Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 November 2012 - 20:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Duvel är inte en trappistöl :) Och sen är trappist inte heller en stil. Alla trappistöl är väldigt olika! http://sv.wikipedia....wiki/Trappistöl

Men då vet du ju att du inte gillar den, det är ju bra. Så slipper du köpa igen!
För egen del tycker jag den är väldigt bra, passer perfekt till Oxfilé!

Bifogad fil  duvel.jpg   95.48K   0 Antal nerladdningar

Postad 11 November 2012 - 20:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Missade att det visst var sex sorter som släpptes ! :D

Bifogad fil(er)

Postad 11 November 2012 - 21:44

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Supersnygga etiketter BrittBastard och calymene även om kommunistetiketten skulle avskräcka mig. Proletärer dicker väl mest Sofiero eller utspätt vatten förresten? :P

Haha, du har onekligen en poäng! Etiketten är inte direkt framtagen efter politisk övertygelse utan snarare på grund av en fabless för vänster- och kommunistpropagandas stiltypiska design. Oavsett politisk ståndpunkt så smakade brygden förbannat fint, och det är det viktigaste :-). Skål!

Postad 11 November 2012 - 21:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Coolt bagarn. Har beställt skepparpinan iaf. Resten missade jag :-)

Postad 11 November 2012 - 22:41

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Drack en Duvel för första (och sista?) gången idag. Jag gillar ju alla varianter av Chimay, och eftersom Duvel också är en belgisk trappist-öl tänkte jag att den skulle falla mig i smaken. Så fel jag hade. Redan när jag hällde upp den och såg att den var ljusare än den ljusaste lager började jag ana oråd. Jag tycker nästan att den smakade mer cider än öl. Dessutom hade den alldeles för små och många bubblor. Det enda positiva, om man vill bli full, var att jag inte tyckte mig känna någon antydan till alkoholsmak trots 8,6%.

Det kanske finns flera sorter av Duvel precis som av Chimay? Det här var iaf den enda de hade på bolaget när jag handlade sist och den köper jag inte igen.

Det du tyckte drog åt ciderhållet är förmodligen smaken av jäst. Något som är karaktäristisk för belgisk öl :)

Postad 11 November 2012 - 23:03

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Coolt bagarn. Har beställt skepparpinan iaf. Resten missade jag :-)

Drack Skepparpinan förut ikväll. Den tyckte jag var RIKTIGT bra. :)
Östergyllen var helt okej. Stockholm-Motala och Brittbitter likaså.
Men det har bara varit Skepparpinan som har haft lite tryck i smaken av dom jag har testat hittills.
Dom andra har varit goda, men för dåligt tryck.
Skepparpinan är ju dock lite starkare. Kan nog vara det. :)

Prisvärda tycker jag att dom är i alla fall. :)

Postad 12 November 2012 - 08:50

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Duvel är inte en trappistöl :) Och sen är trappist inte heller en stil. Alla trappistöl är väldigt olika! http://sv.wikipedia....Trappist%C3%B6l

Vet inte var jag fick ifrån att Duvel var en trappist. Troligen härifrån eftersom det mest är här jag läser om öl :P Men jag har nog blandat ihop den med nån annan eller fått ett hjärnsläpp och trott det bara för att den är belgisk. Min jakt på andra trappister att testa får härmed gå vidare.

Postad 12 November 2012 - 10:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 1
Köp en flaska Rochefort 10! Kan beställas styckvis.
Det är riktigt raketbränsle. http://www.ratebeer....pistes-10/2360/

Den ligger ju till och med på åttonde plats av världens bästa öl, ALLA kategorier :) http://www.ratebeer.com/beer/top-50/

En av mina personliga favoriter. Bara för något år sen tyckte jag den var äcklig. Nu är den på topp!

Postad 12 November 2012 - 10:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Östergyllen var helt okej. Stockholm-Motala och Brittbitter likaså.
Men det har bara varit Skepparpinan som har haft lite tryck i smaken av dom jag har testat hittills.
Dom andra har varit goda, men för dåligt tryck.
Skepparpinan är ju dock lite starkare. Kan nog vara det. :)

Prisvärda tycker jag att dom är i alla fall. :)

Ja, måste säga att priset på Skepparpinan var väldigt lågt. Hoppas bara dom inte snålat in på humlen. Har beställt 2st.

Postad 12 November 2012 - 10:53

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Vet inte var jag fick ifrån att Duvel var en trappist. Troligen härifrån eftersom det mest är här jag läser om öl :P Men jag har nog blandat ihop den med nån annan eller fått ett hjärnsläpp och trott det bara för att den är belgisk. Min jakt på andra trappister att testa får härmed gå vidare.

Det är lätt hänt, flaskorna påminner ju om Chimays varianter också.

Angående länken till wikipedia så saknas det ett trappistbryggeri. Det är Stift Engelzell i Österrike som blivit godkänt som det åttonde trappistbryggeriet. Jag har en flaska i kylen som jag ska skriva om på bloggen.

Om du vill prova dig igenom trappisterna så går det faktiskt rätt bra att göra via bolaget. Det största problemet blir Westvleteren som du troligtvis bara får tag på genom någon pub. Men räkna på att priset per flaska kommer ligga kring 250-350 kr. Akkurat i Stockholm brukar ha olika varianter av Westvleteren inne. Annars kan man ju bila ned till klostret och besöka deras egna pub/restaurang. Att köpa flaskor på plats är dock överjävligt krångligt, där man förbokar sitt besök via telefon på begränsade telefontider.

Övriga trappistöl kan du antingen beställa eller köpa direkt på hyllorna på Systembolaget. Achel har kollikrav, men annars ska det nog gå bra att styckbeställa.

Jag har besökt några trappistbryggerier (eller inte bryggerierna egentligen, mest klostren och pubarna):
Westvleteren
Rochefort och Chimay
Orval

Postad 12 November 2012 - 10:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja, måste säga att priset på Skepparpinan var väldigt lågt. Hoppas bara dom inte snålat in på humlen. Har beställt 2st.

Är det samma pris om man beställer också ? Tror allihop kostade under 20 spänn.
Dom får ju bara sälja dom i en fem mils radie runt Motala. Tror dom fick dispens för Linköping.
Konstigt att dom bara får sälja i en fem mils radie, fast att beställa går bra...? :huh:

Postad 12 November 2012 - 10:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Är det samma pris om man beställer också ? Tror allihop kostade under 20 spänn.
Dom får ju bara sälja dom i en fem mils radie runt Motala. Tror dom fick dispens för Linköping.
Konstigt att dom bara får sälja i en fem mils radie, fast att beställa går bra...? :huh:

Det gäller för samtliga bryggerier. De får sälja hur sälja hur mycket de vill på de lokala bolagen (de tre närmaste). Sen har SB nyligen infört möjligheten för övriga Sverige att få dessa flaskor skickade till sig. Det finns även nån regel att om ingredienserna är lokala så kan ölen ses som lokal. T.ex. säljs Hantverksbryggeriets Joarsdricka i Bålsta för att ingredienserna är från Enköping (och bryggarna som gjort receptet). Samma sak med vissa av Mjödhamnens brygder.

Postad 12 November 2012 - 11:04

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
För dom som bor i Jämtland alt har vägarna förbi Östersund så finns det nu ett samköp på Beersweden för Mikkeller Texas Ranger

http://beersweden.fo...0-sek-pagaende/

Postad 12 November 2012 - 11:59

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Det du tyckte drog åt ciderhållet är förmodligen smaken av jäst. Något som är karaktäristisk för belgisk öl :)

Jag provade också häromdan och kom till samma slutsats. Den var nästan lite spontanjäst i sin framtoning, ljus bubblig och jästig. Smakade inte mycket alls men har en ton av diskvatten, troligen yes citrus. Alkoholen kände jag inte av alls. Hur den kan passa till oxfilé är för mig en gåta...

Postad 12 November 2012 - 12:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det gäller för samtliga bryggerier. De får sälja hur sälja hur mycket de vill på de lokala bolagen (de tre närmaste). Sen har SB nyligen infört möjligheten för övriga Sverige att få dessa flaskor skickade till sig. Det finns även nån regel att om ingredienserna är lokala så kan ölen ses som lokal. T.ex. säljs Hantverksbryggeriets Joarsdricka i Bålsta för att ingredienserna är från Enköping (och bryggarna som gjort receptet). Samma sak med vissa av Mjödhamnens brygder.

Mjödhamnen kan ju oavsett kalla sina produkter lokala. ;)

Postad 12 November 2012 - 12:14

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Mjödhamnen kan ju oavsett kalla sina produkter lokala. ;)

Så klart, de har ju sin bryggarbuss :)

Postad 12 November 2012 - 12:19

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Jag provade också häromdan och kom till samma slutsats. Den var nästan lite spontanjäst i sin framtoning, ljus bubblig och jästig. Smakade inte mycket alls men har en ton av diskvatten, troligen yes citrus. Alkoholen kände jag inte av alls. Hur den kan passa till oxfilé är för mig en gåta...

Precis så upplevde jag smaken med! Och jag håller med, jag skulle inte heller vilja förstöra en måltid med oxfilé med den ;)

Postad 12 November 2012 - 15:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Äsch då, ni är ölbarbarer :D Ni kommer lära er sen!

Jag gillade INTE belgare till en början kan jag meddela, för att inte tala om suröl, där var det vaskning av hela flaskan efter en liten klunk...

Nu så är Belgien det som är mest intressant, föruom möjligtvis Usa då.

Postad 12 November 2012 - 16:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
eh Belgien är SÅ 2008 ;)

Postad 12 November 2012 - 21:51

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Beställde 12 st skepparpina. Till det priset kan man ju chansa och bjuda bort dem om de inte skulle vara bra. Är de bra däremot vill jag inte ha bara 2 hemma ;)

Postad 13 November 2012 - 08:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Beställde 12 st skepparpina. Till det priset kan man ju chansa och bjuda bort dem om de inte skulle vara bra. Är de bra däremot vill jag inte ha bara 2 hemma ;)

Tyckte att Skepparpinan påminde lite om Modus, fast inte riktigt samma tryck. :)
Modus är det ju en del smak i...

Postad 13 November 2012 - 15:00

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Äsch då, ni är ölbarbarer :D Ni kommer lära er sen!

Jag gillade INTE belgare till en början kan jag meddela, för att inte tala om suröl, där var det vaskning av hela flaskan efter en liten klunk...

Nu så är Belgien det som är mest intressant, föruom möjligtvis Usa då.

Jag gillar en del belgare så det är inte det... Det finns nån skaplig Hoegaarden, Mowhawk gillar jag flera stycken av och nån enstaka Rochefort 10 kan slinka ner.... Till och med Zomer var ok, lite Kronenburgerveteölvarning på den men ändå. Och på sommaren sänker jag mer än gärna några Stella på altanen men Duvel... urk!

Sen har jag också mest snöat in på öl från USA på senare tid. Budweiser, Schlitz och Coors light mmmmm

Skoja bara.... :)

Postad 13 November 2012 - 15:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag kan faktiskt erkänna att Duvel inte är någon favorit hos mig. Den är bra, men tycker det finns bättre belgare på bolaget. Orval och Rochefort 10 är några av mina absoluta favoriter. Sen gillar jag i princip alla andra trappister också samt mycket av det som kommer i de mindre släppen. Samt surisarna då förstås. Jag gillar t.o.m. Liefmans söta fruktöl, vilken jag inte tycker man ska blanda in med surölen.

Men Duvel och Leffe har jag lite svårare för, även om jag mycket hellre dricker det än valfri industrilager.

Postad 13 November 2012 - 18:10

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Ska till en god vän imorgon & prova lite (för oss) nya saker:

Bedarö Bitter
Landsorts Lager
Aecht schlenkerla rauchbier (i väntan på urbocksvarianten)
Yeti Chocolate Oak Aged

sen slänger jag på några favoriter han ej testat:

Mikkeller K:rlek
Anders DIPA
Brewdog Hardcore IPA
Modus Hoperandi
Brooklyn Lager
Oppigårds Amarillo
Brutal Brewing Beervana ;)

Kan bli bra i väntan på bla Mikkeller Texas Ranger & Westmalle Tripel

Postad 13 November 2012 - 19:46

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Nu har jag publicerat första delen inför Örebro Öl & Whisky. Andra delen och förhoppningsvis öllistan kommer imorgon.

http://www.beerdrivel.se/?p=4650

Postad 14 November 2012 - 18:44

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Hm, den Skepparpinan jag fick var inte bra alls... :(

Postad 14 November 2012 - 19:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Min var också riktigt dålig.... 2+ på sin höjd.

Tog en Hibernation 2011 istället .... 4+ .... MUMMA!!!

Postad 14 November 2012 - 20:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1
Till alla som ska på Örebro Öl & Whisky. Jag har nu skapat en lista på den öl som kommer finnas på festivalen. Det saknas en par aktörer, men det mesta är med. Jag kommer även skapa en lista där jag imputerar från SBWF.

http://www.beerdrivel.se/?p=4767

Postad 15 November 2012 - 00:11

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Ska till en god vän imorgon & prova lite (för oss) nya saker:

Bedarö Bitter
Landsorts Lager
Aecht schlenkerla rauchbier (i väntan på urbocksvarianten)
Yeti Chocolate Oak Aged

sen slänger jag på några favoriter han ej testat:

Mikkeller K:rlek
Anders DIPA
Brewdog Hardcore IPA
Modus Hoperandi
Brooklyn Lager
Oppigårds Amarillo
Brutal Brewing Beervana ;)

Kan bli bra i väntan på bla Mikkeller Texas Ranger & Westmalle Tripel

Av de nya var Bedarö Bitter den som överraskade mest med fräsch & frisk smak.
Yeti:n var helt ok men med lite väl mkt choklad & tyngd för min smak (saknar Texas Ranger nu)

Rököl däremot... I like, ser fram emot Urbock som kan ge mig pricken över I:et

Helt klart en lyckad kväll där min vän fick upp ögonen för ett psr sv mina favoriter :)

Redigerat av sonyman, 15 November 2012 - 06:27.

Postad 15 November 2012 - 07:18

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Till alla som ska på Örebro Öl & Whisky. Jag har nu skapat en lista på den öl som kommer finnas på festivalen. Det saknas en par aktörer, men det mesta är med. Jag kommer även skapa en lista där jag imputerar från SBWF.

http://www.beerdrivel.se/?p=4767

Tack som fa.. tusan!

Postad 15 November 2012 - 10:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Vad ska ni köpa idag då (eller vad ska ni köpa för julöl som släpps idag)?

- Hibernation
- Mohawk Blizzard
- Mohawk Whiteout Stout
- Ayinger Winter Bock

Postad 15 November 2012 - 10:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag var precis nere på Systemet. Det blev en vardera av de öl jag inte provat sedan tidigare:

- Mohawk Whitehour
- Widmer Brrr
- Dugges Easy Christmas
- Celt Nadolig Rare
- Störtebeker
- Midtfynds

Sen en flaska vardera av några favoriter:
- Mikkeller Santas Little Helper
- Falcons Julmumma

Sen blev det 3 flaskor vardera av mina absoluta favoriter:
- Hibernation
- Ayinger Winterbock

Postad 15 November 2012 - 10:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Sen en flaska vardera av några favoriter:
- Mikkeller Santas Little Helper

Just det, den är given också.

Postad 15 November 2012 - 11:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
får se vad som finns kvar imorgon efter jobbet. om man inte har druckit någon av dessa "julöl", vilka ska man inte missa?

Postad 15 November 2012 - 11:41

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

får se vad som finns kvar imorgon efter jobbet. om man inte har druckit någon av dessa "julöl", vilka ska man inte missa?

Det beror lite på hur många du kan tänka dig att köpa. Men jag skulle satsat på några av dessa (betygen längst till höger är mina personliga betyg):

Postad 15 November 2012 - 12:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Julöl, speciellt av det lite mer "speciella" slaget bruka finnas kvar. Det brukar mest vara Jämtlands och de mer vanliga som brukar ta slut, dock kanske inte så snabbt som tills imorgon. Jag kom ihåg i början på min "ölnördskarriär", då var alla på jakt efter Jämtlands julöl och dom försvann illa kvickt.
Dock brygger dom nog betydligt mycket mer av den nu.

Postad 15 November 2012 - 12:12

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Det beror lite på hur många du kan tänka dig att köpa. Men jag skulle satsat på några av dessa (betygen längst till höger är mina personliga betyg):

tack som fan för den listan. nu blir det att shoppa :)

Julöl, speciellt av det lite mer "speciella" slaget bruka finnas kvar. Det brukar mest vara Jämtlands och de mer vanliga som brukar ta slut, dock kanske inte så snabbt som tills imorgon. Jag kom ihåg i början på min "ölnördskarriär", då var alla på jakt efter Jämtlands julöl och dom försvann illa kvickt.
Dock brygger dom nog betydligt mycket mer av den nu.

jo det e ifs sant men ibland tar även "special" ölen slut snabbt på mitt system. många törstiga "findrickare" i Sundbyberg vettö ;)

Postad 15 November 2012 - 12:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Själv kör jag helt alkoholfritt ett längre tag då fruns mage är stor. Jag vill inte riskera att inte kunna sjussa in henne till sjukhuset om det börjar hända saker.

Man blir piggare på dagarna för dricker man bira sitter man gärna och lirar TV-spel till kl 01 men är man helnykter har man vett att gå och lägga sig i tid. :P
Sen spar man pengar också.

Som ni märker försöker jag tänka positivt. :rolleyes:

Postad 16 November 2012 - 12:24

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Själv kör jag helt alkoholfritt ett längre tag då fruns mage är stor. Jag vill inte riskera att inte kunna sjussa in henne till sjukhuset om det börjar hända saker.

Man blir piggare på dagarna för dricker man bira sitter man gärna och lirar TV-spel till kl 01 men är man helnykter har man vett att gå och lägga sig i tid. :P
Sen spar man pengar också.

Som ni märker försöker jag tänka positivt. :rolleyes:

Oooh, det där tror jag helt enkelt inte på.
2 veckor kvar, sedan kan jag avnjuta (?) "bire du' 17", som står och glänser i sina flaskor nu.

Postad 16 November 2012 - 13:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Oooh, det där tror jag helt enkelt inte på.
2 veckor kvar, sedan kan jag avnjuta (?) "bire du' 17", som står och glänser i sina flaskor nu.

tappa upp en flaska till mig så kommer jag förbi Kista och plockar upp den ;)

Postad 16 November 2012 - 22:33

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Testat Innis&gunn winter treacle porter nu,hyffsat god men håller nog original högst fortfarande..
roligt med en låda runt flaskan känns lite lyxigare då :)

Postad 17 November 2012 - 12:56

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Köpte ett gäng trevliga julöl i veckan för att testa nu i helgen. Så åker man på världens råförkylning och känner absolut inga smaker alls. Kul...
Hoppas ni smakar desto mer alla ni som är i Örebro just nu och testar öl.

Postad 17 November 2012 - 16:50

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Mikkeller Texas Ranger..... gud vad jag älskar denna brygd! :D

Postad 17 November 2012 - 22:35

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tog en Hibernation 2011 istället .... 4+ .... MUMMA!!!

Intressant, hur är den efter ett års lagring i jämförelse med årets släpp?

Skrytpost :-) Pliny, kan knappt vänta...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  mums.jpg   972.58K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 November 2012 - 08:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Då var mässan klar för i år.
Sååå mycket trevligare än Stockholmsmässan måste jag säga.

Massor med sittmöjligheter, trevlig stämning.... Och kulturbryggeriet :D

Postad 18 November 2012 - 09:05

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Ja jag instämmer, ÖÖWF har sin tjusning, lokalen är mycket luftigare och det finns gott om utrymme att stå eller sitta. Stockholm är ju iofs rolig på så sätt att det finns så otroligt mycket bra öl och många nyheter som släpps. Men jag hade ny öl att dricka hela lördagen och hade fortfarande rätt många kvar att prova hos både Brill/Bishops och Elixir Wine när jag gav upp vid 20:30-snåret.

En annan iaktagelse var att det var mycket mindre folk på fredagen, jag ska nog försöka vara där lite längre på fredagen nästa gång. Sen kanske bara spendera några timmar på lördagen istället.

Postad 18 November 2012 - 09:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Japp, får bli långpass på fredagen nästa år :)

Postad 19 November 2012 - 08:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Ni har tur som har sådana tillställningar "hemma" :)
Man blir ju rätt avis.

Calymene: Vart köpte du Pliny ?

Redigerat av Sgart, 19 November 2012 - 08:36.

Postad 19 November 2012 - 11:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Drack denna i helgen. Brewdog Dead Pony Club 3,8%. riktigt god. välhumlad och lättdrucken folköl/mellanöl. perfekt öl när man spelar TV-spel och inte vill bli för dragen ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bd.jpg   99.08K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 November 2012 - 21:23

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Calymene: Vart köpte du Pliny ?

Kusiner som bor i Californien ;-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.