jag lite sugen på att köpa en 910 eller 920 nu när de ligger i så bra pris för att se om jag kan ha flyt med panelen. Och vara beredd på att lämna tillbaka om exemplaren inte känns tillräckligt acceptabla. 55" är ju utöver halva priset dessutom betydligt smidigare att hantera/returnera.Hursomhelst är 910V den bästa TV jag har haft, med stor marginal. Men det hade såklart varit annorlunda om den hade haft mycket tint.
Tack!^^ hatten av, ett första-inlägg av rang det.
Postad 25 April 2016 - 22:57
Ojämn svärta.
Har ett ljust fält mitt i bilden vid svart bakgrund, tonad ut mot kanterna och jämn vertikalt. Gjodre en bild för att illustrera. Har kontaktat support. Någon som känner igen detta?
/Janne
Bifogad fil(er)
Postad 26 April 2016 - 17:17
Du har troligtvis ställt in svartnivån fel.
Om TVn är helt ny, så tar det några timmars användning (och tid i standby) innan den har kalibrerat svartnivån med.
Postad 27 April 2016 - 13:38
Proffskalibrerad från dag 1. Använd sedan nyår minst 5tim per dag…
/Janne
Postad 27 April 2016 - 20:22
Proffskalibrerad från dag 1.
Svartnivån får du ställa in separat för alla anslutna enheter/ingångar. Vid kalibreringen matchades det bara mot en källa, dvs den som användes vid kalibreringen.
Det som syns på din bild är att svartnivån är en aning för hög. Att bilden tonar ut mot sidorna då är helt normalt på OLED, och det ser jämnt ut vilket är bra. Ändra ljusreglaget tills det försvinner.
Lägg sen denna bilden på ett USB-minne och "spela upp" i t ex Blurayspelaren:
http://gonedigital.n...Stest-black.png
Postad 27 April 2016 - 21:21
Hej, tackar.
Jag hade gått och höjt ljusstyrkan vilket ledde till detta symptom. Hade kopierat kalibrerade inställningarna till expertläge1 och tweakat lite för att öka ljusstyrkan för dagtid och såg inte att svärtan ballade ur…
För att öka ljusstyrkan för dagtid ändrade jag nu istället OLED-ljusstyrkan vilket inte fuckade upp svartnivåerna alls såvitt jag kan se ![]()
Så attans bra bild denna TV har! Riktigt nöjd.
/Janne
Redigerat av surfjanne, 28 April 2016 - 07:02.
Postad 28 April 2016 - 16:45
Ja hade min 950 haft obetydligt med tint hade jag behållt den i väldigt många år. Med tanke på bl.a. din post blir jag lite sugen på att köpa en 910 eller 920 nu när de ligger i så bra pris för att se om jag kan ha flyt med panelen. Och vara beredd på att lämna tillbaka om exemplaren inte känns tillräckligt acceptabla. 55" är ju utöver halva priset dessutom betydligt smidigare att hantera/returnera.
Tack!
Samma här. Går det att få flyt med panelen är 910V mycket värd. Jag hade oflyt med min och varken elgiganten eller LG ville hälpa mig så jag gav bort min TV i slutändan, men kanske till sommaren att jag provar panellotteriet igen. Bara man inte blir svartlistad eller så om man lämnar tillbaka många TVs ![]()
Skulle gärna kolla in de nya modellerna som kom i år, men är inte övertygad att LG löst banding/jailbars problemet som störde mig sjukt mycket med 920V. Gick i princip inte att se en film med lite mörka scener/mörka väggar utan att det blev banding, helt sanslöst att en sådan TV fick så bra recensioner när den kom. Därför är jag skeptisk till de nya 4K-modellerna även om de hittils fått bra recensioner.
Redigerat av Brother Spartacus, 28 April 2016 - 18:18.
Postad 01 May 2016 - 08:18
Vad kan man generellt göra om man har ett fel som tillverkaren hävdar är "inom spec"?
Om man vet att det skulle gå att få bättre genom panelbyte t.ex? (som på min gamla TV med tinten).
Är det ARN som gäller då eller finns det någon annan instans? Tar ju ett halvår att bearbeta en sådan anmälan har jag hört ![]()
Jag läser då och då på forum att användare får sina TVs utbytta av tillverkarna om de har banding eller tint, brukar vara på amerikanska forum dock. Detta är bara inom de första 30 dagarna de går med på detta för att kunden inte ska lämna tillbaka TVn antar jag?
Redigerat av Brother Spartacus, 01 May 2016 - 08:34.
Postad 02 May 2016 - 06:51
Samma här. Går det att få flyt med panelen är 910V mycket värd. Jag hade oflyt med min och varken elgiganten eller LG ville hälpa mig så jag gav bort min TV i slutändan, men kanske till sommaren att jag provar panellotteriet igen. Bara man inte blir svartlistad eller så om man lämnar tillbaka många TVs
Du skriver att du har gett bort TV:n men fortsätter att göra inlägg om hur missnöjd du är. Vi har nog förstått det vid det här laget ![]()
Postad 02 May 2016 - 06:53
Som jag skrev, har man flyt är det inget fel på den, tvärtom.
Här är en video som uttrycker mitt missnöje lite, för er som gillar Der Untergang-parodier:
http://captiongenera...is-2016-OLED-TV ![]()
Redigerat av Brother Spartacus, 02 May 2016 - 06:59.
Postad 02 May 2016 - 09:53
Du skriver att du har gett bort TV:n men fortsätter att göra inlägg om hur missnöjd du är. Vi har nog förstått det vid det här laget
Ja det börjar bli ledsamt nu. Alla fattar att du köpte något och blev besviken.
Postad 02 May 2016 - 17:49
Ja det börjar bli ledsamt nu.
Led-samt är det väl om man köper en Samsung med clouding
Postad 03 May 2016 - 06:52
råkade få se bilden på denna tv, jädrans vilken bild. är det en bra tv det här, var ju helt klar att jag ville ha en 4k tv. innan jag fick se den här. kan man leva med den curvade bilden.
Postad 03 May 2016 - 18:57
Med lite otur så kan den ha lite tint problem vissa exemplar
enligt mig mycket tv för pengarna.
Postad 03 May 2016 - 19:51
råkade få se bilden på denna tv, jädrans vilken bild. är det en bra tv det här, var ju helt klar att jag ville ha en 4k tv. innan jag fick se den här. kan man leva med den curvade bilden.
Mycket nöjd, har inga problem med tintningar e.dyl. Klockren bild. Har aldrig gillat kuvade skärmar, men här har man inget val. Dock ganska liten kurva på denna, har vant mig och tänker inte alls på detta numera. Köpte en kalibrerad på Elgiganten, de tog typ 800:- extra och lade kalibreringen på Bio-läget. Kopierade inställningarna till expert-läget och höjde OLED-styrkan för dagsljus. Byter mellan de två lägena. Stängde också av all jäkla rörelsekompensation...
/Janne
Redigerat av surfjanne, 03 May 2016 - 19:53.
Postad 08 May 2016 - 22:45
Postad 09 May 2016 - 07:15
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 09 May 2016 - 07:16.
Postad 09 May 2016 - 10:57
Ok! Funderar faktiskt lite på denna mest pga priset. Känns som man betalar 20k extra (55b6) för att slippa bandingen bara. 4k är inte så jättemkt skillnad på 55" och HDR känns lite prematur just nu.
Ja det är sjukt mycket TV för pengarna ändå. När det gäller bandingen så är den inte så farlig på 1080p-modellerna, den syns mest när en film har grå svärta och då går det att sänka brightness lite och bli av bandingen. På 4k-modellerna däremot är min erfarenhet att bandingen syns betydligt mer och oftare. Hdtvtest var inne på samma spår och menade på att det hade att göra med upplösningen i sig och antalet pixlar som ska "korrigeras".
Det man behöver vara uppmärksam med denna TV är däremot tint. Några har det, andra inte. Jag funderar själv på att ge denna en andra chans eftersom en hel del verkar ha tintfria paneler eller lindrig tint.
Postad 09 May 2016 - 16:27
Postad 09 May 2016 - 17:11
Låter positiv det. Även om jag vet mycket väl vad bandingen innebär. Förbereder mig på en del åka o bytaför att få ett bra ex.
Yes, du kan så klart åka på ett dåligt ex. med band i mitten men generellt skulle jag säga att 1080P-modellerna inte har problem med det på samma sätt som med 4K-modellerna. Ärligt talat tror jag 910V och 930V är bättre med bandingen än de kommande modellerna t.o.m, i och med att de är 4k. Lite vignetting såg jag på min 910V förut, men det är bara i specifika scener i vissa väldigt mörka filmer.
Är också lite sugen på att köpa denna TV, om det går att få en panel med acceptabel tint. Tänkte ta en runda på stan med en USB-sticka och testa och se hur det kan skilja sig mellan exemplar. En annan tanke jag hade var att testa 930V igen, för den hade så vitt jag kommer ihåg bara en bråkdel av tinten jag sett på 910V hemma och i butiker, Kill Bill volume 2 med det svartvita i början såg riktigt bra ut, ångrar nu att jag lämnade tillbaka min andra 930V förra sommaren
Men men.. får man jackpot på en bra 910V-panel kan det nog se riktigt bra ut där med
Redigerat av Brother Spartacus, 09 May 2016 - 17:12.
Postad 13 May 2016 - 19:06
Änsålänge har jag provat lite blu-ray, Netflix osv.
Det är fortf ljust men hittils är det enligt mina förväntningar.
Ser knappt att det är en 1080 panel förräns jag testade 3D. Men även där klarade sig tv'n bra
Bilden är suverän. Som alla andra oleds.
Tycker inte den var sååå seg som jag trodde att den skulle vara.
Var oroligt över tinten men verksr ha klarat mig från rosa kanter, är panelen 100 vit vid vit backgrund? nej. Kanse lite gult möjligtvis Men inget iögonfallande änsålänge.
Vi får se hur det ser ut i mörker och efter ett par komp cyklar.
Tv'n är tillverkad 602.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 13 May 2016 - 19:08.
Postad 13 May 2016 - 19:28
Nice. Berätta gärna hur den funkar i svartvitt material (som kill bill 2 på netflix) och om gråskalan är jämn över hela bilden. Testade med kalibreringsskiva från hi-fi klubben och där fick jag rosa tint över halva min 910V innan jag skickade tillbaka den. Funkar detta bra för dig? I så fall kanske jag skulle jag testa på denna igen. OLED är ju förbannad bra på många sätt..
Postad 14 May 2016 - 07:26
Mest positiv är jag till bandingen, som några andra har skrivit den är väldig mild och inte lika skarp som på 920-950.
Första är på cinema och andra på Standard.
Man kan se en svag gulaktig nyans i mitten
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 14 May 2016 - 07:58.
Postad 14 May 2016 - 17:31
Hej kollat lite mer bl.a. Kill Bill scenerna och är väldigt nöjd änsålänge. Ingen rosa tint vad jag kan se. ska lägga upp en white slide sen. Så får ni döma.
Mest positiv är jag till bandingen, som några andra har skrivit den är väldig mild och inte lika skarp som på 920-950.
Första är på cinema och andra på Standard.
Man kan se en svag gulaktig nyans i mittenmen det ser jag som "inom spec" för mig själv
Nice! Ser ju riktigt bra ut. Det där kan jag inte tänka mig borde orsaka några problem överlag. Blir riktigt sugen nu på att beställa en 910V. Får man fråga var du beställde ifrån? (så man får en nytillverkad panel)
Postad 14 May 2016 - 18:04
Såg på tv'n att den körde ett kompcykel innan (tror faktiskt att det är den första) kommer att titta efter skillnader sen när vi kommer hem igen
Postad 15 May 2016 - 18:24
jag köpte på MM. Där har de oftast tv'n på golvet och då är det lätt att se tillvmånad(serienummer) EG har inte dessa på lager i butik, iaf i Stockholm.
Såg på tv'n att den körde ett kompcykel innan (tror faktiskt att det är den första) kommer att titta efter skillnader sen när vi kommer hem igen
Är TVn svår att montera ihop med foten själv, tro? hade hjälp förra gången men ska kanske försöka mig på att göra det själv den här gången
Postad 15 May 2016 - 18:53
Hittade ett mindre bra ex när vi var ute och tittade.
Wow! Den var...olikfärgad över hela skärmen.
Postad 15 May 2016 - 19:08
Tv'n väger inte så mycket så jag tyckte att det var ganska lätt, kan du be någon hjälpa dig är det bättre.Är TVn svår att montera ihop med foten själv, tro? hade hjälp förra gången men ska kanske försöka mig på att göra det själv den här gången
Svåra moment. När tv'n ska lyftas och läggas ner mot lådan för att fästa foten. Jag tar med en hand under och andra handen på översidan. Sen lirkar jag upp tv'n så att den är fri på undersidan och lägger sedan ner den, face down, med framskyddet fortfarande på.
Läs instruktionerna som finns på Fridolin-biten, den mittersta. Sorry frigolit.
Andra svåra är att lyfta upp teven sen, samma fattning dock med foten på. En hand över en under , framskyddet kvar.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 15 May 2016 - 19:09.
Postad 16 May 2016 - 16:27
Läs instruktionerna som finns på Fridolin-biten
Haha, Gustav Frigolit.
Foten är enkel att montera, men det är lite nervöst när man ska lyfta TVn på plats, från emballaget. Panelen är ju inte direkt tjock. En månad efter installationen hittade jag förresten plastfilmen på baksidan där det stod "remove before using the TV" ![]()
Redigerat av Ageve, 16 May 2016 - 17:27.
Postad 17 May 2016 - 16:00
Haha, Gustav Frigolit.
Foten är enkel att montera, men det är lite nervöst när man ska lyfta TVn på plats, från emballaget. Panelen är ju inte direkt tjock. En månad efter installationen hittade jag förresten plastfilmen på baksidan där det stod "remove before using the TV"
Klockrent ![]()
Men tycker ni att det går att göra detta på egen hand? Saken är den att jag köpt en hel del elektronikprylar på sistone och jag skäms lite för att köpa en ny TV i nuläget, vill inte att mina anhöriga ska veta till en början, haha, tänker att de gott kan komma hem till mig senare och se att jag uppgraderat det ena med det tredje "oj, nu är det för sent att lämna tillbaka". Jag är ganska stark men samtidigt fingerfärdig/smidig när jag är nykter, men frågan är om det är omdömeslöst att försöka montera ihop denna själv?
Blev sjukt taggad av Chavals bild för övrigt, var ju typ bästa exemplaret jag sett hittils av en OLED, och då vet jag dessutom att banding inte är ett problem på 1080P-modellerna (det är min käpphäst typ, men jag har verkligen upptäckt skillnaden).
Redigerat av Unregistered2fdb2834, 17 May 2016 - 16:02.
Postad 17 May 2016 - 16:27
Batman begins scenen är min referens och där klarar sig tv väldigt bra! Kass scen men en tortyrtest för banding.
Kan sammanfatta med att det är samma tv som 920/950, samma bild, mindre banding och halva priset. Har provat en del 4k på de andra och med en bra källa är 910 väldigt skarp på 2,5-3 m. Jag saknar inte 4k. Och saknar inte HDR eftersom det finns knappt.
Inte ens när 920 ligger på 20 är kommer jag att byta.
Nu är jag skittrött på byten så den stannar kvar sålänge inte B6 skulle rasa i pris till 20
Ska lägga en nyare 5% slide på 910 nu när den är inkörd. Ligger på mitt galleri/Oled. Ett litet referensbibliotek för banding. Haha
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 17 May 2016 - 16:50.
Postad 17 May 2016 - 17:09
Har kört en del 4K-demos på datorn, som såklart skalar ner det till 1080p. Ser grymt bra ut...
Kör PC-läge, dvs RGB, och 12-bit färg vald i Nvidia-kontrollpanelen. Googla efter "black level test pattern" för att få rätt svartnivå (ljus runt 50 med 12-bit färg, och runt 40 med 8-bit).
1080p med RGB gör att både färg och gråskala får full upplösning, dvs 4K-material ser riktigt bra ut. Frågan är, kommer det att gå att få 1080p 4:4:4 output från en 4K Blurayspelare?
Redigerat av Ageve, 17 May 2016 - 17:12.
Postad 17 May 2016 - 21:26
Svårt att få hur det är IRL men det ser hyfsat jämt ut färgmässigt.
Bifogad fil(er)
Postad 18 May 2016 - 00:47
Någon som har koll på eventuella kommande prissänkningar på 910? Ser mest bluffsänkningar på grafen och tycker det borde vara dags snart.
Känns dumt att slå till om det skulle komma en prissänkning. Eller är TV:n för dominant på marknaden för att prissänkas ytterligare?
Redigerat av KN4S, 18 May 2016 - 00:50.
Postad 18 May 2016 - 05:19
Verksr oklart.
Postad 19 May 2016 - 22:13
Har gjort lite grova kalkyler att priset på 55EG910V i regel sänks med 13% var 50-80:e dag. Senaste statistiskt markanta sänkningen var dock hela 23 procent vilket har sin förklaring i mellandagsrean som gett en boost. Vi är konservativt sett cirka 20 dagar försenade på att få en ny prissänkning som med denna kalkyl skulle ta ned priset till högst 12690.
Vilken butik blir först? Elgiganten? NetOnNet? Sannolikt sker det under någon sommarrea när försäljningen stannar av. Eller så bryts trenden.
Postad 21 May 2016 - 07:45
När gammakompression höjs till max (vilket krävs för att se mörka partier, samt slippa bli bländad i ljusa) blir svärtan ojämn (svaga (transparenta) och suddiga vita ränder syns konstant i bilden på alla ingångar, förutom TVns inbyggda TV-mottagare). Annars galant bild.
Redigerat av Isaac, 21 May 2016 - 10:24.
Postad 21 May 2016 - 13:15
Så är det tyvärr. Man får kompromissa (inte så värst mycket) med att krossa lite svärta och slipa(minimera) dessa ränder.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
OLED-tv
277 bilder
43 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?