Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta Àmne
Postad 21 March 2015 - 15:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som kan spela in cmores HD kanaler med Humax boxen? Jag kan bara spela in SD kanalerna frĂ„n cmore. Enligt comhem sĂ„ Ă€r det Humax boxen som Ă€r problemet och Ă€r inget dom tĂ€nker göra nĂ„got Ă„t. SvtHD,TV3HD och 5HD funkar att spela in utan problem.
Jag skaffade precis cmore för comhem hade kampanj för 99kr mÄnaden men funkar det inte att spela in sÄ Àr det vÀrdelöst. Humax boxen vill jag helst inte byta ut för den Àr den bÀsta box jag haft förutom nÄgra buggar som inte stör mig sÄ mycket.
Jag blev nyfiken pÄ problemet - jag anvÀnder mest TiVo numera men har Àven en Humax HDPVR- 1000C med syskonabonnemang och spegling av alla kanaler i huvudabonnemanget.
Jag kollade och inspelning fungerar ok frÄn CMore Sport HD, CMore Series HD och CMore First HD. Jag utgÄr frÄn att det fungerar för övriga kanaler ocksÄ.
Det var ett liknande fel 2011 (beskrivet i Com hems företagstrÄd hÀr). DÄ gÀllde det just att det inte gick att spela in pÄ Humax HDPVR frÄn Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD - alltsÄ föregÄngare till CMore.
Om din box kan visa CMore HD-kanaler bör det i alla fall inte vara nÄgot problem med pairing. Sedan kan det vara nÄgot i ditt nÀt - jag har sjÀlv fiber/koax i ett fd UPC-hus och det kan vara annat om man har fiber-lan eller fiber/koax i annan del av Com hems nÀt.
Du fÄr felanmÀla om inspelning Àr viktig för dig. Eller kanske skaffa TiVo...
Postad 21 March 2015 - 17:28
Tumme
-
Tumme
-
LĂ€rjunge
-
-
279 inlÀgg
Vad Àr felmeddelandet eller symptomen? Jag antar att det gÄr bra att titta pÄ HD kanalerna?
GÄr det inte att markera programmen för inspelning?
Det gÄr att markera för inspelning och man ser den lilla tidssymbolen dÀr man ser hur lÀnge inspelningen har pÄgott men den rör sig aldrig utan stannar pÄ den första tÄrtbiten. Programmet syns inte i media bland dom andra inspelade programmen. Har provat att bryta strömmen men felet kvarstÄr.
Det gÄr heller inte att uppgradera boxen frÄn v 1.00.21 till 1.00.29 och det har jag inte lyckats med att göra pÄ flera Är sÄ det Àr kanske kan vara den nyare versionen som fixade felet med inspelningsproblemen innan dom bytte namn till Cmore.
kan det vara sÄ att dom inte skickar ut nÄgon signal lÀngre för uppdateringen?
Postad 21 March 2015 - 17:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
Det gÄr att markera för inspelning och man ser den lilla tidssymbolen dÀr man ser hur lÀnge inspelningen har pÄgott men den rör sig aldrig utan stannar pÄ den första tÄrtbiten. Programmet syns inte i media bland dom andra inspelade programmen. Har provat att bryta strömmen men felet kvarstÄr.
Det gÄr heller inte att uppgradera boxen frÄn v 1.00.21 till 1.00.29 och det har jag inte lyckats med att göra pÄ flera Är sÄ det Àr kanske kan vara den nyare versionen som fixade felet med inspelningsproblemen innan dom bytte namn till Cmore.
kan det vara sÄ att dom inte skickar ut nÄgon signal lÀngre för uppdateringen?
Du har rÀtt att det Àr uppgraderingen av mjukvara till version 1.00.29 (november 2011) som fixade inspelningsproblemet för Silver HD, CANAL+ First HD och CANAL+ Sport HD:
https://www.comhembl...ax-hdpvr-1000c/
Du fÄr höra med Com hem-supporten om de kan pusha ut en uppgradering till din box om du inte sjÀlv kan initiera den.
SÄ lÀnge du har ett abonnemang och en godkÀnd box har du rÀtt att kunna tillgodogöra dig utbudet fullt ut. Version 1.00.29 Àr en gammal release sÄ Àven om Com hem inte slÀpper nya uppdateringar bör de fortsatt kunna tillhandahÄlla den senaste.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 21 March 2015 - 17:48.
Postad 21 March 2015 - 18:49
Tumme
-
Tumme
-
LĂ€rjunge
-
-
279 inlÀgg
Du har rÀtt att det Àr uppgraderingen av mjukvara till version 1.00.29 (november 2011) som fixade inspelningsproblemet för Silver HD, CANAL+ First HD och CANAL+ Sport HD: https://www.comhembl...ax-hdpvr-1000c/
Du fÄr höra med Com hem-supporten om de kan pusha ut en uppgradering till din box om du inte sjÀlv kan initiera den.
SÄ lÀnge du har ett abonnemang och en godkÀnd box har du rÀtt att kunna tillgodogöra dig utbudet fullt ut. Version 1.00.29 Àr en gammal release sÄ Àven om Com hem inte slÀpper nya uppdateringar bör de fortsatt kunna tillhandahÄlla den senaste.
Jag lyckades att uppgradera till version 1.00.29 och nu funkar det. Det har aldrig fungerat att uppgradera mjukvaran nÀr frÄgan dyker upp men nÀr jag uppgraderade via meny och installation sÄ funkade det. SÄ tack för lÀnken och hjÀlpen Andalyn
Thomas
Postad 21 March 2015 - 22:31
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
DĂ€r ser man, bra att det ordnade sig !
Postad 04 April 2015 - 02:30
HDmax
-
HDmax
-
Amatör
-
-
53 inlÀgg
[quote name="HDmax" post="4171759" timestamp="1422706951"] Tack för infon! FÄr grotta vidare... NÄgon annan som vet nÄgot om splitter-problemet ? Tacksam för synpunkter 
Postad 04 January 2016 - 12:32
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlÀgg
sista dagarna sÄ har inte tv-guiden gÄtt att fÄ fram Àven fast det Àr bara 3 dagar sÄ Àr man ju beroende av den.
det Àr vÀl inte nÄgot om att sociala medier stÀnger 5januari som gör att den inte fungerar ?
IgÄr mÀrkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istÀllet för fulla tre dygn, och det var pÄ en vanlig Tv med Comhem, sÄ det Àr Comhems EPG och inte boxen det Àr fel pÄ.
Postad 04 January 2016 - 12:38
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Com hem kanske drar ned frÄn tre till en dags uppdatering som ytterligare en pÄtryckning för att fÄ folk att vÀlja TiVo?
Play och film Àr ju borta frÄn de Àldre boxarna sedan ett Är tillbaka och inga nya kanaler kommer till i de gamla abonnemangen 
Play tjÀnster har jag aldrig haft.
VÄr BRF kastar ut Comhem i april lyckligtvis och vi gÄr över till Bredbandsbolaget, vi har haft deras fiberbredband i ca 15 Är nu och jag har alltid varit nöjd med dem och deras kundtjÀnst, Comhem har och andra sidan verkligen förtjÀnat namnet "Combort". Visserligen har Humax pvrŽn funkat bra, men sÄ fort man behövt kontakta dem har man Ängrat att man ens försökt.
Sedan kommer jag ju förstÄs aldrig att glömma deras skurkmetoder med att först baka in kortavgiften i abonnemangskostnaden för att senare lÀgga till den igen, lyckligtvis sÄ stod HSB emot sÄ jag har inte behövt betala kortavgiften.
Postad 04 January 2016 - 15:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
sista dagarna sÄ har inte tv-guiden gÄtt att fÄ fram Àven fast det Àr bara 3 dagar sÄ Àr man ju beroende av den.
det Àr vÀl inte nÄgot om att sociala medier stÀnger 5januari som gör att den inte fungerar ?
Gör din Humax-box strömlös i 30 sek och starta om den.
DÄ ska du se att programguiden blir uppdaterad för tisdag och onsdag ocksÄ.
Strömreset Àr det bÀsta sÀttet att lösa vanliga problem med digitalboxar.
Postad 04 January 2016 - 16:30
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlÀgg
Du kanske skulle lÀsa vad andra skriver ocksÄ, innan du skriver fel saker:
"IgÄr mÀrkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istÀllet för fulla tre dygn, och det var pÄ en vanlig Tv med Comhem, sÄ det Àr Comhems EPG och inte boxen det Àr fel pÄ."
Postad 04 January 2016 - 16:49
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlÀgg
det fixar dock inte att "TV Guide" visar Ishockey: Junior-VM nu pÄ SVT1HD medans det faktiskt Àr nÄn göteborgs fjant som sÀnds...
Jag minns att det var liknande kaos i helgen dÄ guiden sa att det ishockey nÀr det faktiskt var Tillbaka Till Framtiden 2/3 som sÀndes.
Postad 04 January 2016 - 17:04
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
Du kanske skulle lÀsa vad andra skriver ocksÄ, innan du skriver fel saker:
"IgÄr mÀrkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istÀllet för fulla tre dygn, och det var pÄ en vanlig Tv med Comhem, sÄ det Àr Comhems EPG och inte boxen det Àr fel pÄ."
Du har alltsÄ ingen digitalbox utan anvÀnder tv-modul? TrÄden handlar om Humax HDPVR.
Det var inget fel pÄ Com hems EPG nÀr jag vÀl startade om boxen.
det fixar dock inte att "TV Guide" visar Ishockey: Junior-VM nu pÄ SVT1HD medans det faktiskt Àr nÄn göteborgs fjant som sÀnds...
Jag minns att det var liknande kaos i helgen dÄ guiden sa att det ishockey nÀr det faktiskt var Tillbaka Till Framtiden 2/3 som sÀndes.
Det har tydligen blivit nÄgon sen Àndring - Àven tv-tablÄn i Dagens Nyheter idag sÀger att matchen ska gÄ i SVT1.
Den gÄr tydligen i TV12 och TV4 Play.
TV-guiden fÄngar inte upp sena Àndringar och det gÀller Àven 2-veckorsguiden i TiVo.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 January 2016 - 17:04.
Postad 04 January 2016 - 17:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
det med ishockey tablÄn visar fel i dag Aftonbladets tv tidning likadant dÀr stÄr de hockey kl15 pÄ svt men i sjÀlva verket Àr det pÄ tv12 men i övrigt sÄ hart dagarna kortats av i epg frÄn comhem
Postad 04 January 2016 - 18:00
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlÀgg
Du har alltsÄ ingen digitalbox utan anvÀnder tv-modul? TrÄden handlar om Humax HDPVR.
Det var inget fel pÄ Com hems EPG nÀr jag vÀl startade om boxen.
NĂ€, just det, det fixade sig ju SEN!
Men igÄr var det bara 36h EPG hos Comhem, och det har INGET med box eller ej att göra hur mÄnga dagar EPGn visar - fattar'u vÀlan (inte ... tydligen)!
det med ishockey tablÄn visar fel i dag Aftonbladets tv tidning likadant dÀr stÄr de hockey kl15 pÄ svt men i sjÀlva verket Àr det pÄ tv12 men i övrigt sÄ hart dagarna kortats av i epg frÄn comhem
Ja, idag har Comhem fixat till lite med EPGn, sĂ„ nu i skrivande stund runt 18 mĂ„ndag, sĂ„ har jag EPG till midnatt ons-torsd, dvs ca 2œ dygn.
Redigerat av Kung Nu, 04 January 2016 - 18:01.
Postad 06 January 2016 - 14:11
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlÀgg
Jag mÀrkte i morse att guiden enbart presenterar ca 1 dygn istÀllet för 3, men hittills har den annars funkat för mig. Vad Àr det för sociala medier som stÀnger menar du ? Jag hÄller inte pÄ med sÄnt sjÀlv.
Nej inte jag heller men pÄ min samsung tv stod det högst upp ibland nÀr man tittade pÄ tv:n att det skulle sluta 5 januari
Postad 06 January 2016 - 14:16
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Nej inte jag heller men pÄ min samsung tv stod det högst upp ibland nÀr man tittade pÄ tv:n att det skulle sluta 5 januari
Aha, jag anvÀnder aldrig mottagaren i tvŽn bara boxen.
Nu verkar EPGŽn funka bÀttre igen i alla fall.
Postad 06 January 2016 - 14:24
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlÀgg
Aha, jag anvÀnder aldrig mottagaren i tvŽn bara boxen.
Nu verkar EPGŽn funka bÀttre igen i alla fall.
Han menade att Samsung egen inbyggda Smart-HUB's "Sociala medier" skulle tas bort, sĂ„ det hade ĂHT inget med vare sig nĂ„gon box eller EPG att göra.
Dumt att blanda in helt ovidkommande saker dÄ det bara förvillar folk helt i onödan.
Idag vid 14-tiden Ă€r Comhems EPG till midnatt natt mot lördag, dvs ca 2œ dygn, alltsĂ„ som den brukar vara.
Redigerat av Kung Nu, 06 January 2016 - 14:27.
Postad 26 February 2016 - 12:15
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som haft Com Hem och Humax boxen som gĂ„tt över till Bredbandsbolaget och kan jĂ€mföra funktionerna och bildkvalitet?
Postad 26 February 2016 - 14:26
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som haft Com Hem och Humax boxen som gĂ„tt över till Bredbandsbolaget och kan jĂ€mföra funktionerna och bildkvalitet?
Jag ska ganska snart gÄ över till Bredbandsbolaget, vÄr Brf kastade ut Comhem dÄ de var alldeles för dyra. Jag kommer dock köra fram till slutet pÄ april dÄ Comhem slÀcks ned eftersom jag hade 3 mÄnaders uppsÀgningstid och det var mindre tid kvar till nedslÀckning och sedan ska jag gÄ över till BBB sÄ jag kan idag inte sÀga nÄgonting om hur bra tjÀnsten Àr.
Jag har annars haft fiberbredband frÄn BBB sedan 2001 och IP telefoni sedan 2004, har varit mycket nöjd med bredbandet, telefonin var lite buggig i början, men funkar bra sedan mycket lÀnge.
Redigerat av Neonknight, 26 February 2016 - 14:27.
Postad 26 February 2016 - 16:23
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlÀgg
Intressant... jag kanske ligger lÄgt tills du rapporterar dina erfarenheter.
Orsaken Àr att ComHem höjer priset pÄ mina "8 Favoriter" och jag fÄr fler/bÀttre kanaler med Bredbandsbolagets Flex till ett lÀgre pris
sÄ det Àr bara frÄgan om bildkvalitet över IP och funktionalitet Àr bra ocksÄ.
Edit: Vilken router har du?
Redigerat av rickardl, 26 February 2016 - 16:28.
Postad 27 February 2016 - 11:40
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Jag tÀnkte efter att ha kört pÄ deras introduktionserbjudande om att fÄ T-3 stor plus Cmore i 6 mÄnader för 149kr per mÄnad byta till T-2 flex enligt BBBŽs tjÀnst "FLEX" vilket gör att man kan byta mellan T1-Bas T-2 Flex och T3-stor utan att förlÀnga bindningstid, jag Àr dock inte 100% sÀker pÄ att man kan byta under bindningstid, men det stÄr inget om det sÄ jag ska kolla det innan, annars fÄr det nog bli T-2 flex frÄn början.
Jag har idag ett gammalt abonnemang hos Comhem som heter Large som i sin tur ersatte det Medium paket jag ursprungligen tog nÀr jag köpte Humax boxen, de höjde ganska nyligen priset med 30kr, men det kostar ÀndÄ bara 279kr för ca 40 kanaler, sÄ jag har varit nöjd med det, vi betalar inte heller nÄgon kortavgift enligt avtal med HSB (antar att de synade Comhems bluff med kortavgiften för ett antal Är sedan). Det blir klart mindre kanaler med T-2 flex Àn vad jag har, men priset Àr lÀgre och jag tÀcker nog in det mesta ÀndÄ eftersom jag kan vÀlja kanaler samt fÄr tillgÄng till playkanaler vilket jag ju inte har nu.
Har försökt googla lite tidigare om BBBs IPTV och lÀste nÄgonstans att man tydligen bara kunde spela in en kanal och kolla pÄ en annan, med Humax boxen sÄ kan man alltid spela in i alla fall tvÄ om man inte kollar pÄ nÄgon annan kanal och i gynnsamma fall Ànnu fler, jag testade en gÄng i början att pressa boxen och lyckades dÄ spela in typ 4 pÄ samma gÄng och kolla pÄ en femte.
Det kan eventuellt vara gammal info och det kanske inte Àr nÄgon katastrof, men det rÀcker ju i sÄ fall förstÄs att ha inspelningar som överlappar för att det inte ska funka bra och det Àr lÀtt att det blir sÄ om man som jag har default att den börjar spela in nÄgon minut innan och slutar ett par minuter efter för att inte missa nÄgot om det blir tidsförskjutningar i utsÀndningen.
Jag har en Zyxel router som jag fÄtt lÄna av BBB, men jag har alltid bryggat den och anvÀnder den enbart för telefonin, annars kör jag med min egen Netgear som router istÀllet, om man tecknar abonnemang nu sÄ fÄr man troligtvis deras nyare Technicolor router.
Postad 27 February 2016 - 11:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
...
Har försökt googla lite tidigare om BBBs IPTV och lÀste nÄgonstans att man tydligen bara kunde spela in en kanal och kolla pÄ en annan, med Humax boxen sÄ kan man alltid spela in i alla fall tvÄ om man inte kollar pÄ nÄgon annan kanal och i gynnsamma fall Ànnu fler, jag testade en gÄng i början att pressa boxen och lyckades dÄ spela in typ 4 pÄ samma gÄng och kolla pÄ en femte.
Det kan eventuellt vara gammal info och det kanske inte Àr nÄgon katastrof, men det rÀcker ju i sÄ fall förstÄs att ha inspelningar som överlappar för att det inte ska funka bra och det Àr lÀtt att det blir sÄ om man som jag har default att den börjar spela in nÄgon minut innan och slutar ett par minuter efter för att inte missa nÄgot om det blir tidsförskjutningar i utsÀndningen.
...
Hur mÄnga samtidiga inspelningar man kan göra beror inte pÄ antalet program utan pÄ hur mÄnga muxar man behöver anvÀnda.
Med tvÄ DVB-C tuners i boxen kan man spela in frÄn tvÄ muxar (frekvenser) och dÄ alla de kanaler som ligger pÄ dessa.
Innan jag fick TiVo och dÄ anvÀnde min Humax HDPVR-1000c dagligen hade jag faktiskt en egen lista jag gjort pÄ vilka muxar som innehöll vilka kanaler men den behöver jag inte lÀngre hÄlla aktuell.
Vilka muxar som innehÄller vilka kanaler varierar i olika delar av landet (beroende pÄ nÀtnummer hos Com hem) men jag har aldrig sett nÄgra listor publicerade av Com hem.
Postad 27 February 2016 - 13:40
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Hur mÄnga samtidiga inspelningar man kan göra beror inte pÄ antalet program utan pÄ hur mÄnga muxar man behöver anvÀnda.
Med tvÄ DVB-C tuners i boxen kan man spela in frÄn tvÄ muxar (frekvenser) och dÄ alla de kanaler som ligger pÄ dessa.
Innan jag fick TiVo och dÄ anvÀnde min Humax HDPVR-1000c dagligen hade jag faktiskt en egen lista jag gjort pÄ vilka muxar som innehöll vilka kanaler men den behöver jag inte lÀngre hÄlla aktuell.
Vilka muxar som innehÄller vilka kanaler varierar i olika delar av landet (beroende pÄ nÀtnummer hos Com hem) men jag har aldrig sett nÄgra listor publicerade av Com hem.
Jo jag har vetat det i mÄnga Är, vad gÀller BBBŽs box sÄ Àr det antagligen en begrÀnsning i boxen (firmware) snarare och Àven pÄ Humaxen sÄ lÀr ju hÄrdvaran knÀa av belastning förr eller senare ju mer kanaler man försöker spela in, men den klarar förvÄnansvÀrt mycket.
Jag har annars varit riktigt nöjd med boxen, Comhem Àr jag ju dock inte ensam om att tycka rent av illa om och nu kan jag inte ens fortsÀtta att vara abonnent hos dem eftersom de inte kommer ha tillgÄng till husen lÀngre.
Postad 09 March 2016 - 09:32
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlÀgg
Om man sÀger upp com hem, kan man fortfarande spela upp det gamla man har inspelat pÄ boxen?
Eller Àr avkrypteringen/uppspelningen pÄ nÄgot sÀtt kopplad till ett aktivt abonnemang/programkort?
Postad 09 March 2016 - 09:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
Om man sÀger upp com hem, kan man fortfarande spela upp det gamla man har inspelat pÄ boxen?
Eller Àr avkrypteringen/uppspelningen pÄ nÄgot sÀtt kopplad till ett aktivt abonnemang/programkort?
Dra ur kortet o testa
Postad 09 March 2016 - 09:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlÀgg
Jag vill minnas att det inspelade materialet gÄr att spela upp Àven utan programkort i boxen.
Materialet pÄ hÄrddisken Àr vad jag förstÄr avkodat vid inspelningen men krypterat av boxen.
Uppspelningen avkrypteras lokalt i boxen och bör fungera Àven utan programkort.
Men det Àr ju enkelt att testa som sagt.
Postad 09 March 2016 - 10:03
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlÀgg
jovisst, kan vÀl testa...men tÀnkte att det borde finnas folk som varit i samma situation som kanske kom ihÄg vad som gÀllde.
jag har lite saker som kan vara kul att ha kvar dÀr. Oavsett kommer det inte hindra mig frÄn att sÀga upp comhem som
planen Àr.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|