Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *

1881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 October 2004 - 09:51

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Jag hat beställt den hos Technik direkt för 1500 kr ungerfär + 20? frakt.
Men ja är inte säker om beställningen gick rätt. Fick inget konfirmerat på email om att beställningen är mottagen. Det stod bara tack för beställningen o sen var det klart. Hur ska man kolla sin orderstatus nu? Nån som vet?

Det var billigt :(

Postad 09 October 2004 - 10:42

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
14549:- på Hifi Components Bernhard Vehns tyskland någon som har beställt av dom?

Postad 09 October 2004 - 10:45

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Länk till sidan för 700 an till bra pris http://www.hificompo...nd.htm?50025162

Postad 09 October 2004 - 11:27

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Oj, fel av mig. 15000 ska det stå.

Postad 09 October 2004 - 15:12

micke1234
  • micke1234
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Blir 1764,90 € på HIFI COMPONENTS om man köper från sverige:(

Postad 09 October 2004 - 16:06

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken dukfärg man bör ha med en AE700, grå eller vit? Jag kommer att göra projektorn i ett väldigt ljust vardagsrum (vitt tak, ljusgula väggar, parkettgolv), har dock möjlighet att mörklägga nästan totalt. Vilken dukfärg passar bäst till mina förhållanden?

Postad 09 October 2004 - 17:24

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken dukfärg man bör ha med en AE700, grå eller vit? Jag kommer att göra projektorn i ett väldigt ljust vardagsrum (vitt tak, ljusgula väggar, parkettgolv), har dock möjlighet att mörklägga nästan totalt. Vilken dukfärg passar bäst till mina förhållanden?

Orkar inte leta upp, men svaret finns i recensionen på projectorcentral.com

Postad 09 October 2004 - 18:22

Unregistered6b9f03ea
  • Unregistered6b9f03ea
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Till er som nu sitter med en AE700 hemma - är det någon som kan svara på om den ger 1:1 pixelmappning när man kör i 1280x720 via HDMI?
Det är enkelt att kolla - koppla bara in den till en PC med en DVI->HDMI kabel, ställ in 1280x720 upplösning på PC'n och kolla om PC-bilden täcker precis hela skärmen, d.v.s. där ska inte vara någon som helst over-scan (rader eller linjer av pixlar bortklippta längs kanterna) eller under-scan (svarta/gråa band längst kanten på bilden).
Detta är viktigt för mig att veta innan jag beställer en projektor då jag tänkt använda den till att visa upp ett planetarieprogram med (se www.starstrider.com) och då är det viktigt att veta att en stjärna som ska vara exakt en pixel stor verkligen blir en pixel på projektorn också och den inte smetas ut till en suddig fläck över 4 (2x2) eller kanske tom 9 (3x3) eller 16 (4x4) pixlar! [Helst ska intepoleringskretsen i projektorn stängas av helt när man kör 1:1 men det kanske kan vara svårt att avgöra (i.a.f. om interpoleringsalgoritmen är bra).]

Tacksam för svar så snart som möjligt - här har ni något att testköra på er nya projektor! :-)

m.v.h.

/ Markus

Postad 09 October 2004 - 23:26

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tack för Svaret. Kollade upp det, enligt www.projectorcentral.com skulle det vara grått för mina förhållanden. Såg också att deinterlacern på AE700 var ganska bra återigen enligt ovanstående. Tydligen skulle det vara bättre att skicka interlace material till projektorn än progressivt då den interna deinterlacern fixade biffen bättre :P

Postad 09 October 2004 - 23:41

GodZilly
  • GodZilly
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack för Svaret. Kollade upp det, enligt www.projectorcentral.com skulle det vara grått för mina förhållanden. Såg också att deinterlacern på AE700 var ganska bra återigen enligt ovanstående. Tydligen skulle det vara bättre att skicka interlace material till projektorn än progressivt då den interna deinterlacern fixade biffen bättre :P

Jag tyckte det blev bättre med progressivt, men jag har i och för sig bara testat med tv-spel.

Postad 09 October 2004 - 23:45

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag tyckte det blev bättre med progressivt, men jag har i och för sig bara testat med tv-spel.

Jag har inte fått min AE700 ännu, jag menade att jag läste på www.projectorcentral.com där de skrev att projektorns deinterlacer var bättre att använda än att mata den med progressiv signal.

Redigerat av KJE, 09 October 2004 - 23:45.

Postad 10 October 2004 - 02:14

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

JA de måste momsa sina varor eftersom de säljer så mkt tyvärr. Mellanskillnaden mellan tyska och svenska momsen läggs alltså på :P

Postad 10 October 2004 - 06:57

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

JA de måste momsa sina varor eftersom de säljer så mkt tyvärr. Mellanskillnaden mellan tyska och svenska momsen läggs alltså på :P

Det här förstår jag inte riktigt vad du menar. Vi betalar bara den Tyska momsen inget annat.

Postad 10 October 2004 - 09:59

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jag har inte fått min AE700 ännu, jag menade att jag läste på www.projectorcentral.com där de skrev att projektorns deinterlacer var bättre att använda än att mata den med progressiv signal.

Bra att du hittade svaret :P

Jo, det är nog så att det i många fall är bättre att mata med interlaced signal då deinterlacern i AE700 verkar vara riktigt bra och säkert bättre än många DVD-spelares. Eftersom signalen inte är lagrad progressivt på DVDn så ska man ju låta den enhet som har bäst linjedubblare sköta jobbet.

Med TV-spel är det ju lite annorlunda, de har ju inte sitt material lagrat på något sätt utan där kan man ju få ut äkta progressiv signal direkt, detta är så klart att föredra.

Hoppas det går att förstå vad jag menar.
:)

Redigerat av zippiz, 10 October 2004 - 10:00.

Postad 10 October 2004 - 11:51

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Med TV-spel är det ju lite annorlunda, de har ju inte sitt material lagrat på något sätt utan där kan man ju få ut äkta progressiv signal direkt, detta är så klart att föredra.

Hoppas det går att förstå vad jag menar.
:P

Jo, det är inga problem :) Kommer dessutom uteslutande att se på film med min, men det är skönt att veta att projektorns deinterlacer funkar bra, har inte riktigt råd med en HDMI-dvd för tillfället (inte föränn efter jul i alla fall).

Postad 10 October 2004 - 11:56

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Är det någon som vet måtten för monteringshålen på undersidan av AE700 och vilka skruvar man kan använda för att fästa dem. Jag tänkte montera min AE700 på undersidan av ett väggfäste för en TV (ett sådant med vridbar arm och plattform alltså) och behöver veta var hålen sitter i förhållande till varandra och projektorns yttermått.

Postad 10 October 2004 - 12:18

Unregisteredd295e7f6
  • Unregisteredd295e7f6
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det här förstår jag inte riktigt vad du menar. Vi betalar bara den Tyska momsen inget annat.

När en butik inom EU säljer varor för över ett visst ordervärde per år till ett annat land (Sverige i detta fall) skall de ta ut den momssats som gäller i landet de levererar _till_ istället för det lokala landets moms.

Postad 10 October 2004 - 12:42

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Någon som har en uppriggad ae700 som bor i Örebro så betalar jag gärna en slant för att få se den live :P

pma mig

Tack!

Postad 10 October 2004 - 12:44

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

När en butik inom EU säljer varor för över ett visst ordervärde per år till ett annat land (Sverige i detta fall) skall de ta ut den momssats som gäller i landet de levererar _till_ istället för det lokala landets moms.

Det här förstår jag inte 100%. Jag har beställt elektronikgrejer från Belgien och betalade bara landets momssats, ej den svenska.

Postad 10 October 2004 - 13:20

Unregisteredfb9e065c
  • Unregisteredfb9e065c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
casv: alla affärer är inte lika noga med att hålla koll på vad köparna egentligen skall betala (det stämmer alltså att man skall betala svensk moms om en butik säljer för över en viss summa pengar), utan nöjer sig med att få vad de vill ha för varorna. HiFi Components är ett ställe som tar svensk moms, men jag känner inte till något annat ställe faktiskt. Lite OT, men känner någon till om man gör en brottslig handling om man inte betalar svensk moms?

Redigerat av Unregisteredfb9e065c, 10 October 2004 - 13:21.

Postad 10 October 2004 - 14:05

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Kan nån förklara varför projector centrals personal reviews på ae700an är lite dåliga.
Dem skriver att färgerna är dåliga och mycet synligt VB i ljusa scener.
Nån som har ae700an som kan säga emot? Nu blir man lite tveksam på beställningen.

Postad 10 October 2004 - 14:29

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Men om jag nu ska beställa en 700 från technickdirekt där dom tar 15068 kr
för denna projje så får jag alltså betala svensk moms på detta med? eller har jag fattat fel?länk till 700 nedan

http://www.technikdi...=fr&history=set

Postad 10 October 2004 - 14:36

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Kan nån förklara varför projector centrals personal reviews på ae700an är lite dåliga.
Dem skriver att färgerna är dåliga och mycet synligt VB i ljusa scener.
Nån som har ae700an som kan säga emot? Nu blir man lite tveksam på beställningen.

För att oroa lite ytterligare så kan jag hänvisa till min något negativa jämförelse (för panasonics del) mellan ae 700 och tx 100, i hitatchi pj tx 100 tråden. jag är inte lika säker på pannan längre. hade mer synliga svagheter enl. mig.

Kanske dumt att posta i denna tråd då många säkert ifrågasätter mig. Men kom ihåg att det bara var min personliga upplevelse. Vissa kanske ser panasonicens starka sidor som mer viktigt än vad jag gör..

En egen jämförelse är att rekomendera innan köp har jag upptäckt!

Postad 10 October 2004 - 14:37

Unregistereded802403
  • Unregistereded802403
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Fel länk av mig 14995 ska det vara

http://www.technikdi...viewmode=search

Postad 10 October 2004 - 15:56

Unregisteredbaed7682
  • Unregisteredbaed7682
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Kan du hänvisa till någon källa för det där? Iochmed den öppna marknaden inom EU, så borde det inte vara så...

Postad 10 October 2004 - 16:02

soulis
  • soulis
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej,

Titta på konsumentverket så har de uppgifter om Internethandel inom och utanför EU.

Konsumentverket

Utkast:

Momsen betalar du i avsändarlandet. Hur stor momsen blir beror på land och vara.

Däremot finns det områden inom EU som har särskilda avtal med EU. Detta innebär att när du köper varor från något av dessa områden måste du betala moms, och ibland även tull, på varorna.

Så oroa er inte för köp inom EU... Om det exempelvis är Kina import gäller det andra regler.

Mvh

M

Postad 10 October 2004 - 16:54

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har itne riktigt fattat,, kanske etrög, Jag ska köra DVD via datorn och avänder mig av DVi/hdmi supra kabel på 4meter.. kommer ställa in powerstrip på 1280*720
sen när jag kopplar in prollen,, blir det då EXAKT matchning på duken duken u ju 200*114,5
koommer det vara svårt att ändra så det blir jämt på duken?

/mvh en trög än

Postad 10 October 2004 - 17:08

Marku_z
  • Marku_z
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Snart blir ja förbannad.... Det går inte o mata min pt-ae700 med vga signal från min hp nx9005 laptop...fattar inte...

Någon som har nåt förslag...
Ja har testat ett gäng olika upplösningar mm. flimmer e de enda ja får. När ja surfar så ser ja typ 20% av bilden, resten e flimmer

Någon som vet nån lösning?

Postad 10 October 2004 - 17:49

Balanserad
  • Balanserad
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej.

Jag köpte en 700 i torsdags och har nu tagit mig tid med att försöka få till den bästa möjliga kvalitén på bilden.
Jag har provat VGA, SVHS och HDMI allt matat från en och samma PC. Målet är naturligtvis 1x1 pixelmappning via HDMI/DVI.

Problemet är att jag inte kan ändra upplösningen på bilden från 640x480 när jag kör HDMI. Kör jag VGA kan jag mata projektorn med den signalen jag vill men det märks att signalen tar ett varv till den analoga sidan innan den hamnar på duken. Jag tror mig provat alla inställningar i Powerstrip som jag hittat här och på andra mer utpräglade datorforum.

Min fråga är huruvida någon här har lyckats eller läst någonstans om andra som lyckats få till 1280x720p via HDMI/DVI?

Tacksam för alla svar och tips.

Postad 10 October 2004 - 17:58

Marku_z
  • Marku_z
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ja har lyckas....

Matade den med Dvi från ett geforce fx5900 ultra kort, men näst nyaste nvidia drivisarna. Sen ändrade ja till 1280x720, och ställde in exakt alla hz o sånt i nvidias panelen. där kan man göra egna resolutions me alla olika hx värden. Klockrent...

61.67 heter näst nyaste drivisarna.

terra...

Postad 10 October 2004 - 18:21

Balanserad
  • Balanserad
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja har lyckas....

Hej Marcu z och tack för ditt snabba svar.

Jag ville testa med mitt integrerade ATI-kort som sitter i min Barebone innan jag bygger om till en riktig PC. Tydligt att ATI omyndigförklarar oss med sina drivrutiner.

Edit: Jag har nu testat med Asus 9200 VS och det fungerade perfekt i 1280x720 50 Hz.

Redigerat av Balanserad, 10 October 2004 - 21:33.

Postad 10 October 2004 - 22:34

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
använder ni Powerstrip?
vilken inställning tar ni??

1280*720p Hdtv standard
1280*720p dvii/hdcp Derived
1280*720 Lcd

sen finns det inställningar som Composite Sync och Interlaced.. vad e detta?

ändrade från 60-50hz men då börjar min bildkärm flimra(50hz) bildskärmen,, på Duken försvinner det sen hoppas jag? Jag har nämligen testat ikväll massa inställningar och det verkar ju redan finnas förinställda i Powerstrip 3.50

Nån som kan skriva mer exakt hur ni gör?

/mvh

Redigerat av elvis82, 10 October 2004 - 22:35.

Postad 11 October 2004 - 07:40

Unregistered8fc1f5e5
  • Unregistered8fc1f5e5
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Projektorn är riktigt tyst när den gått igång men efter ca 30min eller nåt brukar fläkten öka i varv en aning och sedan ligger den kvar på denna nivå tills man stänger av den. Den går inte lika högt som om man sätter Fan-Control på High men ändå relativt högt. Det är stor skillnad på fläktljudet innan/efter denna varvtalsökning.

Någon annan som upplevt detta eller strular mitt ex?

Postad 11 October 2004 - 09:26

Hellgun
  • Hellgun
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Projektorn är riktigt tyst när den gått igång men efter ca 30min eller nåt brukar fläkten öka i varv en aning och sedan ligger den kvar på denna nivå tills man stänger av den. Den går inte lika högt som om man sätter Fan-Control på High men ändå relativt högt. Det är stor skillnad på fläktljudet innan/efter denna varvtalsökning.

Någon annan som upplevt detta eller strular mitt ex?

Du kanske har för varmt i rummet. Jag har en PT-AE500 och den justerar fläkten automatiskt om det blir för varmt. Om jag t ex eldar i kaminen som är i samma rum så ökar fläkten efter en stund.

Postad 11 October 2004 - 09:52

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Cine4home.de ska göra jämförelsetest på Panasonic PT AE-700 och Sanyo PLV-Z3
spännade :)

Postad 11 October 2004 - 10:08

Unregistered8fc1f5e5
  • Unregistered8fc1f5e5
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Du kanske har för varmt i rummet. Jag har en PT-AE500 och den justerar fläkten automatiskt om det blir för varmt. Om jag t ex eldar i kaminen som är i samma rum så ökar fläkten efter en stund.

Det du säger låter ju rimligt. Dock har jag svårt att tänka mig att det skulle vara för varmt i rummet i mitt fall, skall kolla dock vad jag har för temperatur.

Någon som vet vad Panasonic rekomenderar som "ambient-temp"?

Postad 11 October 2004 - 10:44

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Som kommande panasonic ae700 ägare ( skulle köpt i fre men pga stöld av mitt körkort gick det inte så bra i fredags ) undrar jag om det blir bra resultat om jag drar ut bilden från en laptop till projektorn?

Har en icke progressiv dvd idag, fick en ny Fujitsu ( 3 ghz, 1 gig ram, Ati Radeon 9700 ).

Blir det sjysst bild då?
Inte riktigt förstått fördelen med htpc framför laptop..

Postad 11 October 2004 - 11:17

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Cine4home.de ska göra jämförelsetest på Panasonic PT AE-700 och Sanyo PLV-Z3
spännade  :)

Helt underbart, verkligen något man längtar efter...

babbelfisken säger:

"Ever tests with as much tension were expected, as with the current HDTV LCD projectors Panasonic PT-AE700 and Sanyo PLV-Z3.

Us in the last days over one hundred enamels reached, in which we are asked to publish as fast as possible the appropriate tests.

We were overwhelmed of as much resonance and feel flattered that our readers attach so much meaning in their decision making to our impressions.

Naturally we are conscious of this responsibility and work ourselves at present conscientiously on the elaboration of the appropriate tests. The following articles are to be expected shortly:

Panasonic PT-AE700 test, like always in used detailedness.

Sanyo PLV-Z3 test

Large Vergleichsspecial between PTAE700, PLV-Z3, Epson EMP TW200 and Hitachi PJ-TX100.

We strive to convert all of this as fast as possible ask however for little patience, all questions and enamels are answered. In a few days starts the expected row...

You
Cine4Home team"

Oj, oj... då väntar jag ett litet tag innan jag beställer mig en Z3 då :)

Postad 11 October 2004 - 12:13

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag hade nog fel ang projectorcentrals reviews på 700an. Titta på dem som har givit dåliga betyg. Alla är skriva samma dag, och alla har stavat vertical banding fel (Vertical bending). HHmmm.. får en att fundera.. kan det vara nån som försöker förstöra 700ans försäljning??

Postad 11 October 2004 - 15:55

Imprez
  • Imprez
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag hade nog fel ang projectorcentrals reviews på 700an. Titta på dem som har givit dåliga betyg. Alla är skriva samma dag, och alla har stavat vertical banding fel (Vertical bending). HHmmm.. får en att fundera.. kan det vara nån som försöker förstöra 700ans försäljning??

Jag litar mer på proffsen och de ägare som tagit sej lite mer tid att skriva sina intryck och vilken utrustning de använder än att bara plonka in en rad text om vad de tycker är dåligt. Det som Projector Central skriver i sin recension låter rimligt, att mild VB syns litegrann i vissa scener men inte så att det stör.

There is some subtle vertical banding on the AE700. However in our opinion it does not rise to the level of a serious flaw. It is most apparent on a solid gray field like the mid-tone gray field test patterns on the AVIA calibration DVD. But once texture or pattern is introduced the effect is suppressed. For example it is less visible on the gray background of the Sharpness pattern than it is on a pure gray field. And it is so subtle that it is obliterated by almost all video material. On some DVDs it can on occasion become softly visible in low contrast mid-tone scenes. But for the most part it is invisible with most viewing material.

Sen beror det ju en hel del på vad man matar en proj med. En bra proj matad med dålig källa blir ju inte bra bild. Det finns både DVD-spelare och DVD-filmer som håller undermålig kvalitet som inte kan mata en bra signal. Som DVD:n "En riddares historia" som de körde Z3:an på Hem & Villamässan med. Resulterade i verkligen dålig bild medans när de matade den med HD-sändning från dator var mycket bra och helt annorlunda.

Postad 11 October 2004 - 16:37

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har beställt 700an o den är på väg.. Köpte även en Supra dvi-hdmi kabel på 8m.
Tror ni att 8 m kan ställa till det för bilden?

Postad 11 October 2004 - 19:27

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
hellu!
kunde inte heller hålla mig..så jag beställde pannan (min första projja) :D

tyvärr så lider jag av beslutsångest i alla beslut som ska tas...o även denna gång :)

läget e som följer:
Alt.1 avstånd projja->duk 80" ca 3m o dukens nederkant me början på ca 1,16m över golv (tv står under)
=behövs knappt nå lensshift
fördel=bättre bild?
nackdel=bilden för högt upp?

Alt.2 avstånd projja->duk 80" ca 2,7m o dukens nederkant me början på ca 70cm över golv
=måste anv. lensshift pga måste mont. projector ovanför huvud var man sitter
o vill inte mont. den på typ.. 1,2m ovan golv....risk o slå i huvudet .. :)
fördel=slipper titta uppåt
nackdel=sämre bild pga ev. anv. av max lensshift.....

hur mkt sämre kan bilden tänkas bli om man måste anv. lensshift?
märkbart?...
eller vilket alt. skulle ni ha valt?..

+är de nån som har denna projja o matar den från en philips 963:a
och kör med 1080i firmwaren?

Redigerat av Unregistered88042daf, 11 October 2004 - 19:28.

Postad 11 October 2004 - 19:59

elvis82
  • elvis82
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
tjenare.. har fått upp min panna nu ... och sitter och kollar på LOTR.. det hänger ut lite på sidorna på min Awiew duk 200*114... Hur faan zoomar jag in så jag får bilden mindre?
e jag dum el skulle jag tänkt på detta innnan????!?!??!

lägger in en bild under mit GALERI:: koollla så fort som möjligt .. tack

HEHE KOLLADE EN EXTRA GÅNG NU PÅ PROLLEN::
det fans ju 1 fokusring och 1 Zoomring som jag hade glömt bort : ) hehe

nu så funkar det galant.. coh jag e NÖJD med SCART,, från min gamla dvd 515... := )
kommer mer när jag kollat klart filmen,, vida DVi från datorn..
over and out :)

Redigerat av elvis82, 11 October 2004 - 20:12.

Postad 11 October 2004 - 20:00

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Apropos momsdiskussionen... Det är lite förvirrat... Visserligen har Konsumentverket, Konsument Europa och Tullverket en informationsskrift som säger att "Momsen betalar du i avsändarlandet..." men det är *INTE* samma sak som att du betalar avsändarlandets momssats.

saxat från vårt kära Skatteverks hemsida (*DE HAR RÄTT* per definition !!!):
[/QUOTE]Tröskelvärden vid distansförsäljning

Med distansförsäljning avses att en vara transporteras av säljaren eller för dennes räkning från ett EG-land till en köpare i ett annat EG-land när köparen inte är skattskyldig till moms. Postorderförsäljning och internethandel är exempel på distansförsäljning.

I varje medlemsland fastställs en s.k. omsättningströskel. När försäljningen från Sverige till en inte skattskyldig köpare i ett annat EG-land överskrider det värdet, blir den svenske säljaren skattskyldig till moms i det landet. Där ska han registrera sig till moms och lämna momsdeklarationer. Omsättning under tröskelvärdet beskattas som omsättning inom Sverige.

För nya transportmedel, t.ex. bilar, eller punktskattepliktiga varor, t.ex. cigaretter, gäller särskilda regler.

[QUOTE]
se Skatteverket

Tröskelvärdet vid försäljning till (och så vitt jag förstår, från) tyskland är EUR 100000.

Det vill säga, om företaget i tyskland har en total försäljning till sverige som understiger tröskelvärdet under ett år, så skall tysk moms betalas, annars skall företaget betala och redovisa svensk moms (till svenska skatteverket)... MEN du som konsument betalar fortfarande momsen i tyskland (men med den svenska momssatsen)

Och varför??? ja... därför att våra förtroendevalda inom EU har beslutat att det skall vara så. (varför inte???)

Anders

Postad 11 October 2004 - 20:18

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0
Raderat

Redigerat av Unregistered1ff325c1, 11 October 2004 - 20:19.

Postad 11 October 2004 - 21:15

gustav_80
  • gustav_80
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
:) Jag fick min 700 i torsdags den har gått varm hela helgen! fungerar kanon bra!
Jag funderar nu på att slänga ut min tv. Hur har ni kopplat er proj för att få in tv, dvd, dator och x-box. Jag vill helst bara dra en sladd upp till proj.

Finns det någon Tv-tunner där man kan koppla samman alla sladdar?

Vilket/vilka märken är bra?

Försämras bilden?

Var kan man köpa tv-tuners?

Tack på förhand..

(Jag svarar gärna på frågor ang. 700:an, om jag kan.)

Postad 11 October 2004 - 21:40

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tänkte bara fråga hur du monterat din AE700? Tänkte främst på projektorns höjd över golvet, likaså dukens höjd över golvet och dess storlek? Funderar som bäst på min montering.

Postad 11 October 2004 - 22:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0

:)  Jag fick min 700 i torsdags den har gått varm hela helgen! fungerar kanon bra!
Jag funderar nu på att slänga ut min tv. Hur har ni kopplat er proj för att få in tv, dvd, dator och x-box. Jag vill helst bara dra en sladd upp till proj.

Finns det någon Tv-tunner där man kan koppla samman alla sladdar?

Vilket/vilka märken är bra?

Försämras bilden?

Var kan man köpa tv-tuners?

Tack på förhand..

Du kanske skall föra diskussionen vidare i en generell projektortråd och hålla denna till diskussioner angående Panasonic PTAE-700 specifika frågor?

Postad 11 October 2004 - 22:12

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
e det någon som prövat hur HDTV ser ut på AE700:an via HDMI??

det finns massa fina klipp att ladda ner från microsofts "showcase-sida"
http://www.microsoft...ntShowcase.aspx

Kanske 720p-klippen e bäst så slipper man omskalning av bilden och kan köra pixelmappat

nån kan ju pröva och ladda hem och ge en komentar om det är så mycket bättre än vanlig DVD-film.

Om nån har tid kan ni ju också testa lite spel i 1280*720 formatet lite tips och trix om vilka spel som fungerar finn här:

http://www.tigerdave.com/wgl/

väntar med spänning på en komentar......:)

Postad 11 October 2004 - 22:19

Unregistered366e03d0
  • Unregistered366e03d0
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
hrc4U:
jag matar komponent med Philips 963. Testade ikväll ryktet att interlace är bättre än komponent men kan dementera detta, vad gäller min lägre upplösning. Däremot vore det kul att pröva 1080i, jag minns när den firmwaren kom men det var så mkt strul i början att jag sket i den... man kanske skulle prova nu i stället? Var hittar jag den, nuförtiden, och riskerar man att bli av med sin reg-frihet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.