Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 05 februari 2012 - 23:12
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Ær lite ny på det hær med hifi men jag inbillar mig att jag inte får något 5.1 ut från mitt 5.1 system nær jag ser på film genom boxee. Tycker att det ær bættre ljud nær jag t.ex. ser på bluray genom "førstærkaren". Har førøvrigt ett billigt system från Panasonic som jag fick med tvn och har kopplat tolink mellan tv och førstærkare och sen hdmi med allt annat som ps3, boxee, hdpvr. Det jag undrar mest på ær alla instællningar på system - audio på boxee. Har den på hdmi och ingenting ær markerat då nær jag børjar markera t.ex. dts capable receiver, dts-hd capable reciever etc så får jag inget ljud. Vad gør jag før fel? Fungerar detta bara om jag kopplar det utom tvn dvs. direkt mellan boxee och førstærkaren? Kan detta vara felet att jag inte får något "wow" ljud utan mer 3.1 ljud? Sorry om jag ær jobbig!
Det där hänger helt ihop med vad din TV klarar att ta emot på HDMI och vad den sedan klarar av att skicka vidare på toslink. Du får titta i din TV manual vad den klarar.
Postad 05 februari 2012 - 23:15
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tack før snabbt svar! Har en VT30, kan inte den hantera DTS? Vad segt, har liksom bara 1 toslink på førstærkaren, så då måste jag bak och byta varje gång jag ska ha boxee? :/
Usch nu gör det nästan lite ont i mina ögon. Har du en fin TV som VT30 så MÅSTE du helt enkelt komplettera den med en vettig hemmabio. Det gör mycket för upplevelsen. Finns många bra från Onkyo, Denon m.fl.
Postad 06 februari 2012 - 08:48
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Usch nu gör det nästan lite ont i mina ögon. Har du en fin TV som VT30 så MÅSTE du helt enkelt komplettera den med en vettig hemmabio. Det gör mycket för upplevelsen. Finns många bra från Onkyo, Denon m.fl.
Absolut, men som student så valde jag TV først och får køpa något ordentligt ljudpaket senare. Rummet ær på 12 m2. I mina øron låter det iaf helt fantastiskt med t.e.x transformers på bluray. Till saken; finns det toslink splitter så jag kan dela signalen till førstærkaren så jag slipper byta kabel dær bak? Førstår att detta sækert inte ær optimalt i mångas øgon, men jag måste bara få en vettig løsning då jag redan har køpt ett system. Edit. Ær detta systemet jag har http://www.panasonic...?trackInfo=true
Redigerat av samski, 06 februari 2012 - 09:34.
Postad 06 februari 2012 - 10:17
iRunfast
-
iRunfast
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu ska vi se om det här blir rätt?
Ser bara ut som man kan "Svara" på frågor inte skapa nya?
Hursomhelst, slängde ut min xtreamer häromdagen (saknar den redan).
Köpte en Boxee, kopplade upp den och fick senaste fw inläst.
Allt funkar bra men har några användarfrågor...
1. Appar - hur hanterar jag favoriterna? Det ligger en bunt favoriter som default, hur tar jag bort dom och hur får jag dit dom jag vill ha som favorit?
2. Någonstans stod det att det ska finnas en Facebookapp, jag kan då inte se någon bland dom 245 som finns att välja på?
3. Valde att logga in med Facebookkonto (tror det gick vägen), vad är vitsen med det? Jag ser inget i min FB-feed på min dator t ex att jag kollat på någon film etc.? Kan detta ha att göra med att jag inte har någon facebookapp i min BB?
Hoppas på lite svar här!
Tack på förhand.
Postad 06 februari 2012 - 10:31
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nu ska vi se om det här blir rätt? Ser bara ut som man kan "Svara" på frågor inte skapa nya?
Hursomhelst, slängde ut min xtreamer häromdagen (saknar den redan).
Köpte en Boxee, kopplade upp den och fick senaste fw inläst. Allt funkar bra men har några användarfrågor...
1. Appar - hur hanterar jag favoriterna? Det ligger en bunt favoriter som default, hur tar jag bort dom och hur får jag dit dom jag vill ha som favorit?
2. Någonstans stod det att det ska finnas en Facebookapp, jag kan då inte se någon bland dom 245 som finns att välja på?
3. Valde att logga in med Facebookkonto (tror det gick vägen), vad är vitsen med det? Jag ser inget i min FB-feed på min dator t ex att jag kollat på någon film etc.? Kan detta ha att göra med att jag inte har någon facebookapp i min BB?
Hoppas på lite svar här! 
Tack på förhand.
ALLA dessa frågor är redan besvarade men eftersom du är ny så är du förlåten  1: När du trycker på en App så öppnas en popup ruta och i det vänstra hörnet finns en stjärna. Klicka på den så har du lagt till appen till dina favoriter. Omvänd ordning för att ta bort den från din favoriter. 2: Nej det finns ingen Facebook app i den bemärkelse som du tänker på.Utan det du kan göra är att när du ser en film/serie kan man dela med sig informationen att på FB ATT man ser just på detta.Inget mer. 3: För att folk på FB ska se att du sett något måste du alt 1: medans du tittar på en film/serei trycka på mittenknappen på fjärrkontrollen och sen på iconen som ser ut som en mapp med ett hjärta i mitten och sen välja dela, alt 2: Innan du startar filmen/serien,när popup rutan kommer göra samma procedur med iconen som ser ut som en mapp med ett hjärta i mitten.
Postad 06 februari 2012 - 11:46
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Jag rekommenderar att du åker till Kjell&Co och köper ett trådlöst tangnetbord Plexgear 91-345. Funkar klockrent och är tillräckligt stort för att man ska se bokstäverna även på kvällen+ fördelen med egna siffertangenter.
fungerar play/pause, bakåt/meny, enter osv på tangentbordet som på fjärren? Det jag egentligen menar, kan man ta bort originalfjärren från bordet helt och hållet?
Postad 06 februari 2012 - 12:51
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Är det någon mer som har problem med att fjärrkontrollen både laggar och skenar d.v.s. ibland händer inget när man trycker på den och ibland så skickar den en massa tryckningar. Framför allt är det Enter som skenar vilket gör BB obrukbar. Fjärrkontroll över IP fungerar så problemet verkar ligga i RF-delen antingen i BB eller i fjärren. Jag har tyvärr ingen annan fjärr att prova med.
Tacksam för hjälp.
Edit: stavfel.
Redigerat av staffanw, 06 februari 2012 - 12:53.
Postad 06 februari 2012 - 13:55
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Nope, inga fjärrkontrollsproblem för mig, ta i trä
Postad 06 februari 2012 - 14:07
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
köpte tangentbordet, plexgear som var rekommenderad en bit bak i tråden
ÅÄÖ förväntade jag mig nästan inte, och fungerade inte heller. finns ingen scroll till hemsidor, måste använda piltangenter eller försöka få tag i slidern på höger sida av bilden
Känns inte som mycket till vinst måste jag säga. Sätter nog en överblivet laptop där framme och har tangentbordet till istället
Postad 06 februari 2012 - 14:17
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Nu behöver jag er hjälp.
Helt plötsligt så är ljudet helt wierd. Det började igår i en film jag kollade på. Helt plötsligt så slutar centerkanalen funka och endast surroundljudet funkar.
Jag testade att uppdatera med den nya uppdateringen för problem med subtitles, men det hjälpte inte... Inte heller att reseta till factory.
Alla settings är som förr och jag har inte ändrat något.
Även musik genom boxeen låter konstigt kan jag tillägga
Kör ljudet via hdmi till mig yamaha rx-v667
Edit: Stängde av förstärkaren och satte på den igen. Då funkade ljudet igen. Kanske är förstärkaren som spökar???
Redigerat av holetaker, 06 februari 2012 - 14:19.
Postad 06 februari 2012 - 14:18
iRunfast
-
iRunfast
-
Rookie
-
3 inlägg
ALLA dessa frågor är redan besvarade men eftersom du är ny så är du förlåten 
1: När du trycker på en App så öppnas en popup ruta och i det vänstra hörnet finns en stjärna. Klicka på den så har du lagt till appen till dina favoriter. Omvänd ordning för att ta bort den från din favoriter.
2: Nej det finns ingen Facebook app i den bemärkelse som du tänker på.Utan det du kan göra är att när du ser en film/serie kan man dela med sig informationen att på FB ATT man ser just på detta.Inget mer.
3: För att folk på FB ska se att du sett något måste du alt 1: medans du tittar på en film/serei trycka på mittenknappen på fjärrkontrollen och sen på iconen som ser ut som en mapp med ett hjärta i mitten och sen välja dela, alt 2: Innan du startar filmen/serien,när popup rutan kommer göra samma procedur med iconen som ser ut som en mapp med ett hjärta i mitten.
Grymt Lappen!  Uppskattar verkligen dina svar... jag hittade faktiskt favoritfunktionen helt på egen hand efter lite meckel, men din beskrivning var ju helt klockren. FB -tack så mkt. Vill minnas att jag sett någon bild på appsidan tidigare där det fanns en FB-app men det kanske var i en äldre fw... Tack igen för att du svarade, börjar gilla min BB mer och mer. /iRunfast (Robert)
Postad 06 februari 2012 - 14:25
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...problem med att fjärrkontrollen både laggar och skenar d.v.s. ibland händer inget när man trycker på den och ibland så skickar den en massa tryckningar.
Brukar kunna avhjälpas med att "synka om" fjärren. Håll den nära burken och tryck på mittknappen (har jag för mig) i 10 sekunder.
Postad 06 februari 2012 - 20:12
PaceEpson
-
PaceEpson
-
Användare
-
-
212 inlägg
En om dagen minst dyker upp på Blocket till försäljning och majoriteten säljs omgående efter inköp med garanti. Det är nåt fishy med denna produkt som inte kommer fram till konsumenterna.
Postad 06 februari 2012 - 20:25
mipet
-
mipet
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Att dom säljs igen säger väl bara att dom är populära, att dom sen säljs, kanske är för att folk tror att allt är så enkelt, dagens i landsproblem kanske, alla vill ha allt, men många förstår inte att i dagens läge så måste man lägga lite energi på att läsa , testa, lära sig saker man köper.
Jag skulle aldrig sälja mina 2 boxee boxar, till det priset så passar dom mig perfekt.
Postad 06 februari 2012 - 21:24
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Att dom säljs igen säger väl bara att dom är populära, att dom sen säljs, kanske är för att folk tror att allt är så enkelt, dagens i landsproblem kanske, alla vill ha allt, men många förstår inte att i dagens läge så måste man lägga lite energi på att läsa , testa, lära sig saker man köper.
Jag skulle aldrig sälja mina 2 boxee boxar, till det priset så passar dom mig perfekt.
Jag håller med. Samtidigt tänker jag på gamla goda tider när man fick hålla tillgodo med en Tamagotchi http://sv.wikipedia....wiki/Tamagotchi
Postad 06 februari 2012 - 21:59
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
En om dagen minst dyker upp på Blocket till försäljning och majoriteten säljs omgående efter inköp med garanti. Det är nåt fishy med denna produkt som inte kommer fram till konsumenterna.
Jag fattar inte varför du hänger upp dig på detta? Det finns mycket bra och dåliga prylar...och Boxee Boxen tillhör den första kategorin...och är billig jämför med mycket annat.
Postad 06 februari 2012 - 22:03
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
...problem med att fjärrkontrollen både laggar och skenar d.v.s. ibland händer inget när man trycker på den och ibland så skickar den en massa tryckningar.
Brukar kunna avhjälpas med att "synka om" fjärren.
Håll den nära burken och tryck på mittknappen (har jag för mig) i 10 sekunder.
Tack för tipset, minst 15 sekunder ska man synka. Det blev lite bättre, men fortfarande rasslar den iväg med flera tryckningar. Har även bytt batteriet.
Redigerat av staffanw, 06 februari 2012 - 22:03.
Postad 06 februari 2012 - 22:20
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Nu behöver jag er hjälp. Helt plötsligt så är ljudet helt wierd. Det började igår i en film jag kollade på. Helt plötsligt så slutar centerkanalen funka och endast surroundljudet funkar. Jag testade att uppdatera med den nya uppdateringen för problem med subtitles, men det hjälpte inte... Inte heller att reseta till factory. Alla settings är som förr och jag har inte ändrat något. Även musik genom boxeen låter konstigt kan jag tillägga Kör ljudet via hdmi till mig yamaha rx-v667
Edit: Stängde av förstärkaren och satte på den igen. Då funkade ljudet igen. Kanske är förstärkaren som spökar???
Tyvärr så kan det vara vad som helst. HDMI-standarden är tyvärr inte så stabil så alla prylar alltid kommer perfekt överens med varandra. Något liknande har hänt mig också nån gång med min Denon, men jag minns inte vad jag hade för källa. Grymt Lappen!  Uppskattar verkligen dina svar... jag hittade faktiskt favoritfunktionen helt på egen hand efter lite meckel, men din beskrivning var ju helt klockren. FB -tack så mkt. Vill minnas att jag sett någon bild på appsidan tidigare där det fanns en FB-app men det kanske var i en äldre fw... Tack igen för att du svarade, börjar gilla min BB mer och mer.
/iRunfast (Robert)
Du kan ju alltid köra facebook i boxee browsern. Det är väl dock inget som man ska rekommendera. Vardagsrumsurfar gör man hellre på sin smartphone eller platta.
Postad 06 februari 2012 - 22:39
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Just nu finns det 3 (TRE)! stycken Boxee box på blocket. En inlagd igår, en inlagd för en vecka sedan och en inlagd 9 dec 2011 Samtidigt hittar man: 15 st popcorn hour 5 st Apple TV 15 st xtreamer 5 st WD Live 16 st TViX Sedan kan vara och en bilda sig sin egen uppfattning hur de vill ställa sig till ett verkligt utdrag från Blocket kontra påståendet "En om dagen minst dyker upp på Blocket..."
Postad 06 februari 2012 - 22:59
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Snälla alla ignorera PaceEpson.
Ni kommer inte vinna något på att börja argumentera mot honom.
Han är inte här för att argumentera utan för att dra ner stämningen.
Så ignorera och anmäl hans inlägg.
Postad 06 februari 2012 - 23:27
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Nu behöver jag er hjälp. Helt plötsligt så är ljudet helt wierd. Det började igår i en film jag kollade på. Helt plötsligt så slutar centerkanalen funka och endast surroundljudet funkar. Jag testade att uppdatera med den nya uppdateringen för problem med subtitles, men det hjälpte inte... Inte heller att reseta till factory. Alla settings är som förr och jag har inte ändrat något. Även musik genom boxeen låter konstigt kan jag tillägga Kör ljudet via hdmi till mig yamaha rx-v667
Exakt samma sak hände mig för några veckor sedan, har en Onkyo 608. Var rädd att stärkaren pajjat.
Postad 06 februari 2012 - 23:44
frallan10
-
frallan10
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Snälla alla ignorera PaceEpson. Ni kommer inte vinna något på att börja argumentera mot honom. Han är inte här för att argumentera utan för att dra ner stämningen. Så ignorera och anmäl hans inlägg.
Håller med.. Snälla vi ignorerar mr PaceEpson som bara är ute efter att få mothugg vilket han tydligen livnär sig på både här och i andra trådar vad jag hört. Har försökt här i flera omgångar vilket resulterat i meningslösa inlägg som tagit fokus från intressanta, meningsfulla och utvecklande frågor kring en helt ok produkt som kan bli ännu bättre. Se upp med honom helt enkelt..
Postad 06 februari 2012 - 23:46
PaceEpson
-
PaceEpson
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag ser ju en del problem som nämns i denna tråd vilket är skönt. Jag tror att många mörkar problem med prylar de redan köpt och det är kanske psykologiskt. Håller med.. Snälla vi ignorerar mr PaceEpson som bara är ute efter att få mothugg vilket han tydligen livnär sig på både här och i andra trådar vad jag hört. Har försökt här i flera omgångar vilket resulterat i meningslösa inlägg som tagit fokus från intressanta, meningsfulla och utvecklande frågor kring en helt ok produkt som kan bli ännu bättre. Se upp med honom helt enkelt..
Kanske har jag uppfattats så men om du läser vad jag skriver så är jag ute efter mera information kring en produkt som när den funkar är bra.
Postad 07 februari 2012 - 12:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Kanske har jag uppfattats så men om du läser vad jag skriver så är jag ute efter mera information kring en produkt som när den funkar är bra.
Om du undrar nåt så är du välkommen att fråga. Jag tror alla här har fattat att du är skeptisk mot denna box men du behöver inte skriva det i varenda inlägg.
Postad 07 februari 2012 - 12:13
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Pace, säg hej till min ignorelista som du gjort dig mycket förtjänt av.
Nu släpper vi trollet och går vidare.
Postad 07 februari 2012 - 12:22
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Absolut, men som student så valde jag TV først och får køpa något ordentligt ljudpaket senare. Rummet ær på 12 m2. I mina øron låter det iaf helt fantastiskt med t.e.x transformers på bluray.
Till saken; finns det toslink splitter så jag kan dela signalen till førstærkaren så jag slipper byta kabel dær bak? Førstår att detta sækert inte ær optimalt i mångas øgon, men jag måste bara få en vettig løsning då jag redan har køpt ett system.
Edit. Ær detta systemet jag har http://www.panasonic...?trackInfo=true
Har du kopplat med hdmi in i förstärkaren eller tvn?
Postad 07 februari 2012 - 13:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Jag ser ju en del problem som nämns i denna tråd vilket är skönt. Jag tror att många mörkar problem med prylar de redan köpt och det är kanske psykologiskt.
Ska tilläggas att det även säljs mer Boxee Box i Sverige än någon annan mediaspelare, med undantaget Apple TV. Så oavsett vilken du jämför med så säljer Boxee Box ca 50-100:1 mot alla andra på svenska marknaden. Western Digital spelaren kanske ligger 10-20:1 men annars säljs det utan att överdriva 50 gånger så många Boxee Box än någon annan. Tittar du på iPhone så finns det gått om dessa på blocket också men man måste sätta det i relation till att varje modell av iPhone som kommit ut i Sverige sen 3Gs har också sålt i betydligt fler exemplar än närmaste konkurrent inom Smartphones. Är detta då en mätstock för produktens kvalité? Problemet som jag ser det är att Boxee Box's popularitet gör att många köper den trots att den kanske inte passar, bara för att man tror att något så populärt måste passa alla. Att ligga topp -10 på hela prisjakt är otroligt för en mediaspelare.
Redigerat av PalmiNio, 07 februari 2012 - 13:15.
Postad 07 februari 2012 - 13:49
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ska tilläggas att det även säljs mer Boxee Box i Sverige än någon annan mediaspelare, med undantaget Apple TV.
Så oavsett vilken du jämför med så säljer Boxee Box ca 50-100:1 mot alla andra på svenska marknaden. Western Digital spelaren kanske ligger 10-20:1 men annars säljs det utan att överdriva 50 gånger så många Boxee Box än någon annan.
Tittar du på iPhone så finns det gått om dessa på blocket också men man måste sätta det i relation till att varje modell av iPhone som kommit ut i Sverige sen 3Gs har också sålt i betydligt fler exemplar än närmaste konkurrent inom Smartphones. Är detta då en mätstock för produktens kvalité?
Problemet som jag ser det är att Boxee Box's popularitet gör att många köper den trots att den kanske inte passar, bara för att man tror att något så populärt måste passa alla. Att ligga topp -10 på hela prisjakt är otroligt för en mediaspelare.
Exakt det är många som köper utan att ta reda på i förväg vad är det jag köper egentligen. Dom har förväntat sig något annat och blir besvikna men det betyder inte att det är en dålig produkt. Sen är mångas problem inte ett problem i produkten i sig själv utan att dom är snabba att ställa en fråga på forum när det tar några minuter att testa runt i menyerna och hitta det själva. Eller det är problem med kringutrustning som inte har något som helst med BB att göra men eftersom det fungerade innan så måste det vara BB´s fel. Visst finns det buggar men inga sådana stora att den är helt obrukbar men några har haft oturen att få en måndagsexemplar. I det stora hela är det en överlägsen mediaspelare jämfört mot konkurrenterna. Att det kommer komma en som är bättre är helt klart men i dagsläget nej.
Postad 07 februari 2012 - 14:02
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Ska till att byta ut min gamla tvix .
Har kollat på Boxee & Xtreamer prodigy 3D men blir inte klok på vilken man ska välja .
Är det någon som har jämfört dessa , vilka är för & nackdelar ?
Postad 07 februari 2012 - 14:19
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Till saken; finns det toslink splitter så jag kan dela signalen till førstærkaren så jag slipper byta kabel dær bak? Førstår att detta sækert inte ær optimalt i mångas øgon, men jag måste bara få en vettig løsning då jag redan har køpt ett system.
Tjena det är nog en sån här du är på jakt efter: http://www.kjell.com...k-switch-p37406/MrStarhouse
Postad 07 februari 2012 - 14:40
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
...HDMI-standarden är tyvärr inte så stabil så alla prylar alltid kommer perfekt överens med varandra. Något liknande har hänt mig också nån gång med min Denon, men jag minns inte vad jag hade för källa.
Instämmer. Olika tillverkare stoppar in lite extra eget skröfs i sin hdmi-implementation för att kunna kommunicera med burkar av samma märke. Ibland blir det koko av alltihop, och då stänger man med fördel av funktionen HDMI-CEC, vilket innebär att en del av extrakommunikationen försvinner och burkarna ibland får lättare att komma överens om hur bild och ljud skall hanteras. Funktionen har lite olika namn beroende på tillverkare, men den som söker skall finna! EDID on/off kan också vara värt att prova om man har problem. Denna funktion innebär helt enkelt att källan frågar mottagaren vad den klarar av och anpassar sig till det. Behövs oftast inte varför man med fördel kan stänga av även denna...
Postad 07 februari 2012 - 15:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Ska till att byta ut min gamla tvix . Har kollat på Boxee & Xtreamer prodigy 3D men blir inte klok på vilken man ska välja . Är det någon som har jämfört dessa , vilka är för & nackdelar ?
Boxee Box alla dagar i veckan. Hur mycket folk ändå tycker den kana vara buggig så anser jag att konkurrenternas maskiner från 2011 har betydligt sämre mjukvara. De mest stabila känns som äldre modeller men då får du inte lika många features. Boxee tycker jag har bäst balans mellan många funktioner och mjukvara som klarar att leverera. Men som sagt, den är inte felfri. Detta kommer dock aldrig en mediaspelare vara som har många funktioner.
Postad 07 februari 2012 - 15:11
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Snälla alla ignorera PaceEpson. Ni kommer inte vinna något på att börja argumentera mot honom. Han är inte här för att argumentera utan för att dra ner stämningen. Så ignorera och anmäl hans inlägg.
Jag läste ett citat: Argumentera aldrig med en idiot,han drar ner dig till sin nivå och vinner sen på rutin. (Har väl inte med forumet att göra,men det var ett kul citat.)
Postad 07 februari 2012 - 15:28
Unregistered11dd1ec2
-
Unregistered11dd1ec2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hur ser det ut med ny uppdatering gällande buggen med subtitles? Nån som hört nånting angående tidsaspekt?
Redigerat av Unregistered11dd1ec2, 07 februari 2012 - 15:28.
Postad 07 februari 2012 - 15:34
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
kom förra veckan, men du måste lägga in den manuellt http://forums.boxee....ead.php?t=53116
Postad 07 februari 2012 - 16:04
Unregistered11dd1ec2
-
Unregistered11dd1ec2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Tackar tackar!
Postad 07 februari 2012 - 17:01
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tjena det är nog en sån här du är på jakt efter:
http://www.kjell.com...k-switch-p37406
/MrStarhouse
Super, tack!
Postad 07 februari 2012 - 19:36
PaceEpson
-
PaceEpson
-
Användare
-
-
212 inlägg
Ska tilläggas att det även säljs mer Boxee Box i Sverige än någon annan mediaspelare, med undantaget Apple TV.
Så oavsett vilken du jämför med så säljer Boxee Box ca 50-100:1 mot alla andra på svenska marknaden. Western Digital spelaren kanske ligger 10-20:1 men annars säljs det utan att överdriva 50 gånger så många Boxee Box än någon annan.
Tittar du på iPhone så finns det gått om dessa på blocket också men man måste sätta det i relation till att varje modell av iPhone som kommit ut i Sverige sen 3Gs har också sålt i betydligt fler exemplar än närmaste konkurrent inom Smartphones. Är detta då en mätstock för produktens kvalité?
Problemet som jag ser det är att Boxee Box's popularitet gör att många köper den trots att den kanske inte passar, bara för att man tror att något så populärt måste passa alla. Att ligga topp -10 på hela prisjakt är otroligt för en mediaspelare.
Jo bra poänger men det jag som sagt märkt är att Boxee som säljs är helt nya och att de som köpt den säljer den efter en kort tid vilket kanske är ett bevis för att din tes om att de köper den för att de tror att den passar just dom är närmare sanningen.
Postad 07 februari 2012 - 21:17
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
New Beta 1 Firmware 1.5.1.23679 (7th Feb)
http://forums.boxee....ead.php?t=53730
New Beta firmware 1.5.1.23679 please download the file and rename it to boxee.iso or just to boxee (if the file extension is hidden)and then follow these instructions to install.
Bug fix's :
Live TV
Cannot launch Live TV after a successful scan
Zip Code on Live TV needs to be mandatory, currently you can leave blank and select Next
Live TV edit channel caused a crash
Networking & File Playback
Cannot skip audio tracks (mp3 mainly) when playing video and audio
Video too slow, sound normal, playback unwatchable; AVI MSMPEG4 Video with mp3 Audio
Loud audio distortion on non-bitstreamed sources
Low resolution XviD/DivX videos playback is slow, stutters and dying audio
Libraries
"A" and "The" are ignored but "An" is not (for Ignore Prefixes for Local Content on Sort setting)
Browser
Browser Redirect Bug (pop up management), selection added under Settings>System>Browser
Interface
Episode thumbnails are too small
Greyed out image overlay via watched TV shows should be removed and just the green watched icon should be displayed
Error in Swedish translations
Browsing for subtitles does not load
Redigerat av Unregistered577c6879, 07 februari 2012 - 21:18.
Postad 07 februari 2012 - 22:20
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Inget nytt om att man inte kan återstarta iso-filer såg jag.
Synd, det är nog det enda jag saknar just nu...i övrigt så fungerar nog det mesta för mig.
Postad 07 februari 2012 - 22:34
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Inget nytt om att man inte kan återstarta iso-filer såg jag. Synd, det är nog det enda jag saknar just nu...i övrigt så fungerar nog det mesta för mig.
Vissa av "fixarna" har ju varit med i tidigare release notes  Jag tror jag ska testa för att få lite bättre ikoner på Episodes. Jag tror aldrig de har kommenterat varken till eller från angående resume på ISO så har man tur så fungerar det helt plötsligt i den här  Edit: Det finns ju en JIRA http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-12304Edit2: Resume fungerar inte nu heller.
Redigerat av e3henri, 07 februari 2012 - 22:55.
Postad 07 februari 2012 - 23:13
Filledutten
-
Filledutten
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Jag har följt tråden till och från, fick en Boxee i julklapp och är nöjd, men så fort jag kollar på HD film så buffrar den! hela tiden typ känns som det är när det är mest spännade i filmen  har kopplat kabel mellan Boxen och min NAS störmmar jag samma film på samma kabel på bärbar dator funkar det fint men inte mellan Boxee och NAS!
Va kan de vara för fel?
Mvh Christoffer
Postad 07 februari 2012 - 23:20
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hej
Jag har följt tråden till och från, fick en Boxee i julklapp och är nöjd, men så fort jag kollar på HD film så buffrar den! hela tiden typ känns som det är när det är mest spännade i filmen har kopplat kabel mellan Boxen och min NAS störmmar jag samma film på samma kabel på bärbar dator funkar det fint men inte mellan Boxee och NAS!
Va kan de vara för fel?
Mvh Christoffer
Vad kör du för protokoll? Kör du smb? (samba) Om du kan gå över till NFS. Det har pratats om det i denna tråd hur mycket som helst smb fungerar sisådär för många.
Postad 08 februari 2012 - 00:22
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Vissa av "fixarna" har ju varit med i tidigare release notes  Jag tror jag ska testa för att få lite bättre ikoner på Episodes. Jag tror aldrig de har kommenterat varken till eller från angående resume på ISO så har man tur så fungerar det helt plötsligt i den här 
Edit: Det finns ju en JIRA http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-12304
Edit2: Resume fungerar inte nu heller.
Tycker att gränssnittet har blivit ändå mer rappare!!
Postad 08 februari 2012 - 08:51
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Boxee Box alla dagar i veckan.
Hur mycket folk ändå tycker den kana vara buggig så anser jag att konkurrenternas maskiner från 2011 har betydligt sämre mjukvara. De mest stabila känns som äldre modeller men då får du inte lika många features.
Boxee tycker jag har bäst balans mellan många funktioner och mjukvara som klarar att leverera.
Men som sagt, den är inte felfri. Detta kommer dock aldrig en mediaspelare vara som har många funktioner.
Vet att det inte finns några perfekta media spelare , så det är jag inställd på . Hur är det med olika stöd av filer klarar Boxee lika mkt som Xtremer , tänker mest på br.iso .
Postad 08 februari 2012 - 10:01
fogelman
-
fogelman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är det någon som vet om man kan få signal ut på både hdmi/optisk (digitalt) och RCA (analogt) samtidigt? Kan man annars växla vilken utgång som används via fjärren/ app till Iphone?
Anledning till frågan:
Är intresserad av att koppla en Boxee till en receiver i mitt biorum där zone 2-högtalarna står ute i vardagsrummet. Vill kunna köra AirPlay/Spotify framförallt i zone 2 och där är det analogt som gäller. Vill även kunna köra zone 1 (digitalt) samtidigt som zone 2 (analogt)
Postad 08 februari 2012 - 10:04
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är det någon som vet om man kan få signal ut på både hdmi/optisk (digitalt) och RCA (analogt) samtidigt? Kan man annars växla vilken utgång som används via fjärren/ app till Iphone?
Anledning till frågan: Är intresserad av att koppla en Boxee till en receiver i mitt biorum där zone 2-högtalarna står ute i vardagsrummet. Vill kunna köra AirPlay/Spotify framförallt i zone 2 och där är det analogt som gäller. Vill även kunna köra zone 1 (digitalt) samtidigt som zone 2 (analogt)
Ja men då får du bara stereo och inte DD,DTS.mm.mm.
Postad 08 februari 2012 - 10:26
fogelman
-
fogelman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ja men då får du bara stereo och inte DD,DTS.mm.mm.
Kan man växla aktiv utgång på något sätt med remote? Det blir musik huvudsakligen i 2.0 i zone 2 så DD, DTS behövs inte då... Någon som vet om man kpå ett enkelt sätt kan köra Spotify/AirPlay på Iphone, streama till Boxee, inkopplad till receiver och lyssna på musik UTAN att vara i behov av en påslagen TV, dvs. vara i ett annat rum? Går det rent av att använda sig av Spotify-appen i Iphone?
Postad 08 februari 2012 - 10:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Kan man växla aktiv utgång på något sätt med remote? Det blir musik huvudsakligen i 2.0 i zone 2 så DD, DTS behövs inte då...
Någon som vet om man kpå ett enkelt sätt kan köra Spotify/AirPlay på Iphone, streama till Boxee, inkopplad till receiver och lyssna på musik UTAN att vara i behov av en påslagen TV, dvs. vara i ett annat rum? Går det rent av att använda sig av Spotify-appen i Iphone?
Har du sökt i tråden?
Postad 08 februari 2012 - 10:43
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
tyvärr stödjer inte spotify-appen airplay. däremot fungerar musik, video och youtube utmärkt
Redigerat av WmB, 08 februari 2012 - 10:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|