Hade man bara sluppit Jakob Eklund också, så kanske. Sämre skådis får man leta efter...
Haha hade inte kunnat säga det bättre själv! Jag får panik på honom och filmerna hade varit 10 ggr bättre med en bra skådespelare i hans roll.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 November 2012 - 09:59
Haha hade inte kunnat säga det bättre själv! Jag får panik på honom och filmerna hade varit 10 ggr bättre med en bra skådespelare i hans roll. Postad 09 November 2012 - 10:03
Menar att man varit med 16-20 år i nörderiet vad gäller datorer osv, så man har knytit en del kontakter och lärt sig en hel del! Men Brave skivan har jag irl sänd via snigelpost! (förboksbetald och allt, bara att förbokningen skickades direkt Trodde de flesta visste att det ligger lager med färdiga skivor ganska snart efter biorelease på de flesta filmer! företagen ska bara mjölka ut biopubliken först, för att sen mjölka oss hemmebiare! Postad 09 November 2012 - 10:43
Då kan vi fortsätta med att säga att jag börjar nästan skratta så fort jag ser Tornving också då han för mig är komedi och sketche roch jag bara väntar på att han ska säga ngt sjukt.
Ganska snart är att ta i men så fort dom börjar dyka upp på scenen så vet man att ngn i distributörsledet har läckt och att skivorna är klara. Var själv affiliate på den gamla goda tiden :-) Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 November 2012 - 10:43. Postad 09 November 2012 - 15:10
ja men va fan Postad 10 November 2012 - 01:44
Fick min på posten för två veckor sedan. Bitperfekt rippad och konverterad till MKV med TrueHD 7.1 och orörd bild. Sen skickade jag den vidare med snigelpost :-) / j Postad 10 November 2012 - 14:48 Ja, han ger ordet träig en ny innebörd. Kan inte komma på någon svensk skådespelare som är sämre. Postad 10 November 2012 - 17:28
Mikael Nyquist är också bra stel. Jakob har lite charm åtminstone så jag kan förlåta honom
Postad 10 November 2012 - 17:34 Håller med till fullo vad gäller Eklund, men har ni missat Krister Henriksson som Wallander? Då tittar jag hellre på färg som torkar... Postad 10 November 2012 - 18:06
Oj vad jag kommer beklaga mig nu...
Börjar med The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford Väldigt seg och långsam film enligt mig som enbart bärs upp av Brad Pitts och hans råa fakeskratt! Filmen får en 3a av 10 av mig. Idag har det blivit både A clockwerk orange (-71) och The Texas Chainsaw Massacre (-74). Inför den första hade jag höga förväntningar p.g.a. Mycket snack om ultra-våld. När jag märkte att detta enbart inneslöt början av filmen tappade jag intresset med en gång. Bra skådespeleri och intressant handling höll mig kvar så det blir en 5a av 10 från mig. Kan däremot tänka mig att den var väldigt välcensurerad när den kom. Den sistnämnda (Texas...) har mycket att önska för att klassas som skräck/thriller. Var väll sista 10 (läs 5) minutrarna som var något som sånär spännande, men återigen så är det en 40 år gamla film, så det var väll värre då. 3 av 10 Får se om jag vågar slå på någon mer osedd film ikväll eller om jag ska välja något som jag vet är bra! Postad 10 November 2012 - 18:27
Du borde skämmas att ge originalet av TTCM så dåligt betyg. Som du själv skriver så är det en nästan 40 år gammal film därför får du ta det för vad det är. Man säger inte att Psycho är en dålig film för att den är 52 år gammal. Men trots att den är nästan 40 år gammal utklassar den mesta i skräckväg som produceras nu för tiden. Sen föredrar jag personligen remaken före originalet men det är en annan historia. Originalet av TTCM är och förblir är en kultfilm som banade väg för otaligt många andra filmer därefter. Mycket av det i filmen va helt "nytt" på den tiden och därmed "chockade" mycket folk. Bara för att den inte gör det idag gör den inte sämre. Postad 10 November 2012 - 19:19
Varför ska man va snällare mot en film för att den är gammal? Tycker man måste ge betyg för hur bra man anser den är idag inte för hur bra den ansågs när den släpptes. Har ju runnit mycket vatten sedan broarna sedan dess och släppts både bättre och sämre filmer. Ska jag ge Askungen ex 10/10 bara för att den ansågs en enorm bedrift på 50-talet?
Är den verkligt bra och inte bara har chock value så håller sig ju filmerna rätt bra. Ta Alien jag tycker den är lika bra som när jag första gången såg den. Trots att den inte chockar på samma sätt givetvis. Måhända är det nostalgi som spelar in. TTCM såg jag inte förrän något år sedan och då kunde jag ge den 4/10 max. TAOJJBTCRF och ACO får högre betyg här dock. Postad 10 November 2012 - 19:23
Som oqvist skriver så spelar inte åldern skillnad för mig.
Har sett en hel del äldre filmer som jag gillat starkt, tex. Psycho! Biter inte en film på en så ger man den dåligt betyg, trots att den kanske var "The best film ever" förr i tiden... En bra film ska man kunna se en gång till utan problem anser jag! Någon kanske tycker Gone in 60 seconds (den nyare) är värdelös p.g.a. En hel del scentabbar medan nästa gubbe gillar den starkt för bilarna och kan förbise dessa scentabbar. Smaken är som baken, delad Redigerat av MartinAberg, 10 November 2012 - 20:40. Postad 10 November 2012 - 19:54
Ligger och gäspar mig igenom Total Recall och är INTE imponerad... Inte ens bruden med tre tuttar imponerade...
Betyg hittils 4/10 Edit: Filmen var verkligen slöseri med tid. Men det var attans så fett bas-tryck genom hela filmen, rumpskakarna i soffan fick verkligen jobba Redigerat av Unregistereda299ec85, 10 November 2012 - 20:49. Postad 10 November 2012 - 23:15
Jag tycker fortfarande TTCM är ett mästerverk och det är den också. Likaså Psycho och det är ju ett hån mot nyare filmer. Alien har jag aldrig gillat men det hör mer ihop med att det inte är min typ av film överhuvudtaget. Jag menar bara att det är totalt idiotiskt att kapa en film just som ursäkt för att den är så gammal. Redigerat av Unregistered9d653124, 10 November 2012 - 23:16. Postad 10 November 2012 - 23:29
Så blir det när man sätter in en sådan kass skådis som Colin Farrell Paycheck med Ben Affleck. Gammal men ganska ok film. Har dock svårt för mr Affleck men han gör ett ganska bra jobb i denna. Postad 11 November 2012 - 02:36
Neverwas. Riktigt bra fairytale rulle. Höll intresset uppe ända till slutscenen. 8/10
Midnatt på museet 2. 7/10. Barnsligt underhållande helt enkelt. inga direkta förväntningar möjligen den förtjänar en 8/10. Måste ha lite barnasinne i behåll dock. Adele och mumiens hemlighet eller vad nu den svenska titeln blir. 6/10. Luc Besson i registolen så hade hoppats på lite det femte elementet magi men tyvärr är den mycket snyggt gjord men bara allmänt tråkig och går liksom på rutin. Postad 11 November 2012 - 09:31 Men jag kapade den ju inte för att den var gammal, jag kapade den ju för att jag tyckte den var kass! Finns många filmer som är bättre än denna från just 70-talet. Finns många filmer från 50/60/70-talet som är bättre än de flesta andra moderna. Jag känner däremot att om jag inte har någon lust alls att ens försöka kolla på en film igen så är det inget vidare bra betyg för filmen! Så låt folk tycka olika nu Postad 11 November 2012 - 11:16
Fick tummen ur och såg Iron Sky igår, den har samlat damm i hyllan hur länge som helst trots att jag såg fram emot den rejält när den släpptes. Bara själva idén men en nazi-bas på månens baksida ger ju en solid grund att stå på betygsmässigt
Okej, skådespeleriet och framför allt dialogen lämnade en del att önska, och periodvis kändes det lite som att filmen gick på tomgång. För att vara en finsk (!) lågbudget (kanske inte med finska mått mätt, men jämfört med Hollywood-fabriken) var det riktigt snygg CGI, jag vill hävda att jag sett betydligt sämre i amerikanska filmer som säkerligen haft budget som varit både 2 och 5 gånger så stor. Härligt bitsk politisk satir emellanåt, men en del försök till humor föll också lite platt. Betyget blir stabila 7/10. Har man inte en fäbless för tredje riket och sci-fi kan jag tänka mig att man nog gärna sänker betyget ett par snäpp Postad 11 November 2012 - 18:53 Nja, så värdelös tycker jag inte Colin Farrell var. Tyckte dock att det blev på tok för mycket med hans "fru" och filmen var allmänt rörig i miljöerna. Och transportmedlet mellan länderna??? Näh, orginalet är bättre på alla punkter. Postad 11 November 2012 - 19:19
I helgen blev det The Prey och Carnage.
Bra fransk film med bra tempo, klart sevärd 3.5 av 5 ![]() Carnage, visste inte vad som väntade mig, försöker hålla mig så spoilerfri som möjligt så jag visste inte vad den handlade om innan jag såg den, jag fick en 1h20m film med endast en scen utspead i en lägenhet och fyra karaktärer, 2x2 föräldrar som försöker reda ut ett bråk mellan deras söner på 11år, underhållande och väldigt bra skådespel men det fanns ingen spänning eller tempo så den ska nog undvikas av dom som kräver sånt. 3 av 5.
Postad 12 November 2012 - 09:02
Skyfall
Farsdag igår, så jag tog med mig farsan på bio och han fick välja film. Filmen kändes svajig i kvalitén, flera partier som kändes sega och jag satt länge och bara hade ont i röven av de obekväma stolarna*. Vilket brukar vara ett dåligt tecken, då jag kan koppla bort detta om filmen är bra. Det blev mycket fånga skurken, skurken smiter, fånga skurken, skurken smiter. Samt många scener som jag aldrig fattade varför de var med. Samt allt för många scener som krystades fram för att skapa en action-situation som sen kändes ålderdomlig och urvattnad. Betyg: 2+/5 *= Det var salong 1 i Örebro, men jag tycker iofs att de flesta stolarna på bio är obekväma. Problemet ligger i att sätet framför är för nära och man sitter för nära golvet, vilket gör att knäna hamnar i en för skarp vinkel och låren inte får kontakt med sätet. Postad 12 November 2012 - 10:30
Vad har det för betydelse var man fått den ifrån? I helgen såg jag Total Recall och halva Hunger Games. Total Recall var helt ok. Inte alls så dålig som jag trodde den skulle vara. Bättre än smörjan med Arnold iaf. Den får 3 av 5 Hunger Games får 1 av 5. Orkade bara med halva filmen. Tramsigare story har jag sällan skådat och tempot var extremt långsamt. Postad 12 November 2012 - 11:16 Det först efter halva filmen som det händer något i Hunger Games, men tramsigt är det... Det spelar roll hur man har fått tag på en ny Blu Ray, om man själv vill se den och inte fattar hur någon kan se den innan release-datum. Självklart finns filmerna klara för distribution flera veckor innan, men på något sätt måste man ju ha kontakter för att komma över dem. Postad 12 November 2012 - 11:50
Kul kille, bara för att du tycker att en film är bra så måsta alla göra det? Måste vi stämma av med dig vad som är bra & dåligt innan vi postar rescensioner? Jag skulle tro att dom flesta anser att man har rätt till sin egen åsikt... men men, smaken är ju som Korea Postad 12 November 2012 - 15:57
Haha, hans åsikt är nog den norra halvan. Såg The Front Line (koreansk krigsfilm) i helgen. Snyggt filmad, bra ljud och bild. Allt var bra. 8/10. Postad 12 November 2012 - 17:32
Har jag sagt det? Just det. Självklart får alla ha en egen åsikt och det hoppas jag alla har. Men det är skillnad på att tycka en film är bra/dålig och ogilla den pga smak osv. Jag älskar oändligt många skräckfilmer trots att de flesta är direkt genomusla rent filmmässigt. Postad 13 November 2012 - 07:41 Det finns väl många filmer som man gillar pga underhållningsvärdet trots att man egentligen tycker att de rent filmiskt är rätt kassa (varför ser jag annars på Marvel-filmerna tex Postad 13 November 2012 - 08:59
Du dissade faktiskt hans åsikt rätt duktigt i ditt inlägg... du rescenserade inte filmen i ditt inlägg, du rescenserade hans åsikt och det är aldrig ok. När man tycker att nån borde skämmas för att ha gett lågt betyg till en film så låter man ju inte denne ha rätt till sin egen åsikt, eller hur? Postad 13 November 2012 - 09:25
Battleship, BD
Första timmen var ren smörja men andra timmen blev det lite underhållande i alla fall. Filmen lider av den outhärdliga huvudpersonen som man hela tiden önskar skall bli utplånad av en alien i rustning... Att filmen är totalt korkad och helt ologisk var ju väntat. Mycket bra bild och ljud. 4/10
Redigerat av hassesolo, 13 November 2012 - 09:25. Postad 13 November 2012 - 12:59
Ja ju mer jag tänker på filmen desto sämre tycker jag den är, manuset känns väldigt tunt, när dom inte hade action så var det scener med halvnaken Bond i nån form av sexscen för att endast tillfredsställa den delen av publiken som vill se det, Bond saknar charmen han haft innan nu är han mer ett stenansikte vilket gör han ganska tråkig att följa och allt känns så himla inklistrat utan nåt tänk bakom: "Vi gör en Bond-film, vi tar en skurk (skurken i sig var bra men hans plan var sjukt långsökt), ger M en större (surkärring-)roll, slänger in en Bond-brud lite random utan att hon tillför filmen något för då kan vi ha en sex-scen så blir det accepterat och sen för att dom ska förstå att det är en Bond-film så trycker vi upp det i ansiktet på publiken så får Bond köra en Aston Martin en sån som Connery hade tillsammans med lite klassiskt bond-tema" Vad hände med det som gjorde pre-90-talet Bond till bra Bondfilmer, dom senare är ganska gråa och trista, tråkiga karaktärer och tråkigt manus, börjar likna filmer som den ovan, Battleship, troligen är det Hollywood-mall för post-2000 som används till dom nya Bond-filmerna. Postad 13 November 2012 - 17:44
Exakt
Du har rätt, jag ber om ursäkt Postad 13 November 2012 - 20:21
Raiders of the Lost Ark
Kanske den bästa skattjaktsfilmen någonsin. Ett mer eller mindre perfekt actionäventyr, finns inget att kritisera. 10/10 Postad 14 November 2012 - 05:33
RocknRolla 2/10. Dum på helt fel sätt. Hur får Gerhard Butler filmroller för övrigt. Finns det någon film han inte totalt bombar mer eller mindre varje scen?
Michael Jackson: The life of an Icon 1/10. Oklart vad som är poängen med dokumentären. Mer eller mindre hjärndöda anekdoter framförs. Ex "At one time was at a party and Michael Jackson drank 1,5 l of whine that he liked very much Then he puked in the car and then he puked all over the apartment. And I had to clean it up"... Fascinerande vilken story det klipper vi inte bort. Postad 14 November 2012 - 08:35
Hangover I & II på bluray.
Fortfarande lika bra rullar, dock så tyckte jag att II'an var betydligt bättre den här gången än första gången jag kikade på den av någon konstig anledning. Postad 14 November 2012 - 19:24
The woman in black och Chernobyl Diaries på blu-ray.
Båda filmerna var medelmåttiga. Radcliffe som medverkar i TWIB har jag inte lättare för nu än när han spelar Harry. Postad 14 November 2012 - 19:39
End of Watch
Tänker inte berätta något om den men David Ayer gör en fantastisk film, några strå vassare än Training Day. I min åsikt kan detta vara 2012 års bästa film 10/10 Postad 14 November 2012 - 19:50
fördelen med att jobbat 15 år inom film branschen :-) Postad 15 November 2012 - 09:10
Twilight - Breaking Dawn Part 2
Fick äran att följa med min kära sambo på bio igår. Vet inte vad jag ska tycka det jag mest satt och tänkte på var hur dålig kvalitet det va på panoreringar och att ljudet var inge vidare tyvärr... Tittade på Filmstaden i Jönköping. Själva filmen var väl ganska okej även om jag har svårt för vampyr filmer över huvud taget. Sen är jag inte alls nöjd med slutet på det hela men smaken är ju som baken. Fördelen var väl att tiden gick väldigt fort. Betyg: 5.5/10 Baconsnacks Postad 15 November 2012 - 22:27
The Dark Night Rises
Klart bästa Batman-rullen, riktigt tung film! Betyg 9/10 Postad 16 November 2012 - 00:35
Säg en sak med Dark Knight Rises som är bättre än Dark Knight. Och säg en scen i Rises som har samma intelligens som t.ex. bankrånet i början av Dark Knight, båtscenen, Harvey Dents fall, jokern som dödar maffiasnubben med en penna osv osv... Listan kan göras lång. Obs: Jag vill inte påstå att du har fel, alla får tycka vad de vill. Jag vill bara försöka förstå, kanske har jag missat något / j Postad 16 November 2012 - 09:40
Håller med helt och hållet.. Det jag tycker är bättre med The Dark Knight skulle vara Jokern som gör sig fantastiskt bra.. Men i övrigt tycker jag The Dark Knight Rises är bättre.. Postad 16 November 2012 - 10:15
Jag tycker den är sämst i filmserien, för mycket hollywood, töntiga repliker, onödiga karaktärer, det enda som var bra var Bane. Postad 16 November 2012 - 13:40
Härligt, tycker det är kul när man har så skilda åsikter.. Bevis på att man uppskattar lite olika saker i filmerna.. Båda filmerna är mycket bra men jag kan inte sätta fingret på riktigt varför jag gillar den andra bättre.. Postad 16 November 2012 - 16:36
Jag är inte typen som sitter och analyserar sönder en film. Kanske är därför jag gillar Daniel Craig som bond
Helt korrekt så är bankrånet i Dark Knight suveränt, men jag tycker iaf att Rises var mer underhållande och coolare. Postad 16 November 2012 - 19:49
Uppskattade Batman Begins mer än både Dark Knight och Dark Knight Rising. Alla tre håller oerhört hög klass dock.
Postad 16 November 2012 - 20:22
Indiana Jones and the Temple of Doom
Stör mig på Willie och den oförklarliga romansen. Bra annars. 7/10 Postad 16 November 2012 - 23:41
Batman - The Dark Knight Rises
Utan tvekan den bästa Batman filmen! Bane är så mycket bättre än Jokern i mitt tycke. Knappt 3 timmar lång men väldigt underhållande film. Betyg 9/10 Redigerat av Mentos, 16 November 2012 - 23:44. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |