* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 12 December 2009 - 01:53
matte_amal
-
matte_amal
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jo, det var ju det jag tänkte. Och kanske nån annan ändring oxå. man vet ju aldrig. Men det var ju fint att det är samma layout.
Nu är klockan snart 12 i morgon . Kan knappt förmå mig att hoppa i bingen.
Gissar på att det är billigast att samla ihop de nordiska länderna och våra special-symboler (vågar inte ens gissa vad alla special-layouter kostat i utvecklings-kostnader under alla år i olika applikationer, hårdvara och konverteringar där emellan) och producera en layout för alla, jag har verkligen inte stört mig på de icke-svenska tecknerna alls, om du kollar ett par sidor bak i tråden så ser du att jag i princip alltid kör med engelsk layout. Hehe, gör det du, jag spenderade hela min första dag framför N900:an, kunde inte förstå hur fort tiden gick
Postad 12 December 2009 - 05:39
pLcs
-
pLcs
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Yes!! Får min på tisdag står det xD.. Fan vad snabba de var när man sa "jag vill snacka med en chef angående detta" som om de hade stark senap i roeven xD
Postad 12 December 2009 - 08:59
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Nu när dom flesta har fått sin N900 så kanske det vore skoj med lite listor över bästa programmen etc.
Vore toppen om ni som testat något bra kan skriva namnet, en kort beskrivning och kanske även länk.
Är det någon som fått igång fjärrkontrollsappen?
Postad 12 December 2009 - 09:01
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Eftersom ni köper ett n900 utan abonemang, vad kör ni själva på eller har ni abonemang från en annan telefon ni kör sim kortet ifrån med?
Är sugen på att köpa telefonen utan abonnemang men vet inte vilket abonneman alt märke man ska gå efter där med tanke på datatrafik
Postad 12 December 2009 - 09:50
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Eftersom ni köper ett n900 utan abonemang, vad kör ni själva på eller har ni abonemang från en annan telefon ni kör sim kortet ifrån med?
Är sugen på att köpa telefonen utan abonnemang men vet inte vilket abonneman alt märke man ska gå efter där med tanke på datatrafik
Jag kör med Telenor Prata Länge. Det kostar 99:-/månad samt 99 öre/samtal. Datatrafiken kostar 59:-/månad och då får du surfa obegränsat.
Postad 12 December 2009 - 10:00
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Jag kör med Telenor Prata Länge. Det kostar 99:-/månad samt 99 öre/samtal. Datatrafiken kostar 59:-/månad och då får du surfa obegränsat.
Så det är inget som skiljer om man skulle köpt en telefon av telenor på avbetalning då? Det lät ju prisvärt, skulle bara skype och skype out till fasta telefoner funka på n900 skulle det vara värt
Postad 12 December 2009 - 10:09
jensw
-
jensw
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nokia brukar inte kunna hantera inte vcf-filer med flera poster! Jag skickade en i taget (iof i "batch" och det blev ett d¤%&#a tryckande) från min stenålders Nokia (E61).
skickade alla mina kontakter från datorn i en ända vcard fil, det klarade n900:an att läsa in
Postad 12 December 2009 - 10:27
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Har lite klagomål på N900, får se om det är fler som håller med mig..
* Högtalarna är inte alls bra, distat och "rossligt". Jag hoppas verkligen det kommer en equalizer i nästa uppdatering så man kan försöka göra något åt det. Som det är nu är det skräp.
* FM-sändaren har väldigt dålig räckvidd, max 1 meter mellan telefon och mottagare för att det skall vara användbart.
Annars är jag jättenöjd men framförallt högtalarna måste korrigeras på något sätt...
Postad 12 December 2009 - 10:51
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Vad är SIP som några skriver om här. Ringa vanliga samtal som en hemtele, eller har det något med skype att göra ?
Postad 12 December 2009 - 11:08
jensw
-
jensw
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Har lite klagomål på N900, får se om det är fler som håller med mig.. 
* Högtalarna är inte alls bra, distat och "rossligt". Jag hoppas verkligen det kommer en equalizer i nästa uppdatering så man kan försöka göra något åt det. Som det är nu är det skräp. * FM-sändaren har väldigt dålig räckvidd, max 1 meter mellan telefon och mottagare för att det skall vara användbart.
Annars är jag jättenöjd men framförallt högtalarna måste korrigeras på något sätt...
äre en stereo vi köpt? fm sändaren är ju bra att ha i bilen, o där lär ju 1 m räcka. men visst, kunde ju vara bättre, men frågan är väll hur pass stark den får vara i sverige
Postad 12 December 2009 - 11:19
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Med Telenor Fri Mobilsurf får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 59 kr ger obegränsad tillgång till hela internet. Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar! Det var ju inte så snabbt det inte... Varför tar du inte "Telenor Fri Mobilsurf Turbo" istället? "Med Telenor Fri Mobilsurf Turbo får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 119 kr ger obegränsad tillgång till hela internet. Det finns inga volymbegränsningar – inga extrakostnader eller hastighetssänkningar tillkommer, oavsett datamängd. Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s). Betydligt snabbare...
Postad 12 December 2009 - 11:22
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
hej. jag har problem att ansluta gtill mitt wlan hemma. får connectgion failed. vet någon varför? tycker förvisso att det går riktigt snabbt även på 3G men.......
mitt w-lan listas bland anslutningar och jag har angett wpe nyckel
Postad 12 December 2009 - 11:39
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
12/13/2009 6:01:00 PM IN TRANSIT TO BROMMA, SE
12/13/2009 6:00:00 PM DEPARTURE SCAN GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK
12/11/2009 1:41:00 PM LOCATION SCAN GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK
Kolla alltså tidpunkt för detta inlägg. Våra vänner på UPS har en tidsmaskin...
Postad 12 December 2009 - 11:39
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
hej. jag har problem att ansluta gtill mitt wlan hemma. får connectgion failed. vet någon varför? tycker förvisso att det går riktigt snabbt även på 3G men.......
mitt w-lan listas bland anslutningar och jag har angett wpe nyckel
Hade samma problem. Är det så att det står något om wlans säkerhet under din anslutning. Jag fick nämligen gå in i inställningarna på modemet och stänga av någon wlans-säkerhet. Man var fortfarande tvungen att använda nyckelns där efter så andra folk kommer inte kunna komma in. En sak som jag blev väldigt överraskad över är ju TV-out:en och filmspelning överlag. Trailern på 9 som följer med är ju knivskarp på telefonen och ser jävligt bra ut på min 42" TV också. Det är rätt bra kraft bakom skalet på den här dockan asså =) SKa försöka fixa hem iNES och lite annat kul idag och testa på TVn me  Batteritiden hade dock enligt mig kunnat vara lite bättre. Går ifån en telefon som jag laddade högst 2ggr i veckan. Den klarar sig i en dag iallafall.
Postad 12 December 2009 - 11:43
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Med Telenor Fri Mobilsurf får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 59 kr ger obegränsad tillgång till hela internet.
Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar!
Det var ju inte så snabbt det inte...
Varför tar du inte "Telenor Fri Mobilsurf Turbo" istället?
"Med Telenor Fri Mobilsurf Turbo får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 119 kr ger obegränsad tillgång till hela internet. Det finns inga volymbegränsningar – inga extrakostnader eller hastighetssänkningar tillkommer, oavsett datamängd.
Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s).
Betydligt snabbare...
59 kr tycker jag är snabbt så länge du surfar på sidor. lite slött vi nerladdning. hur stor är skillnaden mellan 59 och 119? nogon som har turbo och kan köra något test?
Redigerat av theclone, 12 December 2009 - 11:45.
Postad 12 December 2009 - 11:59
salle74
-
salle74
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Fråga till Klas, När förväntas telefonen finnas i handeln?
Postad 12 December 2009 - 12:20
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
äre en stereo vi köpt?
fm sändaren är ju bra att ha i bilen, o där lär ju 1 m räcka. men visst, kunde ju vara bättre, men frågan är väll hur pass stark den får vara i sverige
Nej det är ingen stereo vi har köpt men eftersom det ändå finns högtalare i telefonen så vore det ju skönt om det gick att lyssna på något annat än nokia signalen.. Ang. FM-sändaren så har jag en separat som är köpt i Sverige och den fixar 10 meter...
Postad 12 December 2009 - 12:32
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hade samma problem. Är det så att det står något om wlans säkerhet under din anslutning. Jag fick nämligen gå in i inställningarna på modemet och stänga av någon wlans-säkerhet. Man var fortfarande tvungen att använda nyckelns där efter så andra folk kommer inte kunna komma in.
En sak som jag blev väldigt överraskad över är ju TV-out:en och filmspelning överlag. Trailern på 9 som följer med är ju knivskarp på telefonen och ser jävligt bra ut på min 42" TV också. Det är rätt bra kraft bakom skalet på den här dockan asså =)
SKa försöka fixa hem iNES och lite annat kul idag och testa på TVn me 
Batteritiden hade dock enligt mig kunnat vara lite bättre. Går ifån en telefon som jag laddade högst 2ggr i veckan. Den klarar sig i en dag iallafall.
kan du förklara lite närmre? tack
Postad 12 December 2009 - 12:51
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
hej klas
här vart det totalt fel på allt för mig ha ha best i tisdags på telefon men fick inge mejl på (dom har skrivit berdband.net) har ringt ons tors fredag men inge mejl ännu, men fick ups tracking nr igår men det var fel det med arghhh så jag har ingen aning var min n900 är om jag nu får någon!? pengar är iaf dragna....
du kan höra av dig på pm om du vill så får du mitt ordernr:-)
Mvh Magnus Möller
Postad 12 December 2009 - 13:21
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tjena alla.
Jag kan inte spela upp vissa xvid filmer. Får felmeddelande om ljud-codec. Går det att lösa på något sätT?
Dessutom så visar den inte Family guy s01 schizo release eller vad dom nu heter korrekt. Det är ungefär 80% grön bild täckt (horisontellt nedifrån och upp) och övriga 20% så kan man se att fillmen rullar.
Någon som har samma problem?
Raptor
Postad 12 December 2009 - 13:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Installerat Decoders Support 0.1 ? Ger stöd för AC-3 audio support in video files och MKV support och en del annat http://talk.maemo.or...highlight=codec
Postad 12 December 2009 - 13:35
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Vad är SIP som några skriver om här. Ringa vanliga samtal som en hemtele, eller har det något med skype att göra ?
Det är telefoni över Internet. Man kan ha det hemma istället för vanlig telefoni (POTS). Det fina är att man "kan ta med sig" sitt nummer då det funkar där det finns Internetanslutning. http://sv.wikipedia....iation_Protocol
Postad 12 December 2009 - 13:41
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Det är telefoni över Internet. Man kan ha det hemma istället för vanlig telefoni (POTS). Det fina är att man "kan ta med sig" sitt nummer då det funkar där det finns Internetanslutning.
http://sv.wikipedia....iation_Protocol
Jag har IP telefoni från BBB, funkar det i telefonen också ?
Postad 12 December 2009 - 13:45
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag har IP telefoni från BBB, funkar det i telefonen också ?
Känner inte till vad BBB använder, ring och kolla med dom om det är SIP. Begär ut kontouppgifter om det är så.
Postad 12 December 2009 - 13:50
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
När någon har lust eller ork att testa nes emulatorerna http://b-man.xceleo....endo-emulators/Om detta fungerar sedan officiella maemo tagit bort sina nes
Postad 12 December 2009 - 14:14
Unregistered0bc070f3
-
Unregistered0bc070f3
-
Amatör
-
-
76 inlägg
SIP-delen funkar himla bra ja, gratis sverigesamtal nu.. weee 
är det inte ruggigt dyrt att ringa till mobiltelefoner ? Existerar det folk ens med vanligt hemnummer fortfarande? Jag har inte haft det på 5 år. eller iof.... om andra har skype på sina lurar så.... men det är väl rätt ovanligt det också
Redigerat av Unregistered0bc070f3, 12 December 2009 - 14:34.
Postad 12 December 2009 - 14:30
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
kan du förklara lite närmre? tack
Hmm hur ska jag förklara. Om du tittar på din n900 på de olika wlans-anslutningarna som den hittar, finns det olika alternativ för säkerhet. Antingen är det ett lås med två "hål" eller med "ett" hål. Det kan också under själva namnet stå "Wi-Fi Protected Setup-kompatibel". Om det står så måste du gå in på ditt modem/router eller vad du använder och ändra detta. Du skriver ip-adressen i webläsaren för att komma till modemets inställningar. Sen någonstanns finns det wlans-inställningar och där måste du stänga av skyddet. På mina inställningar står det: WiFi Protected Setup (WPS) WPS Config (Enable/Disable) Där måste du välja disable för att tillåta n900an att komma åt nätverket. Man behöver även om man använder disable ange lösenord för att komma åt nätet, så va inte orolig att folk ska använda din lina =) Lite komplicerat att förklara och jag är lite stressad just nu, men hoppas att det löser sig!
Postad 12 December 2009 - 14:58
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
När någon har lust eller ork att testa nes emulatorerna
http://b-man.xceleo....endo-emulators/
Om detta fungerar sedan officiella maemo tagit bort sina nes
Funkar bra ja. Man får lägga in följande: Catalogue name: maemo nintendo emulators web address: http://b-man.xceleo....endo-emulators/distribution: fremantle components: main (samt ha aktiverat extras-devel) sen är det bara att lägga in från app-managern
Postad 12 December 2009 - 16:14
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Skrev ett litet omdöme på N900:
En klar tia!
Uppfyllde alla mina förväntningar och mycket mer!!
Den är så otroligt rolig att leka med och surfandet är precis som på datorn. Du kan spara i princip allt från en hemsida precis som på datorn.
+ Skärmen, precis lika responsiv som en kapacitiv skärm och extremt skarp!
+ OS:et
+ Hårdvaran. Så otroligt snabb!
+ Tangentbordet är en dröm! Samma knappkänsla som Nokia E71, går ej att jämföras med N97!
+ Robust
+ Ljudet när du kopplar in hörlurar. Bästa jag hört genom tiderna (Bla, N97, 5800, Omnia HD, iphone mfl)
+ Koppla upp mobilen på WLAN:et och mobilen hittar alla datorer i nätverket direkt! Du kommer åt allt innehåll på dina datorer som är utdelat. Helt otroligt! Kom ihåg, detta är en MINIdator med telefonfunktion!
- Syncar ej med Exchange 2003... Endast nyare
Mer feedback kommer såsom batteritid. Men for now, a 10!
Nokia, jag började hata er efter den långa leveranstiden och allt strul med Nokia Shop men det var fan värt all möda! Tack!
Postad 12 December 2009 - 17:27
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Oj himmel vilket betyg du gav den! Så perfekt tvivlar jag på att den är, men det är himla roligt att se hur nöjd du är med ditt köp  Får en att känna sig mer säker på att man själv kommer att bli nöjd  Det ska bli roligt att se om ditt betyg håller i sig när du haft den ett par dagar!
Postad 12 December 2009 - 18:12
jensw
-
jensw
-
Amatör
-
-
58 inlägg
bara en notis, min har nu varit igång, utan laddning i 25 timmar och batteriet är på 75% eller nått. visst jag har sovit en 9-10 av dem  och jag har nog lekt mindre än de flesta här som redan fått den, men det har ändå blivit en hel del pillande, sms, samtal o surfande på wlan (dock inte haft wlanet igång när jag inte surfat). klart bättre än vad jag hade väntat mig ändå. o kan det bli ännu bättre med 1.1 så blir man ju inte direkt ledsen
Postad 12 December 2009 - 18:37
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Någon som kommit på något bra sätt att dela ut en windowsmapp i näverket så att man tex. kan kopiera över dokument, filmer etc. till telefonen. Jag har 2 upnp tjänster igång men det verkar inte gå att kopiera från dessa utan bara "streama".
Någon ide?
Postad 12 December 2009 - 18:57
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
3:a i betyg av aftonbladet
Postad 12 December 2009 - 19:05
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
3:a i betyg av aftonbladet
Dagens Public Service-insats: http://www.aftonblad...ticle6271564.ab
Postad 12 December 2009 - 19:10
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Saxat från ab:
"I övrigt är funktionerna i princip desamma som funnits i mobiler med utskjutbart tangentbord i snart två år: Webbläsare, mediespelare, e-post, kalender, anteckningar, lite ”office-program”, gps, kartor, kamera, video, telefon, mms, sms och lite annat smått och gott. Sådant vi märkligt nog redan vant oss vid att hitta i smarta mobiler."
Skribenten har ju uppenbarligen järnkoll, trodde inte det var möjligt att missa avsaknaden av MMS. Personligen inbillade jag mig att de faktiskt skulle testa varje funktion i produkten de utvärderar och på så sätt skapa sig en helhetsbild av vad den är kapabel till. Uppenbarligen har jag missförstått vad ett produkttest går ut på.
Edit:
Nu slog det mig iof att det verkar som om skribenten knappt läst på alls om vare sig plattformen eller telefonen.
Redigerat av Viscus, 12 December 2009 - 19:12.
Postad 12 December 2009 - 19:10
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Vad noggranna aftonbladet har varit..  : - "I övrigt är funktionerna i princip desamma som funnits i mobiler med utskjutbart tangentbord i snart två år: Webbläsare, mediespelare, e-post, kalender, anteckningar, lite ”office-program”, gps, kartor, kamera, video, telefon, mms, sms och lite annat smått och gott. Sådant vi märkligt nog redan vant oss vid att hitta i smarta mobiler."
Postad 12 December 2009 - 19:22
Ganmar
-
Ganmar
-
Amatör
-
-
59 inlägg
den här telefonen är helt MAD.
Postad 12 December 2009 - 19:23
Strutten
-
Strutten
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Det är lite synd att Peter Pettersson får härja oemotsagd vad gäller prylar hos Aftonbladet, då han har en företagspreferens per produktsegment, och hyllar konsekvent sina favoriter och dissar alla andra.
Redigerat av Strutten, 12 December 2009 - 21:58.
Postad 12 December 2009 - 20:00
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Lekte med en N900 för första gången igår då jag mötte en på puben som hade en. Jäkla tuff lite sak
När det gäller Peter Pettersson på Aftonbladet så verkar han vara någon som jag inte har speciellt mycket gemensamt med. Det verkar som om vi tycker olika om varenda pryl, åtminstone när det gäller de recensioner av honom som jag läst
Postad 12 December 2009 - 20:06
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Kör en "netstat -uta" från xterm och när det dessutom inte verkar vara nångon brandvägg (iptables) i gång, blir man lite mörkrädd!
Skall kolla vad man har för tjänster i gång som morgondagens pill med N900:an...
Postad 12 December 2009 - 21:42
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
KLAS!!
hur går det med 1.1
och när kommer dom till butikerna ???
Postad 12 December 2009 - 22:09
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Oj himmel vilket betyg du gav den! Så perfekt tvivlar jag på att den är, men det är himla roligt att se hur nöjd du är med ditt köp Får en att känna sig mer säker på att man själv kommer att bli nöjd 
Det ska bli roligt att se om ditt betyg håller i sig när du haft den ett par dagar!
En telefon som uppfyller mina förväntningar och lite till får alltid en tia! Jag kan lova dig att du kommer bli riktigt nöjd. Lägg till lite repositories som finns och du kommer tycka att den blir ännu roligare för d släpps tiotal appar varje dag. Integrationen med skype är så grymt bra! Använder du skype kommer du gilla den ännu mer. Det finns även plugin för att få in msn som en integration med telefonboken. Ang batteritiden så är den bättre än jag förväntat mig. Den har varit igång i 10h nu med ständig wlanuppkoppling mot exchange, några mailkonton, skype och msn. Har surfat o lekt i kanske 1h och det är 75% kvar av batterierna. Dessutom har jag rätt dålig uppkoppling här så det drar ännu mer ström.
Postad 12 December 2009 - 22:27
jensw
-
jensw
-
Amatör
-
-
58 inlägg
skype funktionen, såg att man får en liten grön prick uppe i menyraden elelr vad man ska säga när man ä online, men hur kan man se vilka andra som ä online?
Postad 12 December 2009 - 22:33
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
KLAS!!
hur går det med 1.1
och när kommer dom till butikerna ???
OTTO !! det går bra med 1.1 när exakt olika butiker får den vet jag inte. vi kommer börja skeppa ut från fabrik så fort 1.1 är klar och den är estimerad innan jul. men sen ska det levereras till distributörer och butiker också. något som kan ta upp till två veckor beroende på hur distributörerna skickar ut och levererar. mvh, Klas
Postad 12 December 2009 - 22:35
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Använder du skype kommer du gilla den ännu mer.
På tal in Skype så kunde kanske någon förbarma sig med Sweclockers och svara på hur pass bra Skype fungerar, som det frågas om här?  Kul att det släpps så många appar! Det är ett enormt plus för mig och väldigt viktigt att man har mycket att välja mellan, har varit himla sugen på just Android av den anledningen men om bara Maemo också kan bli populärt så slipper jag känna att jag missar någonting som inte väljer Android ;D när exakt olika butiker får den vet jag inte. vi kommer börja skeppa ut från fabrik så fort 1.1 är klar och den är estimerad innan jul.
Så i januari med andra ord, trevligt! Just vad jag hade förväntat mig
Redigerat av ConraDargo, 12 December 2009 - 22:36.
Postad 12 December 2009 - 22:39
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
skype funktionen, såg att man får en liten grön prick uppe i menyraden elelr vad man ska säga när man ä online, men hur kan man se vilka andra som ä online?
det ser du direkt i kontakterna. eller om du lägger ut en kontakt på desktoppen ser du det där med. finns 3e parts program i beta katalogen så du även får deras statusmeddelande under namnet i kontaktboken. ps du kan vara inloggad på flera sociala nätverk / sip tjänster samtidigt. Skrev ett litet omdöme på N900:
En klar tia! Uppfyllde alla mina förväntningar och mycket mer!! Den är så otroligt rolig att leka med och surfandet är precis som på datorn. Du kan spara i princip allt från en hemsida precis som på datorn.
+ Skärmen, precis lika responsiv som en kapacitiv skärm och extremt skarp! + OS:et + Hårdvaran. Så otroligt snabb! + Tangentbordet är en dröm! Samma knappkänsla som Nokia E71, går ej att jämföras med N97! + Robust + Ljudet när du kopplar in hörlurar. Bästa jag hört genom tiderna (Bla, N97, 5800, Omnia HD, iphone mfl) + Koppla upp mobilen på WLAN:et och mobilen hittar alla datorer i nätverket direkt! Du kommer åt allt innehåll på dina datorer som är utdelat. Helt otroligt! Kom ihåg, detta är en MINIdator med telefonfunktion!
- Syncar ej med Exchange 2003... Endast nyare
Mer feedback kommer såsom batteritid. Men for now, a 10!
Nokia, jag började hata er efter den långa leveranstiden och allt strul med Nokia Shop men det var fan värt all möda! Tack!
äldre exchange (2003) support kommer i 1.1 sw.
Postad 12 December 2009 - 22:46
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hmm hur ska jag förklara. Om du tittar på din n900 på de olika wlans-anslutningarna som den hittar, finns det olika alternativ för säkerhet. Antingen är det ett lås med två "hål" eller med "ett" hål. Det kan också under själva namnet stå "Wi-Fi Protected Setup-kompatibel". Om det står så måste du gå in på ditt modem/router eller vad du använder och ändra detta. Du skriver ip-adressen i webläsaren för att komma till modemets inställningar. Sen någonstanns finns det wlans-inställningar och där måste du stänga av skyddet. På mina inställningar står det:
WiFi Protected Setup (WPS) WPS Config (Enable/Disable)
Där måste du välja disable för att tillåta n900an att komma åt nätverket. Man behöver även om man använder disable ange lösenord för att komma åt nätet, så va inte orolig att folk ska använda din lina =)
Lite komplicerat att förklara och jag är lite stressad just nu, men hoppas att det löser sig!
nja det finns ett annat sätt också att kringå "easy setup"... jag kör wpa2 med easy setup på i min dlink men om man på N900 lägger till wlan från inställningar, internetanslutningar, anslutningar kan man skriva i wpa eller wep nyckeln direkt så är det klart.
Postad 12 December 2009 - 22:48
Rutger_J
-
Rutger_J
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Kör en "netstat -uta" från xterm och när det dessutom inte verkar vara nångon brandvägg (iptables) i gång, blir man lite mörkrädd!
Skall kolla vad man har för tjänster i gång som morgondagens pill med N900:an...
Ett tips kör netstat -tuanp så får du även se vilket program som använder porten eller portarna... Normalt så behöver man inte köra iptables om man nu inte är mörkrädd vill säga. ;-)
Postad 12 December 2009 - 22:51
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
haha Klas du är bara för skön.
Älskar sådana människor som du. Fortsätt vara så hela livet, det uppskattas:)
Raptor
Postad 12 December 2009 - 22:54
klasstrom
-
klasstrom
-
Användare
-
-
103 inlägg
äre en stereo vi köpt?
fm sändaren är ju bra att ha i bilen, o där lär ju 1 m räcka. men visst, kunde ju vara bättre, men frågan är väll hur pass stark den får vara i sverige
yepp finns en lag på det hur lång räckvidd/styrka man får ha. annars om du kör på E4an i rusning lär fler än du få lyssna på vad du spelar om du sänder på en populär frekvens ;-)) haha Klas du är bara för skön. Älskar sådana människor som du. Fortsätt vara så hela livet, det uppskattas:)
Raptor
vad har jag nu gjort ? ;-P
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|