Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 September 2012 - 19:07

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 2
Just sett klart Band of Brothers. Ja vad ska man säga, perfektion.

Postad 27 September 2012 - 19:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 2

Ja, det bästa som har filmatiserats någonsin. Man kan inte få nog av den - har nog sett den 13 gånger totalt sedan 2004.

Postad 27 September 2012 - 19:51

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Har grunnat på varför Pacific inte når den till anklarna, trots att den i princip är lika välgjord.

Är Pacific sämre för att våldet känns mer "actionrulle", eller att man inte riktigt bryr sig om karaktärerna, eller vad?

Postad 27 September 2012 - 20:14

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Har grunnat på varför Pacific inte når den till anklarna, trots att den i princip är lika välgjord.

Är Pacific sämre för att våldet känns mer "actionrulle", eller att man inte riktigt bryr sig om karaktärerna, eller vad?

Tja, jag har inte sett The Pacific än så jag kan inte uttala mig men har tänkt göra det inom en snar framtid :)

Postad 27 September 2012 - 20:34

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Jag tycker att den hoppar för mycket. Den utspelar sig på tre olika platser och handlar endast om dessa tre. Band of Brothers handlar om många i ett kompani och alla finns närvarande i varje avsnitt. Det gör nog att den växer mer.

Postad 27 September 2012 - 21:34

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

är Pacific sämre för att våldet känns mer "actionrulle", eller att man inte riktigt bryr sig om karaktärerna, eller vad?

Det beror nog på att kompaniet som BoB handlar om är mycket väl dokumenterat. Alla karaktärer fanns i verkligheten och man vet mycket om dom och vad kompaniet genomlevde.
I stilla havskriget var alla förbjudna att dokumentera något alls. Pacific bygger på dagböcker som tre soldater skrev och därmed bröt mot den viktigaste ordern som gavs i den delen av kriget.
Det gör att man bara får lära känna ett fåtal karktärer och övriga verkligen känns som statister.
Däremot tycker jag inte att Pacific är dålig på något sätt, tvärtom.
Tycker inte man ska se dessa som två säsonger av samma serie. Det är två helt olika serier som utspelar sig vid samma tidspunkt i samma krig men i olika delar av världen.

Postad 27 September 2012 - 22:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1
Prometheus
Så har man äntligen lyckats se den. Lite som Alien, med en skvätt citron. Betyg 3/5

Postad 27 September 2012 - 23:18

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Looper.
Riktigt bra film. 4/5.
Förhandsvisning på SF.

Postad 28 September 2012 - 15:05

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Det beror nog på att kompaniet som BoB handlar om är mycket väl dokumenterat. Alla karaktärer fanns i verkligheten och man vet mycket om dom och vad kompaniet genomlevde.
I stilla havskriget var alla förbjudna att dokumentera något alls. Pacific bygger på dagböcker som tre soldater skrev och därmed bröt mot den viktigaste ordern som gavs i den delen av kriget.
Det gör att man bara får lära känna ett fåtal karktärer och övriga verkligen känns som statister.
Däremot tycker jag inte att Pacific är dålig på något sätt, tvärtom.
Tycker inte man ska se dessa som två säsonger av samma serie. Det är två helt olika serier som utspelar sig vid samma tidspunkt i samma krig men i olika delar av världen.

Fast boken Band of Brothers är ju främst byggd på intervjuer av de överlevande. Och Pacific byggs på tre olika böcker (som är baserade på dagböcker av tre överlevande). Vilka karaktärer finns inte i verkligheten från Pacific? Min slutsats är alltså att båda serier bygger på böcker som är baserade på överlevandes upplevelser och syn på kriget. Sen kanske det är så att kompaniets aktioner i kriget inte dokumenterats lika väl av marinen (i the Pacific) som hos fallskärmsjägarna - det vet jag inget om.

Tror snarare problemet med att alla utom de tre huvudkaraktärerna känns som statister i The Pacific är för att manusförfattarna inte valt att utveckla dem något. Även om de inte har någon källa att utgå efter så kan de hitta på karaktärsdrag själva.

Postad 28 September 2012 - 15:51

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Dark Shadows. Betyg: 7/10

Vanligtvis avskyr jag Tim Burtons filmer. Men denna var för en gångs skull riktigt bra! Johnny Depp är lysande!

Postad 28 September 2012 - 16:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Fast boken Band of Brothers är ju främst byggd på intervjuer av de överlevande. Och Pacific byggs på tre olika böcker (som är baserade på dagböcker av tre överlevande).

Det är riktigt som du säger, och det är faktiskt möjligt att man "vant sig" vid karaktärerna i BOB och sen inte pallar ta till sig nya, snarlika snubbar.

Om man sett serierna i omvänd ordning är det möjligt att man gillat Pacific bättre, men jag lutar nog åt att den är "mer grabbig", att karaktärerna är skildrade "något mindre mänskliga" och att BOB därför känns "närmre hjärtat".

Postad 28 September 2012 - 20:45

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Hypnotisören - hade inte läst boken och den var faktiskt bitvis hyggligt skrämmande/spännande. Dock var det ett par saker i manus som störde mig väldigt mycket och drog ned betyget för mig. Fotot är dock snyggt och bidrar till stämningen. Runt 5/10 pendlande klockor får den.

Postad 29 September 2012 - 10:52

Unregistered32152
  • Unregistered32152
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
The Right Stuff - Det rätta virket. klassiker som absolut håller än idag 10/10,

Postad 30 September 2012 - 00:20

Unregisteredcbe4768c
  • Unregisteredcbe4768c
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Get the gringo, helt ok, betyg: 7

The Right Stuff - Det rätta virket. klassiker som absolut håller än idag 10/10,

grym film, väntar på blursy release

Postad 30 September 2012 - 01:49

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Såg nya "Fright Night" ikväll. Halvhyfsad, men den gamla var trevligare... :)

Postad 30 September 2012 - 10:05

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Fast det är ju ingen film...

Igår blev det Sången om den eldröda blomman på Cinemateket. Trevlig och gammaldags, men jag kan inte låta bli att småskratta åt flera dramatiska scener. Vackert foto i agascope.

Postad 30 September 2012 - 16:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Vilka karaktärer finns inte i verkligheten från Pacific?

Du missförstod mig lite där tror jag.
Jag är säker på att alla namngivna karaktärer existerade i verkligheten. Vad jag menar är att det är relativt få namngivna karaktärer och många "statister" som utgör resten av gruppen/plutonen/kompaniet och dessa har skaparna av Pacific inte valt att utveckla, vilket jag tycker är helt rätt då de inte vet något om dom mer än möjligtvis deras namn.

Tror snarare problemet med att alla utom de tre huvudkaraktärerna känns som statister i The Pacific är för att manusförfattarna inte valt att utveckla dem något. Även om de inte har någon källa att utgå efter så kan de hitta på karaktärsdrag själva.

Kan så vara, men jag tycker att det finns en hel del av den varan i flera avsnitt (t ex australien, hemkomsten, basilone's historia).
Sen kan man fundera på varför de valt att göra som de gjorde, men som jag tidigare sagt: Detta är två olika serier. En del tycker BoB är bäst och andra Pacific.
Jag tycker BoB är bättre, men tycker att även Pacific är mycket bra. Båda två finns hemma i hyllan och kommer ses om flera gånger i framtiden :)

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 30 September 2012 - 16:58.

Postad 30 September 2012 - 17:30

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Såg Red Dawn i bluray.
Lika bra som första gången jag såg den med alla klassiska 80 tals skådisar :)
Ljudet är kanon och bilden grym.

8/10

Postad 30 September 2012 - 21:55

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Blev en filmkollardag idag när den värsta bakfyllan släppte =)
Började med Prometheus som var rätt okej, men det var en hel del dumheter i den så 5/10 i betyg.

Detta följdes sedan av Ocean's trilogin som är en serie jag gillar skarpt, var nått år sedan jag kikade på dom senast men dom är lika bra fortfarande.

Postad 30 September 2012 - 22:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Ikväll blev det en "klassiker", Road House
På något sett har jag alltid gillat den och Kelly Lynch är en goding.

Always be nice until it´s time not to be ;)

Betyg 3/5

Postad 01 October 2012 - 06:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Ikväll blev det en "klassiker", Road House
På något sett har jag alltid gillat den och Kelly Lynch är en goding.

Always be nice until it´s time not to be ;)

Betyg 3/5

Håller med, filmen är dålig men ändå så är den bra, jag tror att den är bra pga att dom lagt bra fokus på karaktärer och dialoger till skillnad från dagens filmer.

Såg den nyligen när dom visade den på Showtime och insåg att min tjej var ganska lik Kelly :)

Själv såg jag dom första 20min av denna:

Postad bild

Fy fan vad dåligt, 0.5 av 5.

Postad 01 October 2012 - 13:45

Unregisteredcbe4768c
  • Unregisteredcbe4768c
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Såg Red Dawn i bluray.
Lika bra som första gången jag såg den med alla klassiska 80 tals skådisar :)
Ljudet är kanon och bilden grym.

8/10

coolt då ska jag ta och köpa och se om den :)

Postad 02 October 2012 - 11:49

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Tropa de Elite 2 på Blu-Ray
Helt ok men vet inte om jag tyckte den var bättre än första som imdb antyder.

Fortfarande bra dock :)

Postad 03 October 2012 - 14:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Har dragit mig länge för den, men igår köpte frugan The Stig Helmer story
Tyckte inte den var dålig och inte direkt rolig, den hade iofs sina stunder. Jag skulle vilja säga att den var mysig. Betyg svag 3´a/5.

Postad 03 October 2012 - 14:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Machinegun Preacher

Helt ok film faktiskt.

Postad 03 October 2012 - 14:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Hotell Marigold. Störtskön pensionärsfilm med idel engelska superskådisar. Utspelas i härlig indisk miljö. Av någon anledning brukar jag gilla engelska filmer som utspelas i Indien.

Postad 05 October 2012 - 10:08

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Prometheus

Så var det dags för mig att se denna film också. Jag tycker filmen är helt okej, brukar inte tycka om rymdfilmer och sci-fi även om det finns undantag.
Tycker att filmen i sig är ganska underhållande även om man blir arg på hur korkade människor kan vara. Det som jag njöt av mest under filmen var ljudet som jag tycker va riktigt bra passade mitt hembio alldeles utmärkt.

Bild: 4/5
Ljud: 5/5
Film: 3/5

Postad 05 October 2012 - 13:12

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Även jag tittade på Prometheus.
Var förvarnad och hade således ganska lågt ställda förväntningar vilka väl ändå för säga till viss mån överträffades.

En hel del frågetecken efter filmen men det är ju såklart upplagt för att dessa ska besvaras först i senare alster.

2/5 trots allt.

Postad 05 October 2012 - 15:44

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
"Four Lions" (2010)

Dramakomedi om ett gäng korkade och inkompetenta Engelska jihadister/terrorister.

Betyg 3½ av 5

Postad 06 October 2012 - 07:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
The Cabin in the woods.

Jag förstår snacket om den och tyckte den var bra och annorlunda. Har aldrig sett en skräckfilm som gjorts på liknande vis. Skulle önskat lite mer gore.

Postad 06 October 2012 - 07:33

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

The Cabin in the woods.

Jag förstår snacket om den och tyckte den var bra och annorlunda. Har aldrig sett en skräckfilm som gjorts på liknande vis. Skulle önskat lite mer gore.

Även jag såg The cabin in the woods.

Kändes lite som scooby doo möter jason eller liknande, kändes som dom inte riktigt kunde välja ifall det skulle vara en komedi eller ren skräckfilm så slutresultatet blev en skräckkomedi.

Vet inte vad jag tyckte om den då vissa delar var riktigt bra medans andra bara var löjliga.. den gav mig ett leende på läpparna så den får en svag 3 av 5 möjliga.

Redigerat av Unregistered276d62c1, 06 October 2012 - 07:33.

Postad 06 October 2012 - 07:56

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Även jag såg The cabin in the woods.

Kändes lite som scooby doo möter jason eller liknande, kändes som dom inte riktigt kunde välja ifall det skulle vara en komedi eller ren skräckfilm så slutresultatet blev en skräckkomedi.

Vet inte vad jag tyckte om den då vissa delar var riktigt bra medans andra bara var löjliga.. den gav mig ett leende på läpparna så den får en svag 3 av 5 möjliga.

Jag tror det är det som är hela poängen med filmen faktiskt. Just att man inte ska ta den på allvar. Kolla hur den är klippt lixom. Strax efter någon brutalt dör så klipps det till
Spoiler

Postad 06 October 2012 - 08:15

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Looper - bra start, vart lite seg i mitten men sen hitta den ny fart och får väl 7/10

Postad 06 October 2012 - 15:04

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Prometheus.

Första gången såg jag den på bio i 3D. Denna gången hemma i 2D. En film som vinner på att ses om, mycket tack vare att man kan ignorera ett par korkade scener och fokusera på det som faktiskt är intressant istället. Föredrar 2D så när som på ett par scener som ser väldigt konstiga ut utan 3D-djupet (märks att filmen är gjord för 3D primärt). Ljudet var dock så otroligt mycket bättre än på biografen. Och inget är bortklippt i den djupaste basen som i Avengers.

Film: 3/5
Bild: 5/5
Ljud: 5/5

Postad 06 October 2012 - 17:47

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Såg två filmer igår, Killer Elite och Assassination Games. Båda hade samma stuk och lite härlig matcho action. Nästan så man kan använda samma recension till båda =)

Två bra actionrullar om man gillar spion-action. Inte så mycke hightech som bourne-serien, utan lite mer down to earth. Bra helt enkelt.. 3 av 5 i betyg iallafall.

Postad 07 October 2012 - 07:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Titanic, BD
Trots att filmen har en ganska banal historia och är 3h 14min lång satt jag och var intresserad hela tiden. Det som drar ned upplevelsen en aning är CGI-effekterna som inte är särskilt bra. Man ser dem tydligt och i detta fall hade jag faktiskt önskat att de förbättrat dem lite så man inte blev distraherad av dem. Sen hade Kate gärna fått vara snyggare, men hon lyfter filmen med bra skådespeleri så jag förlåter henne. ;) :P

Bilden är fullkommligt magiskt bra och även ljudet är perfekt. En njutning.

8,5/10

Postad bild

Postad 07 October 2012 - 22:38

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Chernobyl Diaries

Helt okej för att vara en skräckfilm. Tyckte däremot inte bilden var något vidare

Postad 08 October 2012 - 08:49

Unregisteredcbe4768c
  • Unregisteredcbe4768c
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
MiB3: som alla andra fast med en lite oväntad tvist som höjer den. Inget att anmärka på bild effekter och ljud bra alla 3. 6/10
50/50: mörk komedi 2 vänner där en av dom får cancer. Helt ok men tar aldrig fart och blir väldigt långsam i tempo. Sevärd 7/10
Moneyball: baseboll och matematik. Helt ok fast alldeles för långsam, 131 min var verkligen inte nödvändigt. Bra insatser av Brad och Jonah Hill. 7/10
Underworld: Awakening: sämst hitills, börjar bli urvattnad och väldigt tråkigt. 5/10
Crazy stupid Love: Klassen romantisk komedi. Helt ok om man gillar Steve Carell, han gör det han är bäst på, spelar patetiskt medelsvensson. Filmen har en feelgood känsla som jag tydligen gillar. 7/10
Iron Sky: Sarkastiskt film om invaderade nazis från månen. Filmen har några bra scener, även om den lider av väldigt dåligt skådespeleri och inte speciellt bra manus så såg jag ändå hela. Var nära att knäppa av efter hälften, Men bet ihop och såg klart, tror det var för att jag tyckte om rymdscenerna så pass mkt, väldigt bra cgi måste jag säga för en lågbudgetfilm. 5/10

Redigerat av Unregisteredcbe4768c, 08 October 2012 - 09:39.

Postad 08 October 2012 - 09:22

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Såg också Iron Sky nyligen.

Förutom det mest uppenbara - att det skriker lågbudget - så var den ganska underhållande från början till slut. Julia Dietze kan jag inte tröttna på heller...

Ljud och bild är klart godkänt.

Film: 5/10
Ljud: 7/10
Bild: 7/10

Postad 08 October 2012 - 12:43

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Ivan Groznyy (1944)

1547 kröner Ivan IV sig själv till tsaren av Ryssland och lägger kraft på att återta förlorat ryskt land.

En besvikelse. Först och främst har jag svårt för skådespelet, jag vet inte om jag ska gilla det eller inte. Det spelas över så att det blir väldigt pompöst, tydligt och överdrivet, men det blir aldrig speciellt bra eller effektfullt på ett charmigt sätt.

Jag kan dessutom hålla med Robert Bresson om det han sa om många filmer, detta känns mest som filmad teater. Det blir inte speciellt imponerande filmiskt sett. Å andra sidan kan man ta allt med en nypa salt, problemet är som sagt att jag inte finner tillräckligt mycket charm för det.

Karaktärerna är inte mycket att ha heller, man vet redan ganska snabbt var man har dem, därför blir historien rätt så ointressant. Självklart glänser känslan av propaganda. Jag tycker ju om Stachka och Bronenosets Potyomkin, men jag känner inte alls igen Eisenstein i det här. Nu är mina förhoppningar inte alls stora när det gäller del två, men jag är i alla fall nyfiken på bland annat Aleksandr Nevskiy och Eisensteins stumfilmer som jag inte har sett. Frågan är om han tappade mycket i och med ljudfilmen. Stumfilm kunde han däremot.

2/5

Postad 08 October 2012 - 16:08

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Letyat zhuravli (1957)

Veronica och Boris är ett älskande par i Moskva som skiljs åt på grund av andra världskriget.

En fin och gripande historia, men också en väldigt enkel sådan. Kalatozov lyckas bra med att göra det hela väldigt engagerande, det är lätt att sugas med. Fotot är schysst som fan och karaktärerna är tillräckligt intressanta. Jag har inte stenhård koll på Viktor Rozovs pjäs, han ska väl ha stått för manuset i alla fall. Grejen är väl mest att man har gjort det ganska enkelt för sig på många håll, så jag har inte direkt motivation till en fyra. En stark trea blir det. Och plus för några häftiga visuella grejer! Man förstår ju varför filmen har blivit en av Sovjetunionens mest hyllade filmer.

3/5

Postad 08 October 2012 - 17:43

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Stvrmzeit: Ivan den förfärlige har jag länge velat se, missade samtliga Eisenstein på Cinemateket när de gick där runt februari 2011 men har åtminstone sett tre av hans stumfilmer. Oktober har jag mycket svårt för, den känns stendöd och tråkig. Och hans montagearbete fungerar inte särskilt bra den gången heller. Men Potemkin är en klassiker, den saken är säker.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 08 October 2012 - 17:43.

Postad 08 October 2012 - 17:50

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Under helgen fick det bli Dark Shadows & Batman & Robin

Dark Shadows
En film som var väldig lik Alice i underlandet filmmässigt (Tim Burton båda två).
Betyget 6.4 som finns på IMDB är befogat, fast jag tyckte filmen var väldigt rolig när väl Johnny Depp var i fokus.

Batman & Robin
Kändes lite som om de försökte mjölka Batman-serien under den gången.
Clooney går fetingbort som Batman, men passar bra som Bruce Wayne.
IMDB-betyget på 3.6 känns lite lågt, jag skulle nog ge det en 4.5 minst.

Postad 08 October 2012 - 17:53

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Dark Shadows
En film som var väldig lik Alice i underlandet filmmässigt (Tim Burton båda två).
Betyget 6.4 som finns på IMDB är befogat, fast jag tyckte filmen var väldigt rolig när väl Johnny Depp var i fokus.

Ja, det kändes som att Depp trivdes för en gångs skull; nu på slutet har han ju mest gjort slentrianroller av samma stuk. Nu blev det lite mer go på nåt sätt.

Postad 08 October 2012 - 18:04

ulbe
  • ulbe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Senaste film jag såg var Taken, den får 2/5 i betyg av mig och dessa två pluppar är BARA Liam Neeson värd eftersom han spelade en sån cool roll (och det väldigt bra). Historien var bland det klenaste och mest förutsägbara man kan tänka sig, så helhetsintrycket är för mig extremt dåligt.

Postad 08 October 2012 - 18:46

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
The Killing Fields (1984)

En fotograf är fast i Kambodja under 70-talet då landet är splittrat i krig.

Jag är lite smått kluven, det är både bra och dåligt. Det blir mest flera händelseförlopp efter varandra, men berättelsen lyckas faktiskt med att vara intressant. Speciellt då Dith Pran kommer i fokus. Tyvärr är musiken genomrutten och Joffé tar gärna i så att det spricker. Det är inte heller en djupgående film om just Röda khmerernas styre, men en tvåa känns för svagt. Filmen har ändå grejer som väger upp det dåliga, så trean är i sitt svagaste stadie i alla fall. Ämnet är spännande och jag gillar hur journalisterna allt som oftast inte är i säkerhet. Även om filmen är 141 minuter känns det fortfarande som att man har försökt med att trycka in så mycket som möjligt. Fast nu ska jag inte klaga för mycket.

3/5

Postad 09 October 2012 - 08:22

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Under helgen fick det bli Dark Shadows & Batman & Robin

Dark Shadows

Kollade även på den nyligen och den gick väl att kika på, men den var långt ifrån bra.
Kändes väldigt tunn och förutsägbar, så den får 4/10 av mig.

Chloe Moretz gjorde en riktigt bra rollprestation dock som drar upp betyget från en 3'a till en 4'a.

Postad 11 October 2012 - 10:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Månprincessan, (The Secret of Moonacre), BD
Filmatiserad bok. Lite som Narnia light med lägre budjet och mycket som påminner om ett brittiskt eller svenskt barnprogram i stilen. Många svaga skådespelarinsatser där skådespelarna gör karaktärerna till överdrivna karikatyrer, men det kanske var meningen?
Scenografi och kläder är väldigt fint gjorda med en stor portion fantasi och inspiration från allt möjligt, till och med A Clockwork Orange.
Min 6-åring tyckte att den var väldigt spännande och lite läskig men det är absolut inget för en vuxen.

Vuxenbetyg: 2/10
Barnbetyg: 6/10

Postad bild
Postad bild

Redigerat av hassesolo, 11 October 2012 - 10:22.

Postad 11 October 2012 - 10:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Månprincessan, (The Secret of Moonacre), BD
Filmatiserad bok. Lite som Narnia light med lägre budjet och mycket som påminner om ett brittiskt eller svenskt barnprogram i stilen. Många svaga skådespelarinsatser där skådespelarna gör karaktärerna till överdrivna karikatyrer, men det kanske var meningen?
Scenografi och kläder är väldigt fint gjorda med en stor portion fantasi och inspiration från allt möjligt, till och med A Clockwork Orange.
Min 6-åring tyckte att den var väldigt spännande och lite läskig men det är absolut inget för en vuxen.

Vuxenbetyg: 2/10
Barnbetyg: 6/10

Har sett den på TV. Europeisk samproduktion med relativt låg budget. Gick på bio i vissa länder, men inte i USA (mer än ett begränsat tillfälligt släpp). Jämför med Bron till Therabithia (samma regissör). Ok som TV-film tycker jag dock.

Postad 13 October 2012 - 20:38

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Kollade precis på Rock of Ages.

Tyckte den va klart bra, riktigt sjyrre att alla sjunger själva.
Men blev sådär lagomt cheesyigt glad av den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.