Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 December 2012 - 23:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Såg Act Of Valor på blu-ray ikväll, http://www.imdb.com/title/tt1591479/

Helt ok action rulle men inte mer än så, inget direkt nyskapande utan storyn känns igen sen tidigare och dialogen mellan SEAL-teamet kändes ganska stel emellanåt. Högt tempo igenom filmen med bra action scener, speciellt öppningsscenen gillade jag.
Bild & ljud var mycket bra.

Betyg 5/10

Postad bild

Redigerat av Mentos, 01 December 2012 - 23:56.

Postad 02 December 2012 - 10:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ok, det verkar som att ni upplevde den bra flr att den var annorlunda. fair enough i say! :D

ice age 3 - continental drift.
Bara i 720 så det var som att ha grus i ögonen. för ofta väldigt cheesy och mycket moralkakor åt höger och vänster. sånt är brutalt avtändande, speciellt när man har fått in en så otroligt bra karaktär (granny).

1/5, och då har jag gillat övriga ice age filmer. tyvärr, all moral osv tar sönder filmen. barn ska lära sig sånt av människor, inte av dataanimerade mammutar.

Postad 02 December 2012 - 11:52

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Såg två filmer igår.

American Psycho Bluray - 8/10 - Christian Bale gör en grym insats i denna film. Ger verkligen känslan av hur en psykopat tänker och agerar (Telefonscenen är en av mina absoluta favoriter).

Expendables - 6/10 - Bra skådisar, OK film

Postad 03 December 2012 - 17:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Johan Falk - De 107 patrioterna

Återigen en film jag gillar (om man bortser från skådespeleriet i många fall).
Tror det har med att filmerna alltid utspelar sig i GBG som gör mig så lättförtrollad, tyvärr så märker man ju alla bloppersarna så lätt då, som typ varje hisscen de har. Först filmar de ju Polishuset vid Stampgatan, men ingen av de hissarna som finns där inne är något de åker i :P

Ger filmen en klockren 6:a med motiveringen att manuset är gryyymt med skådespelarnas agerande sådär.
Bild och ljud kan jag inte betygsätta eftersom jag "fått filmen av en kompis".

Postad 03 December 2012 - 18:36

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
The Wrestler, 2008

Mickey Rourke gör bejublad återkomst (enligt en del) som åldrad wrestling-artist.

Karriären är slut sedan ett decennium eller två, och kroppen likaså. Efter en hjärtattack och bypassoperation bestämmer han sig för att lägga av, men relationen till dottern och kärleken till en strippa (Marisa Tomei) är inte helt okomplicerad. Elände, elände och åter elände... :)

Snudd på dokumentärstuk, och det finns inte många ljuspunkter i storyn, men bra skådespeleri och Rourke ser för jävlig ut precis som i verkligheten.

7 av 10, men ingen film jag kommer att se igen...

Postad 03 December 2012 - 22:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
the amazing spiderman 2012

då var vi här igen. ännu en ny omgång av spindelmannen. vad kan man säga? den första halvtimmen av filmen är totalt ointressant för alla oss som är... över 20 ungefär, vi har sett allt tidigare och vet vad som kommer att hända.
andra halvan blir det mer action. dålig fysik överallt (dock ej lika katastrofal som dom tidigare filmerna) och mängder av ost gör filmen till stor del plågsam att se. endel scener är ändå väldigt lyckade, men om det är värt attt ge den här filmen godkänt för är mycket tveksamt...

nåväl, det är väl jul snart, så den får 2/5. den svagaste tvåan jag någonsin har gett ut. enbart för att jag är på fruktansvärt bra humör. den är godkänd.

Postad 04 December 2012 - 02:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Moonrise Kingdom
Går under kategorin komedi och har betyg 8 på imdb... Skrattade inte en enda gång, kom inte ens på mig att fnissa till heller. Tyckte den var urusel och förstår inte vad folk tycker är bra med den.

Mitt betyg = 2/10

Postad 04 December 2012 - 08:32

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Blev två skräckisar igår

Sinister: 2.5/5 tigrar
En film som jag sett trailer på förut och hade ganska höga förhoppningar och kan även vara därför jag blev besviken på den, den hittar rätt känsla med sina "snuff" delar men schabblar bort sig själv och blir snabbt ganska ointressant.
Det som ändå ger den 2.5 är det psykiska spelet i filmen som höll mig ifrån att stänga av och huvudkaraktären faktiskt spelar riktigt bra i mina ögon.

The apparation: 1/5 tigrar
En film som bjöd på både dåliga effekter och noll skrämsel, man hade räknat ut filmen ganska snabbt och väntade egentligen bara på att den skulle ta slut.
Stundtals bra skådespeleri men svårt då manuset stoppar filmen från att bli något bra.

Postad 04 December 2012 - 08:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Drag me to hell Bluray
Hyffsat underhållande då det hände saker mestadels hela tiden under filmen.
Är en blandning av skräckis och komedi, fast den var inte speciellt rolig eller läskig, hyffsat äcklig emellanåt bara :)
7/10 för den var underhållande

Tintin Bluray
Riktigt bra film som har både bra handling och röstskådespel. Animeringen är bland det häftigaste jag sett någonsin, håret på alla människor, vattnet, städerna, allt verkar så himla välgjort.
9/10 För en av de bättre animerade filmerna jag sett

Postad 04 December 2012 - 09:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Ok, det verkar som att ni upplevde den bra flr att den var annorlunda. fair enough i say! :D

ice age 3 - continental drift.
Bara i 720 så det var som att ha grus i ögonen. för ofta väldigt cheesy och mycket moralkakor åt höger och vänster. sånt är brutalt avtändande, speciellt när man har fått in en så otroligt bra karaktär (granny).

1/5, och då har jag gillat övriga ice age filmer. tyvärr, all moral osv tar sönder filmen. barn ska lära sig sånt av människor, inte av dataanimerade mammutar.

Du menar väl Ice Age 4? :) Såvitt jag minns så heter Tredje filmen Dawn of Dinosaurs.

Postad 04 December 2012 - 16:27

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Miracle on 34th Street
En väldigt bra julklassiker som har det mesta man kan önska sig av en sådan.

8/10

The Dark Knight Rises
Absolut inte sämre efter en omtitt, älskar Bane och hans röst.

9/10

Redigerat av Voldo, 04 December 2012 - 16:27.

Postad 05 December 2012 - 14:03

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Moonrise Kingdom
Går under kategorin komedi och har betyg 8 på imdb... Skrattade inte en enda gång, kom inte ens på mig att fnissa till heller. Tyckte den var urusel och förstår inte vad folk tycker är bra med den.

Mitt betyg = 2/10

Wes Anderson´s filmer har udda komik och lite tunga att förstå , själv älskar jag hans filmer! Speciellt Darjeeling Limited.
Finns en kortfilm som heter Hotel Chevalier som är kopplad till Darjeeling, http://www.imdb.com/title/tt1094249/
En het Natalie Portman i den ^_^

Ontopic:

Senaste filmen jag såg var nog The Dark Knight Rises. Den överträffar inte The Dark Knight, men jag gillar den starkt!

8/10 får den av mig!

Postad 05 December 2012 - 18:39

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Resident Evil: Retribution
http://www.imdb.com/title/tt1855325/

Personligen tycker jag att Resident Evil-filmerna bara har blivit sämre med varje ny film och trenden fortsätter att hålla i sig då RE: Restribution verkligen inte var min kopp kaffe. Precis som i de tidigare filmerna i serien finns det gott om snygg action, men that´s it. Storyn är lika ologisk och märklig som vanligt och filmen saknar både djup och själ. Jag bryr mig verkligen inte om vem som lever och vem som är död innan eftertexterna börjar rulla och ärligt talat skiter jag i om det blir fler filmer i serien för nu ligger nivån nere i träsket. Nej, det här är det sämsta jag sett 2012 och det enda som får mig att inte ge filmen bottenbetyg är Milla Jovovich som jag är lite småkär i.

1/10 kaniner får den.

Dark Knight Rises
http://www.imdb.com/title/tt1345836/

Ovan nämnda film var det sämsta jag såg i år, men Chrisopher Nolans avslutande del i Batman-triologin är omvänt det bästa jag sett i filmväg 2012 (blir nog endast "The Hobbit" som kan konkurrera innan året är slut).
Jag tycker DKR inte riktigt är lika bra som sin senaste föregångare (mycket tack vare Heath Ledger), men filmen ligger definitivt i topp och trilogin som helhet är rena mästerverket.

9.5/10 fladdermuskaniner!

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 05 December 2012 - 18:40.

Postad 05 December 2012 - 18:50

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
fel post

Redigerat av Lactoferrin, 05 December 2012 - 18:57.

Postad 06 December 2012 - 13:36

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Battleship

http://www.imdb.com/title/tt1440129/

Ja vad ska man skriva? Ville stänga av filmen efter 20 minuter.. vilken skit!! Men resten i sällskapet ville se klart den.. 1 av 7 i sällskapet älskade den, så det visar ju att alla har olika smaker..

Men detta var verkligen en film som sög!!

3/10 Båtar

Postad 06 December 2012 - 16:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Battleship är riktigt skön. Riktigt fräscht upplägg och snyggt utförd. Hur ofta får man se jagare och slagskepp strida mot aliens. Rihanna var rätt så malplacerad men annars så inte mycket att klaga på.

Bullhead senast. 9/10 mycket mysig belgisk rulle.

Postad 06 December 2012 - 18:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Battleship

Ja vad ska man skriva? Ville stänga av filmen efter 20 minuter.. vilken skit!! Men resten i sällskapet ville se klart den.. 1 av 7 i sällskapet älskade den, så det visar ju att alla har olika smaker..

3/10 Båtar

+1 000 000

En gåta hur Liam Neeson kunde ställa upp i den smörjan.

Postad 06 December 2012 - 18:46

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

En gåta hur Liam Neeson kunde ställa upp i den smörjan.

$$$

Det var nog många som såg den tack vare att hans namn stod på filmaffischen (jag inkluderad). Riktig popcornrulle.
Spoiler

/j

Redigerat av Unregisteredbde15c46, 06 December 2012 - 18:47.

Postad 06 December 2012 - 21:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

$$$

Det var nog många som såg den tack vare att hans namn stod på filmaffischen (jag inkluderad). Riktig popcornrulle.

Spoiler

/j

I did :ph34r:

Postad 07 December 2012 - 02:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 1
Uj ni såg Liam Neeson på omslaget och tänkte men det här måste ju va seriöst. Ni funderade inte över vad konceptet bygger på eller att ex Rihanna finns med i rollistan.

Kan rekommendera clash of the titans. Har Liam Neeson i huvudroll som Zeus måste va bra ;)

Postad 07 December 2012 - 06:58

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Battleship

3/10 Båtar

Som sagt, smaken är ju olika.. Själv tycker jag att det var en helt okej film i nivå med independence day och Transformers - Dark of the moon. Visst, inget revolutionerande, men på nått vis är det ju inte det man förväntar sig när man går på en vanlig hollywood-action.

Postad 07 December 2012 - 07:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Uj ni såg Liam Neeson på omslaget och tänkte men det här måste ju va seriöst. Ni funderade inte över vad konceptet bygger på eller att ex Rihanna finns med i rollistan.

Kan rekommendera clash of the titans. Har Liam Neeson i huvudroll som Zeus måste va bra ;)

Ah, tackar.
Såg Clash of the titans på planet hem, men den var så dålig att jag inte lade namnet på minnet..
Betyg 2/10

Postad 07 December 2012 - 10:59

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Såg Ted...

Jag tyckte faktiskt den var helt ok, riktigt rolig ibland men inte alltid. Bitvis ganska låg humor vilket jag gillar. Sambon däremot, som jag trodde skulle gilla den då hon kan uppskatta hjärdöda komedier, hatade den.

Betyg: 6st teddybjörnen fredriksson av 10

Postad 07 December 2012 - 12:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Som sagt, smaken är ju olika.. Själv tycker jag att det var en helt okej film i nivå med independence day och Transformers - Dark of the moon. Visst, inget revolutionerande, men på nått vis är det ju inte det man förväntar sig när man går på en vanlig hollywood-action.

Vet inte om det har med smak att göra, jag gillar en del hjärndöda men Battleship var ju inte ens bra för att vara en "dålig" film.

Postad 07 December 2012 - 16:42

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Troy
En medioker film med fånig dialog, saknar själ och är rätt ytlig. Jag är snäll med betyget.

5/10

Postad 07 December 2012 - 16:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Kollade på en klassiker igår!

Gladiator Bluray
Går inte att säga så mycket om denna film, har filmen undgått någon så är det ett måste att kolla på!
Mästerverk på alla vis, alltifrån scenerna, till effekterna och musiken i filmen av Hans Zimmer.

9,8/10

Postad 08 December 2012 - 02:51

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Bourne Legacy (BD)

Bra skådespel och överlag underhållande. Stundtals något seg. Fantastisk biljaktsscen. Bra bild och ljud, men de hade kunnat vara mer generös med ULF.

Redigerat av Unregisteredbde15c46, 08 December 2012 - 02:52.

Postad 08 December 2012 - 18:09

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Ja alla har olika smaker :) Independence Day är ju en riktigt bra film! En film som ligger bland mina topp 10 filmer iaf. Så att du tycker Battleship var i samma anda som den? Kan jag inte begripa.. :blink: MEN som sagt, smaken är olika :) Enda likheten jag kan finna är la att det är aliens i båda filmerna :) Men att de skulle vara i samma klass.. nej nej nej :)

Postad 08 December 2012 - 19:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Smak. Independence Day är minst lika korkad objektivt sätt men underhållande. Precis som Battleship.

Postad 08 December 2012 - 19:49

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Baksmällan

Rolig film som bjuder på många skratt och igenkännande nickar.
7/10

Baksmällan 2

Känns som en mjölkning av ettan, men fortfarande bra.
Tyvärr inte lika bra bara.
6/10

Batman - The Dark Knight Rises

Inte lika bra som The Dark Knight, men mycket bättre än jag förväntat mig!
Kommer slås på fler gånger framöver.
9/10

Postad 09 December 2012 - 21:21

Unregisteredcf5e689c
  • Unregisteredcf5e689c
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har plöjt de tre första x-men under dagen. Fyran tar jag en annan dag. Tycker de är jämnbra, 7/10 på alla tre.

Postad 10 December 2012 - 02:17

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
I helgen såg jag följande:

1, Fire with fire: Ganska förutsägbar, men helt klart värd de 15 kronorna den kostade att hyra på BD.

2, Stolen: Helt ok och faktiskt ngt bättre än Fire with fire. Man vet vad man brukar få av Nicholas Kage. Inget uppseendeväckande, men också här helt ok underhållning. Inte lika köttigt och tung som Fire with fire. Återigen, 15 kr för en BD hos videohandlaren ska man inte klaga på...

3, Cockpit: Med Jonas Karlsson. Jonas brukar leverera bra. Cockpit bjuder på sina ljusglimtar, men det är endast 5-6 ggr som jag skrattar så där hjärtligt. Herr Karlsson kan mkt bättre än så här. I Cockpit är han tvungen att bära upp hela fimen själv då han inte har hjälp av några andra när det gäller att få oss i publiken att skratta.
Ett betyg på en skala 1-5 skulle ge den här filmen -3, dvs på gränsen till 2a.
Bara som exempel kan nämnas att filmen "offside" där han har gott om medhjälpare är oändligt mkt bättre.
Generellt sett gillar jag svensk film och det finns betydligt bättre än nämnda Cockpit. Å andra sidan, 15 kr på BD hos min lokala handlare är inte så mkt att gråta blod över...

G

Postad 10 December 2012 - 08:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har plöjt de tre första x-men under dagen. Fyran tar jag en annan dag. Tycker de är jämnbra, 7/10 på alla tre.

Den fjärde är "Wolverine", den femte är "X-Men First Class", så du har 2 kvar att titta ifatt. ;) (En ny Wolverine är också på gång.)

Batman - The Dark Knight Rises

Inte lika bra som The Dark Knight, men mycket bättre än jag förväntat mig!
Kommer slås på fler gånger framöver.
9/10

Såg den på hyr-BD igår kväll. Hade trott att vi skulle få bryta av trötthet då vi startade rätt sent, men detta var en film som höll även småbarnsföräldrar vakna. Det får väl ses som ett gott betyg. :)

Postad 10 December 2012 - 14:56

Unregisteredcf5e689c
  • Unregisteredcf5e689c
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Den fjärde är "Wolverine", den femte är "X-Men First Class", så du har 2 kvar att titta ifatt. ;) (En ny Wolverine är också på gång.)

Vad bra! Två att se fram emot då :) . Eller tom. tre.

Redigerat av Unregisteredcf5e689c, 10 December 2012 - 14:57.

Postad 10 December 2012 - 20:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Lawless på blu-ray http://www.imdb.com/title/tt1212450/

Riktigt bra film! Regissören John Hillcoat har verkligen lyckats med att fånga miljön i detta action drama som också är baserat på en sann historia. Utspelar sig under 30-talet i USA och handlingen kretsar kring tre bröder som lever utanför lagen. Välspelat och gillade fram för allt Guy Pearce i sin rollkaraktär.
Mycket sevärd.

Bild & ljud i toppklass.

Betyg 8/10

Postad bild

Postad 10 December 2012 - 21:18

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Kick-Ass

N.Cage i en superhjältefilm säger väll allt?
Kändes rätt B men tack vare en del grymma scener får den ett helt OK betyg.

6/10

The Incredible Hulk

Gillar typ allt med Marvel men denna är lite knepig tycker jag allt. E.Norton gör dock sitt jobb bra, även kul att Lou är med en liten stund.
Saknade dock eftertextscenen med I.M som jag hört talas om, men den kanske inte ingår i Comic Book-edition.

7/10

Postad 11 December 2012 - 08:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Kick-Ass

N.Cage i en superhjältefilm säger väll allt?
Kändes rätt B men tack vare en del grymma scener får den ett helt OK betyg.

6/10

Lill-tjejen är rätt cool och nu har hon dykt upp i en minst lika cool roll som "speciell" tonåring i Depp-rullen Dark Shadows. :)

Postad 11 December 2012 - 12:58

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Alien Resurrection Bluray(2003 Theatrical Version)
Har sett hela Quadrilogyboxen nu på Bluray och då tycker jag att första filmen är ett mästerverk och sen har det minskat lite med varje film.

Resurrection får 7/10*

Postad 11 December 2012 - 15:34

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Prometheus
En besvikelse så klart. Förväntningarna var höga från början men har minskat drastiskt med alla recensioner jag läst om den (mest här på forat). Tekniskt väl genomförd och snygg sci-fi, men den faller på alla idiotier besättningen ägnar sig åt. Jag hade förväntat mig mer av Ridley. Noomi är godkänd i sin roll men jag störde mig enormt på hennes naiva karaktär. En stunds god sci-fi underhållning, visst, men det kunde ha varit så mycket bättre. Får trots det 6/10 i betyg.

Repo Men
Positiv överraskning! Hade inte läst så mycket om filmen innan och fick mig en fin dos framtidsdystopi i sci-fi skrud med stabila skådespelarprestationer av Jude Law och Forest Whittaker. Bra bild och ljud och överraskande vändningar i storyn. Jag tror banne mig att jag är generös och drar till med 8/10 i betyg!

Zombie (Zombi 2, Zombie Flesh Eaters, Island of the Living Dead... kärt barn har många namn tydligen)
Att jag som zombie-fantast inte har sett den här tidigare är ju jäkligt märkligt då det är en klassiker i genren, men jag har å andra sidan inte missat nåt. Jag är inte det minsta imponerad och föredrar helt klart Romeros zombierullar från samma tidsperiod. Dåliga skådisar, dålig dialog, halvsegt tempo och hjärndött (!) agerande av karaktärerna (inte zombierna då) är inget jag går igång på. Betyget blir 4/10.

Postad 11 December 2012 - 16:46

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Såg om How to train your dragon med nya subbarna. Filmen är på topp tre över mina animerade favoriter, helt klart värdig konkurrent till Pixars bästa. Musiken är troligtvis den bästa (och mest kreativa) som jag hört till någon av Dreamworks/Pixars filmer. Ljudet är ofattbart bra. Jag gav tidigare höga betyg till Brave (som jag står fast vid), men HTTYD har en bättre LFE-mix. Draken som störtar i marken på slutet är bland det jävligaste jag hört någonsin. Rekommenderas...

Redigerat av Unregisteredbde15c46, 11 December 2012 - 16:46.

Postad 12 December 2012 - 03:39

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
The Hobbit 3D high frame rate
Sf bio Helsingborg!

Kommer inte avslöja något om handlingen!

"OMG!!!! Kom precis hem! Gå och se den kära vänner!

Har läst The Hobbit fler gånger än jag kan komma ihåg och vad njöt genom hela filmen!

Förvänta er inte en ny Sagan Om Ringen trilogi igen för så Kommer filmerna ej vara! Se den så förstår ni va jag menar!"
-skrev likadant i The Hobbit tråden!

Redigerat av MackeMack, 12 December 2012 - 03:40.

Postad 12 December 2012 - 03:42

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Kom också precis hem efter att ha sett the Hobbit i Malmö på Royal. Shit vad bra den var och vad fin bilden var i 48 fps med 3d :) Yey!

Postad 12 December 2012 - 12:47

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Savages
En film som handlar om två vänner som tillverkar det bästa gräset som går att få tag på. En film som jag tycker är helt okej och stundtals ganska brutal.
Härligt filmad och hela grejen med filmen tycker jag gör den sevärd. Ingen topp 5 men ändå något att slå ihjäl tiden med.

7/10

Hamilton 2

Stort fan utav dessa böcker men dom får verkligen inte till det med filmatiseringarna från dessa storys. Tycker denna är sämre än första med Persbrandt och väldigt förutsägbar. Verkligen bara ett tidsfördriv.

4/10

Redigerat av Unregistered25174fcf, 12 December 2012 - 12:49.

Postad 12 December 2012 - 13:01

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
The last samurai

Bra film, faktiskt en av de bättre som Tom Cruise gjort.
Fina miljöer och stridscener, handlingen är också välgjord med stundtals bra dialoger, och stundtals lite halvbeige.

Klart sevärd! 7/10*

Postad 12 December 2012 - 19:22

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Hamilton 2

Stort fan utav dessa böcker men dom får verkligen inte till det med filmatiseringarna från dessa storys. Tycker denna är sämre än första med Persbrandt och väldigt förutsägbar. Verkligen bara ett tidsfördriv.

4/10

Vilken filmatisering har varit bäst hittils?

Det är väl ganska svårt att göra en bra filmatisering som följer böckerna bra pga väldigt mycket politik-tjafs, har inte läst nån själv men kan föreställa mig att dom fördjupar sig i politiken efter att jag sett några filmer.

Postad 13 December 2012 - 08:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Det är väl ganska svårt att göra en bra filmatisering som följer böckerna bra pga väldigt mycket politik-tjafs, har inte läst nån själv men kan föreställa mig att dom fördjupar sig i politiken efter att jag sett några filmer.

"Dom"? Jan Guillou heter han som alltid baserar sina storys på aktuell politk om det har undgått någon. ;)

Postad 13 December 2012 - 08:37

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Attack the block

Det enda som fans när jag skulle hyra film igår.
Men döm av min förvåning den var helt sevärd.

Postad 13 December 2012 - 08:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Attack the block

Det enda som fans när jag skulle hyra film igår.
Men döm av min förvåning den var helt sevärd.

Var det på macken då om det inte fanns fler titlar? ;)

Postad 13 December 2012 - 09:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

"Dom"? Jan Guillou heter han som alltid baserar sina storys på aktuell politk om det har undgått någon. ;)

Misstänker att han med "dom" menar böckerna ;)

Postad 13 December 2012 - 13:11

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Jag tycker nog att serien om Hamilton som gick för en många herrans år sedan är det bästa dom lyckats med. Känns som dom nyare verkligen bara är att han ska ta kål på så mycket folk som möjligt..

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.