Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVB-T med kortläsare och PVR

454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2006 - 23:45

mgripson
  • mgripson
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Kan nästan säga att det har med dålig motagning att göra. Min erfarenhet är att Fire/FloppyDTV är bra på att hantera låga signal förhållanden. Jag monterade en takantenn och mätte sen med ett ett speciellt instrument. Jag använde inte antennförstärkare. Mottagningen var väldigt låg men klockren bild trots detta. Har även testat med inomhus antenner som visar mycket "högre" mottagning men de inbyggda förstärkaren och inte fått någon bra bild alls.

Boxer menar att har du inte fri sikt till sändaren så skall du inte ha en inomhus antenn. Har dock pratat med många som inte ser sändaren men ändå har bra bild.

Hade varit intressant att få feedback kring de olika antennerna. Vilken antenn är bäst... är det värt att lägga flera hundra mer för en dyrare antenn?

//morgan

Postad 10 januari 2006 - 08:46

Brämpa
  • Brämpa
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har inte tillgång till ngt "speciellt instrument"... Finns det ngn mjukvara som kan visa signalstyrka på datorn?

Postad 10 januari 2006 - 08:46

Brämpa
  • Brämpa
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har inte tillgång till ngt "speciellt instrument"... Finns det ngn mjukvara som kan visa signalstyrka på datorn?

Postad 10 januari 2006 - 09:47

mgripson
  • mgripson
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Inte vad jag vet.

I Mytheatre kan man se signal styrkan.

//morgan

Postad 07 februari 2006 - 12:19

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag har gett upp hoppet om att få ett stabilt fungerande Twinhan-kort.
SVT1 och SVT2 har jag väldigt bra bild på.. men TV4 är väldigt buggig. ProgDVB är det enda programmet som jag kan titta på TV4 hyffsat. Annars kommer bilden o försvinner var femte sekund ungefär.. Jag har en takantenn på villan och har ungefär 5mil till sändaren.
Jag har testat med inomhusantenn men där var styrkan så låg att jag inte fick någon bild (inte i mitt rum där jag testat.. dock fel sida av huset många väggar o liknande ivägen.) testade lite snabbt i morsan o farsans rum till deras boxermottagare o då fick jag bild med inomhusantennen.

Drygt detta med signalstyrkor som inte räcker till :)
Det borde vara signalförstärkare inbyggt i tvkorten. Iofs så genererar det ju bara mer signalbrus.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.