Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 February 2012 - 16:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

tyvärr stödjer inte spotify-appen airplay. däremot fungerar musik, video och youtube utmärkt

Kan kör Airplay från Spotify på min iPhone

Postad 08 February 2012 - 19:23

essoman
  • essoman
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tänkte att jag skulle lägga in den senaste betan som släpptes den 7 feb....
Har inte lagt in betan som släpptes den 1 feb (ännu)....
Måste jag göra detta först eller ????

Googlade fram denna sidan om lite olika appar (har ej testat dessa , sitter på jobbet just nu)...Kanske någon som har lite glädje av det....
http://ubitlibrary.b...s-big-list.html

PS: Haft min Box i ca 1 månad och är mycke nöjd...

Redigerat av essoman, 08 February 2012 - 19:26.

Postad 08 February 2012 - 19:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nej

Postad 08 February 2012 - 21:45

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Tycker att gränssnittet har blivit ändå mer rappare!!

haha du måste ha fått ett golden-sample ;)

Jag tycker det går ungefär lika snabbt i alla releaser + tillräckligt för att man inte ska störa sig.
Uppstartstiden lär man sig komma förbi genom att starta den lite innan det är movietime.
Visst skulle den kunna vara rappar generellt, men det enda jag egentligen stör mig på är den sega webvideohanteringen.
Mer än 30 sek att starta ett klipp som till största del beror på att den ska ladda boxeebrowsern varje gång och när klippet är slut återgår den till vanliga GUIt och nästa klipp får ladda om browsern igen (ingen cachning).

Postad 08 February 2012 - 22:13

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Kan kör Airplay från Spotify på min iPhone

nämen, det var visst lite dolt under infofliken.
Tack!

Postad 08 February 2012 - 22:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

haha du måste ha fått ett golden-sample ;)

Jag tycker det går ungefär lika snabbt i alla releaser + tillräckligt för att man inte ska störa sig.
Uppstartstiden lär man sig komma förbi genom att starta den lite innan det är movietime.
Visst skulle den kunna vara rappar generellt, men det enda jag egentligen stör mig på är den sega webvideohanteringen.
Mer än 30 sek att starta ett klipp som till största del beror på att den ska ladda boxeebrowsern varje gång och när klippet är slut återgår den till vanliga GUIt och nästa klipp får ladda om browsern igen (ingen cachning).

Det jag tycker har blivit rappare är när man växlar mellan serier och filmer.
Samt när man är klar med att sett en film att den laddar omslagen fortare.

Postad 09 February 2012 - 10:36

jeje
  • jeje
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hängningar när jag kör filmer från min nas, dlink sharecenter 320-dns tror jag den heter. Kopplat via switch som jag har testat 3 olika, även gigabit switch. Efter ca 20-30 min så hänger boxeen filmen och man får gå tillbaka o starta om filmen. Kör UpNp från nasen. Någon därute som har råkat ut för nåt liknande?
Jag har testat att koppla nätkabeln rätt in i boxeen och då kunde jag se en hel film, vill dock helst inte dra mer kabel så en lösning med switch vore bra då jag behöver nätverk även till de andra prylarna.

Postad 09 February 2012 - 10:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hängningar när jag kör filmer från min nas, dlink sharecenter 320-dns tror jag den heter. Kopplat via switch som jag har testat 3 olika, även gigabit switch. Efter ca 20-30 min så hänger boxeen filmen och man får gå tillbaka o starta om filmen. Kör UpNp från nasen. Någon därute som har råkat ut för nåt liknande?
Jag har testat att koppla nätkabeln rätt in i boxeen och då kunde jag se en hel film, vill dock helst inte dra mer kabel så en lösning med switch vore bra då jag behöver nätverk även till de andra prylarna.

Sluta använda upnp

Postad 09 February 2012 - 11:07

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Kan man köra Blu-Ray.ISO på Boxee ?

Postad 09 February 2012 - 12:12

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Hallå där ute. Ny användare av BB :-).
Starta upp den första gången igår!

Vet inte vad jag ska säga än. Måste ge den lite tid. Jag själv har ju lite barnsjukdomar typ var man hittar svtplay (har hittat, sökte här i forumet ;-) ) samt lärt mig att INTE använda UpNp mot NAS diskarna utan köra SMB (som jag gjort hela tiden med XBMC).

Kan vara så att jag kommer med en fråga någon dag eller så. Men lovar att söka här först.
Tror att man inte ska ha för brått i första uppstarten och tro att man kan konfa allt på en kväll...

/TZ

Postad 09 February 2012 - 12:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tror att man inte ska ha för brått i första uppstarten och tro att man kan konfa allt på en kväll...

/TZ

Väldigt bra slutsats och inställning :)

Postad 09 February 2012 - 12:25

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Kan man köra Blu-Ray.ISO på Boxee ?

Vet inte själv. Men skulle vara intressant. Vilket ripp program kör du i så fall?
SKulle vara bra och kunna rippa ner sin BD skivor till NAS disken.
(de börjar ta STOR plats i skåpet, dvd ligger där redan).

Redigerat av a_Warlock, 09 February 2012 - 12:26.

Postad 09 February 2012 - 12:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

SKulle vara bra och kunna rippa ner sin BD skivor till NAS disken.

Varför? Tar bara onödig plats.
Vag jag läst på http://forums.boxee.tv/ så fungerar inte menyer på BD.iso

Postad 09 February 2012 - 12:32

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Varför? Tar bara onödig plats.

Tanken är att få bort de ur hyllan hemma (gillas av sambon). Disk är hyfsat biligt fortfarande.

Postad 09 February 2012 - 12:37

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tanken är att få bort de ur hyllan hemma (gillas av sambon). Disk är hyfsat biligt fortfarande.

Frågan är om det är värt tidsmässigt och sen hur det kommer fungera på BB.
Jag rippade av mina Dvd men la av och tog bort dom för många av filmerna kanske jag bara ser max 1/år och då känns det onödigt att dom ska ta plats.
Bättre då att förvara dom på ett sätt att dom inte syns men är åtkomliga på ett lätt sätt.

Postad 09 February 2012 - 13:05

jeje
  • jeje
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Sluta använda upnp

Vad väljer jag då???

Postad 09 February 2012 - 13:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Vad väljer jag då???

Smb (samba) men om du har möjlighet att välja NFS så gör det.

UPnP stöder inte alla format så därför går det bort direkt.

Postad 09 February 2012 - 13:11

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Smb (samba) men om du har möjlighet att välja NFS så gör det.

Är det bättre krut i NFS?

Postad 09 February 2012 - 13:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Är det bättre krut i NFS?

Ja

Postad 09 February 2012 - 13:51

jeje
  • jeje
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack! då ska jag testa ikväll.

Postad 09 February 2012 - 18:18

Filledutten
  • Filledutten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vad kör du för protokoll? Kör du smb? (samba)
Om du kan gå över till NFS.

Det har pratats om det i denna tråd hur mycket som helst smb fungerar sisådär för många.

Hej Hur ändrar man protokoll... :blush:

Postad 09 February 2012 - 19:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Istället för där du valde upnp så väljer du smb istället. Detta förutsatt att du har en windowsdator eller en nas som stödjer protokollet.

Postad 09 February 2012 - 20:50

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Jag rippar mycket blu-ray och ser inte någon anledning till att inte göra det. Det fungerar över förväntan på boxee.

Några saker att tänka på:
-Jag har också hört att det kan vara problem med blu-ray menyer. Lösning: Rippa inte menyerna, ta bara main menu
-Vid något tillfälle så har filmen hängt sig om man har många "titles" i samma film. Lösning: Använd mkv-container istället (då är det visserligen ingen ISO-längre, men videoströmen är identisk och stödjer både subtitles och olika ljudformat)
-Det generella problem som finns med HD-ljud dropouts. Lösning: Antingen så rippar du inte DTS-HDMA spåren eller så rippar du både HD och SD språen. Eller så väntar du till April då det ska ha kommit en lösning från boxee

Förutom blu-ray så har jag även rippat hela DVD-samlingen. När de stod i hyllan och samlade damm så tittade man aldrig, men nu när det är snyggt och lättillgängligt på boxee så ser hittar man mer gamla godingar.
Och till sist, mycket enklare för barnen att välja film på boxee, för att inte tala om vilken fördel det är att ha filmerna centralt och en mediaspelare i varje rum (inga problem med vem som har just den filmen just nu) - just den sista biten är inte utvecklade här ännu (äger bara en mediaspelare), men jag inser fördelarna.

Användningssätten är ju väldigt olika. För mig så är huvudsyftet just att ha ett stort rippat filmarkiv.

Med dagens hårddiskpriser på ca 50öre / GB så hamnar en DVD på 2-3 kronor och en blu-ray på 5-20 kr.
När priserna är normala igen blir det hälften.

Redigerat av e3henri, 09 February 2012 - 20:52.

Postad 09 February 2012 - 23:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Eller prova med att köpa en brygga/repeater och koppla in i BB,det gjorde susen för mig. Klarar nu tillochmed 1080p rippar utan lagg. Finns en netgear liten och smidig på MM för 499:-

Postad 10 February 2012 - 11:42

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Jag rippar mycket blu-ray och ser inte någon anledning till att inte göra det. Det fungerar över förväntan på boxee.

Några saker att tänka på:
-Jag har också hört att det kan vara problem med blu-ray menyer. Lösning: Rippa inte menyerna, ta bara main menu
-Vid något tillfälle så har filmen hängt sig om man har många "titles" i samma film. Lösning: Använd mkv-container istället (då är det visserligen ingen ISO-längre, men videoströmen är identisk och stödjer både subtitles och olika ljudformat)
-Det generella problem som finns med HD-ljud dropouts. Lösning: Antingen så rippar du inte DTS-HDMA spåren eller så rippar du både HD och SD språen. Eller så väntar du till April då det ska ha kommit en lösning från boxee

Förutom blu-ray så har jag även rippat hela DVD-samlingen. När de stod i hyllan och samlade damm så tittade man aldrig, men nu när det är snyggt och lättillgängligt på boxee så ser hittar man mer gamla godingar.
Och till sist, mycket enklare för barnen att välja film på boxee, för att inte tala om vilken fördel det är att ha filmerna centralt och en mediaspelare i varje rum (inga problem med vem som har just den filmen just nu) - just den sista biten är inte utvecklade här ännu (äger bara en mediaspelare), men jag inser fördelarna.

Användningssätten är ju väldigt olika. För mig så är huvudsyftet just att ha ett stort rippat filmarkiv.

Med dagens hårddiskpriser på ca 50öre / GB så hamnar en DVD på 2-3 kronor och en blu-ray på 5-20 kr.
När priserna är normala igen blir det hälften.

Tack för infon , ser snart en BOXEE ståendes på TV bänken ;o)

Postad 10 February 2012 - 14:55

ville223
  • ville223
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Väldigt sugen på en Boxee nu och har ett par frågor jag inte lyckats Googla fram. Väldigt tacksam för hjälp.

1. Om man kopplar en vanlig extern hårddisk via usb till Boxeen, kan man även dela ut den trådlöst så att man kan föra över filer trådlöst från datorn? Vill slippa flytta på disken när den väl är på plats. Alternativet är väl en trådlös nas?

2. Om man har två Boxee i samma hushåll (olika våningar) igång samtidigt, behöver man oroa sig att fjärrkontrollerna ska strula?

3. Har installerat Boxee på min bärbara och fått det Svtplay att fungera i varierande grad. Funkar det bättre på dlink boxeen?

mvh
Daniel

Postad 10 February 2012 - 15:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
2. Inga problem, man synkar respektive kontroll till respektive box

Postad 10 February 2012 - 16:51

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
så gott folk.. logga in på facebook och gå sedan in på http://www.webhallen..._box&pass=fbfeb så har ni boxee för 1490kr!!

Postad 10 February 2012 - 17:30

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej!

Väldigt sugen på en Boxee nu och har ett par frågor jag inte lyckats Googla fram. Väldigt tacksam för hjälp.

1. Om man kopplar en vanlig extern hårddisk via usb till Boxeen, kan man även dela ut den trådlöst så att man kan föra över filer trådlöst från datorn? Vill slippa flytta på disken när den väl är på plats. Alternativet är väl en trådlös nas?

2. Om man har två Boxee i samma hushåll (olika våningar) igång samtidigt, behöver man oroa sig att fjärrkontrollerna ska strula?

3. Har installerat Boxee på min bärbara och fått det Svtplay att fungera i varierande grad. Funkar det bättre på dlink boxeen?

mvh
Daniel

Ja, på alla dina frågor. Förutom fråga 2 som blir ett nej upptäckte jag precis :)

Redigerat av Pinnen, 10 February 2012 - 17:32.

Postad 10 February 2012 - 19:45

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja, på alla dina frågor. Förutom fråga 2 som blir ett nej upptäckte jag precis :)

Vad är det som inte fungerar bra för dig?

Postad 11 February 2012 - 07:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar bra för dig?

Eftersom han svarade nej på den frågan, så fungerar det väl bra då, med andra ord... :)

Postad 11 February 2012 - 10:35

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Eftersom han svarade nej på den frågan, så fungerar det väl bra då, med andra ord... :)

Han har redigerat sitt inlägg efter jag svarade för när jag citerade inlägget stod det fråga 3 därav min fråga.

Postad 11 February 2012 - 11:11

specialprice
  • specialprice
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Var har du hört om att dom ska fixa HD-ljud dropouts i April? Hoppas verkligen att det stämmer eftersom att man börjar bli lite less på det där nu.

Postad 11 February 2012 - 11:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Var har du hört om att dom ska fixa HD-ljud dropouts i April? Hoppas verkligen att det stämmer eftersom att man börjar bli lite less på det där nu.

Har aldrig spelat upp en film med HD-ljud så jag vet inte ens vad dropouts är för något!!
Vad händer och vad är symptomen med dropouts?

Postad 11 February 2012 - 11:22

erpe83
  • erpe83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag överlag mycket nöjd med min boxee, lite buggar här och var men inget jag inte kan leva med. Har dock ett problem med flash som jag hoppas någon kan hjälpa till med.

Problemet uppstår när jag spelar upp flash via den inbyggda webläsaren. Uppspelningen börjar som den ska och jag ser att stapeln som visar buffringen växer. När den kommit en bit buffrar den långsammare för att sedan antigen stanna eller hoppa till så det ser ut som hela videon har buffrat klart. När uppspelningen kommer till denna punkt fryser bilden eller så avslutas uppspelningen.

Det känns som att någon buffer blir full men då borde uppspelningen stanna fortare vid uppspelning av hdmaterial vilket inte är fallet. Det är helt oförutsägbart men repeterbart om samma video spelas igen. Har provat att spola i små steg när uppspelningen stannat för att försöka tvinga fram en tömning av buffern utan resultat.

Är det någon son har upplevt detsamma och/eller har något förslag på lösning eller kan detta vara en tråkig bieffekt av användning av en gammal flash-version i boxee som orsakar inkompatibilitet med en eventuellt nyare version på videon som spelas?

Postad 11 February 2012 - 11:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag överlag mycket nöjd med min boxee, lite buggar här och var men inget jag inte kan leva med. Har dock ett problem med flash som jag hoppas någon kan hjälpa till med.

Problemet uppstår när jag spelar upp flash via den inbyggda webläsaren. Uppspelningen börjar som den ska och jag ser att stapeln som visar buffringen växer. När den kommit en bit buffrar den långsammare för att sedan antigen stanna eller hoppa till så det ser ut som hela videon har buffrat klart. När uppspelningen kommer till denna punkt fryser bilden eller så avslutas uppspelningen.

Det känns som att någon buffer blir full men då borde uppspelningen stanna fortare vid uppspelning av hdmaterial vilket inte är fallet. Det är helt oförutsägbart men repeterbart om samma video spelas igen. Har provat att spola i små steg när uppspelningen stannat för att försöka tvinga fram en tömning av buffern utan resultat.

Är det någon son har upplevt detsamma och/eller har något förslag på lösning eller kan detta vara en tråkig bieffekt av användning av en gammal flash-version i boxee som orsakar inkompatibilitet med en eventuellt nyare version på videon som spelas?

Ja vad kan vi/du gör egentligen?
Det är inte så att det går att uppdatera flash i BB utan det är något man måste acceptera eller så skapar du en jira ticket.
http://jira.boxee.tv.../Dashboard.jspa

Postad 11 February 2012 - 11:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Flash är Adobe och Intels problem. De kommer med största sannolikhet inte ta fram någon ny version till en plattform som de skrotat. Kommer det så kommer det, annars får man vänta på en ny spelare med annat chipset eller att leverantörerna inser att HTML5 är framtiden. Detta är gemensamt problem för hela industrin.

April är bara spekulation. Ingen vet exakt när fixen kommer eller om det kommer fungera när den kommer. Förhoppningsvis har de sagt.

Postad 11 February 2012 - 12:28

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Han har redigerat sitt inlägg efter jag svarade för när jag citerade inlägget stod det fråga 3 därav min fråga.

Nope, gjorde det inte.... Du får nog läsa lite mer noggrannt innan du kommenterar, du har ju till o med citerat mitt svar :)

Postad 11 February 2012 - 12:35

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nope, gjorde det inte.... Du får nog läsa lite mer noggrannt innan du kommenterar, du har ju till o med citerat mitt svar :)

Jag läste att det var fråga 3 som du svarade på att det inte fungerar,om du sen ändrade eller inte ändrade kvittar för jag läste och tolkade det som fråga tre.

Postad 11 February 2012 - 12:42

erpe83
  • erpe83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ja vad kan vi/du gör egentligen?
Det är inte så att det går att uppdatera flash i BB utan det är något man måste acceptera eller så skapar du en jira ticket.
http://jira.boxee.tv.../Dashboard.jspa

Jag är mycket väl medveten om flasproblematiken och det finns flera tickets på jira angående detta redan så en ny kommer bara stängas som duplicate.

Min fråga gällde om någon kunde bekräfta att det var den gamla flash-spelaren i browsern som var problemet (vilket medför att jag får avvakta och hålla tummarna att flash mot förmodan uppdateras för hårdvaruplattformen i boxee) eller om det finns någon annan orsak till problemet (vilket medför att vidare felsökning är aktuell).

Postad 11 February 2012 - 14:43

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Jag har drabbats av ett skumt problem.

Jag bytte router till den prisbelönta ASUS RT-N56U, och Boxeen är direktkopplad till denna via tråd.
Routern kan inte dela ut en IP-adress (DCHP) till Boxee Box:en men till allt annat som jag har testat.
Problemet var känt då fler än jag drabbats av samma sak i de två senaste firmware:en till routern.

Jag tycker inte att detta är Boxee Box:ens fel utan det är routern som är buggig, men konstigt att det bara är Boxee Box:en som drabbas.
Jag flaggade nu i stället en statisk IP-adress, men verkar behöva växla mellan två olika adresser efter att den varit avstängd x-tid.

Det kan vara värt att känna till för er som funderar på denna router. Personligen så upplevde jag min "hedenhös" D-Link DIR-655 som stabilare, men upload hastigheten är betydligt bättre på ASUS:en (och det trådlösa fungerar bättre).

Postad 11 February 2012 - 15:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag är mycket väl medveten om flasproblematiken och det finns flera tickets på jira angående detta redan så en ny kommer bara stängas som duplicate.

Min fråga gällde om någon kunde bekräfta att det var den gamla flash-spelaren i browsern som var problemet (vilket medför att jag får avvakta och hålla tummarna att flash mot förmodan uppdateras för hårdvaruplattformen i boxee) eller om det finns någon annan orsak till problemet (vilket medför att vidare felsökning är aktuell).

Det finns bara ett fåtal saker du kan och en är att återställa BB och hoppas att det löser problemet.
Mer finns egentligen inte att göra förutom att kolla din uppkoppling.

Postad 11 February 2012 - 16:38

specialprice
  • specialprice
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har aldrig spelat upp en film med HD-ljud så jag vet inte ens vad dropouts är för något!!
Vad händer och vad är symptomen med dropouts?

Om man ser på en film med HD-Ljud så försvinner ljudet kring 5-10 sekunder cirka 5 - 15 gånger per film. Bruka vara ungefär 20 minuter mellan varje dropout.

Postad 11 February 2012 - 16:43

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Jag har drabbats av ett skumt problem.

Jag bytte router till den prisbelönta ASUS RT-N56U, och Boxeen är direktkopplad till denna via tråd.
Routern kan inte dela ut en IP-adress (DCHP) till Boxee Box:en men till allt annat som jag har testat.
Problemet var känt då fler än jag drabbats av samma sak i de två senaste firmware:en till routern.

Jag tycker inte att detta är Boxee Box:ens fel utan det är routern som är buggig, men konstigt att det bara är Boxee Box:en som drabbas.
Jag flaggade nu i stället en statisk IP-adress, men verkar behöva växla mellan två olika adresser efter att den varit avstängd x-tid.

Det kan vara värt att känna till för er som funderar på denna router. Personligen så upplevde jag min "hedenhös" D-Link DIR-655 som stabilare, men upload hastigheten är betydligt bättre på ASUS:en (och det trådlösa fungerar bättre).

Jag har också råkat ut för detta men det löste sig liksom automatiskt.. hur gör du för att flagga statisk ip i routern?

Sorry för OT

Postad 11 February 2012 - 18:29

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Jag har också råkat ut för detta men det löste sig liksom automatiskt.. hur gör du för att flagga statisk ip i routern?
Sorry för OT

Den statiska adressen lade jag in i Boxee Box:en.

Jag har däremot även försökt fixa några statiska adresser i routern också, men det är ett än lovligt struligt mot exempelvis D-Link då man manuellt måste ange MAC- och IP-adress per enhet man vill få en statisk adress till. Jag är inte ens säker på om jag har lyckats...men det visar sig snart.

Postad 11 February 2012 - 19:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Den statiska adressen lade jag in i Boxee Box:en.

Jag har däremot även försökt fixa några statiska adresser i routern också, men det är ett än lovligt struligt mot exempelvis D-Link då man manuellt måste ange MAC- och IP-adress per enhet man vill få en statisk adress till. Jag är inte ens säker på om jag har lyckats...men det visar sig snart.

På det sättet är Netgear mycket enklare att handhava.

Postad 11 February 2012 - 19:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

På det sättet är Netgear mycket enklare att handhava.

Ja, även D-Link var ju betydligt smidigare/lättare än detta "yxiga" gränssnitt.
Det finns dock en hel del bra funktioner i GUI:t om man undantar detta.

iMac trådlöst via 5Ghz gav nästan samma hastighet som via nätkabel...dryga 90Mbit/s ner och 80Mbit/s upp...och det är betydligt bättre än via D-Linken.

Postad 11 February 2012 - 19:18

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Fråga till er som kör unblock-us.com.
Vilka kanalers play sidor funkar på BB ?
Den enda som funkar bra är BBCiPlayer, testat ABCgo samt HBOgo m.m.
De flest kräver log in/reg samt knytning till USA TV-leverantör.

Vill hinna test innan min 7-dgr trail går ut så man vet om det är värt att pröjsa för unblock-us.

Postad 12 February 2012 - 00:24

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Nu ger jag snart upp min Boxee, den som funkade så bra i början men nu är den segare än sirap, tar 10min att få på en film,15min för att stänga av osv..att bläddra i menyerna behöver vi ju inte ens tala om.....
Har den till en D-link dir 855 raouter och det går med knapp styrfart,förstår inte vad som är fel med alltihopa..

Postad 12 February 2012 - 06:45

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Testat factory reset ?
Testa även att ta bort nätverket och kör en film från usb minne, bara för att se om det gör nån skillnad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.