Oppo släpper UHD-spelare till jul
919 svar till detta ämne
Postad 28 May 2017 - 08:02
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Ok! Då kanske det är på gång nu, då det finna en ny beta FW på andra sidan 
https://www.oppodigi...03-Support.aspx
Denna FW verkar har stöd för Dolby Vision enligt användare på avsforum. De har testat en del klipp med DV ifrån USB. Men observera att den inte fungerar i Europa, gäller i USA. Men tror vi får den i Europa inom de närmaste veckorna.
Bra nyheter. Hoppas den officiella versionen kommer till lanseringen av de första Dolby Vision skivorna. Uppdateringen verkar också ha förbättrat skärpefunktion för 4K skivor, som inte fungerat tidigare.
Redigerat av castortroy33, 28 May 2017 - 10:27.
Postad 03 June 2017 - 10:00
Eureka
-
Eureka
-
Rookie
-
8 inlägg
https://www.oppodigi...asp?prod=UDP203
detaljen om att just den spelaren bara är för nordamerika.
Vet någon här om det gör skillnad på användandet här hemma i svedala?
Eller är det samma princip som andra tidigare produkter som kan handlas hos bombay t ex? Bara att koppla in & köra...
https://www.bombayel...blu-ray-players
Redigerat av Eureka, 03 June 2017 - 10:11.
Postad 04 June 2017 - 13:43
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Ingen annan? 
Jag kör med HDMI-IN. Har satt delay på stärkaren för ljudet. Funkar bra.
Postad 04 June 2017 - 14:09
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag kör med HDMI-IN. Har satt delay på stärkaren för ljudet. Funkar bra.
Ok tack för svar Använder du dig av hdmi ljud ut?
Redigerat av mcmike, 04 June 2017 - 14:10.
Postad 04 June 2017 - 14:17
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Ok tack för svar Använder du dig av hdmi ljud ut?
Var ett tag sedan nu... Om jag minns rätt så matar jag Oppon med bild från alla källor via förstärkaren (som en HDMI-switch). Alla källor utom Oppon själv är 1080p. Allt ljud tas om hand av förstärkaren. Oppon skickar ljudet till förstärkaren för BluRay. TVn matas från Oppon för samtliga källor. TV-ljudet tar jag emot separat i förstärkaren.
Låter nog krångligare än det är, men det var ett tag sedan nu...
Postad 06 June 2017 - 18:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Solklart Hur som helst får jag inte till det via hdmi ut! Enligt källor så kommer den nya uppdateringen under denna vecka om man ska tro avforums 
Postad 07 June 2017 - 05:07
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Solklart Hur som helst får jag inte till det via hdmi ut! Enligt källor så kommer den nya uppdateringen under denna vecka om man ska tro avforums 
Yes! Enligt bekräftade rykten på avforum så kommer den nya uppdateringen i Europa denna vecka och innehåller bland annat stöd för Dolby Vision och bättre kontroll på skärpa på 4K.
Postad 07 June 2017 - 08:34
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Postad 07 June 2017 - 13:20
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Är det någon här som har koll eller erfarenhet av jailbreak till Oppo 203 ?
Mer eller mindre samtliga svenska återförsäljare erbjuder regionsfri Oppo 203 för 500:- men innebär det samma sak som dessa länkar erbjuder ? eller är det en hårdvaru-lösning som "bara" gör den regionsfri för Blu-ray skivor ?
http://www.bluraysol...x_solution.html
http://bd-mod.com/oppo.html
Är det i själva verket en mjukvaru-lösning man kan fixa själv ?
Jag är mest intresserad av att kunna spela upp iso-filer via nätverk.
Postad 07 June 2017 - 14:12
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
https://www.minhembi.../mcmike/361401/
Postad 07 June 2017 - 14:16
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
OK, tack - jag misstänker att det där är den hårdvaru-lösning som de svenska återförsäljarna använder sig av också ?
Innebär det att spelaren "bara" blir regionsfri (på BD och DVD) eller innebär det man även kan spela upp iso-filer via nätverk ?
Postad 07 June 2017 - 16:07
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Är det någon här som har koll eller erfarenhet av jailbreak till Oppo 203 ?
Mer eller mindre samtliga svenska återförsäljare erbjuder regionsfri Oppo 203 för 500:- men innebär det samma sak som dessa länkar erbjuder ? eller är det en hårdvaru-lösning som "bara" gör den regionsfri för Blu-ray skivor ?
http://www.bluraysol...x_solution.html
http://bd-mod.com/oppo.html
Jag är mest intresserad av att kunna spela upp iso-filer via nätverk.
Har själv kikat lite på Bluraysolution jailbreaket eftersom jag i första hand letar efter nåt som tar bort Cinavia vilket detta ska göra enligt hemsidan. Även ISO filer stöds.
Problemet är bara som jag ser det att man måste använda en äldre firmware för att kunna installera jailbreaket, 33-1229 verkar vara det som gäller just nu.
Hoppas därför att dom kommer släppa en ny version som funkar med den kommande Dolby Vision firmware uppdateringen.
Postad 07 June 2017 - 16:30
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Har själv kikat lite på Bluraysolution jailbreaket eftersom jag i första hand letar efter nåt som tar bort Cinavia vilket detta ska göra enligt hemsidan. Även ISO filer stöds.
Problemet är bara som jag ser det att man måste använda en äldre firmware för att kunna installera jailbreaket, 33-1229 verkar vara det som gäller just nu.
Hoppas därför att dom kommer släppa en ny version som funkar med den kommande Dolby Vision firmware uppdateringen.
Ja, nu har jag iallafall fattat att den regionsfria versionen som säljs via svenska butiker inte är samma sak som erbjuds via länkarna ovan.
Bluraysolution verkar bra, men är samtidigt dyrt (139€) och jag undrar om det inte är exakt samma sak som erbjuds via bd-mod.com ?
Det ser vid första anblick ut som om bd-mod.com är gratis ? (ungefär som ett iPhone jailbreak) men samtidigt kan man köpa jailbreak firmware för Oppo 203 ?
Jag utgår från att man måste betala för något i slutändan.
Bluraysolutions fungerar tydligen endast med Oppo 203 som säljs i Europa (?)
Undrar om Bd-mod fungerar med Oppo 203 köpt i USA ?
(mycket frågetecken )
Postad 07 June 2017 - 16:48
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Ja, lite för många frågetecken just nu. Jag tror det är så att andra har plagierat deras (bluraysolution) lösning och det står också nåt om detta längst ner på sidan.
Men som sagt, ifall dom kan släppa ett nytt JB som funkar med senaste firmware så kan jag nog tänka mig att hosta upp 139EUR. Men då tycker jag också att framtida uppdateringar av jailbreaket ska vara kostnadsfria eller rabatterade så att man inte behöver betala en sån summa fler än en gång. Tvivlar dock på att det funkar så..
Avvaktar tills vidare.
Postad 08 June 2017 - 14:28
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Men då tycker jag också att framtida uppdateringar av jailbreaket ska vara kostnadsfria eller rabatterade så att man inte behöver betala en sån summa fler än en gång. Tvivlar dock på att det funkar så..
Nu har jag inte testat detta själv men jag tror att man endast köper upplåsnings-koden för just din spelare vid ett tillfälle och sedan kan man ladda hem och uppdatera själv utan kostnad när de släpper jailbreak-uppdateringar.
Det du betalar för är alltså den lilla hjälp-filen som är specifik, inte uppdateringarna i sig.
Klokt att avvakta dock, man vill ju att det ska fungera med DV-uppdateringen som kommer inom kort.
Postad 09 June 2017 - 17:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Solklart Hur som helst får jag inte till det via hdmi ut! :
Nya FW löste problemet, det tackar jag för😊
Redigerat av mcmike, 09 June 2017 - 17:18.
Postad 10 June 2017 - 08:23
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Oppo UDP-203 för 7990:- på NetonNet
Vet ej om det endast är tillfälligt denna helg.
Postad 11 June 2017 - 13:49
Unregistered78a30ed0
-
Unregistered78a30ed0
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 11 June 2017 - 16:39
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Testade precis skärpe reglaget för UHD i nya firmware och måste säga att jag gillar det. Dock på låga nivåer, +3 eller 4 max utan att artefakter börjas synas.
Har ingen DV display så kan inte uttala mig om det men annars tycker jag spelaren funkar riktigt bra nu, strip metadata grejen är av mindre intresse för mig då jag sköter det på annat sätt numera så saknar egentligen ingenting i spelaren.
Bra pris hos NetonNet förresten 
Postad 11 June 2017 - 19:32
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1638 inlägg
Tack för tipset.. Nu kunde jag inte hålla mig 
Postad 19 June 2017 - 19:47
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Uppdaterade till ny FW - då började problemen... TV bara "blinkar", detta började dock idag, någon vecka (minns inte när jag uppgraderade) efter ny FW blev pålagd... Finns äldre FW på Oppos hemsida? Har en LG B6, vet inte om jag kan ändra nån inställning på den för att få Oppon att funka... Eller omvänt - ändra nåt i Oppons inställningar. Problemet är att menyn "blinkar" hela tiden...
Postad 19 June 2017 - 19:52
castortroy33
-
castortroy33
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Uppdaterade till ny FW - då började problemen... TV bara "blinkar", detta började dock idag, någon vecka (minns inte när jag uppgraderade) efter ny FW blev pålagd... Finns äldre FW på Oppos hemsida? Har en LG B6, vet inte om jag kan ändra nån inställning på den för att få Oppon att funka... Eller omvänt - ändra nåt i Oppons inställningar. Problemet är att menyn "blinkar" hela tiden...
Har du "återställt fabriksinställningarna" efter firmware uppdateringen? Oppo rekommenderar det på sin hemsida för att allt ska fungera som det ska.
Postad 19 June 2017 - 20:58
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Försöker. Men det menyalternativet är grått (de korta stunderna det går att se). Försöker lägga in FW med USB, funkar inte heller... Vad är detta för skräp???
Postad 19 June 2017 - 21:07
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kontakta Åf, det skulle jag gjort! Finns en bugg med HDMI in, då man måste starta om CC Ultra eller hoppa växla en gång extra mellan Bluray/HDMI! Dock så synkar ljudet nu i alla fall😊
Redigerat av mcmike, 19 June 2017 - 21:09.
Postad 19 June 2017 - 21:08
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Problemet är inte HDMI-IN. Bilden funkar inte öht längre. Bara "blinkar" hela tiden... Kan inte återställa, kan inte flasha om... Lysande bra.
Postad 19 June 2017 - 21:11
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
@Uffez Det är inte riktat till dig utan allmänt! Hoppas det löser sig för dig,,
Postad 19 June 2017 - 21:14
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
Funka det en vecka?
Då kan det va nåt annat. Testat att byta kabel eller ingångar?
Postad 19 June 2017 - 21:24
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har bytt kabel, ingång på TVn. Har även lyckats återställa den. Bara "blinkar" hela tiden... Försöker ladda ny FW på USB, funkar inte. Varken den senaste eller den förra. Känns ju bra...
Postad 19 June 2017 - 21:33
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Vad jag förstått så går det inte att byta firmware, har man väl uppdaterat till senaste version kan man inte gå "bakåt" till äldre versioner.
Antagligen därför du inte kan lägga in samma firmware igen heller - du har redan den senaste versionen.
Postad 19 June 2017 - 21:36
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Precis. Fick den stabil just nu... Stängde av "Ultra HDMI Deep Colour" på LG-TVn... Bra/dåligt - den är momentant stabil just nu iaf... Skall kolla lite till...
Men, helt rätt, man kan inte backa FW eller lägga in samma på nytt (verkar det som)...
Postad 19 June 2017 - 21:44
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
Har bytt kabel, ingång på TVn. Har även lyckats återställa den. Bara "blinkar" hela tiden... Försöker ladda ny FW på USB, funkar inte. Varken den senaste eller den förra. Känns ju bra...
Har själv en B6, hade problem med UHD-spelaren när jag kopplade in den på baksidan. Bytte till en HDMI på sidan och då funka det bättre-
Postad 19 June 2017 - 21:50
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Jag kör på sidan dvs HDMI1 eller HDMI2. Tror inte det spelar nån roll. Men var som sagt tvungen att stänga av Ultra HDMI Deep Colour för att få den stabil.
Postad 20 June 2017 - 17:28
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Så lär ju problemet vara i tv och inte i oppo .
Postad 21 June 2017 - 20:15
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Precis, måste kolla vad min LG B6 klarar...
Postad 21 June 2017 - 21:38
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Nån annan som har Oppo UBP 203 med LG B6V? Vilka inställningar skall jag använda på Oppon?
Postad 22 June 2017 - 09:29
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Nån annan som har Oppo UBP 203 med LG B6V? Vilka inställningar skall jag använda på Oppon?
Finns tips runt den kombinationen (förvisso E6)i slutet på den inofficiella FAQ: http://watershade.ne...DP-203-faq.html
Angående ditt problem med bilden; använder du HDMI kabeln som följde med Oppon? Om inte, testa med den och se om bilden blir stabil. Den kabeln är premium certifierad och klarar 4K/60.
Oppos meny är 4K/60 så om du nu har problem med bilden där men kan spela en film utan bildproblem är det garanterat kabeln, filmen är /24 och kräver lägre bandbredd.
Postad 22 June 2017 - 10:25
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Skall testa inställningarna och se om det funkar.
Använder Supra-kabel - har även testat med en annan premium-kabel.
Postad 22 June 2017 - 10:54
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Skall testa inställningarna och se om det funkar.
Använder Supra-kabel - har även testat med en annan premium-kabel.
Är du säker på att kabeln klarar minst 18 GB/s? Testa med kabeln som följde med Oppon, den är garanterat "Premium certifierad". http://www.hdmi.org/...mcable/faq.aspx
Postad 22 June 2017 - 11:03
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Supra-kabeln är OK. Även mina andra kablar. Detta problemet uppstod efter att jag installerade senaste FW. Innan dess funkade allt OK, så något har hänt som gör att TVn inte länge accepterar signalen från Oppon. Därav min fråga om inställningar som är kompatibla med LG B6V.
Postad 22 June 2017 - 14:47
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Det kan räcka med så enkla knep som att dra ut HDMI-sladdar och låta Oppo och TV stå strömlösa i ett par minuter.
Postad 22 June 2017 - 21:07
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jag hade också testat att koppla ur den. Använd kabel som följer med och se om du kan lägga på firmware igen. Se om du kan hitta någon annan tv att testa den med.
Postad 26 June 2017 - 21:23
Grumme
-
Grumme
-
Användare
-
-
134 inlägg
Kostar just nu 7300:- på en butik i Luleå, så funderar ni kan det vara läge att slå till. 😀
Postad 27 June 2017 - 19:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Senaste FW var lika smidig som vanligt att ladda ned! Nu vill jag ha en ny som löser HDR stöd via CC ultra/HDMI in i Oppon🎬
Redigerat av mcmike, 27 June 2017 - 19:46.
Postad 27 June 2017 - 20:32
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
UDP20XEU-46-0622
Comparing to the previous Official release version UDP20XEU-45-0605, the major changes included in this version are:
1. Added the “Track Type” descriptor when playing an SACD.
2. Improved HDMI handshake stability when playing Dolby Vision content.
3. Improved HDMI audio stability when using an HDMI Split A/V connection.
4. General fixes and disc compatibility improvements based on recent and upcoming UHD Blu-ray releases as well as user-submitted samples.
Postad 28 June 2017 - 21:43
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Försöker uppgradera via USB. Men "Programuppdatering" är "grå" och kan ej väljas... Tänkte att ny FW kanske kan få tillbaks läget där jag kan använda HDR för bilden till min LG B6V, den står alltsomoftast och bara blinkar och jag tror Oppon är boven då det började efter förra FW upgrade.
Postad 29 June 2017 - 18:04
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1344 inlägg
Försöker uppgradera via USB. Men "Programuppdatering" är "grå" och kan ej väljas... Tänkte att ny FW kanske kan få tillbaks läget där jag kan använda HDR för bilden till min LG B6V, den står alltsomoftast och bara blinkar och jag tror Oppon är boven då det började efter förra FW upgrade.
Testat via nätverk?
Postad 29 June 2017 - 18:50
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tja, hur menar du? Om menyvalet för Programuppdatering inte går att välja så vet jag inte hur… Även menyvalet för att återställa fabriksinställningar är ”grått”.
/Uffe
Postad 30 June 2017 - 13:19
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
@Uffez...Testa iallafall med att koppla upp den trådat, kan ju ev reagera annorlunda då Annars om det inte fungerar, tycker jag återigen att du ska kontakta ÅF..
Redigerat av mcmike, 30 June 2017 - 13:20.
Postad 30 June 2017 - 14:21
Uffez
-
Uffez
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Den är uppkopplad via fast ethernet. Men jag kan inte nå dessa menyerna.
Postad 01 July 2017 - 12:54
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Den är uppkopplad via fast ethernet. Men jag kan inte nå dessa menyerna.
Går du via huvudmenyn och har ingenting aktivt? Om jag använder tex HDMI in och trycker på fjärrens setup får även jag grått😊 Det går inte att uppgradera då..
Redigerat av mcmike, 01 July 2017 - 13:00.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Ultra HD ("4K")
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|