Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 mars 2012 - 22:17

Unregistered33906
  • Unregistered33906
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hej!
Jag installerade om mitt windows igår och redan nu känns det som en dum ide..Då jag inte får tillgång till mina filer på min dator i min boxee.
Jag avinstallerade windows live grejen, fixa lösenord och ett användarnamn till boxeen, delade ut allt med fullarättigheter, Men ändå vill inte boxeen hitta min dator, just nu blir jag bara irriterad på att det inte funkar som det gjorde från början. Har försökt att leta igenom tråden för att få ett svar, men misslyckats. Så om någon kan vara vänlig och hjälpa mig, skulle det vara tacksamt.

Postad 05 mars 2012 - 22:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Hej!
Jag installerade om mitt windows igår och redan nu känns det som en dum ide..Då jag inte får tillgång till mina filer på min dator i min boxee.
Jag avinstallerade windows live grejen, fixa lösenord och ett användarnamn till boxeen, delade ut allt med fullarättigheter, Men ändå vill inte boxeen hitta min dator, just nu blir jag bara irriterad på att det inte funkar som det gjorde från början. Har försökt att leta igenom tråden för att få ett svar, men misslyckats. Så om någon kan vara vänlig och hjälpa mig, skulle det vara tacksamt.

Prova att factory reset boxen och ominstallera den åxå och låt datorn vara på.Kanske det hjälper.Förresten,måste man inte ha mediaplayer 11 på datorn för att den ska dela ut bibliotek. Jag var tvungen att ha detför att kunna strömma till till PS3 i alla fall.

Redigerat av Askungen, 05 mars 2012 - 22:40.

Postad 06 mars 2012 - 00:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Kan inte se varför en factory reset ska lösa problemet som tydligt ligger i Windows?
100% att det är något fel med utdelningen i Windows som ställer till det.

Postad 06 mars 2012 - 10:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Men om man bokar ur BETA så åker man nedgraderar den väl till senaste skarpa istället?

Nej jag ser inte hur detta skulle vara möjligt om du redan uppgraderat? Versionnumret på betorna är ju högre än den som är flaggad stable...

Postad 06 mars 2012 - 11:15

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Hej!

jag ominstallerade min laptop i helgen, kopplade upp mig mot mitt wlan och sen fanns boxee HDD där.
Jag har ju inga lösenord eller så för nåt, bor lååångt ut på landet så kapade wlan är inget problem

Postad 06 mars 2012 - 12:45

WebMaximus
  • WebMaximus
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Är en ny ägare av en Boxee Box, tidigare använt mig av den inbyggda mediaspelaren i TVn men ruttnade på att TVn inte kan skicka vidare riktigt 5.1-ljud.

I det stora hela är jag redan väldigt nöjd men har en del problem/frågor

1. En del filmer hittar den ju inte rätt omslag och/eller beskrivning för och har läst mig till att man ska kunna fixa det själv genom att ha filmen i sin egen katalog och sen spara ner rätt omslag där med namnet folder.jpg. Fick det att funka för en film men när jag gör exakt samma sak med några andra filmer där jag har samma problem funkar det inte utan får istället upp den automatiskt genererade miniatyrbilden. Har även försökt lägga till info om filmen genom att skapa en nfo-fil som jag lagt i samma katalog som filmen med namnet movie.nfo och med rätt format enligt guiden här -> http://boxee.zendesk...ing-an-nfo-file men inte heller det funkar...ingen info dyker upp?

2. Då jag redan sett flertalet av de filmer jag har liggande hade det varit nice att kunna markera flera filmer åt gången på något sätt och markera att jag redan sett dem i Boxee Box'en fast verkar inte finnas den möjligheten utan istället måste man gå in på varje enskild film och välja att man redan sett den...finns det verkligen inget enklare sätt att göra det på som jag missat...?

Tack på förhand!

Postad 06 mars 2012 - 13:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
1:Lägg upp hur INFO filen ser ut så kan vi ge ett mer exakt svar.

2: Nej

Postad 06 mars 2012 - 14:43

H3nR1
  • H3nR1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hur fixar man justa sport-appar eller sport streamar med boxee?

Postad 06 mars 2012 - 19:42

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Heads up
The latest firmware 1.5.1.23735 has now been publicly deployed over the next 24 - 36 hrs

Postad 06 mars 2012 - 20:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Det var den jag fick igår.. men det märkliga är att min andra box inte fått någon uppdatering!

Edit: jo, den andra boxen är också uppdaterad, uppdaterades idag när sambon använde den..

Postad 06 mars 2012 - 22:55

Unregistered3da2e9d9
  • Unregistered3da2e9d9
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Verkar som de fixat subtitles delen i varje fall

Postad 07 mars 2012 - 00:30

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Verkar som de fixat subtitles delen i varje fall

Det har varit fixat i dom tre senaste betorna.

Postad 07 mars 2012 - 12:35

Unregistered09db3346
  • Unregistered09db3346
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har den senaste tiden laddat hem lite tv-program som visar sig vara i mp4 format och dom går inte att spela upp i Boxeen går inte det alls eller är det nått fel hos mig.
För att se det nu måste jag konvertera om det till avi men det är ju lite knöligt...

Postad 07 mars 2012 - 13:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
mp4 är en kontainer och kan innehålla vad som helst. Vad är det för innehåll?

Postad 07 mars 2012 - 13:23

Unregistered09db3346
  • Unregistered09db3346
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

mp4 är en kontainer och kan innehålla vad som helst. Vad är det för innehåll?

Ja du sådant vet jag knappt vad det betyder :P
Men det jag har dragit hem är några avsnitt av detta som grabben följer
filen heter så här uppackad 112.pa.liv.och.dod.s05e19.pdtv.x264-telefunken.mp4

Postad 07 mars 2012 - 13:31

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Skicka PM med länk så kan jag testa.

Postad 07 mars 2012 - 17:11

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Hej, har ett litet problem gällande upplösning/hz till projektorn med Boxeen... har en Panasonic 720 projektor, som är 1080p/24hz kompatibel, och har inställningarna på 1080p och synka hz till skärm(kommer inte ihåg vad inst heter, är på jobbet), så slår den över till 720/60hz när jag startar mot projektorn, men inte till TVn, då blir det 1080p, och den synkar hz mot skärm, 24/50/60...
Sen när jag ska kolla på TVn igen, kan jag inte få inställningen 1080p... utan får dra HDMI kabeln från Onkyon till TVn för att få det...
Har kopplat: Boxee-Onyko förstärkare-HDMI växlare---TV/Proj.
Har absolut inga problem med HTPC eller ps3a med detta...
Går ju att ställa boxeen manuellt 1080p/24-1080p/50/60, men det är ju strängt då ofta mina filmer pendlar mellan just dom HZ frekvenserna...
Har också testat boxeen direkt mot projektorn, men den vill inte hitta vanliga 1080p läget...
Några tips? vill ju köra smidigt till projektorn med, utan att behöva ställa in manuellt för att slippa få ryckiga panoreringar... :)

Postad 07 mars 2012 - 19:06

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
@garett, har du provat att att bocka i EDID under visa/avancerat, då kommer BB försöka matcha displayens upplösning, inte säkert att hjälper men...

Postad 07 mars 2012 - 19:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Värt ett försök men misstänker att det är din hdmi-växlaren som har något fuffens för sig.
Det går tyvärr inte att köra två profiler för olika bildvisare på boxee om det nu är det som är problemet.

Postad 07 mars 2012 - 19:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Garret jag förstår inte varför du ställer in högre upplösning än vad din projektor klarar av?

Postad 07 mars 2012 - 19:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

@garett, har du provat att att bocka i EDID under visa/avancerat, då kommer BB försöka matcha displayens upplösning, inte säkert att hjälper men...

Testat både och...

Garret jag förstår inte varför du ställer in högre upplösning än vad din projektor klarar av?

Det är inte upplösningen som är det viktiga här, utan att smidigt få rätt hz. :) Och som sagt, den är ju 1080p kompatibel, kör ju det från dom andra källorna, mest för att TVn är det, och kunna få 24hz på filmerna när jag kör tex BD från ps3an. :)

Värt ett försök men misstänker att det är din hdmi-växlaren som har något fuffens för sig.
Det går tyvärr inte att köra två profiler för olika bildvisare på boxee om det nu är det som är problemet.

HDMI växlaren funkar utmärkt från alla andra källor, såsom HTPC, Ps3, med olika frekvenser, tex 1080p/24hz/50 osv. :) Har ju testat köra direkt från Boxeen till projektorn med...

Som sagt, upplösningen är jag inte petig med... men att få smidigt att hz ställa om sig rätt, så som det gör från ps3an och HTPCn, hade jag velat ha. Hade gärna fått va 720/24 720/50, bara flytet är bra! :)

Edit: Funkade med AC ryan... men hur jäkla smidig va den mediaspelaren annars?? Vilken dynga det va! Men just upplösningen fungerade som jag ville där...

Redigerat av Garrett, 07 mars 2012 - 19:23.

Postad 07 mars 2012 - 19:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Testat både och...

Det är inte upplösningen som är det viktiga här, utan att smidigt få rätt hz. :) Och som sagt, den är ju 1080p kompatibel, kör ju det från dom andra källorna, mest för att TVn är det, och kunna få 24hz på filmerna när jag kör tex BD från ps3an. :)

HDMI växlaren funkar utmärkt från alla andra källor, såsom HTPC, Ps3, med olika frekvenser, tex 1080p/24hz/50 osv. :) Har ju testat köra direkt från Boxeen till projektorn med...

Som sagt, upplösningen är jag inte petig med... men att få smidigt att hz ställa om sig rätt, så som det gör från ps3an och HTPCn, hade jag velat ha. Hade gärna fått va 720/24 720/50, bara flytet är bra! :)

Jag har BB inställt på 720p och HDMI genom min förstärkare som också är inställd på 720p.
Har aldrig brytt mig om att ställa in på någon speciell Hz eftersom jag aldrig upplevt några eftersläpningar.

Postad 07 mars 2012 - 19:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Vissa är kräsnare än andra :P
Nejdå, bara skoja... men jag gillar inte alls när bilden visar i fel hz, tex 60hz på nån dokumentär som är inspelat i 50, eller 50 eller 60hz på en BD film... ser ju direkt att det inte stämmer riktigt, helst då i panoreringar... :unsure:

Postad 07 mars 2012 - 19:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Vissa är kräsnare än andra :P
Nejdå, bara skoja... men jag gillar inte alls när bilden visar i fel hz, tex 60hz på nån dokumentär som är inspelat i 50, eller 50 eller 60hz på en BD film... ser ju direkt att det inte stämmer riktigt, helst då i panoreringar... :unsure:

I-lands problem och eftersom vi har material i alla möjliga varianter kan det aldrig bli perfekt.
Så jag orkar inte bry mig alls utan njuter v filmerna istället

Postad 07 mars 2012 - 19:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Får väl se om nån annan har lösning... annars blir det väl att tra hem en fullHD projje och testa... kan kanske va så att Boxeen är extra "kräsen" och läser av att projjen är 720. :)
Men filmälskare som jag/vi är hemma, så vill vi banne mig ha rätt frekvens, och rätt flyt på filmerna! :P
Eller köra från HTPCn med XBMC för att få det rätt... men bilden blir inte riktigt lika bra från den... men hz stämmer ju, oavsett filmer... och gumman är riktigt frälst i boxeen, hon tycker den är grymt smidig...
Som du sa... ett riktigt i landsproblem, hä hä :)

Redigerat av Garrett, 07 mars 2012 - 19:43.

Postad 07 mars 2012 - 20:01

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Har du testat att ha 1080p (utan tillägg) inställt och sedan bocka i "justera uppdateringsfrekvens" ?
Om jag förstått det rätt så är det då källan som styr vad det blir

Postad 07 mars 2012 - 20:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Har du testat att ha 1080p (utan tillägg) inställt och sedan bocka i "justera uppdateringsfrekvens" ?
Om jag förstått det rätt så är det då källan som styr vad det blir

Ja, det är så jag har det, men det ändras när jag bytar mot projjen, till 720/60. Men funkar med ps3 och HTPC, med rätt frekvens hela tiden...

Postad 07 mars 2012 - 20:57

Tresor
  • Tresor
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Att inte ha rätt frekvens när man visar filmmaterialet är fan inget i-lands problem :) Det är ju det värsta som kan hända, personligen blir jag lite lätt illamående och får obehagskänslor medans frugan lyckats se det en gång typ :(

Kan ju säga att Boxeen är den produkt jag testat som är sämst på detta område men den är ju så trevlig på de flesta andra sätten.

//Tresor

Postad 08 mars 2012 - 07:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Att inte ha rätt frekvens när man visar filmmaterialet är fan inget i-lands problem :) Det är ju det värsta som kan hända, personligen blir jag lite lätt illamående och får obehagskänslor medans frugan lyckats se det en gång typ :(

Kan ju säga att Boxeen är den produkt jag testat som är sämst på detta område men den är ju så trevlig på de flesta andra sätten.

//Tresor

Ja, har man en gång börjat spala upp filmer i rätt frekvens hemma, vill man ju inte gå tillbacka med judder! :)
Vilka produkter jämför du med Boxeen? Tycker den flyter på bra när jag spelar upp mot TVn när jag kör MKV/DVD etc, bättre än HTPCn och XBMC... men inte lika bra som från ps3an med BD/DVD... men det är väl inte så konstigt.. :)

Postad 08 mars 2012 - 08:50

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Stäng av din boxee och starta upp den genom att hålla in powerknappen över 5 och under 8 sekunder

Jag lyckas inte göra en factory reset, jag har tom. suttit med klocka för att hålla inne knappen på fjärren i 5 sekunder och under 8 men den startar bara upp som vanligt..?

Efter att ha läst en del här så funderar jag också på att ställa in den på "never" angående scanningen, kan detta hjälpa mot sirapen i min Boxee?
Vad gör scanningen igentligen?

Postad 08 mars 2012 - 09:03

Tresor
  • Tresor
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hej Garret, de mediaspelare jag jämför med är TViX, Popcorn Hour 100 och en Amoi. Boxeen är ju trevligare än dessa på alla punkter utom just inställningarna för hur filmen visas. Popcornen kunde göra lite fel den med vad gäller refresh rate men den kunde jag iaf tvångsställa på korrekt det går ju inte ens med Boxxee'n :(
Mitt specifika problem med Boxeen är att filmer med 24.000 i refresh rate verkar visas med 23.976 vilket nästan alla mkv'r har men av någon anledning så kommer det en allar annan med 24.000.

//Tresor

Postad 08 mars 2012 - 09:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Hej Garret, de mediaspelare jag jämför med är TViX, Popcorn Hour 100 och en Amoi. Boxeen är ju trevligare än dessa på alla punkter utom just inställningarna för hur filmen visas. Popcornen kunde göra lite fel den med vad gäller refresh rate men den kunde jag iaf tvångsställa på korrekt det går ju inte ens med Boxxee'n :(
Mitt specifika problem med Boxeen är att filmer med 24.000 i refresh rate verkar visas med 23.976 vilket nästan alla mkv'r har men av någon anledning så kommer det en allar annan med 24.000.

//Tresor

Ok. Tror du tom är kräsnare än mig, eller har jag inte stött på nån film med exakt 24. :)

Postad 08 mars 2012 - 10:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte göra en factory reset, jag har tom. suttit med klocka för att hålla inne knappen på fjärren i 5 sekunder och under 8 men den startar bara upp som vanligt..?

Efter att ha läst en del här så funderar jag också på att ställa in den på "never" angående scanningen, kan detta hjälpa mot sirapen i min Boxee?
Vad gör scanningen igentligen?

Du ska stänga av boxen, Dra ut strömsladden om du är osäker och stoppa in den igen.
Tryck sedan in knappen ovanpå boxen i ca 6 sekunder och släpp. Detta innan det börjar blinka eller hända något. Fjärren ska du inte röra överhuvudtaget.
Scanningen skannar dina utdelade mappar för att göra omslag och hämta information. Använder du inte omslag så ställ den på never.

Redigerat av Unregistered577c6879, 08 mars 2012 - 10:13.

Postad 08 mars 2012 - 10:18

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Du ska stänga av boxen, Dra ut strömsladden om du är osäker och stoppa in den igen.
Tryck sedan in knappen ovanpå boxen i ca 6 sekunder och släpp. Detta innan det börjar blinka eller hända något. Fjärren ska du inte röra överhuvudtaget.
Scanningen skannar dina utdelade mappar för att göra omslag och hämta information. Använder du inte omslag så ställ den på never.

Stort tack!

Postad 08 mars 2012 - 10:44

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Tjo,
Har nu skaffat en boxee box och det känns som att man är ett steg närmare himmelriket, funkar precis så som jag hoppades.
Det jag nu undrar är vilken app fungerar bäst för att styra boxeen via iphone? Fjärren är bra men vill testa hur det funkar med iphonen också =)
Undrar även hur man ska ställa in boxeen så man kan skicka bilder till den, om nu detta går? Vore väldigt smidigt då bluetooth inte funkar med iphone :((

Postad 08 mars 2012 - 11:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Tjo,
Har nu skaffat en boxee box och det känns som att man är ett steg närmare himmelriket, funkar precis så som jag hoppades.
Det jag nu undrar är vilken app fungerar bäst för att styra boxeen via iphone? Fjärren är bra men vill testa hur det funkar med iphonen också =)
Undrar även hur man ska ställa in boxeen så man kan skicka bilder till den, om nu detta går? Vore väldigt smidigt då bluetooth inte funkar med iphone :((

bocka bara i uppspelning från IOS enhet i inställningar så kan du visa bilder,se på webbtv,lyssna på musik från Iphonen via boxee. Ett tips om du gillar musik är Tune-In appen med massor av bra radiokanaler. En klar favvo hos mig.

Postad 08 mars 2012 - 13:47

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Då har man rättat in sig i ledet och skaffat BB. Svtplay gick smärtfritt än så länge. Samma lika med scanningen från min server där allt ligger (en äldre dell optiplex med p4ht på 3.2ghz och 3TB lagring än så länge) Riktigt snyggt med omslag till serier och filmerna, och att den själv håller reda på vad som var film och serie, det gillade jag, eftersom jag själv har noll koll på mapp- och filstruktur på servern (sabnzbd sköter det alldeles själv).
Hann aldrig se något innan jag vart tvungen att ta min skönhetssömn, så är mina synpunkter hittills endast estetiska. Snygg som fan e den, men hade inte skadat med bakgrundsbelysning på tangentbordsdelen av fjärren...

Finns det några måste-appar? Förutom dom självklara play-apparna för dom olika tv-kanalerna?

Postad 11 mars 2012 - 12:07

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Jag undrar, varför filmer och video som spelas upp i Boxeen generellt blir mörkare än från digital-TV eller blu-ray? Det verkar vara så för alla typer av containers eller codec, och även hyrfilm streamat över nätet. Mörka scener som ibland ändå har nyanser av grått, blir helt svarta förutom det som är upplyst. Inte för att det besvärar mig så mycket, men viss scener kan bli väldigt svarta. Boxeen verkar vad jag sett inte ha några sådana inställningar heller.

Postad 11 mars 2012 - 12:20

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Jag undrar, varför filmer och video som spelas upp i Boxeen generellt blir mörkare än från digital-TV eller blu-ray?...
...Boxeen verkar vad jag sett inte ha några sådana inställningar heller.

Skit bakom spakarna. :)

Ställ in din tv så blir det rätt. Kör du hdmi funkar det bra med samma inställningar som till din digitalbox och bd-spelare.
Boxen har RGB Lo/Hi och YUV ut. Vilket som funkar bäst beror på din tv. Testa!

Postad 11 mars 2012 - 12:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jag undrar, varför filmer och video som spelas upp i Boxeen generellt blir mörkare än från digital-TV eller blu-ray? Det verkar vara så för alla typer av containers eller codec, och även hyrfilm streamat över nätet. Mörka scener som ibland ändå har nyanser av grått, blir helt svarta förutom det som är upplyst. Inte för att det besvärar mig så mycket, men viss scener kan bli väldigt svarta. Boxeen verkar vad jag sett inte ha några sådana inställningar heller.

Alla enheter som spelar upp media som tex Dvd-spelare,BD-spelare och mediaspelare presterar olika bilder så det är inget konstigt alls.
Samma sak är det med tv-apparater att dom visar olika bilder fast du matar dom med identiskt material.

Jag har olika minnen på projektorn för olika bildvisare för att det inte ska bli för stor skillnad.

Postad 11 mars 2012 - 12:36

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Alla enheter som spelar upp media som tex Dvd-spelare,BD-spelare och mediaspelare presterar olika bilder så det är inget konstigt alls...

Min erfarenhet är att burkar med hdmi ut generellt stämmer väldigt bra överens just nivåmässigt, och att det bara i undantagsfall är skillnad, vilket då oftast beror på felinställda grejor.

Postad 11 mars 2012 - 12:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Jag undrar, varför filmer och video som spelas upp i Boxeen generellt blir mörkare än från digital-TV eller blu-ray?

Som xy redan sagt beror det med största sannolikhet på vilka inställningar du har, dvs RGB, YUV etc.

Minns inte exakt under vilken meny i huvet men den hittar du nog.

Ställer man detta fel blir svart helt becksvart och helt utan detaljer, dvs helt fel bild.

Postad 12 mars 2012 - 18:46

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har en Marantz NR1602 om jag kopplar in D-Link Boxee Box med HDMI kan jag då se mina filmer som ligger i min dator.
Nu har jag AIR-Play men den tar bara ljud

Postad 12 mars 2012 - 19:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Ja varför skulle det inte gå?
Ändå bättre om du skaffar en USB-disk som du har kopplad till Boxee Boxen så slipper du har datorn igång.

Postad 12 mars 2012 - 19:27

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan man visa powerpoint bildspel från datorn till TV med Boxee boxen

Postad 12 mars 2012 - 19:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Nej

Då får du vänta tills det nya OS:et till Mac som kommer till sommaren och köpa en ATV (Apple TV)

Postad 12 mars 2012 - 19:53

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
Efter den officiella uppgraderingen av firmware så har jag haft två låsningar/frysningar som krävt en omstart av Boxeen (via knappen på toppen).
Återstart av ISO-filer är fortfarande ett problem.

I övrigt inga andra överraskningar som jag har noterat.

Hur fungerar det för er andra?

Postad 12 mars 2012 - 20:16

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Exportera pp till jpeg eller liknande istället, så kan du köra bildspel på boxen.
Apple har sämst stöd för PP för övrigt =)

Postad 12 mars 2012 - 22:16

Cappachino
  • Cappachino
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Efter den officiella uppgraderingen av firmware så har jag haft två låsningar/frysningar som krävt en omstart av Boxeen (via knappen på toppen).
återstart av ISO-filer är fortfarande ett problem.

I övrigt inga andra överraskningar som jag har noterat.

Hur fungerar det för er andra?

Funkar bra här. Men då kör jag bara Xvid och mkv från usb disk.
Skönt att ljud buggen i menyerna verkar vara borta.

Postad 12 mars 2012 - 23:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Känns inte riktigt som du har rättigheter till den där filen.
Du får nog får nog gnälla på att det är bökigt att se piratmaterial i den "mörka delen" av internet istället :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.