Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2009 - 15:53

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Fick du det nyss eller??

15.25 fick jag detta. Finns ingen uppdaterad info hos UPS än men det kommer väl. Så jag antar att den skickades idag och jag får den på måndag...

Postad 10 December 2009 - 15:55

Skyttepucko
  • Skyttepucko
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fick mailet nu också ;)
kan ej söka upp min nalle på ups, men det är väl för mycket att hoppas på så här tidigt efter mailet!

Postad 10 December 2009 - 15:57

Andreaz80
  • Andreaz80
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hur är det bekräftat att det verkligen är Nokias Klas Ström?

Postad 10 December 2009 - 15:57

åklagare
  • åklagare
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Fick mailet nu också ;)
kan ej söka upp min nalle på ups, men det är väl för mycket att hoppas på så här tidigt efter mailet!

ja nu ska man väl jaga ups ochså
hoppas inte ;)

Postad 10 December 2009 - 15:59

falafelbar
  • falafelbar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

hur är det bekräftat att det verkligen är Nokias Klas Ström?

Han skrev det på sin twitter i samband med första posten i tråden några sidor tillbaka.

Postad 10 December 2009 - 16:00

Unregistered10d17180
  • Unregistered10d17180
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som vet när det kommer att finnas i butiker. Jag talade kort med Komplett / inWarehouse och de säger att de har ett preliminärt datum för i morgon. De har inte fått bekräftat om det verkligen kommer att levereras.
Webhallen säger att de tror att det kommer till deras lager den 19: e
Jag gick till Tre butiken i Hötorget / Stockholm och de vet inte något om Twitter TrePR svar som de får förskott order på Tre hemsida.

Någon som vet något annat?

Postad 10 December 2009 - 16:02

Lullenn
  • Lullenn
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Äntligen! Jag är kär! Fungerar så underbart ;)

Postad 10 December 2009 - 16:03

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Skärmen mindre än vad jag trodde.

Postad 10 December 2009 - 16:06

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hur många dagar tog det att få telefonen från att ni fick mailet om att den skickats med ett UPS-nr? Som i vårt fall här att vi fick mailet idag kl 15.30

Postad 10 December 2009 - 16:06

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Något segare än vad jag trodde men skärmen är fin.

Är det någon som har något emot att jag droppar impressions här så säg till.

tha_neo: Fick mailet i tisdags och telefonen för några min sen.

Redigerat av Unregistered291b33b4, 10 December 2009 - 16:07.

Postad 10 December 2009 - 16:07

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hur många dagar tog det att få telefonen från att ni fick mailet om att den skickats med ett UPS-nr? Som i vårt fall här att vi fick mailet idag kl 15.30

Standard/Express?

Var eru bosatt?

Jag fick mejlet i tisdags och leverans idag.

Beställde 10e Nov med standard-leverans till Göteborg.

Postad 10 December 2009 - 16:13

stoffen79
  • stoffen79
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har inte fått något trackingid då jag aldrig reggade mig. Vad var det UPS hade för utkörningstider?

Postad 10 December 2009 - 16:14

oOO
  • oOO
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

En nackdel med svenskt tangentbord är att spel och liknande blir struligare att få igång. Jag installerade SuperTux, men tyvärr kommer jag inte längre än till kartan, verkar som att någon knapp saknas där. Installerade även SEGA Master System-emulatorn, där funkar tangenterna, men man är ju tvungen att använda [FN] för upp och ner pilarna, så det är ju inte så kul i spel.
Skulle vilja ha en keyboard-layout, där man mappar pilarna på WASD, eftersom att man styr riktning med vänster tumme och andra knappar med höger tumme på vanliga spelkontrollerar så skulle det förenkla spelandet.

Ställ om keyboard layout till engelska i settings (under text input) då fungerar "ä", ".", "<" & ">" precis som piltangenterna på den engelska versionen.
Testade SuperTux och det fungerar utmärkt!

Postad 10 December 2009 - 16:17

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Finns nästan för mkt att göra, man bara sitter och klickar runt och vet inte var man ska börja ;)

Skärmen känns sårbar...

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN! Nu fick jag oxå ett mail om att den skickats! Men frågan är om man hinner få den imorgon? Tror inte det men kan alltid hoppas ;)

Med express är det inga problem om du inte bor i urskogen ;)

grattis

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Jag har dykt på ett problem.
Den loggar ansluter automatiskt till ett wlan här.
Och då logger den ur 3g kopplingen.
Wlanet är anslutningsbart, men sedan behövs ju lösenord för att få igång det.
Kan man inte säga till N900 att sluta med det?

Postad 10 December 2009 - 16:18

agran
  • agran
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Då ligger min N900 där hemma och väntar :D

Skulle fått den först imorn men ringde till Budpilen som skulle köra ut den och min sambo kunde gå dit och hämta ut den nu direkt, vilket hon gjort ;)

då ska man bara jobba en timme till sen hem och kela med mobi...hrm, menar min sambo ;)

Postad 10 December 2009 - 16:19

Andreaz80
  • Andreaz80
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Han skrev det på sin twitter i samband med första posten i tråden några sidor tillbaka.

Är väl knappast en garanti...?

Postad 10 December 2009 - 16:20

clooak
  • clooak
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

grattis

Jag bokade normal leverans för haha de på nokia sa att det inet spelade någon roll och de sa även att sålänge jag inte bodde in hte middle of nowhere så spelar det ingen roll vad man tar

Nu fick jag också min bekräftelse man kan ju alltid hoppas! att vi får den imorgon!

Mycket frustration och ringande men nu äntligen, nu är det nära!

Postad 10 December 2009 - 16:20

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Högtalarna är inte helt 100.

Postad 10 December 2009 - 16:21

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
har nu fått hem n900:an, ser grym ut. MEN den hittar inte mitt sim kort. den fann det vid första starten, fick slå in pinkod. men sen hittade den inte kortet, och vid omstart, så frågar den inte ens efter simkort. och jag har inte Tre, utan tele2. nån annan som upplevt samma sak?

Postad 10 December 2009 - 16:22

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Jag bokade normal leverans för haha de på nokia sa att det inet spelade någon roll och de sa även att sålänge jag inte bodde in hte middle of nowhere så spelar det ingen roll vad man tar

Nu fick jag också min bekräftelse man kan ju alltid hoppas! att vi får den imorgon!

Mycket frustration och ringande men nu äntligen, nu är det nära!

Precis, vilken frustration över något så enkelt som att beställa en telefon ;)

Men nu känns det mycket bättre...

standardleverans tar en dag extra

Postad 10 December 2009 - 16:25

clooak
  • clooak
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Precis, vilken frustration över något så enkelt som att beställa en telefon ;)

Men nu känns det mycket bättre...

standardleverans tar en dag extra

Bor dock nära stockholm så de borde kunna skeppa över natten och att jag får den imorgon, om jag nu hämtar den själv från UPS =)

Fick mitt kollinr via telefon och typ exakt 1 minut senare fick jag mail på att de hade skickat ;)

Suck detta är ju roligt, Ska på winnerbäck och jobba imorgon så kommer inte kunna vara hemma, underbart haha =)

Tror ni att någon annan i familjen kan skriva på med hjälp av fullmakt eller något, ifall de har det?

Redigerat av clooak, 10 December 2009 - 16:27.

Postad 10 December 2009 - 16:26

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Högtalarna är inte helt 100.

Det var nån som postade att han var impad över högtalarna.

Va tycker du om skärmen? Är den responsiv? Handlar det om att få in en teknik? I vissa videon verkar den inte alls responsiv och i andra super-responsiv. Det handlar nog mycket om användaren.

Postad 10 December 2009 - 16:29

oOO
  • oOO
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har dykt på ett problem.
Den loggar ansluter automatiskt till ett wlan här.
Och då logger den ur 3g kopplingen.
Wlanet är anslutningsbart, men sedan behövs ju lösenord för att få igång det.
Kan man inte säga till N900 att sluta med det?

Settings->Internet Connections
bocka ur "Switch to WLAN when available"

borde fungera tycker jag

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

grattis

Köpte med express och den ska levereras in till stan (sthlm).

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Va tycker du om skärmen? Är den responsiv? Handlar det om att få in en teknik? I vissa videon verkar den inte alls responsiv och i andra super-responsiv. Det handlar nog mycket om användaren.

Inga direkt problem, och då bör man tillägga att jag är totalt touchscreen-anti och brukar ha svårt för dom. Putsade skärmen tidigare och den svara hela tiden, för flickvännen fungerade det lite sämre då hon normalt inte tog i tillräckligt lika mkt men tänkte hon på det så löste det sig för henne med. Föredrar dock att använda styulusen då jag tycker fingrarna är lite klumpiga än så länge, men det ändrar sig nog.

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Bor dock nära stockholm så de borde kunna skeppa över natten och att jag får den imorgon, om jag nu hämtar den själv från UPS =)

Fick mitt kollinr via telefon och typ exakt 1 minut senare fick jag mail på att de hade skickat ;)

Suck detta är ju roligt, Ska på winnerbäck och jobba imorgon så kommer inte kunna vara hemma, underbart haha =)

Tror ni att någon annan i familjen kan skriva på med hjälp av fullmakt eller något, ifall de har det?

Fullmakt och ditt id-kort

Postad 10 December 2009 - 16:30

matte_amal
  • matte_amal
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Då kan jag tipsa dig om att stänga av alla desktop effekterna, så skall du få se hur fint det funkar sen. :D

Tackar, funkade fint ;) Det man skulle vilja är att dom blir inaktiverade automatiskt när man ansluter och sedan aktiverade igen.

Ställ om keyboard layout till engelska i settings (under text input) då fungerar "ä", ".", "<" & ">" precis som piltangenterna på den engelska versionen.
Testade SuperTux och det fungerar utmärkt!

Tack för tipset, funkar bra nu! Skulle finnas en widget där man snabbt kan växla mellan två keyboard-layouts ;)

Postad 10 December 2009 - 16:31

clooak
  • clooak
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Köpte med express och den ska levereras in till stan (sthlm).

What about n900 meetup in Stockholm ;) haha skämtosido, Man kan nog fan inte ha mer otur än vad jag har haft allt har gått fel med denna beställning och nu detta att jag har standardleverans även fast jag sa att jag ville ha expressleverans =)

Postad 10 December 2009 - 16:35

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Settings->Internet Connections
bocka ur "Switch to WLAN when available"

borde fungera tycker jag

Jo, men det vill jag att den skall göra när jag tex är hemma.
Men den byter nog bara automatiskt om man själv loggat in på wlanet innan.
Jag tog bort wlanet ur listan under inställningar
Nu kan jag se alla wlan här, utan att den försöker ansluta, tror jag i alla fall

Postad 10 December 2009 - 16:46

oOO
  • oOO
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tack för tipset, funkar bra nu! Skulle finnas en widget där man snabbt kan växla mellan två keyboard-layouts ;)

Jag håller med, skulle vara mycket smidigt!

Postad 10 December 2009 - 16:50

oOO
  • oOO
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jo, men det vill jag att den skall göra när jag tex är hemma.
Men den byter nog bara automatiskt om man själv loggat in på wlanet innan.
Jag tog bort wlanet ur listan under inställningar
Nu kan jag se alla wlan här, utan att den försöker ansluta, tror jag i alla fall

Ah, ok

En lista där man kan prioritera anslutningar vore kanske nåt...

Postad 10 December 2009 - 16:59

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ah, ok

En lista där man kan prioritera anslutningar vore kanske nåt...

funkar bra nu
den byter inte till wlan automatiskt om man inte loggat in på det wlanet innan.
så det verkar funka bra som det är nu

Postad 10 December 2009 - 16:59

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Min telefon kommer imorgon! SJÄLVKLART så skickade inte nokia den till min adress som jag angav utan till min hemadress så jag måste åka till bromma och hämta ut den... Men express verkar löna sig iaf:)

Postad 10 December 2009 - 17:00

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Vad tog den nya tråden vägen där bild skulle komma upp på den som först fick den i hand? Sen skulle där BARA skrivas en massa info och intryck om N900, inget annat tjafs? =)

EDIT: Har ju sett den feedback ifrån användarna tråden. Men är det den som är menad att vara den mer "seriösa" tråden?

Redigerat av Svenn3SaataN, 10 December 2009 - 17:03.

Postad 10 December 2009 - 17:00

clooak
  • clooak
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Min telefon kommer imorgon! SJÄLVKLART så skickade inte nokia den till min adress som jag angav utan till min hemadress så jag måste åka till bromma och hämta ut den... Men express verkar löna sig iaf:)

Hur vet du när den kommer? För mig har inte status ens uppdaterats på UPS ;) Såg du det på UPS eller?

Postad 10 December 2009 - 17:02

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Skärmen mindre än vad jag trodde.

NU HAR JAG FÅTT MIIIIN, för ett par timmar sen!!!! Skärmen var helt fantastisk, STÖRRE än vad jag trodde...
ÄLSKAR DEN!!!! Håller tummar och tår för alla er därute som ännu inte fått era!!! Nu kan vi kanske flytta över till den andra N900-tråden... :-)

Postad 10 December 2009 - 17:10

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Gör inte ctrl + space det?

Postad 10 December 2009 - 17:14

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Jag vet jag läste i den här tråden att någon postade en länk för någon dag sedan med någon som listade 200 bästa apps enligt honom. Hittar inte länken vad än jag försöker söka på.

Någon som sitter på länken?

Redigerat av Icee, 10 December 2009 - 17:23.

Postad 10 December 2009 - 17:19

diterham32
  • diterham32
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

NU HAR JAG FÅTT MIIIIN, för ett par timmar sen!!!! Skärmen var helt fantastisk, STÖRRE än vad jag trodde...
ÄLSKAR DEN!!!! Håller tummar och tår för alla er därute som ännu inte fått era!!! Nu kan vi kanske flytta över till den andra N900-tråden... :-)

Fick min för 20 min sedan, riktigt skönt efter all väntan!

Postad 10 December 2009 - 17:26

Gilbss
  • Gilbss
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag vet jag läste i den här tråden att någon postade en länk för någon dag sedan med någon som listade 200 bästa apps enligt honom. Hittar inte länken vad än jag försöker söka på.

Länk

Har sparat lite användbara sidor om n900 ;)

Länken

Postad 10 December 2009 - 17:26

fanders
  • fanders
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

@Klas Ström

Har saxat några citat här från dig...

Vi är några stycken här på forumet som inte får några mobiler trots dina löften, för det var väl löften?

4dec

"ja även om ni beställt sent ska ni komma med i första leveransen om ni beställt via nokia shop vill säga."

1dec

Fan vad härligt. Då tar jag och skriver ut ditt inlägg och har den som kvitto

"Haha ! Ja gör det om det känns tryggare. Ska fixa en personligen till dig annars ;-)"

1dec

"Hej,
ja du kommer få den med den första leveransen.... det finns viss tillgång kvar så även om du skulle beställa den idag skulle du få del av den första leveransen.

-Klas"

Jag undrar hur du vill lösa detta? Dina kollegor säger att dom är slut. Vem har rätt?

Nu kanske detta redan är svarat på för länge sen, men jag beställde och fick beställningen avbokad pga adressändring. La ny beställning den 8:e dvs. 2 dagar sen.
Pengar drogs idag och lurarna jag beställt är skickade.
Så bevisligen är det inte slut på lurar.
Har jag tur är paketet här i morgon em, annars blir det på måndag.

Ang. kort och banker så är det enligt vad jag vet upp till säljaren hur hög säkerhet dom vill ha på sin betalning. Ta SF.se tex. där anger du bara kortnummer så dras pengarna, men om det är scam så står dom risken. Nokia är petiga som tusan och kollar mot adress och alla andra uppgifter. Det gör att om du stavat ditt namn lite fel, stavat adress fel, flyttat eller något liknande så kommer inte köpet gå att genomföra.
Har man problem där är det nog klokt att kolla av med sin bank vilka uppgifter som finns lagrade för kortet.

//A

Postad 10 December 2009 - 17:27

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Till alla som undrar det går bra att ringa med den också ;)

Postad 10 December 2009 - 17:28

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Min klasskompis fick sin idag, fick testa den lite och **** va trevlig den är! ;)

Postad 10 December 2009 - 17:40

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Tackar, funkade fint ;) Det man skulle vilja är att dom blir inaktiverade automatiskt när man ansluter och sedan aktiverade igen.

Finns ett litet program som man kan använda, skriver man ett script upptill är man hemma.

Kommer inte ihåg vad det heter bara...

Postad 10 December 2009 - 17:41

chsal
  • chsal
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tänkte precis ringa o tjata på UPS när den kom! Hoppas bara att det inte är tegelsten i kartongen nu...

Postad 10 December 2009 - 17:58

falafelbar
  • falafelbar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
10/12/2009 15:46 ETT KORREKT GATUNAMN KRÄVS FÖR LEVERANS. UPS FÖRSÖKER ATT SKAFFA DENNA INFORMATION

Mitt gatunamn är fullt legitimt, verkar som de inte ens försökt. Inget samtal ens en gång. Bara att bita ihop och hoppas att det dyker upp imorgon då.

Postad 10 December 2009 - 18:08

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Ställer mig till skaran av dom som fått sin telefon nu också då..
Måste bara hitta nåt vettigt sätt att synca den med min gamla nu. Men gamla samsung verkar inte ha nåt bra sätt att skicka alla kontakter :/

Postad 10 December 2009 - 18:17

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

10/12/2009 15:46 ETT KORREKT GATUNAMN KRÄVS FÖR LEVERANS. UPS FÖRSÖKER ATT SKAFFA DENNA INFORMATION

Mitt gatunamn är fullt legitimt, verkar som de inte ens försökt. Inget samtal ens en gång. Bara att bita ihop och hoppas att det dyker upp imorgon då.

Bättre än TNT iallafall

Vet en som hade beställt en minidator men fick en minidator per vecka, han valde att ringa efter 3.. ;)

Det är ju iofs. bra men UPS är betydligt bättre än TNT.

EDIT: Shiiet 5000 inlägg ^^

Redigerat av hence_, 10 December 2009 - 18:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.