Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW45ES, HW65ES, VW320ES, VW520ES, VW550ES, VW5000ES

747 svar till detta ämne SONY
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2016 - 12:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Support för 2160p60 är/kommer vara relevant för Xbox One S/Scorpio och PS4 Pro ägare oxå.

Postad 01 november 2016 - 13:19

hbb_christian
  • hbb_christian
  • Hembiobutiken

• 56 inlägg
  • 0

Streaming tjänster och framtida tv sändningar :)

Tack för infon, jag dubbelkollade med mina kollegor ifall någon satt på den typen av material men dessvärre blev svaret nej. Ni kanske kan tipsa mig om vart jag idag kan få tag på det?

Support för 2160p60 är/kommer vara relevant för Xbox One S/Scorpio och PS4 Pro ägare oxå.

Ok, då ska det införskaffas en ps4pro =)

Postad 01 november 2016 - 13:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Tack för infon, jag dubbelkollade med mina kollegor ifall någon satt på den typen av material men dessvärre blev svaret nej. Ni kanske kan tipsa mig om vart jag idag kan få tag på det?

Ex en Panasonic UB900 och ett Ultra Netflix abb..  Eller demos här http://demo-uhd3d.co...php?cat=demouhd :)

Redigerat av mcmike, 01 november 2016 - 13:25.

Postad 01 november 2016 - 13:34

hbb_christian
  • hbb_christian
  • Hembiobutiken

• 56 inlägg
  • 0
Grymt tack för tipset,det får bli att packa upp en ub900 idag då som demo i butiken :)
Meda dra ord kan jag återkomma när jag fått ordning på inställningarna och kalibrering angående din fråga om 10 bitars material

Postad 01 november 2016 - 15:31

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Kikar på en HW45ES eller möjligtvis HW65ES. Skulle ni säga att det är värt att gå upp till 65an? Kommer köra i en vardagsrumsmiljö, kommer inte vara kolsvart i rummet mao.

Postad 01 november 2016 - 16:48

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Kikar på en HW45ES eller möjligtvis HW65ES. Skulle ni säga att det är värt att gå upp till 65an? Kommer köra i en vardagsrumsmiljö, kommer inte vara kolsvart i rummet mao.

Vad kommer du att ha för duk och hur stor?

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 01 november 2016 - 17:25

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Vad kommer du att ha för duk och hur stor?

Det blir en React-duk och skulle tippa att 95" är vad som är aktuellt! Ca 3.5m från projektor till duk.

Postad 01 november 2016 - 17:53

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Det blir en React-duk och skulle tippa att 95" är vad som är aktuellt! Ca 3.5m från projektor till duk.

Ok! Nyttan med HW65 är att du då kan blända ner ljuset från den om du upplever att bilden blir för stark. Detta är då förstås främst ett "problem" när du har helt mörkt i rummet när du tittar. Hur stark bild just du tycker blir för mycket behöver du värdera själv så det är svårt att svara på åt någon annan.

Tänk också på att med 95" (210cm bildbredd) så skulle du behövt 378cm i avstånd mellan duk/projektor för att uppfylla tillverkarens rekommendationer på 1,8x dukbredden. Du ökar alltså risken för vinjettering/hotspot med de förutsättningarna. Detta behöver inte vara ett problem, det beror helt på hur känslig du är för denna bieffekt. För att veta behöver du titta!

Postad 01 november 2016 - 18:12

Unregistered3d2d4d0e
  • Unregistered3d2d4d0e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag har exakt den kombinationen du pratar om. Jag upplever i bland att ljuset kan bli lite starkt fast man vänjer sig faktiskt (iaf jag).

Det jag har upplevt är att jag tappat lite detaljer i svart vilket jag också har fått tips om att det kan bero på lite för starkt ljus, kan vara en inställningsfråga med. 

Annars så är det riktigt bra bild måste jag säga tror absolut inte du blir besviken.

Postad 01 november 2016 - 18:24

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Tack för värdefull input!

Dahlberg_5: Har du 65 eller 45? Hur långt avstånd mellan proj och duk?

Skulle ni rekommendera att gå ned i storlek för att undvika hotspots?

Postad 01 november 2016 - 18:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har 4.1m lins/duk ungefär 100" (dock react 2.1) inge märkbar hotspot dock lite shine hade jag med HW45:an. Har dock personligen inga problem med detDemo kan bli billigast om man nu är känslig!

Redigerat av mcmike, 01 november 2016 - 21:19.

Postad 01 november 2016 - 18:32

Unregistered3d2d4d0e
  • Unregistered3d2d4d0e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Tack för värdefull input!

Dahlberg_5: Har du 65 eller 45? Hur långt avstånd mellan proj och duk?

Skulle ni rekommendera att gå ned i storlek för att undvika hotspots?

Jag har HW45. Jag har en kastlängd på 3,9m jag ser inte till någon hotspot inget jag tänker på. Det dom kallar shine ser jag. 

Att rekommendera nått lämnar jag till dom mer erfarna här, detta är mina personliga intryck, Jag är över lag otroligt nöjd.

En liten sak som jag har kommit på i efterhand, kanske inte har med detta att göra. Men att om jag hade vetat det jag vet i dag och haft lite större budget. (Detta kan jag endast uttala mig om nu när jag har min duk monterad hemma.)

I dag hade jag satsat på en 2:35 duk som är bredare än den jag har och en projektor med motor lins. 

Redigerat av Unregistered3d2d4d0e, 01 november 2016 - 18:41.

Postad 03 november 2016 - 07:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

Har uppdaterat med denna. Fungerar utmärkt. Klart bättre bild med HDR.

Härligt! Nu finns den även på denna sida av klotet :)

https://www.sony.co....T_160902_PSG/10

I dag hade jag satsat på en 2:35 duk som är bredare än den jag har och en projektor med motor lins. 

Ja det är både smidigt och en annan bildupplevelse med 2:35:1 dukformatet  :)

Redigerat av mcmike, 03 november 2016 - 07:35.

Postad 04 november 2016 - 19:19

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Ska spela lite PS4 på min projektor så det är mer aktuellt med 16:9 :)

En annan fråga, tror ni att en sån här montering funkar bra?:

https://ukhomecinema...jector-bracket/

Den sitter ju väldigt flush med taket, så jag funderar på om det blir strul med kastavstånd på ~3.5m

Postad 05 november 2016 - 07:50

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Ska spela lite PS4 på min projektor så det är mer aktuellt med 16:9 :)

En annan fråga, tror ni att en sån här montering funkar bra?:
https://ukhomecinema...jector-bracket/

Den sitter ju väldigt flush med taket, så jag funderar på om det blir strul med kastavstånd på ~3.5m

Jag har en hw40 å tyckte att bilden kom rätt högt upp med ett fäste som bara droppade 20 cm. Helt användbart med 250cm tackhöjd, men det fäste du pratar om höjer ju bilden minst 15cm till. Gränsfall säger jag. Iaf om du har projektorn på mindre än 3.5m från vägg.

Postad 05 november 2016 - 09:57

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har precis fått möjligheten att köpa en HW65:a. Jag är osäker på hur det fungerar med lens shift på den.

Jag har 248 cm i takhöjd, avståndet mellan lins och duk kommer vara 315 cm, duken kommer vara 95 tum.

Takfästen kommer vara https://www.hifiklub...ogels-ppc-2500/

Mitt mål är att ha ca 80 cm från golv till nedre kanten på duken.

Klarar projektorns lens shift av att få ner bilden så lågt eller måste jag ha ett annat takfäste? Vet inte alls hur jag ska räkna :(

Redigerat av Farzantic, 05 november 2016 - 09:57.

Postad 05 november 2016 - 10:14

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Det där blir tufft! Har väldigt lika förhållanden och har satt projektorn ca 2m upp på vägg. Då är jag inte långt från max i vertikal LS (ytterst lite horisontell). Syftar du på nederkant bild eller duk-kant?

Finns nog bra kalkylatorer att tillgå (sök instruktionsvibban) men spontant känns det somm att du kommer bli tvungen att jämka någonstans. Funkar inte väggen(?)

Postad 05 november 2016 - 10:44

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Du behöver få ner projektorn till ca 230cm från golv. Så ditt stativ behöver ge minst 18cm från tak till centrum på linsen.

Postad 05 november 2016 - 11:02

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tusen tack för snabba svar från er båda :)

Så Marcus, eftersom stativet är 13,5 cm samt att det tillkommer några centimeter till centrum på linsen så hamnar jag i alla fall rätt nära mitt mål på 80 cm då? Finns det någon kalkylator för sådana här beräkningar eller måste man använda sig av olika formler och räkna själv (jag är "matteanalfabet")?

Kanske är bättre med https://www.hifiklub...ogels-ppc-1540/ men då kommer projektorn väldigt långt ner i rummet istället...hmm

Redigerat av Farzantic, 05 november 2016 - 11:04.

Postad 05 november 2016 - 11:21

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Ja, du bör klara det eller iaf komma väldigt nära . Om du ska byta stativ så köp ett Chief istället, de är mycket stabilare för nästan samma pris. Tex Kit PD003 http://therock.se/pr...chief-kitpd003/ bygger 18cm och ger dig då några cm marginal så du slipper maxa lensshiften.

Postad 05 november 2016 - 15:11

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ah borde förstås ha länkat till något på The Rock istället, sorry :P

Ska absolut kolla på det stativet istället.

Är det någon direkt nackdel rent bildmässigt att maxa lens shift? Om jag skaffar ett Chief istället, är det då en fördel att förlänga ytterligare med ett rör eller räcker det med de 18 centimeterna?

Jag kommer förresten ha en React 3.0 duk, påverkar det hur långt ner jag bör ha projektorn i det här fallet? Tittavståndet är ca 3,5 meter.

Redigerat av Farzantic, 05 november 2016 - 15:13.

Postad 05 november 2016 - 15:30

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
När du använder lensshift så flyttar du bilden ut mot kanterna av objektivet och får därför en sämre skärpa i bilden ju mer du använder, därför vill man helst undvika ytterlägena. Så för bildens skull är det bättre med ett längre rör, men det får man ju väga mot det estetiska. Det spelar ingen stor roll för att det är en ReAct men optimalt vore att ha projektorn monterad lika mycket högre än centrum som dina ögon är under centrum av duken.

Lite oroande är däremot ditt korta avstånd eftersom ReAct ger en del vinjettering. Euroscreen rekommenderar 1,8x dukbredden, men du når bara 1,5. Hoppas du inte är känslig för detta. Själv blev jag "tvungen" att välja en DNP Supernova 08-85 till mitt vardagsrum av exakt samma anledning.

Postad 05 november 2016 - 16:16

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Nu har jag blivit en hel del klokare :)

Vad gäller vinjetteringen så får jag se hur känslig jag är. Jag vet inte än. Om det skulle bli ett allt för stort problem så får jag "vända" på vardagsrummet då det är 6 meter långt. Jag vill dock helst slippa det för husfridens skull.

Postad 05 november 2016 - 16:48

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Bortse från den här posten tack,

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 06 november 2016 - 16:41.

Postad 06 november 2016 - 16:45

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Du behöver få ner projektorn till ca 230cm från golv. Så ditt stativ behöver ge minst 18cm från tak till centrum på linsen.

Hur räknar du fram det?

Minns inte min takhöjd på rak arm, men tror den är på 250-260cm. Sedan har jag ca 3.5m avstånd mellan duk och projektor och siktar på att ha bilden ca 100cm från golvet (om jag minns rätt).

Postad 06 november 2016 - 19:36

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Jag bara vet att HW65 kan maxa drygt 30cm med sin lensshift så jag har inte använt någon kalkylator. Vill man veta exakt på centimetern så måste man ändå mäta med just det exemplaret som det gäller eftersom det skiljer lite mellan varje maskin. Men man vill ändå undvika ändlägena så lika bra att räkna med lite marginal från början.

Postad 07 november 2016 - 08:36

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Har lensshiften minskat så mycket mellan modellerna, jag vill minnas från min HW55 att man kunde skifta 50% av bildhöjden? Det var ju en ganska stor försämring för "vardagsrums"-installationer.

Postad 07 november 2016 - 10:03

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Nä, så mycket har man aldrig kunnat skifta Sony. På de tidigare HW modellerna var det dessutom lite mindre, vill jag minnas(HW10/15)

Sen beror det ju på hur man anger funktionen i %. Du skiftar ju från centrum och att man då kan skifta förbi hela bildens höjd med över 30% är ju ändå rätt mycket. Men tex Epson har ju lite mer, på sina modeller i samma prisklass.

Postad 07 november 2016 - 10:42

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Nä, så mycket har man aldrig kunnat skifta Sony. På de tidigare HW modellerna var det dessutom lite mindre, vill jag minnas(HW10/15)

Sen beror det ju på hur man anger funktionen i %. Du skiftar ju från centrum och att man då kan skifta förbi hela bildens höjd med över 30% är ju ändå rätt mycket. Men tex Epson har ju lite mer, på sina modeller i samma prisklass.

Enligt deras spec. var den 71%, men som du nämner mäter de från centrum av bilden, så man får ju i praktiken bara ut 21% "extra" om man är ute efter att placera den ovanför ovankant bild. Förstår faktiskt inte riktigt varför man designar så att neutral läget motsvarar mitt i bilden, hade varit mycket mer användbart med shift runt ett neutralläge som motsvarar ytterkant bild.

Postad 07 november 2016 - 10:59

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
För att centrum ger den skarpaste och bästa bilden!

/Marcus

Postad 07 november 2016 - 11:18

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
...och för att ge flexibilitet för montering av projektorn både rättvänd och upp och ned.

/Marcus

Postad 08 november 2016 - 09:34

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har precis fått hem min HW65:a. Jag har bara hunnit testa den mot en vit vägg i ca 4 timmar. Efter ett par timmar i lågt lampläge så började bilden flimra. Jag läste att folk som haft problem med detta "flickering" hade ändrat till högt lampläge för att få bort det, så jag gjorde det och ändrade sedan till low igen. Problemet försvann då.

På några amerikanska forum står det att man ska köra lampan på högt lampläge de första 100 timmarna för att minska risken för "flickering". Kan detta verkligen stämma? Känns konstigt att behöva göra så med en ny projektor som Sony marknadsför med en massa timmar i low.

Problemet har bara uppstått en gång än så länge men eftersom jag bara haft projektorn i en dag så vill jag veta vad jag kan förvänta mig. Ska jag reklamera projektorn direkt?

Postad 08 november 2016 - 12:41

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Jag har precis fått hem min HW65:a. Jag har bara hunnit testa den mot en vit vägg i ca 4 timmar. Efter ett par timmar i lågt lampläge så började bilden flimra. Jag läste att folk som haft problem med detta "flickering" hade ändrat till högt lampläge för att få bort det, så jag gjorde det och ändrade sedan till low igen. Problemet försvann då.

På några amerikanska forum står det att man ska köra lampan på högt lampläge de första 100 timmarna för att minska risken för "flickering". Kan detta verkligen stämma? Känns konstigt att behöva göra så med en ny projektor som Sony marknadsför med en massa timmar i low.

Problemet har bara uppstått en gång än så länge men eftersom jag bara haft projektorn i en dag så vill jag veta vad jag kan förvänta mig. Ska jag reklamera projektorn direkt?

Hade ett liknande problem på min 55'a, blev bara värre med tiden. Jag hade kontaktat dem direkt för att ha startat ärendet, sen om de säger att du kan vänta kan du ju testa att göra det. Men tror det var fel på strömförsörjningen i mitt fall, känns inte som något som fixar sig självt.

Postad 08 november 2016 - 19:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Nästan alla mina projektorer har haft "flimmer" i början, men inte några 100 timmar har behövts för att försvinna på heltid  :rolleyes:

Redigerat av mcmike, 08 november 2016 - 19:14.

Postad 10 november 2016 - 17:35

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 1

Nu har vår VW550ES fått rulla några timmar i butiken så idag kalibrerade jag den. På sedvanligt Sonymanér har vi riktigt bra färger direkt ur låda och med vitbalansen på plats så målar 550ES upp en väldigt lugn och korrekt bild, i yppersta klass. 550ES är väldigt lättkalibrerad då inga stora justeringar behöver göras för att nå en nästintill perfekt vitbalans(Under Delta1 10-100%). Däremot så mätte jag upp en svag S-kurva på gamman i läget 2,4. I vårt demorum är dock 2,2 bästa valet så jag slapp tweaka för att försöka korrigera detta.

550ES kan lämna rikligt med ljus, om än att den inte är den starkaste maskinen av idag. Strax efter tex JVC DLA-X5000 i sitt låga lampläge. Svärtan är i detta läge mycket bra, men når inte riktigt fram till X5000 så JVC håller fortfarande kontrast-tronen och Sony briljerar med sin lugna bild och fina panoreringar.

Lite ljusmätningar mot lite olika aktuella maskiner. Alla gjorda på samma vita 1,0 Gains Grandviewduk med en bildstorlek på 2m i bredd.

Sony VPL-VW550ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco(Low). 32fL
Sony VPL-HW550ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. High. 55fL

Sony VPL-HW65ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco(Low). 23fL
Sony VPL-HW65ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. High. 36fL

JVC DLA-X5000 User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco(Low). 38fL

Epson EH-TW7300 Läge Natural(inget filter) Kalibrerad. Eco. 42fL
Epson EH-TW7300 Läge Natural(inget filter) Kalibrerad. Medium. 51fL
Epson EH-TW7300 Läge Natural(inget filter) Kalibrerad. High. 60fL

Epson EH-TW9300 Läge Natural(inget filter) Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco. 50fL
Epson EH-TW9300 Läge Natural(inget filter) Iris fullt öppen. Kalibrerad. Medium. 60fL
Epson EH-TW9300 Läge Natural(inget filter) Iris fullt öppen. Kalibrerad. High. 71fL

Epson EH-TW6700 Läge Natural. Kalibrerad. Eco. 38fL

Postad 10 november 2016 - 18:57

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Tack för infon Marcus!

Har du nån uppfattning om hur den skiljer sig från föregångaren VW520?

Vet du om den lämnar mer ljus i kalibrerat läge än 520?

Postad 11 november 2016 - 11:31

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Tack för infon Marcus!

Har du nån uppfattning om hur den skiljer sig från föregångaren VW520?

Vet du om den lämnar mer ljus i kalibrerat läge än 520?

Jag fick tyvärr inte möjlighet att köra dem sida mot sida eftersom det blev ett glapp på några veckor med leveransen av nya 550. De har förstås väldigt mycket gemensamt men min upplevelse är att 550 levererar något mer ljus och en lite högre kontrast.

Postad 16 november 2016 - 14:17

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Flimret blev värre och värre tills jag testade att byta ut en skarvsladd jag använde mig av. Vips så försvann problemet. Inte ett flimmer på low lamp efter flera timmars tittande :)

Jag fick dessutom tag på ett Chief takstativ med ett 23 cm rör, så problemet med lens shift löste sig också.

Jag kan nu bara konstatera - s*tan vilken bra bild det blev till slut och vad härligt tyst den går. Jag hade en kompis med mig som precis köpt en stor och dyr OLED-TV. Han skruvade lite på sig och undrade tyst om han verkligen hade lagt sina pengar på rätt prylar :)

Redigerat av Farzantic, 16 november 2016 - 14:18.

Postad 19 november 2016 - 17:57

Fritjof
  • Fritjof
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Har precis beställt ett Chief KITPD003. Någon som vet om man behöver en specialplatta till HW65 som man behöver till JVC X35?

Postad 19 november 2016 - 19:11

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Har precis beställt ett Chief KITPD003. Någon som vet om man behöver en specialplatta till HW65 som man behöver till JVC X35?

Allt du behöver följer med i kitet.

Postad 19 november 2016 - 19:13

Fritjof
  • Fritjof
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Allt du behöver följer med i kitet.

Kanon. Tack för snabbt svar.

Postad 19 november 2016 - 20:48

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Kan ju säga att plattan är väldigt mycket smidigare om du nu mot förmodan vill koppla av och på projektorn ofta.

Postad 19 november 2016 - 21:32

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Kan ju säga att plattan är väldigt mycket smidigare om du nu mot förmodan vill koppla av och på projektorn ofta.

En sån platta ingår i kitet.

Postad 19 november 2016 - 22:12

Farzantic
  • Farzantic
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ingår en https://www.hembiobu...till-sony-proj/ i kitet? För det är väl en sådan du menar? Annars följer det med en platta i kitet som jag gissar att du kan använda stativets "armar" till. Med plattan jag länkade till behövs inte armarna.

Redigerat av Farzantic, 19 november 2016 - 22:12.

Postad 19 november 2016 - 23:36

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Ingår en https://www.hembiobu...till-sony-proj/ i kitet? För det är väl en sådan du menar? Annars följer det med en platta i kitet som jag gissar att du kan använda stativets "armar" till. Med plattan jag länkade till behövs inte armarna.

Jag förstår. Då pratar vi om olika plattor. Jag använder den som följer med i kitet och använder även armarna. Min projektor är en 30ES men de ser likadana ut undertill.

25052618803_02739eb3ee_o.jpg

Min SONY HW 30ES med en del av CHIEF-fästet monterad (man ser plattan jag pratar om)

25229870655_f5d76d7973_o.jpg

Här ser man hela fästet.

Postad 10 december 2016 - 17:50

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Lite ljusmätningar mot lite olika aktuella maskiner. Alla gjorda på samma vita 1,0 Gains Grandviewduk med en bildstorlek på 2m i bredd.

Sony VPL-VW550ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco(Low). 32fL
Sony VPL-HW550ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. High. 55fL

Sony VPL-HW65ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. Eco(Low). 23fL
Sony VPL-HW65ES User, Iris fullt öppen. Kalibrerad. High. 36fL

Tack!

Har du motsvarande värden på HW45 och HW40 o 50?

Postad 10 december 2016 - 18:02

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
HW45 är identisk med HW65(med iris fullt öppen) på denna punkten.

HW40 vill jag minnas lämnade i stort sett samma ljusflöde som dagens maskiner men gick inte att kalibrera lika bra. Även HW55 lämnade detsamma. HW50 bör ligga något under samt ge lite sämre svärta, men jag har inga exakta siffror till dig.

Postad 13 december 2016 - 16:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

avforums review av VW550 :)

https://www.avforums...projector.13150

https://www.youtube.com/watch?v=Wr6xS10NFjU

Redigerat av mcmike, 13 december 2016 - 16:10.

Postad 13 december 2016 - 17:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

avforums review av VW550 :)

Står på hyllan här hemma nu :) Grymt nöjd!

Postad 13 december 2016 - 17:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Står på hyllan här hemma nu :) Grymt nöjd!

Misstänkte det (Oppo tråden) Grattis :)

Även taggad med SONY

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.