Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 21 februari 2012 - 20:21
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Min känsla med... 
Fel känsla. Jag är inte registrerad under andra nick här och har aldrig varit det heller. Läs mina tidigare poster så ser ni hur positiv jag tidigare varit till Boxee box. Jag köpte min första när den lanserades i november 2010. Sedan dess har jag köpt ytterligare en och verkligen tyckt att det varit en bra maskin, om än en smula buggig. Dock får det ju finnas gränser för hur mycket regression som kan accepteras i en produkt som människor betalar pengar för. Att jag och lappen71 har olika buggar betvivlar jag inte för en sekund. Det finns säkert tusen anledningar till att något fungerar i en miljö och inte i en annan. Det är därför de flesta tillverkare av konsumentelektronik testar sina produkter innan de lanseras. Dock förefaller de inte gälla Iomega. Hade de testat det allra minsta hade de hittat både distorsionen och undertexterna innan de släppte 1.5. Nfs-problemet tycks ju vara mer intermittent, men jag är bevisligen inte ensam om det. Jag köper gärna ny teknik och är villig att acceptera en del buggar initialt. Det brukar komma uppdateringar som löser problemen. Ibland gör det inte det och då tycker jag att man som konsument har all anledning att bli besviken. För mig gäller det exempelvis en Linksys E4200 som jag köpte direkt vid lansering. Ganska dyr och ganska dålig och det kommer inga uppdateringar, i alla fall inte det senaste halvåret. Det gäller också Boxee box. De kommer med nya versioner där somliga gamla buggar fixas och andra inte men det stora problemet är ju att de också inför en hel massa nya allvarliga problem. Nu spelar förresten den fil som tidigare betraktades som korrupt igen. Va bra. Jag kör också en totalscan av alla mina källor med smb istället och ser om något av de övriga problemen fösvinner.
Postad 21 februari 2012 - 20:29
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Här är några saker du kan pröva för att utesluta olika saker.
Pröva att köra en factory reset.
Strunta i att skanna källorna utan spela upp direkt via files.
Kopiera några filmer till en usb-disk.
Packa upp ifall det är nedpackat.
Ta bort dina switchar.
Postad 21 februari 2012 - 22:18
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Att jag och lappen71 har olika buggar betvivlar jag inte för en sekund. Det finns säkert tusen anledningar till att något fungerar i en miljö och inte i en annan. Det är därför de flesta tillverkare av konsumentelektronik testar sina produkter innan de lanseras. Dock förefaller de inte gälla Iomega. Hade de testat det allra minsta hade de hittat både distorsionen och undertexterna innan de släppte 1.5. Nfs-problemet tycks ju vara mer intermittent, men jag är bevisligen inte ensam om det.
Jag antar att det inte skulle stå Iomega här ovan, utan Boxee? Både DLink och Iomega använder väl samma Boxee grund, har jag uppfattat det som. Just nu är jag mer irriterad på min nya router (ASUS RT-N56U) som inte fungerar ihop med Boxee Box:en trådat...trådlöst fungerar utan problem. Andra har problem med andra produkter, ja t.o.m problem att koppla upp vissa bärbara datorer. Återstart av film/tv-serie samt grön text de första minuterna är de buggar som jag har med Boxee Boxen, och det kan man lätt leva med.
Postad 21 februari 2012 - 22:45
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Här är några saker du kan pröva för att utesluta olika saker. Pröva att köra en factory reset. Strunta i att skanna källorna utan spela upp direkt via files. Kopiera några filmer till en usb-disk. Packa upp ifall det är nedpackat. Ta bort dina switchar.
För tillfället tycks det funka ganska bra. Ingen buffring efter att ha bytt till smb och inte många filer som inte känns igen. Måste ha varit något temporärt problem efter den förnyade scanningen. Trevligt så länge det varar. Jag antar att det inte skulle stå Iomega här ovan, utan Boxee?
Mea culpa. Iomega är naturligtvis helt oskyldiga här.
Postad 22 februari 2012 - 20:19
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Blir seriöst tokig på den här skiten, funkar inte överhuvudtaget.. Som ni ser på den bifogade länken så hänger den sig så fort jag lämnat den på i någon minut så jag måste starta om den... Och sen funkar den sporadiskt i menyerna när den antingen gången hoppar tillbaka till huvudmenyn eller hänger sig. Första kvällen efter jag hade köpt den så funkade den klockrent, kunde spela upp allt från datorn, sen gick jag dumt nog in på forumet här och läste om den nya inofficiella uppdateringen som jag bestämde mig för att lägga in och efter det börjar problemen.. Så, orginal > 1.5.1.23679 > factory reset till orginal > factoryreset till 1.5.1.23679 > factory reset till orginal och där är jag nu, samma problem hela tiden..Tips på åtgärder? Tydligen så är det ju inte Dustin själva som har hand om reklamationsärenden på den här produkten utan man måste vända sig till D-link själv.Med orginal menar jag Den senaste officella uppdateringen som man måste installera för att komma vidare efter en factory reset http://www.youtube.com/watch?v=dLfyi5Uen64&context=C3881780ADOEgsToPDskL0slvYsCosxmQeyIugZMhq
Redigerat av kau, 22 februari 2012 - 20:20.
Postad 22 februari 2012 - 20:27
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag skulle reklamera om jag vore du för det där ser ut att vara ett hårdvarufel.
Enda gången det händer att den loggar ut som för dig är när jag trycker på att scanna manuellt i mina utdelningar.
Postad 22 februari 2012 - 20:39
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Pröva factory reset två ggr på raken och sedan när du lägger till SMB-källa, gör det med IP och inte hostname. Strunta i att skanna också (sätt aldrig/never). Hänger den sig fortfarande då?
Postad 22 februari 2012 - 21:52
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har gjort factory reset två gånger nu, och just efter man gjort det går det hur bra som helst att navigera runt bland menyerna utan att den hänger sig. Lyckades inte skriva siffror för att skriva in ipnummret så jag scannade som vanligt efter smb delningar och valde en film mapp som jag nu skannar. Men så här var det sist också, funkade bra ett tag för att sen hänga sig stup i kvarten.. Kan det ha att göra med nån bildinställning? Jag har kört med inställningen 1080p50hz RGB high 30bit, vad kör ni grabbar/tjejjer för bildinställningar?
Postad 22 februari 2012 - 22:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Ditt problem är med största sannolikhet skanningen och dina nätverksinställningar. Antar att du valt att skanna varje timme eller liknande vilket leder till någon form av kontinuerlig bakgrundsbelastning
Postad 23 februari 2012 - 14:16
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Adobe har nu officiellt bekräftat att flashstödet upphör för linux. Så osäkert om de kommer porta sista flashversionen för ce-plattformen.
Postad 23 februari 2012 - 17:10
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Ett tips är också att köra delete på tidigare skannings info ligger under avancerat typ
Postad 23 februari 2012 - 21:47
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tackar alla för info om Boxee här men hade tur som kom på bättre tankar då Iomega TV slår Boxee med hästlängder eftersom den till skillnad mot Boxee är en färdig produkt med en browser där man kan styra pekaren lätt.
En engelsk rescensent menade att det är enklare att dra i spaken på en enarmad bandit med en nallebjörns tass än att placera pekaren rätt på en Boxee.
Intressant att du refererat till en artikel som är över 1 år gammal från Iomegas pressvisning på CES2011 och är en ren hands-on-recension på CES-visningen.Visst har iomega en fördel med trackfjärr (men det är knappast något jag hade surfat på) och cloudtjänst, men där slutar fördelarna (om man inte tycker att det är stor fördel att stoppa in en intern HD, men man bör köra den mot en NAS). Alla vet väl vad som hände med Iomega efter det? Färdig produkt? Nej knappast - försening efter försening efter försening och till slut kom den i December 2011. Skulle vara mer intressant om det faktiskt gällde ett riktigt test på den släppta produkten. Om man tittar på de riktiga recensioner som ändå finns så har iomega genomgående fått ett svalt mottagande i jämförelse med Boxee box. Har det inte framgått att bägge boxarna har samma hårdvara och mjukvara? Det skiljer på fjärren, utgångarna och det faktum att iomega saknar inbyggt WLAN och SD-card slot. Hur lyckas du surfa med din Boxee eller är den bara en lagringsenhet för dig?
Har jag missuppfattat den här maskinen? Jag vill absolut inte surfa på den och än mindre ha den som lagringsenhet (det har man väl en NAS till?). Det är en mediaspelare enligt mig. För MIG är Iomega bättre än Boxee som inte är en färdig produkt till skillnad från Iomega.
Vad är det som är mer färdigt på iomega? En annan fjärr med gammal teknik (som får underbetyg i alla recensioner)? Det är precis samma buggar och funktioner i iomega. Ja och det funkar klockrent. Jag tycker oftast gammal teknik är mer att lita på så jag älskar den.
jaja, efter att ha vant mig vid radiokontrollerna för Playstation 3 och boxee box så anser iallafall jag att IR är helt förlegat. Jag vill kunna styra alla mina enheter via Radio eller WLAN/LAN IP-baserat.
Postad 23 februari 2012 - 21:59
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Har nu vid ett flertal tillfällen varit med om att min Boxee bara stänger av sig själv, mitt i ett pågående program från SVTPlay och strax efter att ha satt igång den och den hade hunnit komma till "hem"-menyn.
Det var inga större problem att starta om den, men väldigt irriterande när man måste leta sig tillbaka till SVTPlay appen, o leta upp programmet och stället man hunnit till i programmet när Boxeen valde att stänga ner.
Alla andra funktioner verkar fungera som de skall, men ett sådant här fel som dyker upp lite för ofta gör att Boxeen blir för besvärlig att använda o man kommer att leta upp ett alternativ.
SVTappen verkar inte riktigt komma lika bra överens med 1.5. Utvecklarna verkar köra på PC-versionen och har kört fast tror jag.
Postad 23 februari 2012 - 22:13
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Köp inte Boxee box om du inte roas av en jämn ström av buggar, nya och gamla, som du själv får jobba för att komma runt!
Om du har så mycket problem så kan du väl posta dem i JIRA? För mig (och 140 andra användare på prisjakt som har gett den ett snittbetyg på 8.30) så fungerar den bra, men vi har väl bara haft tur
Postad 23 februari 2012 - 22:56
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Om du har så mycket problem så kan du väl posta dem i JIRA?
Ska jag inte få tycka att Boxee boxen har buggproblem om jag inte orkar rapportera i deras felhanteringssystem? Är du allvarlig? För vilka typer av produkter anser du att konsumenter ska registrera sig och sedan lägga ned obetald tid för att hitta, repetera, isolera och rapportera fel som kanske eller kanske inte blir lösta? Och dessutom vara nöjda med att arbeta som oavlönade - betalande faktiskt - testare. Skulle du acceptera det om du köpte en bil? En fallskärm? En kamera? En spade? En liter mjölk? Boxee boxen är en på många sätt imponerande pryl och dessutom är den billig men den är allt annat än buggfri. De jobbar också alldeles hysteriskt långsamt med att fixa de fel de fått rapporterade till sig. Och i den processen inför de till på köpet rätt mycket nya allvarliga fel på grund av en till synes obefintlig kvalitetskontroll. Det tycker jag är dåligt och det berättar jag gärna för alla som undrar.
Postad 23 februari 2012 - 23:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ska jag inte få tycka att Boxee boxen har buggproblem om jag inte orkar rapportera i deras felhanteringssystem? Är du allvarlig? För vilka typer av produkter anser du att konsumenter ska registrera sig och sedan lÄgga ned obetald tid för att hitta, repetera, isolera och rapportera fel som kanske eller kanske inte blir lösta? Och dessutom vara nöjda med att arbeta som oavlönade - betalande faktiskt - testare. Skulle du acceptera det om du köpte en bil? En fallskÄrm? En kamera? En spade? En liter mjölk?
Boxee boxen Är en på många sÄtt imponerande pryl och dessutom Är den billig men den Är allt annat Än buggfri. De jobbar också alldeles hysteriskt långsamt med att fixa de fel de fått rapporterade till sig. Och i den processen inför de till på köpet rÄtt mycket nya allvarliga fel på grund av en till synes obefintlig kvalitetskontroll. Det tycker jag Är dåligt och det berÄttar jag gÄrna för alla som undrar.
Det är INGEN här som förnekar att BB har en massa buggar men ingen mediaspelare är förskonad på den punkten. Men hur tror du programvaran i BB hade varit om det inte rapporterats buggar eller kommit med förslag på förbättringar. Medlemmar från Team Boxee svarar t.o.m på frågor i forumet och är delaktiga.
Postad 23 februari 2012 - 23:35
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Ska jag inte få tycka att Boxee boxen har buggproblem om jag inte orkar rapportera i deras felhanteringssystem? Är du allvarlig? För vilka typer av produkter anser du att konsumenter ska registrera sig och sedan lägga ned obetald tid för att hitta, repetera, isolera och rapportera fel som kanske eller kanske inte blir lösta? Och dessutom vara nöjda med att arbeta som oavlönade - betalande faktiskt - testare. Skulle du acceptera det om du köpte en bil? En fallskärm? En kamera? En spade? En liter mjölk?
Boxee boxen är en på många sätt imponerande pryl och dessutom är den billig men den är allt annat än buggfri. De jobbar också alldeles hysteriskt långsamt med att fixa de fel de fått rapporterade till sig. Och i den processen inför de till på köpet rätt mycket nya allvarliga fel på grund av en till synes obefintlig kvalitetskontroll. Det tycker jag är dåligt och det berättar jag gärna för alla som undrar.
Du får tycka och berätta precis vad du vill om dina upplevelser. Men då bör man nyansera det som det är din åsikt och inte någon absolut sanning som ska basuneras ut i fetstil. Jag tycker inte heller att man ska begära att vanliga obetalda människor ska behöva lägga tid för att få något att fungera, men det finns alltid eldsjälar. Och eftersom du faktiskt verkar vara en person som är beredd att lägga obetald tid (med tanke på all tid du lägger ner på forumet här) så tyckte jag att det var en bättre idee att spendera din dyrbara tid på något konkret som att förbättra produkten än att försöka motbevisa de 140 omdömena på prisjakt. Men somliga lägger hellre tid att gnälla än att lösa saker och det ska jag inte lägga mig i igen. Jag håller med att den har mer buggar än vad man skulle kunna förvänta sig och just därför ger jag den "bara" 8a i betyg. Så mer nyanserat så skulle nog mer påstå: "Det finns en risk att köpa den här produkten: För de allra flesta så fungerar den mycket bra, men för ett fåtal så kan den innebära rejäla problem"
Postad 24 februari 2012 - 22:07
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är PaceEpson på riktigt eller bara ett dåligt skämt?
Blockat uppdateringar i routern nu och går nog tillbaka till första 1.5 betan, det är den som fungerat bäst för min del. Meddela gärna när en ny stabil version kommer ut!
Postad 25 februari 2012 - 01:25
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Är PaceEpson på riktigt eller bara ett dåligt skämt?
Blockat uppdateringar i routern nu och går nog tillbaka till första 1.5 betan, det är den som fungerat bäst för min del. Meddela gärna när en ny stabil version kommer ut!
Det är en störd person som är bara att ignorera. Det har kommit en ny beta som jag ska testa i morgon.
Postad 25 februari 2012 - 10:50
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
New Beta 2 Firmware 1.5.1.23731 (24th Feb)New Beta firmware 1.5.1.23731 please download the file and rename it to boxee.iso or just to boxee (if the file extension is hidden)and then follow these instructions to install. Change log below from 1.5.0.23615 to 1.5.1.23731 * Please note: Text in Bold are fix's from Beta 1 1.5.1.23679 to Beta 2 1.5.1.23731 Bug fixesLive TV- Cannot launch Live TV after a successful scan
- Zip Code on Live TV needs to be mandatory, previously you could leave blank and select Next
- Live TV edit channel caused a crash
- When you have more than 2 friends watching the same show, none is presented
- Live TV: Audio / Video sync problem
Networking & File Playback- Cannot skip audio tracks (mp3 mainly) when playing video and audio
- Video too slow, sound normal, playback unwatchable; AVI MSMPEG4 Video with mp3 Audio
- Loud audio distortion on non-bitstreamed sources
- Low resolution XviD/DivX videos playback is slow, stutters and dying audio
- Folder browsing stack not cleared when using sidebar menu to switch browsing target
- HDMI Audio failed to initialize error forces reboot to play any video and get audio output (AVR turned off)
- Loud distorted sound over SPDIF when playing MP3 audio using wolfgang's vault app
- Stacked files: SMB password shown in file path
- Some 720p XviD avi plays choppy, stuttering
Libraries- "A" and "The" are ignored but "An" is not (for Ignore Prefixes for Local Content on Sort setting)
Browser- Browser Redirect Bug (pop up management), selection added under Settings>System>Browser
Applications- Video/audio skip with netflix
Interface- Episode thumbnails are too small
- Greyed out image overlay via watched TV shows should be removed and just the green watched icon should be displayed
- Browsing for subtitles does not load
- There is no focus in browser history screen
- Reduce presence of the pause icon in OSD
- Update the CC icon in OSD to a new one to reflect current scope of the dialog
- Show IMDB rating with decimal point.
Remote- Web interface (i.e. iPhone remote) does not accept lowercase L character entry
Localization- Error in Swedish translations
- Italian strings in 1.5
- Portuguese translation (pt-br) issues in firmware 1.5
Postad 25 februari 2012 - 11:00
Unregistered46f62999
-
Unregistered46f62999
-
Beroende
-
-
1 007 inlägg
HALLAOW!!!
jag har mkv filer och med i den mappen finns det ljudfiler, i detta fallet dolby-thd men kan ej välja audio track. den väljer dts (är nog det som är orginal i filen).
börjar misstänka att detta ej går men kollar här innan jag ger upp.
Postad 25 februari 2012 - 11:09
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
HALLAOW!!!
jag har mkv filer och med i den mappen finns det ljudfiler, i detta fallet dolby-thd men kan ej välja audio track. den väljer dts (är nog det som är orginal i filen). börjar misstänka att detta ej går men kollar här innan jag ger upp.
Menar du att du har en mkv fil och en separat ljudfil som du försöker välja när du spelar upp mkv filen? Du kan bara välja dom ljudspår som finns inbakade i mkv filen inte separata filer.
Postad 25 februari 2012 - 11:10
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Finns det någon mediaspelare som klarar av att mixa in separata ljudspår utanför en film? Aldrig hört talas om det.
Postad 25 februari 2012 - 11:12
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Det verkar som manuell identifikation av filer inte fungerar med denna beta.
Vänta med att lägga in den tills det blir verifierat
Postad 25 februari 2012 - 14:40
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3 398 inlägg
Provade att partionera min strulande WD 2 TB som boxee vägrar hitta.
Enligt tips från annan användare som hade samma problem med samma disk skulle det funka.
Men Boxee vägrar fortfarande hitta den.
Postad 25 februari 2012 - 15:10
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
HALLAOW!!!
jag har mkv filer och med i den mappen finns det ljudfiler, i detta fallet dolby-thd men kan ej välja audio track. den väljer dts (är nog det som är orginal i filen). börjar misstänka att detta ej går men kollar här innan jag ger upp.
Bara muxa ihop den med mkvn med mkvmerge tar 5 minuter
Postad 25 februari 2012 - 15:35
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Provade att partionera min strulande WD 2 TB som boxee vägrar hitta. Enligt tips från annan användare som hade samma problem med samma disk skulle det funka. Men Boxee vägrar fortfarande hitta den.
Dina usb-portar är trasiga på Boxee box. USB-sladden som du använder är inte kompatibel med Boxen. Filsystemet är skadat eller stödjer inte Boxen. Några andra fel kan det inte vara. Om jag vore dig så skulle jag ta backup på allt, formatera om disken alternativt göra mig av med den. Att den fungerar med andra enheter spelar som sagt ingen roll om du är ute efter en lösning.
Redigerat av Unregistered577c6879, 25 februari 2012 - 15:39.
Postad 25 februari 2012 - 15:44
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Jag kör första 1.5.1 betan och min klocka har börjat bete sig konstigt, vilket resulterar i scan inte alltid går igång. Just nu visar kl 18:30 fast lokal tid här är 15:40. Letar som en galning efter en setting att ställa in klockan, men hittar bara tidsformat. Jag har postat JIRA, men inte fått någon respons ännu. Någon som vet om man kan ställa klockan manuellt eller om det är en hårdkodad klockserver? Dina usb-portar är trasiga på Boxee box. USB-sladden som du använder är inte kompatibel med Boxen. Filsystemet är skadat eller stödjer inte Boxen. Några andra fel kan det inte vara. Om jag vore dig så skulle jag ta backup på allt, formatera om disken alternativt göra mig av med den. Att den fungerar med andra enheter spelar som sagt ingen roll om du är ute efter en lösning.
Jag har precis samma hårddisk och hade den kopplad till PC och fick problem med att den tappade anslutning titt som tätt. När jag bytte till original USB-kabeln som följde med (som verkar rätt kraftig med hög kvalite) så började det fungera felfritt. NU har jag den som slaskdisk på NASen och den går som en klocka, jag har dock inte provat den i boxee box. Jag skulle kolla kabeln i första hand.
Postad 25 februari 2012 - 16:55
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3 398 inlägg
Dina usb-portar är trasiga på Boxee box. Svar: Nej, dom funkar med andra apparater.
USB-sladden som du använder är inte kompatibel med Boxen. Svar:Inte provat med en annan kabel, men denna kabel är av en annan sort än mina andra diskar. Filsystemet är skadat eller stödjer inte Boxen. Svar: Samma filsystem på alla diskar, ntfs. Men att det är något problem med disken är inte omöjligt då många haft problem med modellen och den "saknade" nästan 400 gb när jag tömt den, fick formatera om den innan den återfick normal storlek.
Några andra fel kan det inte vara. Om jag vore dig så skulle jag ta backup på allt, formatera om disken alternativt göra mig av med den. Svar: Har formaterat den och partionerat den till 2 utan framgång.
Att den fungerar med andra enheter spelar som sagt ingen roll om du är ute efter en lösning.
Tror jag ger upp och pensionerar den till sovrummet och min popcorn hour.
Postad 26 februari 2012 - 06:06
Unregistered39180
-
Unregistered39180
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Hej!
Är en stolt Boxee ägare sedan några månader. Jag vill bara säga att jag upplever Boxeen som mycket mer stabil sedan den sista uppdateringen. Nu funkar den felfritt och har bara stängt ner en fil som jag tittade på en gång under den senaste månaden. Och då kom den ihåg var jag var i filmen så ingen skada skedd. Svt-appen funkar också bra, även om den irriterande rutan med nedladdningshastighet dyker upp när den byts. Men det är ju inte Boxees fel. Jag är mycket nöjd ivf. Den läser allt jag slängt till den.
En mycket nöjd ägare!
Postad 26 februari 2012 - 20:24
Bathory
-
Bathory
-
Rookie
-
7 inlägg
Funkar det att köra rippade Bluray 3D filmer från Boxee till en LG 3D cinema tv?
Postad 26 februari 2012 - 20:33
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Funkar det att köra rippade Bluray 3D filmer från Boxee till en LG 3D cinema tv?
http://www.sweboxee....y/boxee-box-3d/
Postad 27 februari 2012 - 14:11
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Dustin säljer nu Boxee Box + DNS 320 för 1890 spänn! http://www.dustinhom...27_BoxeeBox_NASHade tveklöst köpt om jag inte redan haft en 320 och två boxar...
Postad 27 februari 2012 - 14:26
Unregistered671c75ff
-
Unregistered671c75ff
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Med "Factory reset" menar nu då det valet längst ner under system?
"Default settings" eller nått sånt?
Om inte, hur gör man factory reset?
Postad 27 februari 2012 - 16:55
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3 398 inlägg
Med "Factory reset" menar nu då det valet längst ner under system? "Default settings" eller nått sånt? Om inte, hur gör man factory reset?
Stäng av din boxee och starta upp den genom att hålla in powerknappen över 5 och under 8 sekunder
Postad 27 februari 2012 - 19:29
jonassvensson
-
jonassvensson
-
Rookie
-
6 inlägg
Har tidigare haft en TViX 6500 som jag haft mycket problem med och köpte precis en Boxee Box i hopp om att få något som fungerar. Jag hade fel.
På bara två dagar med många timmars trixande har jag bara upplevt krångel strul och buggar, så slutsatsen är att det var ett enormt felköp eftersom den är näst intill oanvändbar.
* Boxee ställer om upplösningen till exempel 1 minut in i en film vilket gör att alla menyer och undertext hamnar utanför skärmen. Går man tillbaka till menyn igen så kan det vara normalt men ibland också bestå, och jag måste gå in i systeminställningar för ändra upplösning till något annat för det ska bli normalt igen. Detta sker med alla 720p-filmer så det går inte se på film.
* Efter mycket trixande med olika upplösningar och kalibrering så kan en HD-film fungera utan att menyerna försvinner iväg. Andra raden på undertexten (srt) hamnar dock utanför rutan..
* Vid uppspelning av DVDR så försvinner den svenska subben kanske var 10e dialog.
* Uppspelningav MP3 fungerar inte i huvud taget när jag är anslutning till utdelningar från Boxee Media Server. (Händer inget/får felmeddelande)
* Uppspelning av filmer i AFP (Mac fildelning) verkar inte fungera. Får felmeddelande.
* Under uppspelning av film(DVDR) så bara fryser allt och jag måste starta om boxen, sker 2-3 gånger på en film. (Antar den tappar nätverket för jag kör WiFi)
Dessa punkter gör att jag för närvarande bara kan "se" på DVDR (media server utdelning) och musik (AFP utdelning). Notera att allt jag ser på bara hänger sig efter 5-20 minuter oavsett nu, så den klarar väl inte köra WiFi i huvud taget.
Några tips?
Redigerat av jonassvensson, 27 februari 2012 - 19:44.
Postad 27 februari 2012 - 20:25
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Har tidigare haft en TViX 6500 som jag haft mycket problem med och köpte precis en Boxee Box i hopp om att få något som fungerar. Jag hade fel.
På bara två dagar med många timmars trixande har jag bara upplevt krångel strul och buggar, så slutsatsen är att det var ett enormt felköp eftersom den är näst intill oanvändbar.
* Boxee ställer om upplösningen till exempel 1 minut in i en film vilket gör att alla menyer och undertext hamnar utanför skärmen. Går man tillbaka till menyn igen så kan det vara normalt men ibland också bestå, och jag måste gå in i systeminställningar för ändra upplösning till något annat för det ska bli normalt igen. Detta sker med alla 720p-filmer så det går inte se på film. * Efter mycket trixande med olika upplösningar och kalibrering så kan en HD-film fungera utan att menyerna försvinner iväg. Andra raden på undertexten (srt) hamnar dock utanför rutan.. * Vid uppspelning av DVDR så försvinner den svenska subben kanske var 10e dialog. * Uppspelningav MP3 fungerar inte i huvud taget när jag är anslutning till utdelningar från Boxee Media Server. (Händer inget/får felmeddelande) * Uppspelning av filmer i AFP (Mac fildelning) verkar inte fungera. Får felmeddelande. * Under uppspelning av film(DVDR) så bara fryser allt och jag måste starta om boxen, sker 2-3 gånger på en film. (Antar den tappar nätverket för jag kör WiFi)
Dessa punkter gör att jag för närvarande bara kan "se" på DVDR (media server utdelning) och musik (AFP utdelning). Notera att allt jag ser på bara hänger sig efter 5-20 minuter oavsett nu, så den klarar väl inte köra WiFi i huvud taget.
Några tips?
Prova "trådat" istället hos mig fungerade inte det trådlösa alls. Problemet med upplösningen låter inte bekant alls.
Postad 28 februari 2012 - 08:05
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1 185 inlägg
Är du säker på att det verkligen är upplösningen som ställer om sig? Låter snarare som att det är din TV som automatiskt justerar aspect ratio istället.
Postad 28 februari 2012 - 09:52
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Har en fråga. Dustins erbjudande om en Boxee Box samt NAS har utgått enligt deras hemsida, men jag fick ett mail från dom med samma erbjudande, där det stod att erbjudandet nu endast gällde om man fått det mailet.
Nu har jag råkat ta bort det mailet, det är möjligtvis inte så att nån annan vänlig själ har fått det, och har det kvar och skulle kunna vidaresända det till mig?
Tacksam för er hjälp!
Postad 28 februari 2012 - 10:07
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Postad 28 februari 2012 - 10:20
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Postad 28 februari 2012 - 10:23
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Postad 28 februari 2012 - 10:44
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tack!
Tyvärr hade även det upphört  Men kul att veta att det finns hjälpsamma personer på forumet. Så återigen, stort tack ändå.
Postad 28 februari 2012 - 10:58
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
* Boxee ställer om upplösningen till exempel 1 minut in i en film vilket gör att alla menyer och undertext hamnar utanför skärmen. Går man tillbaka till menyn igen så kan det vara normalt men ibland också bestå, och jag måste gå in i systeminställningar för ändra upplösning till något annat för det ska bli normalt igen. Detta sker med alla 720p-filmer så det går inte se på film.
Låter mer som att det är tvn som ställer om upplösningen.. antar att du kör automatisk upplösning på tvn.. testa och sätta fast upplösningen på tvn så den inte ändrar..
Postad 28 februari 2012 - 17:27
Unregistered4ed8abae
-
Unregistered4ed8abae
-
Rookie
-
1 inlägg
Nån som vet om det någonsin kommer komma nån uppdatering som fixar audio dropouts på dts master och dolby true hd???Börjar bli en aning less nu
Postad 28 februari 2012 - 18:04
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Nån som vet om det någonsin kommer komma nån uppdatering som fixar audio dropouts på dts master och dolby true hd???Börjar bli en aning less nu 
Har väl vart snack om att de skulle komma en uppdatering som fixar detta någongång i vår. Men ingenting spikat. Misstänker att det aldrig kommer åtgärdas, tyvärr.
Postad 28 februari 2012 - 18:19
jonassvensson
-
jonassvensson
-
Rookie
-
6 inlägg
Är du säker på att det verkligen är upplösningen som ställer om sig? Låter snarare som att det är din TV som automatiskt justerar aspect ratio istället.
Låter mer som att det är tvn som ställer om upplösningen.. antar att du kör automatisk upplösning på tvn.. testa och sätta fast upplösningen på tvn så den inte ändrar..
Du/ni hade rätt. Det var TVns "auto ratio" som ändrade upplösningen, plockade bort de svarta kanterna så att både subben och menyerna försvann.
Redigerat av jonassvensson, 28 februari 2012 - 18:19.
Postad 29 februari 2012 - 08:43
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
På min nas (ds211j)kan man ställa in jumbo frames från 1500-9000, allt beror på hur mycke maskinerna som är kopplad till den klarar, om jag har förstått rätt, hur mycke klarar boxee box?
Postad 29 februari 2012 - 10:51
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
På min nas (ds211j)kan man ställa in jumbo frames från 1500-9000, allt beror på hur mycke maskinerna som är kopplad till den klarar, om jag har förstått rätt, hur mycke klarar boxee box?
Jumboframes stödjs bara på gigabitnätverk. Fungerar alltså inte på boxee box.
Postad 29 februari 2012 - 11:49
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jumboframes stödjs bara på gigabitnätverk. Fungerar alltså inte på boxee box.
Ok då vet jag, tack
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|