LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 20 June 2018 - 15:52
Postad 20 June 2018 - 15:58
Mig veterligen är det bara Samsung enda tv med hbo app.
Stämmer. Vet inte varför bara Samsung TV. Kanske beror på deras usla User Interface. Telia har HBO men endast 2.0 ljud men bilden är skaplig.
Har nog bestämt mig att det inte blir någon LG Oled fast de är billiga just nu (under 13 000 för 55 tum). Kör vidare med min LCD Samsung KS 7005 ett tag till. Har den kopplad till dator, Shield TV och Xbox One X.
Postad 20 June 2018 - 16:00
Finns det ingen changelog? Annars vet man ju inte om den gör saker bättre eller sämre?
Klicka på "Reference" där man laddar ner.
1. Improvement
1)Fix the buffering issue in BBC iPlayer 4K Dash Live stream
2)Fix wrong channel position in TivuSat
Redigerat av aeqvist87, 20 June 2018 - 16:01.
Postad 21 June 2018 - 07:34
Ingen inbyggd subwoofer i C7... Den variant av B7 som säljs i Sverige har också Dolby Atmos Decoder.
B7 och C7 är identiska förutom ramen och foten. Har en av varje och väl monterad på väggen så går det knappt att se den silvriga ramen på B7 även om jag föredrar C7.
Ramen och foten skiljer ja, men även kontakternas placering. Båda har 4 HDMI men B7 har 2 åt sidan och två bakåtriktade. C7 har 3 åt sidan och en bakåtriktad.
Postad 28 June 2018 - 13:17
https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB
Redigerat av mcmike, 28 June 2018 - 13:17.
Postad 29 June 2018 - 08:07
Tja!
Blev sugen på att testa OLED igen när 65tummaren är nere under 20k. Hur är det med bandingen på 2017 års OLED? Jag har ägt en 2015 och en 2016 och stod inte ut. På båda exemplaren blev det värre och värre också.
Mvh J
Postad 29 June 2018 - 10:41
Så köpte jag en B7 torsdag förra veckan. C more fungerade genom att koppla smarttelefon direkt till HDMI-ingång på TV'n via sladd o adapter. O det är enda sättet att se något via denna o andra streamingtjänster där det inte finns inbyggda appar i TV'n. Casting funkar INTE när man har en iPhone o bara AirPlay att tillgå som inte LG TV'n vill kommunicera med.
Fotboll Sverige-Tyskland sisådär bild, lite pixlad vilket nog berodde på en inställning jag missat i C-more appen där man kan välja bildkvalitet. Mottagning på mobilt bredband därute på landet bra! Suverän bild på Netflix där TV'n har en egen app, även via WiFi från mobilen som "hotspot".
Ingen TV-signal från marknätet vilket inte är så konstigt då jag inte hade någon antenn... ![]()
Postad 29 June 2018 - 11:03
Tja!
Blev sugen på att testa OLED igen när 65tummaren är nere under 20k. Hur är det med bandingen på 2017 års OLED? Jag har ägt en 2015 och en 2016 och stod inte ut. På båda exemplaren blev det värre och värre också.
Mvh J
Samma skit fortfarande tyvärr. Har blivit värre efter ett års användande på B7.
//Lorryquai
Postad 29 June 2018 - 12:03
//Lorryquai
Själv har jag inte sett ens en tillstymmelse till banding på min C7 som ihandlades på BF förra året.
Postad 29 June 2018 - 12:23
//Lorryquai
Det var min erfarenhet av de förra modellerna också. Att det blev värre och värre.
Postad 29 June 2018 - 12:33
Själv har jag inte sett ens en tillstymmelse till banding på min C7 som ihandlades på BF förra året.
Har inte sett någon banding heller på min C7 55". De mindre brukar väl iof vara bättre på den punkten. Nu är ju min bara 1,5 månad så det kanske hinner komma/upptäckas
Jag har ändå letat efter banding...
Postad 29 June 2018 - 13:29
Banding syns olika väl vid olika inställningar har jag för mig. Men framförallt, när man väl sett det kan man inte o-se det - förmodligen därför det upplevs som att det blir mer och mer över tid. Jag vet inte om jag tycker att det blir mer banding, bara att man ser det oftare. Vad man tittar på spelar ju förstås in en del, men sen kan jag tycka att även om man ser det ett par sekunder utslaget på en kväll, så är inte det hela världen. Man får väga fördelar mot nackdelar.
Postad 29 June 2018 - 13:29
. O det är enda sättet att se något via denna o andra streamingtjänster där det inte finns inbyggda appar i TV'n.
Vilka appar saknar du?
Nu är ju min bara 1,5 månad så det kanske hinner komma/upptäckas
Min har med tiden fått lite mindre banding, svårare att upptäck med de berömda scenerna. Tur man ser annat emellanåt ![]()
Postad 29 June 2018 - 19:15
Idag gick äntligen min reklamation igenom av skit Samsungen jag köpte för 2 år sedan. Jag behöver nu ny TV då jag inte har någon alls i vardagsrummet för tillfället. Är inte heller så insatt men vad jag har förstått så är inte de nya 8-modellerna jätte mycket vassare än dagens 7 modeller?
Jag kan köpa en 65" C7 utan att gråta mig till sömns vid black friday får jag hoppas? haha ![]()
Postad 30 June 2018 - 22:52
2018 modellerna verkar vara bättre på detta. Rescensenter säger sig ha bättre uniformitet genomgående.Tja!
Mvh J
Postad 01 July 2018 - 08:50
Beror på vilken man frågar då, angående bandingen
Jag kan köpa en 65" C7 utan att gråta mig till sömns vid black friday får jag hoppas? haha
Personligen tror jag att du får köpa en C8 istället ![]()
Postad 01 July 2018 - 09:26
Nu har äntligen sambon gett klartecken till ny tv och jag är sjukt sugen på 55b7v som på centimetern passar in på väggen.
Jag sitter på en 7-8 år gammal samsung, så lyftet blir nog hyfsat
Men jag funderar ändå på några saker som jag hoppas nån har svar på:
* Hur är bilden på vanlig SD-tv? Gråter man blod av att titta på det?
* Jag gillar fotboll och ser oftast via cmore på apple-tv. Då är det hd. Kollade dock i affären och tyckte det var rent ut sagt kass bild på fotbollen som visades. Men kan ju varit annan källa än min. Ni som kör som jag, är bilden ok för sport?
* Jag har ett relativt ljust vardagsrum, klarar tv:n av att visa en bra bild ändå?
* Jag har en del film liggande på min nas. Förutom semestervideos en hel del barnfilmer som jag rippat från skiva. Då har jag också en separat .srt-fil för de filmerna som är på engelska. De visar jag idag via dlna och då följer textningen med. Funkar detta på LG:n också?
* Sonen spelar en del PS4, antar att det funkar bra på denna?
Mycket frågor, men man vill ju vara säker ![]()
Tack på förhand!
Postad 01 July 2018 - 21:11
Nu har äntligen sambon gett klartecken till ny tv och jag är sjukt sugen på 55b7v som på centimetern passar in på väggen.
* Jag gillar fotboll och ser oftast via cmore på apple-tv. Då är det hd. Kollade dock i affären och tyckte det var rent ut sagt kass bild på fotbollen som visades. Men kan ju varit annan källa än min. Ni som kör som jag, är bilden ok för sport?
* Jag har ett relativt ljust vardagsrum, klarar tv:n av att visa en bra bild ändå?
* Jag har en del film liggande på min nas. Förutom semestervideos en hel del barnfilmer som jag rippat från skiva. Då har jag också en separat .srt-fil för de filmerna som är på engelska. De visar jag idag via dlna och då följer textningen med. Funkar detta på LG:n också?
Mycket frågor, men man vill ju vara säker
Tack på förhand!
Mycket beror hur kräsen man är när man kollar, men jag har ägt en C765" i ett par månader nu och kan svara efter hur jag upplever den.
- Har inte kollat mycket på sd, men det jag sett ser rätt ok ut.
- Kollar för fullt på Fotbollsvm nu och kör htpc och Cmore som streamas, enligt mig så ser det väldigt bra ut.
- Inga problem att kolla i ljust rum, bara öka oled ljusstyrka om du tycker det blir för mörk.
- Plex finns som app och där fungerar nog srt, inte helt säker dock. Finns även LG Foto och Filmer, men där tror jag inte srt stöds.
- Har inte spelat förutom att testa stream genom HTPC, men det kanske någon annan kan svara på- Tänk på att det kan bli inbränningar vid för statiskt inehåll.
För övrigt är jag väldigt nöjd med mitt köp, ingen banding eller liknande. Har inte kalibrerat min tv, men ändrat inställningar efter läst på en del. Bilden som blir när man har bra material är fantastisk, även netflix fungerar mer än bra oftast.
Har dock problem att få 4k uhd med HDR och text att fungera bra att spela upp, Plex hackar mycket, Film och video hackar en del filmer (och ingen text) HTPC har jag inte fått till med 4k och HDR tyvärr.
Även om det inte gav svar på alla dina frågor så hoppas jag det hjälpte till lite iaf.
Postad 01 July 2018 - 22:15
Har dock problem att få 4k uhd med HDR och text att fungera bra att spela upp, Plex hackar mycket, Film och video hackar en del filmer (och ingen text) HTPC har jag inte fått till med 4k och HDR tyvärr.
Även om det inte gav svar på alla dina frågor så hoppas jag det hjälpte till lite iaf.
För 4k hdr, kör med xplay som app för plex. Där fungerar 4k hdr perfa.
Postad 01 July 2018 - 22:19
Tack på förhand!
Jag gick från 55" budget-LCD till 65" C7 och var ganska orolig över SD-material för slötittande på digitalbox men blev faktiskt positivt överraskad. Helt okej bild faktiskt även om man blivit sjukt bortskämd på 4K HDR-material.
Har kollat en del på VM nu på svenska "HD"-kanaler och ibland norska ikke-HD och har inte mycket att klaga över faktiskt, mer än att källan varit dålig stundtals vilket TV:n inte kan få skulden för (problem med foks, blinkande bild bl.a.).
Ljus är inget större problem för TV:n. Det som kan störa är direkta reflektioner från fönster med fullt solljus. Se till att undvika det. Hellre bättre kontrast och helt svart svart än ljusare bild, alla dagar.
Jag streamar en del lokalt via Plex men har sällan text, de få gånger det har behövts så har det funkat.
Angående spel så är det bra att som sagt vara medveten om något större risk för inbränning. Kanske inte spela samma spel över 4 timmar i streck utan paus (och spela upp annat material utan statisk text) och ha de olika hjälpmedlen igång (screen shift och pixel refresh).
Angående HDR via PC så har jag haft stora problem, tills nu i helgen när jag fick senaste Windows Update. Nu kan jag koppla laptop via HDMI och välja HDR på C7:an utan att det ser mörkt och trist ut. Äntligen HDR via PC!
Har haft den sen december och har inga inbränningar och minimalt med banding (syns väldigt sällan).
Allt i allt en fantastisk TV och 55-tummaren är minst lika bra, bara mindre!
Redigerat av p1er, 01 July 2018 - 22:22.
Postad 02 July 2018 - 07:03
För 4k hdr, kör med xplay som app för plex. Där fungerar 4k hdr perfa.
Tack för tipset, fungerade betydligt bättre. Märkligt att Plex själva inte kan få till det!
Postad 02 July 2018 - 09:33
Vilka appar saknar du?
Min har med tiden fått lite mindre banding, svårare att upptäck med de berömda scenerna. Tur man ser annat emellanåt
Egentligen bara HBO Nordic. C more finns inte heller som app, men den tjänsten använder jag bara tillfälligt.
Postad 02 July 2018 - 23:04
Tack på förhand!
-Förvånandsvärt bra bild på SD. var betydligt värre när jag gick från 42 tums HD ready plasma till 46 tums fullHD LCD. Går faktiskt att se
-Tycker både fotboll och hockey ser riktigt bra ut - men beror nog mycket på källa också.
-Inga problem, men har du fönster bakom TVn så reflekterar det en hel del (vilket alla TV gör)
-PS4 är kalas (tyvärr har jag kopplat till min andra TV just nu, men var tvungen att prova på OLEDen också)
Det enda jag har haft lite problem med är rörelsehanteringen och OLED strobeeffekten - som även påverkar när man spelar - men då är jag extremt känslig just för motion
Postad 02 July 2018 - 23:08
Idag gick äntligen min reklamation igenom av skit Samsungen jag köpte för 2 år sedan. Jag behöver nu ny TV då jag inte har någon alls i vardagsrummet för tillfället. Är inte heller så insatt men vad jag har förstått så är inte de nya 8-modellerna jätte mycket vassare än dagens 7 modeller?
Jag kan köpa en 65" C7 utan att gråta mig till sömns vid black friday får jag hoppas? haha
8orna är nog knappt märkbart bättre, men kostar dubbelt så mycket just nu = inte värt det.
Däremot så blir ju B8 någon form av budget TV, med samma prestanda som 2017, men ett lägre pris än C-serien - gissar att B8 kommer reas ut rätt hårt till BF och jul, men det är ju gööörlångt kvar (av erfarenhet av att själv väntat 6 mån innan jag slog till på en C7a)
Postad 03 July 2018 - 19:06
Även 65"C7 nu för under 20tkr
https://www.netonnet..._prisjamforelse Jag kan
Är det nu man ska slå till kanske??
Postad 03 July 2018 - 19:25
Är det nu man ska slå till kanske??
Om du blir klubbhylla medlem, så har du öppet köp i hela 3 månader😊 Jag tror personligen inte dessa blir så mycket billigare dock.!
Redigerat av mcmike, 03 July 2018 - 19:26.
Postad 03 July 2018 - 20:02
Om du blir klubbhylla medlem, så har du öppet köp i hela 3 månader Jag tror personligen inte dessa blir så mycket billigare dock.!
Frågan är om C8 är så mycket bättre att det är värt att vänta till black friday, den har ju gått ner 10 tkr redan.
Postad 03 July 2018 - 20:03
Undrar om butikerna inte köpt in lite för stora lager inför fotbolls-vm, så man kan ju hoppas på nån tusenlapp till billigare.. ![]()
Postad 03 July 2018 - 20:06
Frågan är om C8 är så mycket bättre att det är värt att vänta till black friday, den har ju gått ner 10 tkr redan.
https://www.youtube.com/watch?v=s82EBJdIecQ
Postad 03 July 2018 - 22:57
https://www.youtube.com/watch?v=s82EBJdIecQ
Eller om man inte orkar hela Vincents grundliga genomgång så är det enkla svaret Nej, köp en C7a
Postad 06 July 2018 - 06:47
Har inte sett banding på 2 veckors VM tittande och 1000 timmar på SVT TV4
Men ser man MLS på EUROSPORT syns det tydligare, så det måste vara något som skiljer sändningarna åt om det möjligt är kvalitet i sig på kanalerna?
Postad 06 July 2018 - 08:53
Flamebait ![]()
Men ser man MLS på EUROSPORT syns det tydligare, så det måste vara något som skiljer sändningarna åt om det möjligt är kvalitet i sig på kanalerna?
Redigerat av da.king, 06 July 2018 - 08:53.
Postad 06 July 2018 - 09:34

Postad 06 July 2018 - 09:47
(sökt men ej funnit)
Postad 06 July 2018 - 13:46
Man kan gå in i service menyn.vet inte om det påverkar garantin dock.så det är på egen risk.jag använde min gamla galaxy s5 som ir kontroll och ladda ner en app.man bör vara extremt försiktig så man inte ändrar något av misstag.Man bör veta vad man gör innan man testar detta.Finns det nåt sätt att se hur många timmar man haft sin TV igång?
(sökt men ej funnit)
http://www.avsforum....-etc.html?amp=1
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 06 July 2018 - 14:04.
Postad 06 July 2018 - 19:47
Köpte idag en 65" C7 och är väldigt nöjd, dock verkar inte plex appen funka? Den står o tuggar länge tills den ger felmeddelandet "plex is unable to start due to an error" sen får man klicka på reset settings, men det hjälper inte. Man kommer tillbaka till samma fel igen efter en stund.
någon som har en lösning?
edit: räckte med o starta om tvn!
Redigerat av CusmaR, 07 July 2018 - 01:17.
Postad 06 July 2018 - 21:29
Köpte idag en 65" C7 och är väldigt nöjd, dock verkar inte plex appen funka? Den står o tuggar länge tills den ger felmeddelandet "plex is unable to start due to an error" sen får man klicka på reset settings, men det hjälper inte. Man kommer tillbaka till samma fel igen efter en stund.
någon som har en lösning?
Ladda ner Xplay istället då den även fixar 4K HDR.
Postad 07 July 2018 - 01:18
Ladda ner Xplay istället då den även fixar 4K HDR.
aha, ja det får jag testa! plex appwn hoppade även igång efter en omstart av tvn
Postad 08 July 2018 - 18:24
är det vanligt med gul tint på b7/c7 modellerna? har lite på vänstersidan av min som ses i vita scener. Är det nått man får byta för eller är risken att jag får en värre? ![]()
Postad 08 July 2018 - 18:45
är det vanligt med gul tint på b7/c7 modellerna? har lite på vänstersidan av min som ses i vita scener. Är det nått man får byta för eller är risken att jag får en värre?
Det är väl tint och banding som ingår i lotteriet. Vissa paneler är sämre, andra bättre. Öppet köp kan du alltid köra, men om dom byter på garanti är det nog bara LG som vet.
Postad 08 July 2018 - 19:22
Beställt en C7 nu. Kommer nu att titta efter varenda defekt som nämnts i denna tråd era j*vlar!!
Skämt åsido, känns som att priset som är nu är för bra för att inte slå till.
Postad 08 July 2018 - 22:38
Beställt en C7 nu. Kommer nu att titta efter varenda defekt som nämnts i denna tråd era j*vlar!!
Skämt åsido, känns som att priset som är nu är för bra för att inte slå till.
Ja fy fan va jobbigt det är, jag kommer på mig själv att sitta o leta defekter mer än att kolla på det jag ser på... tragiskt egentligen. Mitt öga drog sig till vänster sida av tv'n hela tiden för att försöka se den gula tinten som jag såg på en vit testbild, tror dock inte jag såg den en enda gång som tur var! (även fast jag inbillade mig det ett flertal gånger).
Dock måste jag säga att oavsett så är det ett enormt kliv uppåt från min 65" Samsung JU7505 från 2015. Den hade banding, clouding, dse, osv osv, och den gav jag 16,000kr för, nu gav jag 19990;- för denna och kan faktiskt inte klaga på de få defekter som finns.
peppar peppar ta i trä, må denna hålla längre än min samsung ![]()
Postad 09 July 2018 - 05:58
Postad 09 July 2018 - 15:24
Postad 11 July 2018 - 19:43
Postad 11 July 2018 - 20:02
Eftersom NetonNets 3 mån öppet köp nämnts två gånger i denna tråd så vill jag bara varna att butikspersonalen sa att TV apparater som är använda skall lämnas tillbaka inom ”skälig tid”, som enligt henne var ett par veckor max för den kategorin av produkter. Osäker på vad som står i deras papper, men risken finns att ni måste lägga tid på att bråka med personal/gå via konsumentverket om ni vill lämna tillbaka den precis innan 3 månader.
När jag köpte min så frågade jag personalen o fick till svar 30 dagar på en öppnad TV. 90 dagar gällde oöppnade låda.
Postad 12 July 2018 - 06:57
Fan jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa en 65tum B7 eller C7 eller en Sony XE9305. Oled är väl bättre på det mesta men är så rädd för den där bandingen. Köpte glad i hågen en LG b6 då den skulle vara så mycket bättre med banding men det var den inte. Nu säger recensionerna att B7 och C7 knappt lider av det men ändå handlar de flesta trådar om banding på dessa Oleds
Fick min C7 i tisdags och ser inget av banding. Var också lite tveksam men det är en fröjd för ögat att titta på.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
19 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?