Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?
1324 svar till detta ämne
Postad 06 november 2004 - 17:42
Doggydoggen
-
Doggydoggen
-
Användare
-
-
222 inlägg
*Mcederva*
Tack för förklaringen..
Nu ska jag berätta nå´nting knepigt
av händelse så slog jag av förstärkaren som ligger precis under tv:en
efter en stund så tyckte jag eftersläpningarna var i stort sett borta..med lågfiltret påslaget??
facktum är att med avslagen förstärkare å med ljudet kommande från tv:en istället så är eftersläpningarna å utsmetningarna i stort sett borta???
finns där men inte störande och väldigt svårt att se om man inte letar efter dom
måste bli nå´t magnetfält runt förstärkaren som stör..eller vad det nu kan bero på
det är en pioneer rätt så fläskig förstärkare och det skiljer ju bara typ 5 cm mellan tven å förstärkaren med en träskiva imellan(bänken)
antingen är det det..eller så när man matar ut ljudet från tv:en till förstärkaren så måste man göra det genom tven för att den måste visst bearbeta ljudet för att det är en fördröjning i dlp:n
om det är den kretsen som ställer till det eller förstärkaren det vet jag inte..ska då flytta ner förstärkaren i botten av bänken och testa
tyvärr så tar inte axium Hdcp..det är en dvi-i ingång i den
så man är tvungen att köra analogt..om man nu inte fixar till nå´n spelare å tar bort hdcp protokollet då skall det visst fungera?
har iallafall köpt en Sony DVP-S9000ES ska bli intressant å se hur den presterar
Postad 08 november 2004 - 10:22
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
Intressant. Låter konstigt att magnetfältet skulle ha nån större inverkan på insignalen till tvn, fast man vet ju aldrig.
För att utesluta det kan du ju mata stärkaren med signalen direkt från DVDn och se om fenomet kvarstår (och strunta i läppsynkproblemet för ett tag)
Jag tror mer på den andra förklaringen, att signalbehandlingen får problem när den ska synka ljudet med bilden.
många förstärkare har ju egen fördröjning av ljudet så du kanske kan justera indet manuellt istället för att gå genom tvn.
Postad 08 november 2004 - 10:31
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Kör man både stärkare och tv samtidigt får du rymdeffekt det är en fördöjning på millisekund men man skall välja en ljudkälla för att undvika detta.
En stärkare kan ej ha magnetiska fält om det är kvalitet typ nätdel och spole skall vara avmagnetiserat.
Brusreducering skall egentligen endast vara för snöoga källor som VHS och dåliga kopior men jag kör låg på allt.
Man skall testa och labba men håll dig till manualens rekomendationer på inkäla på respektive port
/Jörgen
Postad 08 november 2004 - 10:48
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Den enda DVD spelare som jag hittat utan HDCP är från Momitso
/Jörgen
Postad 08 november 2004 - 11:01
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
det sägs att vissa samsung (tex 935) tar bort hdcpskyddet om man kör regionshacket på dom
Postad 08 november 2004 - 12:37
Doggydoggen
-
Doggydoggen
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag ska försöka låna hem en samsung HD-935 å försöka mata tv:en med dvi..
intressant å se om det blir nå´n skillnad på bilden jämfört med sony:n
jag inbillar ju mig att det kan ju inte bli bättre bild än vad dvd:n kan prestera.*jitter*??????.dvs halvtaskig dvd som matar med dvi kanske inte blir nå bättre än *High End* dvd matat med analogt??
well..det lär jag ju få se efter testen..
Har kört utan stärkare å inte hunnit testa nå´t än..
kan ju vara nå´t fel på förstärkaren åxå...ska även testa andra ingångar i förstärkaren
//Dogge
Postad 08 november 2004 - 14:59
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
Ser med spänning fram emot resultatet.
När du testar kan du prova några olika format på dvdn, tex 576p, 720p etc och se vad som ger bäst resultat på TVn. Sagem stödjer alla DVI format som 935an klara av att producera såvitt jag kommer ihåg. Om det är en PAL du kör så ligger väl det oftast som 576. Skillnaded när man kör 720p är att omskalningen sker i DVDn istället för i tvn. Intressant att se vilken som är bäst på att göra omskalningen.
Du vet väl att du måste lägga in region 9 först innan den tar bort HDCP?
Postad 08 november 2004 - 15:03
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
Glömde en grej, 935an stödjer bara 576 i 50 HZ, alltså med PAL källa borde kvaliteten bli bättre om man kör 576 ut från DVDn, men det är bara en gissning.
Postad 09 november 2004 - 07:23
Unregistered9faf3f9d
-
Unregistered9faf3f9d
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Jag som är ny DLP ägare undrar om det finns nån som kan ge lite tips hur man ställer in en optimal bild.
Tycker att min Samsung L3H ger mycket bra bild men jag märker att det går att justera väldigt mycket.
Hur skall man ställa in Contrast, Brigthnes, skärpa, color, rött/blått/grönt etc...
Hur går man tillväga.
Postad 09 november 2004 - 09:46
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Bra, nu börjar priserna gå ner rejält också på Thomson och Axium. Må Samsung följa efter!
Det är hög tid för mig att försöka se Thomson och Samsung i butik.
Postad 09 november 2004 - 10:21
Unregistered9faf3f9d
-
Unregistered9faf3f9d
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Min nya SAMSUNG L3H har fel som inte Samsung trodde var möjlig.
Dels går bilden innåt i kanterna )( och olika långt i öst och väst, dessutom ser jag regnbågar hela tiden. -"Det skall inte vara möjligt att se regnbågar på denna TV" sa Samsung (vilket i sig låter väldigt bra). Måste fått värsta måndags-X:et.
Fortsättning följer....
Postad 09 november 2004 - 11:01
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Det skall inte vara möjligt att se regnbågar på denna TV" sa Samsung (vilket i sig låter väldigt bra). Måste fått värsta måndags-X:et.
Fortsättning följer....
BS. Detta med regnbågar varierar mellan personer och jag är övertygad om att en mycket regnbågskänslig person kan se dem på L3:an oavsett vilket ex det är. Stör du dig på dem kan det vara läge att lämna tillbaka TV:n. En del har rapporterat i forumet ( projektordelen ) att de ser dem mindre med tiden.
Postad 09 november 2004 - 11:10
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
MADA: tråkigt att din TV verkar vara ett måndagsex. Att man inte skall se regnbågar ö h på en DLP stämmer inte, är man känslig för regnbågar så finns det ingen DLP idag med färghjul som är helt fri från regnbågar. Däremot så syns dom betydligt mindre på moderna DLP med snabba färghjul och fler färgfält i hjulet. Man kan även minska problemet grenom att ställa in ljusstyrka och kontrast på rätt nivåer, de står ofta på alldeles för högt på en nylevererad TV. Jag skulle rekomendera att du skaffar DVE för PAL och använder den för att justera in rätt nivåer, eller åtminstone kör THX Optimizer som finns på flera olika DVD filmer, senast såg jag den på "Hidalgo". DVE för PAL finns här: http://www.discshop....lang=&id=36800Att bilden har midja tycker jag låter MYCKET märkligt, något måste ha hänt med optiken för att det skall se ut så. Då tycker jag nästan att du skall kräva ett byte, TV:n kan ju ha fått en rejäl smäll i transporten...vilket kanske också orsakar dom tydliga regnbågarna?
Redigerat av Tomas L, 09 november 2004 - 11:12.
Postad 09 november 2004 - 12:02
Unregistered9faf3f9d
-
Unregistered9faf3f9d
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Samsung skulle kolla upp med en annan apparat omgående och se vad felet kan bero på.
Sevicegubben som var hemma igår var oxå ganska övertygad om att det måste ha skett vid frakten.
Fanns inget i service-menyn som kunde reglera denna "midja", och han blev väldigt förvånad över regnbågseffekterna i TV'n.
Har blivit lovad att få svar denna vecka.
Blir antagligen en ny, hoppas jag...
Postad 09 november 2004 - 15:16
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
ruhe
Jag skulle vilja säga att priserna har gått ner mest redan och det kommer inte att fortsätta i samma stil om inte dom släpper nya chipset till dom. Men man vet ju aldrig riktigt säkert.
Svenska Priser
Detta är dom billigaste prisern jag kan hitta
Thomson 50DLY644
Pris: 23295.kr inkl frakt
SAGEM AXIUM
Pris: 26783.kr inkl frakt (Ska tydligen gå att få för 25000.kr på Euronics exkl frakt
Samsung 50' SP-50L7HX
Pris: 37741 .kr inkl frakt
Redigerat av Camridge, 09 november 2004 - 17:58.
Postad 09 november 2004 - 15:22
Unregistered33cb85c2
-
Unregistered33cb85c2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Svenska eller utländska priser ?
Postad 09 november 2004 - 17:58
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Torbjörn.Ö
Det är Svenska priser
Postad 09 november 2004 - 19:42
Unregisteredb28e6345
-
Unregisteredb28e6345
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Intressant alternativ till projektor innan jul Fick mejl från HiFiComponents häromdagen. De hade Thomson 61 DLY 644 för 37½ Tkr. Lieferzeit: ca 7 Tage Lieferzeit (är det leveranstid?) http://www.hificompo...nd.htm?50025201Är den bra???
Postad 09 november 2004 - 20:03
Unregistered33cb85c2
-
Unregistered33cb85c2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Kostar 37893:- på braskens i sverige. Går säkert att få den för ca 35000:-
Postad 09 november 2004 - 22:56
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Kostar 37893:- på braskens i sverige. Går säkert att få den för ca 35000:-
Om någon nu vågar handla på braskens numera
Postad 09 november 2004 - 23:46
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Martin.M
Dit ska vi nog inte föra en diskussion i denna tråd.
Lite offside
Men förutom det så tycker jag det är ett överpris på den för tillfället
Samsung 50' SP-50L7HX
Menar 10000.kr mer än Sagem och 13800.kr mer än Thomson.
Och både Samsung och Sagem använder HD2+ och det är bara designen som skiljer dom åt anta jag förutom en hdmi uttag.
----------------
Men man får väl hoppas att den sjunker mer i pris om inte alla gör det som man kan hoppas på. Men priserna redan nu är väldigt bra.
Redigerat av Camridge, 10 november 2004 - 00:04.
Postad 10 november 2004 - 11:13
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Frakt firman ringde nyss....imorgon kommer min Sagem !
Gött !!!
Ska bli intressant och se om den lever upp till mina förväntningar.
Postad 10 november 2004 - 12:41
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
PPSO
Och till alla er andra som har jämfört dom eller kanske vet bara för att ni är så duktiga 
----
Erbjuder Sagem Axium bättre bildkvalite än Thomson 50DLY644? Eller är det upp till var och en att tycka eller är det fakta att det är så?
Är själv bara intresserad av
Thomson 50DLY644
eller
Sagem Axium
Svenska butiker/priser
och då har jag fått dessa priser
23195.kr inkl frakt på Thomson
och
25000.kr inkl frakt för Sagem
Och då är jag nog en av "många" som undrar om det är värt 1800.kr i skillnad.
P.S ni får säga till om jag är jobbig
Redigerat av Camridge, 10 november 2004 - 12:44.
Postad 10 november 2004 - 13:39
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
Camridge, Jag undrar precis samma sak. Jag bor uppe i Norrland och det är inte direkt lätt att hitta en butik som har dom för visning.
Jag har läst igenom den här tråden och lite på en tysk sida och kan bara konstara att båda verkar ha bra bild och att åsikterna varierar. Lite bättre kontrast på Sagem kanske, men är det värt dom extra slantarna?
Vidare såg jag nån som sa på en tysk sida att thomson stödjer HDCP men inte Sagem, vet inte om det är sant dock. Det kan ju vara viktigt om man vill vara framtidskompatibel. Det finns visserligen dvdspelare som har HDCP fri DVI, men det blir nog svårt att hitta en digitalbox utan HDCP.
Postad 10 november 2004 - 13:43
7.1
-
7.1
-
Användare
-
-
112 inlägg
25 Tkr för Sagem Tvn
-Camridge: Var hittar du den för det priset?
Postad 10 november 2004 - 14:08
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
mcederva
Det är helt sant, bor också i norrland och här finns inte någon av dessa nya dlp inne i butikerna. Men en butik ska få in en av Thomsons dyraste serie som Demo, men det är en helt annan liga för mig. Tänkte då på priset
Sagem
kontrast: 2000:1
ljusstyrka: 500
Thomson
Kontrast: 1500:1
ljusstyrka: 650
Så då undrar man självklart över det som jag skrev tidigare och det låter bra att det finns andra än mig som funderar över det också 
---
7.1
Fick det priset av en butik, om du är seriöst intresserad så pm mig.
Postad 10 november 2004 - 16:13
Unregistered93802f50
-
Unregistered93802f50
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hej igen
Lus läst forumet igen då ingen i Sverige verkar kunna få fram en Samsung SP-50L3, fick pris från Fyndbörsen först på denna apparat på 32.000:- nu säger dom den e borta ???, sen säger dom att den kommer kosta runt 40.000:- ???, andra vet inte ens den finns men den ligger ju på Samsungs hemsida tillsammans med SP-46L3, Samsung själva säger SP-50L3 finns på Lager i Sverige men saknar manualer ??? total kaos  .
SÅ efter detta jidder så har ja komme fram te Thomsons DLY644:a 50" för 22995:-MEN fråga:
Nån som VET om Thomsons DLY644:a har HD2+ chippet ?, skiter kanske samma om bilden ändå e bra, men de vore kul å få veta.
Sen e de ju askasst att så många handlare inte vet ett skvatt om apparaterna utom att de e 40,44 el 50" typ, ja menar, nu när folk börjar intressera sej för stora skärmar av olika slag så kommer man ju vilja veta mer om dom för punga ut 20-50.000:- då vill man va säker på vad man köper (kanske därför Samsung Sverige inte FICK svara på min fråga va de e för chip i SP-50L3
Tack på förhand -SurGuru-
Postad 10 november 2004 - 18:21
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
SurfGuru
Jag har själv ingen aning, och jag tror inte det finns bekräftat 100% vilket chipset det skall vara.
Sagem skall ha HD2+ chipset men har en kontrast på 2000
Samsung har HD2+ chipset men har en kontrast på 2500
Thomson, alla babblar olika saker men har en kontrast på 1500. Men har en bättre ljusstyrka än Sagem, "samsung" har jag ingen aning om.
Om du tar och ringer till det numret jag postat tidigare så lär du få ett garanterat svar av den personen i alla fall.
Postad 10 november 2004 - 19:54
Doggydoggen
-
Doggydoggen
-
Användare
-
-
222 inlägg
Har en sagem axium..Pratas om bättre ljus styrka på thomson..ja om man skulle ha mer ljus styrka än sagem presterar så får man nog sitta med svetsglasögon..mitt vardagsrum lyser fanimej up som om man satt inne i själva solen..*s*..min granne sa..citerar..Faaan man får ju nästan ont i ögona vid plötsliga ljus explosioner.. 
går å se tv mitt på ljusa dan utan några problem
så glöm ljusstyrkan räcker å blir över..
Dogge
Redigerat av Doggydoggen, 10 november 2004 - 19:55.
Postad 10 november 2004 - 20:51
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Doggydoggen
Knäpp kort annars blir jag galen
Postad 10 november 2004 - 23:02
3dc
-
3dc
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Doggydoggen
Knäpp kort annars blir jag galen 
INSTÄMMER TILL FULLO!!!!!!!!!!!! Den dan jag skaffat en 50"are kommer jag dränka forumet i bilder ur alla upptänkliga vinklar  tills nån ber mig sluta!!
Postad 11 november 2004 - 17:09
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ville bara meddela att Priset på Thomson 50DLY644 har sjunkit.
Den går nu att hitta för 22883.kr inkl frakt "Svenskt" pris. Från tidigare 23883.kr inkl frakt.
Postad 11 november 2004 - 18:18
Gansmoe
-
Gansmoe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Låter bra det Camridge  Snart dags att byta...
Kan man få nåt för en Philips 8807 idag, eller skall jag spara TVn och ha den som frukost-TV
Postad 11 november 2004 - 23:20
mcederva
-
mcederva
-
Användare
-
-
126 inlägg
Ville bara meddela att Priset på Thomson 50DLY644 har sjunkit. Den går nu att hitta för 22883.kr inkl frakt "Svenskt" pris. Från tidigare 23883.kr inkl frakt.
Är det på Braskens eller? Jag läste om nån på detta forum som antydde att man inte vågade beställa från dom. Nån som vet mer om det? Onekligen ett mycket bra pris. Jag beställde min DVB från dom och det funkade bra.
Postad 11 november 2004 - 23:24
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
mcederva
Japps, för tillfället är dom först med att sänka priset till det.
Om du beställt där tidigare och det gått bra så finns det inget att oroa sig för.
Postad 12 november 2004 - 07:52
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Då kom äntligen min efterlängtade Sagem.
Det började med att jag pluggade i alla anslutningar enl manual, och sedan slog jag på TV:n och väntade på bild.......
Min reaktionen när bilden kom var......AAAhhhhh mumsfilibaba !!!!  Tokbra med andra ord. Jag kan varmt rekomendera denna TV.
Tittar dock bara via parabol och DVD så jag har ingen erfarenhet av analog bild
Jag tänkte inte ta upp nagot ris eller ros eftersom Logisk IT har gjort en super recension
Postad 12 november 2004 - 08:58
Unregistered3c46abaf
-
Unregistered3c46abaf
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hade tidigare en Samsung SP-47 CRT bakprojektion, men hade problem med den och blev ersatt med en Thomson 50DLY644, DLP bakprojektion, tusen ggr bättre bild och fler anslutningsmöjligheter!
Har lagt upp bilder i mitt galleri på Thomson tv:n!!!
Postad 12 november 2004 - 10:37
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag väntar blod på min DVD så jag kan slutföra den skall komma 19/11 så håll ut.
En anna kul sak är samtalen här visst vill man ha bästa och högst värde av allt för man vet inte vad man får och det är svårt att testa i en butik de kan inte sina saker och det är inte samma sak somhemma i ett rum. Men jag håller med Sagem har kapacitet så det stänker särskilt med ljus och kontrast och en skillnad på 500 är inte märkbar. Sätter jag fullt på alla reglage är det så ljust i rummet att man knappt kan vara där så jämför kvalitet och vad du kan göra med din drömsak istället är mitt råd.
Jag har fram tills jag får min nya DVD testat "superbit" och komprimering av DVD
Har man inte progscan är superbit inte märkbart bättre än vanlig DVD så det skall bli intressant att se vad som händer på Sony´s nya värsting för hemmabruk
Jag har också märkt att Sagem kalibrerar bild under 5 sekunder i startskede vilket är super. Färg återgivning är så bra att man också får dra ner den, som mest i filmen Charlies änglar 2. Men ett 50-55% värde på färg är hos mig helt perfekt.
Jag har nu också en liten julklapp "fet rabatt" på Sagem så skrik till via mail
Det som jag sagt tidigare är lite avsaknad på lagring av filter inställningar, samt fabriken vill inte uppge exakt komponent för en del saker såsom projektor men det är klart att då är det kanske spionage om man får reda påd et. he he he...
HTDV material som är rippat ner till xvid typ tv serier från USA sedan genom en xbox blir bättre än SVHS nästan DVD så min nya som kan divx och xvid skall bli intressant och se på komponent då min advaced xbox anslutning är scart och toslink inte komponent och jag vill inte spitta den.
Men som sagt jag kan också varmt rekomendera den och de som sett den hos mig får "wow" känsla även djupet och storlek bara 37 cm djup coh sedan 50" man kan nästan tro det är en förlängare för något som Porche är. he eh he
Il be back!
/Jörgen
Postad 12 november 2004 - 11:27
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Logisk IT Malmö o alla
Hur var det som med HDCP på Sagem Axium och Thomson?
Detta är något som jag inte alls är inne på och speciellt när det vankas en ny dvd-spelare längre fram i så fall, eftersom jag vill kunna köra med DVI för att få bästa tänkbara bild.
Så vad måste man tänka/veta i förväg eller finns det någon sida på respektive tillverkare som visar kompatibla enheter?
Postad 12 november 2004 - 13:34
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
HDCP finns inte på Sagem då de ville vara heltfria från babbel och tjaffs från kopiering dock så kommer det på deras nya som är ute men inte på 50"
Momitszu har avstängning på hdcp och det kommer säkert fler crack som fixar det precis som med allt annat
Thomson har jag skrotat helt eftersom de är för långt ifrån på prestanda och kvalitet och 300hz räcker inte idag så jag kan inte Thomson
/Jörgen
Postad 12 november 2004 - 14:02
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Så man behöver inte oroa sig något angående HDCP på Sagem Axium alltså, och man kan köpa vilken dvd-spelare som helst och det ska fungera hur bra som helst eller?
Är så noob angående HDCP
Postad 12 november 2004 - 16:24
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Thomson har jag skrotat helt eftersom de är för långt ifrån på prestanda och kvalitet och 300hz räcker inte idag så jag kan inte Thomson
/Jörgen
Det är inte klokt vad man ska behöva lära sig termer. Alltså: Vad menas när du säger 300hz här? Är det färghjulshastigheten det har och göra med eller någon annan uppdatering? Jag har hela tiden frågat mig vad det är för färghjulshastighet på dessa DLP-bakprojjar, naturligtvis för att kunna få fram vilken som har högst.
Redigerat av ruhe, 12 november 2004 - 16:25.
Postad 12 november 2004 - 17:56
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
DHCP har du en dvd med detta måste du ha en tv som har detta så viss oro skall man ha annars funkar inte DVI.
300 Hz det har Thomson skrytit med och alla snack kring detta är lite konstigt då en vanlig crt tv är 50-60 sedan är 100 stabilare bild men det är inte samma sak på en projektor. Dock så räknar man med följande
1. On the color wheel which is making the image colourful, we have 2 * RGB segments which are turning at 150 hz = 300hz per RGB segments. We are thus identical at Thomson
Så det jag tycker man skall gå med är vad du ser med dina egna ögon och upplever inte vad en massa tv säljare babblar om och framförallt inte tillverkare för de testar bara sin egan bästa sidor inte dåliga. Fullständiga tester det är då vi eldsjälar kommer in.
Hoppas detta reder ut lite
/Jörgen
Postad 12 november 2004 - 17:57
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Enligt fabriken är det 6 color wheel på Sagem Axium 50"
/Jörgen
Postad 12 november 2004 - 18:05
Unregistered93802f50
-
Unregistered93802f50
-
Användare
-
-
119 inlägg
Fick M3 Magazine i näven nu å dom hyllar Sagem Axium å dissar Sony KF-60SX300 å Thomsonen DLY644:a + Samsung SP-46L3 fick godkänt men inte mer. Så imorron beställer jag Sagem eller Thomson, måste bara läsa mer om HDCP å Digitalboxar som man visst "måste" ha för vettig bild då analog signal tydligen e kasst med projje-TV, men antar HDCP bara kommer med DVI signal å inte komponent.
Nån som sett Sagem med pris bättre än 26990 som prisjakt får fram ?.
Sen verkar ju bänken te Sagem va kass, tips på annan bänk som även kan passa ?.
Redigerat av Unregistered93802f50, 12 november 2004 - 18:55.
Postad 12 november 2004 - 19:02
Unregisteredd836f880
-
Unregisteredd836f880
-
Användare
-
-
186 inlägg
Fick M3 Magazine i näven nu å dom hyllar Sagem Axium å dissar Sony KF-60SX300 å Thomsonen DLY644:a + Samsung SP-46L3 fick godkänt men inte mer. Så imorron beställer jag Sagem eller Thomson, måste bara läsa mer om HDCP å Digitalboxar som man visst "måste" ha för vettig bild då analog signal tydligen e kasst med projje-TV, men antar HDCP bara kommer med DVI signal å inte komponent. Nån som sett Sagem med pris bättre än 26990 som prisjakt får fram ?. Sen verkar ju bänken te Sagem va kass, tips på annan bänk som även kan passa ?.
Har också fått tidningen och läst testet, självklart mycket intressant. Ännu en testare som utser Sagem Axium till vinnare!
Postad 12 november 2004 - 19:41
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag ska köpa den tidningen också, men själv vet jag inte om priset mellan thomson och sagem är värt det?
Har fått ett pris på 21900.kr inkl frakt så det är ju ganska bra, det tycker jag
Men angående detta med HDCP verkar vara för struligt.
Hade tänkt mig en av dom nya Denon dvd-spelarna i så fall
SurfGuru
Skicka ett Pm till mig om du e riktigt intresserad av Sagem
Logisk IT Malmö
Men det är väl LG som skrytit om 300Hz och inte Thomson, sen är det ju 300Hz på bägge LG dlp apparaterna. Aldrig sett något sådant på en Thomson eller annat märke faktiskt.
Redigerat av Camridge, 12 november 2004 - 19:43.
Postad 13 november 2004 - 14:24
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Billgaste jag har fått på en Sagem är 25 000 inkl frakt så camridge pris är grymt bra
/Jörgen
Postad 14 november 2004 - 09:05
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Igår var jag förbi på Backaplan GBG i jakt på att få testa bakprojje. Jag hittade Thomson 50 DLY644 på Ljud&Bild Digicenter. Jag satt och kollade ett tag på naturfilmen som de hade på alla TV-apparater. Sedan bad jag säljaren koppla in en DVD-spelare så jag kunde testa med egna skivor. Jag satte igång Gladiator för bära-eller-brista-testet ang regnbågar. Tyvärr så förekom de flitigt för mig, även i slutet på kap 24 när de var ute i skogen i mörkret.
Jag får nog tyvärr avfärda denna generations DLP-bakproj för min del. Min alternativplan är att köpa en CRT-bakproj, antingen Samsung eller Sony. Då kommer jag undan med hälften eller drygt hälften så högt pris. Om ett par år kan jag sedan sälja CRT-bakrprojjen för kanske 1/3-1/2 av priset och storinvestera i det som gäller då.
Det är bara att gratulera er som inte är regnbågskänsliga, för i övrigt är det här fantastiska maskiner.
Postad 14 november 2004 - 11:43
Logisk IT Malmö
-
Logisk IT Malmö
-
Användare
-
-
190 inlägg
Det med regnbågar är alltid kul synd man inte får skatten där den slutar....
Men jag undrar är det att man kan se i vitt fält på några scener om man stirrar med ögongn och pendlar snabbt med blicken från sida till sida? Jag kan skymta någon RGB då men hoppar man så med blicken blir man yr i huvudet och et är inte normalt.
Lågorna på eldskålarna i kap24 ser jag inte regnbågar men jag är kanske trög.
Intressant dock
/Jörgen
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|