Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 24 March 2007 - 04:50
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Ärligt talat använder jag aldrig HDi funktionen o samma sak gäller för BD-j när jag får min PS3a(imorgon hämtar jag den )...det som gäller för mig är är själva filmen(PQ,SQ) resten är hyper BS...men visst finns de som gillar sånt.
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med, men något som intresserar mig dock är "seamless branching"
EDIT: Och eventuellt PiP i DVE 
<{POST_SNAPBACK}>
DVE som Digital Video Essentials? Men den kommer ju bara på HD-DVD

<{POST_SNAPBACK}>
Bara på HD DVD? Yeah, right  Men om BD-J tar så lång tid på sig så är det nog inte omöjligt om den kommer under 2008
Postad 24 March 2007 - 04:54
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Ärligt talat använder jag aldrig HDi funktionen o samma sak gäller för BD-j när jag får min PS3a(imorgon hämtar jag den )...det som gäller för mig är är själva filmen(PQ,SQ) resten är hyper BS...men visst finns de som gillar sånt.
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med, men något som intresserar mig dock är "seamless branching"
EDIT: Och eventuellt PiP i DVE 
<{POST_SNAPBACK}>
DVE som Digital Video Essentials? Men den kommer ju bara på HD-DVD

<{POST_SNAPBACK}>
Bara på HD DVD? Yeah, right  Men om BD-J tar så lång tid på sig så är det nog inte omöjligt om den kommer under 2008 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag visste att du skulle vara den första(o enda  ) som kommenterar inlägget Just messing around with u PS Officiellt är bara HD-DVD versionen som släpps
Postad 24 March 2007 - 04:58
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
seamless branching kommer att användas av både HD o BD om jag inte minns fel, eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, det är väldigt snurrigt runt det där. Här är iaf lite från en tråd på HDD. " Given how cool the PIP and internet link features are in HDi, why the hell is it so damn slow? Half a second for it to respond when I click on a menu (Hulk, King Kong, etc) on my Toshiba XA 2 is just lame.
My Blu-ray UI is much more responsive. SD DVD is also more responsive.
Also people forget that HD DVD lacks seamless branching and single step backwards/forward and had to use bookmarks as a way to kludge around this limitation.
And don't get me started on the lack of resume (which some attribute to a limitation in HDi)
These are useful basic features in SD DVD and Blu-ray that HD DVD lack.
So please tell me again how HD DVD delivers some holy grail of interactivity. I have used it and while PIP is cool, the rest of it, honestly sucks.
Unless HDi/HD DVD gets the basics down I don't see how these glass-house dwellers can really throw stones." http://forums.highde...84&postcount=16"Lacks" som i nu, eller lacks som i funkar-inte-på-HD DVD? Väldigt delade meningar om det. Ett till inlägg från samma modd. " Now lack of resume on stop, frame step, and the HDMI switching crap I have complained about elsewhere impact my enjoyment of the HD DVD format.
This is basic stuff that "just works" on Blu-ray and SD DVD.
My Sony DVD S7000 (first gen DVD player with code free and no macrovision switches) from 1997 gets this correct, why can't my Toshiba XA 2 get this stuff right a decade later?
BTW, I think it sucks that BDj is basically beta-ware but I also think it sucks that HD DVD has shipped a feature incomplete 1.0 release that lacks major features that SD DVD has.
I'll repeat them for those who just walked in.
SD DVD Features missing in HD DVD
* Mandatory seamless branching (so you can switch between a directors cut and regular cut without doubling the disc storage requirements) * Resume play when you hit stop * Step frame forward/backwards * Paused discs don't stop when you change your TV to other sources (unconfirmed if this is a Toshiba bug or part of the spec)
Here are some other issues that are more implementation specific that my PS3 (and even my first gen DVP S7000 does) does that my top of the line second gen player (Toshiba XA 2) does not do:
Other things that suck about my HD DVD player compared to PS3 or 1st gen SD DVD player
* Fast responsive menu navigation (Hulk and King Kong have pathetically slow menus compared to any Blu-ray or SD DVD that I've used... Perhaps if i can update to Firmware 1.3 this will be improved.) * Net config and firmware update that doesn't suck * The ability to display 4:3 material and 16:9 full screen, or at least a button to switch the player from 16:9 to 4:3. I switch the aspect ratio in my projector. * Ability to stop the player during the various restricted video mode screens (studio banners, anti piracy clips, etc.)
So before we crap too much on Blu-ray for lacking some advanced interactivity features that have nothing to do with core movie playback, I think we should be intellectually honest and point out these issues that impact me every time I play an HD DVD movie on my XA 2.
Until HD DVD can get the basics right, I don't see it as anything resembling the holy grail in the world of extras." http://forums.highde...80&postcount=22
Redigerat av Unregistered992, 24 March 2007 - 05:00.
Postad 24 March 2007 - 05:04
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
seamless branching kommer att användas av både HD o BD om jag inte minns fel, eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, det är väldigt snurrigt runt det där. Här är iaf lite från en tråd på HDD.
OK,Cjplay från avsforum skrev det här: "Simple answer, yes HD-DVD does. Unsure about BD, but it'd be bad if it didn't. The big requirements for branching are a low enough mux rate at the point of the branch. With Polar Express, for example, there were several points in the film where scenes showing text (i.e. the tickets, "devoid of life", etc.) were replaced depending on the audio language chosen. These were branches. The laser must be able to jump from the end of one buffer state to the beginning of a whole new buffer state with room in the buffer to accommodate both and seamlessly play 2 different GOPs. Without advanced tools to ensure the functionality and spec compliance, this would be EXTREMLY difficult to pull off. However, those tools are coming to fruition and as soon as they do, you'll see some branching. Men jag väntar på svar från Amir, vi får se vad han kommer att säga.
Postad 24 March 2007 - 06:57
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Bryr du dig inte om interaktiva funktioner så tycker jag att du ska vänta tills BDP-S300 kommer vilket inte borde ta många månader. Sony insiders tror inte att BD-J 1.1 kommer att finnas med i den. Bryr du dig om interaktiviteten och vill ha en spelare nu så är det PS3 som gäller, den kommer att bli uppgraderad framöver. Mao så tycker inte jag att S1 är ett bra köp i dagsläget.
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar alltså att BDP-300 kommer vara bättre än BDP-S1 på interaktivitet? Jag trodde dagens Blu-ray spelare också klarade all kommande interaktivitet som BD-J för med sig när det väl blir klart.
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, S300 kommer antagligen som det ser ut nu att klara "basic" sakerna som alla andra spelare klarar. För att klara "IME"(PiP etc.) som HD DVD kallar det, så måste spelaren ha BD-J 1.1 profilen. När denna börjar dyka upp i spelare är osäkert, efter 31:a okober så MÅSTE nylanserade spelare klara det dock. En sak är säker, köper man en PS3 så sitter man lugnt, Sony kommer garanterat att fixa en uppgradering till den.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är egentligen fel att prata om olika BD-J profiler. Det är Blu-ray spelarna som har olika profiler. Enligt Blu-ray specen måsta alla spelare som stödjer profil 1.0, 1.1 eller 2.0 implementera BD-J fullständigt. De olika profilerna ställer olika krav på minne, tillgång till en andra video/audio stream (profil 1.1) och tillgång till internet (profil 2.0). Så en profil 1.0 spelare kommer att kunna klara av alla typer av IME förutom PiP och sånt som kräver en internetförbindelse.http://en.wikipedia....y_Disc#Profiles
Postad 24 March 2007 - 12:40
StarChild
-
StarChild
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
På punkt 5.13.2 står det om seamless branching.
Postad 24 March 2007 - 13:35
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Det är egentligen fel att prata om olika BD-J profiler. Det är Blu-ray spelarna som har olika profiler. Enligt Blu-ray specen måsta alla spelare som stödjer profil 1.0, 1.1 eller 2.0 implementera BD-J fullständigt. De olika profilerna ställer olika krav på minne, tillgång till en andra video/audio stream (profil 1.1) och tillgång till internet (profil 2.0).
Så en profil 1.0 spelare kommer att kunna klara av alla typer av IME förutom PiP och sånt som kräver en internetförbindelse.
http://en.wikipedia....y_Disc#Profiles
<{POST_SNAPBACK}>
Detta var skönt att höra, då jag hade blandat ihop det hela.
Postad 24 March 2007 - 14:48
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Amirs svar om det här: "Simple answer, yes HD-DVD does. Unsure about BD, but it'd be bad if it didn't. The big requirements for branching are a low enough mux rate at the point of the branch. With Polar Express, for example, there were several points in the film where scenes showing text (i.e. the tickets, "devoid of life", etc.) were replaced depending on the audio language chosen. These were branches. The laser must be able to jump from the end of one buffer state to the beginning of a whole new buffer state with room in the buffer to accommodate both and seamlessly play 2 different GOPs. Without advanced tools to ensure the functionality and spec compliance, this would be EXTREMLY difficult to pull off. However, those tools are coming to fruition and as soon as they do, you'll see some branching." Yes it is correct + 5.13.2 från HD-DVDs mandatory specifications som StarChild påpekade.
Postad 24 March 2007 - 16:26
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Från Perfect Vision Magazine: "Despite the major improvements in Blu-ray discs and players lately, I have to say that, based on my experience with the Toshiba HD-XA2, I still think HD DVD looks better." sidan 64 http://www.avguide.c...rtfromlabstitle
Postad 24 March 2007 - 16:41
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Amirs svar om det här: "Simple answer, yes HD-DVD does. Unsure about BD, but it'd be bad if it didn't. The big requirements for branching are a low enough mux rate at the point of the branch. With Polar Express, for example, there were several points in the film where scenes showing text (i.e. the tickets, "devoid of life", etc.) were replaced depending on the audio language chosen. These were branches. The laser must be able to jump from the end of one buffer state to the beginning of a whole new buffer state with room in the buffer to accommodate both and seamlessly play 2 different GOPs. Without advanced tools to ensure the functionality and spec compliance, this would be EXTREMLY difficult to pull off. However, those tools are coming to fruition and as soon as they do, you'll see some branching."
Yes it is correct
+ 5.13.2 från HD-DVDs mandatory specifications som StarChild påpekade.
<{POST_SNAPBACK}>
Fråga gärna om det är mandatory för spelare att klara detta. Något måste du försöka luska ut, lite konstigt att alla sitter och säger att det inte funkar, ett längre svar som förklarar bättre vore på sin plats. Måååånga har försökt fråga tidigare, och jag vill inte. Han svarar inte på min frågor längre
Postad 24 March 2007 - 16:45
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Bryr du dig inte om interaktiva funktioner så tycker jag att du ska vänta tills BDP-S300 kommer vilket inte borde ta många månader. Sony insiders tror inte att BD-J 1.1 kommer att finnas med i den. Bryr du dig om interaktiviteten och vill ha en spelare nu så är det PS3 som gäller, den kommer att bli uppgraderad framöver. Mao så tycker inte jag att S1 är ett bra köp i dagsläget.
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar alltså att BDP-300 kommer vara bättre än BDP-S1 på interaktivitet? Jag trodde dagens Blu-ray spelare också klarade all kommande interaktivitet som BD-J för med sig när det väl blir klart.
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, S300 kommer antagligen som det ser ut nu att klara "basic" sakerna som alla andra spelare klarar. För att klara "IME"(PiP etc.) som HD DVD kallar det, så måste spelaren ha BD-J 1.1 profilen. När denna börjar dyka upp i spelare är osäkert, efter 31:a okober så MÅSTE nylanserade spelare klara det dock. En sak är säker, köper man en PS3 så sitter man lugnt, Sony kommer garanterat att fixa en uppgradering till den.
<{POST_SNAPBACK}> Det är egentligen fel att prata om olika BD-J profiler. Det är Blu-ray spelarna som har olika profiler. Enligt Blu-ray specen måsta alla spelare som stödjer profil 1.0, 1.1 eller 2.0 implementera BD-J fullständigt. De olika profilerna ställer olika krav på minne, tillgång till en andra video/audio stream (profil 1.1) och tillgång till internet (profil 2.0).
Så en profil 1.0 spelare kommer att kunna klara av alla typer av IME förutom PiP och sånt som kräver en internetförbindelse.
http://en.wikipedia....y_Disc#Profiles
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, så det är bara PiP som är ändringen i 1.1? Det visste jag inte... Och andra sidan så är det PiP som håller Warner borta från att släppa vissa filmer så...
Postad 24 March 2007 - 16:58
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Fråga gärna om det är mandatory för spelare att klara detta. Något måste du försöka luska ut, lite konstigt att alla sitter och säger att det inte funkar, ett längre svar som förklarar bättre vore på sin plats. Måååånga har försökt fråga tidigare, och jag vill inte. Han svarar inte på min frågor längre 
<{POST_SNAPBACK}>
När du ställer dina frågor hur börjar du? " Hello Amir, I'm a BIG Blu-ray fan n i wonder...." *Kommer att fråga honom om det är mandatory för alla HD-DVD spelare. Men enligt punkt 5.13.2 ska det va om jag förstår rätt.
Postad 24 March 2007 - 17:10
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
När du ställer dina frågor hur börjar du? " Hello Amir, I'm a BIG Blu-ray fan n i wonder...."
*Kommer att fråga honom om det är mandatory för alla HD-DVD spelare. Men enligt punkt 5.13.2 ska det va om jag förstår rätt.
<{POST_SNAPBACK}>
Fråga även om seamless branching är exakt lika på båda formaten eller om det skiljer något mellan formaten. Fråga även om Bandbredds taket på HD DVD kan sätta käppar i hjulen när man ska impletera detta. Jag har ingen aning, har säkert frågat någon obekväm fråga förut och hamnat på ignore listan  Har dock aldrig varit spydig eller liknande vad jag kan minnas.
Redigerat av Unregistered992, 24 March 2007 - 17:11.
Postad 24 March 2007 - 17:11
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
När du ställer dina frågor hur börjar du? " Hello Amir, I'm a BIG Blu-ray fan n i wonder...."
*Kommer att fråga honom om det är mandatory för alla HD-DVD spelare. Men enligt punkt 5.13.2 ska det va om jag förstår rätt.
<{POST_SNAPBACK}>
Dokumentet med avsnitt 5.13.2 som StarChild refererade till är en kravspec, inte själva spec:en. Utan information om vilka krav som spec:en verkligen har uppfyllt kan man inte veta vilka funktioner som spec:en har.
Postad 24 March 2007 - 17:14
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Dokumentet med avsnitt 5.13.2 som StarChild refererade till är en kravspec, inte själva spec:en. Utan information om vilka krav som spec:en verkligen har uppfyllt kan man inte veta vilka funktioner som spec:en har.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, har redan ställt frågan till Amir inne på highdefdigest om seamless branching är mandatory för alla HD-DVD spelare...nu är det bara o vänta.
Postad 24 March 2007 - 17:18
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Dokumentet med avsnitt 5.13.2 som StarChild refererade till är en kravspec, inte själva spec:en. Utan information om vilka krav som spec:en verkligen har uppfyllt kan man inte veta vilka funktioner som spec:en har.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, har redan ställt frågan till Amir inne på highdefdigest om seamless branching är mandatory för alla HD-DVD spelare...nu är det bara o vänta.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hoppas att du frågade efter om seamless branching mellan två avnitt på skivan som inte ligger intill varandra är mandatory. Om du bara frågade efter seamless branching så lär vi inte bli klokare...
Postad 24 March 2007 - 17:35
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jadu, det är väldigt snurrigt runt det där. Här är iaf lite från en tråd på HDD.
OK,Cjplay från avsforum skrev det här: "Simple answer, yes HD-DVD does. Unsure about BD, but it'd be bad if it didn't. The big requirements for branching are a low enough mux rate at the point of the branch. With Polar Express, for example, there were several points in the film where scenes showing text (i.e. the tickets, "devoid of life", etc.) were replaced depending on the audio language chosen. These were branches. The laser must be able to jump from the end of one buffer state to the beginning of a whole new buffer state with room in the buffer to accommodate both and seamlessly play 2 different GOPs. Without advanced tools to ensure the functionality and spec compliance, this would be EXTREMLY difficult to pull off. However, those tools are coming to fruition and as soon as they do, you'll see some branching.
Men jag väntar på svar från Amir, vi får se vad han kommer att säga.
<{POST_SNAPBACK}>
" I bolded the key parts. Here is my interpretation:
HD DVD will be able to do seamless branching in the future. However do to limitations in the current authoring tools no HD DVDs do it in any useful/interesting way. I'm sorry but doing localized subtitles isn't quite what most people have in mind when we want seamless branching. It is clear with the current authoring tools a studio can not add optional extended scenes/directors cut merged seamlessly into the main movie.
The two issues limiting this appear to be bit-rate for the video must be low enough and the buffer size seems to be a limit as well, since that will limit how far the laser can seek across the disc to the new portion of disc.
In other words, this SD DVD feature is currently not implemented on HD DVD whereas it is implemented on Blu-ray. It also looks like due to bit-rate limitations and min buffer size in the spec/players that seamless branching may be crippled/constrained in the implementation vs Blu-ray. I don't know whether this will matter or not. We'll have to see.
So until they rev the authoring tools to do somethign that they admit is extremely difficult to do programatically, I don't view this as a feature that is implemented in the currently available HD DVDs. It is not clear how soon we will see it." http://forums.highde...28&postcount=26
Postad 24 March 2007 - 17:44
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Vi får se om Amir har något svar på det här....
Postad 24 March 2007 - 18:13
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 24 March 2007 - 18:54
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1503 inlägg
Någon som testat hd-dvd mot blu-ray jämtevarandra? Vilket ger bäst bildkvalite? Denna fråga har säkert redan ställts men orkar inte läsa igenom såmånga inlägg nu.
I 1080p då. 720p är ointressant för min del
Redigerat av Unregisterede74beff4, 24 March 2007 - 18:55.
Postad 24 March 2007 - 19:07
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Någon som testat hd-dvd mot blu-ray jämtevarandra? Vilket ger bäst bildkvalite? Denna fråga har säkert redan ställts men orkar inte läsa igenom såmånga inlägg nu.
<{POST_SNAPBACK}>
Smaken är som baken...en bra HD-DVD spelare o en bra Blu-ray spelare med samma film o samma codecs ger i princip samma bildkvalite, my 2 cents.(samma TV, kablar osv)
Redigerat av diabolo, 24 March 2007 - 19:10.
Postad 24 March 2007 - 19:28
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Smaken är som baken...en bra HD-DVD spelare o en bra Blu-ray spelare med samma film o samma codecs ger i princip samma bildkvalite, my 2 cents.(samma TV, kablar osv)
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, dem stödjer samma saker. Dock vissa saker är annorlunda, typ interaktiviteten BD-J vs. HDi.
Redigerat av Addex, 24 March 2007 - 19:29.
Postad 24 March 2007 - 19:38
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Precis, dem stödjer samma saker. Dock vissa saker är annorlunda, typ interaktiviteten BD-J vs. HDi.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med dig 100%, men det är bild/ljudresultatet som räknas o det är same shit Sen finns det små skillnader, absolut.
Postad 24 March 2007 - 21:21
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Visst är det FOX som har rättigheterna till "Be Cool"?
Älskar den filmen
Postad 24 March 2007 - 21:34
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Visst är det FOX som har rättigheterna till "Be Cool"? Älskar den filmen 
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, du har fel...det är Universal Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) Metro-Goldwyn-Mayer Distributing Corporation (MGM) (2005) (USA) (theatrical) 20th Century Fox Australia (2005) (Australia) (theatrical) 20th Century Fox Italia (2005) (Italy) (theatrical) 20th Century Fox Netherlands (2005) (Netherlands) (theatrical) 20th Century Fox (2005) (France) (theatrical) 20th Century Fox (2005) (Japan) (theatrical) 20th Century Fox (2005) (Singapore) (theatrical) 20th Century Fox de Argentina (2005) (Argentina) (theatrical) 20th Century Fox of Germany (2005) (Germany) (theatrical) Bontonfilm (2005) (Czech Republic) (theatrical) Continental Film (2005) (Croatia) (theatrical) Fox-Warner (2005) (Switzerland) (theatrical) Gemini Film (2005) (Russia) (theatrical) Metro-Goldwyn-Mayer Distributing Corporation (MGM) Sony Pictures Home Entertainment (2005) (Germany) (DVD)
Postad 24 March 2007 - 21:37
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, du har fel...det är Universal
 Jag ser inte vilka som har rätten till den på DVD i USA  EDIT: "Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)" MGM alltså?
Redigerat av Unregistered992, 24 March 2007 - 21:38.
Postad 24 March 2007 - 22:00
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, du har fel...det är Universal

Blir glad när du är glad
Postad 24 March 2007 - 23:09
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Don Bluth.com lets FOX HD DVD possibility slip? "Will Nimh in HD be released on HD DVD, Blu-Ray or both? I ask because very soon I will be picking up the XBox 360 add-on with HD DVD available. [...] ANSWER: Drew, we forwarded you question to folks in home entertainment at both MGM/UA and 20th Century Fox. They responded that they will not be releasing the HD DVD version with this remastering. They told us that they are taking the cleaned up HD DVD master and preparing a standard definition letterboxed 1:1.85 version and a full screen pan & scan version for standard def TVs. It will be released this summer. ..."  [img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:1E971Ok2CNtNdM:http://static.flickr.com/46/185348702_3014786db4.jpg[/img] "An announcement it ain't, but it's a rumbling nevertheless and a possible reminder that it's not totally unthinkable for the most die-hard Blu-ray backers to consider their position. Seriously though, just end this already so the mass public can start buying HD video discs without fear of getting an endangered format. The sooner dual-format players become the norm, the better."
Redigerat av diabolo, 25 March 2007 - 00:51.
Postad 24 March 2007 - 23:30
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Don Bluth.com lets FOX HD DVD possibility slip?
"Will Nimh in HD be released on HD DVD, Blu-Ray or both? I ask because very soon I will be picking up the XBox 360 add-on with HD DVD available. [...]
ANSWER: Drew, we forwarded you question to folks in home entertainment at both MGM/UA and 20th Century Fox. They responded that they will not be releasing the HD DVD version with this remastering. They told us that they are taking the cleaned up HD DVD master and preparing a standard definition letterboxed 1:1.85 version and a full screen pan & scan version for standard def TVs. It will be released this summer. ..."
[img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:1E971Ok2CNtNdM:http://static.flickr.com/46/185348702_3014786db4.jpg[/img]
<{POST_SNAPBACK}>
Humor  Bill Hunt snackar skit när han säger att Universal kikar närmare på BD, och en tjomme som man aldrig hört talas om blandar ihop namnen och använder "HD DVD" som någon storts namn för Blu-rays master, och detta gör FOX neutral?
Postad 24 March 2007 - 23:32
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 24 March 2007 - 23:34
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Don Bluth.com lets FOX HD DVD possibility slip?
"Will Nimh in HD be released on HD DVD, Blu-Ray or both? I ask because very soon I will be picking up the XBox 360 add-on with HD DVD available. [...]
ANSWER: Drew, we forwarded you question to folks in home entertainment at both MGM/UA and 20th Century Fox. They responded that they will not be releasing the HD DVD version with this remastering. They told us that they are taking the cleaned up HD DVD master and preparing a standard definition letterboxed 1:1.85 version and a full screen pan & scan version for standard def TVs. It will be released this summer. ..."
[img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:1E971Ok2CNtNdM:http://static.flickr.com/46/185348702_3014786db4.jpg[/img]
<{POST_SNAPBACK}>
Humor 
Bill Hunt snackar skit när han säger att Universal kikar närmare på BD, och en tjomme som man aldrig hört talas om blandar ihop namnen och använder "HD DVD" som någon storts namn för Blu-rays master, och detta gör FOX neutral? 
<{POST_SNAPBACK}>
Vadårå? Får jag inte spela Razter några minuter 
<{POST_SNAPBACK}>
hehe  Vad som är ännu roligare och gör detta även mer uppenbart är att han inte citerar svaren från FOX/MGM, han skriver ur hans förmodligen sega och förvirrade hjärna
Postad 24 March 2007 - 23:38
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Don Bluth är kungen  han är bäst  ....FOX blir neutral, äntligen 
Men visst är det är det intressant Razter erkänn?
Redigerat av diabolo, 24 March 2007 - 23:51.
Postad 24 March 2007 - 23:56
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Don Bluth är kungen han är bäst ....FOX blir neutral, äntligen  Men visst är det är det intressant Razter erkänn? 
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, nu vill vi bara höra lite mer saker om andra studios och företag så vi kan avgöra hur insatt karln är  EDIT: Det är ingen som tycks vilja skriva med det här?  " Posted: 01/23/2007"
Redigerat av Unregistered992, 24 March 2007 - 23:57.
Postad 25 March 2007 - 00:01
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 25 March 2007 - 00:01
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
På tal om just BD-J. Läste precis på engadgethd.com att BD-J blir mandatory i alla spelare som släpps efter 31 Oktober, vilket innebär att bland annat BDP-S300 inte kommer innehålla PIP.
Detta är bra nyheter för HD DVD eftersom detta troligen innebär att Warner inte kommer släppa Matrix på Blu-ray innan den tiden!
Postad 25 March 2007 - 00:14
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
På tal om just BD-J. Läste precis på engadgethd.com att BD-J blir mandatory i alla spelare som släpps efter 31 Oktober, vilket innebär att bland annat BDP-S300 inte kommer innehålla PIP. Detta är bra nyheter för HD DVD eftersom detta troligen innebär att Warner inte kommer släppa Matrix på Blu-ray innan den tiden!
<{POST_SNAPBACK}>
Det innebär INTE att ingen spelare kommer att klara 1.1 profilen innan 31:a oktober. Det betyder att BD-J 1.1 blir mandatory i alla spelare efter det, alltså ALLA spelare måste klara 1.1 efter det datumet. Som det ser ut nu så kommer inte S300 klara det nej, men 31:a oktober datumet hindrar inte Sony att fixa en uppdatering till PS3 när som helst som kirrar detta
Postad 25 March 2007 - 00:20
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
På tal om just BD-J. Läste precis på engadgethd.com att BD-J blir mandatory i alla spelare som släpps efter 31 Oktober, vilket innebär att bland annat BDP-S300 inte kommer innehålla PIP. Detta är bra nyheter för HD DVD eftersom detta troligen innebär att Warner inte kommer släppa Matrix på Blu-ray innan den tiden!
<{POST_SNAPBACK}>
Det innebär INTE att ingen spelare kommer att klara 1.1 profilen innan 31:a oktober. Det betyder att BD-J 1.1 blir mandatory i alla spelare efter det, alltså ALLA spelare måste klara 1.1 efter det datumet. Som det ser ut nu så kommer inte S300 klara det nej, men 31:a oktober datumet hindrar inte Sony att fixa en uppdatering till PS3 när som helst som kirrar detta 
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket sant iofs, PS3 är nog den enda spelaren som kan få en fix för PIP. Alla andra spelare på marknaden är nog körda för PIP dessvärre då det skall vara förr avancerat för en firmware endast. Men man kan ju hoppas att det kommer nån fin 1.1 spelare i november som är ganska billigt....typ en BDP-S400 lr nåt hehe
Postad 25 March 2007 - 00:29
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket sant iofs, PS3 är nog den enda spelaren som kan få en fix för PIP. Alla andra spelare på marknaden är nog körda för PIP dessvärre då det skall vara förr avancerat för en firmware endast. Men man kan ju hoppas att det kommer nån fin 1.1 spelare i november som är ganska billigt....typ en BDP-S400 lr nåt hehe
<{POST_SNAPBACK}>
Sony visade en spelare till bredvid S300 på CES, den ska komma senare iår, så vi får anta att den klarar PiP. Pioneer ska enligt snacket på CES ha en ny spelare senare detta år, och enligt rykterna så ska även Denon ha det så visst borde det komma spelare  Enligt Bill Hunt så jobbar även 4 företag på spelare som kommer till slutet av året och ska hamna under 400 dollar. Dessa måste ju mao även klara 1.1(PiP)
Postad 25 March 2007 - 00:31
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Sony visade en spelare till bredvid S300 på CES, den ska komma senare iår, så vi får anta att den klarar PiP. Pioneer ska enligt snacket på CES ha en ny spelare senare detta år, och enligt rykterna så ska även Denon ha det så visst borde det komma spelare  Enligt Bill Hunt så jobbar även 4 företag på spelare som kommer till slutet av året och ska hamna under 400 dollar. Dessa måste ju mao även klara 1.1(PiP)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag undrar om Bill Hunt o Don Bluth har gemensamma vänner  *Möjligt att han pratar om Funais OEM modelen dvs samma model under 4 olika namn
Redigerat av diabolo, 25 March 2007 - 00:33.
Postad 25 March 2007 - 00:35
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
*Möjligt att han pratar om Funais OEM modelen dvs samma model under 4 olika namn 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är nog inte helt omöjligt
Postad 25 March 2007 - 00:49
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Eragon Blu-ray reviewPQ 10/10 SQ 10/10 Japp det blir en beställning  *Frågan är, ska jag vänta tills den släpps som HD-DVD? Vad tycker ni?
Redigerat av diabolo, 25 March 2007 - 00:55.
Postad 25 March 2007 - 00:54
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
Eragon Blu-ray review
PQ 10/10 SQ 10/10 Japp det blir en beställning 
<{POST_SNAPBACK}>
Den har "bara" 8 av 10 på Highdefdigest vilka jag tycker har bra mycket bättre recensioner än DVDTown. DVDTown är för snälla med betyg, många filmer som får 10 där medans väldigt få får det på highdef. Sen är ju filmen sämst typ, men iaf bra referensmaterial. Så lycka till
Postad 25 March 2007 - 00:58
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Den har "bara" 8 av 10 på Highdefdigest vilka jag tycker har bra mycket bättre recensioner än DVDTown. DVDTown är för snälla med betyg, många filmer som får 10 där medans väldigt få får det på highdef. Sen är ju filmen sämst typ, men iaf bra referensmaterial. Så lycka till 
<{POST_SNAPBACK}>
4/5 var det o Peter M. Bracke är Pro därför är han petigare än de flesta
Redigerat av diabolo, 25 March 2007 - 00:59.
Postad 25 March 2007 - 01:00
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
4/5 var det o Peter M. Bracke är Pro därför är han petigare än de flesta 
<{POST_SNAPBACK}>
Sant. Men ändå bra med hans recensioner, när han ger 10 så är den verkligen perfekt, 8 av honom är väl självfallet mycket mycket bra men en 10...då vet man att man blir helt salig när man kollar
Postad 25 March 2007 - 01:07
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
Diabolo, stöder du bägge formaten aktivt eller köper du bara Blu-ray film i princip?
Postad 25 March 2007 - 01:09
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Diabolo, stöder du bägge formaten aktivt eller köper du bara Blu-ray film i princip?
<{POST_SNAPBACK}>
Köper både HD-DVD o Blu-ray filmer, o är kär i min HD-A1  ...jag hoppas på at du är nöjd med mitt svar  Själv då? Inget svar
Redigerat av diabolo, 25 March 2007 - 01:29.
Postad 25 March 2007 - 01:49
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Köper både HD-DVD o Blu-ray filmer, o är kär i min HD-A1 ...jag hoppas på at du är nöjd med mitt svar 
Själv då?
Inget svar 
<{POST_SNAPBACK}>
I dagsläget äger jag endast en Xbox 360 HD DVD addon med ca 25 filmer, har inte bestämt mig om jag skall köpa en stationär hd eller bd spelare. BD är ju plus för att man då kan köpa alla filmer, och man har en spelare oavsett vilket format som torskar. Men jag gillar HD DVD mer och skulle gärna vilja ha en XE1. Satt och kollade Shaun of the dead så det blev segt svar
Redigerat av Anteee, 25 March 2007 - 01:52.
Postad 25 March 2007 - 01:59
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
I dagsläget äger jag endast en Xbox 360 HD DVD addon med ca 25 filmer, har inte bestämt mig om jag skall köpa en stationär hd eller bd spelare. BD är ju plus för att man då kan köpa alla filmer, och man har en spelare oavsett vilket format som torskar. Men jag gillar HD DVD mer och skulle gärna vilja ha en XE1.
Satt och kollade Shaun of the dead så det blev segt svar 
<{POST_SNAPBACK}>
OK, vänta några månader, det kommer att släppas intressanta o billiga HD spelare från båda sidor...själv väntar jag på ONKYOs HD-DVD
Postad 25 March 2007 - 02:03
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
I dagsläget äger jag endast en Xbox 360 HD DVD addon med ca 25 filmer, har inte bestämt mig om jag skall köpa en stationär hd eller bd spelare. BD är ju plus för att man då kan köpa alla filmer, och man har en spelare oavsett vilket format som torskar. Men jag gillar HD DVD mer och skulle gärna vilja ha en XE1.
<{POST_SNAPBACK}>
OK, vänta några månader, det kommer att släppas intressanta o billiga HD spelare från båda sidor...själv väntar jag på ONKYOs HD-DVD 
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut. Dock lär man inte ens börja kolla på Blu-Ray spelare förän BD 1.1 är implementerat, man vill ju inte köpa en spelare som inte klarar av IME fullt ut (även om jag nu aldrig använder det hehe). Hört nåt om när onkyo kan tänkas slänga ut en spelare på marknaden? Har du köpt på dig en hel bunt hd/bd filmer?
Redigerat av Anteee, 25 March 2007 - 02:04.
Postad 25 March 2007 - 02:09
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
I dagsläget äger jag endast en Xbox 360 HD DVD addon med ca 25 filmer, har inte bestämt mig om jag skall köpa en stationär hd eller bd spelare. BD är ju plus för att man då kan köpa alla filmer, och man har en spelare oavsett vilket . Men jag gillar HD DVD mer och skulle gärna vilja ha en XE1.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut. Dock lär man inte ens börja kolla på Blu-Ray spelare förän BD 1.1 är implementerat, man vill ju inte köpa en spelare som inte klarar av IME fullt ut (även om jag nu aldrig använder det hehe). Hört nåt om när onkyo kan tänkas slänga ut en spelare på marknaden?
Har du köpt på dig en hel bunt hd/bd filmer?
<{POST_SNAPBACK}>
ONKYON kommer under 2007 http://www.us.onkyo.com/news.cfm?id=2Så många filmer har jag inte ca 30st gillar mest gore skräckisar, hjärndöda komedier, thrillers osv BTW för tydigt att säga om något format kommer att torska, den storamassan har inte börjat köpa HD spelare...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|