Modern Warfare 2
10726 svar till detta ämne
Postad 01 February 2010 - 10:52
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ja man kanske slängde ur sig en och en annan svordom/förolämpning. Hoppas ingen tar illa upp för de e ju i stridens hetta allt sådant händer, de e brist på självinsikt
Kul var ert iallafall, roligast tyckte jag de var när patgu995 sa: "de här går inte på våra officiella stats va?"
Haha de gick inte så ###### bra alla gånger, fan jag dog ju typ bara av frasse i slutet där. Han stod antingen framför eller bakom mej hela tiden, fucking spawnKiller 
Hahaha, bara kul tycker jag! Jag tar det som en komplimang när folk svär/skriker åt mig.  Dessutom är det oftast med en gnutta ironi som vi brukar skälla på varandra. Sen finns det ju kanske känsligare folk än dig och mig men...dom är nog får här på MHB, man blir ju härdad.
Postad 01 February 2010 - 10:57
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
"EmmiLlem"?!? Var det inte den idioten som kom in och förstörde för oss på Rust?! ###### patetiska snorunge. Rent ut sagt. Punkt.
Hehehe ja, han blev inte speciellt omtyckt, precis absson! Och BMWcab gillar vi inte bara för det extremt fula namnet! /Christian
Postad 01 February 2010 - 11:15
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Sniperfesten var riktigt kul! Men dj*vlar vad svårt det är att låta bli att trycka på R3 när man kommer nära någon, går ju på ren instinkt. Så jag får be om ursäkt till de jag råkade kniva igår..
Postad 01 February 2010 - 11:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
låter som ni har haft det väldigt kul, synd att ni ska göra sånna här saker så fort man tar en liten paus från mw2
funkar spelet bra nu efter patchen eller?
Postad 01 February 2010 - 11:38
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Nä Har inte märkt nån större skillnad. Vad det gäller lagget lär det aldrig försvinna. Däremot tycker jag mig se färre nötter som springer runt med dubbla cowbojsare. Alltid nått.
Postad 01 February 2010 - 12:01
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
låter som ni har haft det väldigt kul, synd att ni ska göra sånna här saker så fort man tar en liten paus från mw2 
Jo, nu fungerar det igen, men patchen fixade bara små saker. så är inte någon skillnad från tidigare patch atm.
Postad 01 February 2010 - 12:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Nä
Har inte märkt nån större skillnad. Vad det gäller lagget lär det aldrig försvinna. Däremot tycker jag mig se färre nötter som springer runt med dubbla cowbojsare. Alltid nått.
Jag har lirat väldigt mkt nu i helgen och har knappt haft nåt lagg alls så jag håller inte med. Ni måste ha extrem otur att hamna med folk där ingen har speciellt bra uppkoppling. När jag har lirat så har antagligen jag eller Nasty blivit host och vi har bägge 100/100, eller hade du 100/10 Nasty? Som Benny sa igår när vi bara var MHB:are och nån gnällde på lagg; spelet väljer automatiskt den bästa hosten. Möjligen kan det vara nåt knas på den funktionen?! För om jag eller Nasty skulle vara host har jag svårt att se att vi som host skulle orsaka "laggandet". Men sen vet väl jag också att det laggar ibland, ofta när det tillkommer eller försvinner en spelare. Men som sagt var; har spelat väldigt mycket i helgen och knappt upplevt nåt lagg alls. Eller vad säger ni Nasty, eapea och ekaa ( det var er jag lirade mest med )?
Postad 01 February 2010 - 12:03
effrafax
-
effrafax
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Då var headset beställt. Sen ska ni få lite ny kanonmat att ta hand om
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Nä
Har inte märkt nån större skillnad. Vad det gäller lagget lär det aldrig försvinna. Däremot tycker jag mig se färre nötter som springer runt med dubbla cowbojsare. Alltid nått.
För att IW har gjort dem till de sämsta bössan i spelet... Känns ju väldigt logiskt att ta något som livade upp hela spelet så det var sjukt skoj å lvla så man skulle få dem å göra dem till de helt klart sämsta sprakarn... inget mellanalternativ eller så? Vad gäller lagg så har det börjat lagga som fan för mig.. först trodde jag det var något som datorn gjorde som sög bandbredd men har slagit av den flera gånger å lagget fortsätter... å nu den 15/2 stänger de av mitt student konto vilket gör att jag kanske inte har internet på någon vecka beroende på hur lång tid det tar för bredbandsbolaget att skicka ut sin låda..
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jo, nu fungerar det igen, men patchen fixade bara små saker. så är inte någon skillnad från tidigare patch atm.
nej jag vet att det bara va smågrejer och en del fusk dom fixade,, det jag tänkte på mest var att efter patchen så frös spelet för många och var tvungen att starta om hela konsolen.
Postad 01 February 2010 - 12:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
För att IW har gjort dem till de sämsta bössan i spelet... Känns ju väldigt logiskt att ta något som livade upp hela spelet så det var sjukt skoj å lvla så man skulle få dem å göra dem till de helt klart sämsta sprakarn... inget mellanalternativ eller så? Vad gäller lagg så har det börjat lagga som fan för mig.. först trodde jag det var något som datorn gjorde som sög bandbredd men har slagit av den flera gånger å lagget fortsätter... å nu den 15/2 stänger de av mitt student konto vilket gör att jag kanske inte har internet på någon vecka beroende på hur lång tid det tar för bredbandsbolaget att skicka ut sin låda..
Lugn nu frasse.  När det gäller patcher hit och patcher dit så kan jag säga att jag inte märkt nån större skillnad mellan de olika patcherna. Inget internet? Det kan du inte tillåta frasse, det är ju som att vara utan kylen eller nåt annat livsviktigt!
Postad 01 February 2010 - 12:38
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Bara att släpa med PS3:an till första bästa i-netcafé
Postad 01 February 2010 - 12:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Bara att släpa med PS3:an till första bästa i-netcafé 
Hahaha, eller till jobbet?!? Nu har du ju ändå jobbat där ett par veckor frass3 så det borde ju vara ok?!
Postad 01 February 2010 - 12:46
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Jag vet inte riktigt med din uppkoppling Britt......vad jag kommer ihåg så har jag upplevt det som lite skakigt emellanåt när du har hostat.....nu var det iofs ett tag sedan vad jag minns......
Postad 01 February 2010 - 12:50
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
När vi kör rena MHB-Lobbys så väljer spelet ofta någon i mellansverige som host men om vi kör mot tex tyskar eller britter brukar jag eller nån annan sydstatare ofta hosta. Funktionen funkar nog som den ska men det kan ju fortfarande bli laggfördelar/nackdelar för olika spelare oavsett.
Redigerat av BennySlyden, 01 February 2010 - 12:50.
Postad 01 February 2010 - 12:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag vet inte riktigt med din uppkoppling Britt......vad jag kommer ihåg så har jag upplevt det som lite skakigt emellanåt när du har hostat.....nu var det iofs ett tag sedan vad jag minns......
Har inte med min uppkoppling att göra. Det är när jag har min router inkopplad, vilket jag sällan har längre, som det kan strula. När vi kör rena MHB-Lobbys så väljer spelet ofta någon i mellansverige som host men om vi kör mot tex tyskar eller britter brukar jag eller nån annan sydstatare ofta hosta
Nja, kan det verkligen vara så att den funktion går på IP-adresser?!? Den BORDE väl fungera så att den mäter svarstider och utifrån det väljer host, eller?!
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2010 - 12:58.
Postad 01 February 2010 - 13:08
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Jag har lirat väldigt mkt nu i helgen och har knappt haft nåt lagg alls så jag håller inte med. Ni måste ha extrem otur att hamna med folk där ingen har speciellt bra uppkoppling. När jag har lirat så har antagligen jag eller Nasty blivit host och vi har bägge 100/100, eller hade du 100/10 Nasty? Som Benny sa igår när vi bara var MHB:are och nån gnällde på lagg; spelet väljer automatiskt den bästa hosten. Möjligen kan det vara nåt knas på den funktionen?! För om jag eller Nasty skulle vara host har jag svårt att se att vi som host skulle orsaka "laggandet". Men sen vet väl jag också att det laggar ibland, ofta när det tillkommer eller försvinner en spelare. Men som sagt var; har spelat väldigt mycket i helgen och knappt upplevt nåt lagg alls. Eller vad säger ni Nasty, eapea och ekaa ( det var er jag lirade mest med )?
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på min bild å killcamen när Nasty dödat en. Nog för att Nasty är bra men runda efter runda där man ligger 0.1 sek efter hela tiden så tröttnar man. Det var därför jag klagade lite igår när det återigen blev MHB mot MHB. Ofta går det bra först eftersom vi kanske är 6 st bra MHB:are som ofta spelar ihop å spelar mot random sen dyker 6 st MHB:are upp som i går innehöll Zdaar, Nasty, Ekaa etc. Spelet väljer Nasty som host å så är vi där i eftersläpandet igen. Nasty är bra men 10-2, 14-1, 15-3 etc etc runda efter runda mot bra spelare (Benny,Primare etc) samtidigt som han är host säger ju en del.....
Postad 01 February 2010 - 13:17
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Nu när jag läser detta måste jag ändå ta upp spelets absoluta störta problem/egenskap. Det fortfarande för mkt vinst för personen som är host med 100Mbit och över. Att spela mot exempelvis Nasty som har 100mbit och blir host är lika kul som att gå till baren utan cash... nu säger jag inte att jag skulle vara lika bra eller bättre än nasty för det är jag inte i dagens läge (###### ***NASTY!)  har varit ett antal ggr där man skjutit sekunden före men ändå dör pga att hosten har 0 i ping medans du har 30-50 iaf. Så är det så klart på alla spel men då har nätkoden kompenserat detta på ett betydligt bättre sätt än i detta spelet. OCH är en stor orsak till varför man spelar på en dedikerad server, man jämnar ut pingresponserna mellan dom anslutna individerna. Med detta systemet där en ansluten individ i lobbyn blir host är mera ett lotteri ut av "Vem ska få fördelen den här gången?" som sagt när man möter en i matchen som inte är host är det mycket mera fair game så att säga men när det är som mest uppenbart när man träffar på en host med betydligt lägre respons än en själv är det uppenbart PINSAMT..... sorry för min ventilation men när spel redan är grymt bra och roligt och kan bli så pinsamt som detta gör i mellanåt undrar man om dom anställda på IW har en obligatorisk dag i veckan där dom badar i ett badkar med måtten 500x500m med alla pengarna dom tjänar per dag i att inte driva dedikerade servrar. Och har detta målat på väggarna vid badkaret och skrattar hånfullt varje gång dom titta på väggarna när dom dyker upp för att andas i den massiva pengasedelbassängen.... Så lagget som vi märker och ser är inte det som gör mig otroligt förbannad utan det jag beskriver ovan. IT*S FUCKING PINSAMT! //Cellan
Postad 01 February 2010 - 13:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på min bild å killcamen när Nasty dödat en. Nog för att Nasty är bra men runda efter runda där man ligger 0.1 sek efter hela tiden så tröttnar man. Det var därför jag klagade lite igår när det återigen blev MHB mot MHB.
Ofta går det bra först eftersom vi kanske är 6 st bra MHB:are som ofta spelar ihop å spelar mot random sen dyker 6 st MHB:are upp som i går innehöll Zdaar, Nasty, Ekaa etc. Spelet väljer Nasty som host å så är vi där i eftersläpandet igen.
Nasty är bra men 10-2, 14-1, 15-3 etc etc runda efter runda mot bra spelare (Benny,Primare etc) samtidigt som han är host säger ju en del.....
VÄLDIGT sällan det ser likadant ut på "min bild" och killcamen tycker jag. Men lika sällan är det därför man blir dödad.  Tycker jag om man ska vara ärlig. Sen ska jag ju erkänna att jag också kan gnälla på det och vara förbannad när man blir dödad hela tiden. Så mkt skiljer det oftast inte skulle jag tro. Må vara att det kanske var så i det här fallet. Nastys siffror såg ut så där hela helgen kan jag säga, oavsett motståndet...det är knappast en bra uppkoppling som gör en spelare bra. Förutom dom gånger han ger sig iväg utanför hans lilla "S&D-värld" då...då ser det inte alls lika bra ut för honom. Men då brukar han fråga "kan vi inte spela S&D istället?". Efter 1 (!) match demolition med dåligt resultat för hans del...samma sak när vi mött riktigt bra motstånd på S&D, då vill han inte ens försöka ta revansch! Backar redan efter 1 förlust. Skärpning Nasty!
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2010 - 13:21.
Postad 01 February 2010 - 13:24
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på min bild å killcamen när Nasty dödat en. Nog för att Nasty är bra men runda efter runda där man ligger 0.1 sek efter hela tiden så tröttnar man. Det var därför jag klagade lite igår när det återigen blev MHB mot MHB.
Ofta går det bra först eftersom vi kanske är 6 st bra MHB:are som ofta spelar ihop å spelar mot random sen dyker 6 st MHB:are upp som i går innehöll Zdaar, Nasty, Ekaa etc. Spelet väljer Nasty som host å så är vi där i eftersläpandet igen.
Nasty är bra men 10-2, 14-1, 15-3 etc etc runda efter runda mot bra spelare (Benny,Primare etc) samtidigt som han är host säger ju en del.....
U GET WHAT I MEAN!
Postad 01 February 2010 - 13:32
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Jag blev utloggad 3 ggr i går, och då spelade jag kasnke 1,5 timma sammanslagt..... Sugigt värre!!!!!
Postad 01 February 2010 - 13:36
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag blev utloggad 3 ggr i går, och då spelade jag kasnke 1,5 timma sammanslagt..... Sugigt värre!!!!!
Samma här, men det är väl iofs inte IWs fel det är väl PSN som trixar?
Postad 01 February 2010 - 13:36
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Jag är usel med snipern. Jag tror det märktes. Och patgu, möter jag dig ute på stan och jag får reda på vem du är så ska jag bjuda dig på en rejäl pungspark. Höll verkligen på att bli tokig när du dödade mig hela tiden. 
Haha! Jag märker nu att mitt beslut att inte publicera några bilder på mig här är det rätta Men om du lät bli att springa in framför mig hela tiden... Tycker fortfarande du skulle gett mig mer tid när du bad mig vända mig om Ja man kanske slängde ur sig en och en annan svordom/förolämpning. Hoppas ingen tar illa upp för de e ju i stridens hetta allt sådant händer, de e brist på självinsikt
Kul var ert iallafall, roligast tyckte jag de var när patgu995 sa: "de här går inte på våra officiella stats va?"
Haha de gick inte så ###### bra alla gånger, fan jag dog ju typ bara av frasse i slutet där. Han stod antingen framför eller bakom mej hela tiden, fucking spawnKiller 
En mhb-match med ekaa skulle kännas helt fel om det inte kom ett & annat färgstarkt uttryck Med tanke på att jag kom sist (med scope) i alla matcher (utom när det kom in en när det var 10 minuter kvar) så var väl stats-frågan befogad? JAG KAN INTE LIRA SNIPER. Kan vi inte köra bara kniv nästa gång (utan commando & tactical)?
Postad 01 February 2010 - 13:39
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kan vi inte köra bara kniv nästa gång (utan commando & tactical)?
Eller bara en jäkla massa semtex. Bring extra pair of shorts...
Postad 01 February 2010 - 13:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag säger ingenting om hur nätkoden i detta spel ser ut eftersom jag inte har en aning.
Men skulle vara intressant att veta. Att dedikerade servrar är det bästa är vi nog alla överens om.
Det du Cel och nose säger är egentligen att ni tror, som jag, att den som har bäst ping är host medans Benny tror nåt annat, eller har jag missförstått dig Benny?!
Men hur skulle det inte se ut om nån som har dålig ping blir host? Snacka om lagg och irritation, då ligger jag hellre några futtiga millisekunder efter...
Men ibland undrar man om det verkligen är så att den som har bäst ping är host.
Som sagt var; skulle vara intressant att veta.
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2010 - 13:41.
Postad 01 February 2010 - 13:53
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Riktigt skoj med sniperfest igår... men härjarn f*n vad du var säker i närstriderna... jag vann typ igen emot dig... Var dock rätt nöjd med att ekaa stod för säkert 50% av mina kills.. 
Säker? Jag missade ju hela tiden, var ju inte helt ovanligt att man fick ladda om 2ggr i en närstrid.  Flera gånger som du plockade mig på medeldistans, aja, bara att springa igen då.
Postad 01 February 2010 - 14:00
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Jag säger ingenting om hur nätkoden i detta spel ser ut eftersom jag inte har en aning. Men skulle vara intressant att veta. Att dedikerade servrar är det bästa är vi nog alla överens om.
Det du Cel och nose säger är egentligen att ni tror, som jag, att den som har bäst ping är host medans Benny tror nåt annat, eller har jag missförstått dig Benny?! Men hur skulle det inte se ut om nån som har dålig ping blir host? Snacka om lagg och irritation, då ligger jag hellre några futtiga millisekunder efter... Men ibland undrar man om det verkligen är så att den som har bäst ping är host. Som sagt var; skulle vara intressant att veta.
Ofta när jag tycker att jag borde hunnit först och inte gjort det så avbryter jag matchen och ofta märker jag att jag var host och att det därför laggade.... Surt som ********. Känns om om jag blir straffad bara för att jag har 100Mbit...
Postad 01 February 2010 - 14:13
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag tror inte den går på ping enbart, det märker man när någon lämnar som var host, då står det ju sent 60% of blocks tex. Det tyder på att det skickas mängder med data fram och tillbaka för att testa vem som hanterar det hela bäst.
Vidare så har det nog inte så stor betydelse om man har 10, 24 eller 100mbit utan kvaliten på uppkopplingen, t.ex. så tror jag att en ren fiberuppkoppling slår vilken adsl som helst. Sen har ju vilken leverantör man har betydelse (Telia/BB/Comhem etc)
Postad 01 February 2010 - 14:16
BennySlyden
-
BennySlyden
-
Forumräv
-
-
981 inlägg
Det du Cel och nose säger är egentligen att ni tror, som jag, att den som har bäst ping är host medans Benny tror nåt annat, eller har jag missförstått dig Benny?!
Jag tror att den som ger Lobbyn lägst snitt-ping blir vald till host. Man måste ju utgå från någonting (en potentiell host) när man sätter nollan för det är nog knappast lägst ping i förhållande till IWs huvudkontor i USA el. dyl. Därför menar jag att tex jag blir host om vi lirar mot tyskar som pingar relativt lågt mot mig jämfört mot norra Sverige.
Redigerat av BennySlyden, 01 February 2010 - 14:38.
Postad 01 February 2010 - 15:07
sumpan77
-
sumpan77
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag joinade oxå free for all matchen på Rust igår men försvann illa kvickt efter att jag haft ihjäl ett par stycken med min AK-47. Var inte populärt kan jag meddela...vilket jag oxå fick höra i mina högtalare...tycker nog det minsta man kan begära är ett meddelande i nästa spelpaus eller en invite så man vet vad det handlar om. man känner sig inte direkt välkommen att delta när folk börjar svära och undra vad f*n man håller på med och frågar om man kan läsa och allt vad det var som sades. Skärpning, ni vet nog själva vilka ni är. Tar gärna skit men vill få en chans först.
Postad 01 February 2010 - 15:13
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag joinade oxå free for all matchen på Rust igår men försvann illa kvickt efter att jag haft ihjäl ett par stycken med min AK-47. Var inte populärt kan jag meddela...vilket jag oxå fick höra i mina högtalare...tycker nog det minsta man kan begära är ett meddelande i nästa spelpaus eller en invite så man vet vad det handlar om. man känner sig inte direkt välkommen att delta när folk börjar svära och undra vad f*n man håller på med och frågar om man kan läsa och allt vad det var som sades. Skärpning, ni vet nog själva vilka ni är. Tar gärna skit men vill få en chans först.
Haha, ja du har rätt. Jag försökte ju förklara det för dom som svor ( ekaa? ), att det inte är lätt för dom som ploppar in under pågående match att veta vad som gäller. Dessutom är det grymt svårt att förklara reglerna just då, det är ju oftast ett jefvla tjatter inne i matcherna. Precis som det ska vara!  Men om man hoppar in mitt i en match får man nog räkna med en och annan svordom...men det låter värre än vad det är. Bara att fråga i lobbyn vad det är för regler som gäller så får du reda på det, inga problem.
Postad 01 February 2010 - 15:22
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Jag körde tester lite då och då under min MW2 tid på min Ps3:a.
Jag låg aldrig under 100ms och ändå var jag gud på S&D!!! or not.
Hade då BBB men har sagt upp det så det blir ett inskaffande av Telia när jag kommer hem igen,
hoppas det funkar bättre.
StatusX6
Postad 01 February 2010 - 15:25
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Jag körde tester lite då och då under min MW2 tid på min Ps3:a. Jag låg aldrig under 100ms och ändå var jag gud på S&D!!! or not. Hade då BBB men har sagt upp det så det blir ett inskaffande av Telia när jag kommer hem igen, hoppas det funkar bättre.
StatusX6
Hmmmm......*host host*.....nu vet jag att du kommer vara fullständigt livsfarlig när du kommer hem men hur menar du......
Postad 01 February 2010 - 15:26
sumpan77
-
sumpan77
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag tänkte aldrig på att joina när ni var i lobbyn. Det ska jag komma ihåg. Blev nog ivrig när jag såg att det spelades free for all och att det fanns platser ledigt  Tycker inte om search and destroy och det är ju nästan bara det som har lirats av MHB:arna de senaste veckorna
Redigerat av sumpan77, 01 February 2010 - 15:29.
Postad 01 February 2010 - 15:30
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Hmmmm......*host host*.....nu vet jag att du kommer vara fullständigt livsfarlig när du kommer hem men hur menar du...... 
Kill them all.
Postad 01 February 2010 - 15:30
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Haha, ja du har rätt. Jag försökte ju förklara det för dom som svor ( ekaa? ), att det inte är lätt för dom som ploppar in under pågående match att veta vad som gäller. Dessutom är det grymt svårt att förklara reglerna just då, det är ju oftast ett jefvla tjatter inne i matcherna. Precis som det ska vara!  Men om man hoppar in mitt i en match får man nog räkna med en och annan svordom...men det låter värre än vad det är. Bara att fråga i lobbyn vad det är för regler som gäller så får du reda på det, inga problem.
Ett tips är att hoppa in som "spectator" (det gjorde jag) först och försöka lista ut vad som pågår och kanske fråga (där fick jag inget svar pga allt tjatter). Eftersom vi kört just de reglerna tidigare hade jag koll på vad som gällde, men hade glömt att byta death streak (vilket jag fick hör ca 5-10 ggr under kvällen). Efter wasteland så gav ekaa oss flera sekunder att byta så det var inget problem senare. Tråkigt bara med han som inte fattade hinten (eeemmmiiilll?). Lite synd att pangepange kom in precis samtidigt som trollet och inte hade en aning om vad som pågick. Tror det var hans premiär med mhb. Just då körde vi efter väldigt speciella regler. Alla mot en, den som var ensam fick bara kniva och de andra fick inte göra något annat än att fly fram till det bara var en kvar av "alla". Då blev det en pistolduell mellan de två.
Postad 01 February 2010 - 15:31
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Jag brukar ta det lungt i 10sek när man kommer in... ser man då att 100% av killsen händer med intervention kan man kanske tänka sig att alla spela bara med intervention, samma med pickadoller eller kniv osv...
Postad 01 February 2010 - 15:32
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
ugh, går ej att sova, alldeles för varmt.
Postad 01 February 2010 - 15:33
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
ugh, går ej att sova, alldeles för varmt.
Vilket problem....
Postad 01 February 2010 - 15:40
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Vilket problem....
Hahaha! Exakt! Åk hem då, här är det fan inte för varmt!  Jag tog alltid ett par bira på kvällarna Status, då sover man fint. Inget man direkt kan göra när man är där för att träna, eller?!
Redigerat av BrittBastard, 01 February 2010 - 15:41.
Postad 01 February 2010 - 15:46
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Hahaha! Exakt! Åk hem då, här är det fan inte för varmt! 
Jag tog alltid ett par bira på kvällarna Status, då sover man fint. Inget man direkt kan göra när man är där för att träna, eller?! 
Jo ett par öl hade ju inte suttit alls fel, dock som du säger funkar det inte riktigt så när jag skall upp kl 0615 för träning. Får vänta tills lördag, då blir det fest.
Redigerat av chromorifhia, 01 February 2010 - 15:47.
Postad 01 February 2010 - 16:21
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Jag tror att den som ger Lobbyn lägst snitt-ping blir vald till host. Man måste ju utgå från någonting (en potentiell host) när man sätter nollan för det är nog knappast lägst ping i förhållande till IWs huvudkontor i USA el. dyl. Därför menar jag att tex jag blir host om vi lirar mot tyskar som pingar relativt lågt mot mig jämfört mot norra Sverige.
Kvittar ju vem som har rätt eller fel, fortfarande en pingdifferans mellan host och den joinade sessionen. Och som jag skrev innan blir skillnaden i spelet större än andra spel jag spelat (hur detta uppstår vet jag dock inte, har inte utfört en mätning så kan inte med 100% säga det). Sen kan det variera såklart då hosten kan komma varifrån som helst. Och beroende på individens isp's route till din isp så kan peeringen vara stor och göra processen ännu mera dålig. unfait shit makes us who plays for fair game, angry!
Postad 01 February 2010 - 16:55
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Det där är i stridens hetta, det som sades i den privata matchen igår var inte så farligt... Inte om man jämför när vi spelar public dvs. Så det är inget att ta åt sig av, och nej, jag var inte en av de som svor när folk kom in med nåt annat vapen än intervention.  Edit: är det nån som vill köra Michael Myers ikväll? Aldrig gjort det.
Redigerat av Unregistered0b87209e, 01 February 2010 - 16:58.
Postad 01 February 2010 - 17:09
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Nu när jag läser detta måste jag ändå ta upp spelets absoluta störta problem/egenskap.
Det fortfarande för mkt vinst för personen som är host med 100Mbit och över. Att spela mot exempelvis Nasty som har 100mbit och blir host är lika kul som att gå till baren utan cash...
nu säger jag inte att jag skulle vara lika bra eller bättre än nasty för det är jag inte i dagens läge (###### ***NASTY!) 
har varit ett antal ggr där man skjutit sekunden före men ändå dör pga att hosten har 0 i ping medans du har 30-50 iaf. Så är det så klart på alla spel men då har nätkoden kompenserat detta på ett betydligt bättre sätt än i detta spelet. OCH är en stor orsak till varför man spelar på en dedikerad server, man jämnar ut pingresponserna mellan dom anslutna individerna. Med detta systemet där en ansluten individ i lobbyn blir host är mera ett lotteri ut av "Vem ska få fördelen den här gången?" som sagt när man möter en i matchen som inte är host är det mycket mera fair game så att säga men när det är som mest uppenbart när man träffar på en host med betydligt lägre respons än en själv är det uppenbart PINSAMT.....
sorry för min ventilation men när spel redan är grymt bra och roligt och kan bli så pinsamt som detta gör i mellanåt undrar man om dom anställda på IW har en obligatorisk dag i veckan där dom badar i ett badkar med måtten 500x500m med alla pengarna dom tjänar per dag i att inte driva dedikerade servrar. Och har detta målat på väggarna vid badkaret och skrattar hånfullt varje gång dom titta på väggarna när dom dyker upp för att andas i den massiva pengasedelbassängen....
Så lagget som vi märker och ser är inte det som gör mig otroligt förbannad utan det jag beskriver ovan.
IT*S FUCKING PINSAMT!
//Cellan
Så nu har jag nedgraderat mitt internet till 2/2 så ni ev får laggfördel istället för mig.
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 01 February 2010 - 17:59.
Postad 01 February 2010 - 17:27
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Man vet att man har hamnat i ett ruggigt dåligt TDM lag när man själv har 26-0 i k/d och laget ändå förlorar
Kan även säga att buggen att pave low-kills inte räknas till ens killstreak är borta nu. Har nämnligen 26 som min längsta streak nu och jag använde predator, attack helicopter och pave low och jag fick kills med alla tre
Postad 01 February 2010 - 19:42
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
När ni ändå snackar om uppkopplingshastighet  Bor i villa och har 2 Megabits här och jag tycker att det går bra för mig.  Jag hörde ekaa säga att jag laggade idag men det var nog för att spotify var på. Testade mot en server i Malmö. SpeedtestEdit: fritt fram till er andra att skryta om era uppkopplingar nu då
Redigerat av Axxident, 01 February 2010 - 19:43.
Postad 01 February 2010 - 20:14
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Nu ikväll har det laggat konstant. Även när spelarna i mitt lag (inkl. mig själv) haft 3 eller 4 staplar har spelet hackat sig fram. Och då snackar vi epilepsi-framkallande störningar. Endast en match har rullat på hyffsat & där låg killcam över 1 sekund efter (eller före beroende hur man ser det). Nått bra på TV idag?
Postad 01 February 2010 - 20:18
JSan
-
JSan
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Pawelows kills har väl alltid räknats till ens killstreak men däremot låser den väl fortfarande inte upp rewards högre än 9 kills om jag inte har missat nåt
Postad 01 February 2010 - 20:24
CharlesZidler
-
CharlesZidler
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Spelade lite innan idag och var en del matcher som laggade ur. Kör på Com Hems 8/1mb så får man väl säga är helt okej resultat från speedtest.
Postad 01 February 2010 - 20:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Sundsvall, testade mot malmö. Har comhem 50/10
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|