Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 02 maj 2014 - 21:47
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Com Hem aktiverade boxen, så när jag försökte gick det att aktivera. Det var många skärmar med texten "det kan ta några minuter", totalt gick det på kanske en dryg timme att installera boxen när den väl släppts igenom. Det som gick snabbast var firmwareuppdateringen, som kunde "ta upp till en timme", den tog ett par minuter.
Men knappen Play & Film fungerar inte, om den nu ens är tänkt att göra det. Inga andra knappar gör ju vad man förväntar sig. Nu ska vi se: Exit hoppar mellan de senaste valda kanalerna... uppåt byter upplösning... vänster öppnar menyerna... Com Hem-knappen aktiverar självförstörelsemekanismen... eller var det nedåt som gjorde det?
Jag lyckades programmera in en manuell inspelning av SVT:s utomordentligt vackra testbild. Den är så fin.
Nu får jag hoppas att den inte fyller hela hårddisken med testbild om dagarna...
Sedan gäller det för min ömma moder att lära sig använda fjärrkontrollen... jag håller mig nog undan.
Postad 03 maj 2014 - 08:27
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Svar till B-Bone:
TiVo knappen --> Inställningar --> Inställningar --> Inspelning --> TiVo-Tips - markera där "Nej, spela inte in tips"
Redigerat av Unregistered64f891a5, 03 maj 2014 - 08:29.
Postad 03 maj 2014 - 15:25
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Com Hem aktiverade boxen, så när jag försökte gick det att aktivera. Det var många skärmar med texten "det kan ta några minuter", totalt gick det på kanske en dryg timme att installera boxen när den väl släppts igenom. Det som gick snabbast var firmwareuppdateringen, som kunde "ta upp till en timme", den tog ett par minuter.
Men knappen Play & Film fungerar inte, om den nu ens är tänkt att göra det. Inga andra knappar gör ju vad man förväntar sig. Nu ska vi se: Exit hoppar mellan de senaste valda kanalerna... uppåt byter upplösning... vänster öppnar menyerna... Com Hem-knappen aktiverar självförstörelsemekanismen... eller var det nedåt som gjorde det?
Jag lyckades programmera in en manuell inspelning av SVT:s utomordentligt vackra testbild. Den är så fin. 
Nu får jag hoppas att den inte fyller hela hårddisken med testbild om dagarna...
Sedan gäller det för min ömma moder att lära sig använda fjärrkontrollen... jag håller mig nog undan. 
Jag tror att du måste ha nätverket uppkopplat - antingen via koax eller TP-kabel - för att P&F skall fungera.
Postad 03 maj 2014 - 15:35
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Jag tror att du måste ha nätverket uppkopplat - antingen via koax eller TP-kabel - för att P&F skall fungera.
Aha. Jag hade hoppats på att boxen skulle få tillräcklig kapacitet tilldelad genom sitt eget kabelmodem för Play & Film, men det du säger låter väldigt rimligt. Den samsas om utrymmet med en separat gateway, så den kan behöva bryggas dit.
Postad 03 maj 2014 - 17:26
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Okej, nu har jag kollat på morgonens inspelning av testbilden och konstaterat följande om standardkonverteringen: 576i > 576p: Bobbing, orsakar linjeflimmer och studsande bild. Underkänt 576i > 720p: Bobbing, orsakar linjeflimmer och studsande bild. Underkänt. 576i > 1080i: Bobbing, orsakar persienneffekter och förlust av upplösning ( sic!). Underkänt. 720p > 1080i: Ingen förlust i spatial upplösning (spatiotemporalt ställer det dock höga krav på IP-konverteringen i skärmen). Godkänt. 1080i > 720p: Ej testat fullt ut. Ingen kommentar än så länge. Med andra ord: TiVo-boxen har inte någon adaptiv IP-konvertering, eller så är den tillgänglig men inaktiverad till förmån för bobbing. Eftersom TiVo inte heller vill välja utsignal automatiskt efter källupplösningen så måste denna istället ställas om manuellt att matcha källupplösningen genom att trycka upprepade gånger på upp. Annars får man välja mellan pest och kolera när det gäller bildkvaliteten. *suck* Varför måste vi kunder göra Com Hem:s jobb åt dem hela tiden?
Redigerat av Zacabeb, 03 maj 2014 - 17:32.
Postad 04 maj 2014 - 09:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
hur vart det med tv6 hd? jag kollade igenom listan men hittar fortfarande inte den?
Postad 04 maj 2014 - 11:18
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
hur vart det med tv6 hd? jag kollade igenom listan men hittar fortfarande inte den?
Det hakade visst upp sig i sista stund. På Facebook nämndes "tekniska orsaker" och att man nu inte kunde ange ett datum för när TV6 HD kommer. Com hem och MTG/Viasat har som vanligt svårt att få till det. För min del spelar det mindre roll eftersom Champions League inte kommer att behöva TV6 förrän till hösten och resten av det som sänds på TV6 bryr jag mig inte om ändå. Det är förmodligen lika ointressant i båda upplösningarna.
Postad 04 maj 2014 - 23:00
Unregistered7a7cefc3
-
Unregistered7a7cefc3
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Ajdå, själv hade jag inga problem men det tog tid, det var det enda.
ha ha stäng av TiVo-tips bara så spelar den inte in hej vilt 
Tackar för det. 100 % utdelning.
Postad 07 maj 2014 - 18:24
Totisarna
-
Totisarna
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nu har jag fått TV6 HD på Kanalplats 26
Postad 07 maj 2014 - 19:31
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu har jag fått TV6 HD på Kanalplats 26
Vad har du för abonnemang hos Com hem? Jag har Max utan TiVo och har också fått TV6 HD nu. Synd bara att fotbollen på Champions League är över i TV6 för denna gång men det blir fint med TV6 HD till nästa omgång.
Postad 07 maj 2014 - 19:35
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag såg de nu dock låg den inte hos mig på kanal 26 utan på 136 så 26 gäller nog bara dem som har en comhem box. jag har en tv med ci+
Redigerat av Duckface21, 07 maj 2014 - 19:37.
Postad 07 maj 2014 - 20:00
Totisarna
-
Totisarna
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har TIVO MAX med TIVO-box
Postad 07 maj 2014 - 20:49
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
jag såg de nu dock låg den inte hos mig på kanal 26 utan på 136 så 26 gäller nog bara dem som har en comhem box. jag har en tv med ci+
Märkligt. Men du har de andra kanalerna på kanalplats 21-25?
Postad 07 maj 2014 - 21:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Nej de är ganska sprida följer inte comhem listan har en sony 46hx800 tv men jag behövde inte ens göra en kanal sökning den poppade upp efter jag stängde av och satte på tv igen men på plats 136
Postad 07 maj 2014 - 21:29
Totisarna
-
Totisarna
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Andylin
Om du syftar på TV1HD-TV5HD så har jag dessa på kanalplats 21-25.
Postad 07 maj 2014 - 21:51
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Jag undrar om kanalerna kan hamna på märkliga platser om man inte anger rätt nätverks-ID vid sökning. Mottagaren kan eventuellt hitta kanalerna genom att den söker igenom frekvensspektrat efter transportströmmar, men den får inte rätt information om vilka platser kanalerna ska ligga på. När sökningen görs på rätt frekvens och nätverks-ID går den ju direkt till en bestämd transportström för att hämta information, och får därifrån en lista över kanalerna och på vilka frekvenser de andra transportströmmarna ligger.
En tanke bara. Jag har inte läst igenom DVB-spec:arna på ett tag så minnet är rostigt.
Postad 07 maj 2014 - 21:53
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Väntar fortfarande på Investigation Discovery. Nån som hört nåt mer om när kanalen kommer ?
Nån mer som längtar efter den kanalen förutom jag ?
Postad 07 maj 2014 - 22:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag undrar om kanalerna kan hamna på märkliga platser om man inte anger rätt nätverks-ID vid sökning. Mottagaren kan eventuellt hitta kanalerna genom att den söker igenom frekvensspektrat efter transportströmmar, men den får inte rätt information om vilka platser kanalerna ska ligga på. När sökningen görs på rätt frekvens och nätverks-ID går den ju direkt till en bestämd transportström för att hämta information, och får därifrån en lista över kanalerna och på vilka frekvenser de andra transportströmmarna ligger.
En tanke bara. Jag har inte läst igenom DVB-spec:arna på ett tag så minnet är rostigt.
jag kör nätverks id för luleå 41015 så det ska inte göra att de hamnat på nån konstig plats Väntar fortfarande på Investigation Discovery. Nån som hört nåt mer om när kanalen kommer ?
Nån mer som längtar efter den kanalen förutom jag ? 
vet inte om ID är så viktig men vill gärna se CI som är en syster kanal till history hd
Postad 08 maj 2014 - 07:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Enligt Com hem på Facebook finns TV6 HD bara i TiVo Max och Max utan extra kostnad.
Övriga intresserade kan köpa till kanalen för 59 kr/mån.
Kan tyckas snålt av Com hem men det är väl ett sätt att pusha upp folk mot Max-abonnemang.
Faktum är att med två tillvalskanaler så är det billigare att abonnera på Max än på Plus.
Dessutom är det specialpris på TiVo Max under det första kvartalet åtminstone för nya kunder.
Postad 08 maj 2014 - 09:23
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Att Com hem år 2014 tycker att det är okej att ta extra betalt för att skicka en hd-kanal till sina kunder är vansinne. Om jag går in i valfri el-lada och ska köpa en mig en ny TV, kan jag ens hitta någon som bara har 576p? Marknaden har inte sålt SD-apparater på många år, men Com hem tycker att det är normen och tar extra betalt för hd-kanaler, snacka om att inte vara i kontakt med verkligheten.
Så tyvärr, det är inte bara snålt - det är Joakim Von Anka-girigt av Com hem att tvinga sina kunder att antingen köpa det dyraste paketet eller kanaler löst.
Och att det kostar 149:- i månaden i tre månader betyder noll och ingenting jämfört mot vad det sedan kostar resterande 21 månaderna! (439:-/mån - så istället för fullpris, 10536:- får man 890:- rabatt och får betala 9666:-) om man vill fortsätta ha tillgång till fler hd-kanaler än ettan och tvåan - 2 års bindningstid känns även det väldigt ur tiden.
Com hem förstår inte varför antalet kunder minskar, tycker dom får vad dom förtjänar.
Postad 08 maj 2014 - 10:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Att Com hem år 2014 tycker att det är okej att ta extra betalt för att skicka en hd-kanal till sina kunder är vansinne. Om jag går in i valfri el-lada och ska köpa en mig en ny TV, kan jag ens hitta någon som bara har 576p? Marknaden har inte sålt SD-apparater på många år, men Com hem tycker att det är normen och tar extra betalt för hd-kanaler, snacka om att inte vara i kontakt med verkligheten. Så tyvärr, det är inte bara snålt - det är Joakim Von Anka-girigt av Com hem att tvinga sina kunder att antingen köpa det dyraste paketet eller kanaler löst. Och att det kostar 149:- i månaden i tre månader betyder noll och ingenting jämfört mot vad det sedan kostar resterande 21 månaderna! (439:-/mån - så istället för fullpris, 10536:- får man 890:- rabatt och får betala 9666:-) om man vill fortsätta ha tillgång till fler hd-kanaler än ettan och tvåan - 2 års bindningstid känns även det väldigt ur tiden.
Com hem förstår inte varför antalet kunder minskar, tycker dom får vad dom förtjänar.
Jag håller med om att det fortfarande inte verkar accepterat - inte av Com hem i alla fall - att anse en kanal i HD-upplösning som normen och kanaler i SD som något som hör till en gången tid. Fortfarande räknar Com hem kanaler de har både i SD och HD som två kanaler och man anger HD-kanalerna som en separat kategori som det vore något väldigt ovanligt och märkligt. Varför inte bunta ihop SD-kanalerna istället i en grupp kallad "SD-kanaler" och låta HD-kanalerna vara det normala? Fast det skulle naturligtvis inte se så bra ut eftersom majoriteten kanaler fortfarande inte är i HD... Med början 2007-2008 kom tv-apparater märkta "HD Ready" och "Full HD 1080" in i de svenska hemmen. Idag finns minst en sådan apparat i näst intill varje svenskt hushåll. Många har nog för övrigt hunnit byta ut sin HD-tv som de köpte för sex-sju år sedan. Frågan är hur ofta de haft glädje av den höga upplösningen. De som har BluRay-spelare är väl de som haft störst glädje och nytta av sin "Full HD 1080p"-märkta tv. Innehållet i de HD-kanaler Com hem de facto tillhandahåller är inte heller särskilt ofta i en upplösning som kanalen klarar. Mycket av materialet är fortfarande inte "native HD" utan uppskalat SD-material. Man har en känsla av att bildkvaliteten på många program t ex amerikanska serier är nivellerad ned till lägsta nivå för att fungera i länder med mycket sämre tekniska förutsättningar än mogna TV-länder som Sverige t ex.
Postad 08 maj 2014 - 10:35
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
om comhem tog tummen ur sitt rövhål och tog bort sd kanalerna helt av dem som finns i hd och tv6hd bör va gratis då tv6 är gratis i sd utan kort
Postad 08 maj 2014 - 12:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
om comhem tog tummen ur sitt rövhål och tog bort sd kanalerna helt av dem som finns i hd och tv6hd bör va gratis då tv6 är gratis i sd utan kort
Com hem vill ha betalt även för SVT1 HD och SVT2 HD som är fria i marknätet... Att man dessutom kräver ett 439 kr/mån abonnemang för att få TV6 HD ter sig tämligen svårförklarligt.
Postad 08 maj 2014 - 13:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jo men nånstans går ju gränsen och svt o övriga gratis kanaler blir gratis i hd med men hur länge ska de ta hur många år. personligen tycker jag att när de gäller svt tex att svt har ett ansvar i det likaså viasat när de gäller hd o gratis osv för tv bolagen måste ju kunna ha krav med?
Redigerat av Duckface21, 08 maj 2014 - 13:42.
Postad 09 maj 2014 - 07:26
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Har tagit och uppdaterat från Extra Large till Max nu i veckan, Com Hem fick mig att kapitulera till slut i och med TV6 HD.
Noterade när jag gick igenom min kanallista att jag verkar har två SVT1 HD, en på kanalplats 21 och den andra ligger på 67 eller något annat nummer högre upp. Tror det är det högre numret jag använt tidigare för SVT1 HD och vad jag kan se är det samma kanal på båda kanalplatserna.
Är det något som vet om det är någon skillnad på kanalerna och varför det finns två? Tänkte om den ena kanske innehåller korrekta lokala sändningar.
Postad 09 maj 2014 - 07:30
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Har tagit och uppdaterat från Extra Large till Max nu i veckan, Com Hem fick mig att kapitulera till slut i och med TV6 HD.
Noterade när jag gick igenom min kanallista att jag verkar har två SVT1 HD, en på kanalplats 21 och den andra ligger på 67 eller något annat nummer högre upp. Tror det är det högre numret jag använt tidigare för SVT1 HD och vad jag kan se är det samma kanal på båda kanalplatserna.
Är det något som vet om det är någon skillnad på kanalerna och varför det finns två? Tänkte om den ena kanske innehåller korrekta lokala sändningar.
tog du med tivo box? Det finns 2 svt1hd båda är samma den ena är bara kvar efter kanal flytten troligen används den gamla för nån typ av testsändning
Postad 09 maj 2014 - 15:54
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
tog du med tivo box? Det finns 2 svt1hd båda är samma den ena är bara kvar efter kanal flytten troligen används den gamla för nån typ av testsändning
Nej ingen TiVo-box, fortsätter med min gamla Samsung-box. Ser ingen poäng med att gå över till TiVo, speciellt inte nu när jag kan fortsätta med Max och få ett uppdaterat kanalpaket.
Postad 09 maj 2014 - 16:06
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Att fortsätta använda den gamla Samsung-boxen är än så länge att föredra i mina ögon, om man nu inte vill använda de knaggligt ihoprafsade tjänster som är unika för TiVo.
TiVo-boxen är inte rolig pga 720p-buggen (boxen ställer om sig till 720p oavsett källupplösning), samt att den inte kan göra en duglig konvertering mellan upplösningar. Tanken verkar ha varit att den ska skicka ut källmaterialet i sin originalupplösning. Det vore optimalt om man bara står ut med pausen när skärmen synkar om bilden, men nu fungerar det inte alls som det ska.
Samsung SMT-C7160 gör i alla fall en hyfsad IP-konvertering och skalning. Den beskär visserligen bilden något vid uppskalning, och omvandlingen från 1080i ger en hel del att önska, men den lämnar ändå TiVo-boxen krälandes i smutsen på den punkten.
Postad 09 maj 2014 - 16:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag har sagt upp mitt Extra Large, lär inte dröja länge innan nytt "prisdump" erbjudande kommer
Postad 09 maj 2014 - 16:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag har sagt upp mitt Extra Large, lär inte dröja länge innan nytt "prisdump" erbjudande kommer 
Om man byter från Extra Large till Max (med eller utan TiVo) så får man flytta med kvarvarande bindningstid men man får ingen extra bindningstid utan abonnemanget löper tillsvidare när bindningstiden löpt ut. Fördelen med Max jämfört med Extra Large är att man får bl a TV6 HD, Kanal 5 HD, Eurosport 2 HD och TV4 Sport HD plus nya kanaler i den takt de kommer.
Postad 09 maj 2014 - 16:33
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Om man byter från Extra Large till Max (med eller utan TiVo) så får man flytta med kvarvarande bindningstid men man får ingen extra bindningstid utan abonnemanget löper tillsvidare när bindningstiden löpt ut. Fördelen med Max jämfört med Extra Large är att man får bl a TV6 HD, Kanal 5 HD, Eurosport 2 HD och TV4 Sport HD plus nya kanaler i den takt de kommer.
Kan väl knappast någon missat som läser denna tråd
Postad 09 maj 2014 - 16:36
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 476 inlägg
Det finns få anledningar att inte byta från Xtra Large till Max; det största kruxet är att man måste tjata om man vill ha Max utan TiVo-box.
Postad 09 maj 2014 - 16:40
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
det största kruxet är att man måste tjata om man vill ha Max utan TiVo-box.
Det var inga problem, beror nog på vem man pratar med. Blev erbjuden det utan krångel..
Postad 09 maj 2014 - 17:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
som jag sa tidigare så kör jag kortet bak i tv så har jag kört nåt halvår nu innan dess hade jag humax hdpvr boxen och då jag skulle byta från extra large till max utan tivo box så vart det ett jäkla tjat innan jag fick igenom det fick ringa ett antal gånger tills jag kom över en på kundtjänst som ville göra det
Postad 09 maj 2014 - 18:02
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det var inga problem, beror nog på vem man pratar med. Blev erbjuden det utan krångel..
Jag ringde Uppsägningsavdelningen för att jag ville säga upp TV4 Sport HD som jag betalade extra för. Då föreslog killen jag pratade med att jag skulle byta från Extra Large till Max på direkten för då skulle ju TV4 Sport HD ingå och jag skulle direkt spara den kostnaden. Det var aldrig tal om någon TiVo för jag sa att jag ville fortsätta med min Motorola on demand och med syskonabonnemang på min Humax HDPVR. Uppsägningsavdelningen är den bästa delen av Com hems kundservice för där finns de medarbetare som förstått hur man ska bemöta kunderna och de har också befogenhet att göra dealar som man inte har på vanliga front office där man hamnar hos om man bara väljer abonnemangsfrågor och inte uppsägning när man ringer.
Postad 09 maj 2014 - 21:31
Hollywood
-
Hollywood
-
Rookie
-
9 inlägg
Behöver Hjälp.
Köpte ny tv (sony kdl-55w805A) och har sen tidigare comhem large. Problemet är att jag vill inte ha en box utan vill ha kortet rätt i tv'n.
Köpte en comhem CA-modul (hd ci+) som dom rekommenderades i butiken. Ringde comhem för att modulen måste paras ihop med kortet.
Tjejen på comhem försökte para ihop dom utan framgång, sa att det fungerar inte alltid??? Sa att det var fel betäckning på tv'n. Skulle sluta på ABN för att garanterat fungera.
Det hon kunde hjälp mig med var att skaffa TIVO med box. Men jag vill ju inte ha en box.
Så har hon rätt? Har jag köpt fel tv? El har jag köpt fel CA-modul? El måste jag skaffa ny box med tivo, vilket jag förstår av det jag läst i denna tråd inte fungerar tillfredställande.
Postad 09 maj 2014 - 23:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Är tv comhem godkänd? Om tv är godkänd av comhem så funkar det men är tv inte godkänd så kan det funka eller inte lite olika
Postad 10 maj 2014 - 00:50
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Postad 10 maj 2014 - 05:43
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Behöver Hjälp. Köpte ny tv (sony kdl-55w805A) och har sen tidigare comhem large. Problemet är att jag vill inte ha en box utan vill ha kortet rätt i tv'n. Köpte en comhem CA-modul (hd ci+) som dom rekommenderades i butiken. Ringde comhem för att modulen måste paras ihop med kortet. Tjejen på comhem försökte para ihop dom utan framgång, sa att det fungerar inte alltid??? Sa att det var fel betäckning på tv'n. Skulle sluta på ABN för att garanterat fungera. ...
Enligt denna sökfunktion: https://www.comhem.s...ervice/tvmodellfinns det ingen Sony 55-tummare vars inbyggda tuner fungerar med Com hems tv-modul. Du behöver inte ha TiVo utan kan skaffa en digitalbox på Blocket som fungerar med Com hems programkort. Stå på dig för Com hem vill att det ska stå en TiVo i varje svenskt hem.
Postad 10 maj 2014 - 06:46
BosseNord
-
BosseNord
-
Rookie
-
9 inlägg
Min Sony KDL-55W905A, som inte heller finns på listan, funkar med deras HD-modul (CI+). Ringde bara upp kundtjänst och killen parade ihop grejerna på nån minut. Det är dock några HD-kanaler som inte vill funka (Femman, TV6, Silver bla), och TV4 sport försvann efter någon kanalomläggning nyligen. Har ett gammalt Xtra Large-paket som jag ska säga upp när jag får ork/tid, så jag har inte brytt mig om att undersöka det problemet.
Postad 10 maj 2014 - 06:55
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Det är dock några HD-kanaler som inte vill funka (Femman, TV6, Silver bla), och TV4 sport försvann efter någon kanalomläggning nyligen. Har ett gammalt Xtra Large-paket som jag ska säga upp när jag får ork/tid, så jag har inte brytt mig om att undersöka det problemet.
Inte så konstigt, se inlägg #5180..
Postad 10 maj 2014 - 07:00
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Inte så konstigt, se inlägg #5180..
De äldre paketeringarna Large och Extra Large har inte fått någon ny kanal sedan september/oktober 2013. Det kommer inte heller att bli någon ny kanal eftersom de är tänkta att dö ut likt dinosaurierna. Vill man ha nya kanaler måste man ändra till Max, Plus, Mellan eller Bas med eller utan TiVo.
Postad 10 maj 2014 - 07:07
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
De äldre paketeringarna Large och Extra Large har inte fått någon ny kanal sedan september/oktober 2013. Det kommer inte heller att bli någon ny kanal eftersom de är tänkta att dö ut likt dinosaurierna. Vill man ha nya kanaler måste man ändra till Max, Plus, Mellan eller Bas med eller utan TiVo.
Är det någon som påstår annat?
Postad 10 maj 2014 - 07:31
BosseNord
-
BosseNord
-
Rookie
-
9 inlägg
De äldre paketeringarna Large och Extra Large har inte fått någon ny kanal sedan september/oktober 2013. Det kommer inte heller att bli någon ny kanal eftersom de är tänkta att dö ut likt dinosaurierna.
Ah, misstänkte att det var något sådant. Konstigt nog märkte jag just att Eurosport 2 HD plötsligt funkar. Har inte haft den tidigare (No access).
Postad 10 maj 2014 - 07:47
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ah, misstänkte att det var något sådant. Konstigt nog märkte jag just att Eurosport 2 HD plötsligt funkar. Har inte haft den tidigare (No access).
Tror att Comhem har frivisning av alla Eurosport kanalerna just nu...
Postad 10 maj 2014 - 08:16
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Just precis: https://www.comhem.s...eurosport-56118
Postad 10 maj 2014 - 08:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Är det någon som påstår annat?
Eftersom du hänvisade till ett av mina inlägg tillät jag mig utveckla saken närmare. Jag har inte påstått att du inte kände till sakförhållandena. Kanske borde jag ha svarat BosseNord direkt eftersom du missuppfattade mig. Du svarade själv BosseNord som saknade några HD-kanaler som kommit till sedan Extra Large frystes i samband med lanseringen av TiVo hösten 2013. Det var upprinnelsen till diskussionen och jag hoppas andra också kan ha glädje av förtydligandet angående vad som händer - eller inte händer - med de äldre programpaketen.
Postad 10 maj 2014 - 09:57
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Utmaningen för Com hem m fl: "Att titta på TV via s k streaming blir allt populärare i Sverige. Tjänster som erbjuder TV-innehåll via internet växer så det knakar. Dagligen tittar mer än var tredje svensk mellan 15-74 år på TV via internet. Samtidigt fortsätter det traditionella TV-tittandet att minska. Bland unga är skiftet tydligast där snart hälften av allt TV-tittande sker via streaming. Såväl annons- som betaltjänster växer och 20 procent av hushållen har idag minst en betald streamingtjänst."http://aom99.wordpre...tri-under-2014/
Postad 10 maj 2014 - 13:56
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Utmaningen för Com hem m fl: "Att titta på TV via s k streaming blir allt populärare i Sverige. Tjänster som erbjuder TV-innehåll via internet växer så det knakar. Dagligen tittar mer än var tredje svensk mellan 15-74 år på TV via internet. Samtidigt fortsätter det traditionella TV-tittandet att minska. Bland unga är skiftet tydligast där snart hälften av allt TV-tittande sker via streaming. Såväl annons- som betaltjänster växer och 20 procent av hushållen har idag minst en betald streamingtjänst." http://aom99.wordpre...tri-under-2014/
+1 Tror inte det kommer finnas annat för comhem (och andra leverantörer) än detta, efter TiVo (för comhem dårå).
Redigerat av LiMiT, 10 maj 2014 - 13:57.
Postad 10 maj 2014 - 18:25
BosseNord
-
BosseNord
-
Rookie
-
9 inlägg
Tack, det förklarar saken. Märkligt att dom inte bjuder på ljudet också (även SD saknar ljud nu), men det är väl lite så CH har funkat ett tag. Ett steg framåt och två bakåt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|