Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 12 februari 2012 - 13:33
mrfree
-
mrfree
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Snabb och kort fråga...
Sen Boxee'n uppdaterades har texten blivit grön och konstig till filmerna... 
Var kan jag smidigast ändra på det? Så att det försvinner på alla och permanent!!!
Tacksam för hjälpen
Edit:
Dessutom undrar jag varför det verar vara så besvärligt att starta en film, en iso?
Hackar liksom till en 2-3 gånger innan den drar igång liksom... Någon med liknande?
Redigerat av mrfree, 12 februari 2012 - 13:35.
Postad 12 februari 2012 - 13:50
Filledutten
-
Filledutten
-
Rookie
-
4 inlägg
Smb (samba) men om du har möjlighet att välja NFS så gör det.
UPnP stöder inte alla format så därför går det bort direkt.
Vart skall man konfigurera detta på Nas eller i boxxen?
Postad 12 februari 2012 - 15:18
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Snabb och kort fråga...
Sen Boxee'n uppdaterades har texten blivit grön och konstig till filmerna...  Var kan jag smidigast ändra på det? Så att det försvinner på alla och permanent!!!
Detta har jag haft länge...grön textning som blir bra efter några minuter. Min känsla är att det hänger ihop med vilken upplösning etc. man spelar upp filmen med. Dessutom undrar jag varför det verar vara så besvärligt att starta en film, en iso? Hackar liksom till en 2-3 gånger innan den drar igång liksom... Någon med liknande?
Detta har jag aldrig märkt, och jag köra alla filmer i DVD-ISO format. Nu har jag dock gått över att köra trådlöst pga. problemet med routern Asus RT-N56U, så nu kanske jag får bekymmer med detta i framtiden... Jag testade dock uppkopplingen mot SpeedTest.NET och har dryga 30Mbit/s både upp och ner, vilket borde vara helt ok även för streamat material från Internet.
Postad 12 februari 2012 - 15:46
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Detta har jag haft länge...grön textning som blir bra efter några minuter. Min känsla är att det hänger ihop med vilken upplösning etc. man spelar upp filmen med.
Jag har valt gul text som standard.. dom enda gångerna det inte är gult är när det är en .sub fil då blir det oftast turkos eller vit, men det måste vara programmerat i .sub filen!
Postad 12 februari 2012 - 17:53
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Vart skall man konfigurera detta på Nas eller i boxxen?
Ja du hur ska vi kunna veta hur du ska ställa in när vi inte ens vet vilken NAS du har? I BB när väljer vilken utdelning du vill ha så väljer du NFS
Redigerat av lappen71, 12 februari 2012 - 17:57.
Postad 12 februari 2012 - 18:44
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
När jag streamar från Iphone 4S så blir ljudet svajigt och helkonstigt efter några sekunder,har kopplat via Onkyo 608.Det fenomenet upsstår inte från te.x datorn eller naset. Nån som upplevt samma? Vore tacksam för hjälp. Har en Dlink 635 och kör trådlöst vilket funkar ypperligt i alla andra fall.
Redigerat av Askungen, 12 februari 2012 - 18:47.
Postad 13 februari 2012 - 08:27
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Blev en BOXEE i fredags ;o) . Har suttit & pillat lite med den men får det inte att funka som jag vill . Så här vill jag att det ska funka . Har en router D-LINK DIR-855 ( http://dlink.se/cs/S...pe-SE/DLWrapper ) till routern har jag en extern disk kopplad med USB . Disken hittar alla datorer i nätverket utan problem , men inte BOXEE hittar den inte , har tittat efter den på alla sätt jag kan komma på BMM , NFS , UPnP , SMB (inte AFP) . Vad är det jag har missat ? Har ganska begränsade kunskaper på hur en router ska ställas in .
Postad 13 februari 2012 - 08:57
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Disken hittar alla datorer i nätverket utan problem , men inte BOXEE hittar den inte , har tittat efter den på alla sätt jag kan komma på BMM , NFS , UPnP , SMB (inte AFP) .
Vad är det jag har missat ?
Har ganska begränsade kunskaper på hur en router ska ställas in .
Vad menar du med att disken hittar alla datorer? Vad jag kan se i manualen är usb porten inte till för att ansluta en extern hårddisk.
Postad 13 februari 2012 - 09:22
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Vad menar du med att disken hittar alla datorer? Vad jag kan se i manualen är usb porten inte till för att ansluta en extern hårddisk.
Sorry klumpigt formulerat , datorerna i nätverket hittar hårdisken En extern disk går att ha . Men hur får jag Boxee att hitta den ? Saxat från manualen USB Connect a USB 1.1 or 2.0 flash drive to configure the wireless settings using WCN
Postad 13 februari 2012 - 09:38
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
En fråga, under fliken där man kan ställa in normal, zoom, etc, under filmvisning, står där ju "Egen" också, som är som normal, kan man ställa in nånstans en egen aspect ratio? Inte för jag kommer göra det, kör alltid normal, men är ändå nyfiken.
Postad 13 februari 2012 - 09:40
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Läste också i manualen men det står ingenstans om att kunna dela ut extern hårddisk i nätverket.
Frågan är vilken protokoll dina datorer hittar den med och troligtvis så är det smb och smb på BB är lite svajig.
Har BB och din router samma namn på arbetsgrupp? (workgroup)
Default i routern brukar vara MS-home
Postad 13 februari 2012 - 10:21
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Läste också i manualen men det står ingenstans om att kunna dela ut extern hårddisk i nätverket. Frågan är vilken protokoll dina datorer hittar den med och troligtvis så är det smb och smb på BB är lite svajig. Har BB och din router samma namn på arbetsgrupp? (workgroup) Default i routern brukar vara MS-home
D-link har ett program som heter Share Port som gör så att man hittar disken som är kopplad till routern . Var säker på att Boxee skulle kunna kommunicera med routern eftersom båda är från D-Link . Då låter det som om man får investera i en NAS ,
Postad 13 februari 2012 - 10:24
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
En fråga, under fliken där man kan ställa in normal, zoom, etc, under filmvisning, står där ju "Egen" också, som är som normal, kan man ställa in nånstans en egen aspect ratio? Inte för jag kommer göra det, kör alltid normal, men är ändå nyfiken. 
Vad jag kan se efter jag testat är Egen och Normal samma inställning i praktiken. D-link har ett program som heter Share Port som gör så att man hittar disken som är kopplad till routern .
Var säker på att Boxee skulle kunna kommunicera med routern eftersom båda är från D-Link . Då låter det som om man får investera i en NAS ,
Njae bara för att hårdvaran är från D-Link betyder inte att mjukvaran är från samma tillverkare. Men konstigt att du inte ser den för min BB ser t.o.m sånt jag kopplar in i min NAS´s Usb portar.
Postad 13 februari 2012 - 10:43
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Verkar inte funka i senaste uppdateringen... Eller?
Postad 13 februari 2012 - 12:37
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Verkar inte funka i senaste uppdateringen... Eller?
Stämmer fler har rapporterat detta på boxee-forum ingen som kan svar på detta ? Fråga till er som kör unblock-us.com. Vilka kanalers play sidor funkar på BB ? Den enda som funkar bra är BBCiPlayer, testat ABCgo samt HBOgo m.m. men de flest kräver log in/reg samt knytning till USA TV-leverantör. Vill hinna test innan min 7-dgr trail går ut så man vet om det är värt att pröjsa för unblock-us.
Redigerat av ljudnisse, 13 februari 2012 - 12:38.
Postad 13 februari 2012 - 14:23
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Njae bara för att hårdvaran är från D-Link betyder inte att mjukvaran är från samma tillverkare. Men konstigt att du inte ser den för min BB ser t.o.m sånt jag kopplar in i min NAS´s Usb portar.
Tycker att det borde gå att lösa , ska lyssna med d-link om dom har någon lösning
Postad 13 februari 2012 - 18:45
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Snabb och kort fråga...
Sen Boxee'n uppdaterades har texten blivit grön och konstig till filmerna...  Var kan jag smidigast ändra på det? Så att det försvinner på alla och permanent!!!
Hade tänkt köpa en sån box för den tycks svälja alla mkv man matar den med men, Grön text ?? Det vill man ju inte ha! Kan man inte välja att alltid ha vanlig gammal hederlig vit text jämt?
Postad 13 februari 2012 - 19:20
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Vad jag vet är det bara relaterat till div dvd-iso. Snabbspola så återgår det till rätt färg. Buggen är inte prioriterad och lär aldrig fixas.
Postad 13 februari 2012 - 19:26
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Hade tänkt köpa en sån box för den tycks svälja alla mkv man matar den med men, Grön text ?? Det vill man ju inte ha! Kan man inte välja att alltid ha vanlig gammal hederlig vit text jämt?
Som ghostlink säger är det på vissa dvd-iso texten blir grön. Mer än 90% av mitt material är mkv och ingen gröntext utan enbart vit.
Postad 13 februari 2012 - 19:30
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Jag kör blå text faktiskt, tycker det är behagligt...
Redigerat av Garrett, 13 februari 2012 - 19:31.
Postad 13 februari 2012 - 19:48
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Som ghostlink säger är det på vissa dvd-iso texten blir grön. Mer än 90% av mitt material är mkv och ingen gröntext utan enbart vit.
Japp, jag gjorde en koll igår...och den gröna texten höll i sig cirka 7 minuter innan den blev vit. En snabb spolning kanske också får den korrekta färgen. Jag har någon gång bytt upplösning som också fick bort den gröna texten. Jag har enbart noterat detta på DVD-ISO, som närstan är det enda jag har. Inget stort bekymmer, då även den gröna texten är läslig  .
Redigerat av Manor, 13 februari 2012 - 19:48.
Postad 13 februari 2012 - 20:46
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Fler som har problem med att skärmsläckaren segar ner boxjäv-eln för att slutligen hänga sig totalt ?
Postad 13 februari 2012 - 22:19
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Fler som har problem med att skärmsläckaren segar ner boxjäv-eln för att slutligen hänga sig totalt ?
Om du kör senaste betan så är det massor som rapporterar samma sak. rekommenderad lösning är en factory reset
Postad 14 februari 2012 - 19:35
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
F-N vad trött man blir....programmerarna måste knarka på arbetstid. Jag börjar ärligt talat tröttna.... Om du kör senaste betan så är det massor som rapporterar samma sak. rekommenderad lösning är en factory reset
Postad 14 februari 2012 - 19:47
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej!
idag när jag startade boxen og gick in på "files" och "browse" så vill den ha användarnamn och lösenord, jag har 4 olika delningar där. tittade igjenom tråden men hittade inget som löste problemet.. Jag har delat alt från datorn (win 7)(samba) och har en trådlös router (Netgear wndr37000). Har icke gjort någon uppdatering eller så heller.
Tacksam för svar!
Postad 14 februari 2012 - 20:57
mipet
-
mipet
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Svampsoppa, har du installerat office paketet nyligen på win 7 datorn ? Jag hade probbs med det och xbmc innan jag kom på vad som felades.
Postad 14 februari 2012 - 23:11
Unregistered671c75ff
-
Unregistered671c75ff
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag har en Dir-855 router till min boxee och det funkar ju,har en nas nätverksdisk kopplad till routern och en usb disk kopplad till boxee,kommer ju åt bägge från alla datorer i nätverket.Mig veterligen kan man ej koppla en usb disk till routern.
Postad 15 februari 2012 - 00:16
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Svampsoppa, har du installerat office paketet nyligen på win 7 datorn ? Jag hade probbs med det och xbmc innan jag kom på vad som felades.
Nej inte installerat något på datorn senaste tiden, men nu funkar det helt plötsligt igjen efter 10 omstarter av både boxee och datorn. Hoppas det inte kommer tillbaka bara!
Postad 15 februari 2012 - 13:14
vettesundsvall
-
vettesundsvall
-
Rookie
-
4 inlägg
Fundering från en hyfsat novis!
Har Samsungs 55" (D8005) med smart-tv funktionen.
Är det ändå motiverat att köpa Boxee boxen? Vad mer får jag isåfall ut genom än att köra filmer & dyl genom Samsungs egna Smart TV-lösning.
Är ej helt insatt i detta & därför tacksam för ev. vägledning & svar som ev. kan motivera ett köp!
//J
Postad 15 februari 2012 - 15:39
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Fungerar dina filer så behöver du vill inget nytt så länge inte du gillar spendera pengar. Sen är säkert samsungs mediaspelare kass så det är väl som att uppgradera till en Ferrari oavsett spelare.
Postad 15 februari 2012 - 17:09
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Frågar igen,är det nån mer som får konstiga ljudförvrängningar när man streamar från en iphone 4s till Boxee´n. Märks särskilt tydligt på svt play. Inte för jag gör det men vill ändå att det ska funka. Kör med en dir-635 trådlöst och en repeater,spelar ingen roll om jag använder repeatern eller inte,samma fenomen uppstår i bägge tillstånden. OBS! Har inte provat trådat då det är out of question.
Postad 15 februari 2012 - 17:14
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Frågar igen,är det nån mer som får konstiga ljudförvrängningar när man streamar från en iphone 4s till Boxee´n. Märks särskilt tydligt på svt play. Inte för jag gör det men vill ändå att det ska funka. Kör med en dir-635 trådlöst och en repeater,spelar ingen roll om jag använder repeatern eller inte,samma fenomen uppstår i bägge tillstånden. OBS! Har inte provat trådat då det är out of question.
Jag använder både iPhone4 och iPad2 utan problem och inga konstigheter med ljudet. Kör trådat med Netgear WNR2000v3
Postad 15 februari 2012 - 18:38
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Fundering från en hyfsat novis!
Har Samsungs 55" (D8005) med smart-tv funktionen. Är det ändå motiverat att köpa Boxee boxen? Vad mer får jag isåfall ut genom än att köra filmer & dyl genom Samsungs egna Smart TV-lösning.
Är ej helt insatt i detta & därför tacksam för ev. vägledning & svar som ev. kan motivera ett köp!
//J
Har en D7005 (samma TV) och köpte mig en Boxee ändå. Mest för att gränssnitten är snyggare, den spelar väl kanske lite fler format med. Men oftast inget man lider av ändå, har använt bara Samsungs egna i ett par år. Så om du inte har några problem med den inbyggda (vilket jag aldrig haft) så är det mest en extra pryl om man nu gillar sådant.
Postad 15 februari 2012 - 18:50
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Börjar äntligen få ordning på grejerna .
Använder Boxee media share & delat ut 4 mappar som jag har döpt till 1.xxx 2.xxx 3.xxx 4.xxx . Mapparna 2,3&4 hittar boxee alla filer men inte i mapp 1 säger den att den *inga lokala medier* . Alla mappar ser lika ut i övrigt , så jag förstår inte vad problemet är
Postad 15 februari 2012 - 18:54
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Börjar äntligen få ordning på grejerna . Använder Boxee media share & delat ut 4 mappar som jag har döpt till 1.xxx 2.xxx 3.xxx 4.xxx . Mapparna 2,3&4 hittar boxee alla filer men inte i mapp 1 säger den att den *inga lokala medier* . Alla mappar ser lika ut i övrigt , så jag förstår inte vad problemet är
Varför använder du Boxee media share för? Det behövs inte för att BB ska komma åt dina filer.
Postad 15 februari 2012 - 18:58
vettesundsvall
-
vettesundsvall
-
Rookie
-
4 inlägg
Fungerar dina filer så behöver du vill inget nytt så länge inte du gillar spendera pengar. Sen är säkert samsungs mediaspelare kass så det är väl som att uppgradera till en Ferrari oavsett spelare.
Ok, men får man fler funktioner/ökad funktionalitet osv om jag kör med boxeen istället för det inbyggda i tvn...?
Postad 15 februari 2012 - 19:01
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Varför använder du Boxee media share för? Det behövs inte för att BB ska komma åt dina filer.
Ååå när jag äntligen börjar få det att lira så e det endå fel ;o) Hjälp mig in på banan , hur ska jag göra ?
Postad 15 februari 2012 - 19:04
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ok, men får man fler funktioner/ökad funktionalitet osv om jag kör med boxeen istället för det inbyggda i tvn...?
Har du ens sökt på Boxee Box och läst om dess funktioner? Tittat på bilder hur gänsnittet ser ut? Titta på filmklipp på Youtube om BB och jämför mot funktionen smart-tv du har i din tv. Det är bara du och ingen annan som kan avgöra om det är värt att köpa en BB men med tanke på priset på din tv så vad är 1400:- extra
Postad 15 februari 2012 - 19:08
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ååå när jag äntligen börjar få det att lira så e det endå fel ;o) Hjälp mig in på banan , hur ska jag göra ?
Hur du ställer in ditt OS för att dela ut mappar har jag ingen aning om för antar att du kör med Win7. Här har du två trådar som kan vara till hjälp för dig http://forums.boxee....ead.php?t=41948http://forums.boxee....ead.php?t=22107Men rådet jag ger till personer som inte förstår sig på nätverk. KÖP EN EXTERN USB DISK  I slutändan är det absolut bästa sättet att säkerställa bra hastighet vid streamning av filer
Postad 15 februari 2012 - 22:13
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Har aldrig spelat upp en film med HD-ljud så jag vet inte ens vad dropouts är för något!! Vad händer och vad är symptomen med dropouts?
Det där är det felet som kanske omnämns mest i JIRA och på boxee forumet. Boxee klarar helt enkelt inte att hantera DTS-HDMA ljud (vilket jag tycker är ett överskattat ljudformat visserligen). Främst Amerikanerna verkar helt vannsinniga då kartongen utlovar stöd för detta ljudformat. Vad är då problemet? Jo ljudformatet stöds, men man får drop-outs, alltså ljudet försvinner i några sekunder och kommer sedan tillbaka. Inget att bry sig om kan man kanske tycka...men det kan faktiskt vara grymt irriterande. Händer väl typ 0-30 gånger på en film och oftast slumpmässigt. Detta problem har funnits med från början och boxee har jobbat mycket på det och lovat att det är fixat säkert 10gånger i olika uppdateringar utan att lyckas. Nu är felet lokaliserat och kräver en ny SDK från Intel som kräver en ny certifiering som tar några månader. Den informationen kom i november och då trodde man på en release i feb-mars Läs hela historien här: http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7914Som ni ser så drabbas även vanligt DTS ljud, men inte lika mycket. Jag får ungefär 2-3 ljudproblem i en film, men det är oftast så korta så det inte märks (just problemet med vanlig DTS är nytt och kom runt 1.2.1) P.S. För övrigt så rekommenderar jag att använda deras JIRA för att posta problem. Skriver man bara saker här så blir det knappast bättre. Det går även att söka på kända problem. jira.boxee.tv Snabb och kort fråga...
Tacksam för hjälpen 
Edit: Dessutom undrar jag varför det verar vara så besvärligt att starta en film, en iso? Hackar liksom till en 2-3 gånger innan den drar igång liksom... Någon med liknande?
Det där inte medvetet utan en bugg och det hänger nog egentligen inte ihop med uppdateringen utan verkar mest bara otur. Det händer sällan för mig och om det skulle ske så är det bara att "spola" fram/bak en gång så lagar det sig.
Postad 15 februari 2012 - 22:19
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
D-link har ett program som heter Share Port som gör så att man hittar disken som är kopplad till routern .
Var säker på att Boxee skulle kunna kommunicera med routern eftersom båda är från D-Link . Då låter det som om man får investera i en NAS ,
Shareport är någon egenpåhittad specialare som bara fungerar om du installerar en speciell shareport klient på datorerna (som bara finns till windows och mac). Om jag inte minns fel så är det väl även så att man låser hårddisken till en shareportklient i taget. Nej du kan nog inte räkna med att utnyttja den lösningen. Shareport känns som ett examensarbete på D-link som de släppt för skojs skull  KOpplar du din USB-disk till Boxee och delar ut den på nätet så blir det nog mer likt en NAS än 855-varianten. Sorry klumpigt formulerat , datorerna i nätverket hittar hårdisken
En extern disk går att ha . Men hur får jag Boxee att hitta den ?
Saxat från manualen USB Connect a USB 1.1 or 2.0 flash drive to configure the wireless settings using WCN
Det det har inget med att koppla in en hårddisk för att dela ut filer att göra. WCN är ett sätt att skapa ett litet installationsscript på en USB-sticka så att du kan snabbt kan konfigurera upp nätverksinställningar (WPA lösenord m.m.) på flera datorer.
Redigerat av e3henri, 15 februari 2012 - 22:22.
Postad 16 februari 2012 - 16:45
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nær man laddar hem undertexter genom Boxee så sparas de intern på Boxee-box antar jag, hur kan jag ta bort dessa efter att jag har sett filmen?
Postad 16 februari 2012 - 16:57
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nær man laddar hem undertexter genom Boxee så sparas de intern på Boxee-box antar jag, hur kan jag ta bort dessa efter att jag har sett filmen?
Ingen aning men en vild gissning är att vid nästa scanning och filmen inte hittas tas filen bort. Men det stämmer inte om man inte scannar sitt bibliotek utan letar reda på filmerna manuellt. Ärligt ett "bekymmer" som är av underordnad betydelse för jag tror inte att dom filerna tar upp någon större plats. Och en till vild gissning är att skulle det bli fullt så är först fil in,först fil ut
Postad 16 februari 2012 - 17:01
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Ser inte heller någon poäng att plocka bort dem. Antingen tar du bort källan och skannar om, eller clear media information from the library i inställningar.
Postad 16 februari 2012 - 18:05
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Håller med er men var mest bara nyfiken
Postad 17 februari 2012 - 09:33
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Skulle vara intressant att veta om/hur man kan "spara" subs nedladdade av boxee och t ex konvertera frame rate om det skulle behövas eller bara lägga filen i samma mapp som filmen i händelse av nya mystiska subtitlebuggar...
Ingen stor sak, men lite manuella options är aldrig fel.
Postad 17 februari 2012 - 10:38
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Dagen då roothack kommer...
Postad 17 februari 2012 - 10:56
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Så är det säkert ja.
Vore egentligen ganska fiffigt om boxee-nedladdade subtitles kunde sparas direkt i filmens mapp, med samma namn...
Postad 17 februari 2012 - 12:02
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Så är det säkert ja.
Vore egentligen ganska fiffigt om boxee-nedladdade subtitles kunde sparas direkt i filmens mapp, med samma namn... 
Skulle säkert vara en bra funktion men med tanke på att BB riktar in sig på en marknad och kunder som tittar på online material får vi se i stjärnorna efter det. Finns några program som gör exakt det du är ute efter men dom använder samma källa som BB gör för att hämta undertexter. Ett program där man kan själv ställa in källan varifrån den ska ladda ner undertexterna skulle vara ett önskemål.
Postad 17 februari 2012 - 14:41
mukitelan
-
mukitelan
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej,
En undring: Jag har min Boxee Box för att strömma videofiler från datorn och min NAS (läs Time Capsule). Från datorn är det i stort sett aldrig några problem att starta upp en fil, men från NASen är det ofta att meddelandet "File not accessible" (eller liknande) kommer upp. Det jag gör då är att starta om min Boxee Box och det funkar igen. Är det någon som vet vad orsaken kan vara?
Jag får också en känsla av att NASen går ner i viloläge ibland - det jag behöver göra då är att gå in på min mac och klicka upp filsystemet till NASen för att få igång den. Kan vara en källa tillovanstående...
Tack på förhand!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|