Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 05 februari 2014 - 18:26
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Netflix har ju enligt uppgift fått placera servrar direkt i comhems bredbands-noder, om Comhem är lite smarta ger dom samma erbjudande till Viaplay (som verkligen behöver det), och får lite att förhandla med...
Svårt att veta vad som skulle locka Viasat att släppa till Viaplay. Tror inte att ComHem i första hand tänker sig en app till TiVo likt den för Netflix - det har i alla fall inte sagts något om. Personligen skulle jag nöja mig med inloggningsuppgifter till Viaplay som en del av mitt abonnemang på Viasat Premium HD hos ComHem. Likt vad som gällde ett tag då det blev strul med tv-sändningar från Premier League. Jag har uppfattat det som att ComHem vill ha särskild inloggning med personnummer och lösen samma som Mina sidor - alltså likt det som gäller för inloggning på C More Play som ju ingår om man har tillvalspaket från C More hos ComHem. Viasat har uppenbarligen inte visat något intresse för att gå ComHem tillmötes på denna punkt utan anser att man ska logga in på den vanliga inloggningssidan för Viaplay. Vad jag hört i alla fall. Fast jag tror nog att förhandlingarna mest handlar om pengar. Det brukar ju förhandlingar göra.
Postad 05 februari 2014 - 22:19
Unregisteredc431bc4a
-
Unregisteredc431bc4a
-
Användare
-
-
152 inlägg
Jag väntar på min tivobox som ska komma med posten vilken dag som helst. Anledning, jo allmänyttan i Göteborg tvingar alla till fiber och Comhem erbjuder bara Tivo om man vill ha en inspelningsbar box i fibernätet. Jag har läst att vissa tidigare har klagat på bildkvalitén, hur är det med den i dag, är det verkligen sämre bild på Tivon än t.ex. min gamal Humax hdpvr-1000c, som jag har varit så nöjd med under åren?
Kan man "stänga av" funktionen som gör att Tivo spelar in program som man inte bett den om? Jag vill själv välja det jag ska spela in och inte fylla hårddisken med vad Tivo tror jag vill se.
Kan man välja bort vilka kanaler som man inte har, jag vill inte blädra ibland en massa kanaler som jag inte har i mitt utbud?
Tacksam för respons från er som vet ..
Postad 05 februari 2014 - 22:28
weavex
-
weavex
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jag har läst att vissa tidigare har klagat på bildkvalitén, hur är det med den i dag, är det verkligen sämre bild på Tivon än t.ex. min gamal Humax hdpvr-1000c, som jag har varit så nöjd med under åren?
Jag ser inga problem med bilden (har dock ej fiber). Har en hdpvr-1000c också. Kan man "stänga av" funktionen som gör att Tivo spelar in program som man inte bett den om? Jag vill själv välja det jag ska spela in och inte fylla hårddisken med vad Tivo tror jag vill se.
JA (dock är det inte så att den fyller disken så att du inte kan spela in längre, då dina inspelningar har högre prioritet) Kan man välja bort vilka kanaler som man inte har, jag vill inte blädra ibland en massa kanaler som jag inte har i mitt utbud?
JA
Redigerat av weavex, 05 februari 2014 - 22:32.
Postad 05 februari 2014 - 22:44
Unregisteredc431bc4a
-
Unregisteredc431bc4a
-
Användare
-
-
152 inlägg
Jag ser inga problem med bilden (har dock ej fiber). Har en hdpvr-1000c också.
JA (dock är det inte så att den fyller disken så att du inte kan spela in längre, då dina inspelningar har högre prioritet)
JA
Tack för responsen
Postad 07 februari 2014 - 14:33
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Inventering OS-kanaler hos ComHem:
TV3/TV3 HD: Finns 
TV10: Finns 
Viasat Sport: Finns bara SD, inte HD-kanalen 
Viasat Hockey: Finns bara SD, inte HD-kanalen 
Viasat 14 HD: Saknas 
Viasat OS1 HD: Saknas
Viasat OS2 HD: Saknas
Viasat OS3 HD: Saknas
Viasat OS4 HD: Saknas
Viasat OS5 HD: Saknas
Viasat OS6 HD: Saknas
Viasat OS7 HD: Saknas
Och för detta usla utbud betalar jag - förutom 408 kr/mån för Extra Large - 388 kr/mån för Viasat Premium HD! Vore inte mitt Viasat-paket bundet till augusti skulle jag ha bytt ut det mot Viaplay till detta OS.
Postad 07 februari 2014 - 14:44
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Postad 07 februari 2014 - 15:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag väntar på min tivobox som ska komma med posten vilken dag som helst. Anledning, jo allmänyttan i Göteborg tvingar alla till fiber och Comhem erbjuder bara Tivo om man vill ha en inspelningsbar box i fibernätet. Jag har läst att vissa tidigare har klagat på bildkvalitén, hur är det med den i dag, är det verkligen sämre bild på Tivon än t.ex. min gamal Humax hdpvr-1000c, som jag har varit så nöjd med under åren?
Kan man "stänga av" funktionen som gör att Tivo spelar in program som man inte bett den om? Jag vill själv välja det jag ska spela in och inte fylla hårddisken med vad Tivo tror jag vill se.
Kan man välja bort vilka kanaler som man inte har, jag vill inte blädra ibland en massa kanaler som jag inte har i mitt utbud? Tacksam för respons från er som vet ..
du är inte tvingad till en tivo box!!! du kunde ha köpt en motorola inspelningsbar box som går på fiber ... sen e det bara ringa comhem sen bara ta ett abonnemang på tivo max med programkort!!! så kör jag!!!
Postad 07 februari 2014 - 16:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
du är inte tvingad till en tivo box!!! du kunde ha köpt en motorola inspelningsbar box som går på fiber ... sen e det bara ringa comhem sen bara ta ett abonnemang på tivo max med programkort!!! så kör jag!!!
Har ComHem någon annan Motorola-box för FiberLAN än VIP1903? Den är ju inte inspelningsbar och VIP1963 fungerar väl bara med FiberKOAX. Eller?
Postad 07 februari 2014 - 17:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag menade mest att jag kör med kort direkt i box med ett tivo max .. trodde alla motorola boxar stödjer fibercoax där av mitt uttalande
Postad 09 februari 2014 - 11:58
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
I måndags försvann alla mina tv-kanaler, Comhem säger i telefon att analysavd måste se på detta. Ringer till de igen på torsdagen och får då reda på att jag kommer bli kontaktad av en tekniker snart, troligtvis idag! Ringer tillbaka 26 timmar senare och undrar varför ingen har ringt mig, en väldigt serviceinriktad kille vid namnet Mikael säger att han ska ta reda på vad som hänt. Han ringer tillbaka efter en stund och meddelar att Comhem har skickat en beställning till en tekniker att boka en tid för att mäta och förhoppningsvis laga felet. Får också veta att de har 7 arbetsdagar på sig att boka en tid.
Blir lite upprörd när jag tidigare fått beskedet att en tekniker kommer boka en tid snart, troligvis igår och så kan det dröja ytterligare 7 dygn innan någon har bokat en tid... och att det redan gått 3 arbetsdagar för de att ens få tid till att boka hur lång tid tar det då att få ut en reparatör till mig då? Påpekar att det är Os på tvn och undrar lite om de som kundservice kan garantera att jag får 279 kronor i kompensation så jag kan teckna ett Viaplay utan att behöva riskera att betala mer, men enl Mikael så får man endast månadskostnaden delat med månadens dagar gånger antalet dagar som man varit utan och detta i efterhand,,. och att det är Os det kan inte Comhem bry sig om... så besviken!
Har bott i 3 månader och har nu haft totalt 2 veckor utan tv, dvs typ 8% av tiden så har inte Comhem kunnat leverera det jag har beställt. Och Med Fiberlan så finns inte några kanaler alls när tjänsten falerar...
Update:
Fick hjälp av Comhem på Facebook och nu är jag garanterad att inte behöva betala för TV3 2 gånger
Redigerat av SirHejsan, 09 februari 2014 - 12:29.
Postad 09 februari 2014 - 15:13
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Update: Fick hjälp av Comhem på Facebook och nu är jag garanterad att inte behöva betala för TV3 2 gånger
Men inte via deras dedikerade kundtjänst? Wtf?!
Postad 09 februari 2014 - 15:59
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Har Com Hem en kundtjänst?
Postad 09 februari 2014 - 17:26
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ringde ju Kundtjänst men var ju tvungen att välja teknisk support för att få mitt ärende rätt och denna trevliga person verkade ha sina händer bakbundna, men offentligheten på Facebook gjorde nog att det blev lite för mycket badwill och då fick jag ett löfte om att inte betala för Tv3 2 gånger...
Postad 09 februari 2014 - 18:16
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Ringde ju Kundtjänst men var ju tvungen att välja teknisk support för att få mitt ärende rätt och denna trevliga person verkade ha sina händer bakbundna, men offentligheten på Facebook gjorde nog att det blev lite för mycket badwill och då fick jag ett löfte om att inte betala för Tv3 2 gånger...
Har jag förstått rätt att du inte har Viasat-paket från ComHem utan bara TV3? Med Viaplay får du tillgång till hela Viasats OS-utbud så du är bara att gratulera. Du får tillgång till Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD plus den särskilda OS-kanalen Viasat 14 HD och OS 1-7 HD. Skräp att ComHem bara har en liten del av Viasats OS-kanaler (och inte heller fritt Viaplay för den som har Viasat tillvalspaket). Det är tydligen bara tv-tjänsten hos dig som inte fungerar eftersom du kan använda bredbandet för Viaplay. Alltid nåt. Du kanske ska fundera på ett större Viasat-paket via FiberLAN. Om du har öppet nät med Viasat som alternativ finns alltid möjligheten till deras ip-tv.
Postad 09 februari 2014 - 18:24
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har jag förstått rätt att du inte har Viasat-paket från ComHem utan bara TV3? Med Viaplay får du tillgång till hela Viasats OS-utbud så du är bara att gratulera. Du får tillgång till Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD plus den särskilda OS-kanalen Viasat 14 HD och OS 1-7 HD. Skräp att ComHem bara har en liten del av Viasats OS-kanaler (och inte heller fritt Viaplay för den som har Viasat tillvalspaket). Det är tydligen bara tv-tjänsten hos dig som inte fungerar eftersom du kan använda bredbandet för Viaplay. Alltid nåt. Du kanske ska fundera på ett större Viasat-paket via FiberLAN. Om du har öppet nät med Viasat som alternativ finns alltid möjligheten till deras ip-tv.
Jag har TiVo max i ca 20 dagar till med Viasat Motor som enda tillval. Och nu när TVn inte visar annat än redan inspelat material eller via datorn så fick jag en garanti på att få minst 279 kronor tillbaka pga av detta avbrott. Detta har jag nu använt till att skaffa Viaplay sport en månad så jag kan se på OS. Jag har 16 st data uttag typ överallt i lägenheten men av någon konstig anledning så har Comhem ensamrätt under 2013-14. Min internet fungerar perfekt fastän det kommer från samma kabel... Jag hade Viasat Guld HD men tyckte inte det var prisvärt med så få HD kanaler så nu har jag enbart Viasat Motor i SD dock tyvärr...
Postad 10 februari 2014 - 13:27
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Går det att välja något kanalpaket utan att skaffa Tivo idag? Enligt kundstjänst går det inte.
Thomas
Postad 10 februari 2014 - 13:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ja du kan skaffa alla tivo kanal paket utan att välja boxen... då måste du säga att du vill använda egen box. du kan inte skaffa box genom comhem någe mer
Redigerat av Duckface21, 10 februari 2014 - 13:59.
Postad 10 februari 2014 - 14:12
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Det var det jag försökte förklara för killen i kundstjänst att jag ville behålla boxen jag har men han sa att det inte gick. Jag är väl inte direkt förvånad när det gäller Comhems kundstjänst så om jag provar ett antal gånger så kommer man kanske till rätt person.
Postad 10 februari 2014 - 14:24
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Kolla inlägg #4720 ifrån Comhem. Där skriverdom klart och tyligt atdet går att skaffa ab. utan Tivobox: https://www.minhembi...dpost&p=3937951Vi antennuttaget så erbjuder vi fler lösningar. Till de adresser som kan ha TiVo så erbjuder vi lån av en TiVo-box med tillhörande abonnemang. Till de adresser som inte kan ha TiVo eller kunder som helt enkelt hellre vill använda den Com Hem – godkända tv man köpt så erbjuder vi lösningar utan TiVo-boxen.
De abonnemang vi erbjuder idag heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan, TiVo Bas, Max, Plus, Mellan och Bas. Om man inte väljer TiVo –boxen så blir det automatiskt något av abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Dessa kostar samma som de som heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan och TiVo Bas, men Play, TiVoToGo och de funktioner som är specifika för TiVo-boxen försvinner
Redigerat av TomasL, 10 februari 2014 - 14:28.
Postad 10 februari 2014 - 14:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det var det jag försökte förklara för killen i kundstjänst att jag ville behålla boxen jag har men han sa att det inte gick. Jag är väl inte direkt förvånad när det gäller Comhems kundstjänst så om jag provar ett antal gånger så kommer man kanske till rätt person.
Du kan hänvisa till detta från ComHems Facebooksida. Det står dig fritt att använda programkortet i en tv-modul eller i en av de digitalboxar som ComHem godkänt. Finns begagnade boxar på Blocket osv om man inte redan har box sedan tidigare: " Vi rekommenderar att man tecknar ett abonnemang tillsammans med en TiVo-box för att man ska få en bättre tv-upplevelse. Om man absolut inte vill ha boxen så går det även bra att skaffa ett digital-tv-abonnemang tillsammans med en Tv modul istället (detta förutsätter att du kopplar vi antennuttaget och det inte är ett LAN-nät).Om man inte väljer TiVo –boxen så blir det automatiskt något av abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Dessa kostar samma som de som heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan och TiVo Bas, men Play, TiVoToGo och de funktioner som är specifika för TiVo-boxen försvinner./Michael Hansson den 4 december 2013 kl. 10:29 " "Om du i dagsläget inte har något abonnemang hos oss så finns det möjlighet att teckna våra abonnemang utan själva TiVo-boxen, du får då köpa en modul och ett programkort skickas hem till dig som du ska använda med modulen. Om du väljer att teckna ett sådant abonnemang så skickas aldrig någon TiVo-box till dig. Priset på abonnemangen är densamma, oavsett om du väljer TiVo eller inte. /Maria Johanssonden 4 december 2013 kl. 19:06
Postad 10 februari 2014 - 16:55
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Jag har nu gjort ett andra försök och lyckades nästan skaffa mig ett abonnemang utan Tivo box men i sista sekund visade det sig att eftersom jag har möjlighet att använda Tivo så är jag tvungen att skaffa ett abonnemang med box. Fast jag hänvisat till det Michael Hansson skrivit. Jag antar att det bara är kunder med 2-hål i väggen som har möjlighet att slippa Tivo boxen
Postad 10 februari 2014 - 17:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag har 3 hål i väggen... bara att du råkat på fel snubbe i supporten
Postad 10 februari 2014 - 18:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag har nu gjort ett andra försök och lyckades nästan skaffa mig ett abonnemang utan Tivo box men i sista sekund visade det sig att eftersom jag har möjlighet att använda Tivo så är jag tvungen att skaffa ett abonnemang med box. Fast jag hänvisat till det Michael Hansson skrivit. Jag antar att det bara är kunder med 2-hål i väggen som har möjlighet att slippa Tivo boxen
Redan någon månad efter lanseringen av TiVo dvs i november 2013 ändrade ComHem sig och började sälja de nya abonnemangen (Max, Plus, Mellan, Bas) även till kunder som tekniskt sett kunde ha TiVo-box men som av något skäl inte ville ha denna box utan hellre ett programkort att användas i traditionell digitalbox alternativt i tv-modul för tv med inbyggd digitalbox. Du ska alltså inte förvägras teckna nytt abonnemang med programkort istället för TiVo-box om du begär det. Du ska inte heller behöva förklara närmare orsaken till varför du inte vill ha TiVo. ComHems personal är säkert hårt drillad att till varje pris sälja in TiVo för det finns säkert stor okunnighet bland många kunder men de kunder som redan har satt sig in i problematiken och fattat sitt beslut ska inte trakasseras.
Postad 12 februari 2014 - 09:05
rob08
-
rob08
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Katastrof att inte Viaplay ingår när man prenumerar på Viasat Sport-paketen via Comhem!
Postad 12 februari 2014 - 09:52
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Katastrof att inte Viaplay ingår när man prenumerar på Viasat Sport-paketen via Comhem!
Till katastrofen kan du lägga att ComHem saknar Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och Viasat 14 HD. Dessutom ingår varken TV3 eller TV10 i TiVoToGo.
Postad 12 februari 2014 - 13:25
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Till katastrofen kan du lägga att ComHem saknar Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och Viasat 14 HD. Dessutom ingår varken TV3 eller TV10 i TiVoToGo.
Jag och tillägas till katastrofen är att Viasat Golf HD, samt Action HD, Drama HD och Nordic HD ochså lyser med sin frånvaro!
Postad 12 februari 2014 - 13:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag och tillägas till katastrofen är att Viasat Golf HD, samt Action HD, Drama HD och Nordic HD ochså lyser med sin frånvaro!
Det är bra att upprepa dessa brister så de inte glöms bort! Vad är det ComHem brukar svara på Facebook? Jo, "vi tar dina önskemål vidare" och "förhandlingar pågår med Viasat om dessa kanaler". Känns bra att veta att de jobbar för att förbättra utbudet.  Förmodar att man lämnar in små lappar till de rödögda förhandlarna i konferensrummet i takt med att kunderna hör av sig med önskemål. "Abonnent önskar Viasat Golf HD", "Anders i Bromma villa ha Viasat Sport HD och "Viasat Hockey HD", "Lisa i Sundsvall saknar TV6 HD", "Olle i Mjölby undrar varför vi inte har Viaplay" osv.
Postad 12 februari 2014 - 13:59
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Det är bra att upprepa dessa brister så de inte glöms bort! Vad är det ComHem brukar svara på Facebook? Jo, "vi tar dina önskemål vidare" och "förhandlingar pågår med Viasat om dessa kanaler". Känns bra att veta att de jobbar för att förbättra utbudet.  Förmodar att man lämnar in små lappar till de rödögda förhandlarna i konferensrummet i takt med att kunderna hör av sig med önskemål. "Abonnent önskar Viasat Golf HD", "Anders i Bromma villa ha Viasat Sport HD och "Viasat Hockey HD", "Lisa i Sundsvall saknar TV6 HD", "Olle i Mjölby undrar varför vi inte har Viaplay" osv.
du vet väl hur det har funkat tidigare, inget att hoppas på. skaffade själv Viaplay okt.-13, får kosta ibland, skiter fullständigt i Comhem numera. allt finns Out There
Postad 12 februari 2014 - 14:03
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
du vet väl hur det har funkat tidigare, inget att hoppas på. skaffade själv Viaplay okt.-13, får kosta ibland, skiter fullständigt i Comhem numera. allt finns Out There
Visst har själv Viaplay för att kunna se Viasats sportsändningar. Dock inte alls samma bildkvalitet som riktiga HD kanaler, alldeles för låg bitrate för det. /Fredrik
Redigerat av porch123, 12 februari 2014 - 14:04.
Postad 13 februari 2014 - 18:28
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
hejsan jag har en tivobox....den är kopplad till comhems bredbandsuttag....(.har inte bredband från comhem)
om jag vill skaffa netflix ....kommer det att funka bra då..inte vara segt m.m?
eller bör jag koppla boxen till mitt bredband(100 mbit )
.
Postad 13 februari 2014 - 19:33
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
hejsan jag har en tivobox....den är kopplad till comhems bredbandsuttag....(.har inte bredband från comhem) om jag vill skaffa netflix ....kommer det att funka bra då..inte vara segt m.m? eller bör jag koppla boxen till mitt bredband(100 mbit ).
Netflix bör fungera om du har TiVo-boxen ansluten till Data-uttaget eftersom det finns ett inbyggt nätverksmodem i boxen. Fördelen med att ansluta boxen till ditt eget hemnätverk är att du då kan använda surfplatta och mobil som fjärrkontroll eller till TiVoToGo.
Postad 13 februari 2014 - 19:52
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
oki tackar.....om jag skulle köpa en asus rt-n56u......vad ska jag då köpa för "sak" för att koppla in i tivoboxen,så jag kan använda telefonen som fjärrkontroll m.m
Postad 13 februari 2014 - 20:25
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
oki tackar.....om jag skulle köpa en asus rt-n56u......vad ska jag då köpa för "sak" för att koppla in i tivoboxen,så jag kan använda telefonen som fjärrkontroll m.m
https://www.comhem.s...sguide-data.pdfFinns alltså en trådlös Ethernet-brygga som ComHem säljer genom vilken TiVo-boxen kan anslutas till ditt eget WiFi-nät. Tyvärr har inte TiVo-boxen inbyggd WiFi vilket förmodligen beror på att den konstruerats innan det var aktuellt med surfplattor och smartphones. Man tänkte sig väl att det inbyggda DOCSIS-modemet skulle räcka eftersom det fixar att hämta metadata, starta Play-tjänster och kommunicera med Filmbutiken.
Postad 13 februari 2014 - 21:18
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
andylin....tackar....
är det bara usb-bryggan som comhem säljer till tivoboxen som funkar?
för den funkar väl bara till tivoboxen,eller?
tänkte om det finns nån annan usb-brygga som funkar..typ asus eller nått..som kanke funkar till mera saker..
just nu har jag ingen router...funderar på att köpa en asus rt-n56u
Postad 13 februari 2014 - 21:51
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
andylin....tackar.... är det bara usb-bryggan som comhem säljer till tivoboxen som funkar? för den funkar väl bara till tivoboxen,eller? tänkte om det finns nån annan usb-brygga som funkar..typ asus eller nått..som kanke funkar till mera saker.. just nu har jag ingen router...funderar på att köpa en asus rt-n56u
Om du skaffar egen router kan du använda en WiFi-adapter t ex Netgear WNCE2001. https://www.comhem.s...brygga-data.pdfUtan egen router är det ComHems trådlösa ethernetbryggor som gäller: https://www.comhem.s...-tradlost-43404
Postad 14 februari 2014 - 12:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHem presenterar idag sitt resultat för 2013: https://www.comhem.s...tation-data.pdfMan avslöjar bl a att antalet TiVo-abonnemang per 31 dec 2013 uppgår till 38 000 dvs 6,4% av totala antalet digital-tv-abonnemang som är 597 000 (en minskning med 6 000 sedan 30 september 2013 och med 15 000 sedan 31 dec 2012). Svårt att veta om TiVo-lanseringen under fjärde kvartalet 2013 tillfört några helt nya kunder i större omfattning. Antalet digital-tv-abonnemang har stadigt sjunkit sedan toppnoteringen 658 000 vid utgången av 2011 och det är svårt att veta hur många TiVo-abonnemang som tillkommit från kunder som tidigare inte haft digital-tv-abonnemang hos ComHem. Personligen tror jag att de allra flesta TiVo-abonnenterna kommer från tidigare digital-tv-kunder hos ComHem och att det rör sig om ett mindre antal helt nya kunder. Vi får komma ihåg att ComHem har 1 482 000 anslutna hushåll och mot den bakgrunden är 38 000 TiVo-abonnemang naturligtvis en droppe i havet!
Postad 14 februari 2014 - 14:23
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Är det några av er som bor i bostadsrättsföreningar som har comhem och vet ungefär vad föreningen betalar till comhem per lägenhet?
Vår förening har tydligen fått en offert från bredbandsbolaget och enligt "rykten" från en i styrelsen så är det ordentligt
mycket billigare än vad de idag betalar till comhem. Det inkluderar då ny kabeldragning, boxar för TV, bredband, telefoni och rubb o stubb!
Postad 14 februari 2014 - 17:27
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Är det några av er som bor i bostadsrättsföreningar som har comhem och vet ungefär vad föreningen betalar till comhem per lägenhet? Vår förening har tydligen fått en offert från bredbandsbolaget och enligt "rykten" från en i styrelsen så är det ordentligt mycket billigare än vad de idag betalar till comhem. Det inkluderar då ny kabeldragning, boxar för TV, bredband, telefoni och rubb o stubb!
bredbandsbolaget har väl ditt via fiber vet inte om ni har fiber redan i lägenhet men om de ska dras så kan de ju kosta lite så är de inkluderat så beroende va de fått i offert så ser jag inte nått konstigt i om det blir billigare... sen tror jag ju att de sparar en del på att tabort comhem för de första slipper dem ju betala ch för analoga paketet .. men vet du vem som ska i sånna fall ta över admin av det nuvarande tv nätet för mustcary kanaler? för de kan ju inte bara ta bort analogt/digitalt då de måste finnas
Postad 14 februari 2014 - 17:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
bredbandsbolaget har väl ditt via fiber vet inte om ni har fiber redan i lägenhet men om de ska dras så kan de ju kosta lite så är de inkluderat så beroende va de fått i offert så ser jag inte nått konstigt i om det blir billigare... sen tror jag ju att de sparar en del på att tabort comhem för de första slipper dem ju betala ch för analoga paketet .. men vet du vem som ska i sånna fall ta över admin av det nuvarande tv nätet för mustcary kanaler? för de kan ju inte bara ta bort analogt/digitalt då de måste finnas
BBB erbjudande brukar vara bredband + tv och telefoni via bredbandsuttaget samt analog-tv via antennuttaget. De har ett analogt grundpaket via antennuttaget bestående av SVT1, SVT2, Barn/Kunskap, SVT24 och TV4. Must carry analogt är idag begränsat till SVT1 och SVT2. Operatören får själv bestämma om SVT24, Barnkanalen och Kunskapskanalen ska sändas analogt eller digitalt. TV4 lyftes bort från vidaresändningsplikten 2008 men brukar ändå finnas med i de analoga grundpaketen.
Postad 14 februari 2014 - 18:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
oki har bbb här men inget de har på grenuttaget dock... men det är väll för att de har uphandlat det så att ch har antenn och bbb fiber.. vi har även standsnät här på samma utag
Redigerat av Duckface21, 14 februari 2014 - 18:38.
Postad 14 februari 2014 - 20:20
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Är det några av er som bor i bostadsrättsföreningar som har comhem och vet ungefär vad föreningen betalar till comhem per lägenhet? Vår förening har tydligen fått en offert från bredbandsbolaget och enligt "rykten" från en i styrelsen så är det ordentligt mycket billigare än vad de idag betalar till comhem. Det inkluderar då ny kabeldragning, boxar för TV, bredband, telefoni och rubb o stubb!
50 kr för bredband 10/10. 160kr för 100/100. Bredbandet fungerar perfekt. Vid mätning av bredbandet ligger jag alltid kring 98/98.
Postad 16 februari 2014 - 13:34
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
O.S ja Comhem va är våra Viasat HD kanaler då jag vill ha hockey HD viasat sport HD ....
++++++GOLF HD NU TACK ........vet att jag tjatar men va fan inget händer är alla på Comhem på os nu eller???
Postad 16 februari 2014 - 15:04
Pjanoo
-
Pjanoo
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Vissa betalar (vad jag har hört) mellan 75 och 120kr/mån per lägenhet, beroende på utbud.
Redigerat av Pjanoo, 16 februari 2014 - 15:10.
Postad 17 februari 2014 - 00:15
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Vissa betalar (vad jag har hört) mellan 75 och 120kr/mån per lägenhet, beroende på utbud.
Vår förening betalar 107 kr/mån per lägenhet. För analoga utbudet med 10-12 kanaler.
Postad 17 februari 2014 - 09:27
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
En hundralapp per månad och lägenhet verkar inte så mycket. Men för ComHems del är det ändå en hundralapp varje månad från nästan 1,5 milj anslutna hushåll! Inte undra på att man biter sig kvar så länge det går vid det analoga grundutbudet och tillhandahållande av tv-, bredbands- och telefonitjänster via de föråldrade fastighetsnäten. Men konkurrensen kommer att visa sig tuffare och tuffare för ComHem. Redan nu byter många till öppna nät där ComHem bara är en av flera aktörer även om man försöker behålla sin särställning hos en del fastighetsägare genom iTUX. Fast äventyret i Göteborg (där iTUX tagit över Gothnät från allmännyttan i form av Framtidens bredband) verkar inte ha varit så lyckat. På Facebook skriver många om att det blivit mycket sämre nu. Nytt IP-baserat nät plus TiVo är en utmaning fast det är väl barnsjukdomar...
Postad 17 februari 2014 - 11:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
BBB erbjudande brukar vara bredband + tv och telefoni via bredbandsuttaget samt analog-tv via antennuttaget. De har ett analogt grundpaket via antennuttaget bestående av SVT1, SVT2, Barn/Kunskap, SVT24 och TV4. Must carry analogt är idag begränsat till SVT1 och SVT2. Operatören får själv bestämma om SVT24, Barnkanalen och Kunskapskanalen ska sändas analogt eller digitalt. TV4 lyftes bort från vidaresändningsplikten 2008 men brukar ändå finnas med i de analoga grundpaketen.
Vill bara förtydliga vad jag skrev tidigare ang must carry och analoga kanaler. Kravet på att SVT1 och SVT2 ska tillhandahållas analogt gäller bara nät med både digitala och analoga kanaler. Vidaresändningsplikten kan alltså uppfyllas om man endast har digitala kanaler under förutsättning att SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen och Kunskapskanalen tillhandahålls okodat till alla boende. Det är vad som gäller i öppna nät typ de olika stadsnät som nu blir allt vanligare. Fastighetsägaren har rätt att ta ut kostnaden för nätet på hyran/avgiften även om hyresgästen inte har eget abonnemang utan bara önskar de kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten. Den mottagaravgift man betalar för sitt tv-innehav ger bara rätt till SVTs utbud, inte till ett avgiftsfritt fastighetsnät. Man har samma läge nu när det gäller flerfamiljshus som när det gäller villor osv som använder digitala marknätet. Man behöver alltså en digitalbox för att se även SVTs kanaler när inga analoga finns att tillgå.
Postad 17 februari 2014 - 15:26
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag har för mig att vår förening betalar flera hundra per lägenhet till comhem.
sen måste vi ju själva skaffa digitaltv abbonemang och andra kanaler etc.
I offerten från BBB så ingick kabeldragning, digitalboxar och i deras basutbud ingår många
av de kanaler jag har i mina 8-favoriter. Det blir nog hälften så dyrt för föreningen totalt.
Postad 18 februari 2014 - 11:59
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
TiVo ToGo appen för Android finns nu att ladda ner via Google Play.
Postad 18 februari 2014 - 14:00
doo
-
doo
-
Användare
-
-
233 inlägg
TiVo ToGo appen för Android finns nu att ladda ner via Google Play.
Den funkar GRYMT BRA !!!
Postad 18 februari 2014 - 15:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hel obegripligt att ComHem tvingar sina abonnenter på Viasat Sport att se "lilla finalen" i Champions League ikväll i SD-upplösning! För den som inte är helt uppdaterad på fotboll nu under OS så är det alltså så att Manchester City-Barcelona sänds i TV6 där ComHem inte har HD-kanalen medan den - för säkert många - mindre intressanta matchen Bayer Leverkusen-Paris SG naturligtvis sänds i Viasat Fotboll HD. Jäkla Zlatan och jäkla ComHem. När ska vi få TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD ????
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 februari 2014 - 15:08.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|