Jag har sagt upp mitt Extra Large, lär inte dröja länge innan nytt "prisdump" erbjudande kommer
2 dgr tog det

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Startad av
Unregistered967f4597
, aug 10 2010 08:53
5753 svar till detta ämne
Postad 11 maj 2014 - 09:28
2 dgr tog det ![]() Postad 12 maj 2014 - 19:20 Att skicka ut originalupplösningen har ju dock som sagt fungerat tidigare i TiVo-boxen, och Com Hem bekräftade för ett par sidor sen att det *ska* fungera. Det vore trevligt om Com Hem kunde kommentera detta problem lite tydligare än att bara säga att det ska fungera. För uppenbarligen gör det ju inte det. Det vore skönt att få en bekräftelse på att ni är medvetna om problemet, och gärna att ni jobbar på att fixa det. Postad 13 maj 2014 - 17:03 I kanallistan finns nu även Viasat Golf HD, Hockey HD, Film Family HD, Sport HD, Film Comedy HD, Film Action HD. Postad 13 maj 2014 - 17:52
Vaa ingen som reagera ![]() ![]() ![]()
Förhandling pågår ![]() Postad 13 maj 2014 - 17:58 Har dock "ingen åtkomst" ... Bara viaplay kvar sen börjar det likna något comhem! ![]() Postad 13 maj 2014 - 18:16
Hade inte jag heller först men jag gjorde boxen strömlös någon minut och sedan har kanalerna "ramlat in" succesivt den senaste timmen. Riktigt goda nyheter att Viasats HD-kanaler kommer in till comhem. Äntligen så får vi det som vi betalat för de senaste åren. Det är nog bara en tidsfråga innan vi också har viaplay. Postad 13 maj 2014 - 21:48 Jag har bara ljud och bild på de tre filmkanalerna än så länge. Har du även fått igång Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD? Där har jag fortf "Ingen åtkomst". Jag har Max-abonnemang på programkort alltså inte TiVo. Dessutom Viasat Premium HD men inte Viasat Golf-tillval. Postad 13 maj 2014 - 22:46 ![]() Postad 14 maj 2014 - 05:57 Jag hade förhoppningar om att Com hems nye VD skulle lösa upp knutarna med MTG/Viasat och om det är det som har hänt så är det väl för väl. Com hem och Stenbeck-sfären har många år av svårigheter att komma överens bakom sig. Så här skrev Resumé om Anders Nilsson när han blev VD i Com hem: "Anders Nilsson blir ny vd på Com Hem efter Tomas Franzén. Han kommer från en roll som vice president för Commerce & Services hos Kinnevik-ägda Millicom. Anders Nilsson har tillbringat över två decennier på olika topp-poster inom Modern Times Group, MTG. Han har bland annat varit vd för företagets svenska tv-verksamhet samt online-divisionen." Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 maj 2014 - 05:58. Postad 14 maj 2014 - 06:10
Ingen åtkomst på Viasat sport hd, Hockey hd eller Golf hd. Däremot fungerar alla filmkanaler u.a. Jag har Viasat premium hd samt självklart Viasat golf. Postad 14 maj 2014 - 06:27 Samma som hos mig alltså när det gäller sportkanalerna. Då vet jag att jag inte är ensam. Kanske sportkanalerna inte riktigt är färdiga för sjösättning ännu... När det gällde TV6 HD var det ju några dagars "inkubationstid" i förhållande till Eurosport 2 HD. Vi får mer information när Com hem uttalar sig om det efterlängtade avtalet med Viasat. ![]() Postad 14 maj 2014 - 11:21 Det är alltså inte lönt att dra ut kablar eller stå stilla på en kanal i x timmar. Så snart det står om kanalerna på comhem.se lär det fungera. Precis som det var med TV6. EDIT (info ifrån Comhems Facebook sida): "Nu finns hela sex nya HD-kanaler hos Com Hem tillgängliga för kunder som har eller beställer Viasats premiumpaket. Välkomna Viasat Film Action HD, Viasat Film Family HD, Viasat Film Comedy HD, Viasat Hockey HD, Viasat Sport HD och Viasat Golf HD! Snart tillkommer också Viasat 14 HD. /Kundservice, Com Hem" Redigerat av MrEnid, 14 maj 2014 - 11:28. Postad 14 maj 2014 - 13:03 Redigerat av Unregistered64f891a5, 14 maj 2014 - 13:04. Postad 14 maj 2014 - 15:43
Samma lika som förut large för 204kr inkl kort avgift och Max (ej tivo) för 379kr inkl kort båda ointressanta ![]() Postad 14 maj 2014 - 17:06
Postad 14 maj 2014 - 17:13
https://www.comhem.s...FeasibilityInit Postad 16 maj 2014 - 06:20 Jag har också problem med Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD. Com hem supporten har skickat ärendet vidare till Analysavd där de med runda glasögon sitter. Det är underligt att de tre nya filmkanalerna i HD kom in direkt medan de två sportkanalerna i HD trilskas. Viasat Fotboll HD har jag haft länge utan något problem så de två nya borde också ha kommit in utan problem. Men, men. Hoppas de finner felet. MrEnid, vilket Viasat-paket har du och vilken box? Kan ha betydelse. Dessutom bor du ute i landet eller i Stockholm (där Com hem har ett lite speciellt nät det fd UPC-nätet)? Postad 16 maj 2014 - 07:47 Har viasat sport hd paketet. Hade varit gött om TV6 HD hade ingått i detta paketet. Känns inte mer än rätt med tanke på att de visar en del sport. Postad 16 maj 2014 - 09:51 MrEnid: Har du kvar "gammalt" paket (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter) eller något av de nya abonnemangen dvs Plus, Mellan eller Bas? TV6 HD ingår bara i Max så det abonnemanget har du uppenbarligen inte. Jag har också en Humax HDPVR-1000C men också en Motorola VIP1963C och Viasat Sport HD/Hockey HD har "Ingen åtkomst" i bägge boxarna. Däremot verkar det ju fungera på TiVo-boxarna men inte på TiVos syskonabonnemang på programkort. Verkar alltså vara ett problem med dessa två HD-kanaler på alla andra boxar än TiVo. Någon som har Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD fungerande på någon annan box än TiVo? Vore intressant att höra + uppgift om vilket grundabonnemang. Postad 16 maj 2014 - 09:59 Kanelen: Vad har du för box och vilket grundabonnemang? Postad 16 maj 2014 - 10:07 OK. Jag tror det är ett problem med alla/vissa boxar. Humax HDPVR-1000C har både du och jag och sedan har det rapporterats problem med tv-modul, Humax 5000C och Samsung SMT-C7160 ovan. Det gemensamma är boxar med programkort och Conax-kryptering. Om det fungerar på TiVo som ju saknar smartcard och använder Verimatrix så är det förmodligen något problem med programkorten och Conax. Postad 16 maj 2014 - 23:41
Har inte skrivit här på några år då Humaxen har fungerat bra. Har nu fallit till föga och beställt en TiVo box. Tack vare detta forum var inte förväntningarna så höga och man var förberedd på diverse konstigheter. Har haft boxen i lite över en vecka nu.
Lite senare i inlägget skriver jag om mina erfarenheter så långt men vill börja med fjärrkontrollen. Om man har en box som spelar in så är väl en grundläggande funktion att spela upp och stoppa uppspelningen? Knapparna för detta bör vara centralt placerade och stora och det är fallet med Play-knappen. När man så vill stoppa uppspelningen så vill man väl trycka på en Stopp-knapp? Men....det finns ingen Stopp-knapp? VAAAAAA???!!! Det är lugnt säger Comhem, för så här står det i manualen om Paus-knappen " Då det inte finns en Stopp-knapp använder du Paus för att stoppa." VAAAAAAA???!!! Detta måste vara världsunikt och en sensation, Paus-knappen kan både stoppa och pausa???!!! Men så är det naturligtvis inte, med Paus-knappen pausar man och kan inte stoppa en uppspelning. Man har väl betatestat boxen? Har man inte haft åsikter om detta? Har inte manualen ( som jag inte ger många ruttna lingon för) kontrollerats och rättats till? Har man bara tagit den Engelska manualen och översatt den utan någon kontroll? Det verkar så av döma av alla fel i den. Man borde väl sätta manualen i händerna på ett antal personer och låta dessa göra de knapptryckningar som beskrivs i den och kontrollera resultatet som boxen ger? Någon här menade att man kan använda pil vänster för att stoppa uppspelning och det fungerar IBLAND, jag önskar samma resultat ALLTID för att stoppa uppspelning. Fann att man kan stoppa uppspelning med Exit/TV och då får man även en tidsmarkering där uppspelningen kan återupptas. På Humaxen kom man när man stoppade en uppspelning tillbaka till listan med inspelade program. För att lösa problemet med den saknade Stopp-knappen i TiVon så la jag in ett makro i en universalfjärr som fixade detta problemet. Makrot gör alltså följande: 1 Exit/TV, 2 TiVo start, 3 Mitt TiVo. Då hamnar man alltså på Mitt TiVo med listan på inspelade program när man trycker på STOPP- knappen på universalfjärren. Här kan man då välja att ta bort inspelningen med Clear-knappen eller välja ett annat program att spela upp. Märker att detta inlägg blir väldigt långt så skriver mer om mina erfarenheter i ett senare inlägg men måste kolla med er om boxen går över till Standby efter en viss tids inaktivitet? Någon här sa att man inte ska sätta boxen i Standby men när jag låter den vara påslagen på kvällen så är den i Standby på morgonen. Synpunkter på detta önskas. Postad 17 maj 2014 - 07:49 upp skiten ta till baka din humax!!! Redigerat av Duckface21, 17 maj 2014 - 12:57. Postad 17 maj 2014 - 08:58 Skitsamma, jag har en fråga med upplösningen. Hur får jag den mest optimala upplösningen? Har alla kanaler. Att jag använder "automatiska inställningar" eller att jag själv väljer endast 720p och 1080i? Postad 17 maj 2014 - 09:13 Postad 17 maj 2014 - 12:38 De skickar sms när problemet är löst. Postad 17 maj 2014 - 13:27
För tillfället får du bästa upplösningen om du aktivt väljer den själv. TiVo'n verkar inte kunna greja det där på egen hand. Alltså, aktivera de upplösningarna din TV klarar av och sedan byta manuellt med fjärren till den upplösning du behagar använda. Redigerat av LiMiT, 17 maj 2014 - 13:28. Postad 17 maj 2014 - 15:01 Märkligt att det skulle bli fel just på de två sportkanalerna i HD när de tre nya filmkanalerna gick in utan problem - åtminstone hos mig. Och Viasat Fotboll HD fungerar ju sedan flera år så man undrar ju varför man missat något denna gång. Måste ligga hos Com hem för det är där som det hänt säker (läs: TiVo) medan Viasat väl är som förut. Kanske Viasat Sport/Hockey HD helt enkelt bara förbereddes av Com hem för TiVo dvs Verimatrix-kryptering och man förbisåg Conax-krypteringen som alla andra boxar använder? Hur som helst MrEnid, skriv gärna en rad här när kanalerna fungerar. Inte säkert sms når ut till alla som är intresserade. Postad 17 maj 2014 - 17:23 Har pratat två gånger med supporten i torsdags. Sista samtalet slutade med att ärendet skulle lämnas till analysavd. Fick dock inget eget ärendenummer. Tror inte det har betydelse eftersom det är ett generellt fel som drabbar så många men jag får nog inget eget meddelande när felet är "lagat". Fint om du lägger upp en blänkare om du får ett sms så ska jag kolla om kanalerna funkar även hos mig. ![]() Postad 17 maj 2014 - 18:01 Dom har gjort tiotals miljoner av den så det är helt avsiktligt. Den är upplagd så att det i teorin blir färre knapptryckningar. Men det bygger på att du använder den konstant för att inte glömma vad som gör vad. Om du har familjemedlemmar som inte tittar så ofta eller gud förbjude någon bekant som inte har Tivo själv på besök så är den helt omöjlig att begripa. Oh nä, Texas Instruments system slog aldrig igenom iheller. Postad 17 maj 2014 - 18:08 Postad 17 maj 2014 - 21:27
Jag gjorde samma sak som du i torsdags, dvs felanmälde att Viasat Sport HD/Hockey HD/Golf HD inte fungerade. Mitt ärende skulle också till någon "analysavdelning" för åtgärd. De tog mitt mobilnummer och lovade att skicka ett sms när allt skulle fungera. Ännu har jag inte fått varken sms eller fungerande kanaler. Hoppas att det ordnar sig snart, nu när Stanley cup slutspelet är i full gång så skulle det vara finfint med HD! Postad 18 maj 2014 - 14:29
Postad 19 maj 2014 - 21:50 Har inte Tivo men blir nyfiken. Vad är det för filter de ska skicka som fixar en strulande box? Postad 19 maj 2014 - 22:50
Filtret blockerar den lägre delen av VHF-bandet så att boxens inbyggda kabelmodem inte ska kunna nå Com Hem den vägen, utan ge upp och leta efter internetanslutning via Ethernet eller USB-brygga istället för TiVo-tjänsterna (VoD och detaljerad EPG). Det förutsätter dock att man kopplar boxen till ett fristående kabelmodem och har internetanslutning via Com Hem. Filtret är inbyggt i en adapter från F-kontakt till PAL/Belling-Lee-hona, så med det kopplas boxen in i det vanliga tv-uttaget istället för datauttaget. Redigerat av Zacabeb, 19 maj 2014 - 22:51. Postad 20 maj 2014 - 07:33 Postad 20 maj 2014 - 07:46 Tror att Com hem här är i gott sällskap. Jag kollade lite på amerikanska forum för kabel-tv och MoCA (multimedia over coax) och där skrivs det mycket om POE filter dvs Point-of-entry filter som man ska ha på ingående antennkabel. Gäller TiVo men också andra boxar för kabel-tv. Verkar bl a som detta filter ska förhindra inkommande bredbandssignal via koaxnätet att spridas till grannar och störa annan utrustning man har. Men det är möjligt att i det konkreta fallet skulle Com hem ha kunnat lösa problematiken med det inbyggda modemet mjukvarumässigt. Postad 20 maj 2014 - 10:13 Postad 20 maj 2014 - 11:57 Tack för förklaringen Postad 20 maj 2014 - 15:30 Märkligt att man vet precis när felet ska vara fixat. Då borde det väl redan vara åtgärdat kan man tycka eftersom man hos Com hem verkar veta att felet kan avhjälpas innevarande vecka... Men det är väl någon liten reservdel som kommer med flygfrakt från USA fredag kväll så att den trasiga tv-maskinen kan lagas. ![]() Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 maj 2014 - 15:35. Postad 21 maj 2014 - 07:53
Postad 21 maj 2014 - 11:55 Det var på tiden. Passa på att kolla slutspelet i Stanley Cup nu när man ser var pucken är! ![]() Postad 21 maj 2014 - 12:17
Hmm, nu låter det som att det börjar bli värt att byta från Extra Large till Max utan Tivo. Som jag förstår det så ökar månadskostnaden från 408 kr till 439 kr, men för det får jag:
Postad 21 maj 2014 - 12:26 du kan uppgradera utan problem till max utan tivo o använda humax boxen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |