![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 17 februari 2012 - 15:45
Postad 17 februari 2012 - 20:31
Är det någon som haft samma problem och hur löser man det?
Postad 17 februari 2012 - 20:41
Jag försökte nyss, för första gången, att använda mig av funktionen Watch Later på några dokumentärfilmer hos SVT.
Av någon anledning så valde den i princip alla program som fanns tillgängliga där, tror det blev över 900 st.
Går det inte att använda den funktionen på internet-tv utan bara på lokala filer eller är det en bugg som är känd?
Postad 17 februari 2012 - 21:17
Jag har själv en Samsung smart TV (C-serien) och jag tycker det är som natt och dag.Fundering från en hyfsat novis!
Har Samsungs 55" (D8005) med smart-tv funktionen.
Är det ändå motiverat att köpa Boxee boxen? Vad mer får jag isåfall ut genom än att köra filmer & dyl genom Samsungs egna Smart TV-lösning.
Är ej helt insatt i detta & därför tacksam för ev. vägledning & svar som ev. kan motivera ett köp!
//J
På samsungen bläddrar du mest runt bland en lista filmnamn där många av mina filer inte startar överhuvudtaget.
Vill man ha automatiska omslag och filminformation (handling, skådespelare, trailer) och ett gränssnitt där man kan sortera på olika kategorier så är boxee klart bättre.
Sedan tycker jag det är lättare att slippa låta TVn stå för ljuddelen då audio-return på HDMI till förstärkare aldrig fungerat som jag förväntat mig.
Dessutom är du väl begränsad till DLNA
Jag har både Samsung smart-TV och playstation 3. Köpte en boxee ändå - den är mycket bättre på att få ordning och redan på ett mediabibliotek.Ok, men får man fler funktioner/ökad funktionalitet osv om jag kör med boxeen istället för det inbyggda i tvn...?
Postad 17 februari 2012 - 21:21
Det problemet hade jag på version 1.1 när jag hade min filer på en PC, men då räckte det att vänta 1-2 minuter efter uppstart (behövde inte starta om) så fungerade det. Bara att prova igen några gånger eller vänta. Från 1.2 så kopplade boxee upp mina samba-shares direkt utan nån fördröjning. Nu har jag bytt till en NAS och det går fortfarande problemfritt. Just nätverksdelen har fungerat väldigt stabilt för mig, men det finns många som har problem.Hej,
En undring: Jag har min Boxee Box för att strömma videofiler från datorn och min NAS (läs Time Capsule). Från datorn är det i stort sett aldrig några problem att starta upp en fil, men från NASen är det ofta att meddelandet "File not accessible" (eller liknande) kommer upp. Det jag gör då är att starta om min Boxee Box och det funkar igen. Är det någon som vet vad orsaken kan vara?
Jag får också en känsla av att NASen går ner i viloläge ibland - det jag behöver göra då är att gå in på min mac och klicka upp filsystemet till NASen för att få igång den. Kan vara en källa tillovanstående...
Tack på förhand!
Postad 17 februari 2012 - 22:05
Sedan uppdatering så har jag ej fått det att funka.
Postad 17 februari 2012 - 22:07
Nån mer än mej som inte kan ta ner texter direkt till boxen längre?
Sedan uppdatering så har jag ej fått det att funka.
Har sökfuntionen slutat att fungera?
Dom två senaste betorn löste det problemet.
Läs http://forums.boxee....ead.php?t=53730
Postad 17 februari 2012 - 22:08
Hadde inga problem innan uppdateringen.
Några tips?
Efter några omstarter av boxen så funkar ljudet på fler filmer men inte alla.
Redigerat av mikem, 18 februari 2012 - 10:06.
Postad 18 februari 2012 - 02:42
En engelsk rescensent menade att det är enklare att dra i spaken på en enarmad bandit med en nallebjörns tass än att placera pekaren rätt på en Boxee.
Man får vad man betalar för lyder den heliga regeln.
Redigerat av PaceEpson, 18 februari 2012 - 02:42.
Postad 18 februari 2012 - 05:34
Det var ett riktigt intressant inlägg. Gick du någonsin ur grundskolan?Tackar alla för info om Boxee här men hade tur som kom på bättre tankar då Iomega TV slår Boxee med hästlängder eftersom den till skillnad mot Boxee är en färdig produkt med en browser där man kan styra pekaren lätt.
En engelsk rescensent menade att det är enklare att dra i spaken på en enarmad bandit med en nallebjörns tass än att placera pekaren rätt på en Boxee.
Man får vad man betalar för lyder den heliga regeln.
Postad 18 februari 2012 - 09:20
O vad är det du betalar för....., att kunna styra pekaren "pekaren" lätt.....?Man får vad man betalar för lyder den heliga regeln.

Postad 18 februari 2012 - 10:55
Har sökfuntionen slutat att fungera?
Dom två senaste betorn löste det problemet.
Läs http://forums.boxee....ead.php?t=53730
laddar ner nu och skall prova ikväll.
tack för svaret.
Postad 18 februari 2012 - 11:40
Det var ett riktigt intressant inlägg. Gick du någonsin ur grundskolan?
Enligt PaceEpson är han miljonär och ekonomiskt oberoende

Intressant att två produkt slår den ena med hästlängder när dom har SAMMA mjukvara

Grabbar PaceEpson har något allvarligt fel och är inte här för att hjälpa eller utbyta erfarenheter.
Han är bara här för att skapa osämja så ignorera eller anmäl varje inlägg.
Postad 18 februari 2012 - 12:43
Ja och inte bara samma mjukvara, det är så när som identisk hårdvara också. Är IR-fjärren enda argumentet kan man lika gärna köpa någon bättre från 3dje-parts tillverkare. Undrar för övrigt varför det finns så många annonser på Iomegan... Måste vara en sån där komplott av Regeringen igen.Intressant att två produkt slår den ena med hästlängder när dom har SAMMA mjukvara
Postad 18 februari 2012 - 18:47
Tackar alla för info om Boxee här men hade tur som kom på bättre tankar då Iomega TV slår Boxee med hästlängder eftersom den till skillnad mot Boxee är en färdig produkt med en browser där man kan styra pekaren lätt...
Hahahaha, och jag som alltid undrat vem som hllre skulle välja Iomegan med bl.a en sunkig IR-fjärr före en Boxee Box. Nu fick jag helt plötsligt svaret

Tack PaceEpson du gjorde just min dag....hahahahaha.
Postad 18 februari 2012 - 22:19
Hahahaha, och jag som alltid undrat vem som hllre skulle välja Iomegan med bl.a en sunkig IR-fjärr före en Boxee Box. Nu fick jag helt plötsligt svaret
.
Tack PaceEpson du gjorde just min dag....hahahahaha.
Hur lyckas du surfa med din Boxee eller är den bara en lagringsenhet för dig?
Eftersom jag anser att den ska vara lätt att surfa med så är Iomega grymt bättre. Engelska rescensioner är ju alltid bäst eftersom de vet mer och vågar ha lite åsikter.
Ser att jag ska ha hotat folk så jag undrar om en moderator kan precisera det eftersom jag inte gjort det. Det faller under förtal nämligen. En förklaring tack!
Däremot har jag fått hot via pm.
Postad 18 februari 2012 - 22:26
Väljer man en sån här pryl för att surfa är Iomega med sin laptop-liknande touch pad överlägsen. Ska man inte surfa med den så kan en Boxee duga. Varför blir alla så upprörda när någon presenterar en annan åsikt?
För MIG är Iomega bättre än Boxee som inte är en färdig produkt till skillnad från Iomega.
Postad 18 februari 2012 - 22:28
Vad gäller IR eller inte så spelar det ingen roll om man nu inte är en tjej som vill gömma prylen för vi män vill ju se prylarna framme eftersom vi älskar det. Dessutom är i alla fall mitt hem inte så belamrat med saker så att signalen inte når den. Ska mycket till i ett modernt hem för att den ska krångla.
Väljer man en sån här pryl för att surfa är Iomega med sin laptop-liknande touch pad överlägsen. Ska man inte surfa med den så kan en Boxee duga. Varför blir alla så upprörda när någon presenterar en annan åsikt?
För MIG är Iomega bättre än Boxee som inte är en färdig produkt till skillnad från Iomega.
Vad bra att du gillar Iomega och har hittat något som passar dig.
Då kan du starta en tråd om den och hjälpa andra medlemmar som har funderingar om den.
Postad 18 februari 2012 - 22:30
Om det primära användningsområdet är att surfa är det nog inte en mediaspelare man letar efter så du har nog missuppfattat nånting här......Vad gäller IR eller inte så spelar det ingen roll om man nu inte är en tjej som vill gömma prylen för vi män vill ju se prylarna framme eftersom vi älskar det. Dessutom är i alla fall mitt hem inte så belamrat med saker så att signalen inte når den. Ska mycket till i ett modernt hem för att den ska krångla.
Postad 18 februari 2012 - 22:32
Vad bra att du gillar Iomega och har hittat något som passar dig.
Då kan du starta en tråd om den och hjälpa andra medlemmar som har funderingar om den.
Det var du som skickade otrevliga pm men jag ser inte att de varnar för dig. Varför är du så aggressiv och känner dig så hotad om någon anser något annat än det du gör?
Finns redan en tråd sen gammalt om Iomega. Där diskuterar folk istället för att hota och snacka skit bara för att någon tycker annorlunda.
Om det primära användningsområdet är att surfa är det nog inte en mediaspelare man letar efter så du har nog missuppfattat nånting här......
Verkligen inte!
Smidigare med en sån för att se på tv än med en laptop. Många upplever dessutom att dessa mediespelare ger en stabilare bild än en laptop gör.
Redigerat av PaceEpson, 18 februari 2012 - 22:33.
Postad 18 februari 2012 - 22:33
Det var du som skickade otrevliga pm men jag ser inte att du varnar för dig. Varför är du så aggressiv och känner dig så hotad om någon anser något annat än det du gör?
Finns redan en tråd sen gammalt om Iomega. Där diskuterar folk istället för att hota och snacka skit bara för att någon tycker annorlunda.
Jag har inte skickat otrevliga PM till dig utan bara ställt en fråga som du aldrig svarade på.
Som sagt jag är glad för din skull att du hittat en mediaspelare som uppfyller dina behov.
Följ mitt råd att starta en tråd där du delger andra dina erfarenheter om Iomega.
Postad 18 februari 2012 - 22:35
Jag har inte skickat otrevliga PM till dig utan bara ställt en fråga som du aldrig svarade på.
Som sagt jag är glad för din skull att du hittat en mediaspelare som uppfyller dina behov.
Följ mitt råd att starta en tråd där du delger andra dina erfarenheter om Iomega.
Haha du glömmer att jag har dina pm. Du trodde jag var en annan person. Minns du nu?
Postad 18 februari 2012 - 22:36
Haha du glömmer att jag har dina pm. Du trodde jag var en annan person. Minns du nu?
Jag har inte glömt något utan det var just frågan och jag tror inget längre utan vet..
Ha det gott nu med din nya mediaspelare.
Postad 18 februari 2012 - 22:41
Varför är det då så viktigt för dig med en liten touchpad på fjärrkontrollen? Om jag minns rätt från Iomega-tråden så vill personen som startade tråden sälja sin Iomegabox o istället behålla sin Boxee. Tycker du inte det är lite konstigt om Iomegan nu är så fantastisk?Det var du som skickade otrevliga pm men jag ser inte att de varnar för dig. Varför är du så aggressiv och känner dig så hotad om någon anser något annat än det du gör?
Verkligen inte!
Smidigare med en sån för att se på tv än med en laptop. Många upplever dessutom att dessa mediespelare ger en stabilare bild än en laptop gör.
Postad 18 februari 2012 - 22:43
Varför är det då så viktigt för dig med en liten touchpad på fjärrkontrollen? Om jag minns rätt från Iomega-tråden så vill personen som startade tråden sälja sin Iomegabox o istället behålla sin Boxee. Tycker du inte det är lite konstigt om Iomegan nu är så fantastisk?
Nej inte om personen inte surfar så mycket. Jag bryr mig bara om den engelska rescension som hyllade Iomega för de är mer open minded där. Inte klokt om man inte kan placera pekaren som man vill och det liknas med svårigheten att dra i en enarmad bandit med en nallebjörns tass. Tålamod som en ängel krävs.
Oj va farligt det där var
Står du för vad du gjort som en man eller?
Redigerat av PaceEpson, 18 februari 2012 - 22:45.
Postad 18 februari 2012 - 22:44
Tydligen missade du att köpa Iomegan........Jag köpte samtliga på marknaden för ett eget test.

Postad 18 februari 2012 - 22:49
Tydligen missade du att köpa Iomegan........
Eh nej, nu får du nog sluta vara passiv aggressiv och tala ur skägget. Ja jag råkar vara rik som ett troll.
En som inte surfade fick min Boxee och den duger sa han även om den låser sig och strular lite samt får uppdateringar stup i kvarten.
Redigerat av PaceEpson, 18 februari 2012 - 22:46.
Postad 18 februari 2012 - 22:52
Jag tycker nästan lite synd om dig om du bygger hela ditt resonemang på en enda recension, verkar inte speciellt open minden från din sida......Nej inte om personen inte surfar så mycket. Jag bryr mig bara om den engelska rescension som hyllade Iomega för de är mer open minded där. Inte klokt om man inte kan placera pekaren som man vill och det liknas med svårigheten att dra i en enarmad bandit med en nallebjörns tass. Tålamod som en ängel krävs.

Du vet att det är samma mjuk o hårdvara i Iomegan förutom att Iomegan ligger nåt år efter i utvecklingenEh nej, nu får du nog sluta vara passiv aggressiv och tala ur skägget. Ja jag råkar vara rik som ett troll.
En som inte surfade fick min Boxee och den duger sa han även om den låser sig och strular lite samt får uppdateringar stup i kvarten.
Redigerat av Pinnen, 18 februari 2012 - 22:51.
Postad 18 februari 2012 - 22:52
Nej, nu ska jag bosätta mig utomlands ett par månader så jag säger hej och tack för negativa människor är det värsta jag vet. Tråkigt liv och kallt som fan blir man lätt sån i detta land. Ciao ciao alla homos, eh jag menar homies.
Shoo bre a la playa!!!
Postad 18 februari 2012 - 22:57
Lille vän, du har inte ens sett Iomegan i verklighetenJa och det funkar klockrent. Jag tycker oftast gammal teknik är mer att lita på så jag älskar den.
Nej, nu ska jag bosätta mig utomlands ett par månader så jag säger hej och tack för negativa människor är det värsta jag vet. Tråkigt liv och kallt som fan blir man lätt sån i detta land. Ciao ciao alla homos, eh jag menar homies.
Shoo bre a la playa!!!

Postad 18 februari 2012 - 23:01
Lille vän, du har inte ens sett Iomegan i verkligheten
Framgår ju ganska tydligt i ditt eget inlägg i Iomega-tråden.....
Försökte göra en räddning genom att posta några inlägg i tråden men ack så fel det blev

Postad 19 februari 2012 - 10:29
Det var inga större problem att starta om den, men väldigt irriterande när man måste leta sig tillbaka till SVTPlay appen, o leta upp programmet och stället man hunnit till i programmet när Boxeen valde att stänga ner.
Alla andra funktioner verkar fungera som de skall, men ett sådant här fel som dyker upp lite för ofta gör att Boxeen blir för besvärlig att använda o man kommer att leta upp ett alternativ.
Postad 19 februari 2012 - 10:57
Pröva browsern eller channels och se om det fungerar bättre.
Postad 20 februari 2012 - 09:08
Edit: Googlade och hittade den

Redigerat av pl400, 20 februari 2012 - 09:29.
Postad 20 februari 2012 - 09:46
Har en WD Elements Desktop 2.0 2 TB.
Den fungerar som sagt utmärkt till 3 olika laptop samt min Popcorn Hour, men Boxee vägrar att ens hitta den.
Någon som kan tipsa om en USB-Disk på 2 TB som fungerar på Boxee?
Postad 20 februari 2012 - 11:37
Hade samma problem med min WD 2tb, löste det med att partitionera om hårddiken i två delar, har funkat klockrent sedan dess.Min Boxee tuffar på bättre nu och har inte krånglat alls utan just problemet med min Hårddisk.
Den fungerar som sagt utmärkt till 3 olika laptop samt min Popcorn Hour, men Boxee vägrar att ens hitta den.
Postad 20 februari 2012 - 12:05
Hade samma problem med min WD 2tb, löste det med att partitionera om hårddiken i två delar, har funkat klockrent sedan dess.
Ok, får väl testa det.
Hur gör man?
Kan man göra det trots att disken är nästan full?
Postad 20 februari 2012 - 12:30
Är det någon som löst problemet med att hämta hem subtitles till sina tv-serier?
Fungerar detta med Betan? Är det någon som provat?
Detta är en funktion som fungerat klanderfritt tills dags datum.....
/C
Postad 20 februari 2012 - 14:09

Problemet är bara att du måste ladda ner den själv.. kika på föregående sida el sidan innan d.. finns länk där
Postad 21 februari 2012 - 11:02
Jag uppdaterade till senaste betan igår och problemen med att ljudet ibland - alldeles för ofta - var distat och på idiothög nivå, tycks vara borta.
Återstår problemet med buffring på hd-mkv som hos mig kommer och går. Ibland försvinner det ett tag för att sedan komma tillbaka. 720p-material fungerar oftast, 1080p fungerar nästan aldrig. Problemet dök upp någon gång i höstas och tycks inte ha med kringutrustning att göra. Jag har en Qnap TS-419P+ som är kopplad via en gigabitswitch (Netgear) direkt till boxeeboxen. Hade en annan switch tidigare som jag misstänkte för problemen men de försvann inte med den nya. Använder naturligtvis nfs, men får ändå buffring en eller ett par gånger i minuten vilket givetvis gör att det inte går att titta på hd-ripparna. Testat att byta nätverkssladdar och testat med en annan boxeebox utan framgång. När det buffrar kan man se (genom att trycka i på fjärrkontrollen) att CPU0 ligger på 100% belastning. De gånger det fungerar ligger belastningen normalt (30-40%). Ingen som haft samma problem och på något sätt lyckats lösa det? Ska testa att lägga hd-materialet på en usb-disk och köra från den. Inte en optimal lösning, men den kanske duger.
Dessutom hittade jag ett nytt problem igår. När jag lade till en episod i en serie med flera säsonger (som ligger säsongsvis i olika mappar) syns den inte under serier. Ett nytt försök där jag försökte applicera identifieringen på hela mappen gjorde att hela säsongen försvann. Sedan tröttnade jag på att testa. Någon som haft samma problem med den senaste mjukvaran? Det här har fungerat tidigare.
Jag har haft Boxeeboxen sedan den lanserades och gillar verkligen konceptet billig mediaspelare som tuggar i sig alla format, har bra stöd för strömmat material och ett lättanvänt gränssnitt inklusive en riktigt bra fjärrkontroll. Tidigare har jag rekommenderat den till andra men jag börjar ärligt talat ledsna totalt på all regression och att de inte förmår fixa gamla välkända buggar. Det liksom inte okej med en enda ny allvarlig bugg när man uppgraderar mjukvaran på en maskin som funnits på marknaden i över ett år.
Postad 21 februari 2012 - 11:07
Postad 21 februari 2012 - 13:14
Tackar för hjälpen, satt som en smäck..........Undertexterna är tillbaka.......VamosGomorron, ja den kom ut redan i januari.. har dessutom kommit ännu en uppdatering efter den!!
Problemet är bara att du måste ladda ner den själv.. kika på föregående sida el sidan innan d.. finns länk där
Postad 21 februari 2012 - 13:25
Dock hittade jag något intressant. Någon i tråden hade gått tillbaka till smb och på så vis blivit av med problemen med buffring. Jag testar och återkommer. Att det skulle vara problem med nätverket - något de ofta skyller på - verkar inte sannolikt. Jag har gigabitnät mellan nasen och switchen och därefter 100 Mb (Boxeen klarar ju inte mer) direkt till Boxeen. Bägge sladdarna är korta Cat6 och jag har testat att byta både nätverkssladdar och switch. Återstår egentligen bara nasen och Boxeen och med tanke på historik är det väl inte en djärv gissning att det är en grön lysande logga på maskinen som gör fel.
Postad 21 februari 2012 - 13:53
Min Boxee tuffar på bättre nu och har inte krånglat alls utan just problemet med min Hårddisk.
Använder en LaCie 2 TB hårddisk, funkar felfritt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=435567
Postad 21 februari 2012 - 17:03
Testat. Körde en rippad blu-ray och slog direkt i taket med CPU0 100% och buffring var tjugonde eller trettionde sekund. Monterade bort partitionen, monterade den igen med smb och körde filmen igen. Ingen buffring, CPU0 mellan 30 och 65%.Dock hittade jag något intressant. Någon i tråden hade gått tillbaka till smb och på så vis blivit av med problemen med buffring. Jag testar och återkommer.
Det är verkligen helt otroligt vad Boxeen är buggig! När kom nfs-stödet? I somras? Men det typ funkar inte än, i alla fall inte med en lite högre bitrate, som maskinen ju är gjord för. Och det finns vad jag hittat inte någon officiell information om att det inte funkar. En varning när man väljer nfs hade kanske varit på sin plats : "Välj inte det här, det är skitbuggigt". Men det är klart, då hade de väl fått varna överallt i gränssnittet.
På tal om buggar, när jag använde smb istället för nfs påstod Boxeen att åtminstone en av filerna som nyss fungerade (ja, förutom buffring alltså) var korrupt. Och många av filerna som tidigare identifierades (korrekt namngivna filer i korrekt namngivna bibliotek och med nfo-information som pekar på imdb) kunde den inte längre identifiera. Buggar, buggar, buggar.
Köp inte Boxee box om du inte roas av en jämn ström av buggar, nya och gamla, som du själv får jobba för att komma runt!
Postad 21 februari 2012 - 17:08
Använder en LaCie 2 TB hårddisk, funkar felfritt:
https://www.prisjakt...kt.php?p=435567
TAck, beställde en sådan igår

Postad 21 februari 2012 - 17:33
Testat. Körde en rippad blu-ray och slog direkt i taket med CPU0 100% och buffring var tjugonde eller trettionde sekund. Monterade bort partitionen, monterade den igen med smb och körde filmen igen. Ingen buffring, CPU0 mellan 30 och 65%.
Det är verkligen helt otroligt vad Boxeen är buggig! När kom nfs-stödet? I somras? Men det typ funkar inte än, i alla fall inte med en lite högre bitrate, som maskinen ju är gjord för. Och det finns vad jag hittat inte någon officiell information om att det inte funkar. En varning när man väljer nfs hade kanske varit på sin plats : "Välj inte det här, det är skitbuggigt". Men det är klart, då hade de väl fått varna överallt i gränssnittet.
På tal om buggar, när jag använde smb istället för nfs påstod Boxeen att åtminstone en av filerna som nyss fungerade (ja, förutom buffring alltså) var korrupt. Och många av filerna som tidigare identifierades (korrekt namngivna filer i korrekt namngivna bibliotek och med nfo-information som pekar på imdb) kunde den inte längre identifiera. Buggar, buggar, buggar.
Köp inte Boxee box om du inte roas av en jämn ström av buggar, nya och gamla, som du själv får jobba för att komma runt!
Kör med NFS och det buffrar ingenting inte ens på BD.iso (som jag var tvungen att testa för att se hur hd-dropouts lät)
Fake edit: Man kan misstänka att det är FaceEpson´s alter ego

Postad 21 februari 2012 - 18:17
Kör med NFS och det buffrar ingenting inte ens på BD.iso (som jag var tvungen att testa för att se hur hd-dropouts lät)
Fake edit: Man kan misstänka att det är FaceEpson´s alter ego
Min känsla med...

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar