* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 11 December 2009 - 15:34
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Alla ni som klagar på UPS etc, det är alltid så det funkat med budfirmor.. Har ni aldrig beställt nåt med UPS tidigare eller? I vilket fall som helst, ni som är på jobbet på dagarna bör självklart beställa den till jobbet istället. Antingen det eller om ni bor i villa etc. lämna en fullmakt så dom kan lägga paketet vid dörren.
Jag har fått saker från andra budfirmor, de har aldrig haft 8 timmars intervall att vänta. och man brukar kunan få dem att ringa en kvart innan.
Postad 11 December 2009 - 15:35
e_kjellgren
-
e_kjellgren
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Dom flesta budfirmor borde väl ändå vara intresserade av att få leverera? Nu får dom ju åka en extra gång från Västerås. Och hade jag inte ringt och styrt om den hade dom ju fått vända vid dörren på måndag igen! Ännu 40 mil i onödan.. =S
Det får bli att dränka sina sorger ikväll..
Postad 11 December 2009 - 15:39
Skyttepucko
-
Skyttepucko
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
skyttepucko, jag har skrivit ut en logg från min upphämtning här på forumet. annvänd den som referens. från det att det står import scaning till att den ligger i chaffsens bil så står det inget. så allt stämmer
Okej, känns lite B om man ej kan se när den är på väg. Tror någon att dem kör under helgen också? har andra planer än att sitta hemma o vänta
Postad 11 December 2009 - 15:47
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Okej, känns lite B om man ej kan se när den är på väg. Tror någon att dem kör under helgen också? har andra planer än att sitta hemma o vänta 
nix, inget utkörning på helger.
Postad 11 December 2009 - 15:50
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Du har till kl 20:00 att hämta den från bromma.
Var bor du skyttepucko?
Raptor
Postad 11 December 2009 - 15:59
Skyttepucko
-
Skyttepucko
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du har till kl 20:00 att hämta den från bromma. Var bor du skyttepucko?
Raptor
Blir nog ganska tajt med tid  Bollnäs, ska dock te Gävle om nån timma... (men det hjälper mig int ett piss) =) n900Free helg !
Redigerat av Skyttepucko, 11 December 2009 - 16:04.
Postad 11 December 2009 - 16:28
Unregistered10d17180
-
Unregistered10d17180
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Från 36st på komplett.se / inwarehouse.se till 11. Ser nu ut att bli slutsålda snart!
Postad 11 December 2009 - 16:43
åklagare
-
åklagare
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
sitter här och är förbannad jag har inte fått telefonen än men man kan köpa den i butik föhandsbeställde för att tillhöra dem första 09-02 det är min sista nokia om man inte får en ursäkt av dem turordningen tillämpas strikt skriver dom i sin leveransinformation
Postad 11 December 2009 - 16:53
Unregistered0bc070f3
-
Unregistered0bc070f3
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Postad 11 December 2009 - 17:30
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Happ hur går det för alla mobilpillare i vintermörkret?
Vad har ni testat för apps som ni gillar och kan rekommendera till andra? Vågar man köra alla apps som man kan få tag i, även dessa i betastadie osv, eller ska man fega lite tycker ni? Vad kan hända lixom :/
Postad 11 December 2009 - 18:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Hur är det att kolla film då?
Går det bra att konvertera dvd vob filer och ändå fylla ut hela bilden? Lär ju få plats en hel del divx filmer
Postad 11 December 2009 - 18:23
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag har fått DOA. Anledningen var ett trasigt linsskydd. Annars fungerade den bra förutom lite oförklarliga pauser då den inte svarade?! Ingen aning vad det berodde på. Jag kopierade ganska mycket data i form av musik och videos till den så den kanske indexerade eller någonting...
Redigerat av lostsoul, 11 December 2009 - 18:24.
Postad 11 December 2009 - 18:28
postman
-
postman
-
Rookie
-
2 inlägg
Tänkte bara meddela att här i Norrland (Boden) har leverans varit utmärkt. Firman som skulle köra ut min N900 stänger kl 16 och när jag ringde 16.15 slängde någon sig i en bil för att köra ut den till mig  F* f*n vilken bra service. Det var en lokalt företag eftersom UPS inte finns här. Tilläggas kan även att beräknad leverans har stått på 14 december med standard leverans.
Postad 11 December 2009 - 18:50
Unregistered460f6109
-
Unregistered460f6109
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Jag beställde min N900 från Nokiashopen den 10/12 och har fått leveransdatum 14/12 från UPS. Spännande att se om det fungerar. Det blir en lång helg...
Mvh Kalle
Postad 11 December 2009 - 19:01
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Dom suger verkligen hästk*k om ni ursäktar min franska. Telefonsupporten är fullständigt arrogant och man hör nästan triumfen i rösten på andra sidan som förkunnar -"Nej, det går inte att kontakta chauffören", och -"Nej, han kan inte stanna i Örebro på vägen mellan Karlskoga och Västerås".
Men snälla ni kan väl FÖRSÖKA se det ur chauförrens/leverantörens perspektiv med? Skulle ni själv som chauför vilja bli kontaktad stup i kvarten av folk och få frågor av typen "Hej kan du komma till mig klockan xxx för då är jag hemma eller kan du stanna på rastplast xx så kommer jag dit och hämtar paketet" Jag menar kom igen! De gör nog så gått de kan. Men som sagt ett tips kan ju vara att försöka ändra leveransadress till sitt jobb, men det bör man göra INNAN de nått sverige. Annars får man nog vara beredd att vänta tyvärr. Thats life...
Postad 11 December 2009 - 19:07
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Tjo, kom hem med ny n900. drog i gång någon låt, öppnade terminalen. fastnade där. nu några timmars senare är batteriet slut och dags för första laddning. tänkte jag skulle ge min syn på den. men fastnade som sagt i terminalen  den svarar ju inte ibland. En gång hände det för mig. kunde inte stänga ner musikspelaren. Om man vill ha en fungerade telefon...köp en iphone. Dock så är den mycket tråkigare. har båda och tunnisen är bänkad tillförmån för en riktig tjockis.
Redigerat av theclone, 11 December 2009 - 19:12.
Postad 11 December 2009 - 19:08
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
För oss som ff väntar.....& kanske för er andra oxå? Här är en lång genomgång av n900. TechradarVi hörs /p
Postad 11 December 2009 - 19:15
e_kjellgren
-
e_kjellgren
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Men snälla ni kan väl FÖRSÖKA se det ur chauförrens/leverantörens perspektiv med? Skulle ni själv som chauför vilja bli kontaktad stup i kvarten av folk och få frågor av typen "Hej kan du komma till mig klockan xxx för då är jag hemma eller kan du stanna på rastplast xx så kommer jag dit och hämtar paketet" Jag menar kom igen! De gör nog så gått de kan.
Men som sagt ett tips kan ju vara att försöka ändra leveransadress till sitt jobb, men det bör man göra INNAN de nått sverige. Annars får man nog vara beredd att vänta tyvärr. Thats life...
Fel, det går ICKE att ändra leveransadress innan paketet når Sverige (samma arroganta stil).
Postad 11 December 2009 - 19:20
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Men snälla ni kan väl FÖRSÖKA se det ur chauförrens/leverantörens perspektiv med? Skulle ni själv som chauför vilja bli kontaktad stup i kvarten av folk och få frågor av typen "Hej kan du komma till mig klockan xxx för då är jag hemma eller kan du stanna på rastplast xx så kommer jag dit och hämtar paketet" Jag menar kom igen! De gör nog så gått de kan.
Men som sagt ett tips kan ju vara att försöka ändra leveransadress till sitt jobb, men det bör man göra INNAN de nått sverige. Annars får man nog vara beredd att vänta tyvärr. Thats life...
går inte att ändra adress förrens varan nått sverige. Ups är bra om man leverar till ett företag, dock inte lika heta till privata adresser. Sa jag att jag skrev det här från min n900?
Redigerat av theclone, 11 December 2009 - 19:22.
Postad 11 December 2009 - 19:42
matte_amal
-
matte_amal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
http://www.kongregat...77/learn-to-fly
funkar sådana spel i webläsaren? Trodde inte att det skulle funka först, rutan där flash-spelet visas var svart en stund, men det kom igång. Det fungerade men var ganska långsamt jämfört med datorn.
Postad 11 December 2009 - 19:45
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
går inte att ändra adress förrens varan nått sverige. Ups är bra om man leverar till ett företag, dock inte lika heta till privata adresser.
Jag beställde min till företaget, med express, just för att nån skulle kunna ta emot försändelsen, fick också snabb leverans leverans i tisdags...
Postad 11 December 2009 - 19:49
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag beställde min till företaget, med express, just för att nån skulle kunna ta emot försändelsen, fick också snabb leverans leverans i tisdags... 
Smart move. var i intällningar har de gömt flight mode? Jäkligt lurigt. är svårt att se i vilka menyer man kan scrilla och vilka man inte kan scrolla i. Sa jag att jag skrev det här från min n900?
Postad 11 December 2009 - 20:07
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Smart move.
var i intällningar har de gömt flight mode?
Jäkligt lurigt. är svårt att se i vilka menyer man kan scrilla och vilka man inte kan scrolla i.
Sa jag att jag skrev det här från min n900?
Tryck på power knappen. Välj Offlineläge. DONE
Postad 11 December 2009 - 20:44
e_kjellgren
-
e_kjellgren
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
http://www.gsmarena....-review-421.phpGSM Arena gjorde ytterligare en review. Aningen mer positiv =)
Postad 11 December 2009 - 20:57
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Smart move.
var i intällningar har de gömt flight mode?
Alternativ klicka på klockan/batterimätaren. Där kan man ställa in blåtand av/på, larm, internetanslutning, profil, m.m. Ett annat tips ang. telefonfunktionen: Välj telefonläge. Längst upp, tryck på "Telefon" Välj vridningskontroll. Klicka i "Starta genom att vrida" Klart. Nu när du håller telefonen nån sekund i lodrätt läge/portraitmode, kommer automagiskt telefonläget fram.
Postad 11 December 2009 - 21:18
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
tjo, har en D link 615. Verkar som om min n900 vägra hitta den. Någon som har problem n900 d-link?
Postad 11 December 2009 - 21:19
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
tjo, har en D link 615. Verkar som om min n900 vägra hitta den. Någon som har problem n900 d-link?
Har iofs en D-link DIR 855, och det funkar helt perfekt.
Postad 11 December 2009 - 21:38
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Fel, det går ICKE att ändra leveransadress innan paketet når Sverige
ajfan trodde det var tvärtom där ser man.
Postad 11 December 2009 - 21:53
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
En liten funderiing bara:
Om jag inte minns fel hade min gamla E71 specialvariant av miniUSB (något bredare än standarnd miniUSB kontakt) vilket retade gallfebern på mig.
En sak jag reflekterar på på en del bilder på N900 är det kanske inte är standard miniUSB kontakt på den heller :-S eller e det jag som "ser" fel? Nån som kan bekräfta detta?
Har ju en del styandard miniUSB sladdar liggandes och en på jobbet med så jag kan ladda min nuvarande Magic så vore ju bra om den funka för N900 med så man slipper köpa "speciall" nokia USB kabel?
Redigerat av tieliese, 11 December 2009 - 21:54.
Postad 11 December 2009 - 21:54
vbg
-
vbg
-
Rookie
-
2 inlägg
jag har själv en dlink 615 och det fungerar perfekt att surfa via den med min nya N900.
Postad 11 December 2009 - 22:07
FFaael
-
FFaael
-
Amatör
-
-
63 inlägg
En liten funderiing bara:
Om jag inte minns fel hade min gamla E71 specialvariant av miniUSB (något bredare än standarnd miniUSB kontakt) vilket retade gallfebern på mig.
En sak jag reflekterar på på en del bilder på N900 är det kanske inte är standard miniUSB kontakt på den heller :-S eller e det jag som "ser" fel? Nån som kan bekräfta detta?
Har ju en del styandard miniUSB sladdar liggandes och en på jobbet med så jag kan ladda min nuvarande Magic så vore ju bra om den funka för N900 med så man slipper köpa "speciall" nokia USB kabel?
N900 har väll "micro usb"? Det är väll den kommande standarden för mobiler.
Postad 11 December 2009 - 22:13
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
N900 har väll "micro usb"? Det är väll den kommande standarden för mobiler.
aha okej dåså trodde det var en "nokia specialvariant av miniUSB" men e det "standardiserat" e det ju helt okej :-)
Postad 11 December 2009 - 22:57
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
tja,
skriver detta från min N900. Jag hade otroligt höga förväntningar efter all hype och måste säga att dden har överträffat allt.
jag försöker importera mina kontakter från min tel genom bluetooth men det går ej. Kan nån hjälpa mig?
Postad 11 December 2009 - 23:07
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
tja,
skriver detta från min N900. Jag hade otroligt höga förväntningar efter all hype och måste säga att dden har överträffat allt.
jag försöker importera mina kontakter från min tel genom bluetooth men det går ej. Kan nån hjälpa mig?
Nokia brukar inte kunna hantera inte vcf-filer med flera poster! Jag skickade en i taget (iof i "batch" och det blev ett d¤%&#a tryckande) från min stenålders Nokia (E61).
Postad 11 December 2009 - 23:10
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Vet någon om det är på G med en spelare som klarar MkV filer?
Postad 11 December 2009 - 23:19
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Vad var adressen till maemo-forumet?
Postad 11 December 2009 - 23:30
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Vet någon om det är på G med en spelare som klarar MkV filer?
Borde inte mplayer fixa det? http://maemocentral....-video-formats/
Postad 11 December 2009 - 23:33
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Och hur fungerar flashsidor på webben med denna nudå?
Postad 11 December 2009 - 23:35
oxpo
-
oxpo
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad var adressen till maemo-forumet?
Vilket av alla maemo-forum? /oxpo talk.maemo.org http://www.maemosweden.com/är väl de jag kommer på direkt ur minnet
Redigerat av oxpo, 11 December 2009 - 23:36.
Postad 11 December 2009 - 23:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Decoders Support 0.1 It currently doesn't do everything I wanted it to do, but it's a start. It installs GStreamer decoders and registers some new formats, so that they become supported in the Media Player. * AC-3 audio support in video files This doesn't need explanation and was probably the most anticipated format to get support. Works fine, tested. * MKV support Yes, it works. This is basic support, which means no options for changing audio streams or subtitles, nothing. Just playback. Remember that MKV is just a container format, so it has to contain video and audio encoded in a format supported by the N900 (h.264 baseline, DivX/XviD video, MP3, AAC, AC-3 audio). It also does not magically add support for HD resolutions. Works fine, tested with a .mkv sample with XviD video and MP3 audio. Playback from the file manager still results in asking which application to use, I will try fixing this some time later. Playback from the Media Player is not an issue (.mkv files get indexed as any other video files). http://talk.maemo.or...hlight=decodersEdit Nåra sidor Svenskt forum www.maemosweden.com www.maemo.org www.my-maemo.com
Redigerat av moparman, 11 December 2009 - 23:37.
Postad 11 December 2009 - 23:39
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
tja,
Har du en gammal symbian telefon? I sådana fall, sätt på blutetooth på n900, (symbian) gå in på inställningar , överföring. Sedan är de bara att välja att föra över kontakter
Postad 11 December 2009 - 23:39
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Borde inte mplayer fixa det?
http://maemocentral....-video-formats/
kmplayer - Media player front end for gstreamer, mplayer and libflashplayer. http://en.wikipedia.org/wiki/KMPlayerVerkar ju finnas om ni behöver en frontend för mplayer.
Postad 11 December 2009 - 23:41
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Japp idag fick man sin efterlängtade handdator med telefonimöjligheter  Den kom vid lunch, tyvärr kom annat imellan så den fick ligga till kvällen.
Det jag testat är följande,
installerat diverse applikationer, har enablat extras, extras-testing och extras-devel
testat transmission  Funkade fint, dock kan man inte göra något annat under tiden...suger all kraft ur proppen.
testat mediaspelaren, spelar det mesta. Finns extra codecs att installera. DLNA funkar klockrent.
enablat root i terminalen, installerat ssh klient och server
testat kamera och filmat, helt ok resultat
Det bästa av allt är att SIP funka så j***a bra, nu har man hemnumret i fickan alltid, ringer dessutom för en spottstyver.
Det var ungefär så långt jag kom ikväll, det som var lite ovant för mig är touchskärmen...jag kommer från iFåne och det är stor skillnad på känslan...krävs mer tryck, men det lär man sig komma över. I vissa lägen kan gaypennan va bra att ha
Tech
Postad 11 December 2009 - 23:45
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
maemosweden var det jag tänkte på, tackar.
Fan nu börjar man komma in i den ordentligt, finns mkt fint men vissa störande saker.
12h klarade jag mig, stundtals heavy use(~4h) och msn och wlan igång hela tiden.
Postad 12 December 2009 - 00:20
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Japp idag fick man sin efterlängtade handdator med telefonimöjligheter Den kom vid lunch, tyvärr kom annat imellan så den fick ligga till kvällen.
Det jag testat är följande,
installerat diverse applikationer, har enablat extras, extras-testing och extras-devel
testat transmission Funkade fint, dock kan man inte göra något annat under tiden...suger all kraft ur proppen.
testat mediaspelaren, spelar det mesta. Finns extra codecs att installera. DLNA funkar klockrent.
enablat root i terminalen, installerat ssh klient och server
testat kamera och filmat, helt ok resultat
Det bästa av allt är att SIP funka så j***a bra, nu har man hemnumret i fickan alltid, ringer dessutom för en spottstyver.
Det var ungefär så långt jag kom ikväll, det som var lite ovant för mig är touchskärmen...jag kommer från iFåne och det är stor skillnad på känslan...krävs mer tryck, men det lär man sig komma över. I vissa lägen kan gaypennan va bra att ha 
Tech
SIP-delen funkar himla bra ja, gratis sverigesamtal nu.. weee
Postad 12 December 2009 - 00:56
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har du en gammal symbian telefon? I sådana fall, sätt på blutetooth på n900, (symbian) gå in på inställningar , överföring. Sedan är de bara att välja att föra över kontakter
ingen symbian utan en SE k660. När jag försöker föra över alla genom bluetooth får jag error, även error till och från när jag försöker med en i taget.OMSTÄNDIGT
Postad 12 December 2009 - 01:07
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
ingen symbian utan en SE k660. När jag försöker föra över alla genom bluetooth får jag error, även error till och från när jag försöker med en i taget.OMSTÄNDIGT
Prova att försöka synkronisera från n900. Finns i inställningar, skall gå båda vägar.
Postad 12 December 2009 - 01:09
A_ma
-
A_ma
-
Rookie
-
7 inlägg
Beställde en hos inWarehouse i torsdags och enligt kundtjänst så skickades den från Norge i dag fredag (eller i natt) och på måndag så skall den finnas i Hämtbutiken i Stockholm. Han jag snackade med sa att den förmodligen skulle finnas där i morgon, lördag, bitti men att dom förmodligen inte skulle hinna (läs orka) ankomstregistrera den i morgon. Måste definitivt åka dit å bråka i alla fall när dom öppnar 12. Kan ju inte vänta ända till måndag om jag vet att den ligger där å väntar. Hursomhelst så funderade jag på det där med norskt tangentbord (om det nu finns nått sånt). Det var nån i nått annat forum som sa att vi fått samma tangentbord i alla nordiska länderna och jag hittade en bild som verkade tyda på detta. Ni som fått era, är det såhär som era tangentbord ser ut? Om inte, är det nått mer än ÖÄ-tangenterna som skiljer sig åt?
7575_Nokia_N900_fin.jpg 67.18K
0 Antal nerladdningar
7578_Nokia_n900_tangentbord.jpg 47.69K
0 Antal nerladdningarjpg]
Postad 12 December 2009 - 01:34
matte_amal
-
matte_amal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
...
Identisk med min som är förbeställd från svenska Nokia-butiken. Menar du att dom svenska borde sakna ø och æ?
Redigerat av matte_amal, 12 December 2009 - 01:35.
Postad 12 December 2009 - 01:39
A_ma
-
A_ma
-
Rookie
-
7 inlägg
Identisk med min som är förbeställd från svenska Nokia-butiken. Menar du att dom svenska borde sakna ø och æ?
Jo, det var ju det jag tänkte. Och kanske nån annan ändring oxå. man vet ju aldrig. Men det var ju fint att det är samma layout. Nu är klockan snart 12 i morgon  . Kan knappt förmå mig att hoppa i bingen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|