Min telefon kommer imorgon! SJÄLVKLART så skickade inte nokia den till min adress som jag angav utan till min hemadress så jag måste åka till bromma och hämta ut den... Men express verkar löna sig iaf:)
ring UPS och ändra
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 10 December 2009 - 18:23
ring UPS och ändra Postad 10 December 2009 - 18:32
Grabbar! Jag har den! Fyfan vad härlig den känns i handen när tangentbordet är utdraget!
Visst är den lite stor och tung men allt som kommer med det är nödvändigt, så större->bättre! Fast inte så stor att det är läskigt. Min gamla htc tytn kändes tyngre och klumpigare! Raptor Postad 10 December 2009 - 18:38
Oki! Nu vill jag ha min telefon. Jag har inte beställt någon, utan måste köpa med abonnemang p.g.a. ekonomiska skäl.
När får jag köpa den i butik? Jag kräver svar! NU! Postad 10 December 2009 - 18:50
Fast observera att nu vet jag vad alla menar med att det inte är en telefon utan en mini dator med möjlighet att ringa med!
Så man vill köpa en "telefon" med främsta funktionen att ringa med så ska man kanske akta sig. nokia shops säger att den finns i lager! Tillgänglighet: Produkten finns i lager Tha_neo!! Jag ser att du får den imorgon! jippi!!!!!! Redigerat av raptor18, 10 December 2009 - 18:52. Postad 10 December 2009 - 18:52
hmm såg nu på ups att det står "Ditt paket har utsatts för ett undantag."
vad nu detta kan betyda. Hittar dem int upp till lilla bollnäs tro? ROTTERDAM, NL 10/12/2009 16:46 UPS INTERN AKTIVITET NL 10/12/2009 10:30 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN Postad 10 December 2009 - 19:02
Tackar Btw, var några som fråga efter en video tagen med n900 http://www.youtube.c...h?v=oE-_QN7p--c Om jag förstod det rätt skall de vara fotat med samma telefon som dom misshandlat som fan också, haft i vatten, tappat osv. Postad 10 December 2009 - 19:04
Hämtade ut min 13.00 idag
den är STOR! större än jag trott iaf men får plats i fickan skärmen är bland det bästa jag sett i mobilväg, ser ju knappt pixlarna och för en gångs skull är skärmen HEL har varit tvungen att skicka tillbaka nästan varenda tidigare telefon pga detta men jag kan inte lägga till extras-devel-katalogen fattas nån hashfil som gör att den inte kan uppdateras nån annan som har detta problem? Redigerat av Unregistered29143e6f, 10 December 2009 - 19:04. Postad 10 December 2009 - 19:10
vad kul det är, ringde o beställde i tisdags och pengarna drogs på en gång o han lova att jag skulle få ett mejl med köpekontraktet...
igår ringde jag o fråga vart mejlet tog vägen, då sa han att dom skickat mejl nähä du sa jag! jo till [email protected] öh sa jag lät det där inte lite fel!? han garva o sa jo det kan man väl säga men lova o fixa det under fm o skicka ett nytt mejl.... ringde idag igen till en trevlig tös på nokia o förklara att jag ej fått något mejl ännu o att pengarna var dragna i tisdags o att det var fel på min mejl... ok sa hon o vela även kolla om dom andra uppgifterna stämde! icke då jag bor visst på pålsbovägen 96 (6 ska det vara) och 81340 närvägen!? (torsåker tror jag att jag bor i ha ha) hon funderade på vad faen dom hållit på med i shopen ha ha men hade jag ej fått något mejl imorgon fm så skulle jag ringa upp så skulle jag få tracking information iaf:-) hade ej blivit skickad idag på fm iaf:-( AArrrrrgggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Postad 10 December 2009 - 19:14
Samma här, ingen trackingnummer än men när ringde i morse så hade shoppen inte heller något trackingnummer att ge... Yepps, blir jaga UPS-bil nästa vecka dårå... Postad 10 December 2009 - 19:16
ser ut som för mig ROTTERDAM, NL 10/12/2009 16:46 UPS INTERN AKTIVITET NL 10/12/2009 10:30 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN Postad 10 December 2009 - 19:31
Stort grattis till din nya baby!! Jaa fan känns riktigt skönt att den ändå är på gång nu. Däremot kändes det lite irriterande (IGEN) att nokia inte ändrade min adress så jag får åka ut o hämta den vid 19 men det är lugnt. Så länge jag får en n900-helg så blir jag lycklig Postad 10 December 2009 - 19:38
Hah! Bor du också i skogen? Hur ska man tolka "Ditt paket har utsatts för ett undantag." =) Postad 10 December 2009 - 19:43
Detta var inte bra.
Min telefon rebootade automatiskt. Drog iväg en timme och efter att jag kom tillbaka så stod det "enter pin". hmmmmmm Raptor Postad 10 December 2009 - 19:45
HAHAHHA INTE BRA ! eller? Tjejjer och killar UPP MED BILDER på skönheten !!!! Postad 10 December 2009 - 19:49
Har de ringt dig om att de skall komma runt 19on eller? och hur ser spårningen ut för dig? Postad 10 December 2009 - 19:58
Ett program som verkar kul
Garnet VM Garnet VM enables Maemo users to run thousands of Garnet OS (formerly Palm OS) applications. Garnet VM supports some of the most popular applications in the mobile market including, Google Maps, Snappermail, DateBk5 and perennially popular games like Bejeweled, PacMan and Sudoku. Choose from a wide variety of application types including, document processors, database managers, messaging, enhanced PIMs, life management tools, and more. Postad 10 December 2009 - 20:09
Hade samma problem när jag installera SDK och scratchbo (samna repositorys). Sökte på problemet och de jag fick fram var att maemo repositoryn håller på att uppdateras för tillfället, vilket medför att nycklarna inte kommit på plats på alla servrar(speglar) där ute. Men om jag inte minns fel e det inget problem mer än att man måpste certifiera manuellt varje paket man hämtar via extras. men man kanske får göra det via konsollen då. Typ apt-get kommandot. Eller så vänta nån dag så kanske det e fixat :-) Postad 10 December 2009 - 20:22
Eller svälja röda pillret om man ska installera .deb å inte vill mixtra med X-Terminal
Men Red Pill mode är INTE riskfritt.. http://my-maemo.com/...faq=5&fldAuto=6 Postad 10 December 2009 - 20:23
gött med express
In Transit - On Time Scheduled Delivery Date: 12/11/2009 Postad 10 December 2009 - 20:26
Jag kan inte linux. Var hittar jag program så som snes emu osv?
Dev-extra...? vad är det:) Kan man läsa om det någonstans. Postad 10 December 2009 - 20:29 Med andra ord blir jag lack på Nokia nu, Får den på måndag....idioter de är =) Jag frågar till och med en extra gång och sa att jag villle ha express men nej, suck där förstörde han min helg .) Frågar mig fortfarande varför han nekade mig express delivery, surt! Ska aldrig mer använda nokias telefonshop iaf Har detta om man spårar mitt paket för tillfället Location Date Local Time DescriptionWhat's this? ROTTERDAM, NL 10/12/2009 19:36 ORIGIN SCAN NL 10/12/2009 10:32 BILLING INFORMATION RECEIVED Suger ju ganska hårt imo, HUr fan kan den ligga hela dagen och inte skeppats suck Redigerat av clooak, 10 December 2009 - 20:40. Postad 10 December 2009 - 20:33
raptor18
Läs här Maemo Extras, Extras-Devel, Extras-Testing: why, what for? http://my-maemo.com/...f...&fldAuto=16 Postad 10 December 2009 - 20:35
Finns olika nivåer av program, efter hur mycket testade de är Jag har aktiverat de två översta. http://wiki.maemo.org/Extras http://wiki.maemo.org/Extras-testing http://wiki.maemo.org/Extras-devel Funderar nu på hur jag kan spela musik från mitt minneskort Postad 10 December 2009 - 20:43
När man ansluter USB kabeln hittar den ju inga filer alls via N900:an.
Man kommer bara år dem via datorn då Postad 10 December 2009 - 20:46
Komplett.se och Inwarehouse har för en liten stund sedan ändrat lagerstatus till "i lager" och det finns 36 stycken tilgängliga. Så nu är den tydligen ute i butikerna också.
Postad 10 December 2009 - 20:55
det som kommer att skilja är att din går via HERNE-BOERNIG till Köpenham med lastbil. Sedan kan det bli flyg till Bromma om du har tur. Min kommer att åka via Köln till Malmö och sedan Göteborg allt med flyg. Sedan lastbil 7 mil söderut hem till mig. Postad 10 December 2009 - 20:58
Fick hem min n900 idag. Är riktigt nöjd, den överträffade faktiskt mina förväntningar, och de var höga.
Allt har hittills fungerat perfekt, inga buggar eller problem men det återstår att se. En skärmdump jag på mobilen:
Postad 10 December 2009 - 21:03
Går OVI-maps att använda som GPS i bilen typ som TomTom? Hur är det med röster?
Postad 10 December 2009 - 21:07
Linsskyddet på min N900 är defekt. Efter att ha skjutit linsskyddet fram och tillbaka några gånger började det kärva. Locket som håller fjädern på plats var inte ordentligt fäst. Detta fick fjädern att hoppa ur läge och repa undersidan på skalet. Sedan när jag skulle peta tillbaks fjädern i läge så lossnade både lock och fjäder. Så i morgon blir det reklamation. Hoppas Nokia kan skicka ut ett utbyte först och samtidigt hämta den ursprungliga via UPS. För jag har inte lust att vara utan telefon i 1-2 veckor. Så en varning till alla nyblivna N900-ägare: Kolla att linsskyddet fungerar som det ska och att locket är ordentligt ditlimmat. Annars är jag nöjd...
Redigerat av lostsoul, 10 December 2009 - 21:18. Postad 10 December 2009 - 21:08
Jag kan själv säga att jag är imponerad av högtalarna. Så länge man inte har ljudet på högsta volym är det absolut de bästa mobil högtalarna jag hört. De har även äkta stereo ljud. Skärmen tycker jag är riktigt responsiv särskilt med tanke på att det är en resistiv skärm kanske inte i ihpones klass men bra nära. Precisionen på skärmen är ännu mer imponerande. Nackdelen är att den blir väldigt lätt kladdig och det gör det svårare att scrolla osv.. Postad 10 December 2009 - 21:11
då har dom skickat min också, men bor i gällivare så mitt estimated delivery är 21/12/2009........... Borde ha väntat och beställt från nån annan sida
Postad 10 December 2009 - 21:13
AAhh jobbigt fan:( Komplett brukar vara rätt snabba Postad 10 December 2009 - 21:14
Sverige är långt men så j.....a långt så det skall dröja 10-11 dgr, ring ups och kolla om du kan uppgradera till express. Postad 10 December 2009 - 21:15
då har dom skickat min också, men bor i gällivare så mitt estimated delivery är 21/12/2009........... Borde ha väntat och beställt från nån annan sida
då har dom skickat min också, men bor i gällivare så mitt estimated delivery är 21/12/2009........... Borde ha väntat och beställt från nån annan sida Postad 10 December 2009 - 21:22
Testade lite ovi map.
Funkade bra. Hittar var jag är inomhus också, men det ändrar sig lite då och då var jag är. Så inte helt att lite på. Några hundra meters felmarginal. Sökte adress och fick upp köranvisningar. Dock en fråga, kan man ladda ner kartan i förväg? Det hade varit bra, när man nu har wlan hemma, istället för 3g på vägen. Redigerat av MagnusBio, 10 December 2009 - 21:25. Postad 10 December 2009 - 21:28
Okej, nån som vet numret till dem? tycker inte heller att det borde ta 1,5 vecka när andra har fått den på 1-2 dagar
Postad 10 December 2009 - 21:29
Så här tar man hand om batteriet.
http://www.batteryun.../partone-12.htm Tack moparman och MagnusBio! Gick smidigt! "Preparing new lithium-ion for use Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation " Redigerat av raptor18, 10 December 2009 - 21:34. Postad 10 December 2009 - 21:38
Min : ROTTERDAM, NL 10/12/2009 20:40 DEPARTURE SCAN 10/12/2009 20:40 DEPARTURE SCAN 10/12/2009 18:50 ORIGIN SCAN NL 10/12/2009 10:30 BILLING INFORMATION RECEIVED Fast vart ser man estimated delivery? http://wwwapps.ups.c................... eller någon annan sida? Postad 10 December 2009 - 21:43
Hm, nu hittar jag inte estimated längre, men säger till så fort jag hittar
Postad 10 December 2009 - 21:49
Tog du express leverans? Jag tog standard och våra åker smama transport ROTTERDAM, NL 10/12/2009 20:40 DEPARTURE SCAN 10/12/2009 19:36 ORIGIN SCAN NL 10/12/2009 10:32 BILLING INFORMATION RECEIVED Om du vill se när den beräknas vara levererad så går du in via nokias hemsida och trycker dig vidare och följer försändelsen där ifrån Där har jag ne estimated time på måndag Redigerat av clooak, 10 December 2009 - 21:51. Postad 10 December 2009 - 21:51
Japp, dock kommer jag inte kunna ta imot den när den kommer.... hoppas dom ringer för att förklara att dom inte kunde få tag på mig :-p Postad 10 December 2009 - 21:53
Fattar inte att så många inte kan ta emot sin telefon ?
Antingen ringer man å säger att dom får svänga förbi ens jobb eller så sjukskriver man sig pga flunsa Postad 10 December 2009 - 21:54
WOOOOOT
Beställda tidigare idag och fick mejlet nu "Din beställning, som specificeras nedan, skickades den 10-12-2009. Du har debiterats 6.144,00 kr för de varor du har beställt." Antar att jag hade lite tur där Postad 10 December 2009 - 22:07
Äntligen fått telefonen. Men vad händer? Jo en död pixel(!!!) Vet någon (Klas) vad Nokia har för policy angående döda pixlar?
Wile Postad 10 December 2009 - 22:16
Eh, hadde samma problem med min gamla N82, tyvär har jag dåliga nyheter där.
Nokia ersetter inte för döda piixlar om det inte är ett visst antal som sitter tätt ihop, jag hadde bara en död piixel så jag fick leva den Postad 10 December 2009 - 22:25
kontakta care jag vet inte exakt hur de hanterar det men du måste haft enormt med otur också. Postad 10 December 2009 - 22:30
Krånglar dom så be att få retunera den, du har ångrat dig helt enkelt. Konsumentköpslagen ger dig 14 dagar att granska distansinköp. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |