Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 18 februari 2014 - 15:45
Gyro
-
Gyro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hel obegripligt att ComHem tvingar sina abonnenter på Viasat Sport att se "lilla finalen" i Champions League ikväll i SD-upplösning! För den som inte är helt uppdaterad på fotboll nu under OS så är det alltså så att Manchester City-Barcelona sänds i TV6 där ComHem inte har HD-kanalen medan den - för säkert många - mindre intressanta matchen Bayer Leverkusen-Paris SG naturligtvis sänds i Viasat Fotboll HD. Jäkla Zlatan och jäkla ComHem. När ska vi få TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD ????
+1 på den ! Dags att vakna och komma in i matchen nu Comhem. Hur svårt kan det vara att förstå vad era kunder vill ha och sedan ordna det ? Släpp sargen nu för h-vete !
Postad 18 februari 2014 - 17:42
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Ja, nu är det verkligen dags att ta in de HD-kanalerna. Ska Com Hem fortsätta vara ett alternativ behöver det hända. Det är ju dessutom bara en fråga om spegling, då kanalerna redan finns (SD). Hel obegripligt att ComHem tvingar sina abonnenter på Viasat Sport att se "lilla finalen" i Champions League ikväll i SD-upplösning! För den som inte är helt uppdaterad på fotboll nu under OS så är det alltså så att Manchester City-Barcelona sänds i TV6 där ComHem inte har HD-kanalen medan den - för säkert många - mindre intressanta matchen Bayer Leverkusen-Paris SG naturligtvis sänds i Viasat Fotboll HD. Jäkla Zlatan och jäkla ComHem. När ska vi få TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD ????
Redigerat av Kanelen, 18 februari 2014 - 19:53.
Postad 19 februari 2014 - 13:11
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Har haft problem med mitt trådlösa nät, det lägger av med ojämna intervall (ofta). När jag ringde och felanmälde försökte Comhem med att jag skulle ändra kanal, men problemet kvarstod. När jag ringde igen sålde de på mig Tivo. Fine, var inte mycket dyrare så det är helt OK. De skickade med ett nytt modem också, där det trådlösa verkar fungera bra (som dessutom har 5 GHz, som ju är fantastiskt mycket snabbare).
Men:
Tivo har inget trådlöst nät i sig (hej, 90-talet).
Det nya modemet har två (2) trådade ingångar (det gamla hade fyra).
Det här innebär att jag alltså har en enda ingång för trådat nät, när jag kopplat in Tivo i modemet.
Jag har Xbox One och Xbox 360. En PS4 lär komma så småningom. Jag sa till henne jag beställde av att jag hade One och 360. Hon förstod vad det var, frågade mig om One fungerar bra.
F-n näst intill bedrägeri att inte nämna att jag inte kan fortsätta köra båda trådat utan att antingen behöva köpa en switch eller byta kablar om jag byter mellan One och 360. Bedrövligt dåligt.
Redigerat av SC-Zap, 19 februari 2014 - 13:14.
Postad 19 februari 2014 - 15:23
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Kan meddela att priset för att få Tivo trådlös är 299 kr + frakt.
Men ibland lönar det sig att klaga. Lade ett meddelande på Facebook att jag var besviken dels på att Tivo inte var trådlös (vilket jag ju kunnat ta reda på själv), men framförallt på att nya modemet bara hade två trådade ingångar, varav en alltså upptas av Tivo.
Det kommer en dongel hem till mig om några dagar, gratis.
Postad 19 februari 2014 - 15:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
tror comhem har gett upp den här tråden nu varför ens skriva här kollar man comhems logga har de inte loggat på mhb på snart 3månader
Postad 19 februari 2014 - 16:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
tror comhem har gett upp den här tråden nu varför ens skriva här kollar man comhems logga har de inte loggat på mhb på snart 3månader
Senaste livstecken från ComHem här var 21 december 2013. Svårt att veta om någon från ComHem över huvud taget läser det som skrivs på dessa sidor. De har väl jämt göra med alla klagomål som kommer via Facebook. Där måste de svara men här behöver de inte bry sig.
Postad 19 februari 2014 - 19:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag fattar inte direkt alls varför skapa en tråd som efter några års aktivitet ge upp på den om man ska va seriös som företag och ha en tråd så ska man va aktiva i den
Postad 19 februari 2014 - 21:06
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
jag fattar inte direkt alls varför skapa en tråd som efter några års aktivitet ge upp på den om man ska va seriös som företag och ha en tråd så ska man va aktiva i den
Precis, samma gäller dessvärre "Telia Digital-tv" tråden: https://www.minhembi...showtopic=87235 Länge sedan Marcus ifrån kundservice eller nån annan var aktiv i tråden.
Postad 19 februari 2014 - 23:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
problemet här att många nya förutom oss stadiga som vart kvar här söker sig hit o tror de ska få hjälp o comhem ska lyssna men då de inte är här så blir de ofta oss vanliga som får svara är det liksom tanken att bara vi ska svara av det vi tex läser på facebook eller andra medier.. sen att va med i gruppen på fb är inte ens lönt senaste tiden har de bara kört ren tivo propaganda.. de känns liksom inte som de e efter att hjälpa folk så mycket känns som mer för att försöka sälja in sin tivo i svenska hemmen enbart!!!
Redigerat av Duckface21, 19 februari 2014 - 23:23.
Postad 20 februari 2014 - 07:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Helt klart är TiVo högsta prioritet för ComHem med tanke på alla pengar och den prestige man investerat i det projektet.
Men hur rimligt är det att hela organisationen verkar mobiliserad för att lösa problem hos en minoritet kunder? TiVo-abonnenterna var ju 38 000 per 31 dec 2013 dvs endast dryga 6% av totalantalet digital-tv-kunder som var 597 000 vid 2013 års utgång.
Och sätter man 38 000 kunder i relation till de nära 1,5 milj hushåll som finns i ComHem-hus kan man undra hur ComHem tänker.
Talesättet att man ibland måste prioritera bort några för att flera ska få det bättre tycks ComHem ha vänt på och tillämpar baklänges. Man sysslar med support och felavhjälpning för en minoritet kunder som kommer att vara olönsamma under flera år framöver medan vi gamla kunder som inte besvärar varken support eller kundtjänst får betala våra månadsavgifter och acceptera ett utbud som inte utvecklas annat än negativt.
Kunde man inte t ex ge oss Kanal 5 HD i de "äldre" paketeringar t ex? Varför ska denna kanal gå till 38 000 kunder och inte till de många gånger fler kunder som gärna skulle se en sådan gest av goodwill från ComHem?
Postad 21 februari 2014 - 16:14
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Vi har förstått att ni undrar över vår närvaro här på minhembio. Vi är inne och läser här regelbundet, ibland är det dock så att ni har redan hunnit hjälpa varandra och därför känner vi att vi att ett svar från oss inte tillför något. Många inlägg ser vi handlar om när kanaler skall dyka upp precis som vi har informerat om tidigare så kan vi inte kommentera detta. Vi förhandlar löpande med att ta in nya kanaler. Kanalförhandlingar är ofta väldig komplexa och långdragna, då det är väldig många aspekter som ska avhandlas av olika intressenter. En avtalsförhandling innehåller en rad olika parametrar och innehåll. Några exempel på dessa är rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor. Vi kan därför aldrig i förväg redogöra för när en kanal kommer att lanseras, svara på frågor om hur förhandlingar fortskrider, och så vidare. En del inlägg har handlat om enskilda kundärenden, även det har vi informerat om att vi inte diskuterar i denna tråd utan vi diskuterar endast generella frågor gällande vår Tv- och TiVo®-tjänst. Har man frågor gällande enskilda kundärenden rekommenderar vi att man kontaktar vår Support på 90 222 alternativt att man skickar oss ett meddelande på Twitter ( http://www.twitter.com/ComHemAB) eller Facebook ( http://www.facebook.com/ComHemAB). Är det någon fråga som inte är av ovan karaktär som ni tycker att vi har missat så uppmärksamma oss på den igen så ska vi självklart se till att ni får ett svar. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 21 februari 2014 - 19:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag anser ni har fel ni måste fan ha en närvaro här!!! jag tvivlar på att ni läser nått här... för någon vecka sen va det en som ville ha bara er tivo abonnemang i gammal box vi försökte självklart hjälpa så gott vi kunde men de slutade med att han va tvungen välja er tivo box om ni hade läst och vart aktiva här så hade ni svarat då vad som gällde och hur han skulle gå till väga... att ni säger att ni läser här tror jag inte ett jäkla skvatt på det!!! hjälp folk här i stället!!!!
er uteblivna närvaro här är under all kritik skärp er!!!!
Redigerat av Duckface21, 21 februari 2014 - 19:07.
Postad 22 februari 2014 - 04:07
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Jag instämmer med Duckface.
Postad 24 februari 2014 - 16:09
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
jag anser ni har fel ni måste fan ha en närvaro här!!! jag tvivlar på att ni läser nått här... för någon vecka sen va det en som ville ha bara er tivo abonnemang i gammal box vi försökte självklart hjälpa så gott vi kunde men de slutade med att han va tvungen välja er tivo box om ni hade läst och vart aktiva här så hade ni svarat då vad som gällde och hur han skulle gå till väga... att ni säger att ni läser här tror jag inte ett jäkla skvatt på det!!! hjälp folk här i stället!!!!
er uteblivna närvaro här är under all kritik skärp er!!!!
Hej, Angående vår närvaro så är det precis som min kollega skrev i fredags så att vi är här på forumet läser regelbundet men då ni är så pass duktiga på att hjälpa varandra så nöjer vi oss oftast med att bevaka. Vi ser inte alltid att det tillför något konkret att vi går in och skriver något i frågor som vi tycker ser ut att vara utredda. Vad vi ska svara på och inte ska svara på är i mångt och mycket en bedömningsfråga. I exemplet med frågan du tar från Tumme så blev Tumme besvarad av TomasL på 12 minuter. Följdfrågorna som kom därefter tyckte vi blev utredda med hjälp av det ni själva citerade av det som skrivits sedan tidigare, men vi gjorde tydligen en felbedömning där så här nedan kommer ett förtydligande över hur det ligger till. Via antennuttaget så erbjuder vi flera olika lösningar. Till de adresser som kan ha TiVo® så erbjuder vi lån av en TiVo®-box med tillhörande abonnemang. Till de adresser som inte kan ha TiVo® eller kunder som helt enkelt hellre vill använda den Com Hem – godkända tv man köpt så erbjuder vi lösningar utan TiVo®-boxen. Via nätverksuttaget så finns det bara lösningar i form av digital-box. I de allra flesta nät så kan vi erbjuda TiVo®-boxen, men vissa hushåll kan man tyvärr inte välja den i dagsläget och då har vi en box från Motorola istället De abonnemang vi erbjuder idag heter TiVo® Max, TiVo® Plus, TiVo® Mellan, TiVo® Bas, Max, Plus, Mellan och Bas. Om man inte väljer TiVo® –boxen så blir det automatiskt något av abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Dessa kostar samma som de som heter TiVo® Max, TiVo® Plus, TiVo® Mellan och TiVo® Bas, men Play, TiVoToGo™ och de funktioner som är specifika för TiVo®-boxen försvinner. Observera att det bortsett från ovan beskrivning kan förekomma tillfälliga tekniska begränsningar eller gruppavtal med föreningar som göra att det erbjuds andra typer av lösningar för ett fåtal, men ovanstående täcker in majoriteten av de hushåll som är anslutna till oss. Frågor angående vad som gäller för just dig i detta som enskild kund kan vi besvara på 90 222, Twitter ( http://www.twitter.com/ComHemAB) eller Facebook ( http://www.facebook.com/ComHemAB). Vi hanterar inte enskilda kundärendet via minhembio.com. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 24 februari 2014 - 20:13
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Superdagar på Com Hem 24-25/2Ring Kundservice på 90 222 så berättar vi mer om våra supererbjudandenPassa på nu. Jag fick halverade priser på Medium 8 Favoriter och Cmore Family ett helt år framåt. 124+149=273 kr/mån när jag hotade med att säga upp mina abonnemang.
Redigerat av Unregistered9f5b1f70, 24 februari 2014 - 20:14.
Postad 24 februari 2014 - 22:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Superdagar på Com Hem 24-25/2
Ring Kundservice på 90 222 så berättar vi mer om våra supererbjudanden
Passa på nu. Jag fick halverade priser på Medium 8 Favoriter och Cmore Family ett helt år framåt. 124+149=273 kr/mån när jag hotade med att säga upp mina abonnemang.
Det lönar sig oftast att ringa uppsägningsavdelningen när man har ett abonnemang utan bindningstid.De är alltid intresserade av att man binder upp sig för en ny 12-månadersperiod.Jag fick också priset 149 kr/mån (i st f 299 kr/mån) under 12 månader från 1 mars när jag ringde Com hem för några veckor sedan.Man behöver oftast inte ens antyda att man vill säga upp något men man måste ändå tala med uppsägningsavdelningen för det är där man har tillgång till kampanjer som inte vanliga kundtjänst kan lägga in.
Postad 25 februari 2014 - 00:07
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Är inte krypteringsavg inbakad i paketen (8 favoriter) längre. Helt plötsligt så ligger det + 59 kr på Mars fakturan hos mig., ej för Februari.
Postad 25 februari 2014 - 00:41
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Är inte krypteringsavg inbakad i paketen (8 favoriter) längre. Helt plötsligt så ligger det + 59 kr på Mars fakturan hos mig., ej för Februari.
Jag fick samma sak men jag fick svaret av Kundtjänst att det hade blivit något fel på fakturan. Jag har tagit bort 59 kr från min e-faktura till banken.
Postad 25 februari 2014 - 07:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Krypteringsavgiften faktureras separat på en rad men ska naturligtvis inte debiteras två gånger. Så här ska priserna på äldre digital-tv-abonnemang vara: Månadsavgift per Digital-tv-abonnemang Digital-tv Extra Large: Totalt 408 kr/mån (349+59) Digital-tv Large: Totalt 308 kr/mån (249+59) Digital-tv Medium 8 Favoriter: Totalt 248 kr/mån (189+59)
Postad 25 februari 2014 - 12:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Ny VD utsedd i ComHem: http://www.mynewsdes...till-coo-965317Svårt att veta om Anders Nilssons bakgrund i MTG är bra eller dåligt för ComHem. Man vet ju inte om han lämnade med några hard feelings från Stenbeck-sfären eller om hans erfarenhet kan vara till gagn för oss abonnenter när det gäller att få fram fler kanaler från MTG/Viasat. Hur som helst är det ju riktigt dåligt att vi saknar både TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD samt naturligtvis fri tillgång till Viaplay som en del av Viasat-abonnemanget hos ComHem.
Postad 25 februari 2014 - 14:10
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ny VD utsedd i ComHem: http://www.mynewsdes...till-coo-965317 Svårt att veta om Anders Nilssons bakgrund i MTG är bra eller dåligt för ComHem. Man vet ju inte om han lämnade med några hard feelings från Stenbeck-sfären eller om hans erfarenhet kan vara till gagn för oss abonnenter när det gäller att få fram fler kanaler från MTG/Viasat. Hur som helst är det ju riktigt dåligt att vi saknar både TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD samt naturligtvis fri tillgång till Viaplay som en del av Viasat-abonnemanget hos ComHem.
Det kan omöjligen minska möjligheten till ett bättre Viasatutbud! För som det är just nu (och har varit de senaste åren) så händer det ju absolut ingenting. Tvärt om så är det nog en stor fördel att han har just en bakgrund från Kinnevik och MTG! http://www.di.se/#!/...ar-over-comhem/
Postad 25 februari 2014 - 14:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det kan omöjligen minska möjligheten till ett bättre Viasatutbud! För som det är just nu (och har varit de senaste åren) så händer det ju absolut ingenting. Tvärt om så är det nog en stor fördel att han har just en bakgrund från Kinnevik och MTG! http://www.di.se/#!/...ar-over-comhem/
Hoppas bara att Cristina Stenbeck & Co inte är sura på att han lämnar Millicom och försöker göra livet svårt för honom på ComHem. Då blir det vi abonnenter som får sitta emellan, som vanligt. Vet inte riktigt varför vi blir så styvmoderligt behandlade av MTG/Viasat men det är något gammalt groll som ligger och puttrar tydligen. Kanske något som daterar sig tillbaka till Jan Stenbecks tid. Han var ju känd för sin tuffa attityd mot både vänner och fiender. Läser i DI: ”Jag är övertygad att Comhem kan växa i alla segment. Det är därför jag är här, inte för krympa utan för att växa. Vår satsning på Tivo är en del av det som kommer att få kunder att strömma till Comhem i framtiden”, säger Anders Nilsson."Man kan verkligen ställa sig frågan hur många helt nya digital-tv-kunder som "strömmat till" just på grund av TiVo. Jag tillåter mig tro att det är ganska få som gått direkt från analogt grundutbud till TiVo. Misstänker att de allra flesta TiVo-abonnenter redan hade digital-tv-abonnemang hos ComHem och att bytet till TiVo faktiskt ännu inte genererat något överskott till ComHem utan bara kostnad för boxen som ska tjänas in under åren som kommer.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 25 februari 2014 - 14:41.
Postad 26 februari 2014 - 15:35
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag är fullständig övertygad om att det är Comhem som är boven i det här dramat! De är helt enkelt alldeles för j*vla giriga!
För från Viasats (och andra kanaler för den delen också) sida så vill dom nog inget hellre än att komma in med alla sina kanaler hos alla kabeloperatörer. Ju flera abonnenter desto mera intäkter både från betalkanalerna samt reklamköparna.
Men här vill Comhem ha större del av Viasats kaka än vad som är skäligt! För om det inte vore så, så skulle Viasats utbud vara lika dåligt hos Comhems konkurrenter och det är det som bekant inte.
Så som jag skrev felet till att vi inte har fullt utbud (trots att vi betalar fullt pris) är helt och hållet Comhems. Med en föredetta MTG-medarbetare som blivande VD på Comhem så torde chanserna blivit större att vi får ett bättre Viasatutbud än det motsatta.
Postad 26 februari 2014 - 15:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Vi få inte glömma att comhem var i bråk med viasat tidigare slutade med att viasat tog bort tv3 ett tag tog väl nått år innan de kom tillbaka kommer dock inte ihåg vilket år de va
Redigerat av Duckface21, 26 februari 2014 - 16:08.
Postad 26 februari 2014 - 18:02
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vi få inte glömma att comhem var i bråk med viasat tidigare slutade med att viasat tog bort tv3 ett tag tog väl nått år innan de kom tillbaka kommer dock inte ihåg vilket år de va
saxat från wikipedia : Digitala sändningar av TV3 och ZTV i Com Hem startade 2005 men upphörde den 4 april 2006 eftersom Com Hem och kanalernas ägare MTG inte kommit överens om ersättningen för de analoga sändningarna. MTG vill att Com Hem ska betala för att kanalerna sänds i basutbudet, vilket andra operatörer gör. Även konkurrenten Kanal 5 har under en period sänts digitalt, men även deras ägare SBS och Com Hem har svårt att komma överens om ersättningarna. I april 2007 återupptogs de digitala sändningarna igen i Com Hems nät.
Postad 26 februari 2014 - 19:23
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jo de de va de jag mednade
Postad 26 februari 2014 - 21:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Man behöver inte fundera länge för att inse varför ComHem i det längsta kommer att klamra sig fast vid det analoga grundutbudet som man förser alla ComHem-hus med i varierande omfattning. Inte nog med att man får betalt av fastighetsägare och/eller de boende, man tar också betalt av programleverantörerna för att distribuera deras kanaler till så många. Alla minns väl hur ComHems krav på bra betalt för distributionen av TV4 News ledde till att kanalens lönsamhet omöjliggjordes och kanalen avvecklades. Nu är det TLC som än så länge gläds åt framgången sedan man kommit in i analoga grundutbudet och fått distributionen fördubblad: http://www.dagensmed...icle3808364.ece
Postad 04 mars 2014 - 16:53
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Gah! Blåser snart en packning på grund av den felaktiga EPG-datan (för ComedyCentral bl.a)! Trevligt med TiVo, men vad gör det när man får ett helt annat program än det man programmerat inspelning för... (ja, det är felanmält... för läääääänge sedan)
Postad 05 mars 2014 - 13:32
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vissa kanaler är nästan alltid mer eller mindre fel, t ex comedy Centrla. Comhem säger givetivs att de lägger in det de får av kanalen, och det är säkert sant. men de gör inga uppdateringar av detta och det är dessutom til sist och syvende de som säljer tjänsten til oss och de som är ansvariga mot oss för innehållet. Om de standardmässigt får fel uppfiger från en kanal måste de åtgärda detta och se till att de får rätt. Annars fyller de inte sitt ansvar mot oss som kunder, och vi är INTE kunder til respektive kanal utan til comhem. det är DE som tar våra pengar och DE vi har avtal med.
så sorry comhem, att ni lägger in vad ni får saknar relevans. Ni är ansvariga mot oss för att se til att det är rätt. dax att fixa det nu!
Postad 05 mars 2014 - 16:16
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Vissa kanaler är nästan alltid mer eller mindre fel, t ex comedy Centrla. Comhem säger givetivs att de lägger in det de får av kanalen, och det är säkert sant. men de gör inga uppdateringar av detta och det är dessutom til sist och syvende de som säljer tjänsten til oss och de som är ansvariga mot oss för innehållet. Om de standardmässigt får fel uppfiger från en kanal måste de åtgärda detta och se till att de får rätt. Annars fyller de inte sitt ansvar mot oss som kunder, och vi är INTE kunder til respektive kanal utan til comhem. det är DE som tar våra pengar och DE vi har avtal med.
så sorry comhem, att ni lägger in vad ni får saknar relevans. Ni är ansvariga mot oss för att se til att det är rätt. dax att fixa det nu!
Blir lite nyfiken på hur du tänkt att ComHem ska veta korrekt programinfo? Jag vet iof ingenting om vad det är för fel på Comedy Centrals programinfo. Känns bara som att om ComHem ska kunna rätta felaktig info så måste de få mer korrekt info från en annan källa, eller? Har andra operatörer korrekt info?
Postad 05 mars 2014 - 17:34
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
De köper nog den tjänsten från tredjepart som i sin tur har helt fel data, i alla fall om man jämför med ComedyCentrals egna tablå.
Jag begriper bara inte varför det skall ta en sådan tid att fixa det.
Postad 06 mars 2014 - 14:07
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,
EPG-datan har i dagsläget skilda leverantörer beroende på om man får sin digital-tv via TiVo eller inte och problemet gällande EPG-datan för Comedy Central gäller bägge systemen. Vi tar problemet på högst allvar och vi är i kontakt med Comedy Central gällande den frågan.
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice
Postad 15 mars 2014 - 02:49
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Man vet tråden är död och meningslös när ingen ens orkat posta om att com hem siktar på börsintroduktion inom kort.
Ägarna börjar får panik och tänker lasta över eländet på våra pensionsfonder innan det kraschar om några år.
Postad 15 mars 2014 - 07:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Man vet tråden är död och meningslös när ingen ens orkat posta om att com hem siktar på börsintroduktion inom kort. Ägarna börjar får panik och tänker lasta över eländet på våra pensionsfonder innan det kraschar om några år.
Jag skrev om det här i januari då nyheten först kom: https://www.minhembi...dpost&p=3992097Verkar bli av med börsintroduktionen nu: http://www.di.se/art...-fore-sommaren/http://www.va.se/va-...iljarder-621119En sak är säker. Vi Com hem-kunder slipper inte kvartalskapitalisterna. Spelar egentligen ingen roll om vi tjänar in pengar åt BC Partners eller de nya ägarna. Det kommer ändå bli så att Com hem prioriterar kvartalsrapporterna före kundernas intressen. Konkurrensutsatt och tuff marknad, javisst! Men hur märker vi kunder det? Com hem kör på som en monopolist i alla fall.
Postad 20 mars 2014 - 12:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Fan va sjukt att de tagit bort sky news från comhem tivo paketen ska dessutom va tillval nu mera bara ett problem den finns inte att välja som tillval på deras hemsida dock fins kanalen kvar som kodad fattar inget
Postad 21 mars 2014 - 08:30
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Fan va sjukt att de tagit bort sky news från comhem tivo paketen ska dessutom va tillval nu mera bara ett problem den finns inte att välja som tillval på deras hemsida dock fins kanalen kvar som kodad fattar inget
Hej, Vårt avtal med Sky News sägs upp 2014-06-03 och på grund av det är kanalen nu säljstoppad som tillvalskanal. Kanalen ingår inte i något av våra nya paket, däremot så ingår den i våra äldre paketeringar Large och Extra Large och den har varit valbar i Medium 8 Favoriter. Just nu finns det inte någon direkt ersättare till Sky News, men vi tar gärna emot önskemål. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 21 mars 2014 - 12:26
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Comhem finns det någon möjlighet att det går att fixa in en till finsk kanal?
Postad 21 mars 2014 - 15:16
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Som jag sa till comhem på fb kan ni inte ta in tex fox news eller nån annan av dessa stora usa nyhetskanaler
Postad 21 mars 2014 - 15:22
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Hej,
Vårt avtal med Sky News sägs upp 2014-06-03 och på grund av det är kanalen nu säljstoppad som tillvalskanal. Kanalen ingår inte i något av våra nya paket, däremot så ingår den i våra äldre paketeringar Large och Extra Large och den har varit valbar i Medium 8 Favoriter. Just nu finns det inte någon direkt ersättare till Sky News, men vi tar gärna emot önskemål.
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Och där försvinner ytterligare en humorkanal ur utbudet.
Postad 24 mars 2014 - 14:33
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,
Tack för era önskemål, de är nu registrerade. Huruvida kanalerna kommer att komma eller inte kan vi tyvärr inte säga något om i dagsläget.
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice
Postad 25 mars 2014 - 17:38
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Hej,
Vårt avtal med Sky News sägs upp 2014-06-03 och på grund av det är kanalen nu säljstoppad som tillvalskanal. Kanalen ingår inte i något av våra nya paket, däremot så ingår den i våra äldre paketeringar Large och Extra Large och den har varit valbar i Medium 8 Favoriter. Just nu finns det inte någon direkt ersättare till Sky News, men vi tar gärna emot önskemål.
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Så det kommer komma en ersättningskanal för Sky News i äldre paketeringarna Large och Extra Large när den försvinner? Eftersom ni inte lägger till nya kanaler i dessa paket borde det åtminstone bli en priskorrigering (nedåt för att vara tydlig) om ni dessutom ska börja ta bort kanaler från paketen.
Postad 25 mars 2014 - 18:50
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Så det kommer komma en ersättningskanal för Sky News i äldre paketeringarna Large och Extra Large när den försvinner?
Eftersom ni inte lägger till nya kanaler i dessa paket borde det åtminstone bli en priskorrigering (nedåt för att vara tydlig) om ni dessutom ska börja ta bort kanaler från paketen.
inte i de gamla paketeringarna de kan du glömma
Postad 25 mars 2014 - 19:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
inte i de gamla paketeringarna de kan du glömma
Extra Large och Large ska uppenbarligen svältas ut genom att kanaler tas bort och inga nya kommer till. Misstänker att fler och fler abonnenter allt eftersom kommer att byta till de nya abonnemangen (man behöver ju inte ha TiVo-låda utan man kan få Max, Plus, Mellan eller Bas med programkort) och om något år så blir det mer en formsak att kalla Extra Large för Max och Large för Plus. Självklart vill Com hem att abonnenter ska ha TiVo men försäljningen har förmodligen gått trögare än det var tänkt och mycket på grund av förseningar när det gäller Android-appen och Netflix samt barnsjukdomar som man inte ännu helt fått bukt med. Min gissning är att TiVo-abonnemangen hittills inte har gått så mycket till helt nya digital-tv-kunder utan mest till sådana som redan haft eget digital-tv-abonnemang och alltså varit vana vid att betala ganska höga månadskostnader. För många är steget från analogt grundutbud som ingår i hyran till ett TiVo Plus- eller Max-abonnemang ganska stort.
Postad 26 mars 2014 - 10:56
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,Precis som det alltid har varit så kan kanaler försvinna och tillkomma i kanalpaketen utan att det sker någon prisförändring. Vill man vara säker på att man ska få tillgång till det som är aktuellt och det som kommer att komma framöver i form av kanaler, play-tjänster, appar osv så är det TiVo man ska ha för TiVo är numera vår standard avseende digital-tv. Sitter man på ett gammalt paket (ett vi inte säljer idag) så kan man byta. De ny paketen heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan, TiVo Bas, Max, Plus, Mellan och Bas. Om man inte väljer TiVo –boxen så blir det automatiskt något av abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas. Dessa kostar samma som de som heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan och TiVo Bas, men Play, TiVoToGo och de funktioner som är specifika för TiVo-boxen försvinner. Vilka kanaler det är som ingår i respektive paket ser ni på https://www.comhem.se/tv Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 27 mars 2014 - 09:27
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
... Sitter man på ett gammalt paket (ett vi inte säljer idag) så kan man byta. De ny paketen heter TiVo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan, TiVo Bas, Max, Plus, Mellan och Bas...
Går det att göra ett riktigt byte till den nya paketformen utan att min bindningstid påverkas? Eller menar ni "byta" genom att jag tecknar ett nytt avtal som sätter mig på en ny bindningstid? Jag väntar fortfarande på att jag som existerande kund med ett gammal programpaket ska få ett erbjudande som är tillräckligt bra för att jag faktiskt ska vilja gå över till den nya paketeringen. Hittills har jag bara sett löften om att mitt nuvarande paket på sikt kommer bli så dåligt att jag inte längre står ut att ha det kvar. Med tanke på den takt som nya kanaler och HD-versioner av existerande kanaler introduceras är det ett dåligt incitament att teckna ett nytt avtal bara för att få tillgång till nya kanaler och det som är aktuellt. I den takt nya kanaler förhandlas fram kommer troligtvis även dagens TiVo-programpaket ha blivit ersatta av något nytt som krävs när det väl är dags att få nya kanaler.
Postad 27 mars 2014 - 11:04
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Går det att göra ett riktigt byte till den nya paketformen utan att min bindningstid påverkas? Eller menar ni "byta" genom att jag tecknar ett nytt avtal som sätter mig på en ny bindningstid?
Jag väntar fortfarande på att jag som existerande kund med ett gammal programpaket ska få ett erbjudande som är tillräckligt bra för att jag faktiskt ska vilja gå över till den nya paketeringen. Hittills har jag bara sett löften om att mitt nuvarande paket på sikt kommer bli så dåligt att jag inte längre står ut att ha det kvar.
Med tanke på den takt som nya kanaler och HD-versioner av existerande kanaler introduceras är det ett dåligt incitament att teckna ett nytt avtal bara för att få tillgång till nya kanaler och det som är aktuellt. I den takt nya kanaler förhandlas fram kommer troligtvis även dagens TiVo-programpaket ha blivit ersatta av något nytt som krävs när det väl är dags att få nya kanaler.
Ang bindningstid: "En uppgradering av ett abonnemang innebär att din kvarvarande bindningstid läggs ihop med den bindningstid din nya tjänst har. Exempel: Du har 4 månader kvar på ditt abonnemang och vill skaffa TiVo Max med 12 mån bindningstid. Din nya bindningstid blir då 12+4 = 16 månader."Jag har kvar bindningstid på Extra Large till 2014-08-05 dvs fyra månader. Com hem ger mig följande priser när jag kollar via Mina sidor: TiVo Max 24 månader: 439 kr/mån plus aktiveringsavgift/frakt 499 kr TiVo Max 12 månader: 439 kr/mån plus aktiveringsavgift/frakt 899 kr Jag skulle alltså behöva binda upp mig för 16 alt. 28 månader à 439 kr om jag nu gick över till TiVo Max. Notera att man har väldigt lite för att binda upp sig för 24 månader - endast 400 kr billigare engångskostnad! Helt oförklarligt. 12 extra månader à 439 kr är ytterligare mer än 5000 kr som man riskerar att få betala om något oförutsett skulle inträffa. Dessutom kan jag påpeka att helt ny kund som binder upp sig för TiVo under 24 månader betalar endast 99 kr i engångskostnad (dvs frakt) och betalar under månad 1-3 149 kr/mån. Helt ny kund sparar alltså 1270 kr vid 24 månaders bindning jämfört med en befintlig kund. Som vanligt straffas man som befintlig kund vilket har blivit något av Com hems policy eftersom man prioriterar nyrekrytering framför kundvård. Vi gamla kunder ska uppenbarligen svältas ut eftersom man satt helt stopp för nya kanaler i Extra Large och Large. Något ekonomiskt incitament att gå över till TiVo har vi inte och anses tydligen inte behöva heller. Vi förväntas komma med mössan i hand och be om TiVo eftersom inga nya kanaler kommer till i våra "gamla" paketeringar och TiVo är en så fantastisk manick att bara idioter kan leva utan.  Och som du påpekar, martin_h, Com hem tar in nya intressanta kanaler i väldigt maklig takt även i de nya programpaketen - man har ju t o m svårt att hålla jämna steg med ersättningar när kanaler upphör t ex Sky News. HD-kanaler verkar Com hem inte heller så förtjusta i - Kanal 5 HD kom till slut även hos Com hem efter nästan tre år men sen är det tydligen stopp. Inte ens TV6 HD har man lyckats få till. För att inte tala om alla kanaler som fattas i Viasat sport- och filmpaketen!
Redigerat av Unregistered558ade6e, 27 mars 2014 - 15:12.
Postad 27 mars 2014 - 12:35
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Fick ett brev av Com Hem att mitt Bredband 25/1 som jag haft i flera år stadigt ska höjas från 199 till 299 kr  . Jag har inget behov av snabbare så får se vad de kan erbjuda för att behålla mig som kund.
Postad 27 mars 2014 - 15:02
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej,Man kan göra ett rakt byte från vilket som helst av de gamla paketeringarna till Max (ej TiVo) utan att det påverkar den bindningstid man har sedan tidigare. Om man är obunden så får man ingen extra bindningstid för detta byte. Byter man till ett TiVo -abonnemang är det en annan sak eftersom att man då inte kommer att behålla befintlig utrustning och på köpet för en helt annan funktionalitet. Byter man till ett TiVo -abonnemang tillkommer det bindningstid i de allra flesta erbjudanden. Observera att det bortsett från ovan kan förekomma andra lösningar på grund av tekniska begränsningar eller gruppavtal med föreningar.Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 28 mars 2014 - 09:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej,
Man kan göra ett rakt byte från vilket som helst av de gamla paketeringarna till Max (ej TiVo) utan att det påverkar den bindningstid man har sedan tidigare. Om man är obunden så får man ingen extra bindningstid för detta byte. Byter man till ett TiVo -abonnemang är det en annan sak eftersom att man då inte kommer att behålla befintlig utrustning och på köpet för en helt annan funktionalitet. Byter man till ett TiVo -abonnemang tillkommer det bindningstid i de allra flesta erbjudanden. Observera att det bortsett från ovan kan förekomma andra lösningar på grund av tekniska begränsningar eller gruppavtal med föreningar. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Tack Com hem för kommentar och förtydligande. Glädjande att man slipper ytterligare bindningstid vid byte från äldre abonnemang till något av de nya med programkort. Man använder ju den utrustning man redan har till befintligt abonnemang (eller annan ny som man i alla händelser betalar själv) och därför tillkommer varken frakt eller aktiveringsavgift som är TiVo-specifikt. Övriga synpunkter jag framförde i mitt inlägg ovan har dock fortsatt relevans så länge ingen belägger mig med felaktigheter. Åsikterna i den mån de inte bygger på att jag missuppfattat något står jag fortsatt för. Jag anser t ex att det än så länge inte är motiverat att byta från Extra Large till Max utan TiVo eftersom den enda tillkommande kanalen av intresse för mig skulle vara Kanal 5 HD och den kan jag ju annars köpa till separat om den skulle vara viktig för mig. Då är jag mer upprörd över att ni lyfter ut Sky News ur alla paketeringar utan att ge oss möjlighet att köpa den separat som tillvalskanal. Det tycker jag är dåligt eftersom vi som bor i Com hem-hus förlitar oss på att Com hem har ett bra utbud inte bara av bestsellers och udda kanaler som ingen bett om. Horse & Country in, Sky News ut. Tala om märkliga prioriteringar. Nej, fler tillvalskanaler in i sortimentet och låt oss själva bestämma om vi vill betala extra eller inte! Föreslå några nya nyhetskanaler t ex.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 28 mars 2014 - 09:29.
Postad 28 mars 2014 - 13:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag tror mer att Sky News nu försvinner är utom ComHems makt avtalet har gått ut för ComHem sen har ju Viasat skrivit ett stort avtal nyligen med SKY vilket mycket möjligt förhindrat ComHem från att förnya sitt avtal med Sky ang Sky News.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|