Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Panasonic PT AE300-tråd *

1014 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic PT-AE300 (Projektorer) 2 8.634614 (51) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 May 2003 - 00:49

Unregistered23b0bd37
  • Unregistered23b0bd37
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by w@it
Vad menas egentligen med :
(Observera att denna kabel saknar ledare för att skicka information om tex bildformat och när DVD-spelaren stängs av eller slås på. Den kan inte heller skicka något ljud.)

Asså den funkar väl på projektor? Sätter jag på projektor och sen min dvd med denna kabeln så uppfattar väl projektor signalen och visar den på väggen?;)

Jo, om du tex kopplar en vanlig scart från DVD till TVn och tittar på någon TV-sändning så visas DVD-bilden med automatik då du startar DVDn.
Du behöver alltså inte byta till någon speciell kanal på TVn.

Alltså inget du behöver oroa dig om till projektorn.

Postad 02 May 2003 - 10:57

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Kanon det!
Då beställer jag en sån med en gång blir perfa!! ;)
Tack för hjälpen!

Postad 02 May 2003 - 12:06

Unregisteredbc1bb7ef
  • Unregisteredbc1bb7ef
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Galex: Oversiden på AE300 blir veldig varm når du har brukt den en stund, men fordi luften blåses ut på baksiden (og luftinntaket er på høyre side, sett forfra) tror jeg det skal gå fint å sette projektoren opp-ned på gummiknotter. Jeg vurderer å gjøre det samme selv hvis ikke jeg finner en god permanent løsning ala Rais TV stativ. ;)

Galex: Jeg vet ikke hvor lang SCART kabel man kan ha eller hvilken kvalitet den må ha for at det skal bli et optimalt bilde. Den kabelen jeg testet med var en 1.5m Tara Labs SCART kabel fra HIFI klubben til 400 NKR. De selger også en 5m kabel til 700 NKR, og jeg tror det skal holde for den avstanden jeg trenger mellom DVD-spilleren og projektoren. Jeg skal prøve å kjøre en stund med den først før jeg evt vurderer å skaffe meg en progressiv DVD spiller.

Postad 02 May 2003 - 18:14

Unregistereded0fb46b
  • Unregistereded0fb46b
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Nu börjar det bli dags att beställa sin AE300... men vart ska man vända sig för bästa pris i Sverige, respektive Tyskland?

Vad kan man komma undan med förden i Sverige nu? Nån som har bra koll?

www.scaar.tk

Postad 02 May 2003 - 23:59

Unregisteredb3823132
  • Unregisteredb3823132
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

Efter mycket om och men lyckades jag äntligen idag få min älskade AE-300! :D
100" hockey följt av nu lite film som invigning....

Trodde det var kört för denna veckan också, ngt strul när min lokala handlare ringde o sa att ngt hänt med ordern hos Panasonic... O de hade 0 projjar kvar i lager.

MEN! Så sent i eftermiddags 10 min för stängningsdags: "Har lyckats skaffa fram en - bara o komma å hämta!"

nu står han här o skiner ikapp med mig :)

Visst, lite pixligare än jag hade trott, men svärtan är klart godkänd och till det priset jag slutligen gav kunde jag inte få ngt bättre!

EDIT:: Nu framåt kvällen framträder den gråa svärtan allt tydligare, och den är tyvärr sämre än väntat.
MEN...Gjorde några små inställningsändringar och fick genast en mycket bättre bild! (Dels på projjen, dels i datan)

Tips: prova det gamla datorknepet att köra med solglasögon på när ni kollar på film! Ökar djupet en hel del... Vet ej om det är samma effekt som o köpa ett filter till linsen? Bättre svärta o dynamik gav det i alla fall med mina 149:- glasögon från den lokala Preem macken!

Kanske på tiden med separat tråd för tweaking?

Postad 03 May 2003 - 15:22

Unregistered2d7df9cc
  • Unregistered2d7df9cc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Jag har inte sett någon som provat SD kortläsaren som finns på 300:an.
Synd att man precis inhandlat en Microdrive ;-(

Kan det bli någon skillnad i bildvisningskvalitet om man visar från SD kort direkt i maskinen jämfört med att visa med en videokabel från en kamera??

Jag tittade på X1:an igår och blev allvarligt illamåendes efter 5min. Synd. Nu har jag gått över till att kika på 300:an istället.

Skulle vara skoj att titta på Sharps XV-Z90E, vissa hävdar ju att Regnbågseffekter är mindre synliga än på X1:an

Postad 04 May 2003 - 16:10

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1832 inlägg
  • 0
NikkiSixx:

Hos prisjakt hittar du priser från Sverige och tyskland *blink*

Postad 04 May 2003 - 18:54

Unregistered7beba3c7
  • Unregistered7beba3c7
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Någon som vet när bigscreen tänker testa 300an?
jag tror många väntar spänt på det testet..

Postad 04 May 2003 - 19:05

Unregistered539a8c1b
  • Unregistered539a8c1b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Glad ägare i 2 veckor och är ganska nöjd!
Jag har dock lite funderingar och klagomål.
Min duk är 2,40m bred och jag sitter på ett avstånd av ca 3,8m
jag ser linjer som är vertikala när bilden är ljus och speciellt när jag tittar på tv vad är det?
Tyvärr så måste rummet vara ganska mörkt när man skall använda projektorn! (Synd)
När jag ser på LOTR så ser jag en nästan svart linje ca 1cm nerifrån har inte tittat efter det på någon annan film vad kan det vara?
Jag är väldigt nöjd med fläkt ljudet även om det hade kunnat vara tystare. Men när jag har jämfört med andra projektorer som skall ha 28db så har dom låtit betydligt mer!
Tillsist så undrar jag vad ni som också har 300an har för några inställningar?
För er som inte har köpt ännu så kan jag rekommendera denna projektorn i denna prisklassen
Nico

Postad 04 May 2003 - 19:51

Unregistered89018446
  • Unregistered89018446
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Nico: jag har själv ingen AE300, men linjerna du ser är de vanligaste problem som folk klagar på när det gäller den projektorn, vanligtvis benämda som "scan lines eller peekaboo lines". Dessa uppträder speciellt tydligt på ljusa partier och vid snabba panoreringar!

Mig veterligen finns det två sätt att minimera dem, det ena är att använda defocus =)

Det andra är något som beskrivs som "flicker tweak"(flimmer reducering), det skall utföras när projektorn är varm ca 30 min efter uppstart, jag kan bara referera till vad en kille på AVSforum skriver:

First go into the menu and go to options. Go into this submenu(this should be the one with OSD option) and hold the enter key for 5 seconds. This will bring you to another menu, and at the bottom is the flicker option. Select this and it will give you a green, red, and blue screen for ceiling and desk mounts (6 different selections). Adjust these until there is no or minimal flicker on the screen. Most people have been getting around 72 for the values I believe. The green may not be flicker free, but most people have been using the setting that minimizes it in the center of the screen.

och jo, det är tydligen möjligt att förstärka linjerna om man sätter fel värde, men då är det, gör om gör rätt som gäller tills man är nöjd.

Mera beskrivningar om AE300 tweak,då är det bara att söka på AVS och få fram några tusen trådar om ämnet =)

Tyvärr är det nog så att dessa linjer är lite av en artefakt av LCD tekniken, precis som DLP har en del. Vid högre upplösning på LCD, desto mindre ser man av dessa linjer.

Kan ju även vara ett hårdvaru fel på din projektor, försök se någon annan AE300 "live and kicking" och avgör, isådant fall är det bara att byta in!

Lycka till!
Ludde

Postad 04 May 2003 - 20:17

Unregistered30772
  • Unregistered30772
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Jo jag kan intyg om att scanline problemet kan vara irriterande...Problemet är värst innan projektorn är varm och när man har haft på den ett bra tag uppträder de sällan eller aldrig.

Jag håller med dig att scanlines syns mycket tydligare när man ser på TV, konstigt jag förstår inte varför. Den signalen borde ju inte skilja sig så väldigt mycet från det man får från en DVD. Om man använder defocus kan man dock få bort scanlinesen, men då är ju bilden å andra sidan inte lika skarp..

För att få lite bättre svärta har jag beställt ett hoya rödfilter hos expert...

Om någon är intresserade så skulle jag utan tvekan välja att köpa ae-300 igen om jag skulle ha gjort köpet nu.

Postad 05 May 2003 - 04:15

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
quote:För att få lite bättre svärta har jag beställt ett hoya rödfilter hos expert...Vad får du betala för det och är det det fullständiga namnet? Väntar på min AE-300E...

//Johan

Postad 05 May 2003 - 11:23

Unregisteredc53ea6cf
  • Unregisteredc53ea6cf
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,
Har hittat en grön punkt i det övre vänstra hörnet [:D!](Takmonterad projje) Vad är detta för nått ? Kan det vara ett dammkorn eller ....? Den är iofs så liten så att jag knappt ser den - sittavstånd ca 4,5 meter och den syns bara ibland (inte när jag ser 16:9 filmer). och när det är svart bakgrund

Postad 05 May 2003 - 13:19

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Det verkar vara vanligt med dessa gröna fält hos panasonic, och serviceställena säger att det är ett dammkorn. Men frågan är om det är Panasonics tillverkningsätt som är dålig för så många projar med dammkorn kan det ju inte finnas??
Och varför just på panasonics modeller, sitter för tillfället på en sony men skall byta upp mig och så vitt jag vet så finns det inga dammkorn i sonys projjar?[xx(]

Postad 05 May 2003 - 17:03

Unregistered539a8c1b
  • Unregistered539a8c1b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tack för alla svar
Jag har även upptäckt att när man panorerar över ett stort område ganska snabbt så ser det ut som om bilden blir lite vågig nära kanterna vad beror detta på? och vad kan man göra åt det?
Nico

Postad 06 May 2003 - 00:15

Unregistered30772
  • Unregistered30772
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Bilbo
Vad får du betala för det och är det det fullständiga namnet?

265 kr har jag för mig att priset hamnade på. Filtret heter "Hoya FL-Day HMC 52mm". Var dock beredd på lång leveranstid, en kompis som beställde det innan fick vänta i 1,5 månader innan det kom in...Har själv väntat i 1,5 vecka utan att höra ett knäpp från dem, så jag skall nog titta in till dem och fråga hur lång tid de uppskattar att det tar.

Postad 06 May 2003 - 02:56

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Tack för det Surfarn!

265 kr känns det som man kan chansa lite med så jag beställer nog det filtret trots att jag inte fått projektorn än. Om inte annat så får man ju sysselsätta sig lite medans man väntar på projen då...

//Johan

Postad 06 May 2003 - 10:56

Unregistered52b5da50
  • Unregistered52b5da50
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
För de som undrar när BigScreen ska testa så verkar det tyvärr som att vi kanske får klara oss utan denna förnämliga sida i framtiden om ingenting görs. Kolla länk så förstår ni.[V]

http://www.bigscreen...topic.php?t=431

Postad 06 May 2003 - 16:41

Unregistered90a72558
  • Unregistered90a72558
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
Finns det många här på forumet som köpt 300:an och inte haft några problem med den ??

Börjar bli lite nervös då det redan pratas om blå hörn och prickar m.m.

Pratade idag med en återförsäljare som inte hade värst mycket tillövers för Panasonic om man säger så, enligt vad han förstått berodde missfärgningarna på AE-100:an mest på att någon typ av spray som sprayats på ett filter som fuktskydd, sprayet kunde även hamna lite på någon av panelerna, och när sedan sprayet torkat och blev varmt kunde en blå nyans allt för ofta dyka upp i hörnen på bilden, låter väl otäckt bekant i mina öron.

Hoppas för allt i värden inte att detta problem drabbar 300:an också,
för det vore ju helt otroligt.

Enligt honom hade de fått skicka tillbaka nästan varannan AE-300 och det var inte ovanligt att den stackars kunden fick vänta två månader eftersom Panasonic både nu och då skickar sina projjar ända till Japan för reparation !!

Blir någon alls drabbad av sådan här skit blir jag det defentivt, för jag har alltid sådan förbannad otur med sånt !!

Postad 06 May 2003 - 17:09

Unregistered42894348
  • Unregistered42894348
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Har varit och sett 3st ex på olika demon och ingen har har haft missfärgningar eller pixel problem.
Så jag har nu beställt en AE300 och kommer hämta den imorgon.
Det vore väl själaste f**n om mitt ex skulle strulla men jag tror inte det ska vara några problem.
Tycker för övrigt att panasonic verka har gjort en riktigt bra projektor

Postad 07 May 2003 - 10:23

Unregistered378cc22c
  • Unregistered378cc22c
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Inga problem på min PT-AE300E har gått igenom den noggrant..

Postad 07 May 2003 - 10:33

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0
Panasonic Home Projector PT-AE300E ptae300 $1,448.00
http://store.yahoo.c...e/pahoprpt.html

Jag vill bo i USA nu :

Postad 07 May 2003 - 11:40

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hallå!

Har fått min ae300e nu! :D
Jag har inte fått upp den i taket än skall sätta upp den imorgon.
Har en kanske korkad fråga men jag skall ha den takmonterad och antar när jag vänder på den att bilden blir upp och ner då?:D
Är det Font och Rear jag ändrar på då eller hur gör man för att den skall förstå att den skall stå som takmonterad?

Tacksam för snabba svar.....

Postad 07 May 2003 - 11:43

Unregisteredc53ea6cf
  • Unregisteredc53ea6cf
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hallå!

Har fått min ae300e nu! :D
Jag har inte fått upp den i taket än skall sätta upp den imorgon.
Har en kanske korkad fråga men jag skall ha den takmonterad och antar när jag vänder på den att bilden blir upp och ner då?:D
Är det Font och Rear jag ändrar på då eller hur gör man för att den skall förstå att den skall stå som takmonterad?

Tacksam för snabba svar.....

Du går in i meny och väljer "options" sedan ändrar du från "Desk" till "Ceiling" [:D]

Postad 07 May 2003 - 12:03

Unregistered96cf0bff
  • Unregistered96cf0bff
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Det kan du ändra med hjälp av menyerna i projektorn, kika runt lite så lär du hitta det...

ska själv beställa en ae300 ifrån tyskland och har en liten fråga.

Har dvi-d utgång på datorns grafikkort som jag tänkte uttnyttja, men det rekomenderas att använda max 5m
dvi kabel och jag behöver andvända 10m..
vissa påstår att det funkar fint med en kabel på 10m
om den är av bra kvalite.
någon som har testat med 10m dvi-d kabel med bra resultat???
Jag kan ej andvända en dvi----->vga konverter heller pga att
grafikkortet ej stödjer det och har hört talas om nån repeater
men dom ska tydligen va rätt dyra..
det är väl inte så illa att man ska behöva byta till ett annat grafikkort med dubbla vga utgångar??

mvh mattias

Postad 07 May 2003 - 12:31

Unregistered96cf0bff
  • Unregistered96cf0bff
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[quote]Originally posted by padda
Panasonic Home Projector PT-AE300E ptae300 $1,448.00
http://store.yahoo.c...e/pahoprpt.html

Jag vill bo i USA nu :

Ser ju intressant ut ju, blir ju bara 11363,90kr är det inkl moms?
har lite kusiner i usa [:D]
nån som känner till hur det funkar med tullavgifter o moms mm om man beställer därfrån eller får den hemskickad
av tex kusin eller kompis????

Postad 07 May 2003 - 12:54

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Dixy:
quote:Har dvi-d utgång på datorns grafikkort som jag tänkte uttnyttja, men det rekomenderas att använda max 5m
dvi kabel och jag behöver andvända 10m..
vissa påstår att det funkar fint med en kabel på 10m
om den är av bra kvalite.
någon som har testat med 10m dvi-d kabel med bra resultat???

dixy:
Om du søker på forumet kan du finne denne tråd:
https://www.minhembi...Terms=dvi,meter

[:)]

Postad 07 May 2003 - 13:03

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by jockeee

Jag tittade på X1:an igår och blev allvarligt illamåendes efter 5min. Synd. Nu har jag gått över till att kika på 300:an istället.

Vi kanske måste utveckla ett "regnbågesjukepiller" för vissa känsliga?

[:)]

Fredrik
InFocus

Postad 07 May 2003 - 13:12

Unregistered96cf0bff
  • Unregistered96cf0bff
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jodå jag har sökt men ej funnit nån bra lösning på det ännu,
har inte nån större lust att lägga ca 2000kr på en kabel .
då köper jag nog hellre ett nytt grafikkort med dubbla vga.
så om någon har en billigare lösning så vore jag mycket tacksam

Postad 07 May 2003 - 13:33

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Tänkte bara nämna att Panasonic inte har Worldwide-garanti.
Lite riskabelt att köpa den från USA med andra ord!

Postad 07 May 2003 - 13:51

Unregistered11aa4495
  • Unregistered11aa4495
  • Lärjunge

• 464 inlägg
  • 0
"Vi kanske måste utveckla ett "regnbågesjukepiller" för vissa känsliga?"

Jag undrar om inte en liten rackabajsare kan hjälpa upp situationen och den där lilla känslan av kolsyrad bild jag kunde få... inte direkt plågsam, men en smula olugn.

Jag skulle välkomna ett piller som fick en att tänka på filmen när man tittar på film, musiken när man lyssnar på musik, havet när man åker båt, frugan när man humhum.
Ett sånt piller skulle jag bli storkonsument av.

i behov av levnadsfokus Håkan

Postad 07 May 2003 - 15:55

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0
Nu får man ju 300:an för under 22.000 i Sverige, är det lönt att vänta en månad eller två tro? Om den kommer att gå ner 2000:- i pris så vill man ju inte köpa nu. Vad tror ni? Jag vill INTE köpa från Tyskland.

Postad 07 May 2003 - 18:29

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
Jag tror den kommer att sjunka i pris inom det närmaste,,

Jag väntar [:)][^]

Postad 07 May 2003 - 19:12

Unregistered90a72558
  • Unregistered90a72558
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by padda
Nu får man ju 300:an för under 22.000 i Sverige, är det lönt att vänta en månad eller två tro? Om den kommer att gå ner 2000:- i pris så vill man ju inte köpa nu. Vad tror ni? Jag vill INTE köpa från Tyskland.

Om du tittar på prisutvecklingen vad det gärller andra projjar i klassen har det ju faktiskt stått rätt still senaste månaderna, tänker på tex. Garbo, även Matchline, Z-1:an mfl.

Tror inte att vi ska vänta oss att projjpriserna sjunker i samma takt framöver som dom gjort senaste åren, kanske mest när en viss modell ska ersättas, typ AE-100:ans prisras.

Men men, när man kan få en så bra projje som 300:an för ca. 22.000 kr tycker jag inte man ska gnälla, tänk istället på vad något liknande hade kostat för 3 år sedan !!

[:)][;)][:D]

Postad 08 May 2003 - 02:01

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Bistec
quote:Originally posted by padda

Om du tittar på prisutvecklingen vad det gärller andra projjar i klassen har det ju faktiskt stått rätt still senaste månaderna, tänker på tex. Garbo, även Matchline, Z-1:an mfl.

Tror inte att vi ska vänta oss att projjpriserna sjunker i samma takt framöver som dom gjort senaste åren, kanske mest när en viss modell ska ersättas, typ AE-100:ans prisras.

Men men, när man kan få en så bra projje som 300:an för ca. 22.000 kr tycker jag inte man ska gnälla, tänk istället på vad något liknande hade kostat för 3 år sedan !!

[:)][;)][:D]

Jag sa inte den skulle sjunka typ 10000:-, kanske under 20 iallafall.

Postad 08 May 2003 - 02:06

Unregistered42894348
  • Unregistered42894348
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ha nu Äntligen min AE300 inga dåliga pixlar.
Köpte av svensk handlare över disk för 20000:-

Postad 08 May 2003 - 03:45

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Tjenare!!
FAN vilken fin bild projjen ger! Och mycket mycket duglig svärta och fina färger!!
MEN en sak när man stannar filmen eller starmenyn på en dvdfilm så flimmrar det runt texterna lite åsså varför?
Kan det bero på min jättebilliga scart kabel?=) 50kr eller nått
Har beställt en supra scart - scartrgb för 1100kr det kanske löser probbet vad tror ni?

Postad 08 May 2003 - 09:17

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Väntar otåligt på min projje från electronica24.de. Den var slutsåld och väntas komma in om ca 10 dagar.[:)!]

Jaja, den som väntar på något gott....!

Postad 08 May 2003 - 11:59

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Tjenare!!
FAN vilken fin bild projjen ger! Och mycket mycket duglig svärta och fina färger!!
MEN en sak när man stannar filmen eller starmenyn på en dvdfilm så flimmrar det runt texterna lite å föremål i filmen varför?
Har beställt en supra scart - scartrgb för 1100kr det kanske löser probbet vad tror ni?

SVARA SNÄLLA :)

Postad 08 May 2003 - 12:23

Unregistered0ee96a9d
  • Unregistered0ee96a9d
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by sonyman
Väntar otåligt på min projje från electronica24.de. Den var slutsåld och väntas komma in om ca 10 dagar.[:)!]

Jaja, den som väntar på något gott....!

Har också beställt från electronica24, satte in pengar den 29:e verkar inte kommit in?? När satte du in pengarna samt hur fick du veta att den var slut?

Postad 08 May 2003 - 12:29

MIXter
  • MIXter
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tjenare!!
MEN en sak när man stannar filmen eller starmenyn på en dvdfilm så flimmrar det runt texterna lite å föremål i filmen varför?

SVARA SNÄLLA :)

Det är defenitivt på grund av scarten... det kommer lösa sig med den nya fina Supra scarten.....

Var lugn....
Mvh
MIXter

Postad 08 May 2003 - 12:35

Unregisteredb3823132
  • Unregisteredb3823132
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon som provat med filter typ Hoya eller dylikt?

Provade själv budgetvarianten med SOLGLASöGON [8D] som jag tidigare skrev och det gav bilden en helt ny dimension!

Bilden blev mycket djupare och 3d-känslan stärktes flerfaldigt! Testfilmen var SHREK, men jag antar att andra filmer också blir till det bättre.
Skall testa CountOfMonteCristo ikväll, vore kanon om det finns ngt bra & billigt filter som ger samma optiska effekt...

Har vit Ikea TUPPLUR än så länge - elände att den inte finns i grå! (Finns i beige o ljusblå)

Kanske man kan köpa ett grått lakan som är tätt?

Postad 08 May 2003 - 12:37

Unregistered1780cbd9
  • Unregistered1780cbd9
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
[:)] I morse kom min till Tomteboda spridande, mao är den snart hos min lokala ICA-handlare! [;)]
Hoppas den hinner komma till i em, så jag har nåt att leka med i kväll, när jag kommer hem från jobbet!

Lagom i tid, min duk är färdigmålad med 4-6 strykningar (tappade räkningen.., 1L färg räcker långt, har ca 2dl kvar.) Bänken är ihopskruvad och förväntningarna upptrissade!!! [8D]

Ha det bra alla, vi hörs!

Postad 08 May 2003 - 13:21

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Tack Mixter nu känner jag mig lugn! :)
E fan så otålig känns som jag måste ut å köpa en bra kort rgbkabel sålänge e så kräsen! ;)

Postad 08 May 2003 - 15:51

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0
Orkade inte vänta på prisras längre så jag beställde en precis :)

Postad 08 May 2003 - 16:35

Unregisteredc53ea6cf
  • Unregisteredc53ea6cf
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har precis best ett "Hoya FL-Day HMC 52mm" filter hos Expert [:)] Får väl se hur lång tid det tar..Ska bli intressant att se hur bilden påverkas. Ringde till IT-Workshop (Garantirep för Panasonic) och kollade med dem ang min gröna pixel , De sa att en grön pixel inte gick på garanti [;)!]
Men den är ju i övre vänstra hörnet och man lägger nästan inte märke till den på ett avstånd på 4,5 meter, så man får väl leva med detta då!

Postad 08 May 2003 - 18:56

Unregistered5093d460
  • Unregistered5093d460
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,
är i det närmaste på G att skaffa mig en Panna 300 [;)]. Frågan är dock om det blir USA-import, Japan-import eller Tyskland-import...(scart eller inte). Kommer att köra via HTPC och funderar på att komplettera med ett DVB-c kort + CI + CA (Comhem).

Min fråga är: kan kopplingen digitalbox >> projje (via scart) mäta sig med htpc (med dvb-c) >> projje vad gäller bildkvaliteten? Borde inte en htpc med dvb-kort ge den absolut bästa bilden om man skall kolla på tv på projjen? Behöver man då ö.h.t. en scart? Är det någon som kör med htpc + dvb-kort? (För analoga sändningar blir det analogt tv-kort med Dscaler).

(med dagens $-kurs är det ganska billigt med us/jap-import [:)], med avkall på scart...).

//J

Btw. någon boendes i Gbg som har en panna 300?

Postad 08 May 2003 - 19:39

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hmm har testat med en IXOs scart kabel mellan dvd å projje och bilden flimmrar lika mycket???? Varför?
Sen har jag bytat dvd me men då slutar det att röra sig runt bokstävers och detaljer i filmen men det känns som om allt blivit lite suddigare då hmm vad har ni för kablar och dvd till era ae300e?

Postad 08 May 2003 - 19:43

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Hallå igen...

COVET jag bor i uddevalla du kan ju komma hit och kolla på en om du vill?
Har du en progressiv dvd spelare me så ta gärna me den.....min bild flimmrar å har sig lite mycket tycker jag.....
Om du har lust att åka en bit så e du välkommen :)

Postad 08 May 2003 - 22:24

Unregistered5093d460
  • Unregistered5093d460
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
w@it: schysst [8D] Skulle gärna komma förbi och ta en titt. Tyvärr har jag ingen prog. dvd - hade annars gärna tagit med den... Vad har du för duk? Skall själv bygga en fast sak (grå). Är dock orolig för avståndet mellen projje och vägg (kan bli ca 5 m...= long throw lens ett måste???)

Vad tror du om ett kort besök nästa helg?

@alla: nån som har erfarenhet av lite längre projektionsavstånd med 300:an?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.